ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΉΣΟΥΜΕ

Μηνύματα
483
Reaction score
0
ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ!!!!

Costa τα είπες όλα με μοναδικό τρόπο!!!

Μακράν το καλύτερο thread που έχω διαβάσει ποτέ μου σε ελληνικό ή ξένο forum!
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Χε,χε.

Λευτέρη,είναι στην φάση της μετακόμισης,δεν έχει και στερεο-φονικό αυτήν την εποχή γιατί το έχει πακετάρει,οπότε,έχει αρχίσει τις φιλοσοφίες :mrgreen: ,όπου όμως πρέπει να παραδεχθούμε ότι σχεδόν σε όλα έχει δίκιο.

Βέβαια είναι εκτός θέματος αυτός ο ποταμός σκέψεων,και σύντομα,θα ήθελα να ανοίξουμε κάποιο παρόμοιο θέμα,σε άλλο tread φυσικά.
Ας μείνουμε όμως στο θέμα μας.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
φίλε Κώστα, θα ήθελα την άδειά σου να μεταφράσω το κείμενό σου στα Αγγλικά για έναν φίλο στο εξωτερικό που με έχει πρήξει με το hi-end!!
Με κάλυψες πλήρως!

Ευχαριστώ
Ακης
 


Μηνύματα
644
Reaction score
7
Ναι αλλά ο Κώστας δεν απευθύνεται στους χομπίστες, αλλά στους ασχετους, και λέω εγώ τώρα ο άσχε τος με τα τουτ-τουτ, γιατί να μην πάρω γκετσ και να πάρω 4κούνητο;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.707
Reaction score
144.638
Βρε κορίτσια, ο τίτλος είναι "πως πρέπει να ξεκινήσουμε", όχι "πως πρέπει να συνεχίσουμε αφού την πατήσαμε και μάθαμε τα βασικά"...

Όταν ξεκινάει κάποιος, υποχρεωτικά είναι άσχετος! Αλλιώς δε ξεκινάει, συνεχίζει!

Πάρε γκέτζ αγορίνα μου, και όταν θα στρίβεις στα εσάκια με 50 και θα τρέμει η ψυχούλα σου γιατί το τουτου θά'ναι έτοιμο να τουμπάρει απ'το ξάπλωμα στα πλάγια και θα γλυστράει κι κωλαρίκος του, τότε μια πόρτσε τετρακούνα μπιτούρμπα θα σε περάσει με 160 και σα τρένο, και θα αρχίσεις να φωνάζεις "ο ανώμαλος, ο αλήτης, θα μας σκοτώσει όλους", αλλά όταν το ξεπεράσεις θα αναρωτιέσαι γιατί το δικό σου έφευγε απ'το δρόμο και το άλλο κολλούσε κάτω με τριπλάσια ταχύτητα από τη δική σου, και τότε παίχτη τηνε πάτησες... Όσο το ψάχνεις τόσο πιο βαθειά το χέρι στην τσέπη...

Τες πα, για να μπω στις σκέψεις σας και στον ειρμό του thread, ο χώρος είναι τόσο βασικό πράμα, όσο η βελόνα στο πικάπ. Χωρίς βελόνα δε παίζει. Απλά και κατανοητά ως εδώ;
Ε, αν ο χώρος είναι πολύ μικρός (τα ηχεία θα τα έχεις στο 1 μέτρο, κάτι σαν ακουστικά), ή πολύ προβληματικός (όχι παράλληλοι τοίχοι, άνισες γωνίες, συντονισμοί και τούνελ), δε παίζει. Αν είναι πολύ μεγάλος, πάλι δε παίζει. Παίζει δηλαδή, αλλά πρέπει να τον γεμίσεις με πράματα, και μετά να πουλήσεις το αυτοκίνητό σου για να πάρεις ηχεία και ενισχυτικά. Ετσι παίζει. Δηλαδή... δε παίζει.

