Στα δυόμισι μέτρα το εξάρι Δημήτρη μας? Fyne Audio


Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Ήταν βραδάκι, το ποτό κατέβαινε γρήγορα και το μωρό στον καναπέ ζητούσε κάτι παραπάνω :biggrin:

Η ώρα περνούσε, μέχρι που η λεγαμενη με ένα νεύμα με προσκαλούσε να γνωρίσω και τα υπόλοιπα δωμάτια του σπιτιού της. Έτρεξα ξωπίσω της... λίγο το ποτό, λίγο ο χαμηλός φωτισμός ε δεν αργησε να γίνει η ζημιά, πέφτω πάνω σε ένα κρύο πράγμα στερεωμενο πάνω σ ένα τρίποδα... ο γδουπος που ακούστηκε, τρομακτικος.
Ωχ αναφώνησα γεμάτος φρίκη, της διελυσα τον βινταζ φωτογραφικό φακό,





mini-20190207112832_3.jpg


Το πρωί αναπόφευκτα ήρθε πάλι μπρος μου ο κατεστραμενος φακός να στοιχειώσει το μυαλό μου.

Πετάγομαι από το κρεβάτι κατευθύνομαι στο σαλόνι και τι να δω??
Θεέ και κύριε... ένα εξαιντσο να κειτεται νεκρό στο πάτωμα







F500-onstand.jpg
 

Μηνύματα
570
Reaction score
1.548
Να το πάρουμε ανάποδα;
Ξέρεις ποια είναι η μεγαλύτερη διάμετρος μεγαφώνου σε χρήση ακουστικών;
Όχι ιν ίαρ, ον ίαρ... Τυπικά ακουστικά.
Δες λίγο και επιφάνεια από πλαναρ ακουστικά, έχει ενδιαφέρον..
Άντε για να ρίξω λάδι στη φωτιά χωρίς να το ψάξω και κρίνοντας από ζευγάρι Αudeze LCD-XC που διαθέτω το οποίο είναι 100mm υποθέτω ότι υπάρχει χώρος για μέχρι 5''.

40mm και 50mm είναι ένα πολύ συνηθισμένο μέγεθος σε studio on ear ή over ear

Όσο αφορά την Fyne προσωπικά respect διαθέτουν μια χαρά προϊόντα σε λογικές τιμές.
Αρκεί να ξέρεις τι θες.

Κλοψυ ραιτ πάρτε ενεργά, αν δεν ξέρετε.
 


Μηνύματα
570
Reaction score
1.548
ΟΚ 6'' ακουστικά δεν έχω πετύχει στο διαβα μου. Πάντως όπως και να το δει κάποιος να προσπαθεί να λάβει σωστό μπάσσο από 5'' ή 6'' woofer στα 2,5 μέτρα δε θα πρέπει καν να αναφέρεται όλα τα υπόλοιπα είναι ασκήσεις επί χάρτου απλά για να επιβεβαιώνει τον κανόνα.
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.448
Reaction score
50.562
F500

1572339125415.png



Είναι ένας μικρός κατασκευαστής πίσω από τον οποίο βρίσκεται ένα, τουλάχιστον, αναγνωρίσιμο και άξιο σεβασμού πρόσωπο, ο Paul Mills, στην θέση του τεχνικού διευθυντή. Το Mills τον γνωρίζουν καλά οι φίλοι της Tannoy από την θητεία του στην ιστορική εταιρία και η αλήθεια είναι ότι η συμμετοχή του στην ομάδα της Fyne του αφήνει πολλές υποσχέσεις.

1572339184290.png


Η φόρτιση του γούφερ είναι bass reflex το οποίο ακτινοβολεί προς το δάπεδο. Εδώ, η Fyne έχει ακολουθήσει τον δύσκολο δρόμο. Όχι μόνο χρησιμοποιεί πλίνθο (κάτι ασυνήθιστο για ηχεία βάσης/ραφιού) ώστε να εξασφαλίζει σταθερή αντίσταση στην ακτινοβολία της οπής, αλλά, επιπροσθέτως, χρησιμοποιεί έναν διαχύτη για να ελέγξει την ροή του αέρα, ώστε αυτός να διαχέεται ομοιογενώς στον χώρο. Ο διαχύτης της Fyne είναι μια επιφάνεια εκ περιστροφής με κατατομή που καθορίζεται από ένα πολύπλοκο μαθηματικό μοντέλο το οποίο, συνοπτικά ονομάζουμε Tractrix

