Ποδήλατο

Μηνύματα
2.291
Reaction score
5.175
Εμένα με προβληματίζει η παλιά κούρσα μου. Πρώτα απ' όλα δεν είναι στο μέγεθός μου, έπειτα έχει μασίφ λαιμό που θέλει αλλαγή, να έρθει πιο κοντά μου. Τέλος δε μου αρέσει που οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται από χειριστήρια στο σκελετό και όχι στο τιμόνι. Από τη μία λέω να ασχοληθώ να δώσω λεφτά να την φέρω λίγο στα μέτρα μου, από την άλλη δεν ξέρω αν αξίζει.
Για τί ποδήλατο μιλάμε (πιθανολογώ για κανένα Γάλλο δεκαετίας 70-80) και τι μάρκα?
Στείλε καμιά φωτό μήπως σε απαλλάξω απο το βάρος....:roflmao::roflmao::roflmao:
 


Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Πριν 15 μέρες αγόρασα ένα ποδήλατο, είχα 25 χρόνια να ανέβω. Το πήρα για γυμναστική, περιμένοντας και το λοκάουτ. Αυτό που θέλω να ρωτήσω, για φίτνες είναι καλύτερο να κάνω μικρή απόσταση με μεγάλο ρυθμό ή μεγαλύτερη με χαλαρό? Πιο συγκεκριμένα να κάνω 5-10 χλμ με μία μέση ταχύτητα 20χλμ/ω (οδηγώ μέσα στην αθήνα, γειτονιά αλλά κέντρο και με τα στοπ και τις διασταυρώσεις οι ταχύτητες που μπορώ να πιάσω με ασφάλεια είναι μικρές) ή να κάνω 20 χλμ με 12χλμ/ω?
 


bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.229
Reaction score
41.873
Πριν 15 μέρες αγόρασα ένα ποδήλατο, είχα 25 χρόνια να ανέβω. Το πήρα για γυμναστική, περιμένοντας και το λοκάουτ. Αυτό που θέλω να ρωτήσω, για φίτνες είναι καλύτερο να κάνω μικρή απόσταση με μεγάλο ρυθμό ή μεγαλύτερη με χαλαρό? Πιο συγκεκριμένα να κάνω 5-10 χλμ με μία μέση ταχύτητα 20χλμ/ω (οδηγώ μέσα στην αθήνα, γειτονιά αλλά κέντρο και με τα στοπ και τις διασταυρώσεις οι ταχύτητες που μπορώ να πιάσω με ασφάλεια είναι μικρές) ή να κάνω 20 χλμ με 12χλμ/ω?
Στροφάρισμα πρέπει να κάνεις, μικρές ταχύτητες με μπόλικο στροφάρισμα δλδ όχι βαρύ πετάλι αλλά ούτε και πολύ αλαφρύ.
Υπολόγισε 90-95 rpm χωρίς πολλά ανηφορικά κομμάτια.
Καλό θα ήταν να βρεις μια διαδρομή χωρίς πολλά σταματά-ξεκίνα.
Στο θέμα απόστασης κάνεις όσο αντέχεις, όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο.
 



Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Στροφάρισμα πρέπει να κάνεις, μικρές ταχύτητες με μπόλικο στροφάρισμα δλδ όχι βαρύ πετάλι αλλά ούτε και πολύ αλαφρύ.
Υπολόγισε 90-95 rpm χωρίς πολλά ανηφορικά κομμάτια.
Καλό θα ήταν να βρεις μια διαδρομή χωρίς πολλά σταματά-ξεκίνα.
Στο θέμα απόστασης κάνεις όσο αντέχεις, όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο.
Άρα δλδ μου λες χαμηλό ρυθμό (στην ταχύτητα εννοώ) αφού με μαλακό πετάλ πχ πρώτο δίσκο μπροστά και 2-3 πίσω πάω με 12 χλμ/ω. Δυστυχώς προς το παρόν δεν μπορώ να βρω άλλη διαδρομή, ουσιαστικά κάνω ένα τετράγωνο 1.5 χλμ πολλές φορές. Καταλαβαίνω πως όταν αναγκάζομαι να φρενάρω σε διασταύρωση χάνω το ρυθμό μου που είναι το πιο σημαντικό.
 


bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.229
Reaction score
41.873
Άρα δλδ μου λες χαμηλό ρυθμό (στην ταχύτητα εννοώ) αφού με μαλακό πετάλ πχ πρώτο δίσκο μπροστά και 2-3 πίσω πάω με 12 χλμ/ω. Δυστυχώς προς το παρόν δεν μπορώ να βρω άλλη διαδρομή, ουσιαστικά κάνω ένα τετράγωνο 1.5 χλμ πολλές φορές. Καταλαβαίνω πως όταν αναγκάζομαι να φρενάρω σε διασταύρωση χάνω το ρυθμό μου που είναι το πιο σημαντικό.
Τι ποδήλατο έχς?
 


bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.229
Reaction score
41.873
Ένα carrera urban, αν καταλαβαίνω καλά είναι κούρσα με ίσιο τιμόνι, fitness bike.
Είναι τύπου φίτνες, μεσαίο δίσκο μπροστά και κάπου στις μεσαίες ταχύτητες πίσω.
Χωρις όργανο cadence δύσκολο να βρεις σωστό στροφάρισμα αλλά πιστεύω κάπου εκεί είσαι.
Όσο για τη διαδρομή βρες κάτι σε ευθεία
 
Last edited:

Μηνύματα
2.291
Reaction score
5.175
Πριν 15 μέρες αγόρασα ένα ποδήλατο, είχα 25 χρόνια να ανέβω. Το πήρα για γυμναστική, περιμένοντας και το λοκάουτ. Αυτό που θέλω να ρωτήσω, για φίτνες είναι καλύτερο να κάνω μικρή απόσταση με μεγάλο ρυθμό ή μεγαλύτερη με χαλαρό? Πιο συγκεκριμένα να κάνω 5-10 χλμ με μία μέση ταχύτητα 20χλμ/ω (οδηγώ μέσα στην αθήνα, γειτονιά αλλά κέντρο και με τα στοπ και τις διασταυρώσεις οι ταχύτητες που μπορώ να πιάσω με ασφάλεια είναι μικρές) ή να κάνω 20 χλμ με 12χλμ/ω?
Μπράβο που αγόρασες ποδήλατο και ξεκίνησες μετά από 25 χρόνια!
Σιγά σιγά θα το βρεις
 

Μηνύματα
15.008
Reaction score
20.731
να πω τη μλκ μου , οτιδήποτε σου φαίνεται πάνω από μια στροφή το δευτερόλεπτο θα είναι πιθανότατα πάνω από 70 σε cadence και φορτίο τόσο όσο σου δείχνει το καρδιοσυχνόμετρο (ρολογιού έστω) για 30 λεπτά στην αρχή μέχρι όσο φτάσεις.
πχ 220-ηλικία και όλο επί 0.8 να έχεις κατά μέσο όρο.
κάπως έτσι ξαναξεκίνησα εγώ.
αν το ρολόι σου δείχνει δευτερόλεπτα (που μπορείς να διαβάσεις χωρίς να σκοτωθείς) , στα 10 δευτερόλεπτα 15 πεταλιές του ενός ποδιού θέλει ο @bretsos αν και εγώ αυτό δεν μπορώ να το κάνω πολύ ώρα ειδικά σε ανηφόρα.
 

Μηνύματα
570
Reaction score
1.548
Για αρχή καλό είναι να μην υπερβάλουμε στο στροφάρισμα. Οτιδήποτε πάνω από 75 είναι καλά το ποιο σημαντικό είναι να μην μπουκώσουν και καρφώσουν τα πόδια. Μεσαίες αποστάσεις για αρχή 25-50 χλμ και προσθέτεις σταδιακά κατά βούληση. Αν έχεις καιρό αγύμναστος διατάσεις πριν και μετά και αυτές χωρίς τρελή ένταση.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.229
Reaction score
41.873
Ο φίλος θέλει καθαρά αερόβιο χωρίς αύξηση καρδιακου παλμού, αυτό θα το βρει μόνο στο στροφάρισμα, χωρίς ανηφόρες και γενικά χωρίς ζόρι.
Σιγά σιγά και από μόνος του θα αυξήσει το βαθμό δυσκολίας, το χαμηλό rpm και σε συνδυασμό κακής στάσης πάνω στο ποδήλατο θα αρχίσει η διαμαρτυρία από τα νύχια των ποδιόνε έως τα αυτιά.
Το βασικό για εμένα είναι να κουμπώσεις σωστά πρώτα πάνω στο ποδήλατο που επέλεξες, σε συνέχεια να κάνεις ποδήλατο όσο μπορείς περισσότερο ώστε να προσαρμοστεί το σώμα και μετά όλα τα υπόλοιπα θα έρθουν και θα ξέρεις τι ζητάς.
Απο ότι είδα το εργαλείο έχει σκελετό mtb και κλιμάκωση ταχυτήτων με σταθερό πιρούνι.
Το μικρό μπροστά είναι 22 και το μεγάλο της κασέτας 36, αυτό σημαίνει πως με αυτή τη κλιμάκωση θα έχει σύμμαχο το σύνολο για αρχή.
 

Μηνύματα
570
Reaction score
1.548
Nαι με αυτές τις σχέσεις σε γρανάζωμα θέλει ποιο πάνω από 75. Συμφωνώ ότι το ποιο κρίσιμο σημείο είναι να είναι το σύνολο στα μέτρα του και να έρθει σωστά πάνω του και να μην πιέσει καρδιά. Ακόμα ποιο σημαντικό είναι να βγαίνει έξω έστω για 20 χιλιόμετρα κάθε μέρα το πρώτο διάστημα όλα τα άλλα θα έρθουν. Μεγαλύτερες αποστάσεις, φυσική κατάσταση, δύναμη κλπ.

