Ποδήλατο

Μηνύματα
17.737
Reaction score
25.549
μέχρι 7% μπορώ να πάω για 75+/- αλλά όχι για πάντα , άντε κάνα χιλιόμετρο , μετά ή θα κόψει η ανηφόρα ή θα κόψω εγώ.
στα 13+ πάλι δεν βγαίνω μάναμ.
βλέπω βέβαια οτι βελτιώνεται η κατάσταση οπότε θα το δω για άλλες 3-4 φορές φέτος.
 

Μηνύματα
26.522
Reaction score
20.883
Εγώ βγαίνω και σε 20% ή και περισσότερο, αλλά το πώς βγαίνω (με τι cadence και ταχύτητα) είναι άλλο θέμα... :geek: :roflmao: :gamer:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.293
Reaction score
54.232
O bre λέει πως είναι ότι πρέπει για άντριδες αυτό...
Που τους είδε τους άντριδες δεν ξέρω....

Βρε μή συγκρίνεις την βούρτσα με την ...ουτσα....
Βρε δεν μπαίνω στη σύγκριση...
παράδειγμα η θκιάμ κλιμάκωση δεν κάνει για τουρισμό, δεν ξεκινάς με αυτή τη κλιμάκωση να φας βουνά και λαγκάδια, στη 300σάρα που πήγα παρέα με φίλους ήμουν ο μοναδικός στη παρέα με 39-53 & 11-28.
Έγινε ξεκαθάρισμα πως όταν ξεκινήσουν τα βουνά εγώ πρέπει να στροφαρω άρα και να τους αφήσω πίσω.
Αυτοί όλοι ήταν με 34-50 & 11-32, αν προσπαθούσα να πάω με το ρυθμό τους, θα τσακιζα τα γόνατα.
Σου λέω, αυτό είναι εύκολο να το λες, αν έχεις διαθέσιμη ισχύ για να το κάνεις! Έχεις δει φαντάζομαι το bike calculator, οπότε μπορείς να υπολογίσεις τι ισχύ χρειάζεται για μία δεδομένη κλίση, με συγκεκριμένο βάρος (αναβάτη και ποδήλατου) για να διατηρηθεί μία συγκεκριμένη ταχύτητα. Όμως cadence και ταχύτητα είναι τελείως αλληλοεξαρτώμενοι παράμετροι, για μία συγκεκριμένη σχέση ταχυτήτων. Αν θέλεις λοιπόν 80-85, η μόνη εναλλακτική λύση αν λείπει η ισχύς είναι να μειωθεί η ταχύτητα, με μεγαλύτερο γρανάζι πίσω! Ακόμα και πολύ μεγαλύτερο (φτάνουμε και στα MTB), ανάλογα με την κλίση. Και επειδή αυτό προφανώς δεν είναι εφικτό (για ποδήλατο δρόμου), μικρότερη ταχύτητα (για να μπορείς να ανέβεις με δεδομένη ισχύ που έχεις διαθέσιμη) σημαίνει και μικρότερο cadence... physics is a bitch :geek: :rolleyes: :gamer:
Αυτό δε λέμε Σώτο, αν δεν υπάρχει η ισχύ πρέπει να ελαφρύνει το βήμα, πας πιο άνετα και πάντα πιο γρήγορα παρόλο που μειώνεται η ταχύτητα.
Εγώ βγαίνω και σε 20% ή και περισσότερο, αλλά το πώς βγαίνω (με τι cadence και ταχύτητα) είναι άλλο θέμα... :geek: :roflmao: :gamer:
Συνήθως αυτό είναι για λίγο, εγώ μαζεύω φόρα πριν από τέτοιες καταστάσεις και στη διάρκεια ανεβάζω ταχύτητες, μόλις τελειώσουν τα βάσανα κατεβάζω αμέσως δεν μένω με υψηλό cadence ώστε να αδρανησουν τα ποδάρια και να γαλακτωσουν
 
Last edited:

