Ο Tom Cruise κηρύσσει τον πόλεμο ενάντια στο Frame Interpolation

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.407
Reaction score
74.708
Οι θεατές θα συνηθίσουν τα 50/60fps των αθλητικών μεταδόσεων και αρκετών τηλεοπτικών προγραμμάτων και μαζί με τους gamers που κυνηγούν τα πολλά fps και ξοδεύουν χιλιάδες ευρώ για να το πετύχουν, θα απαιτήσουν την αύξηση αυτού του αρχαίου στάνταρ. Και θα μείνουν οι κουλτουριάρηδες να κλαίνε. :p:D
Δεν θα συνηθίσουν, έχουν συνηθίσει εδώ και πολλάαααα χρόνια τις τηλεοπτικές μεταδόσεις σ' αυτό το framerate. ;)
Όοοοταν αλλάξει το framerate στις ταινίες το συζητάμε, αλλά τώρα οι ταινίες είναι σε 24fps και το FI κάνει άθλια δουλειά για να το "βελτιώσει". [emeticon/]
Τα διπλά frames αντί shutter είναι οριακά αποδεκτά.
 


xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.746
Reaction score
83.527
Δεν λέμε να καταργήσουμε τα μεγάλα framerates, αλλά την γέννηση καρέ που δεν υπάρχουν στην ταινία.
Προσωπικά προτιμώ να βλέπω την ταινία όπως την προορίζει ο δημιουργός της (και ως θέμα αρχής, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα 24fps μου βγάζουν περισσότερο το suspension of disbelief). Μου θυμίζει λίγο την συζήτηση για τις εικόνες GIF: Και ο δημιουργός τους τις λέει τζιφ και εμένα μου αρέσει περισσότερο, γιατί να το κάνω αλλιώς;

Το Hobbit δεν είχα πρόβλημα να το δω στα 48fps, και τον περιστασιακό αγώνα δεν έχω πρόβλημα να δω στα 50fps. Ειδικά στα μεγάλα framerates είναι που δεν χρειάζεται καθόλου το frame interpolation.
Πάντως, για να μην ακούγομαι υποκριτής, στις σκηνές δράσης είναι περιοριστική η χαμηλή συχνότητα και αναγκάζονται να καταφεύγουν σε τεχνάσματα όπως slow motion για να αποδοθούν καλά. Αυτό βεβαίως παραμένει και άλλοθι για αυτούς που βαριούνταi να το κάνουν σωστά. Με σκηνοθέτες όπως τον Jackson και τον Cameron να θέλουν να σπρώξουν την συχνότητα σε μεγαλύτερες τιμές, είμαι σίγουρος ότι θα δούμε καλά παραδείγματα από μεγάλα framerates. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να βλέπουμε έτσι και τα προηγούμενα...
Συμφωνούμε σε όλα. Μόνο που δεν είμαι σινεφίλ, δεν ασχολούμαι δηλαδή στη ταινία με το καλλιτεχνικό συναίσθημα που θέλει να περάσει αλλά εστιάζω μόνο στο θέαμα.

Δεν θα συνηθίσουν, έχουν συνηθίσει εδώ και πολλάαααα χρόνια τις τηλεοπτικές μεταδόσεις σ' αυτό το framerate. ;)
Όοοοταν αλλάξει το framerate στις ταινίες το συζητάμε, αλλά τώρα οι ταινίες είναι σε 24fps και το FI κάνει άθλια δουλειά για να το "βελτιώσει". [emeticon/]
Τα διπλά frames είναι οριακά αποδεκτά.
Το 24άρι με ενοχλεί. Μπορεί να αρκεί για ταινίες που είναι γυρισμένες σε ένα δωμάτιο και οι βασικές κινήσεις είναι οι γκριμάτσες, σε αυτές όμως που βλέπω εγώ δεν πάει. Το Motion Interpolation είναι πλέον αρκετά καλό στις ακριβότερες σειρές TV και τα λίγα του ελαττώματα τα προτιμώ από την "εναλλαγή φωτογραφιών" του 24αριου. Τι διπλά frames... de-blur, de-judder, τα έχω όλα full. :D

Αν δεν αρέσει στα δικά μου μάτια, λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα "εργαλεία" για να το πετύχω, κανένα "πρωτόκολλο" ή καλλιτεχνική άποψη δεν θα με κάνει να δω την ταινία.
Σαν να ακούω τραγούδι των 60s και να μην προσθέσω έξτρα μπάσο για να μη χαλάσει η μαγιά... 8-)


Υ.Γ. Όπως σε όλα τα θέματα γούστου είμαι αρνητικός όταν ακούω τη λέξη "φυσικό".
 





Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
677
Reaction score
1.981
Προσωπικά πάντα, θα πω ότι ενοχλούμε από τα λίγα καρέ που έχουν οι ταινίες, ειδικά σε σκηνές δράσης. Βρίσκω πολύ ενοχλητικό το σπάσιμο της κίνησης και με ενοχλεί σε σημείο να μην απολαμβάνω την οποία ταινία. Διόρθωση κίνησης είναι must για εμένα είτε σε τηλεόραση είτε σε προβολέα. Απλά δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Μακάρι να ανέβουν τα καρέ. Δεν γίνεται εν έτος 2018 σε 19 να έχουμε 8Κ τηλεοράσεις αλλά 24 καρέ σε ταινίες. Ήμαρτον :o
 

Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Αν γυρισουν κανα υπερηρωα σε μεγαλο framerate το συζηταμε .Μπορουν να βαλουν και τον Deadpool να κοροιδευει το 24 :D
Μεχρι τοτε,παγερη αδιαφορια,το call of duty, aka Βilly Lynn δεν αρκει να συγκινησει τα σινεφιλ πληθη :D
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.672
Reaction score
28.010
Όταν ο φωτογράφος με το σκηνοθέτη επιλέγουν να κάνουν μια ταινία στα xFPS, υπάρχει κάποιος λόγος. Οποιαδήποτε επιπρόσθετη επεξεργασία μόνο πρόβλημα δημιουργεί συν το γεγονός ότι ακυρώνει αυτό που θέλει να περάσει ο δημιουργός.
Όταν βλέπουμε μια ταινία πρέπει να την βλέπουμε όπως φτιάχτηκε και όχι όπως θέλουμε.
Μην καταλήξουμε και εδώ όπως στα χαϊεντάδικα που το 50% θέλει να πάει κοντά στο "γεγονός" ενώ το άλλο 50% θέλει να ακούει όπως του αρέσει. Για γέλια.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.672
Reaction score
28.010
14 χρόνια πίσω από τις κάμερες, με τους φωτογράφους, τους σκηνοθέτες και να έχω βγάλει τα μάτια μου άλλα τόσα στα studios επεξεργασίας γνωρίζω 5 πράγματα παραπάνω.
Εννοείτε ότι ο καθένας θα βλέπει όπως θέλει, αλλά, σύμφωνα με τα παραπάνω η άποψη μου είναι αυτή που έγραψα.
Με την ίδια λογική αν μας δινόταν η δυνατότητα θα είχαμε επέμβει στο color correction και στο sound design και θα βάζαμε ότι του κατεβάσει του καθενός η γκλάβα με 0 γνώσεις. Έτσι, επειδή έτσι μας αρέσει.
 

Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Ψυλλοι στα αχυρα για το κοινο .Κανενα θετικο wow factor (εδω με το ζορι εχει το 4κ) , τετοιο μαλιστα που να δικαιολογηθει ..τεχνολογικη ενημερωση για tv panels, επεξεργασιας εικονας , fps :D .Αντιθετως,φαντασου να εχει σε ενα σεβαστο προσθετο κοστος η ταινια, υποθετω πως εχει και να γινεται μια ολοκληρη συζητηση για το ποσο μαπα η οχι ειναι το αποτελεσμα :roflmao: .Τρομαζει δηλαδη και τον πιο..αποφασισμενο επενδυτη:D
[DOUBLEPOST=1544164856][/DOUBLEPOST]
Με την ίδια λογική αν μας δινόταν η δυνατότητα θα είχαμε επέμβει στο color correction και στο sound design και θα βάζαμε ότι του κατεβάσει του καθενός η γκλάβα με 0 γνώσεις. Έτσι, επειδή έτσι μας αρέσει.
Γιατι οχι ? Ετσι ειναι ..η τεχνη .:D Οτι αγγιζει τον καθενα και οτι γεννα στο καθενα συναισθηματα .Μπορει να ειναι και η φωτεινοτητα στο φουλ και το color corection.Aς αποφασισει ο σκηνοθετης αν κανει..τεχνη για την τεχνη η αν θελει η ταινια να παει καλα στο box office :D
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.672
Reaction score
28.010
Γιατι οχι ? Ετσι ειναι ..η τεχνη .:D Οτι αγγιζει τον καθενα και οτι γεννα στο καθενα συναισθηματα .Μπορει να ειναι και η φωτεινοτητα στο φουλ και το color corection.Aς αποφασισει ο σκηνοθετης αν κανει..τεχνη για την τεχνη η αν θελει η ταινια να παει καλα στο box office :D
Όχι φίλε μου, δεν είναι καθόλου έτσι. Όταν γίνεται επιλογή να κάνει την ταινία ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης σημαίνει ότι θέλουν να περάσουν συγκεκριμένο mood. Όταν ο σκηνοθέτης επιλέγει το συγκεκριμένο φωτογράφο σημαίνει ότι θέλει τη ματιά του. Όλο αυτό θα δώσει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα το οποίο εσύ πας να δεις και να μπεις σε αυτό που θέλει να σε βάλει. Για αυτό τη βλέπεις την ταινία. Αν έχεις άποψη κάνε δικιά σου.
Και σε πληροφορώ, επειδή προφανώς δεν έχεις γνωρίσει σκηνοθέτες και φωτογράφους, όλοι, πρώτα το κάνουν για την τέχνη.
Το κόστος παραγωγής και το cast κατά κύριο λόγο είναι οι παράγοντες που θα καθορίσουν την εμπορική επιτυχία. Κανένας σκηνοθέτης δεν μπορεί να σου κάνει παπάδες αν δεν έχει χρήμα ή cast.
 

Μηνύματα
22.269
Reaction score
15.543
... δείτε τώρα τις ταινιες των 10.000 nits σε 100 nits(κάποιοι τις βλέπουν στα 50 nits και κάνουν και ουαου :roflmao:)
και ίσως καταλάβετε τι λέτε.
 

panosop

Συστημικός
Μηνύματα
5.571
Reaction score
668
Από το σετ του Top Gun: Maverick, και εκμεταλλευόμενος την ευκαιρία με την κυκλοφορία της κινηματογραφικής ταινίας Mission Impossible: Fallout σε Blu-Ray, o γνωστός και δημοφιλής ηθοποιός Tom Cruise μαζί με τον σκηνοθέτη Christopher McQuarrie προχώρησαν σε μία κοινή δήλωση, προτρέποντας το κοινό να απενεργοποιήσει την τεχνολογία «εξομάλυνσης της κίνησης» στις τηλεοράσεις.

Στο βίντεο διάρκειας ενενήντα δευτερολέπτων περίπου, ο Tom Cruise αναφέρεται στην τεχνολογία «motion smoothing», που είναι αλλιώς γνωστή και ως «frame interpolation» ή αλλιώς και ως «εφέ σαπουνόπερας».


Με τη λειτουργία «παρεμβολής καρέ» εισάγονται με τεχνητό τρόπο εμβόλιμα καρέ στις πραγματικές εικόνες ενός βίντεο, για να επιτυγχάνεται ομαλότερη κίνηση όταν παρακολουθούμε αθλητικά ή υποτίθεται ταινίες με σκηνές δράσης, ωστόσο για το τελευταίο, οι Tom Cruise και Christopher McQuarrie εκφράζουν την αντίθεση τους.

Ο Αμερικανός ηθοποιός, σε ένα διάλειμμα κατά την διάρκεια των γυρισμάτων του Top Gun: Maverick μαζί με τον σκηνοθέτη της ταινίας, Christopher McQuarrie, σε βίντεο που ανέβηκε στον λογαριασμό του πρώτου στο Twitter, υποστηρίζουν ότι οι περισσότερες σημερινές τηλεοράσεις διαθέτουν από προεπιλογή ενεργοποιημένη την λειτουργία «εξομάλυνσης της κίνησης», με αποτέλεσμα οι ταινίες, ειδικά στις γρήγορες σκηνές δράσης να δείχνουν αφύσικες και σαν φτηνές τηλεοπτικές παραγωγές «λες και γυρίστηκαν σε high-speed video αντί για φιλμ».


