Οδηγός αγοράς ενεργών ηχείων

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
36.754
Reaction score
75.026
Οκ, ξεκινώ προτάσεις.


Μετράει αλφάδι, σπινοραμα να γλύφεις τα δάχτυλά σου.
Κολλητά σε τοίχο πιάνει 108,8 max SPL στο 1μ, παρά το μικρό του γουφερ, άρα για απόσταση ακρόασης από 50cm έως 1,5μ είναι άριστο ακόμα και για στάθμες αναφοράς.

Έχει ενσωματωμένες σοβαρές δυνατότητες ισοστάθμισης, και πακέτο με το σαμπ της φίρμας είναι αχτύπητη πρόταση για νιαρφιλντ.

Περισσότερες προδιαγραφές στο site της φίρμας.

Ο λευκός δορυφόρος 511€ το τεμάχιο, στα 1.022 το ζευγάρι.


Ο μαύρος 470€ ο ένας, 940 τα δύο.


Τιμή πακέτου με 1 σαμπ, στα 2.200:


Ίδια χρήση, ο αμέσως μεγαλύτερος δορυφόρος:


Που κολλητά σε τοίχο πιάνει max SPL 111, οπότε μπορεί να ανοίξει λίγο παραπάνω η απόσταση ακρόασης, δηλαδή το 1,8μ το έχει άνετα, στα 2μ θα δυσκολευτεί.

Τιμές ξεκινάνε από 590€ το τεμάχιο:

Από 1.200 το ζευγάρι, συν τα όσα σαμπ θέλει ο χώρος.

Μετράει υπέροχα, κριτικές άφθονες, όλες θετικές.
 
Last edited:

Μηνύματα
682
Reaction score
860
Bravo παίδες. Γράψτε και κάνα σχόλιο για τα πρώτα που γράφτηκαν και που και που θα κάνω ανανέωση γράφοντας και άλλα στοιχεία εκτός τιμής.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
36.754
Reaction score
75.026
Η πρόταση της Neumann για τα 2μ απόσταση ακρόασης, είναι προφανώς το 310:


Είναι ένα nearfield monitor, με ενδεδειγμένες αποστάσεις ακρόασης ως εξής:

Screenshot_20201202_151100_com.google.android.apps.docs.jpg


Δηλαδή ιδανικά 1-2,5μ.

Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, στα 2,5μ θα ζοριστεί, ενώ τα 2,3μ τα έχει.

Αντιστοίχως το 120, που προδιαγράφεται 1-2μ, εκτιμώ πως στα 2μ θα ζοριστεί, αλλά το 1,8μ το έχει.

Βεβαίως και για το 80 λένε 0,75-2μ, αλλά λόγω μικρού μεγαφώνου, θεωρώ πως πάνω από 1,5μ θα δυσκολευτεί, εκτός κι αν ανέβει το σημείο κρος.

Τέλος πάντων, κολλητά σε τοίχο το 310 προδιαγράφεται για 116,3 dB SPL, και φοράει γουφερ 8.25", είναι δε τριδρομο, ενώ τα μικρότερα είναι 2 δρόμων.

Επίσης είναι ακουστικής ανάρτησης, κλειστή καμπίνα δηλαδή, ενώ όλα τα υπόλοιπα ηχεία της φίρμας είναι bass reflex.

Γενικά η χρήση δορυφόρου κλειστής καμπίνας θα πρέπει να θεωρείται ντε φάκτο ως προτέρημα.
Κάνει πολύ ευκολότερη την ενσωμάτωση σαμπ, καθώς λείπουν οι αντίθετης φάσης ανακλάσεις της οπής χαμηλών.

Οι μετρήσεις του ηχείου είναι εξαιρετικές, όλες ανεξαιρέτως.

Έχει διθυραμβικές κριτικές, και χρησιμοποιείται σε πολλές χιλιάδες στούντιο, είναι τρομερή η επιτυχία του ως στουντιακο μόνιτορ.

Η τιμή του είναι στα 1790€ το τεμάχιο, δηλαδή το ζευγάρι στα 3.580 €.


Συν τα απαραίτητα σαμπ για τον όγκο του χώρου ακρόασης.

