Το δικό μου ηχοσύστημα (spiros62)

T

Tadakis

Guest
Είπα τα προφανή, δηλαδή ότι η αστάθεια απόδοσης μιας λυχνίας είναι κατασκευαστικό ελάττωμα, όπως και η σταδιακή πτώση απόδοσης μέχρι την ανάγκη αλλαγής της λυχνίας, που αργά ή γρήγορα, έρχεται.

Καμμια λυχνία που χρησιμοποιείτε στο audio δεν έχει αστάθεια. Εκτός και αν είναι ελαττωματική που και πάλι δεν επιφέρει αστάθεια αλλά λειτουργία στα μη ορισμένα επίπεδα.

Η απόδοση των λυχνιων μειώνεται με τη χρήση. Γεγονός αυτό. Κάποιες διαρκούν χιλιάδες ώρες κάτι που συνήθως ισούται με το πραγματικό lifetime της συσκευής.

Ανάλογα συμπεριφορά ομως υπάρχουν και στα solid state ενισχυτικά. Το ίδιο συμβαίνει και με τους μεγάλους ηλεκτρολύτικους πυκνωτές στους ενισχυτές αυτουσ. Μετά από πολύ λιγότερες χιλιάδες ώρες (σε σχέση με τις λυχνίες) η και με χρόνια απραξίας χαλάνε και πεφτει η απόδοση του ενισχυτη με επιπλέον θέματα σταθερότητας (ακόμα και σε ταλάντωση πέφτουν μερικοί). Τι πάει να πει αυτό; Ότι είναι λάθος η σχεδίαση;; Τότε να μην έχουμε ούτε λαμπατους αλλά ούτε και solid state ενισχυτές γιατί βασίζουν σε λάθος τη σχεδίαση τους.

Επίσης είμαι κατά (πλέον) των λαμπατων συσκευών για τα διαφορά θέματα που έχουν αλλά ας λεμε τα πράγματα ως έχουν.
 

Μηνύματα
73
Reaction score
44
Ας δούμε λίγο την πραγματικότητα. Αγοράζω 2 καλούς ενισχυτές, έναν με λυχνίες και έναν solid state που τους έχω ακούσει και μου αρέσει πολύ ο ήχος τους
Τους βάζω σε λειτουργεία και αφού στρώσουν για 5με 7 χιλιάδες ώρες λειτουργίας όλα είναι μία χαρά. Κάπου εκεί οι λυχνίες αρχίζουν να πεφτουν και πρέπει να τις αλλάξω. Ίσως και κάποιους πυκνωτές και στα 2 μηχανήματα. Το κάνω και συνεχίζω. Όλα,καλά.
Τώρα κάπου στα 2 χρόνια σκέφτομαι ´μήπως μπορώ να πάρω κάτι άλλο από τους ενισχυτές μου;’ Όχι τόσο στην κλιμακα καλύτερο-χειρότερο όσο στο διαφορετικό.
Πάω λοιπόν στο λαμπάτο ενισχυτή μου και αλλάζω λυχνίες μόνος μου και χωρίς καμία,ιδιαιτερη εξειδίκευση με σχετικά φτηνές np λυχνίες. Όχι ρε συ πρέπει να περιμένω 150 ώρες να στρώσουν οι παλιολάμπες...
Πάω και στον solid state και τον...πουλάω,γιατί δεν θέλω/μπορώ να μπλέξω με κολητήρια.
Με δυο λόγια, εάν κάτσεις στα αυγά σου τα 2 μηχανήματα θα σε κουράσουν περίπου το ίδιο. Εάν θέλεις να παίξεις και λίγο τότε ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.
Σε ότι αφορά το καλυτερο-χειρότερο αυτό το συζητάμε σε πολλά πράγματα πχ. CD-δίσκοι. Η τεχνολογική εξέλιξη σε αυτά τα αθλήματα δεν απαντά σε αυτό αλλά σε κάτι που ονομάζεται efficiency and cost effective solutions. Θα σου δώσει περιπου αυτό που είχες με πολύ χαμηλότερο κόστος κατασκευής και λειτουργίας αλλά και πολυ καλύτερες συνθήκες χρήσης και δυνατότητες. Όσο βελτιώνεται η τεχνολογία,τόσο πιο κοντά θα φτάνει αλλά τόσο θα πολλαπλασιάζονται και οι δυνατότητες. Θα γίνουν ποτέ ίδια; Πρακτικά μπορεί και να έχουν γίνει, ουσιαστικά άλλο το αναλογικό και άλλο το ψηφιακό. Έχεις περισότερες επιλογές; Απείρως περισσότερες ξεκινόντας από τις εντάσεις μέχρι όλα αυτα τα ψηφιακά καλούδια που παλιά ονειρευόσουνα.
Πάντως είναι γεγονός ότι η τέχνη της παραγωγής καλων λυχνιών και μετασχηματιστων κάπου χάθηκε και τώρα ξεκίνησαν από την αρχή (ή περίπου την αρχή).
Αυτή είναι η εμπειρία μου τόσο η προσωπική όσο και η επαγγελματική. Και ναι εγώ πήγα ανάποδα, από solid state σε λυχνιακά με πολλές εκτώσεις στις απαιτήσεις ευκολίας και λειτουργικότητας που είχα. Ίσως και να το έχω μετανιώσει τώρα που γερνάω, αλλά ακόμα δεν είμαι σιγουρος.
 

