Ποδήλατο

Μηνύματα
17.700
Reaction score
25.458
Είχα ξαναρωτήσει νομίζω αλλά δεν πρέπει να είχα πάρει απάντηση. Εγώ για παράδειγμα έχω ελάχιστη σχέση 34/28=1.21 που ουσιαστικά είναι το ίδιο με 36/30=1.2 το αποτέλεσμα είναι ίδιο ή όχι? αυτό που νιώθεις δλδ εννοώ.

Αν είναι ίδιο, που προσωπικά δεν καταλαβαίνω γιιατί να μην είιναι, ποιος ο λόγος να πας ακόμα και σε 52/36 αν πρώτα δεν είσαι σε θέση (δεν είσαι αρκετά δυνατός) να "κοντύνεις" τις σχέσεις σου στην κασέτα?

Χαζοί είναι οι αμερικάνοι της sram που βγάζουν δίσκους 46/33 ?
γιατί βασικά το πρόβλημα είναι το 50/11 που δεν μπορεί να γίνει (σε shimano) 50/10 , οπότε πάει μόνο 52/11
ΑΝ το χρειάζεσαι.
οι αμερικανοί έχουν 10 στην πίσω κασέτα οπότε το 46/10 είναι μεταξύ 52/11 και 50/11.

αν δεν είναι απαραίτητο να έχεις σχέση για κατηφόρες (πρακτικά) τότε μικρότερες κασέτες, μικρότερα φύλλα, λιγότερο βάρος.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.413
Reaction score
22.478
Άρα, θα πάω για το Shimano Ultegra FC-R8000 Crankset 2x11-speed, 52-36 @170mm.

Ευχαριστώ όλους, κομψούς κι άκομψους! :biggrin:
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Αυτό που ουσιαστικά λέω είναι πως πρώτα "κόβεις" την κασέτα από 11-32 σε 11-28 (αν είσαι με 11-34 δεν έχει νόημα να κουβεντιάζουμε για άλλο κρανκσετ) και μετά κοιτάς για 52/36. Η αλλαγή κασέτας είναι φθηνή και βλέπεις που περίπου βρίσκεσαι, άσε που μπορείις να έχεις 2 ή και 3 και να τις αλλάζεις (οκ θα υπάρχει ένα μικρό θέμα με την αλυσίδα αλλά λεπτομέρεια).
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.770
Reaction score
97.571
Αυτό που ουσιαστικά λέω είναι πως πρώτα "κόβεις" την κασέτα από 11-32 σε 11-28 (αν είσαι με 11-34 δεν έχει νόημα να κουβεντιάζουμε για άλλο κρανκσετ) και μετά κοιτάς για 52/36. Η αλλαγή κασέτας είναι φθηνή και βλέπεις που περίπου βρίσκεσαι, άσε που μπορείις να έχεις 2 ή και 3 και να τις αλλάζεις (οκ θα υπάρχει ένα μικρό θέμα με την αλυσίδα αλλά λεπτομέρεια).
Μπορούν να γίνουν αμέτρητοι συνδυασμοί με αλλαγές chainrings/casettes.

Το βασικό είναι να ταιριάζει το setup με τη φυσική κατάσταση του ποδηλάτη και τις διαδρομές που συνήθως κάνει.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.122
Reaction score
53.764
Άρα, θα πάω για το Shimano Ultegra FC-R8000 Crankset 2x11-speed, 52-36 @170mm.

Ευχαριστώ όλους, κομψούς κι άκομψους! :biggrin:
Και πολύ καλά θα κάνς, Πίσω τι κασέτα είπαμε ότι έχς?
Αυτό που σε είπε ο δικό σου για τη αεροδυναμική στάση, έχουν να κάνουν με τις αλλαγές που ανέφερα.
Φαντάς τώρα να πατάς ένα 165mm βραχίονα, ο οποίος σε τοποθετεί σε άλλη θέση στο πλαίσιο και να έχς και 39/53 δίσκους, πραγματικό χάος οι αλλαγές...
 
Last edited:


bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.122
Reaction score
53.764
Με 11-32 θα είσαι καλά, αργότερα (όταν εσύ θα κρίνεις) έχεις περιθώρια να παίξεις και με τη κλιμάκωση σε κασέτα. 11-30 ή 11-28.
 


