Νέες αξιόλογες κυκλοφορίες/επανεκδόσεις σε CD/SACD/Blu-ray.

Μηνύματα
47
Reaction score
34
Το καλό όμως της υπόθεσης είναι ότι ψάχνοντας της 8η του Bruckner με τους Βαυαρούς και τον Jansons σε sacd (που υπήρχε μόνο στην Ιαπωνία) έπεσα σε μια εκτέλεση με τους Βαυαρούς που δεν εγνώριζα και με εξέπληξε ευχάριστα.
Ο Gunter Wand είναι ένας μαέστρος ταυτόσημος με τις εκτελέσεις του Bruckner. Οι ηχογραφήσεις του κυρίως με την ορχήστρα της Βορειογερμανικής Ραδιοφωνίας αλλά και με την Φιλαρμονική του Βερολίνου (ιδιέταιρα στην 4η Συμφωνία) είναι κορυφαίες. Δεν εγνώριζα ότι είχε ηχογραφήσει την 8η και με την ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας.
Είκοσι χρόνια λοιπόν πριν την εξαιρετική ηχογράφηση του Jansons υπάρχε μια ακόμη κορυφαία ηχογράφηση της σημαντικής αυτής ορχήστρας με τον τον Gunter Wand. Η σύσταση μου είναι αυτονόητη.
Η 8η του Μπρούκνερ ειναι απο τα έργα που πάντα όλες οι ηχογραφήσεις μου κινούν το ενδιαφέρον.
Συμπτωματικά η ηχογράφηση που έχω αφιερώσει τον περισσότερο χρόνο,
και η πρώτη που αναζητώ ειναι του Wand με την ορχήστρα του Βερολίνου.

wand.jpg



Επίσης με την πρώτη ευκαιρία θα ακούσω και το CD του Σκαλκώτα.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.846
Reaction score
5.949
Το 10πλο κουτί δεν το έχω αλλά έχω μεγάλο μέρος του σε μεμονωμένα sacd (Beethoven 9, Haydn, Tchaikovsky 5, Mahler 7, Bruckner 7) και τα υπόλοιπα σε άλλες δειγματοληψίες κυρίως 24/48.
Συνεχίζω πάντως να μην αντιλαβάνομαι την πολιτική της εταιρίας BR Klassik.
-H 7η του Shostakovitch σε sacd υπάρχει μόνο σε αυτό το κουτί. Όποιος δεν το έχει, όπως εγώ, την ακούει στην μοναδική ανάλυση που διατίθεται, 24/48.
-Το προαναφερθέν κουτί πωλείται σήμερα από το presto classical 111,34 ευρώ μόνο που είναι σε ποιότητα cd και οχι sacd. Μετά αναρωτιούνται γιατί μειώνονται οι πωλήσεις και ο κόσμος κατευθύνεται στις υπηρεσίες τύπου sportify.
-H εταιρία εκδίδει το 2011 τις συμφωνίες 2,3 του Brahms σε δειγματοληψία sacd και ένα χρόνο αργότερα τις συμφωνίες 1 &4 σε μορφή cd.

Το καλό όμως της υπόθεσης είναι ότι ψάχνοντας της 8η του Bruckner με τους Βαυαρούς και τον Jansons σε sacd (που υπήρχε μόνο στην Ιαπωνία) έπεσα σε μια εκτέλεση με τους Βαυαρούς που δεν εγνώριζα και με εξέπληξε ευχάριστα.
Ο Gunter Wand είναι ένας μαέστρος ταυτόσημος με τις εκτελέσεις του Bruckner. Οι ηχογραφήσεις του κυρίως με την ορχήστρα της Βορειογερμανικής Ραδιοφωνίας αλλά και με την Φιλαρμονική του Βερολίνου (ιδιέταιρα στην 4η Συμφωνία) είναι κορυφαίες. Δεν εγνώριζα ότι είχε ηχογραφήσει την 8η και με την ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας.
Είκοσι χρόνια λοιπόν πριν την εξαιρετική ηχογράφηση του Jansons υπάρχε μια ακόμη κορυφαία ηχογράφηση της σημαντικής αυτής ορχήστρας με τον τον Gunter Wand. Η σύσταση μου είναι αυτονόητη.


