Featured Το σύστημά μου

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Εγώ θα κρατάω το καπέλο να μαζεύω τα χρήματα που θα μας δίνουν. Δε ντρέπομαι. 😀 Χωρίς μπάσο βέβαια δεν θα μας δίνουν τίποτε. 😀
Αρκεί να το ενσω-ματωσουμε σωστά σαν τον Μπούτχια μας :biggrin:.... αλλιώς βλέπω να μας παίρνει στο κυνήγι και ο σκύλος :D
 


Μηνύματα
12.348
Reaction score
14.578
Με ηχεία συνηθισμένων διαστάσεων για να έκανες δουλειά με sub κομμένο άνω των 40 Hz θα έπρεπε ο χώρος να έχει τόσο έντονους κι επίμονους ιδιορρυθμούς στη ζώνη 45-60 Hz κατά τρόπον ώστε να είχαμε και τα main κομμένα...κάτω από τα 60 Hz.
Κάποιος άλλος τρόπος δηλαδή δεν υπάρχει ;

Δηλαδή ξαναρωτάω πάλι τα "full range" ηχεία (τα συνηθισμένα μάλλον που λές) δεν έχει νόημα να τα αγοράζουμε ; (εάν δεν έχουν ρυθμίσεις ή dsp τα ίδια π.χ. σαν τα δικά σου και τα One's του dourou ή άλλα τελος πάντων παρόμοια) ;

Και εκτός του παραπάνω (εκτός δηλαδή απο τα τζάμπα χρήματα που χάνουμε) ότι να αναλαμβάνουν τόσο ψηλά τα subs θα έχει και επίπτωση στο stereo image που υπάρχει στις χαμηλές μεταξύ 40 (50) και 80 (100) hz και αυτό αποδίδεται καλύτερα με το να εκπέμπονται απο τα main ηχεία ((ή όχι , καθώς έχει βγεί κάνενας μύιθος .pdf υποκειμενικών ακροάσεων (και για αυτό) για να μένουμε μόνο στα πλεονεκτήατα σε τόσο ψηλό θεωρούμενο (για εμένα εννοω) κροσάρισμα ως επιλογή ?. Δεδομενου και του γεγονότος ότι μπορεί να έχουμε και ενισχυτή με αρκετά watt και power supply και δεν θέλουμε βρε παιδί μου σώνει και καλά να τον "ξεκoυράσουμε". Μέχρι τα 40 -50 HZ αντέχει να οδηγεί. Και εκεί τζάμπα πήγανε δηλαδή τα χρήματα μας ?).
 
Last edited:


Μηνύματα
12.348
Reaction score
14.578
Ναι αυτά είναι γνωστά, τα λέει ο Bhtuia συνέχεια εδώ και αιώνες χα χα. Απλώς το πόσταρα γιατί τα δείχνει έτσι απλοικά και στην πράξη με παραδείγματα.

Υ.Γ. : Τώρα εαν παραμιλάνε κάποιοι ή όχι και ποιοί δεν παραμιλούσαν ή παραμιλάνε για άλλα πράγματα ... εγω δεν ασχολούμαι και δεν τα καταλαβαίνω αυτά καθώς δεν με κάνουν να παραμιλάω τέτοια πράγματα. ¨Αλλα με κάνουν και παραμιλάω εμένα και κάθε χρόνος που περνάει και αυτά όλο και λιγοστεύουν. Εγώ ρωτάω για να καταλάβω την λογική και ενδεχόμενα τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του καθετί ανάλογα τις συνθήκες και επιλογές που έχει κάποιος ήδη κάνει ή θα κάνει στο μέλλον. 😀
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Κάποιος άλλος τρόπος δηλαδή δεν υπάρχει ;

Δηλαδή ξαναρωτάω πάλι τα "full range" ηχεία (τα συνηθισμένα μάλλον που λές) δεν έχει νόημα να τα αγοράζουμε ; (εάν δεν έχουν ρυθμίσεις ή dsp τα ίδια π.χ. σαν τα δικά σου και τα One's του dourou ή άλλα τελος πάντων παρόμοια) ;