Μηνύματα
17.700
Reaction score
25.458
τώρα σχετικά με την κασέτα και το αν πρέπει να μικρύνει ή όχι και τι σημαίνει αυτό

11-25 (11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 teeth)
11-28 (11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 teeth)
11-30 (11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30 teeth)
11-32 (11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 teeth)
12-25 (12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25 teeth)
14-28 (14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28 teeth)

έστω λοιπόν είσαι (και είμαι) στην 11-32. Στην ευθεία έχεις πρακτικά τα 14,16,18,20
αν πας σε 11-28 ή 11-30 (καμία διαφορά στην ευθεία οι δύο αυτές) έχεις 14,15,17,19 δηλαδή εκ πρώτης όψεως μικρότερα , στην πράξη όμως ενδιάμεσα γρανάζια.
αν πχ είσαι 85 στροφές με το 16 , ανεβαίνοντας επίπεδο θα σου χρησιμεύσει το 15. Ωστόσο υπάρχει και η περίπτωση να είσαι αποδοτικότερος στα "ζυγά" και η μετάβαση στα "μονά" να είναι υποβάθμιση.
στην ανηφόρα πάλι είναι πιο αναμενόμενα τα πράμματα , από 11-32 σε 11-28 είναι να πηγαίνεις από 11άρα σε 10άρα οπότε θέλει τα απαραίτητα βαττάκια.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.770
Reaction score
97.571
τώρα σχετικά με την κασέτα και το αν πρέπει να μικρύνει ή όχι και τι σημαίνει αυτό

11-25 (11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 teeth)
11-28 (11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 teeth)
11-30 (11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30 teeth)
11-32 (11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 teeth)
12-25 (12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25 teeth)
14-28 (14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28 teeth)

έστω λοιπόν είσαι (και είμαι) στην 11-32. Στην ευθεία έχεις πρακτικά τα 14,16,18,20
αν πας σε 11-28 ή 11-30 (καμία διαφορά στην ευθεία οι δύο αυτές) έχεις 14,15,17,19 δηλαδή εκ πρώτης όψεως μικρότερα , στην πράξη όμως ενδιάμεσα γρανάζια.
αν πχ είσαι 85 στροφές με το 16 , ανεβαίνοντας επίπεδο θα σου χρησιμεύσει το 15. Ωστόσο υπάρχει και η περίπτωση να είσαι αποδοτικότερος στα "ζυγά" και η μετάβαση στα "μονά" να είναι υποβάθμιση.
στην ανηφόρα πάλι είναι πιο αναμενόμενα τα πράμματα , από 11-32 σε 11-28 είναι να πηγαίνεις από 11άρα σε 10άρα οπότε θέλει τα απαραίτητα βαττάκια.
Πριν πολλά χρόνια είχα μία 28-11 κασέτα. Μπροστά 50 μεγάλο. Στις ευθείες των Ανατολικών Προαστίων που έκανα πολλά χιλιόμετρα, το 50-17 ήταν ελαφρύ και το 50-15 μου χαλούσε το στροφάρισμα. Ήθελα 16 που δεν είχα (μέχρι να αλλάξω) και αναγκαζόμουν να "παίζω" με τα 15-17.
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Αυτό ακριβώς που λέει ο xfader, όσο πιο κοντά είναι οι σχέσεις σου βρίσκεις ακριβώς αυτό που χρειάζεσαι άρα το ρυθμό σου. Αν έχεις μεγαλύτερο γρανάζι από αυτό που χρειάζεσαι χάνεις χρόνο, αν έχεις μικρότερο κουράζεσαι. Σε αποστάσεις 40-50-80 χλμ ένα δόντι πάνω ένα κάτω δεν είναι μεγάλο θέμα αλλά όταν έχουμε 200χλμ και πάνω η διαφορά είναι μεγάλη.

και σε αναβάσεις ακόμα και το μισό δόντι είναι υπόθεση
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.122
Reaction score
53.764
Πριν πολλά χρόνια είχα μία 28-11 κασέτα. Μπροστά 50 μεγάλο. Στις ευθείες των Ανατολικών Προαστίων που έκανα πολλά χιλιόμετρα, το 50-17 ήταν ελαφρύ και το 50-15 μου χαλούσε το στροφάρισμα. Ήθελα 16 που δεν είχα (μέχρι να αλλάξω) και αναγκαζόμουν να "παίζω" με τα 15-17.

Ότι έπαθα εγώ με τη ultegra 11-28, μετά έβαλα DA 12-28 και σώθκα. Στη πορεία βάζοντας κεραμική μεσαία τριβή επέστρεψα στη 11-28.

Κρόκ δεν με είπες, παρατήρησες κάποια διαφορά με τη moquai?
 

Μηνύματα
17.700
Reaction score
25.458
δεν λέει μόνο αυτό.
επειδή δεν παίζει να έχεις συνεχόμενα όλα τα γρανάζια πρέπει να ξέρεις ποιό σε βολεύει.
δεν είναι απαραίτητα μονοσήμαντο οτι ένας δυνατός ποδηλάτης θα έχει 11-28 και ένας μέτριος 11-32, είναι πιθανό το 16 του 11-32 να ταιριάζει περισσότερο στον δυνατό ποδηλάτη.