Άρα το πιο όμορφο πράμα είναι ένας συμμαζεμένος χώρος, όχι αχανής, όχι μικρός. Η αφεντομουτσουνάρα μου προτιμάει κάτι στα 5.50μ χ 4,50μ (25τετραγωνικά) ή 5,5μ χ 6,5-7μ (35-38,5 τετραγωνικά). Πάτωμα πλακάκι είναι μάλλον το καλύτερο. Μετά μάρμαρο και τέλος ξύλο.
Σε αυτό το χώρο (25-35τμ) παίζουν  σχεδόν τα πάντα καλά, με εξαίρεση τα γαϊδούρια (πχ το "ηχειάκι" της Goldmund, τα τέρατα ναυτίλοι, κάτι κόρνες που ξεκινάνε Κόρινθο και τελειώνουνε Ξάνθη, τα μεγάλα WIlson, και οι αγάπες μου τα μεγάλα Wisdom πχ...)

Από κει και πέρα common sence, το ηχείο βάσης δε θα σου σπάσει το σπλήνα στο μπάσσο, ενώ το μεγάλο θα μπουμπουνήξει. Μέση λύση δεν υπάρχει (υπάρχει, αλλά δε θα τη βρούμε ποτέ, άρα ας υποθέσουμε ότι δεν υπάρχει, καλύτερα έτσι...)

Μετά πάλι common sence (που τελικά δεν είναι και τόσο common) το μικρό ηχείο αφού δε βγάζει μπάσσο μη το ζορίζεις, θα σπάσει. Πάρε σαμπ να μπουμπουνίξει ή άστο να παίζει ό,τι πάιζει. Από την άλλη το μεγάλο βγάζει και με το παραπάνω (και συνήθως βγάζει παραπάνω από όσο θέλουμε) οπότε κόψε κάτι αν μπορείς, θα είναι πιο καλά... Και δε θα σου λείψει και τίποτα, πάλι θα έχει μπάσσο... Έτσι κι αλλιώς, από τα 35 και κάτω, μόνο πρόβλημα είναι...

Τα πρίμα είναι ανάλογα με το αυτί σου. Άλλος έχει μεγάλα αυτιά, άλλος μικρά. Έ, άλλος θέλει πολλά πρίμα άλλος λίγα. Εδώ είναι γούστα, σα τις ηχογραφήσεις, μια ηχογράφηση είναι στα γούστα του ενός κι η άλλη στα γούστα του άλλου. Άρα πάρε ηχείο στα γύστα σου, αφού βέβαια ξεκαθάρισες το τοπίο με το 1ο θέμα, τα μπάσσα.

Πρίμα και μεσαία πάνε παρέα. Οπότε ένας χονδροειδής διαχωρισμός, για λόγους απλούστευσης, παίζει, και σταματάμε στα μπάσσα πρίμα.

Βέβαια στη μουσική υπάρχουνε κι άλλα πράγματα, όχι μόνο μπάσσα πρίμα, αλλά όταν ξεκινάς δεν υπάρχει τίποτα, σωστά;

Και γω πάντως είμαι της άποψης να ξεκινάς το στέρεο από το ηχείο, που έχει και τις μεγαλύτερες παραμορφώσεις, και μετά να δεις για τα υπόλοιπα. Παγίδες υπάρχουν, όπως φτηνά ηχεία που δε θα τα παίξεις ποτέ σωστά, αλλά αυτό δεν αλλάζει το σκεπτικό μου, γιατί τελικά ακούς ηχεία και κάποιο θα σου κάνει ¨κλικ" και θα τσιμπήσεις σα λαυράκι το ποντίκι (χε χε χε, ποιός μου τά'λεγε αυτά να δεις...)