Μηνύματα
26.522
Reaction score
20.883
Κάποια παραδειγματάκια. Πχ στο 8% που λές Χρήστο, δεν μου είναι τόσο δύσκολο το 80αρι, αρκεί φυσικά να μην είναι μεγάλη η ανηφόρα, αφού χοντρικά θέλω 220 βατ για να το πετύχω με 11χαω περίπου. Πηγαίνοντας όμως στο 10% η απαραίτητη ισχύς αυξάνεται στα 270 βατ, ενώ αν πάμε στο 12% η ισχύς πάει στα 320 βατ. Για μικρό μήκος, εφικτό, αλλά όχι για κάτι με διάρκεια... (αν σε λένε 'bretsos' με ftp 400+ όμως, είναι διαφορετικό το θέμα! ) :geek:

b8.jpg


b10.jpg





b12.jpg


ΥΓ. Για να πάει με αυτή την ταχύτητα (άρα και 80rpm cadence) ο Μήτσος που έχει γράψει ότι είναι 105 κιλά, στο 12%, χρειάζεται 450 βατ, και 310 στο 8%! 8-)
 
Last edited:


Μηνύματα
26.522
Reaction score
20.883
Βρε δεν μπαίνω στη σύγκριση...
παράδειγμα η θκιάμ κλιμάκωση δεν κάνει για τουρισμό, δεν ξεκινάς με αυτή τη κλιμάκωση να φας βουνά και λαγκάδια, στη 300σάρα που πήγα παρέα με φίλους ήμουν ο μοναδικός στη παρέα με 39-53 & 11-28.
Έγινε ξεκαθάρισμα πως όταν ξεκινήσουν τα βουνά εγώ πρέπει να στροφαρω άρα και να τους αφήσω πίσω.
Αυτοί όλοι ήταν με 34-50 & 11-32, αν προσπαθούσα να πάω με το ρυθμό τους, θα τσακιζα τα γόνατα.


Αυτό δε λέμε Σώτο, αν δεν υπάρχει η ισχύ πρέπει να ελαφρύνει το βήμα, πας πιο άνετα και πάντα πιο γρήγορα παρόλο που μειώνεται η ταχύτητα.
Το θέμα είναι ακριβώς αυτό, ότι το βήμα σταματά να ελαφρύνει όταν έχεις ξεμείνει, έχεις εξαντλήσει, όλες τις ταχύτητες... οπότε, εκεί μειώνεται το cadence αναγκαστικά...
Σηκώνω τα χέρια ψηλά... Φάτε μπάμιες... Δεν ξέρω τι άλλο πρέπει να γίνει :lolsign:
Από ένα σημείο και πέρα, απλά δεν μπορεί να γίνει τίποτα! Υπάρχουν και φυσιολογικά όρια για τον καθένα, διαφορετικά όλοι θα γίνονταν Froom ή Ρονάλντο, ή .... bretsos! :geek: 8-) :gamer:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.293
Reaction score
54.232
Μπορείς σε παρακαλώ να δεις Σώτο με τι cadence ανεβαίνω το segment "χρονόμετρο Πάρνηθας" εμένα το στραβάδι με τα έχει κλειδωμένα αυτά τα πεδία.
Δες τώρα τις προάλλες που πήγα σχετικά δυνατά
 

Μηνύματα
26.522
Reaction score
20.883
Γι αυτό εδώ λες; Στο pr σου είναι μέσος όρος 81, με μαξ στα 94.

chrono-parn.jpg


Αυτό είναι και στο τελευταίο, ίδιο μο cadence, όμως φαίνονται και τα κανονικά βατ κι όχι ο υπολογισμός του strava στο pr (όταν δεν είχες δηλαδή βατόμετρο, και σε "έριχνε").

