Πρώτες μετρήσεις.. .και τώρα τι κάνουμε?

Timaras

*****
Μηνύματα
2.887
Reaction score
2.078
Δυστυχώς για λίγο δε χωράνε. Αλλά θα προσπαθήσω αυτό που είναι ελεύθερο να το στουμπωσω και από την άλλη πλευρά.
Κοίτα τότε να χωράνε τα subs που θα πάρεις για να γίνει πιο εύκολα η δουλειά!
 

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Για να το πάρουμε λίγο και από την αστεία πλευρά,ακριβώς αυτό θα με ανησυχούσε σε διαρρύθμιση όπως η εμφανιζόμενη και χωρίς ευχέρεια αναθεώρησης, δηλαδή να μη χανόταν το ισόπλευρο τρίγωνο.... :p

Ο λόγος που επικαλέστηκα MLP πάνω στο μέσον του μήκους από το δωμάτιο ήταν για εξουδετέρωση στο θεμελιώδη αξονικό ιδιορρυθμό που σχετίζεται με τη συγκεκριμένη διάσταση...
Ότι έχεις ένα δίκιο το έχεις! 😃
Κοίτα τότε να χωράνε τα subs που θα πάρεις για να γίνει πιο εύκολα η δουλειά!
Ναι, για αυτό και σκέφτομαι τα presonus t8 η sub8 γιατί χωράνε οκ.
Ενώ, τα δεκαριά δε με παίρνουν και θα πρέπει να είναι εκτός του τοίχου των ηχείων...
 

Μηνύματα
954
Reaction score
518
Μην κανείς τιποτα 50 με 120 δεν ακούς τιποτα συν εκεί που τα χεις όπως τα χεις δεν είναι για τιποτα
 

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Μην κανείς τιποτα 50 με 120 δεν ακούς τιποτα συν εκεί που τα χεις όπως τα χεις δεν είναι για τιποτα
Κοίτα, θα δοκιμάσω τις προτάσεις, δεν κοστίζει και τίποτα να πάρω κάποιες μετρήσεις καλά και να φτιάξω μια καμπύλη με το πισι. Κάτι καλύτερο θα γίνει.
Τώρα χωρίς σαμπ δε γίνεται τίποτα στα χαμηλά, το καταλαβαίνω, αλλά το να βελτιώσω από 200-300 και πάνω θα φτιάξει κάποια θέματα που τα ακούω τώρα.
Τα χαμηλά δεν τα ακούω, οπότε δεν καταλαβαίνω ακριβώς και τι θα κερδίσω. Μόνο όταν τα πάρω θα καταλάβω τι έχανα...
 

hawkwind78

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.968
Reaction score
2.905
Φίλε εγώ έχω όλες τις γεύσεις των Gold από τα πιο μικρά μέχρι τα 8αρια και έχουν ικανοποιητικό μπάσο αλλά όχι subwoofer μπάσο. Έχεις δοκιμάσει να παίξεις με τα ρυθμιστικά από πίσω; Bass Adjust λέγεται.
 

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Φίλε εγώ έχω όλες τις γεύσεις των Gold από τα πιο μικρά μέχρι τα 8αρια και έχουν ικανοποιητικό μπάσο αλλά όχι subwoofer μπάσο. Έχεις δοκιμάσει να παίξεις με τα ρυθμιστικά από πίσω; Bass Adjust λέγεται.
Ναι βέβαια. Οι πρώτες αυτές μετρήσεις ήταν χωρίς να κόψω καθόλου. Στις επόμενες θα μετρήσω σίγουρα με -2 και -4 για να δω διαφορές.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Μην κανείς τιποτα 50 με 120 δεν ακούς τιποτα συν εκεί που τα χεις όπως τα χεις δεν είναι για τιποτα
Σκληρή φράση, αλλά έχει δυστυχώς αρκετή δόση αλήθειας, ιδίως το δεύτερο σκέλος.

Η ελπίδα όμως πεθαίνει τελευταία:

# Εφ' όσον υπάρχει παντόφλα, η μη μεταβλητή τόσο λάθος τοποθέτηση κάνει μαντάρα όλες τις "σωστές" συμβουλές. Θα κάνεις μετρήσεις, αλλά θα παίξει και πολύ αυτί, διότι θα επηρεάζονται άπειρα πράγματα σε όλο το φάσμα, με την παραμικρή μεταβολή - τοίχοι και πάσης φύσεως αντικείμενα βρίσκονται υπερβολικά κοντά.

