- Μηνύματα
- 899
- Reaction score
- 54
Πριν 20 χρόνια οι βιντεοπροβολείς ήταν CRT χαμηλής φωτεινότητας. Χρειάζονταν οθόνες με ειδικές επιστρώσεις, προκειμένου να έχουν υψηλό κέρδος και να μην υπάρχουν απώλειες στη φωτεινότητα. Μερικές φορές ήταν κυρτές ,για μεγαλύτερη συγκέντρωση του φωτός, με αποτέλεσμα να βλέπεις καλά, μόνο αν στεκόσουν ακριβώς απέναντι. (Το καλά είναι σχετικό. Οι τηλεοπτικές γραμμές ήταν ορατές....και η ανάλυση για κλάμματα). Σήμερα ακόμα και με προβολικό των 300-400 ευρώ, παίρνεις απείρως καλύτερη εικόνα ακόμα και αν προβάλεις σε έναν λευκό τοίχο.
Το 1999 αγόρασα έναν φτηνό ,για την εποχή, βιντεοπροβοέα dlp , ανάλυσης 800Χ600 προς 4.000 ευρώ (μετατροπή από δραχμές). Σήμερα με αυτά τα λεφτά αγοράζεις έναν benq w6000 και έναν optoma hd82 ,ή 4-5 optoma hd20, με ανάλυση 1080p.
Ωστόσο οι τιμές των πανιών προβολής (οθόνες) παραμένουν στα ίδια υψηλά επίπεδα, πουλώντας άραγε τι; Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι το καταπληκτικό έχει να προσφέρει μια οθόνη των 3.000 ευρώ, δηλαδή 1,5 φορές το κόστος ενός καλού projector;
Φοβάμαι ότι οι κατασκευαστές τους έχοντας με το μέρος τους, εκείνους τους φοβερούς reviewers (που υποτίθεται ότι ακούνε από υπόηχους, μέχρι υπέρηχους, βλέπουν παντού rainbow efffect κλπ), έχουν καλλιεργήσει πολύ έξυπνα το μύθο τους και υπερτιμολογούν υπέρογκα τα προϊόντα τους.
Ξέρουν πολύ καλά πόσο εύστοχα λειτουργούν οι μύθοι στο υποσυνείδητο όσων έχουμε το μικρόβιο της εικόνας, ή του ήχου. Αρκεί να σου πει κάποιος ότι ο προβολέας σου δεν έχει καλό μάυρο και θα χάσεις τον ύπνο σου, μέχρι που θα το πιστέψεις.
Εκεί μας πατάνε οι παραμυθάδες του marketing.
Άπειρα τα παραδείγματα, αλλά θα αναφέρω ένα από αυτά.
Όταν πρωτοκυκλοφόρησε ο scaler FAROUDJA κόστιζε 10.000.000 δραχμές (σχεδόν 30.000 ευρώ). Λίγα χρόνια μετά η ίδια τεχνολογία (faroudja dcdi) φορέθηκε σε dvd των 400 ευρώ, ενισχυτές κλπ. Τότε οι δάσκαλοι του marketing βάλθηκαν να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι δεν είναι καλό το dcdi. Έπρεπε να έχεις HQV , και επειδή και αυτό το απέκτησαν πολλοί , να έχεις Anchor Bay κλπ. Και καλά, στην περίπτωση αυτή θα πει κανείς ότι η τεχνολογία εξελίσσεται , ότι ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο κλπ.
Στις οθόνες όμως; Ποιά η εξέλιξη;
Γιατί τέτοια υπερκοστολόγηση;
Το 1999 αγόρασα έναν φτηνό ,για την εποχή, βιντεοπροβοέα dlp , ανάλυσης 800Χ600 προς 4.000 ευρώ (μετατροπή από δραχμές). Σήμερα με αυτά τα λεφτά αγοράζεις έναν benq w6000 και έναν optoma hd82 ,ή 4-5 optoma hd20, με ανάλυση 1080p.
Ωστόσο οι τιμές των πανιών προβολής (οθόνες) παραμένουν στα ίδια υψηλά επίπεδα, πουλώντας άραγε τι; Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι το καταπληκτικό έχει να προσφέρει μια οθόνη των 3.000 ευρώ, δηλαδή 1,5 φορές το κόστος ενός καλού projector;
Φοβάμαι ότι οι κατασκευαστές τους έχοντας με το μέρος τους, εκείνους τους φοβερούς reviewers (που υποτίθεται ότι ακούνε από υπόηχους, μέχρι υπέρηχους, βλέπουν παντού rainbow efffect κλπ), έχουν καλλιεργήσει πολύ έξυπνα το μύθο τους και υπερτιμολογούν υπέρογκα τα προϊόντα τους.
Ξέρουν πολύ καλά πόσο εύστοχα λειτουργούν οι μύθοι στο υποσυνείδητο όσων έχουμε το μικρόβιο της εικόνας, ή του ήχου. Αρκεί να σου πει κάποιος ότι ο προβολέας σου δεν έχει καλό μάυρο και θα χάσεις τον ύπνο σου, μέχρι που θα το πιστέψεις.
Εκεί μας πατάνε οι παραμυθάδες του marketing.
Άπειρα τα παραδείγματα, αλλά θα αναφέρω ένα από αυτά.
Όταν πρωτοκυκλοφόρησε ο scaler FAROUDJA κόστιζε 10.000.000 δραχμές (σχεδόν 30.000 ευρώ). Λίγα χρόνια μετά η ίδια τεχνολογία (faroudja dcdi) φορέθηκε σε dvd των 400 ευρώ, ενισχυτές κλπ. Τότε οι δάσκαλοι του marketing βάλθηκαν να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι δεν είναι καλό το dcdi. Έπρεπε να έχεις HQV , και επειδή και αυτό το απέκτησαν πολλοί , να έχεις Anchor Bay κλπ. Και καλά, στην περίπτωση αυτή θα πει κανείς ότι η τεχνολογία εξελίσσεται , ότι ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο κλπ.
Στις οθόνες όμως; Ποιά η εξέλιξη;
Γιατί τέτοια υπερκοστολόγηση;