Για τα λεφτά του, πρόκειται για τρομερό vfm ηχείο, εξαιρετική πρόταση.

Και οι 3 προτάσεις της Neumann, έχουν εξαιρετικά χαμηλό θόρυβο ηρεμίας, είναι πολύ προσεγμένα ηχεία.

Το μιντφιλντ μόνιτορ της φίρμας, δε το προτείνω. Στα λεφτά του, νομίζω πως υπάρχουν και καλύτερες επιλογές.

Οπότε από Neumann, προσωπικά σταματάω εδώ.
 

Μηνύματα
202
Reaction score
343
Η πρόταση της Neumann για τα 2μ απόσταση ακρόασης, είναι προφανώς το 310:


Είναι ένα nearfield monitor, με ενδεδειγμένες αποστάσεις ακρόασης ως εξής:

View attachment 189491

Δηλαδή ιδανικά 1-2,5μ.

Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, στα 2,5μ θα ζοριστεί, ενώ τα 2,3μ τα έχει.

Αντιστοίχως το 120, που προδιαγράφεται 1-2μ, εκτιμώ πως στα 2μ θα ζοριστεί, αλλά το 1,8μ το έχει.

Βεβαίως και για το 80 λένε 0,75-2μ, αλλά λόγω μικρού μεγαφώνου, θεωρώ πως πάνω από 1,5μ θα δυσκολευτεί, εκτός κι αν ανέβει το σημείο κρος.

Τέλος πάντων, κολλητά σε τοίχο το 310 προδιαγράφεται για 116,3 dB SPL, και φοράει γουφερ 8.25", είναι δε τριδρομο, ενώ τα μικρότερα είναι 2 δρόμων.

Επίσης είναι ακουστικής ανάρτησης, κλειστή καμπίνα δηλαδή, ενώ όλα τα υπόλοιπα ηχεία της φίρμας είναι bass reflex.

Γενικά η χρήση δορυφόρου κλειστής καμπίνας θα πρέπει να θεωρείται ντε φάκτο ως προτέρημα.
Κάνει πολύ ευκολότερη την ενσωμάτωση σαμπ, καθώς λείπουν οι αντίθετης φάσης ανακλάσεις της οπής χαμηλών.

Οι μετρήσεις του ηχείου είναι εξαιρετικές, όλες ανεξαιρέτως.

Έχει διθυραμβικές κριτικές, και χρησιμοποιείται σε πολλές χιλιάδες στούντιο, είναι τρομερή η επιτυχία του ως στουντιακο μόνιτορ.

Η τιμή του είναι στα 1790€ το τεμάχιο, δηλαδή το ζευγάρι στα 3.580 €.


Συν τα απαραίτητα σαμπ για τον όγκο του χώρου ακρόασης.

Για τα λεφτά του, πρόκειται για τρομερό vfm ηχείο, εξαιρετική πρόταση.
Η αντίστοιχη λύση της Dynaudio με το LYD-48 διαφέρει σημαντικά σε επιδόσεις? Για τρίδρομο και δε της Dynaudio φαίνεται ζηλευτή η τιμή
 

Μηνύματα
11.785
Reaction score
4.101
Να ξεκαθαρισουμε ομως τι ειναι ενεργο ηχειο? Γιατι σιγουρα δεν ειναι ενα αυτοενισχυομενο ηχειο,αλλα με παθητικο κροσοβερ. Αυτοενισχυομενο ,με ξεχωριστους ενισχυτες για καθε μεγαφωνο και ενεργο κροσοβερ,με προφανως ενεργη ισοσταθμιση.
 


Μηνύματα
202
Reaction score
343
Eπίσης μια άλλη κλασσική απορία που ουσιαστικα ταιριάζει με την ερώτηση του @tonis:
Όπως είπε και ο @costas EAR , η ερώτηση "καλύτερο ηχείο στα (Χ) χρήματα δεν υφίσταται απο μόνη της"

Όμως στοχαμηλό εύρος τιμής οι περισσότερες αγορές αφορούν υλοποιήσεις 6 και 8 ιντσών δίδρομων ηχείων με reflex. Εκεί, (και μάλλον μόνο εκεί - καθώς σε παραπάνω χρήματα υπάρχουν περισσότερες επιλογές) μήπως βγάζει νόημα η ερώτηση "καλύτερο ηχείο στα (Χ) χρήματα?" .

