Ποδήλατο

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.301
Reaction score
42.026
Σωτο τι πεταλ φοράς?
Σώτο να ρωτήσω και εγώ, γιατί έβαλες κόμπακτ δισκοβραχιονας και γιατί μπροστά 5000 και πίσω gatorskin?
Γιατί το ντεραγιέ πίσω είναι με το μακρύ βραχίονα? :)
 


Μηνύματα
19.364
Reaction score
13.574
Σώτο να ρωτήσω και εγώ, γιατί έβαλες κόμπακτ δισκοβραχιονας και γιατί μπροστά 5000 και πίσω gatorskin?
Γιατί το ντεραγιέ πίσω είναι με το μακρύ βραχίονα? :)
Είχε compact από την αρχή, με 105 σειρά, το άφησα όπως είναι και μετά την αναβάθμιση σε ultegra. Το πίσω ντεραγιέ έχει μακρύ βραχίονα για να σηκώνει και την αντίστοιχη κασέτα (τώρα 11-36 - από sram αντί shimano, αφού η shimano δεν βγάζει αντίστοιχη για road- έχουμε και κάτι 15+ ανηφόρες, να μπορούμε να ανέβουμε σε αυτή την ηλικία! χι, χι :geek: :rolleyes: ).

Το gatorskin - είναι αυτά που είχα και πέρυσι, μια χαρά κρατάνε - το έβαλα πίσω μόλις προχθές, όχι για το συνηθισμένο λόγο (να αντέχει περισσότερο δηλαδή, αν και καλοδεχούμενος), αλλά επειδή άρχισα να βάζω τις τελευταίες μέρες που βρέχει το ποδήλατο στο trainer, και με τα 5000 το αποτέλεσμα είναι άθλιο από απόδοση από τη μία μεριά, ενώ και τα 5000 φαγώνονται σα τυράκι σε ξύστρα, σε 100-150 χιλιόμετρα στο trainer θα είχαν διαλυθεί τελείως! Οπότε gatorskin πίσω (δουλεύει χωρίς πρόβλημα στο trainer), 5000 μπροστά όπως ήταν...
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.301
Reaction score
42.026
Τεράστια κασέτα όντως, στη φώτο έμοιαζε για 28...
Όντως τα gatorskin είναι όπως τα λες, πολύ ανθεκτικό σε σχέση με τα υπόλοιπα αραχνοΰφαντα ελαστικά.
Ως τόσο δύσκολα στη κύλιση άμα θες να κρατήσεις ένα τέμπο.
Ξέρω για τη αναβάθμιση γι αυτό σε ρώτησα για το δισκοβραχιονα, με 39-53 μπροστά και 11-36 πίσω πάλι έβγαινε θεωρώ αλλά ο καθείς όπως τον βολεύει.
Εγώ είμαι και βλαμμένος, ανεβαίνω σε 15% με 39 δίσκο και 27 κασέτα :biggrin:
 

Μηνύματα
19.364
Reaction score
13.574
Ε, κουραμπιέδες και μπάμιες είναι αυτά, superκαύσιμα... :neo: :geek: :dance2:

ΥΓ. Η αλήθεια είναι ότι ένας 52 ή και 53αρης δίσκος μπροστά, θα μου χρειαζόταν σε κάποιες ωραίες κατηφόρες, που τερματίζεις (πρέπει να γυρνάς με 150rpm για να βγάλεις χιλιόμετρα με τον 50αρη), οπότε από ένα σημείο και πέρα το αφήνω απλά να ρολάρει μόνο του... :geek:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.301
Reaction score
42.026
Ε ναι στις κατηφορες χρειάζεται ή στις ευθείες, μια θεωρία λέει ότι σε όλες τις συνθήκες ο δισκοβραχιονας πρέπει να περιστρέφεται και δεν πρέπει να αδρανεί ο αναβάτης, από 34 σε 52 ομως η αλυσίδα δεν ανεβαίνει, πρέπει αναγκαστικά τα φύλλα να είναι 39-52 ή 39-53.

ΥΓ. Τα μπράτσα της 8000 σειράς στο δισκοβραχιονα είναι ότι πιο άκαμπτο έχω πατήσει σε συνδυασμό με τα 9100 πετάλια.
Σου δίνεται η αίσθηση ότι θα κάνεις ζημιά στα ποτήρια ή στο πλαίσιο...τόση ακαμψία!
 

Μηνύματα
19.364
Reaction score
13.574
39-53 ή 52 μάλλον δεν θα έβαζα, το 39αρι σίγουρα μου πέφτει βαρύ για τέτοιες κλίσεις. Ίσως ένα 36-52 όμως ναι...
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.301
Reaction score
42.026
39-53 ή 52 μάλλον δεν θα έβαζα, το 39αρι σίγουρα μου πέφτει βαρύ για τέτοιες κλίσεις. Ίσως ένα 36-52 όμως ναι...
Νομίζω Σωτήρη πως και το 36-53 δεν ανεβαίνει η αλυσίδα.
 

