Νέες αξιόλογες κυκλοφορίες/επανεκδόσεις σε CD/SACD/Blu-ray.

Μηνύματα
113
Reaction score
135
folder.jpg




Όσες εκτελέσεις και να έχει κανείς αυτό που αξίζει από τiς νέες κυκλοφορίες είναι οι Nocturnes του Chopin με τον Jan Lisiecki. Άκρως ελκυστικές, ποιητικές ερμηνείες. Μου άρεσε και ο κύκλος του με τις σονάτες του Beethoven.
 

Μηνύματα
3.014
Reaction score
3.569
View attachment 222140



Όσες εκτελέσεις και να έχει κανείς αυτό που αξίζει από τiς νέες κυκλοφορίες είναι οι Nocturnes του Chopin με τον Jan Lisiecki. Άκρως ελκυστικές, ποιητικές ερμηνείες. Μου άρεσε και ο κύκλος του με τις σονάτες του Beethoven.
Αναμφισβήτητα, ένας σταθερός πολύ αξιόλογος πιανίστας, με συνεπή σε ποιότητα δισκογραφία. Παρά μία αρκούντως κορεσμένη συλλογή που έχω από τα Νυκτερινά του Chopin, προτίθεμαι να αποκτήσω και αυτήν του Lisiecki.
Μια διευκρίνηση: Μήπως εννοείτε τον κύκλο με τα Κοντσέρτα για Πιάνο του Beethoven με τον Lisiecki (ο οποίος είναι όντως πάρα πολύ καλός), καθόσον δεν έχω δει κανένα CD (πολλώ μάλλον τον "κύκλο") του εν λόγω πιανίστα με Σονάτες για πιάνο αυτού του συνθέτη?
 

Μηνύματα
113
Reaction score
135
Αναμφισβήτητα, ένας σταθερός πολύ αξιόλογος πιανίστας, με συνεπή σε ποιότητα δισκογραφία. Παρά μία αρκούντως κορεσμένη συλλογή που έχω από τα Νυκτερινά του Chopin, προτίθεμαι να αποκτήσω και αυτήν του Lisiecki.
Μια διευκρίνηση: Μήπως εννοείτε τον κύκλο με τα Κοντσέρτα για Πιάνο του Beethoven με τον Lisiecki (ο οποίος είναι όντως πάρα πολύ καλός), καθόσον δεν έχω δει κανένα CD (πολλώ μάλλον τον "κύκλο") του εν λόγω πιανίστα με Σονάτες για πιάνο αυτού του συνθέτη?
Ναι τον κύκλο με τα κονσέρτα με την Academy of St. Martin in the Fields εννοούσα, εκ παραδρομής ανέφερα τις σονάτες.
 

Μηνύματα
3.014
Reaction score
3.569
Ναι τον κύκλο με τα κονσέρτα με την Academy of St. Martin in the Fields εννοούσα, εκ παραδρομής ανέφερα τις σονάτες.
Το φαντάστηκα, καθόσον δεν είχα δει πουθενά κάποιο CD-DVD με τις Σονάτες.
Καθόσον φτάσαμε στα Κοντσέρτα για Πιάνο του Beethoven, ένα από τα πλέον κορεσμένα δισκογραφικά σετ έργων, οι νέες -και μάλιστα αξιόλογες- εκδόσεις δεν σταματούν να εμφανίζονται...σαν "μανιτάρια"...
Η πλέον πρόσφατη, και λαμπρή όντως, είναι αυτή με τον Krystian Zimerman, τη Συμφωνική του Λονδίνου και τον Simon Rattle, σε υψηλής ποιότητας παραγωγής στα γνωστά standards της DG.
Πρόκειται για την δεύτερη ηχογράφηση του Zimerman και την τρίτη του Rattle στον κύκλο των έργων αυτών.
Ο Zimerman τα είχε ηχογραφήσει μεταξύ 1989-1991, με την τότε σπουδαία Φιλαρμονική της Βιέννης, τα δύο πρώτα χωρίς μαέστρο και τα τρία τελευταία υπό τον Leonard Bernstein. Σπουδαία ερμηνεία, σε κάθε περίπτωση.
O Rattle τα ηχογράφησε για πρώτη φορά, to 1998, με τη Φιλαρμονική της Βιέννης και τον μεγάλο Alfred Brendel, στην τότε κραταιά Philips. H δεύτερη μας ήλθε το 2018 από το Βερολίνο, σε first class παραγωγή (SACD, Blu-ray) της εταιρείας της Φιλαρμονικής του Βερολίνου και σολίστ την πάντα ενδιαφέρουσα και σημαντική Mitsuko Uchida.
Άπασες οι ανωτέρω αναφερθείσες ερμηνείες και παραγωγές μου είναι ιδιαίτερα αγαπητές, αλλά έχω μία ξεχωριστή αγάπη για την πολύ ζωντανή και έντονα εκφραστική ερμηνεία των Brendel-Rattle και μία ιδιαίτερη ευχαρίστηση για την εξαίρετη παραγωγή των Uchida-Rattle.
Ο Zimerman μου είναι εξαιρετικά προσφιλής για τη σταθερή απόδοσή του σχεδόν σε όποιο έργο ερμηνεύει και όποιον συνθέτει υπηρετεί. Συχνά οι επιδόσεις του καταδεικνύουν έναν μοναδικό σολίστα και ερμηνευτή. Στη συγκεκριμένη παραγωγή των Κοντσέρτων του Beethoven, η ωριμότητα των Zimerman & Rattle φαίνεται πιο καθαρά, ιδιαίτερα του δευτέρου από την πιο παρορμητική πρώτη του ηχογράφηση με τον Brendel και την πιο "ασφαλή" με την Uchida.
Κοντολογίς, η τελευταία αυτή παραγωγή των Zimerman/Rattle είναι μία ώριμη, κατά το δυνατόν "ολοκληρωμένη" ερμηνευτικά, υψηλού επιπέδου παραγωγή των έργων αυτών, που, παρά τον κορεσμό των διαθέσιμων παραγωγών, υπάρχει πάντα χώρος για...πολλές ακόμη, ενίοτε πολύ λαμπρών.
Ακριβώς, για αυτό τον λόγο, πέρυσι, η Βρετανική Signum τόλμησε να κυκλοφορήσει μία σπουδαία ερμηνεία, σε πρώτης τάξεως παραγωγή των Κοντσέρτων, για την κορύφωση της επετείου των 250 χρόνων από τη γέννηση του μεγάλου αυτού συνθέτη, με την not a quite household name αλλά θαυμάσια Γαλλίδα πιανίστα Elizabeth Sombart, τη Royal P.O. και τον επίσης "άγνωστο" Pierre Vallet. Προσωπικά, βρήκα την ερμηνεία ξεχωριστή για την εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια, τη θαυμάσια εναλλαγή μεταξύ εκλεπτυσμένου γούστου και πάθους και την εντυπωσιακή ηχογράφηση και παραγωγή της Sony.
Τέλος, η Γαλλική Calliope, λίαν προσφάτως, μας παρουσίασε έναν ακόμη κύκλο των Κοντσέρτων με τον brilliant maverick Giovanni Belluci, την Sinfonie Orchester Biel Solothurn και μαέστρο τον Kaspar Zehnder.
Κουράγιο και όρεξη να έχουμε...Υλικό μπόλικο υπάρχει...
 

