Λαμπακι εχουν και τα τρια βλεπω. Και τα δυο εχουν και διακοπτη.Αυτά που έχω δοκιμάσει μέχρι τώρα είναι τα δύο προηγούμενα και αυτά που ανεβάζω τώρα
Και αυτο που δεν παρουσιαζει προβλημα, δεν εχει τιποτα απο αυτα.
Λαμπακι εχουν και τα τρια βλεπω. Και τα δυο εχουν και διακοπτη.Αυτά που έχω δοκιμάσει μέχρι τώρα είναι τα δύο προηγούμενα και αυτά που ανεβάζω τώρα
Έχουν φορά, αν και δεν είναι πάντα ευδιάκριτη (και κανονικά είναι τέτοια ώστε η φάση να έρχεται από την δεξιά εγκοπή στην πρίζα, σε συσκευές με γείωση). Το έμαθα στην πράξη αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με υπολογιστή αλλά και με ένα projector.Έχουν καμία ένδειξη οι πρίζες του υπολογιστή ή του ενισχυτή για το ποιος αγωγός θα είναι η φάση;
Όχι... οπότε πως να κάνεις "αναστροφή" σε κάτι που δεν έχει "φορά";
Τέλος πάντων... λέω εγώ τα δικά μου, μη δίνετε σημασία...
Μου έχει τύχει κινεζιά που είχε μεν τα σιδεράκια της γείωσης στις πρίζες, αλλά δεν είχε καν το τρίτο καλώδιο γείωσης...
Και τα 2 που είχε ήταν για τον ...διάολο, έβαλε ηλεκτρική σκούπα η κυρά πάνω του και μου είπε "κάτι μυρίζει".... ήταν ζεστό το καλώδιο...
Ξέχασα να αναφέρω ότι μόνο ο υπολογιστής απευθείας στην τηλεόραση, χωρίς τους δύο ενισχυτές ανοικτούς, δεν προκαλεί κανένα θόρυβο. Το πρόβλημα μοιάζει αρκετά με αυτό στο avsforum (link avsforum).Έχοντας τον ενισχυτή εντελώς αποσυνδεδεμένο και εκτός λειτουργίας, και παίζοντας μια ταινία στην τηλεόραση, ο βόμβος αυτός ακούγεται από τα μεγάφωνα της τηλεόρασης;
Για να βεβαιωθώ τι ακριβώς περιγράφεις, εννοείς απευθείας στο πολύπριζο στην θήκη, που μπαίνει ο τελικός, να καλύψω τα εσωτερικά "αυτάκια" της τρύπας του πολύπριζου με τον τελικο;Γράψε στο Google chraters plug να δεις τι είναι. Βασικά μπορείς να κάνεις το ίδιο μόνος σου βάζοντας μονωτική ταινία στη γείωση του πολυμπριζου. Αν σταματήσει με αυτό τον τρόπο ο θόρυβος το πρόβλημα είναι απλά ένα ground loop. Δοκίμασε το και πες μας.
Είστε ηλεκτρολόγος;Έχουν φορά, αν και δεν είναι πάντα ευδιάκριτη (και κανονικά είναι τέτοια ώστε η φάση να έρχεται από την δεξιά εγκοπή στην πρίζα, σε συσκευές με γείωση). Το έμαθα στην πράξη αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με υπολογιστή αλλά και με ένα projector.
Στον υπολογιστή με κτύπαγε ρεύμα όταν έπιανα του κουτί του (ελαφρύ αλλά αρκετά αισθητό), πρόβλημα που προέκυπται από την λάθος πολικότητα στην πρίζα. Το καλώδιo του υπολογιστή ενώνεται στο τροφοδοτικό με συγκεκριμένη φορά που δεν μπορείς να αναστρέψεις (έχει 3 αγκίδες). Αν βγάλεις το καλώδιο, θα προσέξεις ότι έχει ένδειξη "Ν" Neutral και "L" Live, ουδέτερος και φάση αντίστοιχα για να τα ξεχωρίσεις. Επίσης και το φις του καλωδίου είναι τύπου CEE 7/7 που δεν σου επιτρέπει να το βάλεις με λάθος φορά στην πρίζα ( αλλά όχι στης πρίζες τύπου "F" που χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα αλλά στις τύπου "E"). Οπότε στην σωστά ηλεκτρολογικά συνδεδεμένη πρίζα τύπου "Ε" θα ξέρεις ότι έχεις σωστά συνδέσει φάση και ουδέτερο.