Άρα συμπερασματικά για να ξεκινήσεις πρέπει να έχεις ένα χώρο λογικού μεγέθους που είσαι ετοιμος να τον κάνεις άνω κάτω για να τα βάλεις όλα όπως βολεύουνε το στέρεο, και μετά αφού σκεφτείς το θέμα "μπάσσα" να πας να ακούσεις ηχεία που να βγάζουν τα "απαιτούμενα μπάσσα" για το χώρο σου, και να σου αρέσουνε και τα υπόλοιπα, οπότε μετά ανάλογα με το τι ψάχνεις, το πόσο την έχεις ψάξει δηλαδή, κοιτάς διάφορα πράγματα για να διαλέξεις, και ή απλά περιμένεις να ακούσεις κάποια ηχεία που να σου κάνουνε ένα "κλικ" κάπου, είτε έχεις πιο περίεργους στόχους, και προσηλώνεις , εστιάζεις την αναζήτησή σου είτε στο ξεκούραστο, είτε στο δυναμικό και άμεσο τύπου Live, είτε στο μελωδικό γλυκό και απαλό, είτε στο υπεραναλυτικό, είτε στην αίσθηση χώρου που δίνουνε και στην εικόνα, είτε στον τρόπο που συνολικά βγάζουνε μουσική, στην ενιαία και τρισδιάστατη εικόνα που μπορούνε να προσφέρουνε, σαν προσωπική προσπάθεια φωτογράφησης της μουσικής ροής με πινελιές χρωμάτων και συναισθημάτων στα υποκειμενικά γούστα σου ή στα πλαίσια μιας σχεδιαστικής φιλοσοφίας που ασπάζεσαι ως φιλικότερη στην ψυχοακουστική σου.

Όλα όμως ξεκινάνε από τα μπάσσα... (μπάσσα έχει;)
Και συμπληρώνω: Τα μπάσσα σε πολύ χαμηλές στάθμες δεν υπάρχουνε, κι αν υπάρχουνε δε τα ακούμε (παραπέμπω σε βιβλία ΩΡΛ), σε λογικές στάθμες υπάρχουνε αλλά ποτέ δε μας φτάνουνε, και σε μεγάλες στάθμες ή δεν υπάρχουνε και βασανίζουμε τα ηχεία, ή παραυπάρχουνε λόγω υπερβολικής φόρτισης του χώρου, ή λόγω υπερβολικής δυνατότητας του ηχείου, και γίνονται όλα μαλλιά κουβάρια... Οπότε η στάθμη που θέλουμε να ακούμε μπάσσα είναι καλό να είναι λογική, και φυσικά πρέπει να ξέρουμε τι θέλουμε, να το έχουμε αποφασίσει. Πολλά μικρά ηχεία σε λογικές στάθμες βγάζουν εξαιρετικό μπάσσο, ενώ σε μεγάλες είναι για να τα λυπάσαι, και πολλά μεγάλα ηχεία ταυτόχρονα, για να "γεμίσουνε" και να κουνηθούνε τα γούφερ πρέπει πρώτα να πέσει το σκρίνιο στο σαλόνι, οπότε καλό είναι να ξέρουμε τι θα διαλέξουμε βάσει και της στάθμης που θα κληθεί να παίξει.

Μετά στη μάχη για ενισχυτικά, και τέλος σε μαντζούνια, καλώδια και μπασσοπαγίδες (που δεν υπάρχουνε τέτοια πράγματα), οπότε είσαι στα όρια του "πειράγματος" για να δώσεις εντελώς προσωπική χροιά σε αυτό που έχεις, με την προϋπόθεση ότι ξέρεις τι θέλεις, και λίγο απέχεις πια από την αλλαγή πυκνωτών στο κρος και κατασκευή καλύτερου τροφοδοτικού...
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Costas EAR,
Νομίζω οτι εβάλες τα λογικά κομμάτια ενός τρελού puzzle στη θέση τους.

Οσο για την εσωτερικότητα της υφής, τη μουσικότητα της διαφάνειας και την απλότητα του αχαλίνωτου μεγέθους ακόμα περιμένω τον δικό μου Κολόμβο να μου τα δείξει.

