Ποδήλατο

Μηνύματα
1.890
Reaction score
3.439
Θα πω με την ελάχιστη εμπειρία μου πως τα gravel για ελλάδα είναι σχεδόν άχρηστα διότι δεν έχουμε "πατημένους" χωμάτινους επαρχιακούς δρόμους, όπως στην κεντρική και βόρεια ευρώπη και τα trekking είναι κατάλληλα για νεαρούς ή για ανθρώπους που θέλουν πότε πότε να κάνουν μία βόλτα με τα παιδιά τους.

Για "ποδηλάτες" που δε θέλουν να πιάσουν το 1000αρικο η λύση είναι ποδήλατο fitness, με την προϋπόθεση πως οι βόλτες θα είναι 2-3 ωρών και 40-50-60 χλ. Από εκεί και πέρα χρειάζεσαι ποδήλατο δρόμου και δυστυχώς 1000+€ για την αγορά του.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
718
Reaction score
1.752
Δεν χρειάζεται να φιλοσοφήσεις, το έχουν κάνει άλλοι πριν από εσένα ήδη.
Ok, έχουμε και λέμε:

@bretsos : Ναι στο Gravel, όχι στο Trekking
@Diylover : Ναι στο Trekking, όχι στο Gravel
@ZaBBalos : Ναι στο Fitness, όχι στα Gravel, Trekking

Μάλλον θα πάρω Mountain 😄
 




Μηνύματα
1.890
Reaction score
3.439
Ok, έχουμε και λέμε:

@bretsos : Ναι στο Gravel, όχι στο Trekking
@Diylover : Ναι στο Trekking, όχι στο Gravel
@ZaBBalos : Ναι στο Fitness, όχι στα Gravel, Trekking

Μάλλον θα πάρω Mountain 😄
Για να είμαι σαφής: ναι στο fitness, όχι στο road των 600€. Αν περάσεις το 1000αρικο ναι στο road και τέρμα. Πάντα με το σκεπτικό πως θες να κάνεις ποδήλατο κι όχι απλά να μετακινείσαι.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
718
Reaction score
1.752
Ή δύο subwoofers me Geithain και κάτσε στα αυγά σου. :roflmao:
Μα ακριβώς επειδή δεν πρόκειται να πάρω sub είπα να το ρίξω στο ποδήλατο, να σταματήσω να τρώγομαι με το ηχοσύστημα. Αλλά έμπλεξα κι εδώ (λες και δεν το'ξερα), χαχα 😄

Για να είμαι σαφής: ναι στο fitness, όχι στο road των 600€. Αν περάσεις το 1000αρικο ναι στο road και τέρμα. Πάντα με το σκεπτικό πως θες να κάνεις ποδήλατο κι όχι απλά να μετακινείσαι.
Απλά δεν έχει πολύ νόημα για μένα αυτό όταν είμαι 85% off road. Και ναι, όταν λέω "off road" δεν μιλάω για μονοπάτια, κατσάβραχα και λάσπες, αλλά νομίζω είναι σαφές πως ούτε και για road είμαι. Εκτός αν όταν λες "road", δεν βάζεις μέσα μόνο racing, αλλά και τα gravel ας πούμε.
 

Μηνύματα
1.890
Reaction score
3.439
Απλά δεν έχει πολύ νόημα για μένα αυτό όταν είμαι 85% off road. Και ναι, όταν λέω "off road" δεν μιλάω για μονοπάτια, κατσάβραχα και λάσπες, αλλά νομίζω είναι σαφές πως ούτε και για road είμαι. Εκτός αν όταν λες "road", δεν βάζεις μέσα μόνο racing, αλλά και τα gravel ας πούμε.
Θα σου πουν οι πιο ειδικοί αλλά όπως το ακούω το 85% off road για mountain σε βλέπω. Το gravel απ΄όσο μπορώ να καταλάβω είναι τύπου 85% on 15% off road, χοντρικά πάντα. Μικτές δηλαδή διαδρομές αλλά κυρίως άσφαλτο, αυτός είναι κι ο λόγος που έχει γεωμετρία δρόμου χωρίς ανάρτηση.
 