Μηνύματα
113
Reaction score
135
Συμφωνώ ότι η συνεργασία Zimerman -Rattle είχε εξαιρετικά αποτελέσματα. Αποτελέσματα παρόμοια με την την συνεργασία Zimerman - Bernstein.
Θα διερευνήσω την ερμηνεία Sombart-Valett που αγνοούσα.
Η συνεργασία Rattle -Uchida, παρά το ότι την θαυμάζω, δεν μου προσέδωσε τα αναμενόμενα.
 

Μηνύματα
113
Reaction score
135
folder.jpg


Τον Νοέμβριο του 2011 ο Nikolaus Harnoncourt έδωσε την τελευταία του συναυλία με την φιλαρμονική της Ζυρίχης. Αυτή ηχογραφήθηκε από την εταιρία Prospero σε δύο cd.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε καλοπαιγμένη την σερενάτα Νο 10 του Mozart (Gran Partita), την 5η συμφωνία του Beethoven και τις πρόβες.
Ιδιέταιρο ενδιαφέρον είχε η 5η συμφωνία. Μια εκτέλεση άκρως εκφραστική αλλά συνάμα ασυνήθιση και ιδιοσυγκρασιακή που κάνουν ένα τόσο πολυηχογραφημένο έργο να ακούγεται με νεο ενδιαφέρον.
Κάθε άποψη καλοδεχούμενη.
 

Μηνύματα
3.014
Reaction score
3.569
View attachment 223594

Τον Νοέμβριο του 2011 ο Nikolaus Harnoncourt έδωσε την τελευταία του συναυλία με την φιλαρμονική της Ζυρίχης. Αυτή ηχογραφήθηκε από την εταιρία Prospero σε δύο cd.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε καλοπαιγμένη την σερενάτα Νο 10 του Mozart (Gran Partita), την 5η συμφωνία του Beethoven και τις πρόβες.
Ιδιέταιρο ενδιαφέρον είχε η 5η συμφωνία. Μια εκτέλεση άκρως εκφραστική αλλά συνάμα ασυνήθιση και ιδιοσυγκρασιακή που κάνουν ένα τόσο πολυηχογραφημένο έργο να ακούγεται με νεο ενδιαφέρον.
Κάθε άποψη καλοδεχούμενη.
Όταν έχεις να κάνεις με τέτοιου επιπέδου μαέστρους και κυρίως τέτοιους εξαίρετους μουσικούς, έχει μικρή σημασία το αποτέλεσμα αυτό καθεαυτό. Σημασία έχει το πνεύμα που διαπνέει τέτοιου είδους ερμηνείες.
Φυσικά, δεν περιμένω να ακούσω την reference εκτέλεση της 5ης του Beethoven η της ιδιότυπης, τόσο ξεχωριστής Gran Partita του Mozart. Είμαι, όμως, σίγουρος, ότι το πνεύμα του μεγάλου αυτού αρχιμουσικού θα μου δώσει μία νέα ανάγνωση, πολύ ιδιαίτερη και, πιθανότατα, αξιομνημόνευτη.
Αναμένω το φυσικό προιόν με ενδιαφέρον...
 

