Πρώτες μετρήσεις.. .και τώρα τι κάνουμε?

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Δεν μπορώ να επισυνάψω τα αρχεία των φίλτρων , οπότε τα γράφω παρακάτω:

L1
Filter 1: ON PK Fc 65.10 Hz Gain 3.00 dB Q 2.677
Filter 2: ON PK Fc 70.80 Hz Gain -4.20 dB Q 2.709
Filter 3: ON PK Fc 126.5 Hz Gain -5.00 dB Q 5.627
Filter 4: ON PK Fc 213.0 Hz Gain -3.60 dB Q 5.574
Filter 5: ON PK Fc 277.0 Hz Gain -2.40 dB Q 2.803
Filter 6: ON PK Fc 401.0 Hz Gain -3.30 dB Q 3.378
Filter 7: ON PK Fc 972.0 Hz Gain -4.80 dB Q 2.190
Filter 8: ON PK Fc 2527 Hz Gain -2.20 dB Q 1.738
Filter 9: ON PK Fc 7458 Hz Gain -3.40 dB Q 1.877

R1
Filter 1: ON PK Fc 43.95 Hz Gain -5.50 dB Q 4.032
Filter 2: ON PK Fc 55.20 Hz Gain -8.10 dB Q 8.146
Filter 3: ON PK Fc 65.90 Hz Gain -3.50 dB Q 23.046
Filter 4: ON PK Fc 80.40 Hz Gain -3.70 dB Q 25.161
Filter 5: ON PK Fc 123.5 Hz Gain -6.20 dB Q 14.016
Filter 6: ON PK Fc 136.0 Hz Gain -8.40 dB Q 7.601
Filter 7: ON PK Fc 190.0 Hz Gain -6.70 dB Q 8.356
Filter 8: ON PK Fc 259.0 Hz Gain -7.70 dB Q 7.357
Filter 9: ON PK Fc 422.0 Hz Gain -11.20 dB Q 2.635
Filter 10: ON PK Fc 1498 Hz Gain -6.30 dB Q 3.084
Filter 11: ON PK Fc 2914 Hz Gain -4.50 dB Q 4.005
Filter 12: ON PK Fc 6734 Hz Gain -3.60 dB Q 2.383
Filter 13: ON PK Fc 8802 Hz Gain -2.00 dB Q 3.061
Filter 14: ON PK Fc 13459 Hz Gain 0.00 dB Q 3.057


Η αλήθεια είναι οτί τους άλλαξα λίγο τα φώτα στις φασικές διορθώσεις, αλλά με FDW15 είχα πάρα πολλές διακυμάνσεις και ασυνέχειες...
 

Attachments


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δεν μπορώ να επισυνάψω τα αρχεία των φίλτρων , οπότε τα γράφω παρακάτω:

L1
Filter 1: ON PK Fc 65.10 Hz Gain 3.00 dB Q 2.677
Filter 2: ON PK Fc 70.80 Hz Gain -4.20 dB Q 2.709
Filter 3: ON PK Fc 126.5 Hz Gain -5.00 dB Q 5.627
Filter 4: ON PK Fc 213.0 Hz Gain -3.60 dB Q 5.574
Filter 5: ON PK Fc 277.0 Hz Gain -2.40 dB Q 2.803
Filter 6: ON PK Fc 401.0 Hz Gain -3.30 dB Q 3.378
Filter 7: ON PK Fc 972.0 Hz Gain -4.80 dB Q 2.190
Filter 8: ON PK Fc 2527 Hz Gain -2.20 dB Q 1.738
Filter 9: ON PK Fc 7458 Hz Gain -3.40 dB Q 1.877

R1
Filter 1: ON PK Fc 43.95 Hz Gain -5.50 dB Q 4.032
Filter 2: ON PK Fc 55.20 Hz Gain -8.10 dB Q 8.146
Filter 3: ON PK Fc 65.90 Hz Gain -3.50 dB Q 23.046
Filter 4: ON PK Fc 80.40 Hz Gain -3.70 dB Q 25.161
Filter 5: ON PK Fc 123.5 Hz Gain -6.20 dB Q 14.016
Filter 6: ON PK Fc 136.0 Hz Gain -8.40 dB Q 7.601
Filter 7: ON PK Fc 190.0 Hz Gain -6.70 dB Q 8.356
Filter 8: ON PK Fc 259.0 Hz Gain -7.70 dB Q 7.357
Filter 9: ON PK Fc 422.0 Hz Gain -11.20 dB Q 2.635
Filter 10: ON PK Fc 1498 Hz Gain -6.30 dB Q 3.084
Filter 11: ON PK Fc 2914 Hz Gain -4.50 dB Q 4.005
Filter 12: ON PK Fc 6734 Hz Gain -3.60 dB Q 2.383
Filter 13: ON PK Fc 8802 Hz Gain -2.00 dB Q 3.061
Filter 14: ON PK Fc 13459 Hz Gain 0.00 dB Q 3.057