Μηνύματα
1.613
Reaction score
2.247
απλή αποτύπωση της πραγματικότητας
Ενταξει.Αν εχεις εναν φιλο ασχημο ,καλο παιδι αλλα ασχημος. Οταν τον βλεπεις να του λες καλημερα ,πως εισαι ετσι ρε φιλαρακι.
 

Μηνύματα
130
Reaction score
165
Καλημέρα. Το σίγουρο είναι πως ο κάτοχος ενός λαμπάτου μηχανήματος, που οι λυχνίες του έφτασαν στα επίπεδα αλλαγής, είναι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος. Μιλάμε για χιλιάδες ώρες ακροάσεων και προφανώς ελεύθερου χρόνου για μουσικές περιπλανήσεις.
Ένας fisher 800c που έπεσε στα χέρια μου του 1965-66 περίπου ,παίζει μια χαρά και είναι τελείως original.Κάποιοι πρώην κάτοχοι υπάρχει πιθανότητα να μη ζουν. Οι λυχνίες του είναι περίπου στο 85-90%.Το καλοκαίρι μπαίνει χειρουργείο. Θα μας θάψει όλους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Καμμια λυχνία που χρησιμοποιείτε στο audio δεν έχει αστάθεια.
Διαφωνώ. :p

Ποιες είναι οι δικές μου εμπειρίες;

Μόλις τον ξεκινούσα τον ενισχυτή, αν τον έβαζα να παίξει στα πρώτα δευτερόλεπτα, άκουγα παράσιτα ραδιοφώνου, δεν έπαιζε. Έπρεπε να ανάψουν καλά τα νήματα για να βγει ήχος.
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Στο πρώτο πεντάλεπτο, ο ήχος του λαμπάτου μου, ήταν αλλού, καμία σχέση με αυτό που θα έπαιζε "ζεστός".
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Αν δε ζεσταινόταν καλά καλά, δηλαδή 1 ώρα περίπου, δεν ερχόταν ο ήχος στον λαμπάτο μου εκεί που ήξερα. Ήθελε το χρόνο του.
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Αν άλλαζα λυχνίες, κι έβαζα τη νέα τετράδα ταιριασμένων σούπερ λυχνιών που αγόρασα, τις πρώτες ώρες άλλαζε συνεχώς ο ήχος, και μετά άλλαζε πιο αργά, μέρα με τη μέρα, μέχρι να σταθεροποιηθεί στη βδομάδα ή στο 10-ήμερο.
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Κλπ κλπ κλπ...
Αν τα ανωτέρω θεωρούνται "σταθερή" συμπεριφορά ενισχυτή, πάω πάσο..

