Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Μηνύματα
948
Reaction score
2.991
- για να φτάσει το σήμα στα αυτιά σου, όπως πραγματικά ήταν, θέλεις ψηφιακή ισοστάθμιση.
- άλλο τι βγαίνει από τα ηχεία, και άλλο τι ακούς εσύ.
- τεράστια διαφορά.



- μπορεί και ναι.

- μπορεί και όχι - γιατί ίσως ο κάθε ήχος, έρχεται ή κινείται σε διακριτές θέσεις ανάμεσα στα δύο ηχεία.

...εν τέλει θα... πας για την γυμναστική σου ? :D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Για το Α σκέλος, πρακτικά τη χρήση των sub αναφορικά με την αναπαραγωγή μουσικής, τη θεωρώ στο πλείστο των περιπτώσεων αποκλειστικά ένα μεγάλο λάθος που προσπαθεί να κουκουλώσει άλλα μεγάλα λάθη της ηχητικής αλυσίδας...
πχ αναιμικός ενισχυτής που επειδή τον αγόρασα όταν ήμουν στο ...δωμάτιο ως φοιτητής, πρέπει τώρα να καλύψει και τα 45 τμ σαλονοτραπεζαρίας, ή κάποιος μου είπε ότι ¨τα τάδε ενεργό παίζει παπάδες" αλλά εντέλει παίζει..π@π@ρες:p, οπότε, "μπούκωσε το subίδια να στρώσει"...?
Με άλλα λόγια, το miss-match των μηχανημάτων που έχουμε, αντί να το διορθώσουμε, προσθέτουμε άλλο ένα (ή περισσότερα) λάθος στα ..ήδη υπάρχοντα!!


Για το Β σκέλος,
σ ' ένα ισορροπημένο setup, όντως ένα καλώδιο μπορεί ευκολότερα να αξιολογηθεί και να αξιοποιηθεί.
Αυτή η αξιολόγηση έγινε και στο συγκριτικό που έλαβε χώρα στο σπίτι μου.
Επειδή όμως, όπως ανέφερα στο σκέλος Α, υπάρχουν κι αρκετά...ανισόρροπα συστήματα:p, η πιθανή εφαρμογή ενός καλωδίου, επίσης με ..όχι τόσο ισορροπημένα χαρακτηριστικά, πολύ πιθανό να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα!
Αυτός άλλωστε είναι κι ο λόγος που ανέφερα και τότε, ότι τα καλώδια πρέπει να τα δοκιμάζετε πριν τ αγοράσετε!

Επειδή λοιπόν ισχύουν τα παραπάνω, δεν ισχύει το.....επαγωγικό σου τελικό πόρισμα:)
Η ανταπόκριση στο α' σκέλος αντί ν'απαντά συγκεκριμένα στο ερώτημα που τέθηκε,κάνει αυθαίρετες εικασίες πάνω σε χαρακτηριστικά μεμονωμένων συσκευών.

Είναι μολαταύτα αδιαμφισβήτητο δεδομένο ότι ένα ηχείο του οποίου η απόκριση υποχωρεί στις πρώτες οκτάβες ή και σε ανώτερες ή συνδυάζεται και με χαρακτηριστικούς τονισμούς σε άλλες ζώνες,τέτοιες ανισορροπίες δεν πρόκειται ν'αναπληρωθούν από καμία βαρβατίλα σε συνδεδεμένο ενισχυτή.

Υποχρεώνομαι έτσι για να το κάνουμε λιανά να θέσω ένα παράδειγμα:

Ποια "μεγάλα λάθη" θα είχε κατά τη γνώμη σου ένα setup όπως εκείνο του μέλους John Kotsidis λ.χ. τα οποία θα συγκαλύπτονταν χάρη στην ενσωμάτωση sub;


Και πέραν των δικών μας,όσα studio χρησιμοποιούν sub κατά την επισκόπηση των παραγωγών,ποιες εγγενείς ανισορροπίες των εμπλεκόμενων setup θα επιδίωκαν να καλύψουν;

Κι εφόσον δεδομένη παραγωγή έχει διεκπεραιωθεί μέσα από setup με ενσωματωμένα sub με τις όποιες ανισορροπίες θα προσπαθούσαν εκείνα να...συγκαλύψουν,πόση πραγματική πιστότητα προς το περιεχόμενο του master θα παρείχε ένα οικιακό setup χωρίς sub,όσο ισορροπημένο και να ήταν υποτίθεται στο εύρος της δικής του απόκρισης;

