Ποδήλατο

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.714
Reaction score
83.430
Εντάξει, τα παραλέει ο Kelderman γιατί θέλει κάπου να φορτώσει την καντεμιά του, αλλά ας το 'χουμε ως στοιχείο για το μέλλον.
-------------------------------------
"On the descent of the penultimate climb I broke a spoke from my wheel. I think the disc brakes get very hot and those spokes then get warm," Kelderman explained to Dutch outlet AD.

"They just collapsed because of the pressure, because it was a very fast descent."

Disc rotors increase in temperature under heavy braking and, although they are designed so as not to overheat, it has been cited as a problem by those reluctant to adopt the new technology, such as Chris Froome.





 


bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
Αυτό δεν μπορεί να συμβεί, να σπάσει ακτίνα δλδ από υπερθέρμανση του δίσκου.
Με τη υπερθέρμανση όμως χάνει σε απόδοση και αίσθηση το φρενάρισμα και πρέπει να ασκεί κανείς πολύ δύναμη στη μανέτα μετά ώστε να έχεις απόδοση.
Αυτό βέβαια στη φάση του αγώνα σε αποσυντονίζει κάνοντας λάθη στις γρήγορες γραμμές του δρόμου
 

Μηνύματα
14.985
Reaction score
20.658
δεν νομίζω οτι ο δίσκος μπορεί να ζεστάνει το κέντρο τόσο ώστε να ζεστάνει ακτίνες.
οι ακτίνες από την άλλη μπορούν να ζεσταθούν από την κυκλική φόρτιση τους , η οποία μεγαλώνει όσο υπάρχει ανομοιομορφία στο σφίξιμό τους .
τζαστ σεινγκ ναουμ...
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.714
Reaction score
83.430
Το έβαλα για να τονίσω ένα άλλο στοιχείο στους επαγγελματίες αθλητές (ποδηλάτες λόγω thread).

Ένα μεγάλο ποσοστό είναι pro επειδή έχει τα γονίδια και την αγάπη για προπόνηση/αγώνες. Από γνώσεις όμως nada. Και δεν εννοώ γνώσεις σχολείου που λόγω εντατικής ενασχόλησης με το ποδήλατο από μικρή ηλικία δεν έμενε χρόνος για μελέτη. Μιλάω για καθαρά τεχνικά θέματα που με λίγη περιέργεια και μέσο μυαλό θα μπορούσε να υπάρχει η ελάχιστη κατανόηση που θα συμπλήρωνε την εμπειρία.

Κι όμως, είναι όλη μέρα πάνω στο ποδήλατο και δεν γνωρίζουν βασικές αρχές φυσικής και μηχανικής επιπέδου Γυμνασίου. Σε αυτό συμβάλλει το ότι είναι μέλη ομάδων από εφηβική ηλικία, με μηχανικούς που τους δίνουν το ποδήλατο έτοιμο στην ιδανική λειτουργική κατάσταση.
 

Μηνύματα
14.985
Reaction score
20.658
σε ένα αυτοκίνητο είναι γεγονός οτι ο τροχός (ειδικά ο αλουμινένιος) δουλεύει σαν ψυγείο για τους δίσκους αλλά σε εκείνη την περίπτωση υπάρχει σημαντική επιφάνεια επαφής με μεγάλες πιέσεις κάτι που στο ποδήλατο δεν ισχύει (σε τέτοιο βαθμό)
άρα αν το διαπιστώνεις στο αυτοκίνητο ίσως να σου περνάει από το μυαλό ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει αλλά πιθανολογώ ότι είναι απίθανο να συμβεί.
 

Μηνύματα
19.216
Reaction score
13.490
Φαντάσου τώρα, για να φτάσει να υπερθερμανθεί τόσο πολύ ο δίσκος, που η θερμότητα να μεταφερθεί από το κέντρο του δίσκου στο hub (έχοντας μάλιστα υπόψη ότι οι περισσότεροι φορούν δίσκους icetech, που - υποτίθεται - είναι σχεδιασμένοι να απάγουν γρηγορότερα την θερμότητα, πριν μεταφερθεί στο κέντρο τους), και από εκεί στις ακτίνες, τι θα έπρεπε να είχε γίνει ο ίδιος ο δίσκος! Πυρανάλωμα... θα είχε πάψει να λειτουργεί πολύ πριν δημιουργηθεί η συνθήκη για να δημιουργήσει πρόβλημα στις ακτίνες (πέρα από το γεγονός ότι διαβάζω ότι ο συναθλητής του της ίδιας ομάδας, το ίδιο ποδήλατο έχει, αλλά... τερμάτισε! )