Ένας νέος χρήστης τι ακριβώς πρέπει να προτιμήσει αν ψάχνει δίδρομο 6/8 ιντσών? Οι διαθέσιμες υλοποιήσεις είναι οι κλασσικές:

Adam TV
Focal Alpha
Kali LP
Rokit G4
Yamaha HS
Fluid FX
...(και όλο και κάτι θα ξεχνώ)

Σε αυτήν την κατηγορία λοιπόν που τα θέλω των αγοραστών είναι παρόμοια και οι επιλογές περιορισμένες σε συγκεκριμένα δίδρομα τι από τα παραπάνω είναι καλύτερο κανείς να επιλέξει?

...ή μήπως ότι και να πάρει θα είναι υπεραρκετό και μικρές διαφορές θα υπάρξουν? (δλδ τύπου: "πάρε οτι σ αρεσει από τα παραπάνω, αλλα για όνομα του θεού, φτιάξε τον χώρο σου")
 

Μηνύματα
682
Reaction score
860
Ίδιας τιμής μοντέλα από τις άνω προτάσεις συγκρινόμενα στο(ν) ίδιο σύστημα/χώρο για κάθε ακροατή θα δώσουν τις περισσότερες φορές άλλον νικητή. Εδώ έρχεται το υποκειμενικό αλλά έχει προηγηθεί το οικονομικό όριο και έχουν επιλεγεί οι αντίπαλοι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
36.754
Reaction score
75.026
Η αντίστοιχη λύση της Dynaudio με το LYD-48 διαφέρει σημαντικά σε επιδόσεις? Για τρίδρομο και δε της Dynaudio φαίνεται ζηλευτή η τιμή
H dynaudio είναι άλλη μια τεράστια φίρμα, με πολλές εξαιρετικές προτάσεις, πολύ περισσότερες από τη Neumann, τόσο στην προ σειρά, αλλά και στην οικιακή (δε διαθέτει η Neumann).

To lyd 48 που λες:


Είναι μεν φτηνότερο του Neumann 310, μα είναι σαφώς υποδεέστερο.

Έχει 8" γουφερ (8.25" το Neumann), έχει μικρότερα ενισχυτικά στάδια:

Dynaudio Power: 80 / 50 / 50 Watt
Neumann: Continuous power: 150 W (Woofer), 70 W (Midrange), 70 W (Tweeter)

Και μικρότερο max SPL στις προδιαγραφές του
Max SPL (1m, pair):
112dB

Βεβαίως το Neumann φοράει ένα από τα καλύτερα midrange μεγάφωνα στο χώρο των ηχείων γενικά.

Τέλος, μετράει χειρότερα από το Neumann, τόσο σε ον αξις όσο και οφ αξις.

Είναι δηλαδή ένα εξαιρετικό vfm ηχείο σε πολύ προσιτό κοστολογιο για 8" και τριδρομο, αλλά σαφώς υποδεέστερο του 310.

Όμως:
Για απόσταση ακρόασης Μαξ έως 2μ, στα λεφτά του, δεν νομίζω πως έχει αντίπαλο.


Στα 1.063 το τεμάχιο, ζευγάρι με 2.126€.

Συνοδεύεται δε, από πολύ οικονομικά και τρομερού vfm σαμπ, οπότε συνολικά είναι μια πραγματικά έξυπνη επιλογή.
Αυτό το θα ζοριστεί δεν το καταλαβαίνω τι σημαίνει ακριβώς
Σημαίνει ότι θα είναι εντελώς στο όριο για να καταφέρει να βγάλει στάθμη Αναφοράς.

Δηλαδή θα ζοριστεί από πλευράς max SPL.
 
Last edited:

Μηνύματα
334
Reaction score
673
Ταπεινή μου άποψη, τσάμπα τα γράφετε.