Τες πα, εγώ έχω εξαιρετικές αναμνήσεις από λαμπάτες συσκευές, μου χάρισαν πολλές χιλιάδες ώρες ευχαρίστησης και ζεστού ήχου, ανθρώπινου και τα συναφή γνωστά κοσμητικά επίθετα. Δυστυχώς όμως, σε άμεση σύγκριση με κλας ντε, αντικειμενικά, τα δικά μου λαμπάτα έπαιζαν σα χαλαζμένα. Οπότε και πήραν τον μπούλο. :p

Ταυτόχρονα όμως, υπήρξαν λαμπάτα ενισχυτικά που έπαιζαν ακριβώς το ίδιο όπως ο κλας ντε ενισχυτής, δηλαδή δεν έπαιζαν σα χαλαζμένα. Δυστυχώς όμως, κόστιζαν 100 φορές περισσότερο από τον κλας ντε, οπότε ακόμα και η σκέψη περί λαμπάτων πήρε τον μπούλο..:D

Έχω την απόλυτη βεβαιότητα, ότι μια λαμπάτη υλοποίηση μπορεί να παίζει απόλυτα σωστά, το ίδιο με μια solid state και σε επίπεδο τελικού σταδίου να παίζει το ίδιο με ένα κλας ντε. Να μη ξεχωρίζει στο αυτί ότι το τάδε είναι από μηχανήματα με λυχνίες. Απλώς είναι πολύ πιο ακριβό και χωρίς τα γνωστά "λαμπάτα" ηχητικά χαρακτηριστικά ευφωνικής παραμόρφωσης και αλλοίωσης στο φάσμα, τα οποία όμως είναι τα ζητούμενα από φίλους που τα χρησιμοποιούν ως επιθυμητό εκουαλαϊζέισιον.

Τες πα, βαρετό θέμα συζήτησης. :D
 

T

Tadakis

Guest
Διαφωνώ. :p

Ποιες είναι οι δικές μου εμπειρίες;

Μόλις τον ξεκινούσα τον ενισχυτή, αν τον έβαζα να παίξει στα πρώτα δευτερόλεπτα, άκουγα παράσιτα ραδιοφώνου, δεν έπαιζε. Έπρεπε να ανάψουν καλά τα νήματα για να βγει ήχος.
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Στο πρώτο πεντάλεπτο, ο ήχος του λαμπάτου μου, ήταν αλλού, καμία σχέση με αυτό που θα έπαιζε "ζεστός".
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Αν δε ζεσταινόταν καλά καλά, δηλαδή 1 ώρα περίπου, δεν ερχόταν ο ήχος στον λαμπάτο μου εκεί που ήξερα. Ήθελε το χρόνο του.
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Αν άλλαζα λυχνίες, κι έβαζα τη νέα τετράδα ταιριασμένων σούπερ λυχνιών που αγόρασα, τις πρώτες ώρες άλλαζε συνεχώς ο ήχος, και μετά άλλαζε πιο αργά, μέρα με τη μέρα, μέχρι να σταθεροποιηθεί στη βδομάδα ή στο 10-ήμερο.
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Κλπ κλπ κλπ...
Αν τα ανωτέρω θεωρούνται "σταθερή" συμπεριφορά ενισχυτή, πάω πάσο..

Τες πα, εγώ έχω εξαιρετικές αναμνήσεις από λαμπάτες συσκευές, μου χάρισαν πολλές χιλιάδες ώρες ευχαρίστησης και ζεστού ήχου, ανθρώπινου και τα συναφή γνωστά κοσμητικά επίθετα. Δυστυχώς όμως, σε άμεση σύγκριση με κλας ντε, αντικειμενικά, τα δικά μου λαμπάτα έπαιζαν σα χαλαζμένα. Οπότε και πήραν τον μπούλο. :p

