Σταδιακή αναβάθμιση ηχοσυστήματος (dimifoot)

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.484
Reaction score
80.090
Έτσι για σπάσιμο, διαφωνώ. Το 120 (και το Ανταμάκι) χρειάζεται κρος στα 360Ηζ και για nearfield. Δεν το λέω, εγώ. Οι μετρήσεις της κλάιν.
ΟΚ, συμφωνείς με το γενικό σκεπτικό, αλλά διαφωνείς στο σημείο κρος.
Καλό επιχείρημα.
 

Μηνύματα
120
Reaction score
67
dimifoot δεν απορω καθολου,η αληθεια ειναι οτι δεν τα ειχα ζορισει τα atc 11 καθολου και αυτο γιατι δεν ειχα ενισχυτη 300 watt για να το κανω παντως τον τελικο της copland στα 150 watt τον καταπινε για πλακα,ομως δεν ειναι εκει το θεμα ειναι στη ποιοτητα κατασκευης και δη του μεγαφωνου που σε σχεση με το adam ειναι η μερα με τη νυχτα
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.484
Reaction score
80.090
dimifoot δεν απορω καθολου,η αληθεια ειναι οτι δεν τα ειχα ζορισει τα atc 11 καθολου και αυτο γιατι δεν ειχα ενισχυτη 300 watt για να το κανω παντως τον τελικο της copland στα 150 watt τον καταπινε για πλακα,ομως δεν ειναι εκει το θεμα ειναι στη ποιοτητα κατασκευης και δη του μεγαφωνου που σε σχεση με το adam ειναι η μερα με τη νυχτα
Το ηχείο σου από το site της atc
Sensitivity: 85dB @ 1W @ 1metre
Max SPL: 108dB
Recommended Power Amplifier: 75 to 300 Watts

Με τον ενισχυτή σου και στα 2.8 μέτρα, και σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα δεν φτάνει αυτές τις στάθμες που βασάνιζα χτες τα Adam
Ας το υπολογίσει κάποιος που το έχει με τα νούμερα.

Τι θα γίνει αν το ζορισουμε κι άλλο;

Θα συμπιέσει; θα τερματίσει; δεν είμαι ειδικός, αλλά η ίδια η εταιρία ανακοινώνει τα όρια του ηχείου.

Σημειώνω πως είμαι φανατικός υποστηρικτής της atc. Των ενεργών φυσικά.
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.281
Reaction score
1.362
...........

Το πρόβλημα είναι η μεσο-χαμηλή περιοχή (και φυσικά η χαμηλή - αυτό δεν το συζητάμε - βλ. σαμπ). Η μεσο-χαμηλή είναι ο καθοριστικός παράγων. Βλέπουμε π.χ. ότι το 120 θέλει βοήθεια από σαμπ πολύ-πολύ νωρίς, εκεί στο πλατώ που εμφανίζεται στα 100 - 400Ηζ. Άρα κοντά έπεσε ο εαρ στα σημεία κρος που απαιτούνται ;-)

Nαι..........και μετα ................ψαξε να βρεις σαμπ που να παιζει μεχρι τα 360-400 ΗΖ.
 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.822
Reaction score
11.099
Παλιά καραβάνα...μορφή στα στουντιακά μόνιτορς.

Πολύ θα ήθελα να άκουγα αυτά π.χ. στο Sierra:



(Δεν ξέρω αν είναι augspurger, τα γούφερς για TAD τα κόβω.)

[DOUBLEPOST=1494507092][/DOUBLEPOST]
Nαι..........και μετα ................ψαξε να βρεις σαμπ που να παιζει μεχρι τα 360-400 ΗΖ.
Καλά, υπάρχουν αρκετά, π.χ. JBL, TAD. Αλλιώς 4 δρόμοι...
 
Last edited:


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.822
Reaction score
11.099
Ειναι αλλης εποχής...διαχρονικος, σαν τα σανσουι ενα πραμα.

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.588
Reaction score
126.377
Παρατηρούμε ότι το ταβάνι στις υψηλές συχνότητες είναι γύρω στα 110db στο 1μ και για τα τρία ηχεία. Όπως και για όλα τα ηχεία με τουίτερ 1 ίντσας. Φαινομενικά χαμηλό το όριο. Στην πράξη και δεδομένης ισοστάθμισης κατά τα γνωστά ευαγγέλια, 110db στα 10ΚΗζ και στο 1 μέτρο δεν είναι κακά.
Λάθος.