View attachment 212481
Το 10πλο κουτί The SACD Recordings υπάρχει στο κατάστημα Opera Compact Disc στην αρχική τιμή των 95,90 Ευρώ. Καθόσον, όμως, το κατάστημα προσφέρει 20% έκπτωση σε κάθε αγορά, η τελική τιμή κατεβαίνει στα 76,72 Ευρώ! Not a bad deal, καθόσον αγοράζεις το πρωτότυπο SACD κουτί...Και είναι πολύ καλό, καθόσον σχεδόν όλες οι ερμηνείες είναι αρκούντως ανταγωνιστικές και οι παραγωγές...first class (Οι Συμφωνίες 2 &3 του Brahms, σε SACD, είναι εντυπωσιακά πειστικές).
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Το 10πλο κουτί The SACD Recordings υπάρχει στο κατάστημα Opera Compact Disc στην αρχική τιμή των 95,90 Ευρώ. Καθόσον, όμως, το κατάστημα προσφέρει 20% έκπτωση σε κάθε αγορά, η τελική τιμή κατεβαίνει στα 76,72 Ευρώ! Not a bad deal, καθόσον αγοράζεις το πρωτότυπο SACD κουτί...Και είναι πολύ καλό, καθόσον σχεδόν όλες οι ερμηνείες είναι αρκούντως ανταγωνιστικές και οι παραγωγές...first class (Οι Συμφωνίες 2 &3 του Brahms, σε SACD, είναι εντυπωσιακά πειστικές).
Ευχαριστώ για την υπόδειξη.
Ενώ ήμουν έτοιμος να προχωρήσω στην αγορά έκανα ακροάσεις των ίδιων ηχογραφήσεων ανάμεσα σε ποιότητα sacd και 24/48. Συγκεκριμένα δοκίμασα την 9η του Beethoven και την 5η του Tchaikovsky. Δεν διαπίστωσα διαφορά στην ποιότητα ήχου παρότι θεωρώ το σύστημα μου ικανοποιητικό. Συνεπάγω ότι η BR Klassik ηχογραφεί σε κάποια κατώτερη δειγματοληψία και την μετατρέπει σε sacd.
 
Last edited:

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Royal Scottish National Orchestra & Neeme Järvi - Delibes Ballet Suites (2020).jpg


Ο Leo Delibes που γεννήθηκε το 1836 ήταν ένα ιδιαίτερα μουσικά προικισμένο παιδί με αποτέλεσμα σε ηλικία δώδεκα ετών να γίνει δεκτό στο Conservatoire του Παρισιού. Οι συνθέσεις του για μπαλέτο ήταν στην εποχή του όπως είναι και σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλείς. Ο ομότεχνος του στην μουσική μπαλέτου μέγας Tchaikovsky θαύμαζε την χάρη, την μελωδικότητα και τον αρμονικό πλούτο της μουσικής του.

Ο πολύπειρος Neeme Jarvi, με την Royal Scottish National Orchestra αποδίδουν με κομψότητα και χάρη τις ορχηστρικές σουίτες από την Sylvia, La Source και Coppelia. Σημειωτέον ότι ο Neeme Jarvi έχει ηχογραφήσει με επιτυχία και τα τρία μπαλέτα του Tchaikovsky πάλι στην εταιρία Chandos.

80 λεπτά καλά ηχογραφημένης μουσικής ευχαρίστησης.
 

Μηνύματα
6.846
Reaction score
5.949
Ευχαριστώ για την υπόδειξη.
Ενώ ήμουν έτοιμος να προχωρήσω στην αγορά έκανα ακροάσεις των ίδιων ηχογραφήσεων ανάμεσα σε ποιότητα sacd και 24/48. Συγκεκριμένα δοκίμασα την 9η του Beethoven και την 5η του Tchaikovsky. Δεν διαπίστωσα διαφορά στην ποιότητα ήχου παρότι θεωρώ το σύστημα μου ικανοποιητικό. Συνεπάγω ότι η BR Klassik ηχογραφεί σε κάποια κατώτερη δειγματοληψία και την μετατρέπει σε sacd.
Σίγουρα, η BR Klassik δεν είναι από τις πλέον audiophile εταιρείες. Πάντως, στη σύγκριση που έχω κάνει μεταξύ των Συμφωνίων του Brahms 1 & 4 (σε CD) και 2 & 3 (σε SACD), η διαφορά είναι αισθητή τόσο στα dynamics όσο και στο εύρος της εικόνας. Το κουτί, εξάλλου, είναι αρκούντως ικανοποιητικό ως συνολική παραγωγή.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Jarvi Brahms.jpg


Μένοντας στην οικογένεια ο υιός του Neeme ο Paavo Jarvi μας είχε παρουσιάσει με την Orchestre de Paris το 2019 έναν πάρα πολύ καλό κύκλο των συμφωνιών του Sibelius.

Πρόσφατα τον άκουσα στις συμφωνίες 3 & 4 του Brahms με την Deutsche Kammerphilarmonie Bremen. Αν και πρόκειται για απλό cd ο ήχος ήταν εξαιρετικός. Η εκτέλεση αξίζει ακρόασης όσες συλλογές των συμφωνιών και να έχετε. Νομίζω ότι μπορεί να συμπεριληφθεί στις ηχογραφήσεις αναφοράς.
Επιπροσθέτως τον άκουσα και την 6η του Shostakovich με την Estonian Festival Orchestra που μου άφησε θετικότατες εντυπώσεις.

Μετά από αυτά οι προσδοκίες μου στην ηχογράφηση της 5ης του Tchaikovsky ήταν εύλογα μεγάλες αλλά δεν επιβεβαιώθηκαν. Παρά την θετική κριτική του περιοδικού gramophone θεωρώ ότι η εκτέλεση ήταν βαριά και εν πολλοίς βαρετή.

