Μετατροπή παθητικού ηχείου σε ενεργό - αξίζει το κόπο;

Μηνύματα
4.538
Reaction score
7.925
Απορία: έστω ότι θέλω να δώσω τη κατά harman target curve, αυτή με τη πτώση 1db/oct... Είναι προτιμότερο να την εφαρμόσω μέσω rephase και eq ή αφού θα έχω δύο ξεχωριστούς τελικούς ανά κανάλι, να δώσω περισσότερο gain σε αυτόν των χαμηλών συχνοτήτων ( δηλαδή να μειώσω το gain στις υψηλές )?
Υ.Γ. Μόλις πέτυχα κάποιον στο facebook ( σε συνομιλία περί τριενίσχυσης ) ο οποίος εισάγει τα xkitz στην Αγγλία. Για να δούμε πόσο θα κοστίσει το μαλλί..!!
 


Μηνύματα
4.538
Reaction score
7.925
Δεν πρόκειται να το πετύχεις ποτέ με τα Level controls των τελικών.
Μια σκέψη ήταν, μήπως δηλαδή έδινα "προπορεία" στη καμπύλη μέσω του gain, κυρίως μήπως ήταν προτιμότερο για πιο "άνετα" φίλτρα.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
3.453
Reaction score
7.358
Εγώ πάλι δίνω έξτρα gain στα σαμπ πριν την ισοστάθμιση. Γιατί να μην κερδίσει κανείς λίγο headroom / δυναμικό εύρος πριν τα "φάει" το eq;
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
3.453
Reaction score
7.358
Ίδιο πράμα στην περίπτωση μου. ΄Άλλο πράμα είναι το LFE.
 

Μηνύματα
10.530
Reaction score
7.196
Το ίδιο κάνω κι εγώ στο sub. Περισσότερο δεξιά το volume του sub προ ισοστάθμισης. Αλλά να το κάνει αυτό ο Νίκος στους 2 τελικούς με κρος 1200 Hz (δεν ξέρω πού το έχουν τα ηχεία του) δεν προτείνεται.
 

Μηνύματα
19.813
Reaction score
14.050
Αμα δίνετε αυξημένο volume προ ισοστάθμισης , δεν σας το κόβει μετά η ισοστάθμιση?
Μου ξεφεύγει κάτι?
 

Μηνύματα
10.530
Reaction score
7.196
Εμένα προσωπικά το sub πέφτει σε ένταση στα 30 Hz, οπότε αυξάνοντας από πριν το volume, αυξάνω την ένταση στα 30 και μετά εφαρμόζω την οριζόντια ή κατηφορική κλίση μέχρι τα 80.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
13.586
Reaction score
39.929
Εγώ πάλι δίνω έξτρα gain στα σαμπ πριν την ισοστάθμιση. Γιατί να μην κερδίσει κανείς λίγο headroom / δυναμικό εύρος πριν τα "φάει" το eq;
Επειδή η αύξηση του κέρδους σε τυπικές υλοποιήσεις sub - δηλαδή μη τερατώδεις κατασκευές - αναμένεται να μειώνει το περιθώριο ως προς το δόκιμο ποσοστό αρμονικών παραμορφώσεων...Επίσης εφόσον θα ίσχυαν σημαντικές μεταπτώσεις στην απόκριση,τα εφαρμοζόμενα κατά την ισοστάθμιση φίλτρα θα έχουν απότομες κλίσεις και μεγάλες τιμές στα δικά τους gain,χαρακτηριστικά που κάθε άλλο παρά ωφελούν τη φυσικότητα,προάγοντας κιόλας φαινόμενα πρόωρου κωδωνισμού.Όταν δεδομένος χώρος κουδουνίζει από ιδιοσυντονισμό σε κάποια ζώνη,η αύξηση στο γενικό volume από το sub θα εντείνει αυτό το φαινόμενο.Η δε εφαρμογή παραμετρικού φίλτρου κατόπιν μειώνει μεν τη στάθμη στην προβληματική ζώνη,αλλά δεν κάνει κάτι ουσιώδες για την ίδια την ενεργειακή ουρά στο πεδίο του χρόνου και κατ'επέκταση για τη μεταβατική απόκριση στο σύστημα.

Δεν υπάρχουν ΄΄δωρεάν προσφορές΄΄...Έχει εξηγηθεί στο παράλληλο Σύμπαν γιατί η ρύθμιση του gain στα ίδια τα sub πρέπει να γίνεται ΄΄τόσο-όσο΄΄ σε σχέση με τη στάθμη από τα main,ενώ έχει τονιστεί πως πρέπει να εξαντλούμε τις εκδοχές κατά την τοποθέτηση ώστε να προέκυπτε η ομαλότερη δυνατή αδιόρθωτη απόκριση χωρίς υπέρμετρο gain από τα sub,το οποίο βλάπτει τη μεταβατική απόκριση στο όλο σύστημα.Έχει επίσης τονιστεί ότι στόχος σε όσα setup διαχειρίζομαι είναι να μην εφαρμόζονται απότομες κλίσεις στα φίλτρα και ν'αποφεύγεται πάση θυσία το παραμικρό θετικό gain...
 