Μηνύματα
9.715
Reaction score
10.321
οι διαδρομές της Πάρνηθας πάντως είναι βατές , το κλασσικό mtb θα ωφεληθεί από τις διαδρομές που φτιάξανε οι εντουράδες με τις μηχανές , αλλιώς το βρίσκω overkill.
η εντύπωση μου είναι οτι αυτά τα μονοπάτια δεν έχουν ανάγκη από ανάρτηση ούτε πίσω , ούτε καν μπροστά και έτσι γλυτώνεις από το περιττό βάρος.
road/fitness εκεί μέσα δεν πάνε με καμία κυβέρνηση οπότε άκυρο.

μένουν τα trekking/gravel/mtb όλα αυτά πάνε χώμα , τα τελευταία πάνε και πέτρες.
η επιλογή σου πέραν ετικετών θα πρέπει να εστιαστεί στις απαιτήσεις της διαδρομής:
α) ποιότητα δρόμου, αν μιλάμε για χώμα πατημένο και λίγες/μικρές/αραιές φυτεμένες πετρούλες αφαιρείς αναρτήσεις. σε αυτήν την περίπτωση κερδίζεις και στην ασφάλτινη διαδρομή.
αν περνάς από εδάφη με πιο έντονη διακύμανση της κλίσης (πχ λακούβες , γούβες, νεροφαγώματα κλπ) προσθέτεις αναρτήσεις (και βάρος)
β) αν θα κινηθείς σε λάσπες θέλεις φαρδύ λάστιχο και έντονη χάραξη. Αν είσαι σε στεγνό με μέσες ταχύτητες (πχ από 10χαω και πάνω) πας και σε 40άρι η λεπτότερο με λιγότερο έντονη χάραξη (πχ doublefighter) με κέρδος στην κίνηση στην άσφαλτο.
γ) αν θα κινηθείς σε χώμα όχι πατημένο αλλά και έντονες κλίσεις εδάφους (5% και πάνω) εκτός από κατάλληλο λάστιχο θέλεις και κοντή κλιμάκωση για να μπορείς να ξεκολλήσεις χωρίς να το πάρεις στα χέρια.

οπότε στην επόμενη βόλτα παρατήρησε που θα ήθελες να πας και τι γρανάζια χρησιμοποιείς.

πχ στα trekking η κλιμάκωση είναι 28/38/48 μπροστά και 11-30 πίσω, οπότε η πιο κοντή είναι η 28/30 που για άσφαλτο σε βγάζει ακόμα και σε κλίσεις 20% αλλά σε χώμα/λάσπη όχι
στα gravel έχεις 1 ή 2 δίσκους μπροστά ενώ πίσω το μεγάλο γρανάζι φτάνει το 40+
στα mtb η κοντή σχέση τραβάει τροχόσπιτο στην ανηφόρα , αλλά σε άσφαλτο η μακρυά θέλει 120 στροφές για να πάς με 30.

για το (α) πάντως υπάρχουν πολλές παρεξηγήσεις, παρόμοιες με τα "τζίπ" και όρια τους. για να αποκλείσεις την επίλογη mtb σαν πιο σκληροπυρηνική (για τα γούστα μου) δες βιντεάκια. Αν πιστεύεις οτι θα κινηθείς σε αυτά τα μονοπάτια πας σε mtb , αν καταλάβεις οτι δεν υπάρχει μια στο εκατομύριο να πας σε αυτά που βλέπεις κατέβα σε gravel ή έστω hardtail mtb.
 

bretsos

Μπάμιας Ρεβιθούλης Τσουκνιδούλης Φετούλης
Μηνύματα
5.797
Reaction score
19.000
Θα σου πουν οι πιο ειδικοί αλλά όπως το ακούω το 85% off road για mountain σε βλέπω. Το gravel απ΄όσο μπορώ να καταλάβω είναι τύπου 85% on 15% off road, χοντρικά πάντα. Μικτές δηλαδή διαδρομές αλλά κυρίως άσφαλτο, αυτός είναι κι ο λόγος που έχει γεωμετρία δρόμου χωρίς ανάρτηση.
Τα gravel εχουν mtb γεωμετρία σκελετού με τιμόνι κούρσας.
Βάλτε κάνα βίνδεο στου youtube και θα δείτε πόσο χωμάτινο μπορεί να γίνει ένα gravel, ανάλογος το αναβάτη βέβαια..
 