Jarvi Tchaikovsky 5.jpg
 

Μηνύματα
6.846
Reaction score
5.949
View attachment 213464

Ο Leo Delibes που γεννήθηκε το 1836 ήταν ένα ιδιαίτερα μουσικά προικισμένο παιδί με αποτέλεσμα σε ηλικία δώδεκα ετών να γίνει δεκτό στο Conservatoire του Παρισιού. Οι συνθέσεις του για μπαλέτο ήταν στην εποχή του όπως είναι και σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλείς. Ο ομότεχνος του στην μουσική μπαλέτου μέγας Tchaikovsky θαύμαζε την χάρη, την μελωδικότητα και τον αρμονικό πλούτο της μουσικής του.

Ο πολύπειρος Neeme Jarvi, με την Royal Scottish National Orchestra αποδίδουν με κομψότητα και χάρη τις ορχηστρικές σουίτες από την Sylvia, La Source και Coppelia. Σημειωτέον ότι ο Neeme Jarvi έχει ηχογραφήσει με επιτυχία και τα τρία μπαλέτα του Tchaikovsky πάλι στην εταιρία Chandos.

80 λεπτά καλά ηχογραφημένης μουσικής ευχαρίστησης.
Θαυμάσια απολαυστικός δίσκος ακόμη και για αυτούς που δύσκολα θα άκουγαν μουσική για μπαλέτο.
Εξαιρετικά ηχογραφημένο και σε πρώτης τάξεως παραγωγή της Chandos, σε SACD, η ακρόαση καθίσταται πραγματικά εξαιρετικά ευχάριστη .
Ο Jarvi, πέραν των μεγάλων Μπαλέτων του Tchaikovsky, έχει ηχογραφήσει μία σειρά από μουσική Μπαλέτου (θαυμάσιο το French Music for Ballet) ή σκηνική μουσική διαφόρων συνθετών. Η πλέον πρόσφατη παραγωγή του, περιέργως αυτή τη φορά σε απλό CD, είναι το Music for the Stage, με απολαυστικά έργα για το θέατρο από λιγότερο γνωστούς συνθέτες, όπως οι Thomas, Auber, Boieldieu, αλλά και πιο γνωστούς όπως οι Massenet & Delibes.
Επιστρέφοντας στην "καθημερινή τροφή", ήτοι τον Bach, ανακάλυψα έναν νέο αρκούντως ενδιαφέροντα δίσκο για πιάνο και έκανα και μία ακόμη επανεπίσκεψη σε δύο άλλες λίγο "παραμελημένες" ερμηνείες του Καλοσυγκερασμένου Κλειδοκύμβαλου.
Η "ανακάλυψη" ήταν ο άρτι αφιχθείς εν Ελλάδι δίσκος της Naxos Japan του εξαίρετου Ιάπωνα πιανίστα Kotaro Fukuma, με έργα μεταγραφές για πιάνο του μεγάλου Γερμανού συνθέτη. Οι μεταγραφές υπογράφονται από σπουδαίους συνθέτες ή πιανίστες που μελέτησαν με αγάπη και ικανό ενδιαφέρον τον Bach, όπως οι Busoni, Saint-Saens, Liszt, Brahms, D' Albert, Samuil Feinberg, Wilhelm Kempf, Egon Petri, Myra Hess καθώς και μία εμπνευσμένη διασκευή της εκπληκτικής Άριας Erbarme Dich από το Matthäus Passion από τον ίδιο τον Ιάπωνα σολίστα. Η παραγωγή της Ιαπωνικής Naxos εξαιρετική στη φυσικότητα και καθαρότητά της. Ο K. Fukuma χρησιμοποιεί ένα C. Bechstein Model D282.
Ω προς το Καλοσυγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο, βρήκα τις ερμηνείες των Cedric Pescia, σε La Dolce Volta, και εκείνη του Dominique Merlet, στην εκλεκτική Le Palis des Degustateurs, πολύ ικανοποιητικές και ανταγωνιστικές. Ειδικά, αυτή του Pescia είναι πιο κοντά στις πιο αγαπημένες μου, η δε παραγωγή είναι θαυμάσια. Ο Merlet είναι πιο ταχύς αλλά εντυπωσιακός και με Μπαχικό στυλ, επίσης σε πολύ καλή παραγωγή. Για όσους θέλουν μπόλικο "καθημερινό ψωμί", συνιστώνται αμφότερα.
 

Μηνύματα
6.846
Reaction score
5.949
View attachment 213480

Μένοντας στην οικογένεια ο υιός του Neeme ο Paavo Jarvi μας είχε παρουσιάσει με την Orchestre de Paris το 2019 έναν πάρα πολύ καλό κύκλο των συμφωνιών του Sibelius.

Πρόσφατα τον άκουσα στις συμφωνίες 3 & 4 του Brahms με την Deutsche Kammerphilarmonie Bremen. Αν και πρόκειται για απλό cd ο ήχος ήταν εξαιρετικός. Η εκτέλεση αξίζει ακρόασης όσες συλλογές των συμφωνιών και να έχετε. Νομίζω ότι μπορεί να συμπεριληφθεί στις ηχογραφήσεις αναφοράς.
Επιπροσθέτως τον άκουσα και την 6η του Shostakovich με την Estonian Festival Orchestra που μου άφησε θετικότατες εντυπώσεις.