Super Κείμενο.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Βαγγέλη Λ.,γνωρίζοντας ότι έχεις παρακολουθήσει κάποια σεμινάρια επ'αυτού,βέβαια ήταν περισσότερο για τον χώρο του Home Cinema,θα ήθελα,θα θέλαμε και την δικιά σου τοποθέτηση. :wink:
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Ο Κώστας Ear,σε γενικές γραμμές ολοκλήρωσε όλο το θέμα μας.
Ομως θα ήθελα να συνεχίσουμε ,και να γράψουμε αναλυτικότερα το κάθε θέμα την κάθε ενότητα ξεχωριστά.

Δεν μπορώ να το καταλάβω,όμως όποτε κάνουμε συσχετισμό με αυτοκίνητα,γίνετε περισσότερο κατανοητό το παράδειγμα.
Καμμία σχέση,όμως είναι αποδεκτό σχεδόν απο όλους,οπότε ισχύει.

Δικό μου σκεπτικό.
Ας παρομοιάσουμε το στέρεο σαν ασφάλτινο αυτοκίνητο,και τον χώρο που θα το τοποθετήσουμε σαν την διαδρομή που θα κινηθεί.
Εάν το αυτοκίνητο είναι μεγάλο και έχει "γκάζια",πρέπει να επιλέξουμε "ανοικτή"διαδρομή,δηλ.μεγάλο χώρο.
Αντίθετα εάν είναι "μικρό",στήν μεγάλη διαδρομή,κάπου θα χαθεί,όμως στην μικρή διαδρομή,στον μικρότερο χώρο,θα είναι περισσότερο ευέλικτο και γρήγορο.

Εάν ο δρόμος,το υλικό δηλαδή που είναι στρωμένος,είναι γυαλιστερό,τότε έχουμε προβλήματα πρόσφυσης,ιδιαιτέρως εάν το όχημα,έχει δύναμη,γκάζια,db στην δικιά μας την περίπτωση.
Εχει παρατηρηθεί και επανειλλημένος διαπιστωθεί,ότι σχεδόν όλα τα συστήματα,σε χαμηλές εντάσεις,μέ όριο τα 90 db,παίζουν απο αρεστά,έως εξαιρετικά.
Εάν κάποιους για τον άλφα ή βήττα λόγο δεν τους ενδιαφέρουν τα πολλά χιλιόμετρα,δηλ. οι εντάσεις και δεν πάνε παραπάνω απο τα 90,μάλλον είναι τυχεροί,διότι απο εκεί και πέρα αρχίζουν οι απαιτήσεις και η τρέλλα γενικά του "στησίματος",και όσο περισσότερο θέλουμε να πατάμε το γκάζι,ή στήν περίπτωσή μας να ανεβάζουμε το volume,η κατάσταση γίνετε κατάσταση πανικού.... :twisted:

Ομως,ποιός ο λόγος να ψαχνόμαστε να βελτιώσουμε το όχημα που έχουμε ή να αγοράσουμε αυτό με το διπλό turbo,εάν δεν το οδηγήσουμε στόν τον κατάλληλο δρόμο,εάν δεν έχουμε σκοπό να το "σανιδώνουμε" κάποιες φορές?
Φυσικά ο καταλληλότερος δρόμος,είναι ένας ειδικός χώρος που τον λένε πίστα,ή στην περίπτωσή μας studio.
Ομως και αυτό εάν δεν υπάρχει,πάντα μπορούν να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις,όπου με λιγες γνώσεις καλή θέληση και προσπάθεια να έχουμε παρόμοια αποτελέσματα,σε χώρο όπου είναι και για άλλες δουλειές. :)

Συνεχίστε παρακαλώ...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Για πάμε παρακάτττ...