Η μονάδα που χρησιμοποιείται στο F500 είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα περίπτωση. Είναι ομοαξονική και χρησιμοποιεί έναν κώνο 6 ιντσών από ίνες χαρτιού για την απόδοση των χαμηλών και των μεσαίων συχνοτήτων και ένα τουίτερ χοάνης για την απόδοση των υψηλών. Το τουίτερ βασίζεται σε έναν θόλο από τιτάνιο με διάμετρο μίας ίντσας, ο οποίος λειτουργεί σε περιβάλλον συμπίεσης (compression driver), ένας όρος που χρησιμοποιείται για μεγάφωνα χοάνης της οποίας η διατομή στομίου είναι σημαντικά μικρότερη από την διάμετρο του διαφράγματος, έτσι ώστε να εξασφαλίζονται μεγάλες ηχητικές πιέσεις. Η τοποθέτηση του τουίτερ ομοαξονικά με τον κώνο του μιντ/γούφερ δίνει την δυνατότητα στην Fyne να προσφέρει ένα ηχείο που προσεγγίζει καλά την ιδέα της σημειακής πηγής. Η Fyne Audio “έχει βάλει χέρι” και στην ανάρτηση του γούφερ της οποία η διατομή δεν είναι ημι-κυλινδρική (όπως συμβαίνει συνήθως στα συμβατικά μεγάφωνα) αλλά μεταβαλλόμενης γεωμετρίας (με μια σειρά από τομές) ώστε να ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα ανάκλασης της ενέργειας προς τον κώνο. Την προσέγγιση αυτή η εταιρία την ονομάζει FyneFlute. Τα δύο μεγάφωνα οδηγούνται από ένα φίλτρο διαχωρισμού το οποίο έχει κλίση δεύτερης τάξης στο βαθυπερατό κομμάτι και πρώτης τάξης στο κομμάτι του υψιπερατού, με την συχνότητα διάβασης να έχει τοποθετηθεί στα 1700Hz.

Διάγραμμα ευαισθησίας (dBSPL/1m/2.83Vrms). Ψευδοανηχοϊκή μέτρηση επί του άξονα, χωρίς το προστατευτικό πλέγμα (πράσινη καμπύλη) και με το προστατευτικό πλέγμα (κόκκινη καμπύλη), σε απόσταση 1m (συχνότητες πάνω από τα 500Hz)

1572339293428.png


Βηματική απόκριση

1572339349135.png


Το F500 μπορεί να καλύψει άνετα έναν μικρό/μεσαίο χώρο, χωρίς προβλήματα συμπίεσης και, έχοντας πολύ καλές δυνατότητες σε θέματα μακροδυναμικών, να αντιμετωπίσει κάθε μουσικό πρόγραμμα όσο απαιτητικό και αν είναι. Η συμπεριφορά αυτή έχει διπλή αξία. Πρώτον, κατατάσσει πέραν πάσης αμφιβολίας το F500 στην κατηγορία των πραγματικών ηχείων υψηλής πιστότητας μικρού όγκου και δεύτερον, λύνει τα χέρια του χρήστη που θα ήθελε να ψάξει το θέμα της ψηφιακής ισοστάθμισης καθώς η μονάδα της Fyne φαίνεται ιδιαίτερα ανθεκτική στην... πίεση και με μεγάλες διαδρομές, επομένως ικανή για σημαντικές διορθώσεις.



System Type2 way, downwards firing port, with BassTraxTM Tractrix diffuser
Recommended amplifier power (Watt RMS)30- 120
Continuous power handling (Watt RMS)60
Sensitivity (2.83 Volt @ 1m)89dB
Nominal impedance8 Ohm
Frequency response (-6dB typical in room)45Hz- 34kHz
Drive unit complement1 x 150mm IsoFlareTM, multi-fibre bass/ mid with 25mm titanium dome compression tweeter
Crossover frequency1.7kHz
Crossover type2nd order low pass, 1st order high pass
Dimensions - HxWxD325 x 200 x 320mm (12.8 x 7.8 x 12.6”)
Weight - Each7.3kg (16.1lb)
FinishesDark Oak / Black Oak / Piano Gloss Black / Piano Gloss White


 



Μηνύματα
7
Reaction score
16
Καλησπέρα σε όλους!

Υπάρχει μήπως κάποιος σύνδεσμος στο forum όπου όπως αναφέρθηκε στη 1η σελίδα, ο CostasEAR/bhutia εξηγούν τη σχέση 6" woofer / απόστασης ακρόασης / beaming?

