ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.
Ιδρυτής
- Μηνύματα
- 30.058
- Reaction score
- 730
Eμ, αφου λυσσαξες να το ακουσεις...:happy_5:Τελικά τό'χω αυτό το fingerspitzengefühl!
:happy_8:
Eμ, αφου λυσσαξες να το ακουσεις...:happy_5:Τελικά τό'χω αυτό το fingerspitzengefühl!
:happy_8:
Πραγματικά εξωπραγματικό... και απογοητευτικό.1,5%:cool_4:
γιατί εξωπραγματικό;Πραγματικά εξωπραγματικό... και απογοητευτικό.
Πολύυυυυυυυ μεγάλο θέμα αυτό...Τελικά μήπως αυτή η παρατεταμένη ειρηνική περίοδος μας έχει κάνει μεγαλύτερο κακό από καλό;
Φυσικό το βρίσκω.γιατί εξωπραγματικό;
Σε μια χώρα που δεν υπάρχει μουσική παιδεία (θα μου πεις υπάρχει άλλου είδους παιδεία, σε μια χώρα που γεμίζουν κάθε βράδυ τα κάθε λογής σκυλομάγαζα (επαρχιακά, συνοικιακά, παραλιακά), σε μια χώρα που αν ρωτήσεις τι είναι ο Scarlatti θα σου πουν παγωτό gelato, σε μια χώρα που αν ανοίξεις τηλεόραση βλέπεις από το πρωί μέχρι το βράδυ ημίγυμνες να χορεύουν τσιφτετέλια, τι να περιμένει κάποιος;
Αυτοί φταίνε όμως για εκείνα τα χρόνια? Σήμερα, που έχουμε τόσες παραστάσεις κι όμως επιλέγουμε πολλές φορές το πιο "νιανιά", μπορεί να το πει κανείς αυτό, αλλά για τότε, αν όντως το λες απαξιωτικά όπως αντιλαμβάνομαι, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.Φυσικό το βρίσκω.
Ξέρεις με τι ασχολιόντουσαν οι Έλληνες όταν συνέθετε ο Scarlatti?
.......
Μιά μικρή ματιά στο http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?t=39358 αποδεικνύει το έωλο των επιχειρημάτων της αναπόφευκτης διασύνδεσης υψηλής εκπαίδευσης και κουλτούρας αφ' ενός και κλασσικής μουσικής αφ' ετέρου .Αν είναι 1,5% το ποσοστό των Ελλήνων που ακούν κλασική μουσική, τρομάζω με τη σκέψη του ποσοστού των Ελλήνων που γνωρίζουν κάποιο όργανο. Η πτωτική τάση δυστυχώς επιβεβαιώνεται και από τους αριθμόυς μαθητών στα ωδεία.
Πιστεύω ότι η σκλαβιά και η κατοχή είναι απλώς μία δικαιολογία. Δεν μπορεί μια ζωή να μασάμε την ίδια μαστίχα. Και φυσικά δεν πρέπει να περιμένουμε από το κράτος να μας εκπαιδεύσει σε τόσο ειδικά θέματα (από μουσική μέχρι πληροφορική). Αν μας ενδιαφέρει η σωστή "ειδική" εκπαίδευση των παιδιών μας προς το παρών η ιδιωτική εκπαίδευση είναι μονόδρομος. Είναι λυπηρό χώρες σαν τη Βουλγαρία, την Αρμενία και την Πολωνία να έχουν καλύτερη κουλτούρα από την Ελλάδα.
Δεν έχεις άδικο Δημήτρη, αλλά ακόμη και στο "περί ορέξεως", η όρεξη είναι ανάλογη των προϋποθέσεων που αναφέρεις πιο πάνω.Μιά μικρή ματιά στο http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?t=39358 αποδεικνύει το έωλο των επιχειρημάτων της αναπόφευκτης διασύνδεσης υψηλής εκπαίδευσης και κουλτούρας αφ' ενός και κλασσικής μουσικής αφ' ετέρου .
Γούστα είναι αυτά και ως γνωστόν de gustibus et coloribus non disputantum est .
Ατυχές το παράδειγμά σου. Αναφέρεσαι σε ένα άτομο με διαταραγμένη προσωπικότητα και σε μία εποχή που η μουσική που ακουγόταν ήταν κυρίως κλασική ή είχε επιρροές από αυτήν. Το thread δεν θέλει να αναδείξει το ότι ο Hitler άκουγε κλασική μουσική, αλλά το ότι μισούσε αυτούς που θαύμαζε.Μιά μικρή ματιά στο http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?t=39358 αποδεικνύει το έωλο των επιχειρημάτων της αναπόφευκτης διασύνδεσης υψηλής εκπαίδευσης και κουλτούρας αφ' ενός και κλασσικής μουσικής αφ' ετέρου .
Oι απαντησεις μου δεν εκφραζουν παρα την δικη μου αποψη.Λοιπόν... η απορία μου είναι η εξής: Τι είναι αυτό που καθιστά την κλασική μουσική (η οποία, εξ όσων γνωρίζω, περιλαμβάνει ένα ευρύτατο φάσμα ειδών και υπο-ειδών) "καλή" μουσική, και σε αντιδιαστολή με τι? Για ποιο λόγο ο φίλος της κλασικής μουσικής θεωρείται ανώτερος πνευματικά από το φίλο ενός άλλου μουσικού είδους, και το μικρό ποσοστό θεωρείται ένδειξη έλλειψης παιδείας? .
Εγώ το ποσοστό 3% δεν το βρίσκω ικανοποιητικό. Ειδικά όταν τα "σκουπίδια" μπορεί να φτάνουν στο 70%. Βέβαια δεν μιλάμε για "αποκλειστική ακρόαση", αλλά για άτομα που ακούν διάφορα είδη μουσικής. Αυτό λοιπόν το ποσοστό θα ήθελα να είναι κοντά στο 40%.Μόλις γύρισα από διακοπές και είδα αυτό το θέμα, με μεγάλο ενδιαφέρον.
Κατά τη γνώμη μου, δεν έχει καμία σημασία αν το ποσοστό είναι 1,5% ή 3 ή 7 ή 10.
Σημασία έχει ότι για μια χώρα σαν την Ελλάδα, χωρίς μουσική παιδεία γενικώς, το ποσοσστό που ακούει κλασική μουσική (μαζί με άλλα είδη-αυτό είναι το υγιές) είναι μάλλον ικανοποιητικό, δεδομένων των παραπάνω.
Και δεν είναι η ακροαματικότητα των ραδιοφωνικών εκπομπών που το καθορίζει.
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και της Θεσσαλονίκης γεμίζουν τις αίθουσες παρά τις δεκάδες των συναυλιών που διοργανώνουν.
Τα κλασικά CD των εφημερίδων γίνονται ανάρπαστα (Βήμα, Ελευθεροτυπία, Καθημερινή).
Ο κόσμος διψάει να μάθει, να ακούσει κάτι διαφορετικό, αλλά τι να γίνει όταν τα ραδιόφωνα κατακλύζονται από μουσικά σκουπίδια;
Και τέτοιοι αξιόλογοι παραγωγοί, σαν αυτόν τον συγκεκριμένο που ανέφερε ο Αντρέας, μένουν εκτός μικροφώνων!!!!
Ότι δώσεις στο λαό, αυτό "καταπίνει"....
Αυτά προς το παρόν, αλλά θα επανέλθω!