Εμένα με προβληματίζει η παλιά κούρσα μου. Πρώτα απ' όλα δεν είναι στο μέγεθός μου, έπειτα έχει μασίφ λαιμό που θέλει αλλαγή, να έρθει πιο κοντά μου. Τέλος δε μου αρέσει που οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται από χειριστήρια στο σκελετό και όχι στο τιμόνι. Από τη μία λέω να ασχοληθώ να δώσω λεφτά να την φέρω λίγο στα μέτρα μου, από την άλλη δεν ξέρω αν αξίζει.
Το ποιο κρίσιμο είναι ότι δεν είναι στο μέγεθος σου. Αυτό και μόνο ισούται με πεταμένα λεφτά. Αν και λατρεύω τα κάγκελα δεν υπάρχει λόγος να δώσεις λεφτά για κάτι που θα σε βασανίσει. Αν είναι κανένας κορυφαίος σκελετός με Columbus ή Reynolds σωληνώσεις ή είναι καρά σπάνιο όπως Ciombola, Chapelli, Cyclops, Speedwell ή Μalvern (πες ότι έχεις ένα τέτοιο άγαλμα θα σου στήσουν στο Australia) βγάλε το στο σφυρί πρόσθεσε ότι θα έδινες για αναβαθμίσεις και πάρε ένα καινούργιο στα μέτρα σου.
 
Last edited:

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.229
Reaction score
41.873
να πω τη μλκ μου , οτιδήποτε σου φαίνεται πάνω από μια στροφή το δευτερόλεπτο θα είναι πιθανότατα πάνω από 70 σε cadence και φορτίο τόσο όσο σου δείχνει το καρδιοσυχνόμετρο (ρολογιού έστω) για 30 λεπτά στην αρχή μέχρι όσο φτάσεις.
πχ 220-ηλικία και όλο επί 0.8 να έχεις κατά μέσο όρο.
κάπως έτσι ξαναξεκίνησα εγώ.
αν το ρολόι σου δείχνει δευτερόλεπτα (που μπορείς να διαβάσεις χωρίς να σκοτωθείς) , στα 10 δευτερόλεπτα 15 πεταλιές του ενός ποδιού θέλει ο @bretsos αν και εγώ αυτό δεν μπορώ να το κάνω πολύ ώρα ειδικά σε ανηφόρα.
Παναγιώτη άσε τη αριθμητική και πάρε ένα sensor cadence... 🤣
Πρέπει να καταλάβεις πώς οι συνθήκες στο δρόμο μπορεί να αλλάξουν άμεσα ενώ βρίσκεσαι ακόμα και στο κατήφορο, δεν γίνεται να έχεις το νου σού στις συνθήκες του δρόμου, στις γραμμές που πρέπει να επιλέξεις, στο άνεμο που ξαφνικά τον έχεις στα μούτρα και να μετράς περιστροφές του βραχίονα...
Αυτό έχω ως βασική σελίδα τη ώρα της άσκησης, όλα ενημερώνονται άμεσα και προσαρμοζονται ανάλογα των συνθηκών, έχω και δευτερεύων σελίδες με επιπλέον πληροφορίες αλλά αυτή είναι η βασική.
MVIMG_20200929_123613.jpg
 
Last edited:

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Είναι τύπου φίτνες, μεσαίο δίσκο μπροστά και κάπου στις μεσαίες ταχύτητες πίσω.
Χωρις όργανο cadence δύσκολο να βρεις σωστό στροφάρισμα αλλά πιστεύω κάπου εκεί είσαι.
Όσο για τη διαδρομή βρες κάτι σε ευθεία
Δεύτερο δίσκο και 4-5η ταχύτητα πίσω δεν την έχω την ανηφόρα, αν τη βγάλω θα με πεθαίνουν τα γόνατα. Κατάλαβα όμως τι εννοείς, καλύτερα πολλές στροφές στα πετάλ έστω κι ελαφρά παρά μεγάλες ταχύτητες με λίγες σκληρές στροφές. Θα προσπαθήσω να μετρήσω πόσες κάνω στο λεπτό ώστε να βρω το ρυθμό και απλά μετά να προσθέτω χιλιόμετρα. Ευχαριστώ διότι εγώ φανταζόμουν πως έπρεπε να κάνω το αντίθετο.

Όπως το βλέπω τώρα μάλλον 2 δίσκος και να παίζω 2-3 ταχύτητα ανάλογα με το δρόμο.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.229
Reaction score
41.873
Δεύτερο δίσκο και 4-5η ταχύτητα πίσω δεν την έχω την ανηφόρα, αν τη βγάλω θα με πεθαίνουν τα γόνατα. Κατάλαβα όμως τι εννοείς, καλύτερα πολλές στροφές στα πετάλ έστω κι ελαφρά παρά μεγάλες ταχύτητες με λίγες σκληρές στροφές.
Στις ανηφόρες που τα χλμ/ω πέφτουν πρέπει αναγκαστικά η κλιμάκωση στο σασμάν να αλλάξει ώστε να προσαρμόσεις το στροφάρισμα, αυτός είναι και ο ρόλος των ταχυτήτων.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.591
Μηνύματα
2.866.869
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top