Όχι απλά "δεν είναι κακά", αλλά "υπεραρκούν".

Να εξηγήσω το "γιατί" στην πράξη, με 3 παραδείγματα:

Ένα μικρό ηχείο, κι ένα μεγάλο ηχείο, κι ένα πολύ μεγάλο ηχείο.

Όλα αυτά είναι 3 δρόμων, κι έχουν το ίδιο μιντ.

Δηλαδή, στάθμη μεσαίων, μπορούν να βγάλουν την ίδια, και προφανώς και ίδια στάθμη πριμων, που δε μας πολυενδιαφερει.

Και τα 3, (αναλόγως διαφορετικής απόστασης ακρόασης και προφανώς αναλόγως όγκου του χώρου) συνδυάζονται με το ίδιο σαμπ ανέτως, το γνωστό μας τερατακι της ATC, που δε μας πολυενδιαφερει.

Και πάμε (επιτέλους) στο τι μας ενδιαφέρει.

Μας ενδιαφέρει η απόκριση των χαμηλομεσαίων. Γιατί; Πάμε να δούμε μόνο μία γραμμή από το παρακάτω γράφημα, και συγκεκριμένα την κόκκινη:

Screenshot_20170213-194513.png


Η κόκκινη γραμμή είναι η ισχύουσα (ISO 226:2003) μέγιστης στάθμης γραμμή ακουστοτητας, βελτιωμένη των Robinson Dadson, και σαφώς έχει αντικαταστήσει την παλαιότερη των Fletcher and Manson.

Η γραμμή αυτή, μας λέει λοιπόν, ότι για να ακούσει το ρημάδι το αυτί μας τους 30 κύκλους (δε με ενδιαφέρει καθόλου χαμηλότερα τι γίνεται) σε ίδια στάθμη (αίσθηση φλατ ακούσματος) με τα μεσαία, όταν τα μεσαία είναι στα 100 ντεσιμπέλ, τότε τα μπάσα χτυπάνε 120 ντεσιμπέλ.

Δείτε λίγο προσεκτικά τώρα την κόκκινη γραμμή. Από τους 400 κύκλους, ξεκινάει μία γλυκιά ανηφόρα, η οποία γ@μιεται κυριολεκτικά από τους 120 κύκλους και κάτω.

Σημειώστε: 120 χερτζ, εκεί ξεκινάει το γ@μισι.

Μέχρι τους 320 κύκλους, έχουμε τις πρώτες 4 οκτάβες του φάσματος.

Σημειώστε 320.

Πάμε τώρα "ριβερς εντζινιρινγκ του πωπού" στα 3 παραδείγματα της ATC. Και τα 3 είναι 3 δρόμων, και ο κάτω δρόμος χωρίζεται με το μιντ σε κοινό σημείο κρος για όλα αυτά τα ηχεία, το οποίο είναι 380 κύκλοι.

Δηλαδή, η ATC, μας λέει στα μούτρα ότι θέλει ξεκάθαρα τις (ας πούμε γι' αρχή) 4 κάτω οκτάβες να τις βγάζει ο κάτω δρόμος, για να μη ζοριστει ποτέ το μιντ, οπότε βλέπει τις αποκοπες των κρος πως πέφτουν στα -3 και -6, και το δίνει στους 380. Άριστα.

Έχουμε λοιπόν τα εξής μεγάφωνα για τις κάτω 4 οκτάβες του φάσματος στα 3 παραδείγματα:

Α. 7 ίντσες
Β. 15 ίντσες
Γ. 2*15 ίντσες

Και έχουμε από την ίδια εταιρεία, στο ίδιο σημείο κρος, κι άλλες επιλογές, σε 2*12", σε 2*9", σε 12", σε 9", και 2*6,5" στο 45Α.

Δηλαδή, σου εξηγεί η ίδια η εταιρεία, ότι ενώ για τις συχνότητες πάνω από τα 350 χερτζ αρκεί το ενα 3-ιντσο μιντ, από κει και κάτω, αναλόγως απόστασης ακρόασης, θες διαφορετικού μεγέθους ζώα, γιατί εκεί είναι το πακέτο Ντελόρ.