Ταυτόχρονα όμως, υπήρξαν λαμπάτα ενισχυτικά που έπαιζαν ακριβώς το ίδιο όπως ο κλας ντε ενισχυτής, δηλαδή δεν έπαιζαν σα χαλαζμένα. Δυστυχώς όμως, κόστιζαν 100 φορές περισσότερο από τον κλας ντε, οπότε ακόμα και η σκέψη περί λαμπάτων πήρε τον μπούλο..:D

Έχω την απόλυτη βεβαιότητα, ότι μια λαμπάτη υλοποίηση μπορεί να παίζει απόλυτα σωστά, το ίδιο με μια solid state και σε επίπεδο τελικού σταδίου να παίζει το ίδιο με ένα κλας ντε. Να μη ξεχωρίζει στο αυτί ότι το τάδε είναι από μηχανήματα με λυχνίες. Απλώς είναι πολύ πιο ακριβό και χωρίς τα γνωστά "λαμπάτα" ηχητικά χαρακτηριστικά ευφωνικής παραμόρφωσης και αλλοίωσης στο φάσμα, τα οποία όμως είναι τα ζητούμενα από φίλους που τα χρησιμοποιούν ως επιθυμητό εκουαλαϊζέισιον.

Τες πα, βαρετό θέμα συζήτησης. :D

Φάσκεις και αντιφάσκεις.

Το ατυχές σου παράδειγμα ενός μάλλον χαλασμένου η λάθους σχεδιαστικά ενισχυτη το φέρνεις για να υποστηρίξεις τη γενικότητα ότι οι λυχνίες έχουν ασταθή συμπεριφορά. Το αναιρείς λίγο παρακάτω στα ίδια σου λεγόμενα. Anyway, δεν ισχύει και δεν έχει νόημα περαιτέρω συζήτησης του. Βαρετό indeed.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Διαφωνώ. :p

Ποιες είναι οι δικές μου εμπειρίες;

Μόλις τον ξεκινούσα τον ενισχυτή, αν τον έβαζα να παίξει στα πρώτα δευτερόλεπτα, άκουγα παράσιτα ραδιοφώνου, δεν έπαιζε. Έπρεπε να ανάψουν καλά τα νήματα για να βγει ήχος.
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Στο πρώτο πεντάλεπτο, ο ήχος του λαμπάτου μου, ήταν αλλού, καμία σχέση με αυτό που θα έπαιζε "ζεστός".
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Αν δε ζεσταινόταν καλά καλά, δηλαδή 1 ώρα περίπου, δεν ερχόταν ο ήχος στον λαμπάτο μου εκεί που ήξερα. Ήθελε το χρόνο του.
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Αν άλλαζα λυχνίες, κι έβαζα τη νέα τετράδα ταιριασμένων σούπερ λυχνιών που αγόρασα, τις πρώτες ώρες άλλαζε συνεχώς ο ήχος, και μετά άλλαζε πιο αργά, μέρα με τη μέρα, μέχρι να σταθεροποιηθεί στη βδομάδα ή στο 10-ήμερο.
Αντίθετα, ένας class d παίζει κανονικά από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου.

Κλπ κλπ κλπ...
Αν τα ανωτέρω θεωρούνται "σταθερή" συμπεριφορά ενισχυτή, πάω πάσο..

Τες πα, εγώ έχω εξαιρετικές αναμνήσεις από λαμπάτες συσκευές, μου χάρισαν πολλές χιλιάδες ώρες ευχαρίστησης και ζεστού ήχου, ανθρώπινου και τα συναφή γνωστά κοσμητικά επίθετα. Δυστυχώς όμως, σε άμεση σύγκριση με κλας ντε, αντικειμενικά, τα δικά μου λαμπάτα έπαιζαν σα χαλαζμένα. Οπότε και πήραν τον μπούλο. :p

Ταυτόχρονα όμως, υπήρξαν λαμπάτα ενισχυτικά που έπαιζαν ακριβώς το ίδιο όπως ο κλας ντε ενισχυτής, δηλαδή δεν έπαιζαν σα χαλαζμένα. Δυστυχώς όμως, κόστιζαν 100 φορές περισσότερο από τον κλας ντε, οπότε ακόμα και η σκέψη περί λαμπάτων πήρε τον μπούλο..:D