Με βάση τη θεωρία, η συχνότητα όπου το 6" woofer κανει beaming είναι ~2.3khz. H συχνότητα crossοver του συγκεκριμένου ηχείου είναι 1.7khz οπότε κατω από το beaming του woofer (αν και πρέπει να λαβουμε υπόψη ότι λόγω της 2ης τάξης crossover θα υπάρχει και output στa 2.3khz.

Επιπλέον υπάρχουν και hi-end υλοποιήσεις με ακόμα πιο...ακραίες επιλογές crossover points και μεγαφώνων. To Dynaudio XD 200 με 6.5" woofer έχει crossover στα... 4.2khz (4ης τάξης πιθανότατα). Παρόλο αυτό, τα οff axis (ειδικά το horizontal) response είναι πολύ αξιόλογα.


916DF200fig3.jpg

Το polar των lyd7/8 που δημοσιεύει η dynaudio είναι εξίσου αξιόλογα (θεωρητικά το 8" έχει ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα σε beaming).

Από τα παραπάνω καταλαβαίνω ότι η προβληματική συμπεριφορά των Fyne σε polar measurements, με βάση την οποία ο αρθρογράφος συνιστά την θέση ακρόασης μέχρι 2.5m δεν οφείλεται τόσο στην επιλογή του 6".

Ενδεχομένως μια εξήγηση για τα polars των Fyne, έχει να κάνει με ακουστικά φαινόμενα που εμφανίζονται σε ομοκεντρικά ηχεία, ειδικά όταν αυτά έχουν high frequency drivers σε compression mode.

Ένα παρόμοιο παράδειγμα είναι τα Sceptre S8 (επίσης ομοαξονικά που λειτουργούν στις υψηλές συχνότητες σε compression mode).

1572515725034.png
 

P

PMC

Guest

Κοίταζα σήμερα αυτά τα Ηχεια .
Τα μεσαία ....όχι τα μεγάλα της σειράς....
Είναι καινούριο σχέδιο παρότι μοιάζει παλιό....κλασικό....βιντατζ!
Το γουφερακι είναι 16 ιντζων και το μιντ......10!!!

Το μεγάλο κτήνος με τα δυο 16ρια έχει 12ρι μιντ......
 

Μηνύματα
27.207
Reaction score
25.182
Δεν υπάρχει μιντ κώνου να ΄παίξει σαν θόλος. Τέρμα.
Ο θόλος είναι απλώς ανίκητος.
Κάποτε η SONY είχε βγάλει woofer θόλου , με πηνίο 8ιντσών!!!. Βέβαια και δεν προχώρησε 10ιντσο με 8ιντσο πηνίο , στοίχιζε την μάννα του και τον πατέρα του.
Για την ακρίβεια δεν ήταν θόλος αλλά flat έπίπεδο διάφραγμα από κυψελωτό σάντουιτς.
Παρ όλα ταύτα ο θόλος παραμένει και θα παραμείνει για πολλά χρόνια ο άρχοντας στα κορυφαία μιντς.
Η JBL έβγαζε κάποτε ένα κορφαίο μιντ θόλου 4" για τα xpl 200 αλλά !!!!! . Το μάμησε. Θόλος τιτάνιο με 4" πηνίο edgewound , δλδ ribbon πηνιόσυρμα, ένα μεγάφωνο χάρμα ιδέσθε και ακούστε. Αυτά τότε που είχε κέφια , τώρα βάζουν ότι βρούν και από κει παν και οι άλλοι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Δεν υπάρχει μιντ κώνου να ΄παίξει σαν θόλος. Τέρμα.
Ο θόλος είναι απλώς ανίκητος
Δεν νομίζω ότι ισχύουν τέτοια "στεγανά" στα μεγάφωνα.
Γενικεύσεις μάλλον άκυρες.
Έχω πολλά παραδείγματα υλοποιήσεων με μιντ κώνου, υπεράνω κριτικής.

