Αν και η σειρά αυτή των έργων του Beethoven με τον Heras-Casado δεν είναι...my cup of tea, το συγκεκριμένο CD είναι όντως πολύ αξιόλογο κυρίως για τους τρεις θαυμάσιους αυτούς σολίστες και την σπάνια έκδοση της 2ης Συμφωνίας στη μεταγραφή της για Πιάνο Τρίο, με όργανα εποχής. Μία άλλη πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση, σε υποδειγματική παραγωγή της εκλεκτικής Musica Omnia, είναι και εκείνη με το Αμερικανικό εξαιρετικό Atlantis Trio.View attachment 238475
Μερικές φορές οι ιστορικές ερμηνείες χρησιμοποιούνται για πειραματισμούς με παράλογους ρυθμούς και ταχύτητες που αποβαίνουν εις βάρος της μελωδίας. Αυτά δεν ισχύουν σε αυτή την ιστορικά ενημερωμένη ερμηνεία που έχω την αίσθηση ότι ηχεί όπως την εποχή σύνθεσης του έργου.
Το δεύτερο έργο είναι η δεύτερη συμφωνία σε μεταγραφή για τρίο.
Διαβάζω στο εισαγωγικό σημείωμα ότι εκείνη την εποχή ένα έργο όπως η 5η συμφωνία έβγαινε σε 550 αντίγραφα στην συμφωνική μορφή και σε 1650 αντίγραφα σε μεταγραφή για πιάνο. Έτσι η 2η συμφωνία μετά την έκδοση της το 1804 εξεδόθη σε πολυάριθμες μεταγραφές για σόλο πιάνο, δύο πιάνα, πιάνο με τέσσερα χέρια, κουιντέτο εγχόρδων με φλογέρα, σεπτέτο. Ο φίλος του Beethoven, Ferdinand Ries σημειώνει ότι είχε κάνει πολλές μεταγραφές που μετά την έγκριση του Beethoven πωλούντο από τον αδελφό του με το όνομα του συνθέτη.
Πιστεύεται ότι η διασκευή της 2ης συμφωνίας προέρχεται από τον Ries.
Παρότι το τριπλό κονσέρτο είναι ένα πολύ ηχογραφημένο έργο και παρότι δεν είμαι ιδιαίτερα φίλος των ιστορικά ενημερωμένων ερμηνειών, αυτή η ηχογράφηση ήταν ενδιαφέρουσα και μου άρεσε.
Η Faust παίζει με βιολί Antonio Stradivari- The sleeping beauty του 1704
O Queyras με τσέλο του Gioggredo Cappa του 1696
Ο Melnikov με Fortepianos Βιεννέζων κατασκευαστών του 1815 και 1795
Για το Τριπλό Κοντσέρτο, με ιστορικά όργανα, η έκδοση αυτή, στην πάντα υψηλού επιπέδου παραγωγή της Harmonia Mundi, είναι λίαν ενδεδειγμένη. Στα τέλη του 2020, κυκλοφόρησε η Ισπανική Glossa μία επίσης πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση του Τριπλού Κοντσέρτου με όργανα εποχής, με τρεις άλλους ικανότατους σολίστες, ήτοι τον βιολονίστα Dmitry Sinkovsky, τον Alexei Lubimov στο Φορτεπιάνο και τον Alexander Rudin στο τσέλο και τη διεύθυνση της Ορχήστρας Musica Viva.
Ευκαιρίας δοθείσης, να αναφέρω την λίαν ενδιαφέρουσα ολοκλήρωση του κύκλου με τις Σονάτες για Πιάνο του Beethoven με τον ιδιαίτερα ικανό Ισραηλινό πιανίστα Boris Giltburg, σε πολύ καλή παραγωγή της Naxos.