Οδηγός αγοράς ενεργών ηχείων

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129


Για 159€; Απίστευτο..


" Discovering a budget speaker that exceeds your expectations and produces great sound with almost no faults. No need for, "well you always need a sub." No, a good speaker should not need a sub to sound good. The subwoofer should be augmentation, not filling design deficiency. A bookshelf speaker needs to deliver enough bass to balance the rest of the response and the Adam T5V does that. Ditto for ability to get loud "

Α δε θέλει και sub ή γενικά τα ηχεία δε θέλουν (ούτε καν τα bookshelf) ! :biggrin:




Στα πιο σοβαρά και όσον αφορά το συγκεκριμένο... ε, με 400 ευρά (βάζω και ένα ντακάκι) ακούς μουσικούλα που ούτε την ονειρευόσουν πριν κάποια χρόνια σ' αυτό το ποσό...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Eπίσης μια άλλη κλασσική απορία που ουσιαστικα ταιριάζει με την ερώτηση του @tonis:
Όπως είπε και ο @costas EAR , η ερώτηση "καλύτερο ηχείο στα (Χ) χρήματα δεν υφίσταται απο μόνη της"

Όμως στοχαμηλό εύρος τιμής οι περισσότερες αγορές αφορούν υλοποιήσεις 6 και 8 ιντσών δίδρομων ηχείων με reflex. Εκεί, (και μάλλον μόνο εκεί - καθώς σε παραπάνω χρήματα υπάρχουν περισσότερες επιλογές) μήπως βγάζει νόημα η ερώτηση "καλύτερο ηχείο στα (Χ) χρήματα?" .

Ένας νέος χρήστης τι ακριβώς πρέπει να προτιμήσει αν ψάχνει δίδρομο 6/8 ιντσών? Οι διαθέσιμες υλοποιήσεις είναι οι κλασσικές:

Adam TV
Focal Alpha
Kali LP
Rokit G4
Yamaha HS
Fluid FX
...(και όλο και κάτι θα ξεχνώ)

Σε αυτήν την κατηγορία λοιπόν που τα θέλω των αγοραστών είναι παρόμοια και οι επιλογές περιορισμένες σε συγκεκριμένα δίδρομα τι από τα παραπάνω είναι καλύτερο κανείς να επιλέξει?

...ή μήπως ότι και να πάρει θα είναι υπεραρκετό και μικρές διαφορές θα υπάρξουν? (δλδ τύπου: "πάρε οτι σ αρεσει από τα παραπάνω, αλλα για όνομα του θεού, φτιάξε τον χώρο σου")
Μην παραλείπεται το ομοαξονικό Presonus S8...

Όσο για το Lyd48 vs. KH310,το δεύτερο έχει σφραγισμένη καμπίνα από την original σχεδίαση,ενισχυτικά classΑΒ αντί class-D και ακόμα σπουδαιότερο η λειτουργία του δεν ορίζεται από firmware ούτε θα υποβάλει το σήμα σε περιττή ψηφιακή επεξεργασία.Αυτό το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό σε...ψυχολογικό επίπεδο για παραδοσιακούς χρήστες και κατόχους βινυλιακών.

Από την άλλη πλευρά,θεωρώ αδιανόητο ηχεία με firmware και ψηφιακή επεξεργασία στο σήμα να μην παρέχουν ψηφιακή είσοδο AES/EBU , χαρακτηριστικό που θα επέτρεπε - με τον κατάλληλο διαμεσολαβητή - διαδρομή του σήματος από την πηγή μέχρι τα μεγάφωνα σε αμιγές ψηφιακό πεδίο,κάτι που θα ήταν το πλέον ωφέλιμο σε τέτοιες περιπτώσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Μην παραλείπεται το ομοαξονικό Presonus S8
Κάποτε ήταν στα 750€, τώρα το βλέπω στα 599€, είναι μεγάλη ευκαιρία..


8"-ιντσο, ομοαξονικό, υψηλές στάθμες, αγαπημένο μόνιτορ με φανατικούς φίλους στο γκιαρσλατζ, δείτε κριτικές μέχρι και στο Τόμαν..

Έχω διαβάσει να λένε πως έχει πολύ σοβαρό μπάσο αυτό το ηχείο, εντυπωσιακό για το μέγεθός του.

Τα max SPL του είναι αρκετά ψηλά, και μπορεί κάλλιστα να σταθεί στα 2μ απόσταση ακρόασης, ίσως και λίγο παραπάνω.