Η αλήθεια είναι οτί τους άλλαξα λίγο τα φώτα στις φασικές διορθώσεις, αλλά με FDW15 είχα πάρα πολλές διακυμάνσεις και ασυνέχειες...
Κακό είναι ότι χρειάστηκε να εφαρμόσεις κι επιθετικά φίλτρα EQ για την απόκριση συχνότητας στις ανώτερες οκτάβες. Ας δεχθούμε ότι ελέω ομοαξονικής αρχιτεκτονικής η off-axis εκπομπή δεν θα καταστρεφόταν από αυτές τις παρaμέτρους. Γνώμη μου είναι ότι η διόρθωση με φίλτρα EQ θα έπρεπε να στόχευε κυρίως στο να πλησιάσει η απόκριση του ηχείου που ξεφεύγει περισσότερο εκείνη από το ηχείο που ξεφεύγει λιγότερο και όχι να ισοπεδώνονταν και οι δύο σε απολύτως ευθεία γραμμή. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει θέτοντας τη στάθμη στην καμπύλη-στόχο σε ανώτερη τιμή dB. Δεν θα πείραζε και τόσο να εμφανίζονταν μικρές αποκλίσεις μεταξύ των καναλιών στις Predicted καμπύλες όπως θα προκύψουν στην ενότητα EQ του REW, σκοπός είναι να μην αλλοιωνόταν εντελώς ο εγγενής χαρακτήρας των ηχείων. Επίσης βγάλε απέξω τo φίλτρo με θετικό gain στα 65 Hz.

Είτε τα φίλτρα μείνουν ως έχει είτε τα κάνεις πιο μετριοπαθή προχωράμε παρακάτω... Στο παράθυρο του rePhase όπως εμφανίζεται σκέτο το αδιόρθωτο VA και χωρίς να έχεις κάνει εισαγωγή σε αρχείο με απόκριση συχνότητας πηγαίνεις πρώτα στο Paragraphic Gain EQ > Tools > Import REW filter settings και κάνεις εισαγωγή των αρχείων .xml που θα έχουν εξαχθεί για το αντίστοιχο κανάλι.

Κατόπιν πηγαίνεις στην ενότητα Paragraphic Phase EQ. Όπως καταλαβαίνεις στο αριστερό κανάλι έχουμε μεγαλύτερη εκτροπή φάσης γύρω από την προβληματική ζώνη των 600 Hz.Αυτό σημαίνει ότι στο αριστερό κανάλι θα δοκιμάσουμε να γίνει πιο επιθετική φασική διόρθωση σε σχέση με το δεξί...

Στο δεξί έτσι όπως το βλέπω θα εφαρμοστούν φασικές διορθώσεις μονάχα σε συχνοτικές ζώνες ανώτερες των 1000 Hz. Πρόσεχε η παράμετρος Q στα φίλτρα να μην υπερβαίνει την τιμή 2, δηλαδή θέλουμε αδρές διορθώσεις με ευρύτερη ζώνη επίδρασης γύρω από την επιλεγμένη κεντρική συχνότητα και ας μην ταυτίζεται η διορθωμένη φασική απόκριση με τον μηδενικό άξονα σε όλα τα σημεία.

Στο αριστερό κανάλι θα ξεκινήσεις μ'ένα ευρύ φασικό φίλτρο σε κεντρική συχνότητα περίπου 3500 Hz και με τιμή Q αρκετά χαμηλή, μεταξύ 0,5 & 1. Εννοείται ότι θα μπει θετικό gain με τιμή ανώτερη των 180 μοιρών. Φέροντας τη γενική φασική καμπύλη σε σχετική εξισορρόπηση ως προς το δεξί κανάλι συνεχίζεις με μικρότερες διορθώσεις αλλά πάντα σε συχνότητες ανώτερες των 300 Hz και με τιμές Q για τα φασικά φίλτρα όχι ανώτερες του 2.

Να μας δείξεις το στάδιο με τη διορθωμένη φασική καμπύλη, εμφανιζόμενη την ενότητα Paragraphic Phase EQ και πάντα χωρίς να έχει γίνει εισαγωγή αρχείου με απόκριση συχνότητας.
 
Last edited:

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Οι αποκρίσεις που μέτρησα ήταν με flat ρύθμιση στα πρίμα και εντελώς off axis (βλέπω ευθεία τα ηχεία) για να δώσω μια πιο κατηφορικη κλίση.
Θα μπορούσα σε δεύτερη δοκιμή να τα ρίξω -2db και να μειώσω την ένταση των φίλτρων στις υψηλές συχνότητες.