Μηνύματα
3.014
Reaction score
3.569
Αν και δεν πρόκειται για νέα αξιόλογη κυκλοφορία ή επανακυκλοφορία κάποιου δίσκου, η πληροφορία που μου περιήλθε από πολύ αξιόπιστη πηγή έχει ουσιαστικό και σημαντικό ενδιαφέρον.
Η στην εποχή της μεγάλης της ανάπτυξης (δεκαετίες του 2000-2010) σημαντικότερη εταιρεία Μουσικής Δωματίου, η μοναδικής ποιότητας Praga Digitals θεωρήθηκε τεθνεώσα...λόγω του θανάτου του ιδρυτή της Pierre-Emile Barbier το 2018. Έκτοτε, οι δίσκοι της άρχισαν σταδιακά να μην κυκλοφορούν και να καθίστανται δισέρευτοι.
Ευτυχώς, ένας μικρός αλλά εκλεκτικός όμιλος εταιρειών, η Γαλλική Little Tribeca την προσέθεσε στον κατάλογό της, που, αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει μόνον τις εξαιρετικές πάντως Aparte & Evidence. Ούτως, ο κατάλογος της Praga θα καταστεί πάλι, έστω σταδιακά, διαθέσιμος, ενώ ήδη αναγγέλθηκε η παρουσίαση της πρώτης νέας παραγωγής της εταιρείας με μία νέα ηχογράφηση του ιστορικού πλέον (από το 1972) Prazak Quartet (το οποίο, δυστυχώς, ως προς την αρχική του σύνθεση διαθέτει μόνον τον βιολίστα Josef Kluson). Το νέο CD του Κουαρτέτου θα περιλαμβάνει τα τελευταία τρία Κουαρτέτα του Haydn, με πιθανή κυκλοφορία τον επόμενο μήνα.
Εφόσον ο κατάλογος της Praga Digitals καταστεί διαθέσιμος, συνιστώ ασμένως σχεδόν ό,τι έχει κυκλοφορήσει σε Μουσική Δωματίου, κυρίως τις ηχογραφήσεις (οι περισσότερες σε υποδειγματικό SACD) με τα Κουαρτέτα Prazak, Parkanyi, Kocian & Zemlinsky.
 

Μηνύματα
3.014
Reaction score
3.569
Σε συνέχεια της ανωτέρω ανάρτησής μου, έφθασε τελικά και εδώ η πρώτη νέα κυκλοφορία της "αναγεννηθείσης" εξαίρετης εταιρείας έργων Μουσικής Δωματίου, η Γαλλική Praga Digitals, με τα τελευταία τρία Κουαρτέτα του Haydn (Op. 77 & 103) παιγμένα από το θρυλικό (έστω τώρα ως brand name, καθόσον από την αρχική σύνθεση του μόνον ο βιολίστας είναι ο ίδιος) Κουαρτέτο Prazak.
Τα έργα είναι σπουδαία από κάθε άποψη: εξαιρετική φόρμα, πολύ πιο καλά δομημένη η μουσική για τα τέσσερα έγχορδα, θαυμάσιες και αναπάντεχες μετατροπίες, μερικές λίαν εμπνευσμένες μελωδίες και γενικά μία πολύ ώριμη γραφή για το κορυφαίο και πλεόν σημαντικό είδος στη Μουσική Δωματίου.
Η νέα σύνθεση του ιστορικού και πραγματικά σπουδαίου Κουαρτέτου ανταποκρίνεται στην αξία ενός τέτοιου ονόματος. Η εκτέλεση των τόσο σημαντικών και απαιτητικών έργων του μεγάλου αυτού συνθέτη χαρακτηρίζεται πρωτίστως από μία εξαίσια εκλεπτυσμένη ερμηνεία, που στηρίζεται στην προβολή όλων των δυνατών λεπτών χαρακτηριστικών που μπορεί να λανθάνουν σε κάθε κίνηση, ακόμα και σε κάθε έκφανση κάθε μουσικής φράσης, χωρίς να αποφεύγεται η έμφαση στα πιο δραματικά και έντονα σημεία του κάθε έργου, αλλά πάντα διατηρώντας μία από τις πλέον εξευγενισμένες ερμηνείες στη δισκογραφία.
Η ηχογράφηση δεν έχει γίνει στην προσφιλή του ιδρυτή τη εταιρείας μέθοδο SACD, αλλά είναι αρκούντως εντυπωσιακή (in 24-bit/96Hz) και η όλη παραγωγή σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα.
Y.Γ.: Το δεύτερο Κουαρτέτο του Op. 77, σε Φα Μείζονα, υπάρχει σε μία σούπερ εντυπωσιακή audiophile έκδοση, σε demonstration quality SACD, από τη μικρή αλλά πολύ εκλεκτική Αμερικανική εταιρεία Isomike και το Αμερικανικό εξαίρετο Κουαρτέτο Fry Street Quartet.
 

Μηνύματα
113
Reaction score
135
Τα κουαρτέτα Op.77 συνετέθησαν στο τέλος της ζωής του Haydn ταυτόχρονα με τις Εποχές.

Ο συνθέτης γνώριζε την αξία τους για αυτό παρέδωσε για δημοσίευση το τελευταίο του, το Οp. 103 έχοντας συνθέσει μόνο δύο, πιθανόν τα ενδιάμεσα, μέρη.

Δυστυχώς και το Prazak quartet δήλωσε, μετά 50 χρόνια παρουσίας, την απόσυρση του.

Για τα υπόλοιπα καλύπτομαι πλήρως από την ανάρτηση του @Prince.
 

Μηνύματα
3.014
Reaction score
3.569
Τα κουαρτέτα Op.77 συνετέθησαν στο τέλος της ζωής του Haydn ταυτόχρονα με τις Εποχές.

Ο συνθέτης γνώριζε την αξία τους για αυτό παρέδωσε για δημοσίευση το τελευταίο του, το Οp. 103 έχοντας συνθέσει μόνο δύο, πιθανόν τα ενδιάμεσα, μέρη.

Δυστυχώς και το Prazak quartet δήλωσε, μετά 50 χρόνια παρουσίας, την απόσυρση του.