Και φυσικά, πάντα ένα σαμπ, σε κάθε περίπτωση και ανεξαιρέτως, για την τελευταία κάτω οκτάβα, και ας βγάζει κι υπόηχους, χεστηκαμε.

Άρα, η ATC, θέλει ένα δρόμο για 3 οκτάβες, ξεκάθαρα.

Και κάθε διαφορετικής διαμέτρου μεγάφωνο, τι έχει; Άλλο λοβό απόκρισης.

Συγκεκριμένα:

The far-field pressure radiated by a baffled piston depends on the radius of the piston a, the frequency (through the wavenumber k and the direction θ
(with
=0o being directly in front of the piston) according to



Διότι, ο λοβός απόκρισης εξαρτάται από τη διάμετρο του πιστονιού (μεγαφώνου).

Και πάμε σε εικόνες:

Screenshot_20170511-164537.png


Screenshot_20170511-164601.png


Screenshot_20170511-164724.png


Screenshot_20170511-164750.png


Και κάντε τη χάρη στον εαυτό σας να το διαβάσετε όλο, εγώ θα σταθώ μόνο σε ότι αφορά αυτή την κουβέντα.

Βλέποντας λοιπόν που πάει η ενέργεια από κάθε μεγάφωνο, και πως πάει, καταλαβαίνουμε ότι το μεγάφωνο των χαμηλών συχνοτήτων, δηλαδή το μιντγούφερ, που θα παίζει 3 οκτάβες, δηλαδή από 40 κύκλους έως 320 κύκλους, εκεί που βρίσκεται το 80% της ενέργειας της μουσικής, μπορεί να είναι (χονδρικά, εσείς κάντε τις πράξεις) 4 ιντσών αν κάθεσαι στο μισό μέτρο, 6 ιντσών αν κάθεσαι στο 1 μέτρο, 8 ιντσών αν κάθεσαι στα 2 μέτρα, 10 ιντσών στα 3 μέτρα, 12 ιντσών αν κάθεσαι στα 4 μέτρα, και από κει και πάνω η κόλαση δε σε σώζει.

Και σαμπ από κάτω, για την πρώτη οκτάβα, 20-40 κύκλους. Χωρίς στενούς λοβούς εδώ, όλος ο χώρος παίζει, και μόνο ο χώρος, χωρίς κατευθυντικότητα, ας κοιτάζει το ταβάνι, το μπάνιο, κλπ, αδιάφορο.

Συμπερασματικά:

1. Όσο πιο μικρή απόσταση ακρόασης, τόσο μικρότερο μεγάφωνο χαμηλών-χαμηλομεσαίων (3 οκτάβες 40-320) σου αρκεί, λόγω λοβού.

2. Όσο αυξάνεται η απόσταση ακρόασης, τόσο μεγαλύτερο μεγάφωνο χρειάζεται για αυτό το κρίσιμο φάσμα, λόγω λοβού.

3. Για την πρώτη οκτάβα (20-40) σαμπ.

4. Από την 5η οκτάβα και πάνω, δε θέλουμε μεγάλες στάθμες, ποτέ. Οι μεγάλες στάθμες βρίσκονται στις πρώτες 3-4 οκτάβες του φάσματος, στο "σώμα" της μουσικής.

6. Ενεργά, με άλλο μεγάφωνο κάθε 3 οκτάβες. Μην ακούω για παθητικά ηχεία, βγάζω σπυργιά. Διαβάστε τα λινκ. Μορφωθείτε. :p

7. Αναλόγως όγκου του χώρου, απαιτείται το κατάλληλο σαμπ για την πρώτη οκτάβα. Αναλόγως απόστασης ακρόασης, απαιτείται ανάλογης διαμέτρου γουφερ για τις επόμενες 3 οκτάβες. Ένα απλό μιντ κι ένα τουιτερ, κάνουν για κάθε απόσταση ακρόασης (οικιακή χρήση).