Στο δε β' σκέλος ,είμαι επίσης υποχρεωμένος να σημειώσω ότι οδηγούμαστε στο αρχικό επαγωγικό συμπέρασμα,εφόσον θεωρείς ότι όσα συστήματα περιλαμβάνουν sub αποπειρώνται να συγκαλύψουν εγγενείς τους ανισορροπίες.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Πέτρο μπορείς να μου πεις (εσύ που έχεις καταλάβει τη διαδικασία ή οποιοσδήποτε άλλος) πως ένας αλγόριθμος αυτόματα, ή ένας μηχανικός με το χέρι, θα κάνει downmix τα 24 κανάλια που αναφέρονται εδώ σε πολυκάναλο, ιμερσιβ, αουρο, ξέρω γω ?? 24 κανάλια, μετρημένα κουκιά πρωτογενές πολυκάναλο υλικό δηλ. το μάννα για τη δημιουργία πολυκάναλου downmix.. πες μου μια λογική σε παρακαλώ με απλά λόγια.. δεν μιλάω για μαθηματική λογική πράγμα που θα ήταν γελοία εύκολο αλλά για μουσική λογική..
Φαντάζομαι πως ο μηχανικός ήχου αντί να παίζει με panning, levels, stereo effects... θα κάθεται στο PC του και θα τοποθετεί το κάθε ένα από τα 24 tracks με κάποιο πρόγραμμα, στο χώρο (όχι απαραίτητα να πετάνε γύρω γύρω, πιθανότατα εφόσον πρόκειται για μουσικό γεγονός όλα μπροστά) και από κει και έπειτα θα αναλαμβάνει ο ...αλγόριθμος (αυτός ο άγνωστος!) να κάνει το downmix σε 5, 7, 11 κανάλια...
Φυσικά η απορία παραμένει.... πως τα μοιράζει ο διάσημος αυτός αλγόριθμος;;;
 


Μηνύματα
4.869
Reaction score
3.929
Στο μόνο που θα διαφωνήσω μαζί σου είναι στο τι είναι υψυλή πιστότητα.
Για μένα υψυλή πιστότητα είναι η ακριβής αναπαραγωγή της..μουσικής παραγωγής..κι όχι τι θα μ'άρεσε περισσότερο!
Γι αυτό λοιπόν, στην ηχόγράφηση που αναφέρθηκες, θα ήθελα ν ακούω τους led zeppelin μπροστά και πάνω στο βάθρο τους, μιας και ποτέ κανένας παραγωγός τους δεν οραματίστηκε το Λέανδρο στη σκηνή, αλλά κάτω απ, αυτή και μπροστά της...
κατά τ'άλλα μαζί σου!;):drinks:
[DOUBLEPOST=1563895701]
Μαλλον δεν καταλαβες την ουσια αυτου που εγραψα.
Δεν πηγα καν στην διαδικασια να γραψω το τεχνικο κομματι πως δηλαδή ο παραγωγος θα γραψει αυτό που αναφερω σαν υποθεση. Αυτος απλα θα σε δωσει την ηχητικη σκηνη τοποθετοντας σε στο κεντρο της ορχήστρας. Ούτως η αλλως δεν γνωρίζουμε όταν παει μια ορχηστρα στο στουντιο πως είναι αυτοι τοποθετημένοι για να σου δωσει της εικονα της ηχογράφησης στο στουντιο. Περαν αυτου ακομη και με το τελειωμα της ηχογράφησης μπορει ο παραγωγος να κανει καποια συμπληρώματα στον ηχο.

Πανω στο τελευταιο θα ηθελα να περιγραψω κατι που εχω δει σε βιντεο κι εχει να κανει με τις δισκογραφικες εταιριες και με καλλιτεχνες όπως πχ Μπομπ Μαρλευ όταν ξεκινησε και τους εδωσε μια κασετα με τα κομματια του. Οι μηχανικοι παρουσιαζαν το πριν και το μετα. Θα ελεγες ότι σχεδόν καμμια σχεση με το αρχικο κομματι δεν εχει αυτό που δημιουργησαν. Ο Μαρλευ ηταν ενθουσιασμένος από την δουλεια τους οποτε κατ ουσιαν οι καλλιτεχνες ηταν οι μηχανικοι! Αντιστοιχα βιντεο εχω δει (και τα εχω στην κατοχή μου) και με μεγαλα ροκ συγκροτητματα.

