Featured Το σύστημά μου

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Ναι αλλά απο την άλλη λές συχνά πυκνά ότι τα σάμπ για να γίνει σωστή δουλειά πρέπει (και είναι) πιο ακριβά απο τους δορυφόρους.
Ναι, και είναι λογικό, διότι απαιτούν μεγαλύτερα μεγάφωνα και ισχυρότερα ενισχυτικά από τους δορυφόρους.

Το κύριο στοιχείο που ανεβάζει πολύ το κοστολογιο δορυφόρων χωρίς σαμπ, είναι η απαίτηση για καρδιοειδη λοβό (είτε μηχανικά είτε με dsp), διότι όταν έχεις ξεχωριστά σαμπ τα βάζεις εκεί που βολεύει για τις πρώτες οκτάβες, ενώ όταν δεν έχεις, οι δορυφόροι έχουν θέσεις συγκεκριμένες, εντελώς ακατάλληλες για πηγή χαμηλού, άρα όσο καλή κι αν είναι η απόκριση των δορυφόρων στις πρώτες οκτάβες είναι δώρον αδωρον,, εάν δεν έχουν αρχιτεκτονική καρδιοειδους μπάσου

Γι'αυτό εκτινάσσεται το κόστος.

Προφανώς σε εγκατάσταση με εντοιχισμένους δορυφόρους χωρίς τέτοιες δυνατότητες καρδιοειδους (ATC, Neumann, κλπ) δεν απαιτείται αυτοί να διαθέτουν καρδιο αρχιτεκτονική, αλλά προστίθεται το κοστολογιο του εντοιχισμού, στο ήδη υψηλό κοστολογιο δορυφόρων ικανού max SPL στις πρώτες οκτάβες.

Για να το κάνω παράδειγμα, μπορείς να στήσεις ένα ιμερσιβ σεταπ είτε με 7+4= 11 Neumann 310 και 4 μεγάλα σαμπ της Νιούμαν (με τα διπλά μεγάφωνα) με κάποιον av processor νορμάλ κατηγορίας τιμής (αρκούν 5 χιλιάρικα), είτε με 7 Neumann 420 εντοιχισμένα, και 4 Neumann 310 για ταβάνι, κι υποχρεωτικά με τρινοβ επεξεργαστή.

Στο πρώτο σεταπ, τα σαμπ είναι τα πιο ακριβά κομμάτια του συστήματος.

Στο δεύτερο σεταπ, θα δώσεις πολύ περισσότερα λεφτά, πάνω από διπλάσια, και δε θα έχεις σαμπ.

Θα έχεις τα 7 τεμάχια 10" στους δορυφόρους εδάφους επιφορτισμένα τόσο με απόκριση πλήρους φάσματος, όσο και με το bass management των 4 δορυφόρων του ταβανιού, συν την αναπαραγωγή του .1 καναλιού. Δηλαδή, τα 7 αυτά τεμάχια, θα υποφέρουν.

Στην πρώτη λύση, θα έχεις 8 τεμάχια 10" των 4 σαμπ, να βγάζουν τον ίδιο φόρτο, αλλά σε καμπίνες και με ενισχυτικά ειδικά σχεδιασμένα για τις απαιτήσεις αναπαραγωγής στις πρώτες 2 οκτάβες.

Το δεύτερο, κατά τη γνώμη μου, επειδή ακριβώς δεν θα έχει σαμπ, θα παίζει καλύτερα, κι ας έχει ελάχιστα υπολειπόμενη απόκριση στην αρχή της πρώτης οκταβας.

Διαλέξτε. 😎



Εγώ έχω την απορία σε πολυκαναλο μουσικό υλικό τι παίζει το κανάλι LFE.
Και σε απμιξινγκ δεν γνωρίζω τι γίνεται.
Γνωρίζει κανείς?
Ναι, γνωρίζω.

Λοιπόν, σε ιμερσιβ ηχογραφήσεις μουσικής, το .1 κανάλι έχει επακριβώς τον ίδιο φόρτο με τις ιμερσιβ παραγωγές ταινιών, βρίσκεται σε στάθμη +10dB σε σχέση με τα υπόλοιπα κανάλια, κι έχει απόκριση μέχρι βαθιά μέσα στους υπόηχους.

Το όμοιο ισχύει σε 5.1 και 7.1 φορμάτ μουσικής, DTS HD και τα λοιπά γνωστά φορμάτ μέχρι το SACD σε 5.1 και 3.1, τα οποία όλα επιδέχονται 3D upmixing, και δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση ουσιαστική στην ποσότητα και στην έκταση του .1 καναλιού, είναι όμοια.

Δηλαδή σε ένα γνωστό κομμάτι των dire straits, πχ το money for nothing, είτε το ακούς από sacd (5.1) είτε από dvd audio (7.1) είτε από blue ray (Atmos), σε κάθε περίπτωση, τα σαμπ βγάζουν τον ίδιο φόρτο.