# Η διαφορά στάθμης δεξί-αριστερό κάλλιστα μπορεί να οφείλεται σε ασυμμετρία ως προς τα τελευταία.

# Η τρικυμία στα μπάσα, η χαράδρα στους 90 (που επαναλαμβάνεται στους 180), ακόμα και η κορυφές στους 50 και ~140, κάλλιστα μπορεί να οφείλονται και σε φαινόμενα floor (και ceiling, και συνδυασμός) bounce με τόσο υψηλή τοποθέτηση

Στα γρήγορα:

1. Αφαίρεσε την κλίση και γύρνα τα ηχεία να κοιτούν φάτσα μπροστά (άσε το toe in για αργότερα).

2. Τοποθέτησέ τα όσο το δυνατόν πιο συμμετρικά ως προς τους τοίχους.

3. Γύρνα τα ανάποδα (μεγάφωνο κάτω) ώστε να χαμηλώσουν

Τώρα ο ακροατής θα είναι πολλαπλά off-axis , αλλά ίσως και να βολεύει έτσι, διότι η συνέπεια θα είναι ελαφρά καθοδική απόκριση όσο οι συχνότητες ανεβαίνουν

4. Φέρε τις μπάφλες σύρριζα με τις ακμές κάθετων και οριζόντιων ραφιών

5. Γέμισε κάθε χώρο στο πλάι των ηχείων με βιβλία, τους κύβους αποθήκευσης του ΙΚΕΑ που βλέπω και ο,τι άλλο σκαρφιστείς, γέμισε αν γίνεται και τα γειτονικά τετράγωνα. Ολα σύρριζα με τις μπάφλες και να είσαι όσο γίνεται συμμετρικός.
Δις ιζ κόλντ "τσάτρα-πάτρα εντοιχισμός" μπας και κερδίσουμε λίγο μπάσο (αλλά με κίνδυνο να χειροτερέψουμε την κορυφή στους 50)

6. Ακου και μέτρα

7. Αρχισε σταδιακά να πλησιάζεις αν χρειαζεται την on-axis κατάσταση, με μικρές μετακινήσεις των ηχείων, διατηρώντας τον "τσάτρα-πάτρα εντοιχισμό"

8. Ακου και μέτρα

9. Ωρα για σαμπ.
Σκοπός δεν είναι μόνο το γέμισμα χαμηλά, αλλά κυρίως η τιθάσευση της "τρικυμίας".
Λόγω παντόφλας και ιδιόρρυθμου χώρου δεν νομίζω οτι θα επιτραπεί ευχέρεια σε συμμετρικές τοποθετήσεις. Γι' αυτό πάρε μόνο ένα για αρχή - το τυχόν δεύτερο δεν θα είναι ανάγκη να είναι ίδιο.

10. Εξοικειώσου. Μέτρα, ρύθμιζε, σπρώχνε, άκου.

11. Εμπλεξες!

12. Αναλόγως αποτελεσμάτων αποφασίζεις την μορφή του δεύτερου σαμπ

13. Εμπλεξες ! :)
 

Μηνύματα
954
Reaction score
518
Κοίτα, θα δοκιμάσω τις προτάσεις, δεν κοστίζει και τίποτα να πάρω κάποιες μετρήσεις καλά και να φτιάξω μια καμπύλη με το πισι. Κάτι καλύτερο θα γίνει.
Τώρα χωρίς σαμπ δε γίνεται τίποτα στα χαμηλά, το καταλαβαίνω, αλλά το να βελτιώσω από 200-300 και πάνω θα φτιάξει κάποια θέματα που τα ακούω τώρα.
Τα χαμηλά δεν τα ακούω, οπότε δεν καταλαβαίνω ακριβώς και τι θα κερδίσω. Μόνο όταν τα πάρω θα καταλάβω τι έχανα...
φίλε αυτό το πράγμα που έχεις εκεί μετά τους 50 δεν φτιάχνεται τον .... να βαράς.
 

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Σκληρή φράση, αλλά έχει δυστυχώς αρκετή δόση αλήθειας, ιδίως το δεύτερο σκέλος.

Η ελπίδα όμως πεθαίνει τελευταία:

# Εφ' όσον υπάρχει παντόφλα, η μη μεταβλητή τόσο λάθος τοποθέτηση κάνει μαντάρα όλες τις "σωστές" συμβουλές. Θα κάνεις μετρήσεις, αλλά θα παίξει και πολύ αυτί, διότι θα επηρεάζονται άπειρα πράγματα σε όλο το φάσμα, με την παραμικρή μεταβολή - τοίχοι και πάσης φύσεως αντικείμενα βρίσκονται υπερβολικά κοντά.