Να το κανω καπως πιο απλο. Σημερα μπορούμε να δουμε αναλυση 1080 p με δυο τροπους. Φυσικο, τραβηγμενο από καμερα 1080 p. Τεχνητο με απσκελιγκ. Δηλαδη κατι που εχει τραβηχτει σε 560p η 720p να το δεις σε 1080. Φυσικα το πρωτο σε ποιοτητα θα υπερτερει εμφανως του δευτερου. Αλλα κατά πασα πιθανοτητα και το τεχνητο 1080 p θα υπερτερει του φυσικου 560p. Σ αυτη την δευτερη περιπτωση δεν λες ότι το 560 p είναι το φυσικα και δεν θελω με το απσκελινγκ. Ετσι λοιπον η αυριανη τεχνολογια με τον τροπο που την περιεγραψα θα υποστηριχτεί με αντιστοιχο τροπο (καταλληλα) και από τους μηχανικους του ηχου. Δηλαδη θα παει η μπαντα της τζαζ και θα γραψει με αυτό τον τροπο που απαιτείται για τετοιου είδους ακούσματα και οι παραγωγοι θα εχουν τα καταλληλα μηχανήματα γι αυτη την δουλεια.

Κατι αντιστοιχο γινεται και στον πολυκαναλο ηχο. Εχεις τροπο ν ακουσεις κατι που ο παραγωγος το εγραψε για πολυκαναλα συστηματα. Αλλα μπορεις και με τεχνητο τροπο να ακουσεις το δικαναλο σε πολυκαναλο. Φυσικα το πρωτο υπερτερει του δευτερου.

Ελπιζω τωρα να εγινα κατανοητος!
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Πολυ διασκεδαζω με το γεγονος της λεκτικης audio reference αντιπαραθεσης Μπουτχια-Λεανδρος...:D Σα να προσπαθεις να σκοτωσεις μυγα με πυραυλο.:hunter:

Σορυ Λεανδρε αλλά...εμπλεξες αγορι μου.:roflmao::roflmao:
Ίσως όμως να υπάρχει σύγχυση στους ρόλους,αφού τυγχάνω... ενοχλητική μύγα που ο πύραυλος δεν μπορεί να πετύχει λόγω πολύ μικρού...ίχνους στο σύστημα εντοπισμού του.
 

leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.195
Reaction score
6.100
Η ανταπόκριση στο α' σκέλος αντί ν'απαντά συγκεκριμένα στο ερώτημα που τέθηκε,κάνει αυθαίρετες εικασίες πάνω σε χαρακτηριστικά μεμονωμένων συσκευών.

Είναι μολαταύτα αδιαμφισβήτητο δεδομένο ότι ένα ηχείο του οποίου η απόκριση υποχωρεί στις πρώτες οκτάβες ή και σε ανώτερες ή συνδυάζεται και με χαρακτηριστικούς τονισμούς σε άλλες ζώνες,τέτοιες ανισορροπίες δεν πρόκειται ν'αναπληρωθούν από καμία βαρβατίλα σε συνδεδεμένο ενισχυτή.

Υποχρεώνομαι έτσι για να το κάνουμε λιανά να θέσω ένα παράδειγμα:

Ποια "μεγάλα λάθη" θα είχε κατά τη γνώμη σου ένα setup όπως εκείνο του μέλους John Kotsidis λ.χ. τα οποία θα συγκαλύπτονταν χάρη στην ενσωμάτωση sub;


Και πέραν των δικών μας,όσα studio χρησιμοποιούν sub κατά την επισκόπηση των παραγωγών,ποιες εγγενείς ανισορροπίες των εμπλεκόμενων setup θα επιδίωκαν να καλύψουν;

Κι εφόσον δεδομένη παραγωγή έχει διεκπεραιωθεί μέσα από setup με ενσωματωμένα sub με τις όποιες ανισορροπίες θα προσπαθούσαν εκείνα να...συγκαλύψουν,πόση πραγματική πιστότητα προς το περιεχόμενο του master θα παρείχε ένα οικιακό setup χωρίς sub,όσο ισορροπημένο και να ήταν υποτίθεται στο εύρος της δικής του απόκρισης;