Μπάσα ε?....
Από ότι φαίνεται αυτά αποτελούν το κυρίαρχο πρόβλημα στην ακουστική των χώρων όπως τα ταπεινά σπιτάκια μας.
Γιατί όμως?
Οι χαμηλές συχνότητες είναι αυτές που θα μας δώσουν να καταλάβουμε πόσο μικρός είναι ο χώρος μας. Οι χαμηλές συχνότητες προκύπτουν από μεγάλα μήκη κύματος και συνεπώς είναι δύσκολο να αποσβεστούν σε μικρούς χώρους. Άμεσο αποτέλεσμα είναι η συσσώρευση μπάσου στους... τοίχους και στις γωνίες του δωματίου, προδίδοντας έτσι τις διαστάσεις αυτού, κάτι εξαιρετικά τραγικό για την στερεοφωνία. Και για να γίνει πιο διασκεδαστικό, το όλο κόλπο έχει να κάνει με το υλικό των τοίχων. Άλλη απορρόφηση έχει το δικό μου τούβλο και άλλη του Γιώργου MAC :lol: .
Να γιατί είναι πολύ δύσκολο να απολαύσει κανείς μεγάλα ορχηστρικά, ότι σύστημα κι αν έχει, αφού το τεράστιο μέγεθος σκηνής δεν μπορεί να αποδωθεί σε δωμάτια φυσιολογικών σπιτιών, ασχέτως μηχανών αναπαραγωγής. Υπάρχει λύση? Χμμμ... Ουσιαστικά και κυριολεκτικά όχι. Προσπάθειες, μπορούμε να κάνουμε βεβαίως βεβαίως.

Κατ' αρχάς η απορρόφηση.
Μπασοπαγίδες που δουλεύουν γύρω από τα 40-50Hz και κάτω. Τι κάνουμε? Κόβουμε κάτι από την μουσική αφού αυτό ουσιαστικά γίνεται ενοχλητικό. Μικρό το κακό όπως λέει και ο Costas EAR. Μικρό αν η συχνοτική απορρόφηση (αποκοπή στην ουσία), γίνει πριν την αναπαραγωγή τους όπως είπε... Μικρομέγαλο θα έλεγα εγώ αν οι χαμηλές συχνότητες αναπαραχθούν, αλλά τι να κάνουμε που δεν έχουμε λύση. Επί της ουσίας με την απορρόφηση χαμηλών συχνοτήτων κόβουμε αρκετή πληροφορία από το μουσικό πρόγραμμα. Θέλουμε δεν θέλουμε σκοτώνουμε και αρμονικές. Κάποιοι λένε και το άλλο. Οποιοδήποτε απορροφητικό υλικό δεν είναι σε θέση να ρουφήξει χαμηλές συχνότητες τόσο γρήγορα όσο αυτές αναπαράγονται από το πρόγραμμα οπότε το κάνει με διαφορά φάσης, λένε... Ντεν ξέρω καρδιά μου :roll:

Τι γίνεται με την διάχυση?
Εδώ πλέον τα πράγματα είναι καλύτερα. Αυτή είναι πιο μοντέρνα λύση σχεδόν σε κάθε φάσμα συχνοτήτων. Αυτή δείχνει να είναι και η πιο ενδεδειγμένη λύση. Και? Τι έγινε κάναμε καμία ανακάλυψη? Όχι βέβαια. Το κακό είναι ότι ενώ οι υψηλές και μεσαίες συχνότητες διαχέονται αρκετά εύκολα ακόμη και με την χρήση επίπλων (πχ βιβλιοθηκών, πεθεράς κλπ), οι χαμηλές συχνότητες αρνούνται πεισματικά να μας κάνουν την χάρη. Κάπου εδώ λοιπόν ξεκινάνε τα εξωτικά υλικά, τα μαντζούνια και οι μάγοι.