στην ανηφόρα επειδή παίζουμε τα άκρα της κασσέτας είναι μονοσήμαντη η διαφορά, δυνατό παλικάρι 11-28, αδύναμο 11-32
Κρόκ δεν με είπες, παρατήρησες κάποια διαφορά με τη moquai?
επειδή με ταλαιπώρησε αφ ενός η ασφυξία των φύλλων (που ήταν και ο λόγος που άκουγα οτι άκουγα) αφ ετέρου η γρίπη-ουρολοίμωξη-προστατίτιδα-γ@μωτουγιατρούςαπταλιντλ τον τελευταίο μήνα δεν ξέρω τι σκατά κατάλαβα.
μάλλον τσουλάει πιο ομαλά το βραχίονας αλλά δεν είναι να βγάλω το μπιμπ και να το ανεμίζω στον αέρα
 



Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Αυτό σου λέω πως το θέμα δεν είναι το 28 ή το 32. Αν είχα όλα τα ενδιάμεσα θα επέλεγα 32 για μία στο τόσο ρε παιδί μου. Όμως αφού θα έχω 11 σχέσεις και πρέπει (όχι απλά θέλω) να είναι όσο πιο κοντά γίνεται θα πάω στο 28. Δεν είναι το ένα μεσαίο γρανάζι που προσθέτει, είνα πως η κλιμάκωση είναι ανά 2 δόντια κι όχι ανά 3.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.122
Reaction score
53.764
που είχαν λυθεί οι βίδες λέω , άσφιχτες , χαλαρές

Αααα μάλιστα, η διαφορά είχαμε ξανά πει ότι πέραν της λίγο πχιο σμούθ αίσθησης στο πάτημα σε δίνει αυτό που είπα λίγο παραπάν, εγώ κέρδισα περίπου 3-4 βατάκια, όσα με έλειπαν για να κρατήσω ρυθμό σε τέμπο με 53/13
 

Μηνύματα
17.700
Reaction score
25.458
κάποια στιγμή πρέπει να ανέβω κάνα βνο να δούμε τι κάνουμε.
να μας λυθούν οι απορίες και για την κεραμικιά και για τα δόντια
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.770
Reaction score
97.571
Αυτό σου λέω πως το θέμα δεν είναι το 28 ή το 32. Αν είχα όλα τα ενδιάμεσα θα επέλεγα 32 για μία στο τόσο ρε παιδί μου. Όμως αφού θα έχω 11 σχέσεις και πρέπει (όχι απλά θέλω) να είναι όσο πιο κοντά γίνεται θα πάω στο 28. Δεν είναι το ένα μεσαίο γρανάζι που προσθέτει, είνα πως η κλιμάκωση είναι ανά 2 δόντια κι όχι ανά 3.
Ένας άλλος λόγος, πέρα από τη "μαγκιά", που στα παλιά χρόνια είχαμε πιο χαμηλό στροφάρισμα ήταν η απουσία επιλογών στις σχέσεις.

Στα 80s οι κασέτες ήταν 6-7άρες με το μικρότερο στα 13 και το μεγαλύτερο συνήθως 21-23. Μπροστά δεν υπήρχε μικρότερο από 42. Αναγκαστικά δουλεύαμε βαριά πατήματα ακόμα και σε ήπιες ανηφόρες.

Ήταν πολύ συνηθισμένο να αλλάζουμε κασέτα (ή πίσω τροχό) αναλόγως της διαδρομής της ημέρας.

Ένα απόσπασμα για τις σχέσεις που χρησιμοποιούσε ο Bernard Hinault, ο αγαπημένος μου pro των 70-80s:

---------------------
In Bernard Hinault and Claude Genzling’s book Road Racing: Technique and Training, Hinault describes the evolution of his bike gears. He started out as a youth rider using 50×16 maximum gear and during his junior years never exceeded 51×14. This was despite there being no gear limit. As a professional his gears were much bigger with a 53 front ring and occasionally a 54 or 55. His ratios at the lower end did, however, reduce during his career. During mountainous races he rode a 22 in his early years progressing to a 24 so he could remain seated for longer when climbing. Contrast this with Froome’s gearing for the Tour of the Alps: 52/38 and an 11-30 cassette and it is clearly evident that what was considered a small ratio back in the 80’s is much larger than the choice of professionals today (3.67m compared with 2.67m).

These higher climbing gears during the 80’s were partly dictated by the available equipment but the prevailing view at the time was that a 23 sprocket was adequate for all but the steepest of climbs where a rider may choose a 24, 25 or 26. Remember, this was paired with nothing smaller than a 42 front ring or, very rarely, a 41. Merckx apparently often rode hilly races with 52/44 and 13-21 speed block. The recommendation for a very hilly one day race in the 1980’s was to swap the 21 for a 22 or 23 and pair it with a 42 front ring, much higher than the lowest gears of today.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.122
Reaction score
53.764
Σημερινή ανάβαση καντήλι με το mtb, άλλη μια φορά ανέβηκα με τη κούρσα. Εξαιρετικά δύσκολο, τραβάει πολύωρα 17-18%
Με το mtb και τις σχέσεις που διαθέτει ήταν πολύ εύκολο και απολαυστικό θα έλεγα.
IMG_20221217_122030.jpg
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.876
Μηνύματα
3.031.893
Members
38.510
Νεότερο μέλος
who7
Top