Για τα υπόλοιπα καλύπτομαι πλήρως από την ανάρτηση του @Prince.
Συμπληρωματικά να αναφέρω ότι όντως τα δύο μέρη του Op.103 είναι τα ενδάμεσα, ήτοι ένα Andante Grazioso σε Σι ύφεση μείζονα και ένα Μινουέτο (ma non troppo presto) σε ρε ελάσσονα, υποδηλώνοντας ότι θα αποτελούσαν τα δύο μεσαία μέρη ενός Κουαρτέτου σε ρε ελάσσονα (ή και σε Ρε μείζονα).
Το Κουαρτέτο Prazak, δημιουργηθέν το 1972 από μέλη που ήσαν τότε ακόμη μαθητές στο Ωδείο της Πράγας, ήτοι τον ομώνυμο τσελίστα Josef Prazak, τον βιολίστα Josef Kluson και τους βιολονίστες Vaclav Remes (πρώτο βιολί) και Vlastimil Holek (δεύτερο βιολί), άρχισαν να δραστηριοποιούνται από το 1974. Στην σχεδόν 50ετή καριέρα του το Κουαρτέτο προσπάθησε να κρατήσει την αρχική του σύνθεση σταθερή. Το 1986, όμως, ο τσελίστας και ο φέρων το όνομα του Κουαρτέτου Josef Prazak αναγκάσθηκε να αποσυρθεί. Όμως, το Κουαρτέτο είχε την καλλίτερη τύχη να βρει ως διάδοχο μέλος έναν εξαίρετο τσελίστα και λαμπρό σολίστα, τον Michal Kanka. Το 2010, το πρώτο βιολί αναγκάσθηκε να αποσυρθεί, αλλά και εδώ αντικαταστάθηκε από έναν λαμπρό σολίστα και εξειδικευμένο στη Μουσική Δωματίου, τον Pavel Hula.
Δυστυχώς για το Κουαρτέτο, και ο P. Hula ευρήκε εαυτόν υποχρεωμένο να αποσυρθεί το 2015, οπότε αντικαταστάθηκε από την πρώτη γυναίκα μέλος του Κουαρτέτου, την επίσης σπουδαία σολίστ Jana Vonaskova. Το γκρουπ είχε πλέον μόνον δύο από τα αρχικά του μέλη, την βιόλα και το δεύτερο βιολί. Το "τελικό κτύπημα" ήλθε το 2018, όταν ο εξαίρετος τσελίστας τους M. Kanka αποφάσισε να αναπληρώσει τον απερχόμενο τσελίστα ενός άλλου πολύ αξιόλογου, Τσέχικου επίσης, Κουαρτέτου, ήτοι του Wihan Quartet. Τότε, τα δύο αρχικά εναπομείναντα μέλη αποφάσισαν ότι ήλθε ο καιρός να διαλυθεί το Κουαρτέτο. Όμως, το τελευταίο δραστήριο μέλος του Κουαρτέτου, ο βιολίστας J. Kluson αποφάσισε να "αναδημιουργήσει" το Κουαρτέτο διατηρώντας τη J. Vonaskova στο πρώτο βιολί και εμπλουτίζοντας το γκρουπ με δύο πολύ αξιόλογους σολίστες, εξειδικευμένους στη Μουσική Δωματίου, ήτοι τη Marie Fuxova στο δεύτερο βιολί και τον Pavel Jonas Krejki στο τσέλο. Με την εντελώς αυτή νέα σύνθεση και διατηρώντας το brand name, ως άξια συνέχεια του αρχικού Prazak Quartet, ηχογράφησαν το τρία τελευταία Κουαρτέτα του Haydn, για τα οποία αναφέρθηκα στο ανωτέρω ποστ μου.
Φυσικά, ο ήχος του Κουαρτέτου είναι διαφορετικός, πιο εκλεπτυσμένος αλλά και ιδιαίτερα γοητευτικός. Ας ελπίσουμε ότι η νέα αυτή σύνθεση του Κουαρτέτου δεν θα αποδειχθεί θνησιγενής αλλά θα αντέξει στο χρόνο και στις δοκιμασίες των δύσκολων καιρών και των αντίξοων συνθηκών. Ο πρώτος τους δίσκος είναι πολύ ελπιδοφόρος.
 

Μηνύματα
113
Reaction score
135
folder.jpg



Η πρώτη βιόλα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, Ούγγρος Máté Szűcs, με την συνοδεία της Εθνικής Νεανικής Ουγγρικής Ορχήστρας της Anima Musicæ Chamber Orchestra παίζουν

Franz Anton Hoffmeister - κονσέρτο για Viola και Oρχήστρα σε ρε μείζονα (1786)

Carl Philipp Stamitz- Κονσέρτο για Viola και Ορχήστρα Nr. 1 (1774)

Wolfgang Amadeus Mozart- Κονσέρτο για Viola und Ορχήστρα σε λα μείζονα KV 622. Διασκευή του κονσέρτου για κλαρινέτο (1791)


Η πρώτη ευχάριστη έκπληξη ήταν οι εκφραστικές δυνατότητες μιας νεανικής ορχήστρας (concertmaster ο Laszlo Horvath).

Η δεύτερη διαπίστωση ήταν ότι το αριστούργημα του Mozart παραμένει αριστούργημα είτε με τον λαμπρότερο στις υψηλές ήχο του κλαρινέτου είτε με τον ποιο μουντό αλλά ιδιαίτερα εκφραστικό στις χαμηλές ήχο της βιόλας.

Το κονσέρτο του Hoffmeister εξερευνά την ηχητική παλέτα της βιόλας περισσότερο από την πολυφωνική και βελούδινη γραφή της βιόλας στο κονσέρτο του Stamitz.

Λίγες πληροφορίες για τους συνθέτες

O Hoffmeister (1754-1812) είχε εκδοτικό ήχο στην Βιέννη που εξέδιδε έργα των Mozart, Beethoven, Clementi, Haydn.. ήταν δηλαδή άνθρωπος της αγοράς. Εκτός από αυτό όμως ήταν και συνθέτης. Ενδιαφέρον έχουν και οι συμφωνίες του, σε όμοιο στυλ με τις συμφωνίες των Haydn και Mozart που υπάρχουν από την Orchestra della Svizzera Italiana με τον Howard Griffiths (CPO).