- Φυσικά όλα αυτά είναι στα χαρτιά. Ωραία τα λέμε αλλά αν δεν ακούσουμε, δεν ισχύει τίποτα...
- Σε τελική ανάλυση όμως, οι σύγχρονες μέθοδοι βελτίωσης ακουστικής χώρων περιλαμβάνουν ελάχιστα τέτοια βοηθήματα αφού από ότι καταλαβαίνετε δημιουργούν ίσως περισσότερα προβλήματα και σπαζοκεφαλιές από ότι νομίζαμε... Ψηφιακά κόλπα βλέπετε έχουν μπει κι εδώ, προλαβαίνοντας το κακό πριν αυτό γεννηθεί. Αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση....

Γενικά γύρω από το θέμα υπάρχει μεγάλος μύθος και φυσικά κανένας δεν έχει βρει την μαγική συνταγή. Αν ήταν έτσι δεν θα το συζητούσαμε άλλωστε... Συνεπώς μόνο γενικές κατευθύνσεις υπάρχουν, ουσιαστικά αυτές που ήδη έχουν αναφερθεί από όλους σας. Από εκεί και πέρα ο μόνος δρόμος είναι οι δοκιμές.

Πάμε πιοκάτττ?...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Ααα ξέχασα!!

Ομως,ποιός ο λόγος να ψαχνόμαστε να βελτιώσουμε το όχημα που έχουμε ή να αγοράσουμε αυτό με το διπλό turbo,εάν δεν το οδηγήσουμε στόν τον κατάλληλο δρόμο,εάν δεν έχουμε σκοπό να το "σανιδώνουμε" κάποιες φορές?
- Μα για να λέμε την μαγική λέξη: ΕΧΩ! :lol: :lol:
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Νίκο,
Πραγματικά αυτό είναι κάτι που το έχουμε οι νεοέλληνες,ο εγωϊσμος και η επίδειξη,άσχετα εάν αυτό που αγοράσαμε, γνωρίζουμε τις δυνατότητές του,όμως το χειρότερο είναι, να μήν μας ενδιαφέρει να τις μάθουμε. :(
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Γιώργο S.
Πολύ καλό το link,αν και έχει μπόλικο Home Cinema.
Ομως θα ήθελα να σταθώ,στο σημείο,όπου αναφέρει ότι αναλόγως με τις μουσικές μας προτιμήσεις,πρέπει να φτιάξουμε και ανάλογα τον χώρο,ή ακόμη περισσότερο τραβηγμένο,να έχουμε διαφορετικά συστήματα,σε διαφορετικά δωμάτια...για διαφορετικές μουσικές απολαύσεις.
Οπως ακριβώς και με τα αυτοκίνητα,άλλο για μέσα στην πόλη,και άλλο για ταξίδι. :wink:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Αν δεν έχετε αντίρρηση, μπορούμε να προχωρήσουμε και στην τοποθέτηση των ηχείων στον χώρο.
Ο κανόνας του ισοσκελούς τριγώνου είναι η συνηθέστερη μέθοδος.

- Τι λέτε?
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
δεν είναι όμως απόλυτος...

πολλοί έχουν πετύχει καλύτερα αποτελέσματα εστιαζοντας τα ηχεία είτε λίγο πίσω είτε λίγο μπροστά από την τρίτη κορυφή του ισοσκελούς. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με την απόκριση του ηχείου off-axis. Σκεφτείτε ένα ηχείο με λαμπρά πρίμα. Off-axis στις υψηλές πάντα έχουμε μία πτώση της απόκρισης. Οπότε εστιάζοντας λίγο πιο μπροστά ή πιο πίσω (10-15 μοίρες) θα έχωκαλύτερη απόκριση και ίσως δώσουμε και λίγο βάθος στην ηχητική σκηνή...

Αυτό που όμως είναι πιο σημαντικό είναι η σχετική θέση των ηχείων μας μέσα στον χώρο μας...
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Εφόσον λοιπόν φτιάξουμε τον χώρο όσο καλύτερα μπορούμε,σειρά έχουν τα μηχανήματα που θα μπούν μέσα σε αυτόν.