Μετά από αυτά οι προσδοκίες μου στην ηχογράφηση της 5ης του Tchaikovsky ήταν εύλογα μεγάλες αλλά δεν επιβεβαιώθηκαν. Παρά την θετική κριτική του περιοδικού gramophone θεωρώ ότι η εκτέλεση ήταν βαριά και εν πολλοίς βαρετή.

View attachment 213481
O Paavo Järvi είναι αναμφισβήτητα ένας από τους πιο αξιόλογους και ικανούς μαέστρους της εποχής μας. Έχω τον Beethoven & τον Schumann του (το σύνολο των Συμφωνιών) καθώς και όσες έχει ηχογραφήσει (σχεδόν όλες) του Bruckner (άπασες σε SACD της RCA).
Για την δική μου αντίληψη και αισθητική των έργων, ο Schumann του και ορισμένες από τον Bruckner με έπεισαν σε βαθμό που να τις θεωρήσω άκρως ανταγωνιστικές. Η Ορχήστρα της Βρέμης δεν είναι και η καλλίτερη δυνατή για τόσο κλασικό και κορεσμένο από λαμπρές εκτελέσεις ρεπερτόριο.
Πάντως, ακόμα και στον αγαπημένο του Schumann βρήκα τον M. Tilson-Thomas, στην SACD σούπερ παραγωγή της εταιρείας της Συμφωνικής Ορχήστρας του Σαν Φραντσίσκο (SFS Media) πιο ικανοποιητική, πειστική και λίαν εντυπωσιακή.
Ο Sibelius του με την Ορχήστρα των Παρισίων (σε RCA πάλι) είναι πολύ ενδιαφέρον και ανταγωνιστικός, αλλά και εκεί προτιμώ τους Ashkenazy (σε εκπληκτικό SACD της Exton), τον κλασικό και άκρως πειστικό Maazel στην Blu-ray παραγωγή της Decca και τον Rattle στην Blu-ray παραγωγή της εταιρείας της Φιλαρμονικής του Βερολίνου.
Για τον Brahms του, όσο καλός και να είναι, το ρεπερτόριο παραείναι κορεσμένο. Μόλις πρόσφατα κυκλοφόρησε μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή 2η με την εκπληκτική Ορχήστρα της Λειψίας και τον πολύ έμπειρο και ικανότατο Η. Blomstedt (η 1η έχει ήδη κυκλοφορήσει από τον παρελθόντα Σεπτέμβριο), σε εξαιρετική παραγωγή της audiophile Pentatone.
Ο Tchaikovsky απλά δεν του πάει...(και βέβαια και εκεί το ρεπερτόριο είναι άκρως κορεσμένο).
Αντιθέτως, ήταν αποκαλυπτικός και ιδιαίτερα εμπνευσμένος στις Συμφωνίες του Franz Schmidt με την Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Φρανκφούρτης, σε εξαιρετική παραγωγή της DG.
 
Last edited:

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Συμφωνώ στα περισσότερα με δύο διαφοροποιήσεις .

- Παρά τον σεβασμό μου για τον Blomstedt και την τεράστια ορχήστρα της Δρέσδης και παρά το ότι η 2η Brahms δεν είναι η αγαπημένη μου συμφωνία, θεωρώ ότι η εκτέλεση των Jarvi-Βρέμη στην 2η είναι το ίδιο καλή με αυτή των Blomstedt-Δρέσδη (η προηγούμενη συζήτηση αφορούσε την 3η και 4η συμφωνία). Φυσικά θα συνεχίσω να παρακολουθώ με ενδιαφέρον την ολοκλήρωση των συμφωνιών Brahms-Δρέσδη από τον Blomstedt.

- Δικαιολογημένα ένας γνωστός μαέστρος και μια μεγάλη ορχήστρα αποτελούν στοιχεία έλξης. Μία όμως όχι και τόσο γνωστή ορχήστρα, όπως της Βρέμης, μπορεί υπό προϋποθέσεις να αποδώσει σε επίπεδο αναφοράς. Ακόμη ένα παράδειγμα είναι η ορχήστρα του Ζάγκρεμπ σε έργα Prokofiev και Katchaturian . Αποδεικνύεται ότι η συνεργασία ενός προικισμένου μαέστρου, όπως είναι ο Kitajenko, με μια άσημη διεθνώς ορχήστρα δημιουργούν εκτελέσεις αναφοράς.


Zagreb Philharmonic Orchestra & Dmitri Kitayenko - Prokofiev & Khachaturian Orchestral Works.jpg
 

Μηνύματα
6.846
Reaction score
5.949
Συμφωνώ στα περισσότερα με δύο διαφοροποιήσεις .

- Παρά τον σεβασμό μου για τον Blomstedt και την τεράστια ορχήστρα της Δρέσδης και παρά το ότι η 2η Brahms δεν είναι η αγαπημένη μου συμφωνία, θεωρώ ότι η εκτέλεση των Jarvi-Βρέμη στην 2η είναι το ίδιο καλή με αυτή των Blomstedt-Δρέσδη (η προηγούμενη συζήτηση αφορούσε την 3η και 4η συμφωνία). Φυσικά θα συνεχίσω να παρακολουθώ με ενδιαφέρον την ολοκλήρωση των συμφωνιών Brahms-Δρέσδη από τον Blomstedt.