Στο δε β' σκέλος ,είμαι επίσης υποχρεωμένος να σημειώσω ότι οδηγούμαστε στο αρχικό επαγωγικό συμπέρασμα,εφόσον θεωρείς ότι όσα συστήματα περιλαμβάνουν sub αποπειρώνται να συγκαλύψουν εγγενείς τους ανισορροπίες.
Στο πρώτο σκέλος του ερωτήματος σου, έχω τοποθετηθεί ήδη ότι στο παραπάνω ποστ μου ότι τις περισσότερες φορές η τοποθέτηση του σαμπ είναι για να καλύψει λάθη... επομένως, όχι πάντα!;)
Στη περίπτωση του φιλτατου Κοτσιδη, μάλλον έχουμε να κάνουμε με την εξαίρεση που διασφαλίζει την ορθότητα του κανόνα, αλλά το χάρισμα που σε χαρακτηρίζει εσένα και τον ear, " ν' ακούτε" από φωτογραφίες χώρων δυστυχώς δεν το έχω κι ούτε θέλω να το έχω!:)
Για το Β σκέλος, σου είπα επίσης την άποψη μου και η επαγωγή σου είναι μόνο στο δικό σου πλανητικό σύστημα, όχι στη δική μου σκέψη φίλε buthia...:hi:
Κατά καιρούς καλό είναι να προσγειώνεται και λίγο στη γη, η αιθεροβασια δεν είναι για όλες τις ώρες!
 


Rosinante

Dark Nιάου
Μηνύματα
1.506
Reaction score
5.606
Ίσως όμως να υπάρχει σύγχυση στους ρόλους,αφού τυγχάνω... ενοχλητική μύγα που ο πύραυλος δεν μπορεί να πετύχει λόγω πολύ μικρού...ίχνους στο σύστημα εντοπισμού του.
Κατι πρεπει να εχεις παθει εσυ εσχάτως. Μηπως εισαι ερωτευμενος;:D
Εσυ εισαι ο πυραυλος...ή αυτο που λεμε ''εκκλησια κλεβεις;'':gotcha:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Κατι πρεπει να εχεις παθει εσυ εσχάτως. Μηπως εισαι ερωτευμενος;:D
Εσυ εισαι ο πυραυλος...ή αυτο που λεμε ''εκκλησια κλεβεις;'':gotcha:
Χρειάζεται να μένουμε σεμνοί και...ταπεινοί,ως αντίβαρο σε κάθε υφέρπουσα τάση...ναρκισσισμού που λέει και ο...Munja.:D
Στο πρώτο σκέλος του ερωτήματος σου, έχω τοποθετηθεί ήδη ότι στο παραπάνω ποστ μου ότι τις περισσότερες φορές η τοποθέτηση του σαμπ είναι για να καλύψει λάθη... επομένως, όχι πάντα!;)
Στη περίπτωση του φιλτατου Κοτσιδη, μάλλον έχουμε να κάνουμε με την εξαίρεση που διασφαλίζει την ορθότητα του κανόνα, αλλά το χάρισμα που σε χαρακτηρίζει εσένα και τον ear, " ν' ακούτε" από φωτογραφίες χώρων δυστυχώς δεν το έχω κι ούτε θέλω να το έχω!:)
Για το Β σκέλος, σου είπα επίσης την άποψη μου και η επαγωγή σου είναι μόνο στο δικό σου πλανητικό σύστημα, όχι στη δική μου σκέψη φίλε buthia...:hi:
Κατά καιρούς καλό είναι να προσγειώνεται και λίγο στη γη, η αιθεροβασια δεν είναι για όλες τις ώρες!
Πόσες εξαιρέσεις μπορούν να βρεθούν σε κάποιον...κανόνα.;)

Και πόσες...εξαιρετικές παραγωγές διεκπεραιωμένες με τη συνδρομή sub...

Το setup του JFK ο Ear όχι μόνο το έχει ακούσει επισταμένως,αλλά έχει συνδράμει κιόλας στη χωροταξία και την τωρινή του μορφή.Τα κείμενα και οι φωτογραφίες - και με την επιπρόσθετη συνδρομή του υποφαινομένου - είναι διαθέσιμα στο ομόλογο νήμα.
https://www.avsite.gr/forum/threads/Ηχητικές-και-γευστικές-απολαύσεις-στην-Θεσσαλονίκη-to-kοτσιδόσπιτο.88321/page-48
 

leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.195
Reaction score
6.100
Πόσες εξαιρέσεις μπορούν να βρεθούν σε κάποιον...κανόνα.;)

Και πόσες...εξαιρετικές παραγωγές διεκπεραιωμένες με τη συνδρομή sub...