O Stamitz (1745-1801), Τσέχικης καταγωγής, έκανε καριέρα σαν βιολιστής και συνθέτης τόσο στο Παρίσι όσο και από περιοδείες του στην Ευρώπη. Ήταν τόσο επιτυχημένος που ο Leopold Mozart σύστηνε στον γιό του να τον γνωρίσει επαγγελματικά.
Γεννήθηκε στο Mannheim ήταν πολυγραφότατος. Yπάρχουν μεμονωμένες ηχογραφήσεις του ή άλλες που συνδέονται με ηχογραφήσεις άλλων συνθετών της σχολής του Mannheim (Danzi, Dimmler, Blasius) ή σε συλλογές με σύγχρονους του Mozart (Krommer, Stamitz,Pleyerl,Kozeluch,Wranitzky).

Ήχος βιόλας με εκφραστικότητα, κομψότητα και χάρη σε κονσέρτα εποχής.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.014
Reaction score
3.569
View attachment 227623


Η πρώτη βιόλα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, Ούγγρος Máté Szűcs, με την συνοδεία της Εθνικής Νεανικής Ουγγρικής Ορχήστρας της Anima Musicæ Chamber Orchestra παίζουν

Franz Anton Hoffmeister - κονσέρτο για Viola και Oρχήστρα σε ρε μείζονα (1786)

Carl Philipp Stamitz- Κονσέρτο για Viola και Ορχήστρα Nr. 1 (1774)

Wolfgang Amadeus Mozart- Κονσέρτο για Viola und Ορχήστρα σε λα μείζονα KV 622. Διασκευή του κονσέρτου για κλαρινέτο (1791)


Η πρώτη ευχάριστη έκπληξη ήταν οι εκφραστικές δυνατότητες μιας νεανικής ορχήστρας (concertmaster ο Laszlo Horvath).

Η δεύτερη διαπίστωση ήταν ότι το αριστούργημα του Mozart παραμένει αριστούργημα είτε με τον λαμπρότερο στις υψηλές ήχο του κλαρινέτου είτε με τον ποιο μουντό αλλά ιδιαίτερα εκφραστικό στις χαμηλές ήχο της βιόλας.

Το κονσέρτο του Hoffmeister εξερευνά την ηχητική παλέτα της βιόλας περισσότερο από την πολυφωνική και βελούδινη γραφή της βιόλας στο κονσέρτο του Stamitz.

Λίγες πληροφορίες για τους συνθέτες

O Hoffmeister (1754-1812) είχε εκδοτικό ήχο στην Βιέννη που εξέδιδε έργα των Mozart, Beethoven, Clementi, Haydn.. ήταν δηλαδή άνθρωπος της αγοράς. Εκτός από αυτό όμως ήταν και συνθέτης. Ενδιαφέρον έχουν και οι συμφωνίες του, σε όμοιο στυλ με τις συμφωνίες των Haydn και Mozart που υπάρχουν από την Orchestra della Svizzera Italiana με τον Howard Griffiths (CPO).

O Stamitz (1745-1801), Τσέχικης καταγωγής, έκανε καριέρα σαν βιολιστής και συνθέτης τόσο στο Παρίσι όσο και από περιοδείες του στην Ευρώπη. Ήταν τόσο επιτυχημένος που ο Leopold Mozart σύστηνε στον γιό του να τον γνωρίσει επαγγελματικά.
Γεννήθηκε στο Mannheim ήταν πολυγραφότατος. Yπάρχουν μεμονωμένες ηχογραφήσεις του ή άλλες που συνδέονται με ηχογραφήσεις άλλων συνθετών της σχολής του Mannheim (Danzi, Dimmler, Blasius) ή σε συλλογές με σύγχρονους του Mozart (Krommer, Stamitz,Pleyerl,Kozeluch,Wranitzky).

Ήχος βιόλας με εκφραστικότητα, κομψότητα και χάρη σε κονσέρτα εποχής.
Ο Mate Szücs είναι από τους πλέον φημισμένους και πραγματικά αξιόλογους σολίστες της βίολας.
Υπήρξε 1η βιόλα της Ορχήστρας του Βερολίνου από το 2011-2018, ενώ έχει μία πολύ πλούσια και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα ως σολίστας, μέλος διαφόρων σχημάτων Μουσικής Δωματίου και τώρα πια και ως καθηγητής.
Η δισκογραφία του είναι επίσης αρκούντως αξιόλογη, έχοντας ηχογραφήσεις σε 10 διαφορετικές δισκογραφικές εταιρείες, με ένα πολύ διαφοροποιημένο και πληθωρικό ρεπερτόριο (π.χ. Viola Altera σε SACD στην Aliud, έργα Μουσικής Δωματίου του ενδιαφέροντα Αυστριακού συνθέτη Robert Fuchs στην Tyxart ή The Hungarian Viola στην Profil).
Η τελευταία του αυτή συνεισφορά στο ρεπερτόριο της βιόλας σίγουρα φαίνεται και ενδιαφέρουσα αλλά και σημαντική ως προς τα έργα και την πρόδηλη εξαίρετη ερμηνεία τους. Εν αναμονή της αφίξεώς του και εδώ.
 