Μηνύματα
19.364
Reaction score
13.574
Δεν βγαίνει 36-53 νομίζω έτσι κι αλλιώς, δηλαδή πρέπει ο ίδιος να κάνεις την αλλαγή του δίσκου για τέτοιο συνδυασμό. 36-52 όμως υπάρχουν (ένα από τα ποδήλατα που έψαχνα να αγοράσω πριν πάρω το Cube, ήταν το CAAD 12, που έχει τέτοιο δίσκο).

Παρεμπιπτόντως όμως, είναι και θέμα πειραματισμού τελικά. Η Shimano δεν υποστηρίζει ας πούμε κασέτα 36αρα με τα συγκεκριμένα ντεραγιέ της, δίνει max 34αρα κασέτα, αλλά δουλεύουν χωρίς πρόβλημα (οριακά, ακόμα και συνδυασμός μεγάλο-μεγάλο, μπρος πίσω).
 

Μηνύματα
1.668
Reaction score
1.504
Καλό δικηγόρο πάντως έχουμε να ξέρς :roflmao:
Όλα γίνονται άμα θες...μπορει όχι αυτή τη στιγμή που μιλάμε αλλα με σωστό προγραμματισμό και αλλάζοντας καποιες συνήθειες μπορεις να βρεις χρομο μεσα στη μερα, έστω μια ώρα, μια ώρα τη μέρα είναι 30km, βαλτα κάτω να δεις πόσα είναι σε ένα χρονο;)
κάπως έτσι βγαίνουν τα 4000km ετησίως προς και από τη δουλειά. Εσείς οι αθλητές του σπορ βέβαια βλέπω γράφετε τετραπλάσια :)
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.301
Reaction score
42.026
Δεν βγαίνει 36-53 νομίζω έτσι κι αλλιώς, δηλαδή πρέπει ο ίδιος να κάνεις την αλλαγή του δίσκου για τέτοιο συνδυασμό. 36-52 όμως υπάρχουν (ένα από τα ποδήλατα που έψαχνα να αγοράσω πριν πάρω το Cube, ήταν το CAAD 12, που έχει τέτοιο δίσκο).
Δεν ξέρω πραγματικά γι'αυτό είπα ίσως, στο di2 πάντως ξέρω σίγουρα πως το μπροστά ντεραγιέ ανεβάζει σίγουρα μόνο 39-52 ή 39-53.
Δεν σου επιτρέπει να παίξεις με άλλους συνδυασμούς γιατί το βηματικό μοτεράκι είναι τόσο δυνατό στη μετακίνηση που άπαξ και σκαλώσει θα γίνει μεγάλη ζημιά.
Έχει κοπή ανθρώπινο δάχτυλο από μπροστά ντεραγιέ di2...
 

Μηνύματα
19.364
Reaction score
13.574
Με 36-52 δουλεύει πάντως και το di2, πχ, εδώ το groupset τέτοιου συνδυασμού...


ή και με 34-50,

 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.301
Reaction score
42.026
Ναι δεν το ήξερα για τη 8050, φοράω τη προηγούμενη σειρά di2 και σε εμένα το απαγορεύει
 


bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.301
Reaction score
42.026
11αρα ή 10αρα κασέτα έχεις Χρήστο;
10άρα και ενώ θα μπορούσα στο βασικό ποδήλατο να τη κάνω 11άρα, δεν θέλω.
Αυτό το κενό που ψάχνουν όλοι να καλύψουν με τη 11άρα εμένα με βολεύει απίστευτα στη 10άρα.
 

Μηνύματα
19.364
Reaction score
13.574
Ποιο κενό σε βολεύει; Κάπου ενδιάμεσα φαντάζομαι, γιατί χαμηλά λογικά δεν έχει κενά.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.301
Reaction score
42.026
Ακριβώς!!
Όπως θα έχεις προσέξει τα πάω πολύ καλά στις αναβάσεις, όταν πρόκειται για πάτημα στο ανήφορο το κενό αυτό είναι στη 3 με 5 ταχύτητα.
Είναι και οι ταχύτητες που δουλεύω στο ανήφορο, 3-4 ως τέμπο και 5ή για ορθοπεταλιά και επιστροφή όταν ξανά γυρίζω στο κάθισμα.
Στη 11άρα κασέτα χάνω τα αυγά και τα πασχάλια, όλο παίζω με τις ταχύτητες χωρίς να καταλήγω σε κάποιο βήμα...
Έτσι έχω συνηθίσει ίσως...
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.754
Reaction score
83.584
Πριν την έλευση του γρήγορου στροφαρίσματος, κυρίως από τον Armstrong που το έκανε μόδα, οι αθλητές ποδηλάτες χρησιμοποιούσαν βαριά πατήματα.

