- Μηνύματα
- 12.474
- Reaction score
- 14.635
Ναι το είχα διαβάσει τότε το πόστ σου, thanks.Με τον προσδιορισμό ΄΄πριμάτη΄΄ δεν αναφέρομαι στην τελευταία οκτάβα του ακουστού φάσματος αλλά στις ανώτερες μεσαίες και κυρίως μεσοϋψηλές,εκεί όπου το ακουστικό μας σύστημα έχει τη μέγιστη ευαισθησία...
Σου εύχομαι να τα χαίρεσαι καλύτερα από τα προηγούμενα και καλούς...΄΄μπελάδες΄΄ με προσθήκες.
Ας λύσουμε και την ΄΄υπαρξιακή΄΄ απορία του thva...Με τον όρο ΄΄corner frequency΄΄ ο συντάκτης πρέπει ν'αναφέρεται στη συχνότητα όπου θα ξεκινά το roll-off ,η ραγδαία πτώση στην απόκριση δεδομένου ηχειακού συστήματος. Συνήθως αυτό το όριο προδιαγράφεται σε συχνότητα όπου η στάθμη θα είναι κατώτερη σε τάξη -3 ή -6 dB (ανάλογα με την αρχιτεκτονική sealed,bass reflex κτλ) σε σχέση με τη ζώνη ωφέλιμης απόκρισης στο sub.
Για ποιον λόγο θα μας ενδιέφερε η αποκαλούμενη corner frequency...Σε αυτό το σημείο όπου ξεκινά η πτώση θα υφίστανται νομοτελειακά έντονες διακυμάνσεις στην φασική απόκριση και βέβαια στο μέγεθος του group delay.
Αυτές οι διακυμάνσεις κατά κανόνα είναι ηπιότερες σε σχεδιάσεις σφραγισμένης καμπίνας εφόσον θ'αντιπαραβάλλονταν λ.χ. με σχεδιάσεις bass reflex που θα έπρεπε όμως να έχουν ισότιμη corner frequency.
Παράδειγμα γι αυτό έχει δημοσιευθεί σε εκδοχή setup από το παράλληλο Σύμπαν...Σε αυτό το παράδειγμα για σταθερή corner frequency στα 32 Hz η μορφή του sub με περιορισμένο το σωλήνα bass reflex είχε μεν κατώτερη στάθμη στο σημείο αυτό,αλλά ευνοϊκότερα τόσο τη μεταβατική συμπεριφορά όσο και την κλίση υποχώρησης με αποτέλεσμα να έχει ανώτερη ωφέλιμη ενέργεια στην πρώτη οκτάβα...Αλλά για να βγούν όλα αυτά ομαλά από ένα απλό 10ιντσο έπρεπε να τοποθετηθεί κολλητά πάνω σε...γωνία ώστε να τονωθεί αναλόγως η ωφέλιμη απόκριση...
View attachment 250326Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)
και καφετιά απόσταση 75 cm : Τώρα έρχεσαι στα δικά μου λημέρια. θα σφηνωθεί απορροφητικό στρώμα με φέτες aritherm ακριβώς στο κενό διάστημα ανάμεσα στο τοίχωμα και την καμπίνα ηχείου. Μπορούμε να βάλουμε και σάντουιτς copopren κολλημένο με βενζινόκολλα, έτσι; και τη φραγή στο bass...www.avsite.gr
Aυτή η παρατήρηση έχει και προεκτάσεις...Ένα sub bass reflex με αρκετά στιβαρή κατασκευή καλό ζύγισμα στην ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά του και μεγαλύτερες συνήθως διαστάσεις που θα επέτρεπαν χωρίς υψηλές παραμορφώσεις αρμονικές ή φασικές την επίτευξη corner frequency στο κάτω όριο του ακουστού φάσματος (γύρω στα 20 Hz και κάτω) θα είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα λ.χ. από ένα sub με σφραγισμένη καμπίνα του οποίου η corner frequency θα βρισκόταν λ.χ. σε συχνότητα 30-35 Hz,όσο υποδειγματική ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά και να είχε το δεύτερο...Η παρασιτική ενέργεια με την επιβάρυνση του group delay από το bass reflex δεν θα είχαν τότε ουσιαστικές επιπτώσεις σε αμιγώς μουσικό πρόγραμμα,ενώ θα έβγαιναν και πιο εντυπωσιακά τα διάφορα κινηματογραφικά εφέ.
Κύριος παράγοντας προσοχής σε μια τέτοια περίπτωση θα ήταν ομαλή ενσωμάτωση με κροσαρίσματα και χρονική ευθυγράμμιση του sub με κατάλληλα delays στα main ηχεία.Εννοείται δε ότι όποιος θα βασιζόταν σε μια πιουρίστικη μεταβατική συμπεριφορά από main ηχεία σκέτα χωρίς sub,στις περισσότερες των περιπτώσεων θα ήταν χαμένος ΄΄από χέρι΄΄,αφού η συντριπτική πλειοψηφία των main ηχείων θα έχει μη σφραγισμένη καμπίνα με την corner frequency πάνω στο ακουστό φάσμα σε πρώτη και δεύτερη οκτάβα,οπότε τα ΄΄τρελά΄΄ στο group delay θα εμφανίζονταν εκεί όπου εδρεύουν σημαντικοί μουσικοί τόνοι χαμηλών σε συνδυασμό με συνιστώσες ιδιορρυθμών από τυπικούς οικιακούς χώρους.
Ανακεφαλιώνοντας, δεν θα έφτανε μια σφραγισμένη καμπίνα sub χωρίς στιβαρή κατασκευή και άκρως μελετημένη υλοποίηση...Από την άλλη πλευρά θα μας έκανε μια υλοποίηση bass reflex μεγάλων διαστάσεων και με επιμελημένη σχεδίαση.Όσο κατώτερη η corner frequency τόσο το καλύτερο υπό την προϋπόθεση επιμελημένης σχεδίασης.
@vlasis τι ενισχυτή έχεις ? Κάπου είδα εναν Hegel, μετά σε άλλη φώτο έναν άλλο ?