Όταν ο μελλοντικός αναγνώστης χρειαστεί να επιλέξει ενεργά ηχεία, πάλι θα χρειαστεί να ρωτήσει σε κάποιο άσχετο thread. Και πάλι θα γραφτούν αποσπασματικά τα ίδια, ενώ κάποιος κάποια στιγμή θα θυμηθεί αυτό το thread και θα λινκάρει (στην καλύτερη) ή θα προτρέψει τον αναγώστη να ψάξει.

Μετά από 4-5 άχρηστα ποστ του τύπου "έψαξα, δεν το βρήκα", "εσύ πώς το έψαξες" κλπ., ο αναγνώστης θα ανοίξει ένα παλιό (και out of date) thread με δεκάδες σελίδες και εκατοντάδες post, εκ των οποίων 8 στα 10 θα είναι άσχετα με το θέμα (σαν αυτό εδώ :p). Οπότε θα μπερδευτεί, θα επιστρέψει στο αρχικό thread και θα επαναλάβει την ερώτησή του. Και πάλι από την αρχή.

Αυτό που χρειάζεται απεγνωσμένα (κατά την γνώμη μου, λέω πάλι) αυτό το forum είναι ένα wiki, το οποίο θα γράφουν και θα ανανεώνουν συγκεκριμένα άτομα. Φυσικά και θα συνεχίσουμε να "κουβεντιάζουμε" όσο θέλουμε για όλα τα θέματα, όμως εν είδει οδηγού ο καινούργιος χρήστης (ή και ο παλιός με καινούργια ενδιαφέροντα) θα μπορεί πάντα να προστρέχει εκεί, για να διαβάσει και να μάθει.

Ναι, υπάρχουν κάποια πράγματα στα "τεχνικά θέματα", αλλά όχι, δεν είναι στο κατάλληλο format.

Δεν ξέρω αν το παραπάνω δεν έχει γίνει γιατί οι mods θεωρούν πως θα μείωνε την αλληλεπίδραση των χρηστών με το forum (τα pageviews ντε), ή έχει αμεληθεί, ή υπάρχει κάποια άλλη διαφωνία. Όρεξη για γράψιμο πάντως από τους κατάλληλους ανθρώπους δεν λείπει, απ'ότι βλέπω.

Όσον αφορά την οργάνωση του εγχειρήματος, της θεματολογίας, της δομής κλπ. αν χρειάζεται προτίθεμαι να βοηθήσω. Για περιεχόμενο δυστυχώς δεν επαρκούν οι γνώσεις μου.
 


Μηνύματα
334
Reaction score
673
Το κακό είναι ότι δεν μπορούμε να επεξεργαστούμε παλιά δικά μας post.
Ναι, θα ήταν κι αυτό μια κάποια λύση σε κάποιες περιπτώσεις. Σε άλλα forum υπάρχουν αντίστοιχοι "οδηγοί" (ίσως sticky) όπου γίνονται συνέχεια updates στο πρώτο post για να μένουν επικαιροποιημένα.

Βέβαια και πάλι νομίζω δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση στη δική μας περίπτωση, καθώς τα περισσότερα θέματα απαιτούν οργάνωση (inter-linking) και αρκετά μεγάλα "σεντόνια" κειμένου/επεξήγησης.
 

Μηνύματα
601
Reaction score
1.032
costas
Δεν θέλω να φέρω αντίρρηση στην επιστήμη και τελείως εμπειρικά τα 2 5αράκια μου μαζί με 2 sub στα 2.5μ παίζουν αρκούντως χορταστικά.
Δεν έχω βάλει ντεσιμπελόμετρο αλλά στο ένα μέτρο δεν μπορώ να μιλήσω με τον διπλανό μου, δεν ακούγομαι...
Και όλο αυτό κοντά στην στάθμη 0 και παίρνει και άλλο, τελείως απαραμόρφωτα
΄Αρα νομίζω ότι δεν είναι μόνο η απόσταση ακρόασης αλλά και ο ο χώρος γενικά και το gain που εισπράττουν από αυτόν
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
36.754
Reaction score
75.026
Από την dynaudio ξεχωρίζω ως την πλέον εξαιρετική επιλογή αυτό:


Προδιαγράφεται για απόσταση ακρόασης 1-3μ, δηλαδή για χρήση από nearfield έως midfield, και το θεωρώ την απολύτως οικονομικότερη λύση για απόσταση ακρόασης έως 2,8μ, νομίζω στα 3 θα αρχίσει κι αυτό να ζοριζεται.