Μηνύματα
3.014
Reaction score
3.569
Συμπληρωματικά ως προς τις δύο τελευταίες αναρτήσεις, ίσως αξίζει να αναφερθούν δύο θαυμάσιοι δίσκοι, σε εξαιρετικές παραγωγές αμφότεροι, των δύο λιγότερο γνωστών συνθετών που έργα τους περιλαμβάνονται στον εξαίρετο δίσκο της Hungaroton με τον Mate Szücs, ήτοι των Franz Anton Hoffmeister & Carl Stamitz.
Πρόκειται για δύο λαμπρά CDs με τα Κουαρτέτα για Κλαρινέτο και Τρίο Εγχόρδων που έγραψαν και οι δύο αυτοί συνθέτες.
Του μεν Carl Stamitz είναι μία υποδειγματική παραγωγή της Γερμανικής Audite (του 2013), σε SACD, με τον θαυμάσιο Κλαρινετίστα Arthur Campbell και τρεις άλλους ικανούς σολίστες Μουσικής Δωματίου.
Του δε Hoffmeister είναι μία πολύ πρόσφατη εξαίρετη παραγωγή της μικρής Βελγικής εταιρείας Antarctica, με τον Κλαρινετίστα Eddy Vanoosthuyse και τα μέλη του περίφημου Τσεχικού Κουαρτέτου Zemlisnky, που είχε μία πολύ καλή παραγωγή σούπερ ηχογραφήσεων στην ιστορική Praga Digitals (π.χ. μεταξύ άλλων η reference recording του 1ου Κουιντέτου για έγχορδα του Mendelssohn).
 

Μηνύματα
3.014
Reaction score
3.569
Τα πολύ βασικά έργα του ρεπερτορίου, αν και λίαν κορεσμένα από συνήθως πολύ καλές παραγωγές, συνεχίζουν να έχουν την τιμητική τους από κάθε νέο ή σχεδόν νέο ή και πολύ έμπειρους σολίστες, προφανώς για να αφήσουν και αυτοί το στίγμα τους στην...Ιστορία της καταγεγραμένης παραγωγής κατά τεκμήριο σημαντικών ερμηνειών.
Ούτως, τα τελευταία δύο έτη, έχουμε γίνει μάρτυρες, ούτε λίγο ούτε πολύ, πέντε νέων πολύ αξιόλογων παραγωγών (και τουλάχιστον άλλης μία λιγότερο σημαντικής) στις Σονάτες για Βιολί και Πιάνο του Beethoven. Θα αναφερθώ μόνον στις πέντε πραγματικά σημαντικές:
- Ξεκινώντας από το 2017, πέρυσι τον Δεκέμβριο, ολοκληρώθηκε η σειρά με τις εν λόγω Σονάτες (σε 4 CDs) με τον εξαιρετικό Καναδό βιολονίστα James Ehnes και τον Αμερικάνο πιανίστα Andrew Armstrong, σε μία πολύ καλή παραγωγή της ξεχωριστής Αμερικανικής εταιρείας Onyx. Υψηλού επιπέδου ερμηνείες, ειδικά από την πλευρά του θαυμάσιου αυτού βιολονίστα, λίγο άνιση η (όμως πολύ σημαντική για τα έργα) σύμπραξη του πιανίστα. Σταθερή στο επίπεδό της η όλη παραγωγή.
- Έχοντας αρχίσει τον Οκτώβριο του 2018 ολοκληρώνεται τον μήνα αυτόν μία άλλη σειρά με τις Σονάτες αυτές, με δύο unsung heroes (τουλάχιστον για την Ευρώπη και όχι μόνον) εξαίρετους Καναδούς σολίστες, τον πολύ ικανό βιολονίστα Andrew Wan (εξάρχων της Συμφωνικής του Μόντρεαλ) και τον θαυμάσιο πιανίστα Charles Richard-Hamelin. Η ερμηνεία τους έχει, σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο αναπαραχθεί από την πιο αξιόπιστη Καναδική εταιρεία, την Analekta σε τρία CDs. H ερμηνεία των δύο αυτών ισάξιων μουσικών είναι σε ιδιαίτερα εντυπωσιακό επίπεδο, όπου τα δυναμικά στοιχεία με τα εκφραστικά συνδυάζονται, σε εξαίρετο βαθμό και όπου απαιτούνται. Μία πολύ αξιόπιστη ερμηνεία πέραν των προσδοκιών μου (τουλάχιστον).
- Τον Οκτώβριο του παρελθόντος έτους άρχισε και η παραγωγή της σπουδαίας audiophile Σουηδικής εταιρείας BIS και ολοκληρώθηκε αυτόν τον μήνα, σε τρία SACDs. Πρόκειται για την πολύ ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερη ερμηνεία του εξαίρετου Γερμανού και λίαν έμπειρου βιολονίστα Frank Peter Zimmermann και του επίσης ικανότατου Γερμανού πιανίστα Martin Helmchen. Αναμφισβήτητα, μία ερμηνεία υψηλής ποιότητας και ξεχωριστής ερμηνείας, με κάποια επιφύλαξη για τα μάλλον σχετικά γρήγορα tempi, ιδιαίτερα σε μερικές εμβληματικά σημαντικές αργές κινήσεις όπως π.χ. εκείνη της υπέροχης Σονάτας σε ντο ελάσσονα, Op. 30, no.2.
- Μάλλον η πλέον σημαντική και πιο ικανοποιητική από όλες τις πλευρές είναι η εξαίσια παραγωγή της σημαντικής Γερμανικής εταιρείας Accentus Music (που κυκλοφόρησε αυτόν τον μήνα σε ένα σετ με 4 CDs), με δύο από τους πιο σπουδαίους Κορεάτες σολίστες με διεθνή καριέρα, ήτοι τον ήδη καλά αναγνωρισμένο στις εξαίρετες ερμηνείες του σε ορισμένες από τις πιο σημαντικές Σονάτες για Πιάνο του Beethoven πιανίστα Kim Sunwook και της λιγότερο γνωστής αλλά ικανότατης Γερμανίδας, Κορεατικής καταγωγής, βιολονίστριας Clara-Jumi Kang. Τα πάντα λειτουργούν κατά το δυνατόν τέλεια. Σπουδαία και με τρομακτική ακρίβεια και εκφραστική ποιότητα ως προς τη συμμετοχή του πιανίστα, ενώ η βιολονίστρια ερμηνεύει με ιδιαίτερο εκλεπτυσμό και γοητευτική εκφραστικότητα τα μέρη του βιολιού. Αλλά και η ηχογράφηση ευνοεί την κατά το δυνατόν τέλεια αναπαραγωγή της εξαιρετικής αυτής ερμηνείας, ενώ η όλη παραγωγή είναι σε υποδειγματικό επίπεδο.
- Τέλος, τον μήνα αυτόν, η πιο επιφανής Φινλανδική εταιρεία, η Ondine, ξεκίνησε τη δική της σειρά με το πρώτο CD, με τις τρεις Σονάτες του Op. 30, ερμηνευμένες, ως αναμένεται από τους σπουδαίους και "ψημένους" σολίστες Christian Tetzlaff & Lars Vogt (στο βιολί και το πιάνο αντίστοιχα), με ξεχωριστό και πάντα λίαν ενδιαφέροντα τρόπο. Το πρώτο αυτό δείγμα είναι πολλά υποσχόμενο για την όλη σειρά, εάν και όταν βέβαια τελικά. ολοκληρωθεί. Πάντως, και εδώ, τα tempi είναι λίγο προς το...fast track αλλά πάντα με πολύ εύγλωττο τρόπο.
L' embarras du choix που λένε και οι φίλοι μας οι Γάλλοι. Εσείς διαλέγετε!
 