Η διαφορά φόρτου χαμηλών στις 2 πρώτες οκτάβες με το ίδιο μουσικό κομμάτι στο απλό δικαναλο του red book με upmixing, είναι εξαιρετικά μικρή, οφείλεται στο upmixing και μπορεί να μετριαστεί.

Στο 3D upmixing δικαναλου φορμάτ, απουσιάζει πλήρως το .1 κανάλι, και τα σαμπ επιβαρύνονται με όμοιο τρόπο σα να έπαιζαν δικαναλα, δηλαδή είτε με upmixing είτε χωρίς upmixing δεν διαφοροποιείται το bass management, δεν αλλάζει η ποσότητα του χαμηλού, με μόνη εξαίρεση μια γνωστή ήπια τόνωση του Auro 3D upmixing, η οποία με κατάλληλες ρυθμίσεις μπορεί να μετριαστεί σε επίπεδα μη αντιληπτά.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Ωραία άρα στο απμιξινγκ δεν μας απασχολεί καθόλου αυτό το καναλι . 1.
Σε πολυκαναλο αρχείο εάν έχουμε υποθετικά ηχεία full range και ένα σαμπ μόνον για το lfe τότε απ οτι καταλαβαίνω θα παίζουν όλα σε κάποιες χαμηλές συχνότητες. Η συχνότητα αποκοπής για το lfe ποια θα πρέπει να είναι?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
120.

Πάντα εκεί είναι, το .1 κανάλι έχει περιεχόμενο μέχρι τους 120 κύκλους.

Αυτές είναι οι προδιαγραφές του .1 καναλιού.
 

Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Αυτη είναι η απορία μου, ότι θεωρητικά μπορεί να παίξει και συχνότητες που το καθιστούν αντιληπτο στον χώρο, αν και δεν νομίζω να δίνουν τέτοιες συχνότητες σε αυτό το καναλι πχ 100Hz.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Μια χαρά δίνουν και 100 και 120 Hz στο LFE.

Το αν γίνεται αντιληπτή η θέση των σαμπ, είναι μια άλλη ιστορία, που σχετίζεται με το τι δίνουν ταυτόχρονα στους υπόλοιπους δορυφόρους.
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Το lfe πάει μόνο στα σαμπς εκτός και εάν δεν υπάρχουν .Για μένα αυτή η επιλογή κακως υπάρχει ...όπως και κάποιες άλλες τελοςπαντων...
Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να συγχέεται το lfe με το Κρος των καναλιών.
Μπορεί να έχουμε στα 80τα σάμπς το lfe
Θα περάσει όλο ( 120 ) σε αυτά.
Εάν επιθυμούμε φιλτράρουμε και αυτό.
(Εάν και γιατί; Αλλά ποτέ μην λες ποτέ*)στιγμιαία οι δορυφόροι παίζουν στα 80 και το σαμπ 120....;)εαν και σπάνια υπάρχει , αλλά υφίσταται...
*Σε μένα πάει κυρίως αυτό :laugh:
 


Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Εάν παίζει στις πολυκαναλικες μίξεις το LFE και ανώτερες συχνότητες (άραγε μετά τα 120Hz πόσο απότομα πέφτει ανά οκτάβα?) τότε πάει και η καμπύλη που φτιάξαμε. :p :biggrin: άσε που θέλει και προσοχη στην τοποθέτηση. :p
 



Μηνύματα
66
Reaction score
123
Με ηχεία συνηθισμένων διαστάσεων για να έκανες δουλειά με sub κομμένο άνω των 40 Hz θα έπρεπε ο χώρος να έχει τόσο έντονους κι επίμονους ιδιορρυθμούς στη ζώνη 45-60 Hz κατά τρόπον ώστε να είχαμε και τα main κομμένα...κάτω από τα 60 Hz.

Το αποτέλεσμα παίζεται στην ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά και στην πληρότητα εγκατάστασης κι ενσωμάτωσης. Οι τρόποι ν'αστοχήσουμε σε αυτό τείνουν να είναι περισσότεροι από εκείνους για ευστοχία , οι δε χρήστες τείνουν να επιμένουν σε άστοχες τακτικές είτε λόγω άγνοιας είτε ελέω υπέρμετρου ενθουσιασμού.
That said, θεωρείς ότι ταιριάζει καλύτερα ένα ported, ένα sealed sub ή ένα με παθητικούς ακτινοβολητές στο σύστημά μου, δηλαδή κατά βάση τα One?