Έχει 10" γουφερ, σοβαρά ενισχυτικά στάδια (200+100βατ) και προδιαγράφεται με τα εξής max SPL:

Max SPL 1m, pair (IEC Long Term):
124dB RMS
Max SPL 2m, 5.1 (IEC Long Term):
125,5dB RMS

Και βεβαίως από αυτή την αντιστοιχία της dynaudio, καταλαβαίνετε πως η ίδια η σοβαρή αυτή φίρμα υπολογίζει υψηλότερη τη στάθμη από ένα σεταπ 5.1 στα 2 μέτρα από ότι το ζεύγος στο 1μετρο!

Αυτός είναι ένας κανόνας που γενικά ισχύει για κάθε ηχείο, δηλαδή ότι βγάζουν 2 οποιαδήποτε ηχεία στο 1,5μ απόσταση ακρόασης, ε, παραπάνω θα βγάζουν 5 ηχεία στην διπλάσια απόσταση ακρόασης (+1,5 ντεσιμπέλ).


Δεν έχω εύχερες αναλυτικές μετρήσεις του ηχείου, αν βρείτε ανεβάστε.

Στην τιμή του:


Σκοτώνει!

1266€ το τεμάχιο με 10" γουφερ, για ένα ζευγάρι θα δώσετε μόλις 2.532 ευρώ!

Παρέα με τα ομοσταυλα σαμπ, είναι ο νικητής τιμής της τυπικής μιντφιλντ απόστασης ακρόασης σε οικιακά σεταπ, άριστη επιλογή για 2,8μ σε δικάναλο σεταπ, ενώ για πολυκάναλο έχετε ακόμα μεγαλύτερο περιθώριο να φτάσετε τα 3μ με στάθμες αναφοράς. ;)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
36.754
Reaction score
75.026
τελείως εμπειρικά τα 2 5αράκια μου μαζί με 2 sub στα 2.5μ παίζουν αρκούντως χορταστικά.
.. στο ένα μέτρο δεν μπορώ να μιλήσω με τον διπλανό μου, δεν ακούγομαι...
..και παίρνει και άλλο, τελείως απαραμόρφωτα
Δεν διαφωνώ διόλου με τις εμπειρικές σου διαπιστώσεις.

Βεβαίως, θαύματα δε γίνονται και το 5-αρακι στα 2,5μ είναι απολύτως βέβαιο πως είναι ανεπαρκεστατο στην τρίτη οκταβα, αλλά ακούς δυνατά μπάσο από τα σαμπ και μετά τέταρτη οκτάβα και πάνω, όσα γκάζια θες, μέχρι του αφόρητου.

Προσωπικά, εξάγω από αυτές τις εμπειρικές σου διαπιστώσεις, εντελώς διαφορετικά συμπεράσματα από τα δικά σου.

Είναι επιδερμική η δική σου θεώρηση (παίζει δυνατά, ούτε ακούω τον δίπλα).

Βεβαίως, αυτό συνήθως αρκεί στην συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου.

Ωστόσο η πραγματικότητα είναι άλλη. Πριν φτάσεις στο σημείο να μην ακούς τον διπλανό σου, πολύ πριν μάλιστα, είναι σύνηθες να ανακατεύονται τα εντόσθιά σου από την ενέργεια στη δεύτερη και τρίτη οκταβα, η οποία δε βρίσκεται στο φάσμα της ανθρώπινης φωνής και δεν προκαλεί δυσχέρεια στην αντιληπτότητα διαλόγων.

Πριν φτάσεις στο σημείο του να μην ακούς το διπλανό σου, από ασυμπιεστο σεταπ, μετράς στιγμιαίες κορυφές πάνω από 120 ντεσιμπέλ, καρατσεκαρισμενα.
Βέβαια, όλη η στάθμη βρίσκεται στις πρώτες οκτάβες, και είναι εντελώς αφόρητες τέτοιες στάθμες σε μουσικές με φόρτωμα στις μεσαίες συχνότητες.