# Η διαφορά στάθμης δεξί-αριστερό κάλλιστα μπορεί να οφείλεται σε ασυμμετρία ως προς τα τελευταία.

# Η τρικυμία στα μπάσα, η χαράδρα στους 90 (που επαναλαμβάνεται στους 180), ακόμα και η κορυφές στους 50 και ~140, κάλλιστα μπορεί να οφείλονται και σε φαινόμενα floor (και ceiling, και συνδυασμός) bounce με τόσο υψηλή τοποθέτηση

Στα γρήγορα:

1. Αφαίρεσε την κλίση και γύρνα τα ηχεία να κοιτούν φάτσα μπροστά (άσε το toe in για αργότερα).

2. Τοποθέτησέ τα όσο το δυνατόν πιο συμμετρικά ως προς τους τοίχους.

3. Γύρνα τα ανάποδα (μεγάφωνο κάτω) ώστε να χαμηλώσουν

Τώρα ο ακροατής θα είναι πολλαπλά off-axis , αλλά ίσως και να βολεύει έτσι, διότι η συνέπεια θα είναι ελαφρά καθοδική απόκριση όσο οι συχνότητες ανεβαίνουν

4. Φέρε τις μπάφλες σύρριζα με τις ακμές κάθετων και οριζόντιων ραφιών

5. Γέμισε κάθε χώρο στο πλάι των ηχείων με βιβλία, τους κύβους αποθήκευσης του ΙΚΕΑ που βλέπω και ο,τι άλλο σκαρφιστείς, γέμισε αν γίνεται και τα γειτονικά τετράγωνα. Ολα σύρριζα με τις μπάφλες και να είσαι όσο γίνεται συμμετρικός.
Δις ιζ κόλντ "τσάτρα-πάτρα εντοιχισμός" μπας και κερδίσουμε λίγο μπάσο (αλλά με κίνδυνο να χειροτερέψουμε την κορυφή στους 50)

6. Ακου και μέτρα

7. Αρχισε σταδιακά να πλησιάζεις αν χρειαζεται την on-axis κατάσταση, με μικρές μετακινήσεις των ηχείων, διατηρώντας τον "τσάτρα-πάτρα εντοιχισμό"

8. Ακου και μέτρα

9. Ωρα για σαμπ.
Σκοπός δεν είναι μόνο το γέμισμα χαμηλά, αλλά κυρίως η τιθάσευση της "τρικυμίας".
Λόγω παντόφλας και ιδιόρρυθμου χώρου δεν νομίζω οτι θα επιτραπεί ευχέρεια σε συμμετρικές τοποθετήσεις. Γι' αυτό πάρε μόνο ένα για αρχή - το τυχόν δεύτερο δεν θα είναι ανάγκη να είναι ίδιο.

10. Εξοικειώσου. Μέτρα, ρύθμιζε, σπρώχνε, άκου.

11. Εμπλεξες!

12. Αναλόγως αποτελεσμάτων αποφασίζεις την μορφή του δεύτερου σαμπ

13. Εμπλεξες ! :)
Ευχαριστώ πολύ!
Έμπλεξα σίγουρα! Και όπως τα λες, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία αν και μπορεί να είναι λίγο μάταιο!!

Αν και είναι νωρίς ακόμη να σκεφτώ την τοποθέτηση των σαμπ, χωρις να έχω επιλύσει αυτά τα αρχικά βασικά προβλήματα, ίσως στην τοποθέτηση των σαμπ να εχω περισσότερες επιλογές από αλλαγές στους δορυφόρους, αρκεί να είναι κολλητά σε τοίχο.

Γιατί να τους βγάλω την κλίση?
 

Μηνύματα
954
Reaction score
518
σαμπ και τα τουιτερ στο ταβάνι; ρε τι του λέτε του ανθρώπου.

να βάλεις κλίση για να μην κάνει διασπορά στον θεό. εκείνος ακούει εσύ δεν ακούς έτσι όπως είναι.
 

Μηνύματα
164
Reaction score
137
σαμπ και τα τουιτερ στο ταβάνι; ρε τι του λέτε του ανθρώπου.