Ο προβολέας, ένας Optoma HD25Ε, με αντιστροφή της πρίζας δεν έπαιζε καν. Έμπαινε σε λειτουργεία και έβγαζε ένα ανεπαίσθητο φως.
Για αυτό τον λόγο πλέον σε κάποιες Ευρωπαϊκές χώρες (στην Αμερική από ανέκαθεν αν δεν κάνω λάθος) έχουν υιοθετήσει την τύπου E πρίζα (δες photo). Η δεξιά πρίζα "Ε" έχει μία αρσενική ακίδα στο κέντρο, όπου ενώνεται η γείωση της με την αντίστοιχη θηλυκή εγκοπή του φις, και δεν μπορείς να το βάλεις ανάποδα. Κατά κανόνα είναι πάντα δεξιά στην πρίζα η φάση έτσι ξέρουν ότι οι συσκευές είναι πάντα σωστά συνδεδεμένες. Αν έχεις συσκευή η οποία έχει πρίζα τύπου CEE 7/16 (δύο αγκίδες χωρίς γείωση) και μπορεί να ενωθεί με οποιαδήποτε φορά το φις της, πρέπει να εντοπίσεις μόνος σου την φάση ουδετέρου για να την ενώσεις.
Στην Ελλάδα έχουμε πρίζες τύπου "F" και οι ηλεκτρολόγοι επίσης συνδέουν τυχαία την φάση αριστερά ή δεξιά. Επομένως με ένα ηλεκτρολογικό κατσαβίδι ελέγχουμε την πρίζα για να βρούμε την φάση. Επίσης υπάρχουν καλώδια υπολογιστών τα οποία έχουν κατασκευαστεί με λάθος πολικότητα του φις και δεν αντιστοιχεί με αυτά που γράφει το καλώδιο. Με ένα πολύμετρο καλό είναι να τα τεστάρουμε.
Για να δεις αν είναι η gpu δοκίμασε αφού πρώτα κάνεις το πάνω που έγραψα και δεν δουλέψει να συνδέσεις το pc με τον avr με οπτική.Ξέχασα να αναφέρω ότι μόνο ο υπολογιστής απευθείας στην τηλεόραση, χωρίς τους δύο ενισχυτές ανοικτούς, δεν προκαλεί κανένα θόρυβο. Το πρόβλημα μοιάζει αρκετά με αυτό στο avsforum (link avsforum).
Δεν υπάρχει κανένας φορτιστής επάνω. Έχω δοκιμάσει μόνο την τριάδα υπολογιστή, avr και τελικός και προκαλείται θόρυβος.
Επίσης σύμφωνα με βιντεάκια που είδα σχετικά με το θέμα, φαίνεται ότι αποδίδεται στο "gpu", στην περίπτωσή μου στα ενσωματωμένα γραφικά, και αυτό γιατί γίνεται πιο αισθητό όταν κουνάω το ποντίκι.
Εάν αναφέρεσαι σε αυτά που γράφω, δεν χρειάζεται να αλλάξεις τίποτα. Απλά πρέπει να ελέγξεις αν έχεις σωστά συνδεδεμένα την φάση σε κάθε μηχάνημα. Δεν θα σου πρότεινα να αφήσεις ούτε τον υπολογιστή ούτε τον ενισχυτή με λάθος πολικότητα, ασχέτως του προβλήματος που έχεις. Μπορεί αυτό να σου δημιουργεί πρόβλημα στον ήχο μπορεί και όχι. Αυτό το ελέγχεις με ένα δοκιμαστικό κατσαβίδι ηλεκτρολόγου που κάνει 2 €. Με ένα πολύμετρο των 15€ μπορείς να κάνεις και κάποιους ακόμα ελέγχους.Επειδή δεν έχω τίποτε σε εργαλεία δοκίμασα να γυρίσω τα καλώδια του υπολογιστή είτε από τη μία είτε από την άλλη, το ίδιο και για τον τελικό ενισχυτή. Τίποτε από αυτά δεν λειτούργησε. Επίσης δοκίμασα να φέρω ρεύμα από άλλη πρίζα για τον υπολογιστή που επίσης δεν βοήθησε.