Οι κανόνες της φυσικής δεν λυγίζουν καν, πόσο μάλλον να καταργούνται. Είναι απολύτως βέβαιο πως ένα 5" δε μπορεί να βγάλει ούτε στους 80 κύκλους ούτε στους 100 ούτε στους 150 κύκλους, στάθμη 105 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης σε απόσταση 2,5μ, μη το επιχειρήσεις καν, θα τα πάρεις στο χέρι.

Βεβαίως παραμορφώνει, δηλαδή απλώς συμπιέζει, μα είναι πρακτικά αδύνατο να καταλάβεις παραμόρφωση στις χαμηλές συχνότητες, όπως έχουν αποδείξει μελέτες του δόκτωρ. Ωστόσο, αντιλαμβάνεσαι τη βελτίωση όταν λείπουν αυτές. ;)

Βεβαίως ο χώρος θα δώσει κάποιο γκέιν, αν το έχεις κολλητά στον πίσω τοίχο, έως και 6 ντεσιμπέλ, τυπικά 3-4 ντεσιμπέλ κερδίζεις.

Πολλές φορές, στάσιμα από ιδιοσυντονισμούς του χώρου, ερμηνεύονται από πολλούς ακροατές ως άφθονο (έως υπερβολικό) μπάσο. Δύσκολη η αντίληψη της παραμόρφωσης εκεί κάτω, όπως προείπα. Αντιληπτή όμως, η απουσία της. ;)

Οι δικές μου προτάσεις, συμβαδίζουν με τα μετρητικά δεδομένα των μεγάλων αυτών κατασκευαστών και έχουν ως στόχο να οδηγήσουν σε πιστή αναπαραγωγή σε στάθμες αναφοράς, στις οποίες έχει αποδειχθεί πως το ανθρώπινο αυτί δύναται να αντιληφθεί το μέγιστο δυνατό συχνοτικο πλούτο, και τη μέγιστη δυνατή ανάλυση.

Δηλαδή, είναι δεδομένο της ψυχοακουστικής, πως το ανθρώπινο αισθητήριο όργανο λειτουργεί εντελώς άριστα στις στάθμες αναφοράς, και υποδεέστερα σε όλες τις υπόλοιπες στάθμες, χάνοντας τόσο συχνοτικο πλούτο, όσο και ανάλυση.

Η μεγάλη ανάλυση και το δυναμικό εύρος των σύγχρονων υψηλής ποιότητας φορμά, είναι πρακτικά άχρηστες λεπτομέρειες, αν ακούς σε στάθμες άλλες της στάθμης αναφοράς.

Δεν είναι δύσκολο να στήσεις σεταπ για στάθμες αναφοράς, ίσα ίσα, απλό είναι, μα θέλει να ακολουθήσεις εντελώς συγκεκριμένη μεθοδολογία, να τηρήσεις συγκεκριμένους κανόνες, χωρίς ίχνος υποκειμενισμού.

Στην περίπτωση που δεν είναι εφικτό να ακούς σε στάθμες αναφοράς, αλλά μόνον σε κατώτερες, λόγω ανεπάρκειας του σετάπ ή λόγω άλλων περιορισμών, τότε για να μη χάνεις συχνοτικό πλούτο, χρειάζεται εφαρμογή φίλτρου loudness. Ωστόσο, θα χάνεις ανάλυση και δυναμικό εύρος, διότι το κατώφλι θορύβου δε χαρίζεται σε κανέναν, όπως και το κατώφλι της ακοής. ;)

Βεβαίως, στις χαμηλές στάθμες αυτές, όπου χάνεις ένα σωρό σημαντικές παραμέτρους αλλά "μια χαρά ακούς τη μουσική σου", παίζεται το παιχνιδάκι των καβλωδίων, τυπικά χαϊενδικά δρώμενα καλογυαλισμένων επιπλοηχείων, σε ακατάλληλες θέσεις και σε ακατάλληλους χώρους, με ακατάλληλες αποστάσεις ακρόασης κλπ κλπ κλπ.
 
Last edited:

Μηνύματα
601
Reaction score
1.032
Δεν διαφωνώ διόλου με τις εμπειρικές σου διαπιστώσεις.