chrono-parn2.jpg
 

Μηνύματα
17.737
Reaction score
25.549
600 m , με 70m άνοδο .
μου πήρε 4'20" μας δίνει cadence λίγο καλύτερα από 60 κατά μέσο όρο.
το 34/34 θα μου έδινε 65 αλλά στην υποθετική περίπτωση που θέλαμε 80, θα χρειαζόμασταν και 310w
με το στραβάδι πάνω απο 225 σε αυτή την ανηφόρα δεν έχω δει (αλλά με cadence 55-65)
αυτό που δεν ξέρω είναι πόση παραπάνω ισχύ μπορώ να βγάλω σε αυτό το επίπεδο αν μπορέσω να πάω στις 80 στροφές. υποψιάζομαι όμως ότι δε θα είναι 310 που απαιτούνται (+38%) άρα πριν το γρανάζι μου λείπει ισχύς.

μωρδεγαμιετ , θα αποθνήσκω ανεβαίνοντας , ασταδιάλα πχια...
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.293
Reaction score
54.232
Γι αυτό εδώ λες; Στο pr σου είναι μέσος όρος 81, με μαξ στα 94.

View attachment 191313

Αυτό είναι και στο τελευταίο, ίδιο μο cadence, όμως φαίνονται και τα κανονικά βατ κι όχι ο υπολογισμός του strava στο pr (όταν δεν είχες δηλαδή βατόμετρο, και σε "έριχνε").

View attachment 191314





Ναι αυτό Σώτο, το ήθελα ως παράδειγμα.
Αυτή η ανάβαση είναι 6% σε όλο το εύρος με κάποια 10+ στις φουρκέτες.
Σε όλη αυτή τη ανάβαση (είναι σχετικά εύκολη) τη πάω με 39-19 (5 speed) προσπαθώντας πάντα να έχω πάνω από 82 rpm cadence.
Πριν τις φουρκέτες βάζω 21 (4 speed) και σηκώνομαι όρθιος, αν δεν γουστάρω να σηκωθώ βάζω 23 (3 speed) και προσπαθώ πάντα να είμαι πάνω από 80 rpm cadence και κοντά στα 19-20km/h.
Αυτη είναι η διαχείριση που κάνω για τις δικές μου δυνάμεις ώστε να βγει μια αξιοπρεπής ανάβαση σε χρόνο χωρίς να φτάσει η γλώσσα στο πάτωμα.
Όσο για το 33km/h είναι δύο ταχύτητες κάτω και ορθοπέταλο για να χαλαρώσουν τα ποδάρια και να ξεπιαστώ από το συνεχές βάρος που πέφτει στο κάθισμα σε μια ανάβαση.
Κάτι ανάλογο θα πρέπει να συμβεί και στο 34-50 chainring με 11-32 κασέτα αλλά με πιο μικρή ταχύτητα.
Το ποδήλατο δεν πρέπει να μας φιλοξενεί σε αυτές τις περιπτώσεις, καθήμενοι και περιμένοντας να αναλάβει όλο το δύσκολο έργο, πρέπει ο ένας να βοηθάει τον άλλον.

Αυτό σίγουρα έρχεται αφού το σώμα σιδερωθεί πάνω στο ποδήλατο μετά και βέβαια από αρκετή δουλειά...
 

Μηνύματα
17.737
Reaction score
25.549
επεκτείνοντας τον συλλογισμό (σταδιάλα) νομίζω ότι το πρόβλημα με την ισχύ έχει να κάνει και με τη λάθος τεχνική.
νομίζω οτι τόσο μικρής διάρκειας αναβάσεις (μικρές με την έννοια οτι θα τις περάσεις σε αρκετά λιγότερο από 4 λεπτά) έντονης κλίσης δεν έχει νόημα να τις ανέβεις καθιστός. από την άλλη ελλείψει τεχνικής η απόδοση στο όρθιο δεν είναι αυτή που πρέπει και κλάνεις μέντες σπαταλόντας ενέργεια , πέφτεις σε χρόνο και τελικά η "μικρής διάρκειας" ανάβαση τείνει να γίνει μαρτύριο.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.293
Reaction score
54.232
επεκτείνοντας τον συλλογισμό (σταδιάλα) νομίζω ότι το πρόβλημα με την ισχύ έχει να κάνει και με τη λάθος τεχνική.
νομίζω οτι τόσο μικρής διάρκειας αναβάσεις (μικρές με την έννοια οτι θα τις περάσεις σε αρκετά λιγότερο από 4 λεπτά) έντονης κλίσης δεν έχει νόημα να τις ανέβεις καθιστός. από την άλλη ελλείψει τεχνικής η απόδοση στο όρθιο δεν είναι αυτή που πρέπει και κλάνεις μέντες σπαταλόντας ενέργεια , πέφτεις σε χρόνο και τελικά η "μικρής διάρκειας" ανάβαση τείνει να γίνει μαρτύριο.
Αυτό ακριβώς.
 