Θυμάμαι την εποχή που έκανα πρωταθλητισμό (μέσα 80s) και η στάνταρ διαβάθμιση ήταν μπροστά 52/42 και πίσω 23/13 (εξαπλέτα τότε). Για τις χρονομετρήσεις σε μικρές κλίσεις έβαζα μπροστά δαχτυλίδι 54άρι και σε ανηφορικούς αγώνες το 23άρι πίσω γινόταν 25άρι, διάσταση που θεωρούνταν φλώρικη. :biggrin:

Τότε το RPM ήταν γύρω στα 75 και στις ανηφόρες έπεφτε τραγικά (τα γόνατα μάς έβριζαν...) .

Τα τελευταία 20 χρόνια περάσαμε στην άλλη υπερβολή, στο τρελό στροφάρισμα. Βλέπω ερασιτέχνες ποδηλάτες στον δρόμο που πηγαίνουν με ...10χλμ/ώρα και 110 RPM και γελάω. Σαν να κάνουν διάδρομο στο γυμναστήριο φαίνεται.

Εδώ και λίγα χρόνια ανεβαίνει συνεχώς η semi-compact διαβάθμιση με το 52/36.

Το ιδανικό μέσο RPM είναι θεωρητικά 90 αλλά κάθε αναβάτης είναι διαφορετικός. Στις πολλές στροφές επιστρατεύουμε περισσότερο το αερόβιο σύστημα, ενώ στις πολύ χαμηλές το αναερόβιο. Η καλύτερη απόδοση, εκτός από το RPM, εξαρτάται από τη φυσική κατάσταση, το ποσοστό μυικών ινών ανά τύπο, τη σκελετική κατασκευή, την άνεση, την κλίση του δρόμου κτλ.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.301
Reaction score
42.026
Γι αυτό προσωπικά είμαι κάθετος με τους compact δισκοβραχιονες, πολύ στροφαρισμα για το τίποτα.
82-88 rpm στροφαρω στο ανήφορο και στους τοίχους.
Στη ευθεία 92-100rpm ανάλογα το τι θέλω να κάνω, οι ταχύτητες δλδ. κυμαίνονται από 30-40+χλμ/ω
 
Last edited:

Μηνύματα
2.291
Reaction score
5.175
Πριν την έλευση του γρήγορου στροφαρίσματος, κυρίως από τον Armstrong που το έκανε μόδα, οι αθλητές ποδηλάτες χρησιμοποιούσαν βαριά πατήματα.

Θυμάμαι την εποχή που έκανα πρωταθλητισμό (μέσα 80s) και η στάνταρ διαβάθμιση ήταν μπροστά 52/42 και πίσω 23/13 (εξαπλέτα τότε). Για τις χρονομετρήσεις σε μικρές κλίσεις έβαζα μπροστά δαχτυλίδι 54άρι και σε ανηφορικούς αγώνες το 23άρι πίσω γινόταν 25άρι, διάσταση που θεωρούνταν φλώρικη. :biggrin:

Τότε το RPM ήταν γύρω στα 75 και στις ανηφόρες έπεφτε τραγικά (τα γόνατα μάς έβριζαν...) .

Τα τελευταία 20 χρόνια περάσαμε στην άλλη υπερβολή, στο τρελό στροφάρισμα. Βλέπω ερασιτέχνες ποδηλάτες στον δρόμο που πηγαίνουν με ...10χλμ/ώρα και 110 RPM και γελάω. Σαν να κάνουν διάδρομο στο γυμναστήριο φαίνεται.

Εδώ και λίγα χρόνια ανεβαίνει συνεχώς η semi-compact διαβάθμιση με το 52/36.

Το ιδανικό μέσο RPM είναι θεωρητικά 90 αλλά κάθε αναβάτης είναι διαφορετικός. Στις πολλές στροφές επιστρατεύουμε περισσότερο το αερόβιο σύστημα, ενώ στις πολύ χαμηλές το αναερόβιο. Η καλύτερη απόδοση, εκτός από το RPM, εξαρτάται από τη φυσική κατάσταση, το ποσοστό μυικών ινών ανά τύπο, τη σκελετική κατασκευή, την άνεση, την κλίση του δρόμου κτλ.
Με τι κούρσα έτρεχες τότε? Υπάρχει ακόμα να πάρουμε λίγο μάτι εμείς οι βιντατζαδες?
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.613
Μηνύματα
2.868.094
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top