Μηνύματα
1.890
Reaction score
3.439
Τα gravel εχουν mtb γεωμετρία σκελετού με τιμόνι κούρσας.
Είσαι σίγουρος για αυτό? Τα περισσότερα που έχω δει, σε φωτογραφίες πάντα, είναι δρόμου με δυνατότητα να δεχτούν φαρδύτερα ελαστικά (άρα έχουν δισκόφρενα) και άλλο σύστημα μετάδοσης.

πχ https://www.canyon.com/en-gr/gravel-bikes/all-road/grail/cf-sl/

 

bretsos

Μπάμιας Ρεβιθούλης Τσουκνιδούλης Φετούλης
Μηνύματα
5.797
Reaction score
19.000
αναφέρομαι στο πλαίσιο, η γεωμετρία είναι mtb, όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά είναι σαν μια endurace κούρσα
 

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
521
Reaction score
1.697
Στον Υμηττο που τον γυρίζω τακτικότατα, μόνο μια φορά έχω δει gravel. Τον λυπήθηκα θα έλεγα όπως τον είδα στο μοναστήρι από κάτω να παλεύει με τις φυτευτές πετρούλες.. Μετά δεν τον ξαναείδα. Όλοι mountain έχουν, και λιγοι με trekking που πάνε χαλαρά και προσεχτικά, και μιλάμε για πολλούς ποδηλάτες.

Αυτα για χωμα και μονοπάτια, για άσφαλτο έχουμε @pankrok από ντόπιους και @bretsos από εισαγόμενους :lolsign:
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
718
Reaction score
1.752
@pankrok
Ευχαριστώ για την ανάλυση, βοηθάει πολύ!
Κάπως έτσι τα σκέφτομαι κι εγώ και τείνω να αποκλείσω το mountain, με τα δεδομένα πως:

- Ναι μεν είμαι κυρίως χώμα, αλλά όπως λες σε βατές διαδρομές, όχι extreme. OK, ανάλογα την περίσταση (αν έχει βρέξει π.χ.) θα γίνουν πιο άγριες (πέτρες, νεροφαγώματα κλπ.) αλλά και πάλι όχι εντούρο όπως είπες ή πολλές λάσπες κλπ. Σε αυτή την περίπτωση ναι, μπορεί να μην κινηθείς όσο γρήγορα ή άνετα θα έκανες με ένα mountain, αλλά καλώς ή κακώς ψάχνουμε μια all round λύση, θα γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί.

- Το τωρινό μου ποδήλατο (με το οποίο κάνω σχεδόν καθημερινά αυτές τις διαδρομές) δεν έχει αναρτήσεις, ούτε μπροστά, ούτε πίσω. Ναι, οκ, σε κάποιες περιπτώσεις μπροστά θα μου ήταν πιο ξεκούραστο αν είχε, αλλά δεν μου είναι μεγάλο πρόβλημα, προσαρμόζω το κράτημα και προχωράω. Άρα δεν με τρομάζει να πάρω ποδήλατο χωρίς αναρτήσεις, ξέρω τι να περιμένω. Ίσα ίσα το προτιμάω (αφού είμαι σκληροτράχηλο αγόρι και το αντέχω) για τα πλεονεκτήματα που έχει αλλού.

- Για τις σχέσεις, αυτό που έχω τώρα έχει range από 1:1 έως 3,69:1. Στις ανηφόρες πλέον μου έχω απαγορεύσει την πρώτη (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) οπότε δεν με νοιάζει να πηγαίνει παρακάτω, μέχρι εκεί καλά είναι. Στην ευθεία θα ήθελα λίγο γκάζι ακόμα. Άρα σίγουρα δεν έχει νόημα να πάω σε mountain που να κινείται σε χαμηλότερα ratios.