Το setup του JFK ο Ear όχι μόνο το έχει ακούσει επισταμένως,αλλά έχει συνδράμει κιόλας στη χωροταξία και την τωρινή του μορφή.Τα κείμενα και οι φωτογραφίες - και με την επιπρόσθετη συνδρομή του υποφαινομένου - είναι διαθέσιμα στο ομόλογο νήμα.
https://www.avsite.gr/forum/threads/Ηχητικές-και-γευστικές-απολαύσεις-στην-Θεσσαλονίκη-to-kοτσιδόσπιτο.88321/page-48
Προφανώς η ... προσγείωση σου αργεί ακόμα:):)!!
Ο λόγος που αναφερθηκα στον ear και σε σένα, είναι γιατί πολύ απλά, μου ζητάς να αξιολογήσω ένα setup βάσει μιας φωτογραφίας... Όπως οι δύο σας αξιολογησατε το πώς θεωρείται ότι θα παίζει το δικό μου setup στο νήμα για τα καλώδια ρεύματος:p:p....
Αξιολόγηση με... κληρονομικό χάρισμα δηλαδή!:D:D
Το ότι μπορεί να βοηθήσει ή να βοηθήσεις με τις γνώσεις σου-σας για ένα καλύτερο αποτέλεσμα είναι πολύ πιθανό... αλλά όχι χωρίς να έχεις ακούσει πρώτα το πώς παίζει κάποιο setup...
Αυτή είναι η ένσταση μου
 

Μηνύματα
4.869
Reaction score
3.929
Μαλλον δεν καταλαβες την ουσια αυτου που εγραψα.
Δεν πηγα καν στην διαδικασια να γραψω το τεχνικο κομματι πως δηλαδή ο παραγωγος θα γραψει αυτό που αναφερω σαν υποθεση. Αυτος απλα θα σε δωσει την ηχητικη σκηνη τοποθετοντας σε στο κεντρο της ορχήστρας. Ούτως η αλλως δεν γνωρίζουμε όταν παει μια ορχηστρα στο στουντιο πως είναι αυτοι τοποθετημένοι για να σου δωσει της εικονα της ηχογράφησης στο στουντιο. Περαν αυτου ακομη και με το τελειωμα της ηχογράφησης μπορει ο παραγωγος να κανει καποια συμπληρώματα στον ηχο.

Πανω στο τελευταιο θα ηθελα να περιγραψω κατι που εχω δει σε βιντεο κι εχει να κανει με τις δισκογραφικες εταιριες και με καλλιτεχνες όπως πχ Μπομπ Μαρλευ όταν ξεκινησε και τους εδωσε μια κασετα με τα κομματια του. Οι μηχανικοι παρουσιαζαν το πριν και το μετα. Θα ελεγες ότι σχεδόν καμμια σχεση με το αρχικο κομματι δεν εχει αυτό που δημιουργησαν. Ο Μαρλευ ηταν ενθουσιασμένος από την δουλεια τους οποτε κατ ουσιαν οι καλλιτεχνες ηταν οι μηχανικοι! Αντιστοιχα βιντεο εχω δει (και τα εχω στην κατοχή μου) και με μεγαλα ροκ συγκροτητματα.

Να το κανω καπως πιο απλο. Σημερα μπορούμε να δουμε αναλυση 1080 p με δυο τροπους. Φυσικο, τραβηγμενο από καμερα 1080 p. Τεχνητο με απσκελιγκ. Δηλαδη κατι που εχει τραβηχτει σε 560p η 720p να το δεις σε 1080. Φυσικα το πρωτο σε ποιοτητα θα υπερτερει εμφανως του δευτερου. Αλλα κατά πασα πιθανοτητα και το τεχνητο 1080 p θα υπερτερει του φυσικου 560p. Σ αυτη την δευτερη περιπτωση δεν λες ότι το 560 p είναι το φυσικα και δεν θελω με το απσκελινγκ. Ετσι λοιπον η αυριανη τεχνολογια με τον τροπο που την περιεγραψα θα υποστηριχτεί με αντιστοιχο τροπο (καταλληλα) και από τους μηχανικους του ηχου. Δηλαδη θα παει η μπαντα της τζαζ και θα γραψει με αυτό τον τροπο που απαιτείται για τετοιου είδους ακούσματα και οι παραγωγοι θα εχουν τα καταλληλα μηχανήματα γι αυτη την δουλεια.

Κατι αντιστοιχο γινεται και στον πολυκαναλο ηχο. Εχεις τροπο ν ακουσεις κατι που ο παραγωγος το εγραψε για πολυκαναλα συστηματα. Αλλα μπορεις και με τεχνητο τροπο να ακουσεις το δικαναλο σε πολυκαναλο. Φυσικα το πρωτο υπερτερει του δευτερου.