Τον κυριώτερο ρόλο,αλλά και τον ποιό δύσκολο,τον παίζουν τα ηχεία.
Ανάλογα με τον χώρο,κάνουμε και την επιλογή τους.
Εκείνο που θέλουμε να πετύχουμε,είναι,να "φορτίσουμε"μουσικά τον χώρο.
Γιά μικρούς χώρους,τα ηχεία βάσεως είναι προτιμότερα,διότι έχοντας μικρή καμπίνα και μικρής διαμέτρου woofer,δεν θα τον μπουκώσουν με ψεύτικο μπάσσο,με αποτέλεσμα να καλύπτει τις υπόλοιπες συχνότητες.
Μακρυά απο γωνίες,και όσο περισσότερο αέρα έχουν απο τους πλαϊνούς τοίχους και μεταξύ τους,ακόμα καλύτερα.
Μπροστά τους να μήν έχουν κάτι που να τα κρύβει,με αποτέλεσμα την λάθος απορρόφηση ή διάχυση στον χώρο.
Η συμμετρική τοποθέτησή τους είναι απαραίτητη,όπως και να υπάρχει τοίχος απο πίσω,σε αρκετή απόσταση όπως έγραψα παρα πάνω,ιδιαιτέρως με αυτά που είναι δίπολα,ή έχουν bassreflex,στην πίσω πλευρά.
Το ισόπλευρο τρίγωνο,είναι η αρχική τοποθέτηση,όμως οι περισσότεροι προτιμούμε το ισοσκελές,για καθαρά πρακτικούς,ή προσωπικούς λόγους.
Πρέπει να τα έχουμε αλφαδιασμένα ως πρός τους δύο κάθετους άξονες,το δε tweeter,πρέπει να είναι στο ύψος των αυτιών όταν καθόμαστε στην θέση ακρόασης,και μάλιστα να μας "σημαδεύει".
Ομως πάλι για προσωπικούς λόγους,όπως έγραψε και ο Σπύρος,μπορεί να του δώσουμε κάποια κλίση μερικών μοιρών προς τα μέσα ή προς τα έξω,ανάλογα του τι θέλουμε να πετύχουμε.

Συνεχίστε...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
- Στην αρχή φυσικά ασχολούμαστε με την επιλογή των ηχείων. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε αποφασίσει για ηχεία βάσης ή δαπέδου, μέγιστες εντάσεις και εννοείται ότι ήδη έχουμε στο μυαλό μας ορισμένους τελικούς ως πιθανούς οδηγούς αυτών.

- Η τοποθέτηση είναι ένα αρκετά πολύπλοκο θέμα νομίζω.
Οι περισσότεροι αναφέρονται σε ισόπλευρα τρίγωνα. Η αλήθεια είναι ότι το ισόπλευρο τρίγωνο δύσκολα είναι εφικτό σε έναν χώρο. Έτσι οι περισσότεροι καταλήγουμε σε ισοσκελή τρίγωνα σε σχέση με την θέση ακρόασης. Βεβαίως ισχύει το περί ορέξεως και οι δοκιμές θα μας δείξουν τον σωστό τρόπο. Σίγουρα όμως στις περισσότερες περιπτώσεις, όλες οι πλευρές του τριγώνου δεν μπορούν να είναι ίσες μιας και θα αναγκαζόμασταν να στήναμε τα δύο ηχεία σε πολύ μεγάλη ή μικρή απόσταση μεταξύ τους.

- Υπάρχουν ορισμένοι κανόνες.
Κατ΄αρχάς όλα αυτά που είπε ο Γιώργος ισχύουν και με το παραπάνω. Εκεί που πρέπει να δώσουμε σημασία είναι ότι το τρίγωνο (ισόπλευρο ή ισοσκελές) που σχηματίζεται πρέπει να βρίσκεται συμμετρικά μέσα στον χώρο μας. Αυτό σημαίνει ότι οι αποστάσεις των ηχείων από τους πίσω και πλαϊνούς τοίχους πρέπει να είναι ίδιες για το καθένα και εννοείται όσο πιο μεγάλες γίνεται, ειδικά στις περιπτώσεις που είπε ο Γιώργος.