Έχω την απόλυτη βεβαιότητα, ότι μια λαμπάτη υλοποίηση μπορεί να παίζει απόλυτα σωστά, το ίδιο με μια solid state και σε επίπεδο τελικού σταδίου να παίζει το ίδιο με ένα κλας ντε. Να μη ξεχωρίζει στο αυτί ότι το τάδε είναι από μηχανήματα με λυχνίες. Απλώς είναι πολύ πιο ακριβό και χωρίς τα γνωστά "λαμπάτα" ηχητικά χαρακτηριστικά ευφωνικής παραμόρφωσης και αλλοίωσης στο φάσμα, τα οποία όμως είναι τα ζητούμενα από φίλους που τα χρησιμοποιούν ως επιθυμητό εκουαλαϊζέισιον.

Τες πα, βαρετό θέμα συζήτησης. :D
Μαλλον ειχε αλλου προβλημα ο λαμπατος σου κσι οχι οι λσμπες του.Αν οι λαμπες ηταν οντως χαλασμενες ε τι να κανουμε χαλανε κι αυτες καποτε οπως χσλανε και τα class d,a,ab,ac/dc,d purple,led zeppelin...........:p
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Εχω στο συστημα μου ακομη το prototype SPA ONE phono εδω και πολλα χρονια.Παιζει με μεταχειρισμενες λαμπες mullard ecc83,ecc82,ecc81,6922 με μεσο ορο 2-3 ωρες την ημερα.Αλλαξα μονο μια ecc83 πριν 1-2 μηνες ανκαι ητσν ακομη στο 76% (79% οταν τος αγορασα με τις καινουργιες να ειναι περιπου στο 88-89 % στο λυχνιομετρο μου).θα εχουν 6000-7000 ωρες και πανε.Ακομη να χρειαστω τις NOS που εχω τσεκαρισμενες.Αυτα τα χρονια τα παιξε το cd player μου,το writer του pc μου και ενας μικρος tripath με μολις 150 ωρες χρησης.Τα λαμπατα μου μηχανηματα ναι μεν παιζουν καλυτερα μετα απο 10-15 λεπτα,αλλα ηδη παιζουν εξαιρετικα απο το πρωτο λεπτο.Απολυτα αθορυβα και σταθερα εδω και χρονια.Ουτε ραδιο ακουω ουτε τηλεοραση :D
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Έχω την απόλυτη βεβαιότητα, ότι μια λαμπάτη υλοποίηση μπορεί να παίζει απόλυτα σωστά, το ίδιο με μια solid state και σε επίπεδο τελικού σταδίου να παίζει το ίδιο με ένα κλας ντε. Να μη ξεχωρίζει στο αυτί ότι το τάδε είναι από μηχανήματα με λυχνίες

Νομίζω ότι για τους επόμενους λίγους μήνες, μέχρι να αλλάξει γνώμη
μπορούμε να κοιμομαστε ήσυχοι....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Μπα, αυτά τα λέω χρόνια, σταθερά. ;)

Σημαντικό είναι να μετράνε σωστά.
Δεν είναι υποχρεωτικό να μετράει υψηλή παραμόρφωση επειδή έχει λάμπες....
 

Sonorus

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
888
Reaction score
807
Εγώ έχω αυτό http://www.schiit.com/products/mjolnir-2
hybrid και για ακουστικά βέβαια.
Μετράει και κυρίως παίζει άριστα με λάμπες των 15€ οι δύο ματσαρισμένες.
(JAN 5670)
Το πάω κόντρα με ότι class θέλετε , κάτι vioelectric ss των 1000+ € τα τρώει για
πρωινό.
Μόνο ελάττωμα όπως παρατήρησε σωστά ο @costas EAR θέλει περιπου
μισή ώρα για πλήρη ανάπτυξη των αρετών του.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.613
Μηνύματα
2.868.094
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top