Μηνύματα
2.482
Reaction score
5.505
ΥΓ. Για να πάει με αυτή την ταχύτητα (άρα και 80rpm cadence) ο Μήτσος που έχει γράψει ότι είναι 105 κιλά, στο 12%, χρειάζεται 450 βατ, και 310 στο 8%! 8-)
Σας παρακαλώ κύριε, σας παρακαλώ...102.5 πλέον
Μη με φορτώνετε κιλά....
 

Μηνύματα
17.737
Reaction score
25.549
την τεχνική πως ζντομπουτζο την φτιάχνω όμως στο ορθοπέταλον οέο;
ας υποθέσουμε οτι με το bikefit ψευτοέρχεται μόνο του το θέμα στην καθιστή θέση. Στο όρθιο τι κάνω;
να κρατάω το ποδήλατο ίσιο; να το τραβάω με τα χέρια δεξά/ριστερά αντίθετα στην κίνηση των ποδιών;
να σε δώκω τη σαχάρα να με δώκεις το σουέζ;
 

Μηνύματα
2.482
Reaction score
5.505
Όταν πάμε μια βόλτα με τον bre θα μας τα δείξει αυτά ωρε, τί βιάζεσαι?
την τεχνική πως ζντομπουτζο την φτιάχνω όμως στο ορθοπέταλον οέο;
ας υποθέσουμε οτι με το bikefit ψευτοέρχεται μόνο του το θέμα στην καθιστή θέση. Στο όρθιο τι κάνω;
να κρατάω το ποδήλατο ίσιο; να το τραβάω με τα χέρια δεξά/ριστερά αντίθετα στην κίνηση των ποδιών;
να σε δώκω τη σαχάρα να με δώκεις το σουέζ;
 


Μηνύματα
2.482
Reaction score
5.505
ναι να έρθεις με τη μηχανή να τραβαάω εγώ βίδεο δικάβαλο την ώρα που μας το δείχνει
Παίζει να μην τον προλαβαίνουμε ούτε με τη βέσπα....μαμησετα.
Bre, δε θα τρέχεις οκ?
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.293
Reaction score
54.232
Να σε δώκω τη Σαχάρα να με δωκεις το Σουέζ... 🤣 :cry: 😭

Λεπόν ορθοπέταλο και σε ανηφόρα Παναγιώτ τραβάμε το τιμόνι από τα hoods (ο καθένας έχει και άλλη τεχνική πως βάζει τα δάχτυλα) εγώ το τσακωνω ετσά

MVIMG_20201214_180255.jpg


Δλδ τραβάω τα hoods και ασκώ δύναμη και στο τιμόνι με το μικρό δάχτυλο.
Η δύναμη που βάζουμε σε αυτή τη περίπτωση πρέπει να περνάει όλη πάνω στο δισκοβραχίονα, οπότε όλο το υπόλοιπο σύνολο πρέπει να ακολουθεί κάνοντας ομαλά αυτό το πέρα δώθε και όχι άτσαλα, άμα το σύνολο πάει άτσαλα σημαίνει πως αρκετή από τη δύναμη που βάζουμε πάει στράφι...
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.975
Μηνύματα
3.036.439
Members
38.524
Νεότερο μέλος
opanamas
Top