Η καμπύλη που χρησιμοποίησα είναι ακριβώς αυτή που έχεις στο παράδειγμα των Yamaha και την έριξα μόλις 2db αν θυμάμαι.

Θα προχωρήσω στις υποδείξεις σου σε λίγο και θα επανέλθω.
 

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Λοιπον, ορίστε οι διορθωμενες φασικές, αφού είχαν εισαχθεί τα φίλτρα.
Στο αριστερό έκανα ένα linearization φιλτρο στα 36db στα 340 για να φέρω την ασυνέχεια. Τα υπόλοιπα φαίνονται.
 

Attachments


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Γνώμη μου είναι στα EQ φίλτρα να θέσεις ένα μάξιμουμ όριο διόρθωσης, το οποίο να μην υπερβαίνεις για κανέναν λόγο.

Θα πρότεινα να δοκιμάσεις μέγιστη διόρθωση σε θετικό gain έως +1 dB και μέγιστη διόρθωση σε αρνητικό gain έως -8 dB.

Δηλαδή μέγιστο συνολικό εύρος διόρθωσης, τα 9 dB

Κι ας μην "έρχονται" τέλεια.

Στην παρούσα φάση, αν δε κάνω λάθος, χρησιμοποιείται μέγιστο εύρος διόρθωσης 14,2 dB.

Προσωπικά είχα θέσει αρχικά μέγιστο εύρος τα 10 dB στον τρινοβ (έχει ανάλογη ρύθμιση) και στην συνέχεια το πήγα στα 8..
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Οι αποκρίσεις που μέτρησα ήταν με flat ρύθμιση στα πρίμα και εντελώς off axis (βλέπω ευθεία τα ηχεία) για να δώσω μια πιο κατηφορικη κλίση.
Θα μπορούσα σε δεύτερη δοκιμή να τα ρίξω -2db και να μειώσω την ένταση των φίλτρων στις υψηλές συχνότητες.

Η καμπύλη που χρησιμοποίησα είναι ακριβώς αυτή που έχεις στο παράδειγμα των Yamaha και την έριξα μόλις 2db αν θυμάμαι.

Θα προχωρήσω στις υποδείξεις σου σε λίγο και θα επανέλθω.
Μη τη ρίχνεις καθόλου, να το αφήσεις στα 0 dB. Στις παραστάσεις από τα παράθυρα που έδειξες να μην εισαγάγεις αρχείο με απόκριση συχνότητας .Να εξαγάγεις από αυτό το παράθυρο που περιέχει φίλτρα EQ και φασικών διορθώσεων δοκιμαστική κρουστική και να μας δείξεις το αποτέλεσμα της συνέλιξης με κρουστικές και βηματικές αποκρίσεις στο παράθυρο του REW όπως είχες κάνει εχθές το πρωί.
 

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Γνώμη μου είναι στα EQ φίλτρα να θέσεις ένα μάξιμουμ όριο διόρθωσης, το οποίο να μην υπερβαίνεις για κανέναν λόγο.

Θα πρότεινα να δοκιμάσεις μέγιστη διόρθωση σε θετικό gain έως +1 dB και μέγιστη διόρθωση σε αρνητικό gain έως -8 dB.

Δηλαδή μέγιστο συνολικό εύρος διόρθωσης, τα 9 dB

Κι ας μην "έρχονται" τέλεια.

Στην παρούσα φάση, αν δε κάνω λάθος, χρησιμοποιείται μέγιστο εύρος διόρθωσης 14,2 dB.

Προσωπικά είχα θέσει αρχικά μέγιστο εύρος τα 10 dB στον τρινοβ (έχει ανάλογη ρύθμιση) και στην συνέχεια το πήγα στα 8..
Σημερα που τα έτρεξα ξανά, πριν τα εισάγω στο rephase μου έδωσε πιο μαλακά φίλτρα, δεν ξέρω γιατί, δεν άλλαξα τίποτα...
Με ορια -8 έως +3.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Οκ, πιο λογικές τιμές.

Προσωπικά στην επόμενη ισοστάθμιση που θα κάνω μόνον όταν προσθέσω κι άλλους δορυφόρους, σκοπεύω να θέσω μέγιστο εύρος διόρθωσης τα 6 ντεσιμπέλ.