Βεβαίως, θαύματα δε γίνονται και το 5-αρακι στα 2,5μ είναι απολύτως βέβαιο πως είναι ανεπαρκεστατο στην τρίτη οκταβα, αλλά ακούς δυνατά μπάσο από τα σαμπ και μετά τέταρτη οκτάβα και πάνω, όσα γκάζια θες, μέχρι του αφόρητου.

Προσωπικά, εξάγω από αυτές τις εμπειρικές σου διαπιστώσεις, εντελώς διαφορετικά συμπεράσματα από τα δικά σου.

Είναι επιδερμική η δική σου θεώρηση (παίζει δυνατά, ούτε ακούω τον δίπλα).

Βεβαίως, αυτό συνήθως αρκεί στην συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου.

Ωστόσο η πραγματικότητα είναι άλλη. Πριν φτάσεις στο σημείο να μην ακούς τον διπλανό σου, πολύ πριν μάλιστα, είναι σύνηθες να ανακατεύονται τα εντόσθιά σου από την ενέργεια στη δεύτερη και τρίτη οκταβα, η οποία δε βρίσκεται στο φάσμα της ανθρώπινης φωνής και δεν προκαλεί δυσχέρεια στην αντιληπτότητα διαλόγων.

Πριν φτάσεις στο σημείο του να μην ακούς το διπλανό σου, από ασυμπιεστο σεταπ, μετράς στιγμιαίες κορυφές πάνω από 120 ντεσιμπέλ, καρατσεκαρισμενα.
Βέβαια, όλη η στάθμη βρίσκεται στις πρώτες οκτάβες, και είναι εντελώς αφόρητες τέτοιες στάθμες σε μουσικές με φόρτωμα στις μεσαίες συχνότητες.

Οι κανόνες της φυσικής δεν λυγίζουν καν, πόσο μάλλον να καταργούνται. Είναι απολύτως βέβαιο πως ένα 5" δε μπορεί να βγάλει ούτε στους 80 κύκλους ούτε στους 100 ούτε στους 150 κύκλους, στάθμη 105 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης σε απόσταση 2,5μ, μη το επιχειρήσεις καν, θα τα πάρεις στο χέρι.

Βεβαίως παραμορφώνει, δηλαδή απλώς συμπιέζει, μα είναι πρακτικά αδύνατο να καταλάβεις παραμόρφωση στις χαμηλές συχνότητες, όπως έχουν αποδείξει μελέτες του δόκτωρ. Ωστόσο, αντιλαμβάνεσαι τη βελτίωση όταν λείπουν αυτές. ;)

Βεβαίως ο χώρος θα δώσει κάποιο γκέιν, αν το έχεις κολλητά στον πίσω τοίχο, έως και 6 ντεσιμπέλ, τυπικά 3-4 ντεσιμπέλ κερδίζεις.

Πολλές φορές, στάσιμα από ιδιοσυντονισμούς του χώρου, ερμηνεύονται από πολλούς ακροατές ως άφθονο (έως υπερβολικό) μπάσο. Δύσκολη η αντίληψη της παραμόρφωσης εκεί κάτω, όπως προείπα. Αντιληπτή όμως, η απουσία της. ;)

Οι δικές μου προτάσεις, συμβαδίζουν με τα μετρητικά δεδομένα των μεγάλων αυτών κατασκευαστών και έχουν ως στόχο να οδηγήσουν σε πιστή αναπαραγωγή σε στάθμες αναφοράς, στις οποίες έχει αποδειχθεί πως το ανθρώπινο αυτί δύναται να αντιληφθεί το μέγιστο δυνατό συχνοτικο πλούτο, και τη μέγιστη δυνατή ανάλυση.

Δηλαδή, είναι δεδομένο της ψυχοακουστικής, πως το ανθρώπινο αισθητήριο όργανο λειτουργεί εντελώς άριστα στις στάθμες αναφοράς, και υποδεέστερα σε όλες τις υπόλοιπες στάθμες, χάνοντας τόσο συχνοτικο πλούτο, όσο και ανάλυση.