- Δικαιολογημένα ένας γνωστός μαέστρος και μια μεγάλη ορχήστρα αποτελούν στοιχεία έλξης. Μία όμως όχι και τόσο γνωστή ορχήστρα, όπως της Βρέμης, μπορεί υπό προϋποθέσεις να αποδώσει σε επίπεδο αναφοράς. Ακόμη ένα παράδειγμα είναι η ορχήστρα του Ζάγκρεμπ σε έργα Prokofiev και Katchaturian . Αποδεικνύεται ότι η συνεργασία ενός προικισμένου μαέστρου, όπως είναι ο Kitajenko, με μια άσημη διεθνώς ορχήστρα δημιουργούν εκτελέσεις αναφοράς.


View attachment 213651
Δεν νομίζω ότι εμείς οι δύο μπορούμε να διαφωνήσουμε. Μπορούμε να έχουμε καποιες, άλλοτε λεπτές άλλοτε κάποιες πιο σοβαρές "διαφοροποιήσεις" σε ορισμένα ζητήματα, ιδίως όταν πρόκειται για εκτελέσεις/ερμηνείες, όπου η προσωπική αντίληψη διαδραματίζει αρκετά καθοριστικό ρόλο.
Φυσικά, λιγότερο σημαντικές ορχήστρες κάτω από την εμπνευσμένη καθοδήγηση ενός ικανού μαέστρου και με μία εξαίρετη παραγωγή από κάποια αξιόλογη ή αξιόπιστη εταιρεία μπορεί να μας δώσει υποδειγματικά αποτελέσματα. Ως ήδη ανέφερα, ο Schumann του P. Jarvi, με την ορχήστρα της Βρέμης, είναι από τους πιο πειστικούς των τελευταίων δεκαετιών. Ίσως, γιατί, ως είχε δηλώσει ο ίδιος ο μαέστρος, αγαπά τις Συμφωνίες του εν λόγω συνθέτη περισσότερο από σχεδόν όλους τους άλλες.
Και ο Brucker του (με την ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Φρανκφούρτης όμως), στις περισσότερες Συμφωνίες, είναι εξαιρετικά "εύγλωττος"...
Στον Brahms πήρα μόνον τη 2η του, σε μία SACD εκδοση της Ιαπωνικής RCA. Η 2η, στη δική μου περίπτωση, είναι η πιο προσφιλής σε εμένα σχεδόν μαζί με την 4η. Ίσως επειδή έχω πολλές άλλες ερμηνείες με πολύ "βαρύγδουπες" ορχήστρες και μαέστρους από άλλες πιο παραδοσιακές "σχολές", δεν με εντυπωσίασε όσο άλλες ερμηνείες και αντίστοιχες παραγωγές. Ο Blomstedt και η Ορχήστρα της Λειψίας (όχι της Δρέσδης, στην προκειμένη περίπτωση), την οποία έχω δει και σε ζωντανές παραστάσεις (επί Chailly), οπωσδήποτε δίνουν αυτό το "βάρος" των μεγάλων ορχηστρών και των πιο παραδοσιακών μαέστρων σε τόσο κλασικά έργα. Ο Jansons, στην SACD έκδοση της BR Klassik, είναι, για μένα, πολύ πειστικός και, ειδικά στο Φινάλε, και εντυπωσιακός. Ο M. Janowski με την Συμφωνική Ορχήστρα του Pittsburgh, σε μία demonstration quality SACD παραγωγή της Pentatone, είναι πολύ πειστικά...εκθαμβωτικός. Περίπου στο ίδιο κλίμα κινείται και ο πολύ ικανός Zdenek Makal με την Φιλαρμονική Ορχήστρα της Τσεχίας, σε εξαιρετική παραγωγή SACD της Ιαπωνικής Exton.
Για τον Kitajenko, τι να πει κανείς? Έχει όντως την ικανότητα να μεταμορφώνει ορχήστρες που, τουλάχιστον δισκογραφικά, δεν θα τους έδινε κανείς ιδαίτερη σημασία, σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές και πολύ πειστικές σε αυτό που καλούνται να κάνουν (εξαιρετικό παράδειγμα οι σχεδόν υποδειγματικές και πάντα λίαν ενδιαφέρουσες ερμηνείες του με την Ορχήστρα Gürzenich της Κολωνίας). Εν τούτοις, στην Κορέα, στα πέντε έτη που εργάσθηκε με την KBS Symphony Orchestra (η Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Κορέας), "νικήθηκε" από τα ουκ ολίγα προβλήματα που αντιμετώπιζε η ορχήστρα και τους δομικούς περιορισμούς της (ενίοτε υπήρχαν "διαθέσιμοι" μόλις 40 μουσικοί, κυρίως τα έγχορδα και τα ξύλινα πνευστά, οπότε έπρεπε να διαμορφωθεί συναυλία με έργα που μάλλον δεν ήταν του "στυλ" του πολύ καλού μαέστρου, ήτοι πρώιμο Κλασικό ρεπερτόριο!).
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
................................................................................................
Ο Blomstedt και η Ορχήστρα της Λειψίας (όχι της Δρέσδης, στην προκειμένη περίπτωση), την οποία έχω δει και σε ζωντανές παραστάσεις (επί Chailly), οπωσδήποτε δίνουν αυτό το "βάρος" των μεγάλων ορχηστρών και των πιο παραδοσιακών μαέστρων σε τόσο κλασικά έργα.
.............................................................................................................................
Είτε η Gewandhaus μετακόμισε από την Λειψία στην Δρέσδη είτε πρόκειται περί παραδρομής :)
 