8. Επειδή από 120 και κάτω γ@μιεται ο Δίας, αν δεν είστε βέβαιοι για τις δυνατότητες του μεγαφώνου χαμηλών του ηχείου σας, δώστε τα όλα στο σαμπ από 120 και κάτω. Θα έχει κατευθυντικοτητα όμως, οπότε αν έχετε ένα σαμπ, στο κέντρο και να σας κοιτάει, αν έχετε δύο, παρέα ένα σαμπ σε κάθε ηχείο.

9. Κρος στους 380, σα την ATC, και καμιά 20-αρια άλλες εταιρείες, ακόμα κι η μπιενταμπλεγιου, φανταστείτε... Όλες το ξέρουν το παραμύθι. ΜΕΤΡΗΜΕΝΑ ΚΟΥΚΙΑ.:cautious:

Άρα κοντά έπεσε ο εαρ στα σημεία κρος που απαιτούνται ;-)
Ο ear έχει ear ...

:lolsign::lolsign::lolsign::lolsign::lolsign:
 
Last edited:

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
προσπαθω να καταλαβω ... αλλα δε το 'χω ... ρωτω λοιπον ΄ τα δικα μου που εχουν σημειο κρος στα 200 χερτζ χανουν απο τις πρωτες οκταβες του φασματος ? μετα παιζει ενα μιντ 6.5αρι μεχρι τα 2,5 κ ...
 



dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.822
Reaction score
11.099
Τι απλουστευμενα similar polar responses ειναι αυτα στην πρωτη εικονα; το σαμπ ιδιο polar response με το tweeter; Σε τι συνθηκες; Τι μπαφλα; Τι σχεση εχει το polar response του tweeter στα 6khz με τα 20khz; Υπαρχει ηχειο σαν το σχημα c; Ω μοντιε...

Κωστα πρεπει να κατσεις μαζι με κανα δυο ακομη να τα γραψεις σωστα, στα αγγλικα, να δεις τραφικ που θα ερθει στο φορουμ, θα τριβουν τα χερια τους οι διευθυντες μας! Εγω θα αναλαβω να μεταφραζω τον μπουτχια στα αγγλικα ( και στα νεο-ελληνικα ). :drinks:
 
Last edited:





Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.484
Reaction score
80.090
Και στα 120db to cross, με 24db/oct
Την πείραξα και λίγο με το χέρι την καμπύλη

120.jpg

[DOUBLEPOST=1494538037][/DOUBLEPOST]
Αν ξαναμετρησεις τα ανταμ δες λιγο τι αποικλισεις εχουν στον καθετο αξονα τωρα στην αποσταση που ακους δε ξερω ποσες μοιρες , εστω ακουστικα πως το βλεπεις? πες οτι βυθιζεσε στον καναπε ...
Το Αρ ηχειο, δυο μετρησεις σε αποσταση 40cm περίπου, χωρίς Dirac

Ας λάβουμε υπόψιν πως στην ψηλή μέτρηση το μικρόφωνο ειναι πάνω απο τον καναπέ , ενω στην χαμηλή ολη η πλάτη του καναπέ καλύπτει την πίσω μεριά του

Ελπίζω να σε βοηθάει:
Hi-Low.jpg

[DOUBLEPOST=1494538092][/DOUBLEPOST]Θα ακούσω και έτσι λίγες μέρες, και μετά τα παραδίδω στον ιδιοκτήτη τους :hi:
 


Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
...δυο μετρησεις σε αποσταση 40cm περίπου...
Άμα αποφασίσεις να τα φέρεις ποιο κοντά... η adam βγάζει κίτ που τα μετατρέπεις σε ακουστικά...:D

Επειδή σε βλέπω που παιδεύεσαι συνέχεια με μετρήσεις κλπ. , πρέπει σιγά σιγά να τα μαζέψεις και να αρχίσεις να ακούς και λίγη μουσική βρε αδελφέ, όχι μόνο ρόζ θορύβους... δηλαδή βάλε το μικρόφωνο στο κουτί του για λίγο και τον τρίποδα (μην πάνε και τα λεφτά "χαμένα") μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις και σε άλλες χρήσεις... πχ.

18199011_1520900617943039_1807230248519885641_n.jpg


:roflmao: :roflmao: :roflmao:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.778
Μηνύματα
2.875.871
Members
37.949
Νεότερο μέλος
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Top