- Για τα λάστιχα είναι το μόνο που με "τρομάζει", όπως είπα τα δικά μου είναι 1,95 ίντσες και φτάνουν στα όριά τους σε γρήγορες στροφές στο χώμα. Αλλά μπορεί ένα καλό 40άρι να έχει το ίδιο ή και καλύτερο κράτημα σε στεγνό χώμα, δεν παίζει αποκλειστικά το πλάτος ρόλο. ΟΚ, δεν θα είναι τόσο καλό σε λάσπη, αλλά δεν κινούμαι πολύ σε λάσπη, οπότε είπαμε, συμβιβασμοί.

Απλά το θέμα είναι, μετά το mountain τι;

Με έχετε μπερδέψει με τα "άλλα". Η ιδέα του gravel μου ακούγεται καλή (συμβιβασμός μεταξύ MTB και κούρσας). Αλλά αν ακούς μετά τον @Diylover να σου λέει είδα τον άλλον στο βουνό και τον λυπήθηκα, λες μην κάνω καμιά χαζομάρα και το μετανιώσω!
 

Μηνύματα
9.715
Reaction score
10.321
Στον Υμηττο που τον γυρίζω τακτικότατα, μόνο μια φορά έχω δει gravel. Τον λυπήθηκα θα έλεγα όπως τον είδα στο μοναστήρι από κάτω να παλεύει με τις φυτευτές πετρούλες.. Μετά δεν τον ξαναείδα. Όλοι mountain έχουν, και λιγοι με trekking που πάνε χαλαρά και προσεχτικά, και μιλάμε για πολλούς ποδηλάτες.

Αυτα για χωμα και μονοπάτια, για άσφαλτο έχουμε @pankrok από ντόπιους και @bretsos από εισαγόμενους :lolsign:
ο Υμηττός δεν έχει μεγάλη σχέση με την Πάρνηθα ούτε σε άσφαλτο ούτε σε χώμα.
είναι κακοτράχαλος στα χωμάτινα μονοπάτια ( από όσα έχω δει περπατώντας) και πιο απότομος στις κλίσεις στην άσφαλτο.
η αναφορά στην Πάρνηθα είναι γιατί ο @symos περιφέρεται εκεί γύρω.
όχι οτι δεν έχει και η Πάρνηθα κατσικόδρομους απλά ο Υμηττός έχει πολύ λιγότερες επιλογές σε βατό χώμα.
σε κάθε περίπτωση οι απόψεις μου είναι εμφανώς επιρεασμένες από την αγάπη για την ταχύτητα οπότε οι επιλογές μου είναι γενικά προς λεπτότερα λάστιχα , με λιγότερη χάραξη και μακρυές σχέσεις.
ένα άλλο θέμα είναι οτι έστω και έχεις ανάρτηση , αν είναι το πιρούνι σαν το zoom του ideal μου (φθηνή κατηγορία) πάρτο και πέτα το. μικρή διαδρομή που τερματίζει έυκολα και τζόγος στο φρενάρισμα κλπ.

δηλαδή , αποφασίζεις hardtail , μέσα . να έχει καλό πιρούνι όμως ή έστω να επιτρέπει ο λαιμός του σκελετού αλλαγή σε κάτι σωστό που δε θα λυγίζει όταν πατάς φρένο μετά από λίγο καιρό.
 

Μηνύματα
726
Reaction score
703
@pankrok
Ευχαριστώ για την ανάλυση, βοηθάει πολύ!
Κάπως έτσι τα σκέφτομαι κι εγώ και τείνω να αποκλείσω το mountain, με τα δεδομένα πως:

- Ναι μεν είμαι κυρίως χώμα, αλλά όπως λες σε βατές διαδρομές, όχι extreme. OK, ανάλογα την περίσταση (αν έχει βρέξει π.χ.) θα γίνουν πιο άγριες (πέτρες, νεροφαγώματα κλπ.) αλλά και πάλι όχι εντούρο όπως είπες ή πολλές λάσπες κλπ. Σε αυτή την περίπτωση ναι, μπορεί να μην κινηθείς όσο γρήγορα ή άνετα θα έκανες με ένα mountain, αλλά καλώς ή κακώς ψάχνουμε μια all round λύση, θα γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί.

