Ποδήλατο

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.835
Reaction score
97.793
Απάντηση: Ποδήλατο...

Εεε, περίμενε κι εσύ μερικά χρόνια. :105:
 

Μηνύματα
3.910
Reaction score
657
Απάντηση: Ποδήλατο...

κατέληξα στα
Scott sportser 60 αν δεν έχει ανάρτηση
και ktm life joy

τέτοια λεφτά δεν υπάρχουν,
οπότε κάτι παραπλήσιο;
 




wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.425
Reaction score
22.494
Απάντηση: Ποδήλατο...

Απορία: Τα κράνη έχουν ημερομηνία "λήξης";

Βασικά, το δικό μου κατασκευάστηκε το 2004 και το χρησιμοποιώ από το 2007. Ένας φιλαράκος που το παρατήρησε με έπρηξε να το αλλάξω επειδή - όπως υποστηρίζει - από ένα χρονικό σημείο και μετά, τα υλικά κατασκευής του χάνουν τις ιδιότητές τους (π.χ. ελαστικότητα, αντοχή κτλ) και εν τέλει μπορεί να καταστεί επικίνδυνο.


Είναι όντως έτσι; Αν ναι, κάθε πότε πρέπει να αλλάζονται τα κράνη;
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.532
Reaction score
78.590
Ανάλογα το υλικό, αν και δε νομίζω πως τα κράνη των ποδηλάτων λήγουν.
Απο τι είναι φτιαγμένο το δικό σου?
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.425
Reaction score
22.494
Απάντηση: Ποδήλατο...

Δεν θυμάμαι. Είναι Giro, παρόμοιο με αυτό - οπότε υποθέτω ότι έχει τα ίδια υλικά.

Σε άλλο forum, στην ίδια ερώτηση πήρα την εξής απάντηση:

Στα ποδηλατικα υποτιθεται ισχυει το καθε 3 χρονια.Ενταξει οσο να ναι με ηλιους,νερα,ιδρωτες χανει καπου.Σιγουρα καλυτερο απο το να μην φορας,αλλα καλο ειναι να το αλλαζεις μια στο τοσο με ενα φθηνο-επωνυμο.Δηλαδη το να δινεις 20-30 ευρω καθε 3+ χρονια δεν πιστευω να ειναι μεγαλο εξοδο.



και απάντησα:
Εχμ, δεν είμαι τόσο σίγουρος για τα €20-30... Βασικά, το δικό μου είναι Giro και το είχα πάρει γύρω στα €50-60, αλλά και πάλι μία φορά στα 3 χρόνια δεν είναι τόσο τραγικό. Απλά, δεν έχω πειστεί ότι η φθορά από ήλιους/νερά/ιδρώτες είναι τέτοια που να το βγάζει off στα 3 χρόνια...
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.532
Reaction score
78.590
Τα κράνη των μοτοσυκλετών συνιστάται να αλλάζονται μετά από πέντε χρόνια χρήσης, αλλά αυτό έχει να κάνει κυρίως με την επένδυση (και την ανάγκη να πουλάνε!).
 

Μηνύματα
994
Reaction score
80
Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Τα κράνη των μοτοσυκλετών συνιστάται να αλλάζονται μετά από πέντε χρόνια χρήσης, αλλά αυτό έχει να κάνει κυρίως με την επένδυση (και την ανάγκη να πουλάνε!).
Τα κρανη συνισταται να αλλαζουν καθε 5 ή 7 χρονια (τουλαχιστον τα θερμοπλαστικα) διοτι με την παροδο των χρονων τα υλικα τους χανουν της ιδιοτητες τους. Επιπλεον σε ενα κρανος, απο την ημερομηνια παραγωγης του μεχρι την ημερομηνια πωλησης του μπορει να εχουν περασει και 3 χρονια οποτε σου λενε για ημερομηνια λήξης σε 5 για να ειναι σιγουροι για την ασφαλεια σου.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.835
Reaction score
97.793
Απάντηση: Ποδήλατο...