Και ο ίδιος ο αθλητής αυτός, είναι της κατηγορίας των 65 κιλών! Τόσο πολύ κατάφερε να ταλαιπωρήσει τους δίσκους του... τι να πουν κι άλλοι, βαρύτεροι :gamer: :geek:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
Κάτι άλλο που αξίζει να σημειωθεί στο θέμα, με τους δίσκους πετάς πιο γρήγορα τα ρουλεμάν του κέντρου, πρώτο τη ακούει φυσικά το ρουλεμάν από τη μεριά του δίσκου. Όσο πιο αγωνιστική η οδήγηση τόσο πιο γρήγορα θρουλίζουν τα ρουλεμάν
 

Μηνύματα
14.985
Reaction score
20.658
αυτό είναι λίγο περίεργο καθώς η τοποθέτηση της δαγκάνας πίσω από πιρούνι γίνεται ώστε να μετριαστεί η δύναμη που περνά στο ρουλεμάν από τον τροχό. Η αλήθεια όμως είναι οτι τα rim brakes φορτίζουν συμμετρικά και τα δύο ρουλεμάν του τροχού (τουλάχιστον του μπροστινού)

άσχετο
ήθελα κάποια στιγμή να εξηγήσω με γράφημα και σχηματάκια τον λόγο που τα ποδήλατα δεν φρενάρουν (και δεν έχει να κάνει με την τεχνολογία στα φρένα)
τελικά το έχει κάνει άλλος και με υπολογισμούς

 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
αυτό είναι λίγο περίεργο καθώς η τοποθέτηση της δαγκάνας πίσω από πιρούνι γίνεται ώστε να μετριαστεί η δύναμη που περνά στο ρουλεμάν από τον τροχό. Η αλήθεια όμως είναι οτι τα rim brakes φορτίζουν συμμετρικά και τα δύο ρουλεμάν του τροχού (τουλάχιστον του μπροστινού)
Αυτο συμβαίνει πρωτίστως επειδή η δύναμη μπαίνει μονόπατα (και είναι αρκετή)
Στα rim brakes εκτός ότι η δύναμη της επιβράδυνσης μπαίνει συμμετρικά, συμβάλουν και οι ακτίνες στη εξομάλυνση της δύναμης αυτής
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.392
Reaction score
30.584
Και ο ίδιος ο αθλητής αυτός, είναι της κατηγορίας των 65 κιλών! Τόσο πολύ κατάφερε να ταλαιπωρήσει τους δίσκους του... τι να πουν κι άλλοι, βαρύτεροι :gamer: :geek:

Καλά 65 κιλά τι το θέλει το ποδήλατο. Αυτός θα έπρεπε να τρώει όλη μέρα πανσετες.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
Εγω πάλι πείραξα κάτι και πρέπει να πήρα 5-6 hp. (5-6 βατ)
Σε συνέχεια αυτού, από τη μέρα που έστησα το καινούριο πλαίσιο ξεκίνησαν παράλληλα και μικρές αλλαγές.
Ενώ οι διαστάσεις των δύο πλαισίων είχαν πολύ μικρές διαφορές μεταξύ τους, στη πράξη άρχισα να νιώθω λίγο στενάχωρα με αρκετές μετακινήσεις πάνω στη σέλα, αυτό είχε να κάνει με το πως μπαίνει η δύναμη στα πεντάλ.
Πρώτη αλλαγή ήταν στο τιμόνι, από 42cm πήγα σε 40cm με λίγο παραπάνω βάθος στα drops και μήκος στα hoods.
Κατευθείαν ένιωσα πολύ καλύτερα στις δίωρες προπονήσεις, παρόλα αυτά συνέχιζα να νιώθω πιεσμένος στο τέλος κάθε προπόνησης.
Πολύ γρήγορα ένιωσα τη ανάγκη αλλαγής στο μήκος του λαιμού, με το μικρότερο σε μήκος τιμόνι ο έλεγχος του ποδηλάτου έγινε λίγο πιο νευρικός, επίσης ένιωθα πως πρέπει να απλώσω πάνω στο σύνολο.
Μπήκε λαιμος 110cm από 100cm, από τη πρώτη προπόνηση κιόλας η άνεση και ο έλεγχος του ποδηλάτου ήταν εκεί!! Ένιωσα πολύ οικεία πάνω στο σύνολο, ήταν η πινελιά που έλειπε.
Μικρές αλλαγές που κάνουν τη διαφορά και τη αναβάθμιση στις επιδόσεις, το πάτημα επανήλθε, ο έλεγχος, η άνεση επίσης, οι επιδόσεις στις συνηθισμένες προπονήσεις τσίμπησαν ελάχιστα πιο πάνω.
Για παράδειγμα, ένα κομμάτι που έχω περάσει 600 φορές με ανώτατη ταχύτητα τα 72km/h, με το πιο στενό τιμόνι πλέον (μικρότερη επιφάνεια αντίστασης) και το πιο μακρύ λαιμό (σανίδωμα πάνω στο σύνολο) το ταχύμετρο έγραψε 78km/h.
Γιατι τα γράφω όλα αυτά, γιατί είναι πολύ σημαντικό να νιώσει άνετα ο κάθε σωματοτυπος πάνω στο σύνολο.
Η τάση θέλει αναβάτες να κρέμονται κυριολεκτικά πάνω από το τιμόνι με το βάρος τους να προφορτιζει το μπροστά τροχό για λιγότερες ταλαντώσεις στο τιμόνι, πέραν το ότι αυτό προϋποθέτει ευλυγισία, κουράζει και ταλαιπωρεί σημεία του σώματος πολύ γρήγορα...
 