- Να προσθέσω ότι οι αποστάσεις των ηχείων από πίσω και πλαϊνούς τοίχους δεν πρέπει να είναι ίδιες. Γιατί? Ως γνωστόν οι τοίχοι επηρεάζουν την απόκριση των ηχείων στις χαμηλές συχνότητες, με τρόπο τέτοιο που εξαρτάται από την απόσταση του ηχείου από τον τοίχο. Από την εμπειρία μας ξέρουμε ότι συνήθως πέρνουμε κάποια extra dB στις χαμηλές συχνότητες όσο πλησιάζουμε στους τοίχους, σωστά? Αν οι πίσω και οι πλαϊνές αποστάσεις είναι ίδιες, θα έχουμε αύξηση έντασης στην ίδια ακριβώς συχνότητα. Προσπαθώντας λοιπόν να ελαττώσουμε το κακό, προσπαθούμε να έχουμε διαφορετικές αποστάσεις πίσω και πλάι από το κάθε ηχείο με τους τοίχους. Εννοείται ότι αυτές πρέπει να είναι ίδιες για τα δύο ηχεία.

- Η κλίση των ηχείων σε σχέση με την θέση ακρόασης είναι επίσης ένα θέμα σοβαρό και ο Σπύρος έχει δώσει ήδη την εξήγηση.

- Κάτι με το οποίο δεν βλέπω τον κόσμο να ασχολείται, είναι η κλίση των ηχείων σε σχέση με τον κάθετο άξονα (εννοώντας προς την θέση ακρόασης). Δηλαδή τα μεγάφωνα να κοιτούν απ' ευθείας ή λίγο πιο πάνω την θέση ακρόασης. Εδώ πραγματικά νομίζω ότι σηκώνει αρκετή συζήτηση και φυσικά δεν υπάρχουν κανόνες. Κάτι με τις φάσεις των μεγαφώνων, κάτι με τις πρώτες αντανακλάσεις... το θέμα είναι ότι υπάρχουν διαφορές και μάλιστα μεγάλες σε σχέση με το sweet spot και εδώ νομίζω ότι μόνον ο πειραματισμός θα μας δείξει το σωστό στήσιμο.

- Προσωπικά έχω επιλέξει τα ηχεία μου να κοιτούν λίγο προς τα πάνω γιατί έτσι ακούγονται καλύτερα... Τώρα τι ακριβώς συμβαίνει δεν ξέρω :roll:

- Εσείς τι κάνετε?
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Αλήθεια,εσείς οι υπόλοιποι τι κάνετε?

Μόνο διαβάζετε και τα θέλετε όλα έτοιμα? :mrgreen:
Καλό θα είναι να ξεκινήσουμε όλοι μαζί να μιλάμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στον χώρο μας,στο στήσιμο των ηχείων σε αυτόν,για να μπορούμε πάλι όλοι μαζί,να βρίσκουμε λύσεις. :)
 


Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Σκοπός αυτού του θέματος είναι,εφ'όσον μαζέψουμε όσες πληροφορίες και στοιχεία μπορούμε,να γίνει ένα βοήθημα,για όποιους θέλουν να αξιοποιήσουν το περισσότερο δυνατόν το σύστημα που αγόρασαν,ή θέλουν να αγοράσουν,με επιτυχημένες αγορές και στήσιμο αυτού στον χώρο.

Οταν ολοκληρωθεί,θα καρφιτσωθεί,ούτως ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμο,από όλους ,καινούργιους και παλιούς.
Βοηθήστε λοιπόν στήν ολοκλήρωσή του. :)
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.043
Μηνύματα
3.038.944
Members
38.525
Νεότερο μέλος
Grigoris1966
Top