Η ημερομηνία λήξης στα κράνη ποδηλασίας είναι αντικείμενο συζήτησης πολλών ετών. Από τότε που βγήκαν τα πρώτα σύγχρονα κράνη και αντικατέστησαν τα old school , ξεκίνησε η κουβέντα για την ωφέλιμη ζωή τους. Οι περισσότερες εταιρείες κατασκευής κρανών λένε ότι αντέχουν 3-5 χρόνια. Άρα είναι σίγουρο πως δεν έχουν πρόβλημα για μερικά χρόνια ακόμα.
Οι υπέρμαχοι των συχνών αλλαγών λένε ότι ο ιδρώτας, τα νερά, η ηλιακή ακτινοβολία κλπ καταστρέφουν το υλικό κατασκευής πολύ γρήγορα. Όμως τα στάνταρ πιστοποίησης είναι πλέον πολύ αυστηρά όσον αφορά την αντοχή στην υγρασία και στην υπεριώδη ακτινοβολία. Ένα καλό επώνυμο κράνος μπορεί να αντέξει πολλά χρόνια με κάποιους υποτυπώδεις κανόνες συντήρησης. Τα εσωτερικά pads που έρχονται σε επαφή με τον ιδρώτα μας, θέλουν πιο συχνή αλλαγή. Γι' αυτό κι όταν αγοράζουμε κράνος, καλό είναι να αποφεύγουμε τα πολύ φτηνά που δεν έχουν αποσπώμενα pads.
Φυσικά, αν μετά από πτώση ή άλλη κακομεταχείριση, υπάρχουν εμφανή σημάδια ή ρωγμές, το αντικαθιστούμε αμέσως.
 


Μηνύματα
120
Reaction score
15
Απάντηση: Ποδήλατο...

Γεια σας,
τελικά μετά από μια περίοδο με ποδήλατο τύπου fitness ή υβριδικό κατ΄άλλους οδηγήθηκα νομοτελειακά προς την κούρσα. Τελικά δίκιο έχουν όσοι υποστηρίζουν ότι όταν θέλεις να κάνεις αρκετά χιλιόμετρα σε άσφαλτο...μην το παιδεύεις πολύ. Πάρε κατ΄ευθείαν κούρσα και ξεμπέρδεψες. Η διαφορά ακόμα και με ένα καλό υβριδικό, είναι μέρα με τη νύχτα! Ελαφρά, πολύ λιγότερες τριβές, ταχύτατα.... κοινώς απολαυστικά!



 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Αυτό για τις κούρσες σε σύγκριση με τα fitness δεν είναι κανόνας.
Υπάρχουν fitness ελαφρύτερα και με καλύτερα περιφερειακά (βλέπε τριβές) από κούρσες, οπότε και ποιο γρήγορα.
Άλλωστε τα ίδια περιφερειακά, σε κάποιες περιπτώσεις, βγαίνουν και για τιμόνι κούρσας και για fitness.
Η μόνη διαφορά είναι, σε πολλές περιπτώσεις, μόνο στο τιμόνι, που στη κούρσα βοηθάει για καλύτερη αεροδυναμική και περισσότερες επιλογές στη στάση του σώματος, αναλόγως τη διαδρομή και τις συνθήκες.
 


Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Αυτό για τις κούρσες σε σύγκριση με τα fitness δεν είναι κανόνας.
Υπάρχουν fitness ελαφρύτερα και με καλύτερα περιφερειακά (βλέπε τριβές) από κούρσες, οπότε και ποιο γρήγορα.
Άλλωστε τα ίδια περιφερειακά, σε κάποιες περιπτώσεις, βγαίνουν και για τιμόνι κούρσας και για fitness.
Η μόνη διαφορά είναι, σε πολλές περιπτώσεις, μόνο στο τιμόνι, που στη κούρσα βοηθάει για καλύτερη αεροδυναμική και περισσότερες επιλογές στη στάση του σώματος, αναλόγως τη διαδρομή και τις συνθήκες.
Ακριβώς.
Επιπλέον για καθημερινή χρήση, τα δρόμου (ή κούρσες) έχουν το μειονέκτημα των 120psi και του ελάχιστου προφίλ στα λάστιχα. Δηλαδή καθόλου ενδοτικότητα και απορρόφηση κραδασμών και σχεδόν σίγουρα στράβωμα ζάντας στους δρόμους της πόλης.