Για το άλλο σχόλιο (δεν το βρήκα για quote) για την τρύπα στα ~60Hz, το έχω προσέξει αλλά επειδή είναι μεταβλητό στον καναπέ ακρόασης (όχι δε φοράω κολάρο για να μένω στην ίδια θέση συνεχώς όταν ακούω) και διαφορετικό μεταξύ των ηχείων, θέλω να το ερευνήσω λίγο πριν προσθέσω άλλο ένα στάσιμο κύμα στην εξίσωση.
Φαίνεται ήδη από τα RT ότι η συμπεριφορά του χώρου θα είναι προβληματική ως προς τις επιλεγμένες αποστάσεις ακρόασης από τα μπροστινά τουλάχιστον κανάλια... Για τη δε συμπεριφορά του τρέχοντος setup στις πρώτες οκτάβες αναμένω να δημοσιευθεί παράσταση spectrogram - κατά Fourier εστιασμένη στη ζώνη 20-200 Hz και οπωσδήποτε με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί - προτού να γινόμουν αυστηρός, καθότι μπορεί να μη χρειαστεί καν αυστηρότητα σε όσα σχόλια ακολουθήσουν... :sneaky:
Πώς μετράω όλα τα κανάλια ταυτόχρονα με το REW;
In the mean while, Δεξί - Αριστερο.

Επίσης, καιρό είχε να πάρει φωτιά ένα thread στο forum... :D :D :D
 

Attachments


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
στιγμιαία οι δορυφόροι παίζουν στα 80 και το σαμπ 120....;)
Σωστά.

Εγώ τους τα λέω τόσο καιρό, αλλά στου κουφού την πόρτα...

Γι'αυτό ακούς μια χαρά χαλαρές στάθμες (τα 80-αρια των δορυφόρων) και το ντεσιμπελόμετρο δείχνει κάτι νούμερα για μήνυση..

Απλώς είναι πολύ χαμηλές συχνότητες, σε αντιληπτή στάθμη 80-85 Φον, σα τους δορυφόρους, αλλά αυτά τα Φον, στην πρώτη οκτάβα, ως γνωστόν φλερτάρουν κει στα 120 SPL..
 

Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
Εάν υποθέσουμε ότι έχουμε υλικό 7.1 και το κάνουμε απμιξινγκ 3D τότε θεωρώ ότι θα παιζει το LFE κανάλι @costas EAR.
Σε διαφορετική περίπτωση θα είναι το αποτέλεσμα κουκουρουκου.

Για το LFE σημειώνω, μέχρι 120Hz και 10db επιπλέον ένταση :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Βασικές γνώσεις είναι αυτά.

Αρχαιότητες.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
That said, θεωρείς ότι ταιριάζει καλύτερα ένα ported, ένα sealed sub ή ένα με παθητικούς ακτινοβολητές στο σύστημά μου, δηλαδή κατά βάση τα One?

Για το άλλο σχόλιο (δεν το βρήκα για quote) για την τρύπα στα ~60Hz, το έχω προσέξει αλλά επειδή είναι μεταβλητό στον καναπέ ακρόασης (όχι δε φοράω κολάρο για να μένω στην ίδια θέση συνεχώς όταν ακούω) και διαφορετικό μεταξύ των ηχείων, θέλω να το ερευνήσω λίγο πριν προσθέσω άλλο ένα στάσιμο κύμα στην εξίσωση.

Πώς μετράω όλα τα κανάλια ταυτόχρονα με το REW;
In the mean while, Δεξί - Αριστερο.

Επίσης, καιρό είχε να πάρει φωτιά ένα thread στο forum... :D :D :D
Σε διαβεβαιώ πως τα δικά μου σχόλια δεν συνηθίζουν να είναι πύρινα αλλά δροσιστικά σαν... αγγούρι. :biggrin:
Στην προκειμένη έστω και αν είχαμε πολυκαναλική σύσταση δεν θα μ'ενδιέφεραν όλα τα περιφερικά κανάλια μαζί αλλά τα μπροστινά L+R που απ'ό,τι διέκρινα πρέπει να είναι τα κύρια που συνεισφέρουν σε ωφέλιμη απόκριση στις πρώτες οκτάβες. Δείξε μας λοιπόν spectro από απλή λήψη L+R .
 

Μηνύματα
623
Reaction score
1.061
Έχει επιλογή L+R
Μήπως εννοεί κεντρικό surround κτλ ;
Εάν εννοείς αυτό εγκατέστησε τους asio4all Drivers
Επέλεξε το στα preferences και θα σου βγάλει όλα τα κανάλια .
 



Μηνύματα
12.214
Reaction score
14.516
Για να μην χάνεις χρόνο @dourou :D
View attachment 294167
Εγώ νόμιζα ότι θα έδειχνες το τζάκι. :)
Εννοείς να βγάλει από 'κει την κιθάρα γιατί επηρεάζει ή να πλακωθεί στην πενιά και ν' αφήσει τα υπόλοιπα? :tongue:
Εγώ θα κρατάω το καπέλο να μαζεύω τα χρήματα που θα μας δίνουν. Δε ντρέπομαι. 😀 Χωρίς μπάσο βέβαια δεν θα μας δίνουν τίποτε. 😀
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.325
Μηνύματα
2.858.583
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top