Σκέφτομαι μήπως πάω το παλιό πολύπριζο σε κάποιο ηλεκτρολόγο να μου πει τι δεν έχει συνδεδεμένο και εξαφανίζεται ο ήχος.
Να φανταστώ πως εάν αλλάξω φις στις πρίζες και συνδέσω τέτοια πολύπριζα πάνω και αντίστοιχα καλώδια φις πάνω τους θα εξαφανιστεί το πρόβλημα;
Όχι, πολιτικός μηχανικός. Στην σχολή είχαμε κάνει μαθήματα ηλεκτρολογίας και εγκαταστάσεων. Με εργαστήρια που κάναμε εγκαταστάσεις και μετρήσεις. Στις κατασκευές μου έχω ασχοληθεί περισσότερο και ελέγχω πάντα τους ηλεκτρολόγους για συνήθεις αστοχίες. Επειδή ζούσα και στην Γαλλία για κάποια χρόνια είδα και εκεί τον τρόπο που έκαναν τις εγκαταστάσεις τους.Είστε ηλεκτρολόγος;
Έχω διαβάσει να λένε και άλλοι ότι έχει σημασία η σωστή σύνδεση φάσης και ουδέτερου αλλά από τα λίγα που ξέρω για εναλλασσόμενο ρεύμα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί. Είναι θέμα των τροφοδοτικών;Όχι, πολιτικός μηχανικός. Στην σχολή είχαμε κάνει μαθήματα ηλεκτρολογίας και εγκαταστάσεων. Με εργαστήρια που κάναμε εγκαταστάσεις και μετρήσεις. Στις κατασκευές μου έχω ασχοληθεί περισσότερο και ελέγχω πάντα τους ηλεκτρολόγους για συνήθεις αστοχίες. Επειδή ζούσα και στην Γαλλία για κάποια χρόνια είδα και εκεί τον τρόπο που έκαναν τις εγκαταστάσεις τους.
Αν και έχω αρκετές γνώσεις ηλεκτρολογικών, έχω αλλά λιγότερες ηλεκτρονικών που εκεί επικεντρώνονται οι λεπτομέρειες. Δεν ξέρω να σου απαντήσω με ακρίβεια. Αλλά το πιο απλό θέμα (και όχι μόνο!) είναι ότι πρώτα από όλα όταν κλείνουμε μία συσκευή κανονικά στο κύκλωμα διακόπτουμε την φάση και όχι τον ουδέτερο. Έτσι σχεδιάζονται όλα τα ηλεκτρολογικά και ηλεκτρονικά κυκλώματα. Αν συνδέσεις ανάποδα την φάση, τότε όταν την κλείνεις διακόπτεις τον ουδέτερο και όχι την φάση. Η συσκευή θα κλείσει μεν , αλλά θα έχει τάση στο κύκλωμα της. Επειδή στα κυκλώματα υπάρχουν σχεδόν πάντα διαρροές τότε θα συνεχίσει η συσκευή να έχει διαρροή στην γείωση ακόμα και όταν είναι κλειστή. Και θα έχει μόνιμα τάση στο κύκλωμά της και κάποιοι θεωρούν ότι θα έχει επίδραση στην ζωή της συσκευής (το λέω με επιφύλαξη).Έχω διαβάσει να λένε και άλλοι ότι έχει σημασία η σωστή σύνδεση φάσης και ουδέτερου αλλά από τα λίγα που ξέρω για εναλλασσόμενο ρεύμα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί. Είναι θέμα των τροφοδοτικών;
Εάν καταλαβαίνω καλά θα πρέπει με το κατσαβίδι να ακουμπήσω τις γειώσεις στο πολύπριζο και να δω που ανοίγει το φωτάκι στο κατσαβίδι; Συγνώμη εάν είναι χαζή ερώτηση αλλά όντως δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω τη διαδικασία. Δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με τα ηλεκτρολογικά ούτε απέξω..Εάν αναφέρεσαι σε αυτά που γράφω, δεν χρειάζεται να αλλάξεις τίποτα. Απλά πρέπει να ελέγξεις αν έχεις σωστά συνδεδεμένα την φάση σε κάθε μηχάνημα. Δεν θα σου πρότεινα να αφήσεις ούτε τον υπολογιστή ούτε τον ενισχυτή με λάθος πολικότητα, ασχέτως του προβλήματος που έχεις. Μπορεί αυτό να σου δημιουργεί πρόβλημα στον ήχο μπορεί και όχι. Αυτό το ελέγχεις με ένα δοκιμαστικό κατσαβίδι ηλεκτρολόγου που κάνει 2 €. Με ένα πολύμετρο των 15€ μπορείς να κάνεις και κάποιους ακόμα ελέγχους.