Η μεγάλη ανάλυση και το δυναμικό εύρος των σύγχρονων υψηλής ποιότητας φορμά, είναι πρακτικά άχρηστες λεπτομέρειες, αν ακούς σε στάθμες άλλες της στάθμης αναφοράς.

Δεν είναι δύσκολο να στήσεις σεταπ για στάθμες αναφοράς, ίσα ίσα, απλό είναι, μα θέλει να ακολουθήσεις εντελώς συγκεκριμένη μεθοδολογία, να τηρήσεις συγκεκριμένους κανόνες, χωρίς ίχνος υποκειμενισμού.

Στην περίπτωση που δεν είναι εφικτό να ακούς σε στάθμες αναφοράς, αλλά μόνον σε κατώτερες, λόγω ανεπάρκειας του σετάπ ή λόγω άλλων περιορισμών, τότε για να μη χάνεις συχνοτικό πλούτο, χρειάζεται εφαρμογή φίλτρου loudness. Ωστόσο, θα χάνεις ανάλυση και δυναμικό εύρος, διότι το κατώφλι θορύβου δε χαρίζεται σε κανέναν, όπως και το κατώφλι της ακοής. ;)

Βεβαίως, στις χαμηλές στάθμες αυτές, όπου χάνεις ένα σωρό σημαντικές παραμέτρους αλλά "μια χαρά ακούς τη μουσική σου", παίζεται το παιχνιδάκι των καβλωδίων, τυπικά χαϊενδικά δρώμενα καλογυαλισμένων επιπλοηχείων, σε ακατάλληλες θέσεις και σε ακατάλληλους χώρους, με ακατάλληλες αποστάσεις ακρόασης κλπ κλπ κλπ.
Άλλο ένα oposdipotestickygiaarxarious
Thanks ,το φιλάω να το διαβάσω μπόλικες φορές κάνοντας πειράματα σε αποστάσεις ,loudness κ.λ.π
 

Μηνύματα
4.411
Reaction score
3.104
Adam A77X. Tο ζευγος 1700 ευρω. Στο 1 μ max spl 122. Ιδανικη θεση ακροασης 2,6 μετρα. Ενα +/- 10% εισαι εντος προδιαγραφων.
Με 300 ευρω κατω παιρνεις το Α8Χ (αποσταση 2 - 2.2 μ) και με 1. 100 το ζευγος πας στο Α7Χ (αποσταση 1,8 - 2 μ.).

Με το αντιστοιχο ομοσταυλο σαμπ της εταιριας κι ενα καλο πικαπ εγινες κουκλος!
 

Μηνύματα
1.828
Reaction score
2.998
Adam A77X. Tο ζευγος 1700 ευρω. Στο 1 μ max spl 122. Ιδανικη θεση ακροασης 2,6 μετρα. Ενα +/- 10% εισαι εντος προδιαγραφων.
Με 300 ευρω κατω παιρνεις το Α8Χ (αποσταση 2 - 2.2 μ) και με 1. 100 το ζευγος πας στο Α7Χ (αποσταση 1,8 - 2 μ.).

Με το αντιστοιχο ομοσταυλο σαμπ της εταιριας κι ενα καλο πικαπ εγινες κουκλος!

Αυτή και εαν είναι ενδιαφέρουσα πρόταση costas ear για κάνε μία ανάλυση ..
 

Μηνύματα
3.101
Reaction score
3.984
Adam A77X. Tο ζευγος 1700 ευρω. Στο 1 μ max spl 122. Ιδανικη θεση ακροασης 2,6 μετρα. Ενα +/- 10% εισαι εντος προδιαγραφων.
Με 300 ευρω κατω παιρνεις το Α8Χ (αποσταση 2 - 2.2 μ) και με 1. 100 το ζευγος πας στο Α7Χ (αποσταση 1,8 - 2 μ.).

Με το αντιστοιχο ομοσταυλο σαμπ της εταιριας κι ενα καλο πικαπ εγινες κουκλος!
Αααχ... Καλά τα πήγαινες, μέχρι λίγο πριν το τέλος...
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
157.971
Μηνύματα
2.455.179
Members
35.661
Νεότερο μέλος
laflolaz
Top