Ένα παράδειγμα υβριδικού ή fitness που κατά τη γνώμη μου είναι καλύτερη επιλογή για πόλη:


Σίγουρα εκείνο που έχει μεγαλύτερη σημασία σε ένα ποδήλατο είναι το χαμηλό βάρος. Όμως όπως ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο μέσα στην πόλη γίνεται κουραστικό, έτσι και τα ποδήλατα δρόμου δεν κάνουν για διαδρομές μεγάλης διάρκειας μέσα στην πόλη γιατί κουράζουν τον αναβάτη.

Εγώ χρησιμοποιώ fitness bike και ακόμα και εκεί ορισμένες φορές μου λείπει η ενδοτικότητα που χρειάζεται σε πραγματικές συνθήκες (λακούβες, ράμπες, σαμαράκια κλπ).
 
Last edited by a moderator:

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.835
Reaction score
97.793
Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Ακριβώς.
Επιπλέον για καθημερινή χρήση, τα δρόμου (ή κούρσες) έχουν το μειονέκτημα των 120psi και του ελάχιστου προφίλ στα λάστιχα.

Ένα "λεπτό" σημείο που μπορεί να βοηθήσει όλους τους κουρσάδες. Τα ελαστικά που έχουν επικρατήσει είναι πλάτους 23mm. Μπορούμε να ανέβουμε στα 25mm και να έχουμε αισθητές διαφορές στην άνεση στους πιο ανώμαλους δρόμους. Σε τελευταίες (κι όχι μόνο) έρευνες τα καλά 25άρια έχουν παρόμοια τριβή κύλισης με τα 23άρια, άρα δεν υπάρχει ο φόβος απώλειας 0,00001Watt :biggrin:. Η ελάχιστα μεγαλύτερη διάσταση τα κάνει πιο απορροφητικά, ειδικά στο "τρεμούλιασμα" που προέρχεται από έντονα σαγρέ οδόστρωμα. Η μέγιστη συνιστώμενη πίεση είναι ένα κλικ πιο κάτω από τα 23άρια.
Τα 25άρια είναι και πιο ανθεκτικά στα σκασίματα/σκισίματα.

Το μόνο μειονέκτημα που έχουν είναι η χειρότερη αεροδυναμική. Αυτό γίνεται εμφανές στα χαρτιά κι όχι στην πράξη, σε μέσες ταχύτητες άνω των 30km/h. Δηλαδή πολύ σπάνια σε συνθήκες προπόνησης και μετακίνησης. Το μεγαλύτερο συγκριτικά βάρος (20-40gr) το θεωρώ ανάξιο συζήτησης.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.425
Reaction score
22.494
Απάντηση: Ποδήλατο...

@xfader: ευχαριστούμε για τις πληροφορίες! Δεν περίμενα ότι 2mm μεγαλύτερο πέλμα προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα μειονεκτήματά τους - που δύσκολα γίνονται αντιληπτά από το μέσο ποδηλάτη.
 

Μηνύματα
3.188
Reaction score
209
Απάντηση: Ποδήλατο...

Ένα άλλο χαρακτηριστικό που βοηθά στην απορόφηση των κραδασμών από το σαγρέ οδόστρωμα, είναι η χρήση ελαστικού παρεμβύσματος στο σκελετό.




Ένα άλλο χαρακτηριστικό που κουράζει στα ποδήλατα δρόμου, είναι το ίδιο το τιμόνι. Ακριβώς επειδή είναι σχεδιασμένα για κούρσα, όταν θέλουμε να κρατάμε το τιμόνι στη μεγαλύτερη διάσταση και άρα να έχουμε όσο το δυνατό καλύτερο έλεγχο, είμαστε υποχρεωμένεοι να έχουμε σκυφτή στάση. Στην περίπτωση βόλτας και πιο όρθιας και άρα πιο άνετης στάσης, τα χέρια ακουμπάνε στην οριζόντια μπάρα που λόγω σχεδιασμού έχει μικρότερο πλάτος. Έτσι ο έλεγχος δεν είναι τόσο ακριβής.