Ένα ηχείο πραγματική ευκαιρία στα λευτά αυτά, που μπορεί να συνοδευτεί από το επίσης πολύ οικονομικό 10" σαμπ της φίρμας.
 

Μηνύματα
766
Reaction score
1.594


Για 159€; Απίστευτο..
Είμαι σίγουρος ότι σε ένα μικρό σαλόνι θα παίζει φανταστικά. Σε συνθήκες home studio, και χωρίς τη χρήση εξωτερικού dsp, τα τσιμπημένα πρίμα ενδεχομένως να οδηγήσουν σε ελαφρώς μουντές μίξεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Δεν έχει τσιμπημενα πρίμα, εκτός κι αν ακούς πολύ νιαρφιλντ, κι αυτό είναι συνέπεια του εν λόγω waveguide. Δες ποστ #16, και δες στις 30° πόσο κουκλί είναι..
Τες πα, λεπτομέρειες.

Ο χρήστης οποιουδήποτε τέτοιου ηχείου, αν δεν εφαρμόσει ισοσταθμιση για το επιθυμητό ταργκετ κερβ, είναι μάλλον άξιος της μοίρας του..

Στα πολύ πολύ πολύ ακριβότερα ηχεία, όπου οι απαιτήσεις μπορούν να είναι πολύ υψηλές, σαφώς υπάρχει περίπτωση να μη χρειάζεται ισοσταθμιση σε σοβαρά φτιαγμένο χώρο.

Σε κάθε περίπτωση, ένα ηχείο των 150€ να παίρνει τόσο κολακευτικά σχόλια, είναι σχεδόν ανήθικο για τα δεδομένα του όντιο.. :lol:
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.211
Reaction score
26.957
αδιανόητο ηχεία με firmware και ψηφιακή επεξεργασία στο σήμα να μην παρέχουν ψηφιακή είσοδο AES/EBU
Άραγε, πόσο παραπάνω θα έβγαινε η τελική τιμή?

Παρεμπιπτόντως, δείτε κι αυτό
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Άραγε, πόσο παραπάνω θα έβγαινε η τελική τιμή?

Παρεμπιπτόντως, δείτε κι αυτό
Άλλος θα ήταν αρμόδιος ν'απαντήσει στο πρώτο...Ως προς το δεύτερο,προσοχή μόνο να προμηθευτούν οι πιθανοί ενδιαφερόμενοι ακριβώς αυτό που παρατίθεται,δηλαδή το νέο μοντέλο με την...προβιβασμένη διασπορά...:sneaky:
 


Μηνύματα
7
Reaction score
3
Δηλαδή που είμαι και άσχετος θα είμαι κομπλέ με 2 temblor 10αρια και 5 presonus xt τα 8αρια σε δωμάτιο 13 τ.μ. και ακαλυπτα κ.μ. ούτε 30 να ακούω ψιλοαθλιες πανκ μεταλλικές ηχογραφήσεις 90s minimal techno και 80s noise (τρυπάνια, λαμαριναδικα μπαζαρισμα καμμενων ενισχυτων κλπ) ?
 



Μηνύματα
886
Reaction score
884
Μία απορία:
Υπάρχει κάποιος γενικός πρόχειρος μπούσουλας ως προς το πόσα db μέγιστης έντασης κερδίζει ένα ηχείο όταν κροσάρεται πχ στα 80hz και οι χαμηλές συχνότητες πηγαίνουν σε υποβαθύφωνο; Πχ ένα ηχείο που ως full range προδιαγράφεται με max spl 105 db, πόσο κερδίζει με το διαχωρισμό συχνοτήτων και την απαλλαγή του από τις χαμηλές;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Μία απορία:
Υπάρχει κάποιος γενικός πρόχειρος μπούσουλας ως προς το πόσα db μέγιστης έντασης κερδίζει ένα ηχείο όταν κροσάρεται πχ στα 80hz και οι χαμηλές συχνότητες πηγαίνουν σε υποβαθύφωνο; Πχ ένα ηχείο που ως full range προδιαγράφεται με max spl 105 db, πόσο κερδίζει με το διαχωρισμό συχνοτήτων και την απαλλαγή του από τις χαμηλές;
Εξαρτάται από την κλίση της ταργκετ κερβ που θα χρησιμοποιηθεί.

Τυπικά, περί τα 3 ντεσιμπέλ.

Να υπολογίζεις πως υπάρχει και κάποιο γκέιν από το χώρο, αναλόγως τοποθέτησης.
 