- Το τωρινό μου ποδήλατο (με το οποίο κάνω σχεδόν καθημερινά αυτές τις διαδρομές) δεν έχει αναρτήσεις, ούτε μπροστά, ούτε πίσω. Ναι, οκ, σε κάποιες περιπτώσεις μπροστά θα μου ήταν πιο ξεκούραστο αν είχε, αλλά δεν μου είναι μεγάλο πρόβλημα, προσαρμόζω το κράτημα και προχωράω. Άρα δεν με τρομάζει να πάρω ποδήλατο χωρίς αναρτήσεις, ξέρω τι να περιμένω. Ίσα ίσα το προτιμάω (αφού είμαι σκληροτράχηλο αγόρι και το αντέχω) για τα πλεονεκτήματα που έχει αλλού.

- Για τις σχέσεις, αυτό που έχω τώρα έχει range από 1:1 έως 3,69:1. Στις ανηφόρες πλέον μου έχω απαγορεύσει την πρώτη (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) οπότε δεν με νοιάζει να πηγαίνει παρακάτω, μέχρι εκεί καλά είναι. Στην ευθεία θα ήθελα λίγο γκάζι ακόμα. Άρα σίγουρα δεν έχει νόημα να πάω σε mountain που να κινείται σε χαμηλότερα ratios.

- Για τα λάστιχα είναι το μόνο που με "τρομάζει", όπως είπα τα δικά μου είναι 1,95 ίντσες και φτάνουν στα όριά τους σε γρήγορες στροφές στο χώμα. Αλλά μπορεί ένα καλό 40άρι να έχει το ίδιο ή και καλύτερο κράτημα σε στεγνό χώμα, δεν παίζει αποκλειστικά το πλάτος ρόλο. ΟΚ, δεν θα είναι τόσο καλό σε λάσπη, αλλά δεν κινούμαι πολύ σε λάσπη, οπότε είπαμε, συμβιβασμοί.

Απλά το θέμα είναι, μετά το mountain τι;

Με έχετε μπερδέψει με τα "άλλα". Η ιδέα του gravel μου ακούγεται καλή (συμβιβασμός μεταξύ MTB και κούρσας). Αλλά αν ακούς μετά τον @Diylover να σου λέει είδα τον άλλον στο βουνό και τον λυπήθηκα, λες μην κάνω καμιά χαζομάρα και το μετανιώσω!
Χαιρετε! Γιατι δεν παιρνεις ενα κι ενα; αφου εγραψες δεν υπαρχει hard cash constraint. Με 1.5 -2 χιλιαρικα εχεις και τους 2 κοσμους, αξιοπρεπεστατα!
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
718
Reaction score
1.752
Χαιρετε! Γιατι δεν παιρνεις ενα κι ενα; αφου εγραψες δεν υπαρχει hard cash constraint. Με 1.5 -2 χιλιαρικα εχεις και τους 2 κοσμους, αξιοπρεπεστατα!
Ναι, αυτό θα ήταν το ιδανικό αν ήθελα να κάνω και τα δύο (βουνό και άσφαλτο), όμως ξεχωριστά.

Το πρόβλημα που έχω είναι πως τα συναντάω όλα στην ίδια διαδρομή. Θα κάνω δηλαδή π.χ. 15χλμ εκ των οποίων είναι 2 κανονική άσφαλτος, 3 παλιά μισοχαλασμένη άσφαλτος (γύρω από τα Βασιλικά έχει πολλούς τέτοιους δρόμους), 9 πατημένος χωματόδρομος και 1χλμ πέτρες, ρίζες, χαλίκι, whatever.

Το ποδήλατο δρόμου από κάποια σημεία δεν θα πέρναγε καν, ενώ το mountain στη μισή και βάλε διαδρομή (που είναι βατή και γρήγορη, άσχετα αν είναι χώμα) θα σε παίδευε χωρίς λόγο.