Μηνύματα
3.014
Reaction score
3.569
Για όσους τυχόν ενδιαφέρονται για μία (μάλλον πολύ) ξεχωριστή ακρόαση Μουσικής με θέμα τα Χριστούγεννα, σε καθαρά κλασικό φορμάτ και με έργα συνθετών της Κλασικής Μουσικής, κυκλοφόρησαν ένα CD και ένα SACD που αξίζουν της προσοχής και, για τους πλέον ενδιαφερόμενους, και της περαιτέρω ακρόασής και...εμβάθυνσης. Αμφότερα είναι στο πολύ λιτό αλλά λίαν εκφραστικό φορμάτ φωνή (και στις δύο παραγωγές σοπράνο) και ένα όργανο (πιάνο στο CD και εκκλησιαστικό όργανο στο SACD).
- To CD μας έρχεται από μία σπουδαία και ιστορική εταιρεία, την Harmonia Mundi, σε μία εξαίρετη παραγωγή της με έργα Κλασικών συνθετών, οι οποίοι έγραψαν τραγούδια με Χριστουγεννιάτικα θέματα, όπως οι Humperdinck, Cornelius, Sibelius, Mendelssohn, Schumann, Faure κ.α. Η ερμηνεύτρια είναι ένα household name ειδικά στο χώρο του Lied και γενικά του Κλασικού τραγουδιού. Πρόκειται για την θαυμάσια Γερμανίδα σοπράνο Christianne Karg και τον πολύ έμπειρο Γερμανό Πιανίστα Gerold Huber. Η ερμηνεία της Karg και η θαυμάσια συνοδεία του πιανίστα συμβάλλουν στην μαγευτική παρουσίαση μερικών πολύ σπάνια παιγμένων και κυρίως προσεγμένων από το κοινό έργων του εν λόγω ρεπερτορίου. A true winner!
- To SACD μας το προσφέρει μία πολύ εκλεκτική audiophile Γερμανική εταιρεία, η Aeolus, με παρεμφερές ρεπερτόριο με (λιγότερο γνωστά) έργα Κλασικών συνθετών, κυρίως της Ρομαντικής περιόδου, και με θεματική τα Χριστούγεννα. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε δύο πολύ λιγότερο γνωστά ονόματα αλλά ουδόλως λιγότερο αξιόλογα και πολύ ικανά για την περίπτωση. Πρόκειται για τη Γερμανίδα σοπράνο Theresa Nelles και τον Γερμανό Οργανίστα Winfried Bonig. To SACD τιτλοφορείται "Romantic Christmas Music From Cologne Cathedral" και αυτό αποτελεί το σπουδαίο στοιχεία της παραγωγής αυτής. Η ηχογράφηση έχει λάβει χώρα στον εκπληκτικό αυτόν ναό της Κολωνίας, σε μία υποδειγματική παραγωγή, με τον Οργανίστα της εν λόγω εκκλησίας και μία Γερμανίδα σοπράνο από την Κολωνία. Οι συνθέσεις είναι από συνθέτες όπως οι Humperdinck, Adam, Faure, Franck, Wolf κ.α. Τα πολύ λίγο γνωστά (στο ευρύ κοινό) έργα είναι εξαιρετικά αισθαντικά και υπηρετούν σημαντικά τη συναισθηματική "μαγεία" της εόρτιας αυτής περιόδου. A sure thing!
Καλά, χαρούμενα (Κλασικά) Μουσικά Χριστούγεννα!
 

Μηνύματα
113
Reaction score
135
folder 1.jpg


Να προσθέσω την επανέκδοση με λίγα ακόμη τραγούδια, μιας τρόπος του λέγειν ποιο εμπορικής ηχογράφησης του 2020 με την υπέροχη φωνή του Jonas Kaufmann.
Καλά Χριστούγεννα.
 