Η τεχνολογία εξομάλυνσης της κίνησης, σύμφωνα με τον Tom Cruise, αλλοιώνει τις κινηματογραφικές ταινίες και χαλάει την εμπειρία θέασης και για αυτό προτρέπει το κοινό να εντοπίσει στο μενού της τηλεόρασης το χαρακτηριστικό και να το απενεργοποιήσει.

«Οι δημιουργοί ταινιών συνεργάζονται με τους κατασκευαστές για να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο το «video interpolation» ενεργοποιείται στις τηλεοράσεις, δίνοντάς σας ευκολότερη πρόσβαση και περισσότερες επιλογές για το πότε να χρησιμοποιείτε το χαρακτηριστικό» λέει ο Tom Cruise με τον σκηνοθέτη Christopher McQuarrie να συμπληρώνει πως, «εντωμεταξύ, με μία απλή αναζήτηση στο Internet θα βρείτε οδηγίες, βήμα προς βήμα, για το πώς να απενεργοποιήσετε γρήγορα τη τεχνολογία».

Στο παρελθόν, και άλλοι καταξιωμένοι σκηνοθέτες έχουν πάρει θέση ενάντια στην τεχνολογία όπως οι Rian Johnson (Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi), Christopher Nolan (Interstellar, Inception) και Paul Thomas Anderson (Τhere will be blood, Magnolia) με τον Rian Johnson να αναφέρεται στο «motion smoothing» ως… «liquid diarrhea». Οι περισσότεροι σκηνοθέτες υποστηρίζουν ότι η τεχνολογία κάνει τις ταινίες να δείχνουν επίπεδες, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις παραμορφώνει τα σώματα των ηθοποιών (δείτε το παρακάτω βίντεο στα 1080p).


Δυστυχώς, οι κατασκευαστές τηλεοράσεων ονομάζουν διαφορετικά τη συγκεκριμένη τεχνολογία οπότε ενδεχομένως θα χρειαστεί να αναζητήσετε τη τεχνολογία στο Internet ειδικά για τη μάρκα της τηλεόρασης σας ή να ελέγξετε το εγχειρίδιο χρήσης. Για παράδειγμα, η LG την ονομάζει TruMotion, η Sony την ονομάζει Motio Flow, η Samsung την λέει Motion Plus ενώ η Philips την ονομάζει HD Natural Motion και η Panasonic, Intelligent Frame Creation κ.ά.

The Verge

https://www.insomnia.gr/articles/entertainment/cinema/tom-cruise-against-motion-smoothing/
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.672
Reaction score
28.010
... δείτε τώρα τις ταινιες των 10.000 nits σε 100 nits(κάποιοι τις βλέπουν στα 50 nits και κάνουν και ουαου :roflmao:)
και ίσως καταλάβετε τι λέτε.
Ο φωτογράφος όταν κάνει color correction δεν το κάνει στα 10.000 nits.
 


Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Όχι φίλε μου, δεν είναι καθόλου έτσι. Όταν γίνεται επιλογή να κάνει την ταινία ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης σημαίνει ότι θέλουν να περάσουν συγκεκριμένο mood. Όταν ο σκηνοθέτης επιλέγει το συγκεκριμένο φωτογράφο σημαίνει ότι θέλει τη ματιά του. Όλο αυτό θα δώσει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα το οποίο εσύ πας να δεις και να μπεις σε αυτό που θέλει να σε βάλει. Για αυτό τη βλέπεις την ταινία. Αν έχεις άποψη κάνε δικιά σου.
Και σε πληροφορώ, επειδή προφανώς δεν έχεις γνωρίσει σκηνοθέτες και φωτογράφους, όλοι, πρώτα το κάνουν για την τέχνη.
Το κόστος παραγωγής και το cast κατά κύριο λόγο είναι οι παράγοντες που θα καθορίσουν την εμπορική επιτυχία. Κανένας σκηνοθέτης δεν μπορεί να σου κάνει παπάδες αν δεν έχει χρήμα ή cast.
Τι συγκεκριμενο mood θελει ? Πινακα ζωγραφικης εχει φτιαξει ? Αφου το ..mood αλλαζει αναλογα την αιθουσα προβολης , το πανελ της τηλεορασης και τα nits του προβολεα .Αμα θελει συγκεκριμενο mood ας πληρωσει απο την τσεπη του και ενα επαγγελματια καλιμπρειτορ που θα ερχεται σπιτι μας με την ενοικιαση καθε ταινιας :D
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.603
Μηνύματα
2.867.531
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top