Μηνύματα
6.846
Reaction score
5.949
Είτε η Gewandhaus μετακόμισε από την Λειψία στην Δρέσδη είτε πρόκειται περί παραδρομής :)
Ούτως ή άλλως ο παλαίμαχος πλέον Blomstedt είχε και μακρά και πολύ σοβαρή συνεργασία και με την επίσης πολύ σπουδαία Dresden Staatskapelle (και δισκογραφικά με π.χ. δύο εξαίσιες ερμηνείες στην 4η και 7η του Brukcner, σε Denon, τώρα και στην MDG). Οι πιο πρόσφατες, πάντως, ερμηνείες του και δισκογραφικά είναι με την Gewandhaus της Λειψίας, με την οποία ηχογράφησε και έναν κάπως άνισο αλλά ιδιάιτερα λαμπρό (σε αρκετές Συμφωνίες) Bruckner, σε SACD, στην ιδιότυπη Γερμανική Querstand.
Το αξιοθαύμαστο, για ενεργό και αξιόλογο μαέστρο, είναι η ηλικία του. Ο άνθρωπος έχει φθάσει τα 93 έτη και διευθύνει με επιτυχία σημαντικότατα και λίαν απαιτητικά έργα του ρεπερτορίου!
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Ούτως ή άλλως ο παλαίμαχος πλέον Blomstedt είχε και μακρά και πολύ σοβαρή συνεργασία και με την επίσης πολύ σπουδαία Dresden Staatskapelle (και δισκογραφικά με π.χ. δύο εξαίσιες ερμηνείες στην 4η και 7η του Brukcner, σε Denon, τώρα και στην MDG). Οι πιο πρόσφατες, πάντως, ερμηνείες του και δισκογραφικά είναι με την Gewandhaus της Λειψίας, με την οποία ηχογράφησε και έναν κάπως άνισο αλλά ιδιάιτερα λαμπρό (σε αρκετές Συμφωνίες) Bruckner, σε SACD, στην ιδιότυπη Γερμανική Querstand.
Το αξιοθαύμαστο, για ενεργό και αξιόλογο μαέστρο, είναι η ηλικία του. Ο άνθρωπος έχει φθάσει τα 93 έτη και διευθύνει με επιτυχία σημαντικότατα και λίαν απαιτητικά έργα του ρεπερτορίου!
Η 8η Bruckner με τον Βlomstedt και την Gewandhaus της Λειψίας είναι η τελευταία (ή από τις τελευταίες) ηχογράφηση του σαν μαέστρος της ορχήστρας πριν αναλάβει ο Chailly. Είναι από τις αγαπημένες μου ισότιμη με τις προηγούμενες μεγάλες ερμηνείες των Wand, Karajan και Jochum.
Mε Δρέσδη τον έχω μόνο σε Schubert και Beethoven.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Αποτελεί η δεξιοτεχνία μορφή τέχνης? Ναι με την προϋπόθεση ότι το μουσικό έργο, η μουσική παραμένει σε πρώτο πλάνο.

Ένα απολαυστικό πρόγραμμα γνωστών κομματιών που η δεξιοτεχνία φθάνει σε ύψιστο επίπεδο. Όταν όμως η τεχνική κατάρτιση συνοδεύεται από φυσικότητα, λυρισμό και εκφραστικότητα τότε η ακρόαση γίνεται απόλαυση. Οι αδελφές Lea στο βιολί, πρώτο πλάνο, και η Esther Birringer στο πιάνο στο Di tanti palpiti με πολλούς σφυγμούς για τις μουσικούς αλλά και για τον ακροατή.

Τα έργα

Wieniawski: Polonaise brillante Nr. 1- Sarasate: Zigeunerweisen op. 20 - Saint-Saëns: Introduction & Rondo capriccioso op. 28 - Ravel: Tzigane- Shostakovich: Romanze aus The Gadfly - Castelnuovo-Tedesco: Paraphrase über Largo al factotum aus Rossinis Il Barbiere di Siviglia- Paganini: I Palpiti op. 13 - Waxman: Carmen-Fantasie- Dvorak: Humoreski op. 101 Nr. 7.