Ελπιζω τωρα να εγινα κατανοητος!
Κατι εγινε και χαθηκε το κειμενο μου. Οποτε παμε παλι…

Μαλλον δεν καταλαβες την ουσια αυτου που εγραψα.
Δεν πηγα καν στην διαδικασια να γραψω το τεχνικο κομματι πως δηλαδή ο παραγωγος θα γραψει αυτό που αναφερω σαν υποθεση. Αυτος απλα θα σε δωσει την ηχητικη σκηνη τοποθετοντας σε στο κεντρο της ορχήστρας. Ούτως η αλλως δεν γνωρίζουμε όταν παει μια ορχηστρα στο στουντιο πως είναι αυτοι τοποθετημένοι για να σου δωσει της εικονα της ηχογράφησης στο στουντιο. Περαν αυτου ακομη και με το τελειωμα της ηχογράφησης μπορει ο παραγωγος να κανει καποια συμπληρώματα στον ηχο.

Πανω στο τελευταιο θα ηθελα να περιγραψω κατι που εχω δει σε βιντεο κι εχει να κανει με τις δισκογραφικες εταιριες και με καλλιτεχνες όπως πχ Μπομπ Μαρλευ όταν ξεκινησε και τους εδωσε μια κασετα με τα κομματια του. Οι μηχανικοι παρουσιαζαν το πριν και το μετα. Θα ελεγες ότι σχεδόν καμμια σχεση με το αρχικο κομματι δεν εχει αυτό που δημιουργησαν. Ο Μαρλευ ηταν ενθουσιασμένος από την δουλεια τους οποτε κατ ουσιαν οι καλλιτεχνες ηταν οι μηχανικοι! Αντιστοιχα βιντεο εχω δει (και τα εχω στην κατοχή μου) και με μεγαλα ροκ συγκροτητματα.

Να το κανω καπως πιο απλο. Σημερα μπορούμε να δουμε αναλυση 1080 p με δυο τροπους. Φυσικο, τραβηγμενο από καμερα 1080 p. Τεχνητο με απσκελιγκ. Δηλαδη κατι που εχει τραβηχτει σε 560p η 720p να το δεις σε 1080. Φυσικα το πρωτο σε ποιοτητα θα υπερτερει εμφανως του δευτερου. Αλλα κατά πασα πιθανοτητα και το τεχνητο 1080 p θα υπερτερει του φυσικου 560p. Σ αυτη την δευτερη περιπτωση δεν λες ότι το 560 p είναι το φυσικα και δεν θελω με το απσκελινγκ. Ετσι λοιπον η αυριανη τεχνολογια με τον τροπο που την περιεγραψα θα υποστηριχτεί με αντιστοιχο τροπο (καταλληλα) και από τους μηχανικους του ηχου. Δηλαδη θα παει η μπαντα της τζαζ και θα γραψει με αυτό τον τροπο που απαιτείται για τετοιου είδους ακούσματα και οι παραγωγοι θα εχουν τα καταλληλα μηχανήματα γι αυτη την δουλεια.

Κατι αντιστοιχο γινεται και στον πολυκαναλο ηχο. Εχεις τροπο ν ακουσεις κατι που ο παραγωγος το εγραψε για πολυκαναλα συστηματα. Αλλα μπορεις και με τεχνητο τροπο να ακουσεις το δικαναλο σε πολυκαναλο. Φυσικα το πρωτο υπερτερει του δευτερου.​
 

Μηνύματα
1.740
Reaction score
869
Μια μαλλον απλη περιπτωση upmixing αλγοριθμου:

https://www.hsu-hh.de/ant/en/upmix-from-stereo-to-multi-channel-formats
Δημήτρη αυτός είναι αλγόριθμος upmix του στερεο σε πολυκάναλο.. ο ορισμός του μαγειρέματος.. παίζει μόνο με panning & ambient και ΚΑΘΌΛΟΥ με όργανα.. εγώ στο παράδειγμά μου μίλησα για αλγόριθμο και λογική downmixing πολυκάναλου διακριτού (24 tracks) υλικού σε πολυκάναλο (πχ immersive) παραγωγής..

τέλος πάντων εκτιμώ το ότι πόσταρες κάτι να διαβάσουμε και δεν μπήκες κι εσύ στη διαδικασία του 'έλα ν' ακούσεις' κάπου κάτι που δεν υπάρχει..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Προφανώς η ... προσγείωση σου αργεί ακόμα:):)!!
Ο λόγος που αναφερθηκα στον ear και σε σένα, είναι γιατί πολύ απλά, μου ζητάς να αξιολογήσω ένα setup βάσει μιας φωτογραφίας... Όπως οι δύο σας αξιολογησατε το πώς θεωρείται ότι θα παίζει το δικό μου setup στο νήμα για τα καλώδια ρεύματος:p:p....
Αξιολόγηση με... κληρονομικό χάρισμα δηλαδή!:D:D
Το ότι μπορεί να βοηθήσει ή να βοηθήσεις με τις γνώσεις σου-σας για ένα καλύτερο αποτέλεσμα είναι πολύ πιθανό... αλλά όχι χωρίς να έχεις ακούσει πρώτα το πώς παίζει κάποιο setup...
Αυτή είναι η ένσταση μου
Υπό το ίδιο πρίσμα όμως,είναι αντιφατικώς άτοπον να εκφέρεις ο ίδιος οιαδήποτε γνώμη περί ανισορροπιών πάνω σε άγνωστα για σένα setup - και ιδίως με γνώμονα το αν περιλαμβάνονται σ'εκείνα sub ή όχι.:sneaky:
 