Αυτό βέβαια, πακέτο με μείωση της κλίσης του ταργκετ κερβ από τον τρινοβ, υποχρεωτικά (δε βγαίνουν τα κουκιά), αλλά έχω τη δυνατότητα να ρίξω μεσαία και πρίμα από τα ρυθμιστικά της πλάτης των ηχείων (gain), οπότε στην τελευταία ρύθμιση eq που θα κάνω, πρώτα θα παίξω με τα ρυθμιστικά της πλάτης, κι αφού το φέρω εκεί που πρέπει να είναι, μετά θα εφαρμοστεί το μίνιμουμ eq.

Τώρα οι πλάτες έχουν όλα τα ρυθμιστικά στο 0, ήταν λάθος μου. 🍌

6 dB και πολλά είναι. Μη το πάω και στα 5..
 

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Μη τη ρίχνεις καθόλου, να το αφήσεις στα 0 dB. Στις παραστάσεις από τα παράθυρα που έδειξες να μην εισαγάγεις αρχείο με απόκριση συχνότητας .Να εξαγάγεις από αυτό το παράθυρο που περιέχει φίλτρα EQ και φασικών διορθώσεων δοκιμαστική κρουστική και να μας δείξεις το αποτέλεσμα της συνέλιξης με κρουστικές και βηματικές αποκρίσεις στο παράθυρο του REW όπως είχες κάνει εχθές το πρωί.
Στο FR, αριστερο είναι το πράσινο.
 

Attachments




Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Στο FR, αριστερο είναι το πράσινο.
Μια τελική παράκληση, ν'αλλάξεις το χρώμα του δεξιού σε κόκκινο και να κάνεις επίσης ΄΄τέντωμα΄΄ της βηματικής απόκρισης στο πεδίο του χρόνου, δηλαδή να δείξεις την παράσταση με την κλίμακα να εκτείνεται στον οριζόντιο άξονα του χρόνου σε τιμές από - 0,5 msec στην αριστερή άκρη έως 7 msec περίπου στη δεξιά άκρη.
 

Μηνύματα
164
Reaction score
137
Μια τελική παράκληση, ν'αλλάξεις το χρώμα του δεξιού σε κόκκινο και να κάνεις επίσης ΄΄τέντωμα΄΄ της βηματικής απόκρισης στο πεδίο του χρόνου, δηλαδή να δείξεις την παράσταση με την κλίμακα να εκτείνεται στον οριζόντιο άξονα του χρόνου σε τιμές από - 0,5 msec στην αριστερή άκρη έως 7 msec περίπου στη δεξιά άκρη.
Καλύτερα έτσι?
 

Attachments


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Καλύτερα έτσι?
Για το σκοπό που ήθελα οπωσδήποτε. Εντάξει δεν είναι τέλεια, αλλά μην ξεχνάς ότι υπήρχαν μεγάλες ανισορροπίες στις αυθεντικές αποκρίσεις. Στο επόμενο βήμα να εξαγάγεις διορθωτικές αποκρίσεις στις διαφορετικές συχνότητες δειγματοληψίας για καθένα κανάλι.Σημείο εκκίνησης για το βαθμό διορθώσεων που έχουν εφαρμοστεί θα είναι 32768 taps gia 48 & 44 KHz , 65536 taps για 96 & 88,2 KHz , 131072 taps για 192 & 176,4 KHz. O βαθμός στο optimization θα οριστεί extensive. Τα αρχεία θα είναι 32bit IEEΕ .wav .Προσοχή κιόλας στο κάτω πλαίσιο μετά την παραγωγή του εκάστοτε διορθωτικού αρχείου τα πράσινα γράμματα να μη δείχνουν την παραμικρή τιμή άνω των 0 dB.

Στη συνέχεια ενώνεις τα μονοφωνικά αρχεία από αριστερό-δεξί κανάλι για καθεμία δειγματοληψία σε στερεοφωνικά με τη βοήθεια του προγράμματος Audacity. Προσοχή μη γίνουν λάθη εκ παραδρομής. Αφότου παραχθούν τα στερεοφωνικά αρχεία για τις επιμέρους δειγματοληψίες μπαίνουν σε φάκελο και θα είναι έτοιμα για φόρτωση σε μηχανή Συνέλιξης από ψηφιακό αναπαραγωγό λ.χ. του Foobar2000.
οκ!
Δεν έχει νόημα να κάνω την αλλαγή των φίλτρων σε linear και να προσπαθήσω να ματσάρω τις φασικές καμπύλες ανάμεσα σε linear και minimum phase, όπως περιγραφεις?
Δεν έχει όπως είπες. Απλώς θα προσθέσεις κωδωνισμό.
 
Last edited:

Μηνύματα
164
Reaction score
137
οκ!
Δεν έχει νόημα να κάνω την αλλαγή των φίλτρων σε linear και να προσπαθήσω να ματσάρω τις φασικές καμπύλες ανάμεσα σε linear και minimum phase, όπως περιγραφεις?
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.182
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top