cover.jpg
 

Μηνύματα
6.846
Reaction score
5.949
Η 8η Bruckner με τον Βlomstedt και την Gewandhaus της Λειψίας είναι η τελευταία (ή από τις τελευταίες) ηχογράφηση του σαν μαέστρος της ορχήστρας πριν αναλάβει ο Chailly. Είναι από τις αγαπημένες μου ισότιμη με τις προηγούμενες μεγάλες ερμηνείες των Wand, Karajan και Jochum.
Mε Δρέσδη τον έχω μόνο σε Schubert και Beethoven.
Η 8η του Bruckner υπήρξε η πρώτη που κυκλοφόρησε τότε η Querstand και, σίγουρα, είναι από τις πλέον επιτυχημένες (αν όχι η πλέον πειστική) της σειράς των Συμφωνιών του συνθέτη στην εν λόγω εταιρεία.
Με την επίσης πολύ σπουδαία ορχήστρα της Δρέσδης, πέρα από τον Schubert & Beethoven του, πιστεύω ότι οι ηχογραφήσεις που έκανε για την Denon (κυρίως 4 & 7 Bruckner, 40 & 41 Mozart και ορισμένα από τα Συμφωνικά Ποιήματα του R. Strauss) είναι οι πιο σημαντικές παραγωγές του με την εν λόγω ορχήστρα.
Να αναφέρω ότι τις 40η και 41η του Mozart τις έχει επίσης ηχογραφήσει, σε μία απίστευτα εντυπωσιακή παραγωγή της BR Klassik, με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας. Εξαιρετικά έντονες ερμηνείες από ζωντανές συναυλίες του 2013 (40η) και του 2017 (41η).
 

Μηνύματα
6.846
Reaction score
5.949
Αποτελεί η δεξιοτεχνία μορφή τέχνης? Ναι με την προϋπόθεση ότι το μουσικό έργο, η μουσική παραμένει σε πρώτο πλάνο.

Ένα απολαυστικό πρόγραμμα γνωστών κομματιών που η δεξιοτεχνία φθάνει σε ύψιστο επίπεδο. Όταν όμως η τεχνική κατάρτιση συνοδεύεται από φυσικότητα, λυρισμό και εκφραστικότητα τότε η ακρόαση γίνεται απόλαυση. Οι αδελφές Lea στο βιολί, πρώτο πλάνο, και η Esther Birringer στο πιάνο στο Di tanti palpiti με πολλούς σφυγμούς για τις μουσικούς αλλά και για τον ακροατή.

Τα έργα

Wieniawski: Polonaise brillante Nr. 1- Sarasate: Zigeunerweisen op. 20 - Saint-Saëns: Introduction & Rondo capriccioso op. 28 - Ravel: Tzigane- Shostakovich: Romanze aus The Gadfly - Castelnuovo-Tedesco: Paraphrase über Largo al factotum aus Rossinis Il Barbiere di Siviglia- Paganini: I Palpiti op. 13 - Waxman: Carmen-Fantasie- Dvorak: Humoreski op. 101 Nr. 7.


View attachment 213689
Ο εν λόγω δίσκος των αδελφών Birringer είναι ο τρίτος τους και ο πιο "ώριμος" και ο πλέον αναγνωρίσιμος και από τους πλεόν διακεκριμένους κριτικούς και σχετικά έντυπα. Επίσης, είναι και ο πλέον ενδιαφέρων ως προς το όχι και τόσο συχνά παιγμένο αλλά εξαιρετικά εμπνευσμένο δεξιοτεχνικό ρεπερτόριο.
Πάντως, και οι δύο προηγούμενοι δίσκοι τους ήσαν αρκούντως αξιόλογοι.
Ο πρώτος τους, στη Γερμανική Avi-music, με έργα Szymanowski (την εξαίσια Σονάτα σε ρε ελάσσονα), Respighi & Hindemith δείχνει το ταλέντο των δύο αδελφών σε μια πιο πρώιμη αλλά πειστική φάση.
Ο δεύτερός τους, στην Αγγλική Rubicon πλεόν και με τον τίτλο..."Lifelines", περιλαμβάνει έργα του πιο Κλασικού ρεπερτορίου, ήτοι των Grieg (την απαιτητική 1η Σονάτα για Βιολί), Liszt και την κορυφαία Σονατά για Βιολί και Πιάνο του Franck. Παρά το πλήθος εξαίρετων ερμηνειών και ικανότατων παραγωγών ειδικά της Σονάτας του Franck, και εδώ οι αδελφές Birringer καταδεικνύουν ένα πολύ πειστικό ταλέντο επικοινωνίας και κατανόησης των έργων που καλούνται να ερμηνεύσουν.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
folder.jpg


Η Κωνσταντία Κουρτζή γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962. Είναι καθηγήτρια στο Μόναχο, μαέστρος και συνθέτης. Εδώ παρουσιάζει το δεύτερο cd με μουσική της στην εταιρία ECM.

Ξεκινά με μια meditation για βιόλα και πιάνο αφιερωμένη στον Mozart χωρίς αναφορά στην μουσική του. Ατμόσφαιρα με μαγευτικές και ατμοσφαιρικές εικόνες.
Ίσως το πνεύμα του Mozart να λειτουργεί σαν ακόμη ένας άγγελος.
Τρυφερή και ευαίσθητη εκτέλεση από την βιόλα του Nils Monkemeyer και το πιάνο του William Youn.