Από εκεί και πέρα το πρόβλημα σου μπορεί να προέρχεται από "ground loop" μεταξύ των συσκευών σου. Το ότι ο ενισχυτής σου έχει γείωση δεν βοηθάει. Τώρα αν σωστά, κατά τύχει έχουμε προβλέψει ότι δεν λειτουργεί η γείωση στο παλιό πολύμπριζο (επειδή επισήμανες ότι με συνδεδεμένο μόνο του τον ενισχυτή σε αυτό λύνεται το πρόβλημα σου) , το έλυσες αλλά όχι με σωστό τρόπο. Δεν είναι ασφαλές να μην έχει γείωση η συσκευή. Ή μπορεί να έχει οξειδωμένες επαφές (δεν ξέρω αν παίζει κάτι τέτοιο) που να προσθέτουν μια αντίσταση στο κύκλωμα και να βοηθάει μην έχεις επιστροφές ( το γράφω με μεγάλη επιφύλαξη). Αν το πας σε ηλεκτρολόγο ζήτα του να σου μετρήσει την αντίσταση στην γείωση αν λειτουργεί.
Αν δεν έχεις ασχοληθεί καθόλου πρέπει να προσεχείς πολύ τι κάνεις.Εάν καταλαβαίνω καλά θα πρέπει με το κατσαβίδι να ακουμπήσω τις γειώσεις στο πολύπριζο και να δω που ανοίγει το φωτάκι στο κατσαβίδι; Συγνώμη εάν είναι χαζή ερώτηση αλλά όντως δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω τη διαδικασία. Δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με τα ηλεκτρολογικά ούτε απέξω..
Το παλιό πολύπριζο είναι όντως ελαφρώς σκουριασμένη η φάση, οπότε υποθέτω πρέπει να είναι αυτό. Στην περίπτωση λοιπόν που οφείλεται αυτό, ποια είναι η ενδεδειγμένη λύση για κάτι τέτοιο, ώστε να μην ακούγεται ο θόρυβος; Υποθέτω πως άθελα μου, στο παλιό πολύμπριζο έχει δημιουργηθεί κάποια cheater πρίζα, δηλαδή μία πρίζα χωρίς γείωση;
Θα δοκιμάσω και αυτό με τη μονωτική ταινία στο πολύπριζο να δω αν λειτουργήσει..
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει πρότυπο σύνδεσης της φάσης αριστερά ή δεξιά, οπότε θα έρχεται τυχαία. Και ναι αυτό θα ελέγξεις. Η συσκευή είναι σχεδιασμένη να έχεις την φάση δεξιά στην πρίζα όταν την συνδέεις.Βασικά εάν κατάλαβα καλά υπάρχει περίπτωση να έχει συνδεθεί η πρίζα ανάποδα ερχόμενη από τον πίνακα; Δηλαδή να σύνδεσε ο ηλεκτρολόγος ανάποδα το δεξιά με το αριστερά; Αυτό είναι που θα ελέγξουμε με το κατσαβίδι σωστά; Και αυτό μπορεί να έχει και σε κάποια συσκευή εσωτερικά στις συνδέσεις;
Δοκίμασε να μπλοκάρεις μόνο την γείωση του τελικού, όχι και όλου του πολύμπριζου και δες αποτέλεσμα.Λοιπόν, μπλόκαρα την γείωση στο κανονικό πολύπριζο και όχι το παλιό, το ίδιο και στον τελικό ενισχυτή στην άκρη της πρίζας, ο ήχος βελτιώθηκε αισθητά!! Δεν κόπηκε 100% αλλά σίγουρα είχε διαφορά. Άρα είμαστε στην κατηγορία του ground loop; έχουμε κάποια ιδέα πως σταματάει αυτό και ποιά είναι η ενδεδειγμένη λύση που να παρέχει και ασφάλεια;