Μηνύματα
3.014
Reaction score
3.569
View attachment 233330

Να προσθέσω την επανέκδοση με λίγα ακόμη τραγούδια, μιας τρόπος του λέγειν ποιο εμπορικής ηχογράφησης του 2020 με την υπέροχη φωνή του Jonas Kaufmann.
Καλά Χριστούγεννα.
Σίγουρα ένα πολύ γενναιόδωρο διπλό CD με 42 έργα το περυσινό και 49 η εφετινή "Extended Version" αυτού. Σίγουρα ένα πολύ καλοτραγουδισμένο σετ, πολύ...πλήρες (comprehensive) και...πολύπλευρο (versatile) και σε μία πρώτης τάξεως παραγωγή της Sony.
Το κάποιο "αλλά" πάει στο ότι, όσο καλός και δημοφιλής τενόρος και να είναι ο πολύς Jonas Kaufmann δεν μπορεί να ερμηνεύει κάθε είδους τραγούδια με την ίδια επιτυχία και το κατάλληλο στυλ. Επίσης, η φωνή του είναι σίγουρα μεγάλη, εντυπωσιακή αλλά όχι απαραίτητα..."υπέροχη", τουλάχιστον για κάθε είδος τραγουδιού ή έργου.
Πάντως, το συγκεκριμένο σετ, σε όποια μορφή του (την περυσινή ή την "extended") αποτελεί μία από τις πλέον γενναιόδωρες και, σε πολύ ικανό βαθμό, απολαυστικές μουσικές προσφορές για τη σημαντική αυτή (κατά πολλούς την πιο όμορφη) εόρτια περίοδο κάθε έτους.
 

Μηνύματα
300
Reaction score
370
το 20-21 ηταν χρονια εγκλεισμου , οπου οι περισσοτεροι μουσικοι ανα τον κοσμο στρωθηκανε σε στουντιο και ηχογραφησαν...
θα βαλω μερικα ποστ απο την προσπαθεια ελληνων κιθαριστων, που σιγουρα αξιζουν την προσοχη αλλα κ τη στηριξη μας.

πριν λιγους μηνες κυκλοφορησε ο δισκος του δημητρη σουκαρα, ενος ταλαντουχου κ πολλα υποσχομενου μουσικου. πολυβραβευμενος, σπουδες στο εξωτερικο, πολλα ρεσιταλ, καλεσμενος στα σημαντικα φεστιβαλ κιθαρας στην ελλαδα...

ο δισκος εχει εργα 21ου αι. με συνθετες ελληνες.
τα εργα κινουνται σε σολο, φωνη & κιθαρα, με κουαρτετο, και τελος το ομορφο κονσερτο του αειμνηστου αντωνιου, αφιερωμα στο χατζιδακι, με οχτω εργα του μανου επεξεργασμενα με ιδιαιτερες μουσικες πινελιες.

η ναξος εβαλε τα θεμελια αυτης της σπουδαιας παραγωγης.

Guitar Music (Greek) - KLAMPANIS, P. / TSALAHOURIS, P. / MAROULIS, I. / ANTONIOU, T. (Roots - 21st Century Greek Music for Guitar) (Soukaras) - 8.579115 (naxos.com)

και εδω μια συνεντευξη του δημητρη στο κιθαρολογιο του φιλου γιωργου:
Κιθαρολόγιο - Συνέντευξη Δημήτρη Σουκαρά - YouTube

καλοταξιδο!
 

Μηνύματα
113
Reaction score
135
folder.jpg


Μερικές φορές οι ιστορικές ερμηνείες χρησιμοποιούνται για πειραματισμούς με παράλογους ρυθμούς και ταχύτητες που αποβαίνουν εις βάρος της μελωδίας. Αυτά δεν ισχύουν σε αυτή την ιστορικά ενημερωμένη ερμηνεία που έχω την αίσθηση ότι ηχεί όπως την εποχή σύνθεσης του έργου.

Το δεύτερο έργο είναι η δεύτερη συμφωνία σε μεταγραφή για τρίο.

Διαβάζω στο εισαγωγικό σημείωμα ότι εκείνη την εποχή ένα έργο όπως η 5η συμφωνία έβγαινε σε 550 αντίγραφα στην συμφωνική μορφή και σε 1650 αντίγραφα σε μεταγραφή για πιάνο. Έτσι η 2η συμφωνία μετά την έκδοση της το 1804 εξεδόθη σε πολυάριθμες μεταγραφές για σόλο πιάνο, δύο πιάνα, πιάνο με τέσσερα χέρια, κουιντέτο εγχόρδων με φλογέρα, σεπτέτο. Ο φίλος του Beethoven, Ferdinand Ries σημειώνει ότι είχε κάνει πολλές μεταγραφές που μετά την έγκριση του Beethoven πωλούντο από τον αδελφό του με το όνομα του συνθέτη.

Πιστεύεται ότι η διασκευή της 2ης συμφωνίας προέρχεται από τον Ries.

Παρότι το τριπλό κονσέρτο είναι ένα πολύ ηχογραφημένο έργο και παρότι δεν είμαι ιδιαίτερα φίλος των ιστορικά ενημερωμένων ερμηνειών, αυτή η ηχογράφηση ήταν ενδιαφέρουσα και μου άρεσε.

Η Faust παίζει με βιολί Antonio Stradivari- The sleeping beauty του 1704
O Queyras με τσέλο του Gioggredo Cappa του 1696
Ο Melnikov με Fortepianos Βιεννέζων κατασκευαστών του 1815 και 1795
 


Staff online

  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    gas-guzzler 🏁🏁

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
164.308
Μηνύματα
2.640.912
Members
36.745
Νεότερο μέλος
iokara
Top