Στα υβριδικά χρησιμοποιείται μπάρα τιμονιού ευθεία και σε ορισμένες περιπτώσεις με μια ελαφριά κούρμπα για λίγο πιο όρθια και άρα πιο ξεκούραστη στάση στο σώμα.




Φυσικά, το πιο αποφασιστικό σημείο επιλογής τύπου ποδηλάτου, είναι το περιβάλλον στο οποίο πρόκειται να χρησιμοποιηθεί.
Σε μια πόλη όπως η Αθήνα, με τα χιλιάδες μπαλώματα στους δρόμους, ίσως ακόμα και ένα υβριδικό ποδήλατο να αποδειχτεί κουραστικό. Εγώ έχοντας δει τους τελευταίους μήνες πως είναι να κάνεις 16 χιλιόμετρα ημερησίως, αρχίζω και βλέπω προς τα ποδήλατα πόλης που έχουν....

... μπροστινό πηρούνι με ελατήρια



Πιο άνετη σέλα και ίσως και εκεί κάποιο σύστημα απορόφησης κραδασμών



Ρυθμιζόμενο ύψος τιμονιού, ό,τι καλύτερο για συνθήκες βόλτας που επιτρέπει άνετη στάση του σώματος



Όσο περισσότερο βέβαια πηγαίνουμε προς τα χαρακτηριστικά της άνεσης, τόσο περισσότερο χάνουμε σε ταχύτητα και feedback από το ίδιο το ποδήλατο.
Όμως αποδεικνύεται ότι στην καθημερινή χρήση ένα ποδήλατο θα σε πάει πιο μακριά και πιο ξεκούραστα όταν ταιριάζει στις συνθήκες του περιβάλλοντος καλύτερα από κάποιο άλλο, που δείχνει εντυπωσιακό αλλά στην πράξη δεν ταιριάζει στη χρήση που θέλουμε. Κλασική περίπτωση τα mountain bike που χρησιμοποιούνται στην πόλη με τα τρακτερωτά λάστιχα.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Re: Απάντηση: Re: Ποδήλατο...

Ακριβώς.
Επιπλέον για καθημερινή χρήση, τα δρόμου (ή κούρσες) έχουν το μειονέκτημα των 120psi και του ελάχιστου προφίλ στα λάστιχα. Δηλαδή καθόλου ενδοτικότητα και απορρόφηση κραδασμών και σχεδόν σίγουρα στράβωμα ζάντας στους δρόμους της πόλης.
Αυτό με το στράβωμα της ζάντας είναι άλλος ένα μύθος που κυκλοφορεί, συνήθως από αναβάτες που δεν έχουν επαφή με κούρσα.
Η αλήθεια είναι πως οποιοσδήποτε τροχός <<προπόνησης>>, που συνήθως ζυγίζουν από 1500 έως 2000 γραμμάρια, δεν έχει κανένα πρόβλημα στη πολύ σκληρή χρήση.

Λέγοντας σκληρή χρήση δεν εννοώ τις συνθήκες χρήσης ενός απλού αστικού ποδηλάτη, που εκεί δεν θα χρειαστεί ποτέ ούτε ακτινολόγηση, αλλά συνθήκες προπόνησης ομάδας όπου περνάς τις γραμμές του τραμ στη παραλιακή με 40 χιλιόμετρα και σκας σε λακκούβα που τραντάζει το ποδήλατο πηγαίνοντας ομαδικά και ο πρώτος ξέχασε να την υποδείξει.

Οι αγωνιστικοί τροχοί των 1400 γραμμαρίων και κάτω δεν έχουν την ίδια αντοχή, αν και αυτοί ακόμα δεν έχουν τόση ανάγκη όσο πιστεύεται.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.901
Μηνύματα
3.033.326
Members
38.518
Νεότερο μέλος
mrkgeo
Top