Το Ny-el είναι το δεύτερο έργο για ορχήστρα. Αποτελείται από τέσσερεις μινιατούρες Expulsion, Exodus, Longing, The White Garden.
To έργο είναι εμπνευσμένο από τους αγγέλους του Βερολινέζου γλύπτη Alexander Polzin.
Κρουστά, πιάνο και άρπα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο μουσικό δρώμενο.
Οι ανατολικοί ήχοι του πρώτου μέρους και το πλήθος στην ομιχλώδη ατμόσφαιρα του δεύτερου μέρους (Έξοδος) παραπέμπουν στις διηγήσεις που άκουγε από την γιαγιά της για τον ξεριζωμό των Ελλήνων της Μικράς Ασίας ή κατ΄επέκτασιν στους ξεριζωμούς των ανθρώπων στην εποχή μας.
Το έργο είναι αφιερωμένο στην μνήμη των Claudio Abbado και Pierre Boulez.

Το τρίτο έργο με τίτλο Anajikon, The Angel in the Blue Garden είναι ένα κουαρτέτο. Έργο αισθησιακό, και μελαγχολικό που αποδίδεται με λυρισμό από το Minguet Quartet.

Η παρουσίαση είναι επανάληψη παλαιότερης ανάρτησης μου.

Alexander Polzin-Engel.JPG

Alexander Polzin-Engel
 

Μηνύματα
6.846
Reaction score
5.949
Για όσους ενδιαφέρονται για ένα νέο, εντελώς φρέσκο, Fidelio του Beethoven, η πολύ καλή audiophile Γερμανική εταιρεία Pentatone εξέδωσε μία κατά το δυνατόν πιο ενδιαφέρουσα και ανταγωνιστική ερμηνεία του έργου, με την πάντα σπουδαία Φιλαρμονική της Δρέσδης υπό τον κατ' εξοχήν ειδικό στο Γερμανικό ρεπερτόριο Πολωνό (αλλά με μακρά εμπειρία στη Γερμανία) Μαέστρο Marek Janowski και ένα πολύ "δυνατό" καστ, όπου φαντάζει πρώτα-πρώτα εκείνο το όνομα της Lise Davidsen στο ρόλο της Λεονώρας/Fidelio. Ο πολύ έμπειρος Γερμανός τενόρος Christian Elsner στο ρόλο του Florestan και ο βαθύφωνος Georg Zeppenfeld στο ρόλο του Rocco.
H παραγωγή έχει γίνει στο φορματ του SACD και είναι λίαν ικανοποιητική.
Πάντως, πέρα του πολύ "φρέσκου" και του πλέον "σύγχρονου" Fidelio, η εκτέλεση αυτή δεν φθάνει τις πλέον κλασικές, όπως εκείνη του Klemperer (με έναν μοναδικό Jon Vickers στο ρόλο του Florestan και ένα σούπερ καστ στους υπόλοιπους ρόλους, σε Warner και σε SACD από την ΕΜΙ Ιαπωνίας) ή του Ferenc Fricsay (με Haefliger, Rysanek & Frick, σε DG) ή του Leonard Bernstein, με τη Φιλαρμονική της Βιέννης και την εξαιρετική Gundula Janowitz ως Λεονώρα, σε DG και σε Blu-ray audio), για να αναφέρω μόνον μερικές.
Σε κάθε περίπτωση, με έργα του ύψους και του βάθους όπως η μοναδική Όπερα του Beethoven, όσες ερμηνείες και να έχει κανείς, πάντα κάτι χρήσιμο και ουσιαστικό θα βρει σε κάθε μία από αυτές. Και η συγκεκριμένη του Janowski είναι ανταγωνιστική, αρκούντως αξιόλογη και λίαν ενδιαφέρουσα.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Συμφωνώ με τις αναφερόμενες εξαιρετικές εκτελέσεις . Έχω τον Klemperer στην την πρώτη ηχογράφηση του 1961 με την Sena Jurinac σε cd της Testament, του Fricsay σε βινύλιο, και του Bernstein σε υψηλή ανάλυση.

Για την εκτέλεση του Janowski έχω τις επιφυλάξεις μου παρά την παρουσία της Davidsen και της τεχνικά άψογης ερμηνείας της. Δεν έχω να αναφέρω κάτι συγκεκριμένα σαν αρνητικό αλλά νομίζω δεν θα μείνει στις αξιομνημόνευτες ερμηνείες. Από κει και πέρα η κλασσική μουσική και το ενδιαφέρον μας για τα έργα αναβιώνει μέσω των διαφορετικών εκτελέσεων.
 

Μηνύματα
148
Reaction score
208
Συνήθως μιας ηχογράφησης προηγούνται ζωντανές παραστάσεις του έργου πράγμα που λόγω πανδημίας δεν έγινε στην ηχογράφηση του Janowski. Οι δοκιμές και η ηχογράφηση υπόκειντο σε αυστηρούς υγειονομικούς κανόνες. Αυτές οι περιοριστικές συνθήκες ίσως να επηρέασαν το αποτέλεσμα.

Φωτογραφία από την ηχογράφηση και τις αποστάσεις μεταξύ των τραγουδιστών Davidsen- Elsner-Zeppenfeld.


.
booklet-11.jpg
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.302
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top