Μηνύματα
4.869
Reaction score
3.929
Κατι ακομη Λέανδρε ασχετο με την παραπανω υποθεση.

Ας υποθεσουμε (αλλη) ότι στον χωρο σου εχεις στασιμα κυματα. Εάν λοιπον το ηχειο δαπέδου εχει ενα αξιολογο γουφερ πιθανον θα εχεις καποια θεματα αρκετα σοβαρα.
Με τα προηγουμενα ηχεια που ειχα το μπασο εβγαινε από ένα δεκαιντσο γουφερ (ειχαν κι ένα οκταιντσο ομοκεντρικο που λειτουργουσε και σαν παθητικος ακτινοβολητης χαμηλων συχνοτητων).
Βαθυ μπασο ειχα. Καλο μπασο δεν ειχα. Σε κομματια που ειχαν εντονο μπασο ο ηχος μου καπως ¨βρωμιζε¨. Σαφως καλυτερα όταν ειχα τα παλιοτερα ηχεια με 6,5 ιντσων γουφερ αλλα δεν μπορω να περηφανευτω και για το βαθυ χαμηλο. Ετσι λοιπον σ ολες τις περιπτωσεις γινοταν καποιας μορφης συμβιβασμος.

Για ν ακούσουμε λοιπον αυτουσιο και καλο ηχο δεν παιρνουμε καποια μετρα? Αυτό που καποιοι λενε αν βαλεις σαμπ στις γωνιες πολεμας τα στασιμα κυματα. Οι αν βαλεις μπασοπαγιδες κλπ στην δικια σου θεωρια δεν παιζουν? Αλοιωνουν τον χαρακτηρα του αυθεντικου κομματιου?
 

leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.195
Reaction score
6.100
Υπό το ίδιο πρίσμα όμως,είναι αντιφατικώς άτοπον να εκφέρεις ο ίδιος οιαδήποτε γνώμη περί ανισορροπιών πάνω σε άγνωστα για σένα setup - και ιδίως με γνώμονα το αν περιλαμβάνονται σ'εκείνα sub ή όχι.:sneaky:
Κατι ακομη Λέανδρε ασχετο με την παραπανω υποθεση.

Ας υποθεσουμε (αλλη) ότι στον χωρο σου εχεις στασιμα κυματα. Εάν λοιπον το ηχειο δαπέδου εχει ενα αξιολογο γουφερ πιθανον θα εχεις καποια θεματα αρκετα σοβαρα.
Με τα προηγουμενα ηχεια που ειχα το μπασο εβγαινε από ένα δεκαιντσο γουφερ (ειχαν κι ένα οκταιντσο ομοκεντρικο που λειτουργουσε και σαν παθητικος ακτινοβολητης χαμηλων συχνοτητων).
Βαθυ μπασο ειχα. Καλο μπασο δεν ειχα. Σε κομματια που ειχαν εντονο μπασο ο ηχος μου καπως ¨βρωμιζε¨. Σαφως καλυτερα όταν ειχα τα παλιοτερα ηχεια με 6,5 ιντσων γουφερ αλλα δεν μπορω να περηφανευτω και για το βαθυ χαμηλο. Ετσι λοιπον σ ολες τις περιπτωσεις γινοταν καποιας μορφης συμβιβασμος.