Μηνύματα
1.449
Reaction score
6.711
Αν κάποιος έιχε ακούσει τα πρώτα adam που είχαν έρθει στην Ελλάδα γύρω στο 1995 να το γράψει εδώ. Τα είχαν για επίδειξη στη Θερμοπυλών στον Κεραμεικό.
Τα είχε και o καπερονης στην golden acoustics στο πρώτο μαγαζί
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Δηλαδή που είμαι και άσχετος θα είμαι κομπλέ με 2 temblor 10αρια και 5 presonus xt τα 8αρια σε δωμάτιο 13 τ.μ. και ακαλυπτα κ.μ. ούτε 30 να ακούω ψιλοαθλιες πανκ μεταλλικές ηχογραφήσεις 90s minimal techno και 80s noise (τρυπάνια, λαμαριναδικα μπαζαρισμα καμμενων ενισχυτων κλπ) ?
Όχι εντελώς...Κατά τη γνώμη μου σε τόσο μικρό χώρο θα χρειάζονταν sub με αρχιτεκτονική σφραγισμένης καμπίνας.
Επίσης να σφραγιζόταν με αφρώδες υλικό και η διάταξη ανάκλασης χαμηλών στους δορυφόρους...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Όχι εντελώς...Κατά τη γνώμη μου σε τόσο μικρό χώρο θα χρειάζονταν sub με αρχιτεκτονική σφραγισμένης καμπίνας.
Επίσης να σφραγιζόταν με αφρώδες υλικό και η διάταξη ανάκλασης χαμηλών στους δορυφόρους...
Χάριν συνοχής του νήματος, μήπως θα ήταν χρήσιμο να εξηγηθεί (για άλλη μια φορά) το "γιατί";

Εγώ ας επαναλάβω μόνο τις γενικές κατευθύνσεις:

1. Σε μικρό χώρο απαιτούνται πολύ πιο επιτακτικά τα 4 σαμπ για ομαλή απόκριση από ότι σε μεγάλο. Πλεονεκτεί ο μικρού όγκου χώρος στο μέγεθος των σαμπ, διότι μπορούν κάλλιστα να είναι μικρά, έως πολύ μικρά. Δυστυχώς, τα πολύ μικρά σαμπ, έχουν συνήθως μπας ριφλεξ συντονισμένο πολύ ψηλά.

2. Ο δορυφόρος πλεονεκτεί πάντα και ανεξαρτήτως συνθηκών, όταν είναι ακουστικής ανάρτησης, κλειστό κουτί.
Μόνο στην περίπτωση πολύ χαμηλής συχνότητας συντονισμού οπής, παύει αυτή να είναι μειονέκτημα.

3. Το μπας ριφλεξ πλεονεκτεί στη στάθμη στη συχνότητα συντονισμού, που μπορεί να είναι σημαντική σε μεγάλους χώρους λόγω μεγάλου όγκου και πολύ δύσκολα επιτεύσιμη.

4. Ο νταποστ με το μπας ριφλεξ βγάζει σπυργιά.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Χάριν συνοχής του νήματος, μήπως θα ήταν χρήσιμο να εξηγηθεί (για άλλη μια φορά) το "γιατί";
Εν συντομία...Μικρές διαστάσεις χώρου συνεπάγονται ανάλογα μικρή τιμή στην συχνότητα αποκοπής,κάτω από την οποία ο χώρος ανταποκρίνεται διαφορετικά στη μεταδιδόμενη ενέργεια από ηχητικές πηγές (παραπομπή στην ενότητα για τη ΄΄Ζώνη Πίεσης΄΄ ).Τα sub με bass reflex έχουν συνήθως συχνότητες συντονισμού της διάταξης κατώτερες από τέτοιες τιμές.Ειδικά στα Temblor 10,με βάση τις προδιαγραφές τους,η συχνότητα συντονισμού πρέπει να εδρεύει κοντά στο κάτω όριο της πρώτης οκτάβας και σίγουρα σε τιμή αρκετά κατώτερη από τη συχνότητα αποκοπής στο συγκεκριμένο δωμάτιο.Εκτιμώ ότι τα Temblor10 πρέπει να είναι ζυγισμένα στην ηλεκτρομηχανική τους συμπεριφορά κατά τρόπον ώστε να βασίζονται πολύ στην ενέργεια από το bass reflex για να πιάσουν το κάτω όριο στη δική τους απόκριση.