Last edited:

Μηνύματα
752
Reaction score
1.282
*Έχει εξηγηθεί στο παράλληλο Σύμπαν γιατί η ρύθμιση του gain στα ίδια τα sub πρέπει να γίνεται ΄΄τόσο-όσο΄΄ σε σχέση με τη στάθμη από τα main,*

Aυτο το τόσο όσο ,πόσο είναι;
Εμπειρικά όταν τα lr είναι 75db και δώσω στα sub πάνω από 85db δεν μαζεύεται ..
 

Μηνύματα
4.538
Reaction score
7.925
Εγώ σκεφτόμουν ότι ούτως ή άλλως το πιο πιθανό είναι να παίξω με το gain, οπότε ακόμα και αν έχω τρελό bandwidth, μήπως ήταν καλύτερο να υποβιβασω τις μεσαίες και άνω με το gain (δηλαδή, μείωση στον πάνω δρόμο, όχι αύξηση του δρόμου των χαμηλών) ώστε να είναι ίσως πιο εύκολο το έργο της ισοστάθμισης.
Υ.γ. Έχω ακούσει ότι το σημείο κρος είναι κάπου στους 3ΚHz.
 

Μηνύματα
19.813
Reaction score
14.050
Μα ο επάνω δρόμος σου είναι οι μεσεουψηλές και πάνω.
Οι καθαρές μεσαίες είναι ο κάτω δρόμος , τα 6,5άρια .
Αυτό που λές θα γινόταν σε τρίδρομο ηχείο .
 

Μηνύματα
4.538
Reaction score
7.925
Οκ! Το νερό μπήκε στο αυλάκι, τα ηχεία φεύγουν τη Δευτέρα. Να δούμε που βαδίζουμε και να παραγγείλω κροσοβερ!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
13.586
Reaction score
39.929
*Έχει εξηγηθεί στο παράλληλο Σύμπαν γιατί η ρύθμιση του gain στα ίδια τα sub πρέπει να γίνεται ΄΄τόσο-όσο΄΄ σε σχέση με τη στάθμη από τα main,*

Aυτο το τόσο όσο ,πόσο είναι;
Εμπειρικά όταν τα lr είναι 75db και δώσω στα sub πάνω από 85db δεν μαζεύεται ..
΄΄Τόσο όσο΄΄ να εξάγεται καμπύλη-στόχος με τις μικρότερες δυνατές επεμβάσεις πάνω στις αδιόρθωτες αποκρίσεις.

Ας πάρουμε για παράδειγμα τις ολότελα αδιόρθωτες αποκρίσεις από τα επιμέρους κανάλια στο setup με τα Vecteur,το οποίο ήταν το πιο δυσχερές στη διαχείριση εξαιτίας των ανισορροπιών ανάμεσα στους δορυφόρους σε ανώτερες οκτάβες που δεν παρείχαν εκ προοιμίου κλίση ανταποκρινόμενη σε καμπύλη-στόχο...
1619257285017.png


Εδώ θα εστιάσουμε στις πρώτες οκτάβες...Οι αποκρίσεις έχουν προκύψει από την τρέχουσα διαρρύθμιση με το μονό 12ιντσο SVS :
1619257483949.png


Παρατηρούμε ότι χάρη στην προσεκτική διευθέτηση και χωρίς την παραμικρή διορθωτική επέμβαση οι μεταπτώσεις έχουν τάξη συν/πλην 2,5 dB ενώ στις δύο προβληματικές ζώνες από συνιστώσες ιδιορρυθμών γύρω από 60 & 100 Hz αντίστοιχα έχουμε εναλλάξ αμοιβαίες εξισορροπήσεις μεταξύ των επιμέρους καναλιών.

Κομμάτι της διευθέτησης αποτελούν και οι ρυθμίσεις στο ίδιο το sub...Εφόσον έχει εφαρμοστεί ακουστικό κροσάρισμα,
επιλέγεται το ύψος στο βαθυπερατό φίλτρο λίγο πάνω από τα 80 Hz,ώστε να επικρατεί ενεργειακά το sub ακριβώς στη ζώνη όπου είναι υποχωρημένη η ενέργεια από τα main - με φραγμένα τα bass reflex τους - και χωρίς ισχυρή αλληλοκάλυψη στην αμέσως ανώτερη ζώνη,καθότι η φασική διόρθωση στο ακουστικό κροσάρισμα λειτουργεί καλύτερα όταν καθεμία από τις ηχειακές πηγές (sub-main) επικρατεί ενεργειακά στη δική της ζώνη ευθύνης.

Εδώ χάρη στη χωροταξία το sub εκπέμπει και υπό αντίστροφη πολικότητα,ώστε να γίνεται σε συνέργεια με τους δορυφόρους αμοιβαία εξουδετέρωση σε συνιστώσες ιδιορρυθμών.Εννοείται ότι τα φίλτρα ισοστάθμισης στις πρώτες οκτάβες θα έχουν έτσι ήπιες παραμέτρους.Εννοείται επίσης ότι ακούγεται ευχάριστα και χαλαρά ως έχει,δηλαδή ακόμα και πριν την εφαρμογή διόρθωσης.