Ένα παρόμοιο παράδειγμα είναι τα Sceptre S8
Παρόμοιο, αλλά καλύτερο.;)

Ενδεχομένως μια εξήγηση για τα polars των Fyne, έχει να κάνει με ακουστικά φαινόμενα που εμφανίζονται σε ομοκεντρικά ηχεία
Δεν νομίζω ότι ισχύουν τέτοιες γενικεύσεις.
Κάθε υλοποίηση έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά, που συνδέονται με πολλές παραμέτρους, δεν έχει νόημα να πιάσουμε μια μόνο ή να τις αναλύσουμε όλες..
Από τα παραπάνω καταλαβαίνω ότι η προβληματική συμπεριφορά των Fyne σε polar measurements, με βάση την οποία ο αρθρογράφος συνιστά την θέση ακρόασης μέχρι 2.5m δεν οφείλεται τόσο στην επιλογή του 6"
Βεβαίως εκεί οφείλεται ο περιορισμός της απόστασης ακρόασης, στη διάμετρο του μεγαφώνου.
Αλλά όχι μόνο (κι ούτε κυρίως) για το λόγο που το συνδέεις στο σκεπτικό σου.
 

Μηνύματα
7
Reaction score
16
Βεβαίως εκεί οφείλεται ο περιορισμός της απόστασης ακρόασης, στη διάμετρο του μεγαφώνου.
Αλλά όχι μόνο (κι ούτε κυρίως) για το λόγο που το συνδέεις στο σκεπτικό σου.
Δεν διαφωνώ. Υποθέτω ότι υποννοείς ότι ο βασικός λόγος για την περιορισμένη απόσταση είναι ο φυσικός περιορισμός που έχει ένα 6" μεγάφωνο σε παραγωγή υψηλών εντάσεων. Από την άλλη, με αυτά που έχω διαβάσει τον καιρό που παρακολουθώ το φόρουμ, δεν πιστεύω να υπάρχουν πολλοί χρήστες/συμμετέχοντες στις συζητήσεις που πιστεύουν ότι ένα ηχείο με 6" μεγάφωνο μπορεί να καλυψει ένα χώρο με μεγάλες διαστάσεις (άρα και μεγάλη απόσταση ακρόασης) με υψηλές εντάσεις.

Αφήνοντας εκτός τον παράγοντα ένταση, η κακή απόδοση ηχείου στον δίπτυχο directivity & smooth off axis response/polars θα έλεγα πως είναι οι κύριος λόγος περιορισμού της απόστασης ακρόασης μιας και βάσει των λεγόμενων toole,Geddes σε ελεύθερη μετάφραση, ακούμε μέσω τον αντανακλάσεων του χώρου οι οποίοι επηρεάζονται αρνητικά από το παραπάνω δίπτυχο. Για αυτό άλλωστε και τα "nearfield", σχεδιάζονται / ενδείκνυνται για χρήση σε ακουστικά "κακούς" χώρους περιορίζοντας την επίδραση των αντανακλάσεων.

Το μέγεθος του woofer είναι μεν παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη στο σχεδιασμό για την απόδοση σε directivity & smooth off axis response μαζί όλα τα υπόλοιπα (beaming, cross, αποστάσεις κέντρων κλπ) αλλά σίγουρα όχι απαγορευτικός όπως (ενδεχομένως σατιρικά) αναφέρει ο τιτλος του ποστ. Ειδικά στο θέμα του beaming, ένα δίδρομο με 7" ή 8" woofer θα ήταν ακόμα πιο challenging στο θέμα beaming.

Υ.Γ. Από τα παραπάνω καταλαβαίνεi κάποιος ότι τα ηχεία μου έχουν 6" και η θέση ακρόασης είναι > 3m.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Δεν θα χαλάσω χρόνο προσπαθώντας να ερμηνεύσω μηνύματα πίσω από το κείμενο του ΔΣ.

Θα αναφερθώ μονάχα σε κάποια στοιχεία όπου δεν δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση :

Η απόκριση φανερώνει τόνωση κατά 3-4 dB στην τρίτη οκτάβα,
Το σημείο - 6dB στην απόκριση κείτεται στο άνω όριο της δεύτερης οκτάβας.

Όποια ωφέλιμη απόκριση εμφανίζεται πάνω στις δύο πρώτες οκτάβες προκύπτει αποκλειστικώς από την ιδιαίτερη κατασκευή στη διάταξη ανάκλασης χαμηλών.

Το ηχείο κατά τη δοκιμή τοποθετήθηκε σε αρκετά μικρές αποστάσεις από οπίσθιο και το αντίστοιχο γειτονικό πλευρικό τοίχωμα...

Τα συμπεράσματα σε όσους έχουν αφομοιώσει το ΄΄Κατά Απόσβεσιν Ευαγγέλιον΄΄...:Α
 



Staff online

  • spylab
    Shalom
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.563
Μηνύματα
2.865.669
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top