Last edited:

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.714
Reaction score
83.430
Ανέβηκα το πρωί να κάνω προπόνηση και κάτι δεν μου άρεσε με την ελαστικότητα του πλαισίου. Κατεβαίνω, ψάχνω και ανακαλύπτω ρωγμή στο πίσω δεξί seat stay... Αρχίζει νέα περιπέτεια. :biggrin:

View attachment 251367
Ενημέρωση

Το πρωί πήγα το ποδήλατο στο Cyclist, έβγαλαν φωτογραφίες και τις έστειλαν στην Trek μαζί με αριθμό πλαισίου, απόδειξη αγοράς και εγγύηση. Μίλησαν και τηλεφωνικά και περιμένουμε απάντηση.
 


xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.714
Reaction score
83.430
Έχεις ακόμα εγγύηση?
Η εγγύηση της Trek στα carbon ( κι όχι μόνο) είναι ισόβια. Το θέμα είναι να δεχτούν την εκάστοτε περίπτωση ως δική της υπαιτιότητα. Στις ΗΠΑ είναι πιο σκληροί. Στην ΕΕ είναι λίγο πιο συζητήσιμοι. Μετράει και το πώς θα δικαιολογήσει το πρόβλημα ο τοπικός αντιπρόσωπος. Από αυτό είμαι καλυμμένος.
 
Last edited:


xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.714
Reaction score
83.430
Εντάξει, τα παραλέει ο Kelderman γιατί θέλει κάπου να φορτώσει την καντεμιά του, αλλά ας το 'χουμε ως στοιχείο για το μέλλον.
-------------------------------------
"On the descent of the penultimate climb I broke a spoke from my wheel. I think the disc brakes get very hot and those spokes then get warm," Kelderman explained to Dutch outlet AD.

"They just collapsed because of the pressure, because it was a very fast descent."

Disc rotors increase in temperature under heavy braking and, although they are designed so as not to overheat, it has been cited as a problem by those reluctant to adopt the new technology, such as Chris Froome.





Η απάντηση της Roval που βάζει τα πράγματα στη θέση τους:
-----------------------------

In response to the complaints, a spokesperson for Roval has rejected the claims.

"We’re in close contact with the team and it appears a significant impact broke a spoke requiring a wheel change," Chris Wehan, category leader for Roval, told Cyclingnews. "The broken spoke was on the drive side, brake heat is not an issue and was not involved.

"The team confirmed he had hit something," reiterated Kelly Henningsen, global PR and media relations leader at Specialized.

According to Wehan, the broken spoke was caused by an intentional design consideration that sees force from impacts deflected away from the rims towards the hub.

"We design wheels as a complete system, so that when our riders do encounter a significant impact, that force is transferred down the rim away from the tire/rim pressure vessel, and to the spoke bed and spokes. This ensures the structural integrity of the wheel system and allows our riders to come to a complete and safe stop, for a wheel change."
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813
Επειδής δεν βλέπω αγώνες και δεν ξέρω τους αθλητές, αυτός ο Κέλντερμαν έχει καταφέρει τίποτα? ή είναι όσα δεν φτάνει η αλεπού?
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
13.216
Reaction score
41.813

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.714
Reaction score
83.430
Επειδής δεν βλέπω αγώνες και δεν ξέρω τους αθλητές, αυτός ο Κέλντερμαν έχει καταφέρει τίποτα? ή είναι όσα δεν φτάνει η αλεπού?
Είναι πολύ καλός. Όχι κορυφαίος. Κι ο Chris Froome όμως με το τεράστιο palmares λέει συχνά κοτσάνες.

Άλλο να μην προτιμάς κάποιες επιλογές της ομάδας κι άλλο να δημιουργείς φαντασιώσεις για να δικαιολογηθείς.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.604
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top