να βάλεις κλίση για να μην κάνει διασπορά στον θεό. εκείνος ακούει εσύ δεν ακούς έτσι όπως είναι.
Έχω βάλει κλίση προς τα κάτω τώρα , στο ύψος που ακούω. Και θα μπορούσα να βάλω κι άλλο.
Αλλά ο @toulou λέει να τη βγάλω. Αυτό δεν καταλαβαίνω.
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Λέω dimitrisanagn - επειδή σε ενοχλεί η στάθμη των πρίμων σε σχέση με τα φωνητικά - προσωρινά να βρεθείς σε εκτός-άξονα, και μεγαλύτερης μπάφλας (που είναι δύσκολο να υλοποιηθεί χωρίς ακμές που δημιουργούν περίθλαση όταν τα ηχεία γέρνουν προς τα εμπρός) κατάσταση, και να δεις που βρίσκεσαι.
Η εκτός-άξονα κατάσταση θα προκαλέσει μία κατηφόρα στην απόκριση που θα ξεκινά περίπου από την συχνότητα κροςς, άρα πάνω από τις βασικές συχνότητες των φωνητικών.
Υπάρχουν και άλλοι σοβαροί λόγοι για την προτροπή μου σε ηχεία που κοιτούν φάτσα, και έχουν να κάνουν με την ομοιότητα του απ'ευθείας και του μετά την πρώτη ανάκλαση προσλαμβανόμενου ήχου, και την προσλαμβανόμενη στερεοφωνική εικόνα, όταν ο εξ ανακλάσεως ήχος καταφθάνει με ελάχιστη καθυστέρηση από τον απ' ευθείας - το τσερβέλο μας τον αντιλαμβάνεται σαν έναν
Η μεγαλύτερη μπάφλα, με το γέμισμα των γειτονικών κενών, θα σου δώσει ένα γέμισμα στα χαμηλομεσαία, που ίσως βοηθά, ίσως όμως και όχι γιατί το κρόςς έχει υπολογισθεί για ελεύθερα τοποθετημένο ηχείο.

Μετά την πρώτη αξιολόγηση, λέω σταδιακά να μπαίνεις εντός-άξονα, μέχρι να βρείς ένα σχετικά ικανοποιητικό σημείο.
Οι ακροάσεις απαραίτητες γιατί με τόση περίθλαση και χτενωτά φίλτρα οι μετρήσεις περιγράφουν δύσκολα την υποκειμενική αίσθηση

Με τέτοια τοποθέτηση στοχεύεις/ελπίζεις για "το μη χείρον, βέλτιστον" και δυστυχώς δεν μπορείς μπάι δε μπουκ.
Για να ερμηνευτούν όμως τα διαγράμματά σου - ιδίως πριν επιστρατευτούν δραστικές ισοσταθμίσεις - πρέπει να δώσεις ακριβείς διαστάσεις δωματίου (μην ξεχάσεις το ύψος), αλλά ΚΑΙ θέσης ακρόασης. Ιδίως αυτή η κλίση που σε στοχεύει "όταν είσαι όρθιος" τι σημαίνει; Ορθιος ακούς; Ακίνητος ή μετακινούμενος;

.
ΥΓ. Το σωστό πάντως, και ίσως χωρίς μεγάλο πρόβλημα "παντόφλας" εσύ ξέρεις, θα ήταν η σκούρα ραφιέρα να πάει αλλού, να κεντραριστεί η ανοιχτόχρωμη στον τοίχο, και τα ηχεία να μπούν στο σωστό ύψος εξωτερικά και κολλητά σε αυτήν.
 

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Λέω dimitrisanagn - επειδή σε ενοχλεί η στάθμη των πρίμων σε σχέση με τα φωνητικά - προσωρινά να βρεθείς σε εκτός-άξονα, και μεγαλύτερης μπάφλας (που είναι δύσκολο να υλοποιηθεί χωρίς ακμές που δημιουργούν περίθλαση όταν τα ηχεία γέρνουν προς τα εμπρός) κατάσταση, και να δεις που βρίσκεσαι.
Η εκτός-άξονα κατάσταση θα προκαλέσει μία κατηφόρα στην απόκριση που θα ξεκινά περίπου από την συχνότητα κροςς, άρα πάνω από τις βασικές συχνότητες των φωνητικών.
Υπάρχουν και άλλοι σοβαροί λόγοι για την προτροπή μου σε ηχεία που κοιτούν φάτσα, και έχουν να κάνουν με την ομοιότητα του απ'ευθείας και του μετά την πρώτη ανάκλαση προσλαμβανόμενου ήχου, και την προσλαμβανόμενη στερεοφωνική εικόνα, όταν ο εξ ανακλάσεως ήχος καταφθάνει με ελάχιστη καθυστέρηση από τον απ' ευθείας - το τσερβέλο μας τον αντιλαμβάνεται σαν έναν
Η μεγαλύτερη μπάφλα, με το γέμισμα των γειτονικών κενών, θα σου δώσει ένα γέμισμα στα χαμηλομεσαία, που ίσως βοηθά, ίσως όμως και όχι γιατί το κρόςς έχει υπολογισθεί για ελεύθερα τοποθετημένο ηχείο.