Για ν ακούσουμε λοιπον αυτουσιο και καλο ηχο δεν παιρνουμε καποια μετρα? Αυτό που καποιοι λενε αν βαλεις σαμπ στις γωνιες πολεμας τα στασιμα κυματα. Οι αν βαλεις μπασοπαγιδες κλπ στην δικια σου θεωρια δεν παιζουν? Αλοιωνουν τον χαρακτηρα του αυθεντικου κομματιου?
Αν η επιλογή των μηχανημάτων ήχου(ηχεία - ενισχυτές - πηγές - καλώδια) έχει γίνει σωστή εξ αρχής για το χώρο και τις στάθμες που θα θέλαμε να παίξει, το σαμπ είναι πλεονασμός.
Εξαίρεση μόνο όταν κάποιος θέλει να ματώσει τα τύμπανα των αυτιών του όπως ο φίλος ear, οπότε για να μη σκάσει ένα σκασμό λεφτά για ηχείο που μπορεί και χωρίς σαμπ στα 110db, αρχίζει τις υποχωρήσεις...
Γιατί το σαμπ είναι ένας συμβιβασμός, δεν είναι η ικανή και αναγκαία συνθήκη για μία σωστή ακρόαση.
Τώρα όσο πιο πολλά σαμπ, τόσο περισσότεροι οι συμβιβασμοί.. κανόνας buthia!(εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων)!!
Για τις μπάσοπαγίδες δε θα διαφωνήσω, αλλά κι εκεί μπαίνει και το αισθητικό κριτήριο, αν μιλάμε για σαλόνι που συμβιώνουν κι άλλοι..;)
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.360
Reaction score
79.412
Φαντάζομαι πως ο μηχανικός ήχου αντί να παίζει με panning, levels, stereo effects... θα κάθεται στο PC του και θα τοποθετεί το κάθε ένα από τα 24 tracks με κάποιο πρόγραμμα, στο χώρο (όχι απαραίτητα να πετάνε γύρω γύρω, πιθανότατα εφόσον πρόκειται για μουσικό γεγονός όλα μπροστά) και από κει και έπειτα θα αναλαμβάνει ο ...αλγόριθμος (αυτός ο άγνωστος!) να κάνει το downmix σε 5, 7, 11 κανάλια...
Λάθος φαντάζεσαι.
Οι αλγόριθμοι είναι για “οικιακή χρήση”. Ο μηχανικός δουλεύει ...χειροποίητα
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αν η επιλογή των μηχανημάτων ήχου(ηχεία - ενισχυτές - πηγές - καλώδια) έχει γίνει σωστή εξ αρχής για το χώρο και τις στάθμες που θα θέλαμε να παίξει, το σαμπ είναι πλεονασμός.
Εξαίρεση μόνο όταν κάποιος θέλει να ματώσει τα τύμπανα των αυτιών του όπως ο φίλος ear, οπότε για να μη σκάσει ένα σκασμό λεφτά για ηχείο που μπορεί και χωρίς σαμπ στα 110db, αρχίζει τις υποχωρήσεις...
Γιατί το σαμπ είναι ένας συμβιβασμός, δεν είναι η ικανή και αναγκαία συνθήκη για μία σωστή ακρόαση.
Τώρα όσο πιο πολλά σαμπ, τόσο περισσότεροι οι συμβιβασμοί.. κανόνας buthia!(εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων)!!
Για τις μπάσοπαγίδες δε θα διαφωνήσω, αλλά κι εκεί μπαίνει και το αισθητικό κριτήριο, αν μιλάμε για σαλόνι που συμβιώνουν κι άλλοι..;)
Όχι, είναι κανόνας που εσύ όρισες αυθαιρέτως και ο ίδιος απλώς κατέδειξα αυτό το γεγονός.Μην ξεχνιόμαστε.

Στη συνέχεια,είναι προφανές πόσο αγνοείς την ακόμα μεγαλύτερη χρησιμότητα των sub κατά τις...χαμηλές στάθμες ακρόασης.

Και αυτό διότι καθώς ανέρχεται η μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης,η καμπύλη Ισοδύναμης Ακουστότητας τείνει να εξομαλύνεται εξαιτίας της εγγενούς μη γραμμικής λειτουργίας στο ίδιο το ακουστικό μας σύατημα...
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Λάθος φαντάζεσαι.
Οι αλγόριθμοι είναι για “οικιακή χρήση”. Ο μηχανικός δουλεύει ......χειροποίητα
"χειροποίητα" θα πάρει τις αποφάσεις...
Μιας κατεύθυνσης είναι ο αλγόριθμος;; :p Το encoding με το χέρι και το decoding με μηχανή;;
Με το χέρι ο μηχανικός θα βάλει π.χ. στο εμπρόσθιο/άνω atmos, 2% από τη φωνή με 0,04ms καθυστέρηση συν τη διαφορά του track 4 από το track 18 εξασθενημένο κατά 9db και μπλα μπλα μπλα..... και το ίδιο θα κάνει και για τα υπόλοιπα 23 tracks (επειδή μιλάγαμε για 24) ;;
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.565
Μηνύματα
2.865.746
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top