Γι'αυτό νομίζω κάτι "ενδιάμεσο" θα ήταν το ιδανικό. Υπό μια έννοια και αυτό που έχω τώρα ενδιάμεσο είναι. Ναι μεν παλιά τα λέγαμε όλα "mountain", όμως στην πράξη όπως είπα δεν έχει αμορτισέρ και τα ratios των σχέσεων είναι 1 έως 3,69. Τα περισσότερα σύγχρονα mountain έχουν πιο μικρά ratios, κάτι που δεν θέλω.
 

Μηνύματα
9.715
Reaction score
10.321
Έριξα μια μελέτη λίγο πιο εμπεριστατωμένη με πειραματικά δεδομένα στο πρόβλημα σου.
Βγήκα να πιω το αίμα των νέων σε πατημένους αγροτικούς δρόμους με το παλιό μου hill master (του 94).
Χωρίς ανάρτηση , πιο κοντή σχέση 25 μπροστά 28 πίσω και continental double fighter.
Αν είναι πατημένους ο δρόμος η ανάρτηση είναι άχρηστη , στις μικρές ανωμαλίες όμως ένα πιρούνι μπορεί να βολεψει αρκεί να μην είναι φθηναδούρα.
Όσο ανεβαίνουν οι κλίσεις χρειάζεσαι πιο off λάστιχο και χαμηλότερη κλιμάκωση. Επίσης ένα άλλο θέμα είναι ότι αν θες να πας γρήγορα σε κατηφόρα μάλλον θες χαμήλωμα στη σέλα οπότε εκεί παίζει μπάλα το lift πως λέγεται της σέλας που μπορείς εν κίνησει να την κατεβάζεις (έχει πλάκα το έχω δοκιμάσει) .
Άρα λοιπόν ψάχνεις για κλιμάκωση και λίγο κάτω από το 1 πχ 34 μπροστά και 11 50 πίσω (=gravel) και παίζεις ανάμεσα σε καλή ανάρτηση hardtail ή ελαφρυ πλαίσιο gravel .
Αν κρατάς μέση ταχύτητα πάνω 15 ( επειδή το επιτρέπει ο δρόμος) μάλλον gravel ,αν μικρότερη hardtail
Αφήνεις το κομμάτι της ασφάλτου εκτός αφού είναι μικρή διαδρομή για να χαρείς το χώμα με άνεση και ασφάλεια.
Καταλήγεις τελικά σε 2 ποδήλατα με το δεύτερο να είναι ασφάλτινο για Κατσιμίδι και φυσικά κεραίες.
Θα περάσεις υπέροχα, είσαι σε περιοχή που οι ανηφόρες της μεγαλώνουν γερά παιδιά
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
718
Reaction score
1.752
Άρα λοιπόν ψάχνεις για κλιμάκωση και λίγο κάτω από το 1 πχ 34 μπροστά και 11 50 πίσω (=gravel) και παίζεις ανάμεσα σε καλή ανάρτηση hardtail ή ελαφρυ πλαίσιο gravel .
Τέλεια, ευχαριστώ πολύ!

Αυτή τη στιγμή όπως το βλέπω το ιδανικό για μένα θα ήταν gravel με Shimano GRX, ιδανικά με 2 δίσκους μπροστά.

Την ανάρτηση όπως είπα και παραπάνω τη θυσιάζω, δεν μου λείπει τόσο. Άρα καλύτερα ελαφρύτερο gravel.
 

bretsos

Μπάμιας Ρεβιθούλης Τσουκνιδούλης Φετούλης
Μηνύματα
5.797
Reaction score
19.000
Ανάσταση!! :lolsign:
Για δείξε μας κάνα λινκ να πάρουμε καμιά γεύση.

Και μια αρκετά δυνατή μετά χαλαρης βροχουλας

IMG_20210619_204411.jpg
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
160.350
Μηνύματα
2.525.911
Members
36.117
Νεότερο μέλος
ektoras33
Top