Μετά την πρώτη αξιολόγηση, λέω σταδιακά να μπαίνεις εντός-άξονα, μέχρι να βρείς ένα σχετικά ικανοποιητικό σημείο.
Οι ακροάσεις απαραίτητες γιατί με τόση περίθλαση και χτενωτά φίλτρα οι μετρήσεις περιγράφουν δύσκολα την υποκειμενική αίσθηση

Με τέτοια τοποθέτηση στοχεύεις/ελπίζεις για "το μη χείρον, βέλτιστον" και δυστυχώς δεν μπορείς μπάι δε μπουκ.
Για να ερμηνευτούν όμως τα διαγράμματά σου - ιδίως πριν επιστρατευτούν δραστικές ισοσταθμίσεις - πρέπει να δώσεις ακριβείς διαστάσεις δωματίου (μην ξεχάσεις το ύψος), αλλά ΚΑΙ θέσης ακρόασης. Ιδίως αυτή η κλίση που σε στοχεύει "όταν είσαι όρθιος" τι σημαίνει; Ορθιος ακούς; Ακίνητος ή μετακινούμενος;

.
ΥΓ. Το σωστό πάντως, και ίσως χωρίς μεγάλο πρόβλημα "παντόφλας" εσύ ξέρεις, θα ήταν η σκούρα ραφιέρα να πάει αλλού, να κεντραριστεί η ανοιχτόχρωμη στον τοίχο, και τα ηχεία να μπούν στο σωστό ύψος εξωτερικά και κολλητά σε αυτήν.
Σε ευχαριστώ πολύ για τη λεπτομερή εξήγηση. Τώρα καταλαβαίνω καλύτερα τη λογική των συγκεκριμένων δοκιμών.

Οι διαστάσεις του χώρου είναι:
Μήκος 6.70
Πλάτος 3.10
Ύψος 2.70

Τα ηχεία είναι στη στενή πλευρά, 2.50 μεταξύ τους, από τα κέντρα τους. Ύψος tweeter 1.80 περίπου και έχουν μια κλίση νομίζω 4-5 μοίρες για να ακούω όρθιος σε τριγωνο περίπου 2.50-2.70.
Θεωρητικά μπορώ να τους δώσω και μεγαλύτερη κλίση και να ακούω καθιστός και θα μπορούσε και αυτη η εκδοχή να είναι μια δοκιμή.
Γενικά πάντως ακούω όρθιος σε ένα νοητό τετράγωνο πλευράς 50εκ θα έλεγα.

Δυστυχώς χωροταξικές αλλαγές αυτή τη στιγμή δεν παίζουν και ναι η πρόταση σου θα ήταν επιθυμητή, αλλά έχει ήδη πέσει άκυρο..
 

Timaras

*****
Μηνύματα
2.887
Reaction score
2.078
Ρε συ φίλε συγνώμη κιόλας,αλλά πως ακούς όρθιος?
Αυτό είναι καταδίκη.
Μήπως να σκεφτείς να τα κατεβάσεις κάτω τα ηχεία εκεί που περίπου είναι πιο ορθό να κάτσουν γιατί έτσι πρέπει?
Ή μήπως να πάρεις κανα bluetooth φορητό να το πετάς όπου να'ναι και να ακούς τη μουσική σου απλά και χωρίς μετρήσεις?
 



Μηνύματα
24
Reaction score
12
Μην κανείς τιποτα 50 με 120 δεν ακούς τιποτα συν εκεί που τα χεις όπως
σαμπ και τα τουιτερ στο ταβάνι; ρε τι του λέτε του ανθρώπου.

να βάλεις κλίση για να μην κάνει διασπορά στον θεό. εκείνος ακούει εσύ δεν ακούς έτσι όπως είναι.
καλησπερα οι βασεις υπαρχουν?
 

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Δεν έχω βάσεις, πάνω σε ράφια είναι. Εκτός αν εννοείς το αφρώδες υλικό στο οποίο πατάνε.
 

Μηνύματα
440
Reaction score
560
:offtopic:
υπαρχει καπου κανενας οδηγος για το πως γινονται οι μετρησεις, τι προγραμμα, σε τι θεση κλπ κλπ βημα-βημα, και πως τις εκλαμβανουμε μετα; (σε ελληνικα)
ευχαριστω!
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.314
Μηνύματα
2.858.221
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top