Οι χώροι με πολύ μικρές διαστάσεις έχουν και πιο αραιή κατανομή ιδιορρυθμών,οπότε οι επιμέρους συνιστώσες τους θα γίνονται αναπόφευκτα πιο διακριτές.Έστω και αν η θεμελιώδης συχνότητα συντονισμού από το bass reflex δεν θα ενισχυόταν περαιτέρω δεχόμενοι ότι δεν θα συνέπιπτε με κάποιον ιδιορρυθμό,δεν θα συνέβαινε το ίδιο με τις αρμονικές της,οι οποίες θα γίνονταν ακόμα πιο διακριτές πάνω από τη συχνότητα αποκοπής.Όσο κιόλας ανερχόμαστε σε συχνότητα,ανέρχεται και η ακουστότητα στην παρασιτική ενέργεια...

Ομοίως και η ανάγκη αποκλεισμού κάθε ίχνους παρασιτικής ενέργειας προερχόμενης από πεντάδα οπών ανάκλασης συντονισμένων σε όμοια μεταξύ των τιμή από ισάριθμους δορυφόρους,έστω και αν εκείνοι θα ήταν κροσαρισμένοι στα τυπικά 80 Hz και με φίλτρο 24 dB ανά οκτάβα...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Μία απορία:
Υπάρχει κάποιος γενικός πρόχειρος μπούσουλας ως προς το πόσα db μέγιστης έντασης κερδίζει ένα ηχείο όταν κροσάρεται πχ στα 80hz και οι χαμηλές συχνότητες πηγαίνουν σε υποβαθύφωνο; Πχ ένα ηχείο που ως full range προδιαγράφεται με max spl 105 db, πόσο κερδίζει με το διαχωρισμό συχνοτήτων και την απαλλαγή του από τις χαμηλές;
Εξαρτάται από την κλίση της ταργκετ κερβ που θα χρησιμοποιηθεί.

Τυπικά, περί τα 3 ντεσιμπέλ.

Να υπολογίζεις πως υπάρχει και κάποιο γκέιν από το χώρο, αναλόγως τοποθέτησης.
Η ανωτέρω απάντηση που έδωσα, αφορά μόνο το φάσμα λειτουργίας του δορυφόρου υπό άριστες συνθήκες, και μάλλον δεν έχει αποσαφηνιστεί αυτό.

Οποιοσδήποτε δορυφόρος, έχει 2 χρήσιμες στάθμες, πάντα σκεπτόμενοι την σωστή ταργκετ κερβ απόκριση.

Μια χρήσιμη στάθμη είναι ως δορυφόρος, δηλαδή κροσαρισμενος στους 80 κύκλους.

Μια δεύτερη χρήσιμη στάθμη είναι χωρίς κρος, με αναπαραγωγή όλου του φάσματος.

Με μωβ γραμμή η χρήσιμη στάθμη με σαμπ, και με μπλε γραμμή η χρήσιμη στάθμη χωρίς σαμπ, σε ένα ηχείο πραγματικά φουλ φάσματος και αξίας 10.000€:

Screenshot_20201202_122629_com.android.chrome~2.jpg


Δηλαδή, το κέρδος στάθμης με χρήση σαμπ ισούται με την πτώση στάθμης max SPL του εκάστοτε δορυφόρου από τα 90-100 χερτζ μέχρι τα 20.

Φτηνότεροι δορυφόροι, με ανεπαρκή εντελώς ανάπτυξη στάθμης στην πρώτη και δεύτερη οκταβα, πρακτικά δεν έχουν καμία δυνατότητα χρήσης χωρίς σαμπ, παρά το γεγονός πως σε αρκετά σπίτια αυτό συνηθίζεται. Είναι εκτός προδιαγραφών hi-fi.
 
Last edited:

Μηνύματα
43
Reaction score
52
Όσο για το Lyd48 vs. KH310
Νομίζω πως το Neumann είναι παντού ανώτερο του dynaudio -απόλυτα δικαιολογημένη η διαφορά τιμής.
Από την άλλη πλευρά, θεωρώ αδιανόητο ηχεία με firmware και ψηφιακή επεξεργασία στο σήμα να μην παρέχουν ψηφιακή είσοδο AES/EBU
Κι εγώ δεν το καταλαβαίνω αυτό!

Επίσης δεν καταλαβαίνω πως σε κάποια ριβιούς λένε οτι τα Lyd είναι πολύ ισορροπημένα και σε χαμηλές στάθμες ακροασης. Κατά Fletcher/Munson η ακοή μας ομως δεν είναι ισορροπημένη! Υπάρχει περίπτωση να κάνουν τα ηχεία eq ανάλογα με την ένταση; (μάλλον απίθανο)
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.183
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top