Το δε gain στο sub είναι ρυθμισμένο κατά τρόπον ώστε να μην προκύπτει ανηφόρα τύπου loudness στις πρώτες οκτάβες πάνω στην αδιόρθωτη απόκριση.Η ανηφορική κλίση θα προκύψει ισοσταθμίζοντας κατηφορικά τις ανώτερες οκτάβες στα επιμέρους κανάλια,δράση η οποία ήταν αναπόφευκτη στο συγκεκριμένο setup.

Διαπιστώθηκε κιόλας πειραματικά ότι η αύξηση του gain στο sub πάνω από αυτήν την ιδεώδη στάθμη οδηγούσε αυτομάτως σε εμφάσεις πάνω στις προβληματικές ζώνες που χαλούσαν περαιτέρω την ιδιορρυθμική εξισορρόπηση με τους δορυφόρους έστω και αν εφαρμόζονταν αντισταθμιστικά φίλτρα με πιο δραστικές παραμέτρους...
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
38.765
Reaction score
82.757
Εντάξει, αυτά που λέει ο μπουτχιας δε μπορείτε να τα κάνετε, με κανέναν τρόπο, χωρίς εξαιρέσεις.

Ουδείς.

Το υπογράφω.
χάρη στη χωροταξία το sub εκπέμπει και υπό αντίστροφη πολικότητα,ώστε να γίνεται σε συνέργεια με τους δορυφόρους αμοιβαία εξουδετέρωση σε συνιστώσες ιδιορρυθμών.
Ιδίως αυτό, ξεχάστε το.
Σβήστε το.

Ένας διαχειριστής ρε παιδιά...



ΥΓ. Εδώ δίνουμε οδηγίες για να βρουν τη φάση και αδυνατούν οι περισσότεροι.. Τι πας και τους λες μάστορα;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
13.586
Reaction score
39.929
Εντάξει, αυτά που λέει ο μπουτχιας δε μπορείτε να τα κάνετε, με κανέναν τρόπο, χωρίς εξαιρέσεις.

Ουδείς.

Το υπογράφω.

Ιδίως αυτό, ξεχάστε το.
Σβήστε το.

Ένας διαχειριστής ρε παιδιά...



ΥΓ. Εδώ δίνουμε οδηγίες για να βρουν τη φάση και αδυνατούν οι περισσότεροι.. Τι πας και τους λες μάστορα;
Όσα περιγράφονται μπορούν να γίνουν υπομονετικά και με τη συνδρομή REW-μικροφώνου,όπως ακριβώς παρουσιάστηκε στα διαδοχικά στάδια εξέλιξης του setup.Με τη θέση του sub κλασσικά...επιδαπέδια.Με το αυτί μόνο μπορείς μεν να εκτιμήσεις δεόντως το τελικό αποτέλεσμα,αλλά είναι αδύνατον να φτάσεις σε αυτό. :sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
38.765
Reaction score
82.757
Όσα περιγράφονται μπορούν να γίνουν υπομονετικά και με τη συνδρομή REW-μικροφώνου,όπως ακριβώς παρουσιάστηκε στα διαδοχικά στάδια
Συμφωνώ και καταλαβαίνω πολύ καλά αυτά που λες, ωστόσο επιμένω πως το 999% των αναγνωστών, θεωρούν το ρι-φέιζ ότι είναι μια εξωτική σάλτσα για σαλάτα, από το φέιζ-μπουκ.

Να μη πω για την αξιολόγηση της βηματικης απόκρισης, τις αλλεπάλληλες διαφοροποιησεις της (και τον τρόπο που επιτυγχάνεται αυτό) και την επιλογή της βέλτιστης. Να πω μόνο ότι για το 999% η Βηματική ορίζεται από το κατωθεν βιντεακι:

DeadlyDismalAmericanriverotter-size_restricted.gif


Η δε βαθμονόμηση του οριζόντιου άξονα της βηματικης, για διεξαγωγή διαφορετικών συμπερασμάτων (Ορθώς) είναι αντίστοιχα αντιληπτή ως του εν λόγω βηματισμού στο στράτευμα (εν δυό, εν δυό, ένα κι ένα δγιό).


Δγιό πουλάκια κάθονταν.



ΥΓ. Για το 0.1% που μένει από το 999% που ξέρουν τι εστί ρι-φέιζ, τον κόβω φέτες πως ούτε για ανέκδοτο δεν θα καταφέρουν αυτά που λες. Απλώς ξέρουν για τι πράμα μιλάς.
Για την Βηματική, ομοίως.
Μήπως να ξεκινήσεις φροντιστήριο σανσκριτικής; πιο εύκολο είναι, ιδίως τα πρώτα ιδεογραμματα, όλο και κάποιου το χέρι θα είναι επιδέξιο να μάθει να γράφει γραμμική β' σε ντετέ.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
159.620
Μηνύματα
2.503.428
Members
35.995
Νεότερο μέλος
Panosl75
Top