Και εκτός του παραπάνω (εκτός δηλαδή απο τα τζάμπα χρήματα που χάνουμε) ότι να αναλαμβάνουν τόσο ψηλά τα subs θα έχει και επίπτωση στο stereo image που υπάρχει στις χαμηλές μεταξύ 40 (50) και 80 (100) hz και αυτό αποδίδεται καλύτερα με το να εκπέμπονται απο τα main ηχεία ((ή όχι , καθώς έχει βγεί κάνενας μύιθος .pdf υποκειμενικών ακροάσεων (και για αυτό) για να μένουμε μόνο στα πλεονεκτήατα σε τόσο ψηλό θεωρούμενο (για εμένα εννοω) κροσάρισμα ως επιλογή ?. Δεδομενου και του γεγονότος ότι μπορεί να έχουμε και ενισχυτή με αρκετά watt και power supply και δεν θέλουμε βρε παιδί μου σώνει και καλά να τον "ξεκoυράσουμε". Μέχρι τα 40 -50 HZ αντέχει να οδηγεί. Και εκεί τζάμπα πήγανε δηλαδή τα χρήματα μας ?).
Τα ίδια τα ηχεία με τον χώρο είναι που θα θέλαμε περισσότερο να ξεκουράζονται παρά ο ενισχυτής.

Σε περασμένη ανάρτηση από άλλο νήμα έλεγες για το χαμηλό των REL που δεν σου ακουγόταν ΄΄γδουπαριστό΄΄... Αυτός ακριβώς πρέπει να είναι ο στόχος , το χαμηλό σε αμιγώς μουσικό πρόγραμμα να μην ακουγόταν μπουμαριστό - με παρατεταμένο σβήσιμο στην ενέργεια - ή γδουπαριστό - δηλαδή με κυρίαρχες συγκεκριμένες συνιστώσες κι ελλιπή περιγραφή - εκτός και αν ήταν έτσι εγγεγραμμένο στο master - όπως συμβαίνει καμιά φορά σε διάφορα EDM ή downtempo κομμάτια.

Αφήνοντας τα main ηχεία να έπαιζαν full range και να επιβαρύνεται το δικό τους σύστημα στις πρώτες οκτάβες είναι ΄΄εγγυημένη΄΄ μέθοδος για να έβγαινε γδουπαριστό μπάσο ή χαμηλές ΄΄μιας νότας΄΄ όπως αποκαλούνται.
 

Μηνύματα
27.196
Reaction score
25.145
Αλλο το γδουπαριστό μπάσσο και άλλο το μπάσσο μιάς νότας.
Και τα δικά μου δεν τα κροσσάρω , ελεύθερα τα έχω. Μόνο τα σαμπς κροσσάρονται στους 40 κύκλους για δικάναλο περιεχόμενο .Δλδ παίζουν μέχρι τους 40 από 0 .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
ξαναρωτάω πάλι τα "full range" ηχεία (τα συνηθισμένα μάλλον που λές) δεν έχει νόημα να τα αγοράζουμε ;
Όχι βέβαια.

Και εκεί τζάμπα πήγανε δηλαδή τα χρήματα μας ?).
Φυσικά.

Ακόμα να το καταλάβεις;


Δεν έχει κανένα νόημα να προσπαθούμε ο δορυφόρος να παίξει κάτω των 80 κύκλων, ιδίως όλη τη 2η οκτάβα (40-80), διότι:

1. Είναι πολύ απαιτητική η 3η οκτάβα, έχει ήδη ψοφήσει ο δορυφόρος μας, ανεξαρτήτως μεγέθους.

2. Η επιβάρυνση του δορυφόρου με τη 2η οκτάβα σημαίνει εγγυημένα:

α. Θα ψοφήσει, δε μπορεί, ανεξαρτήτως μεγέθους

β. Εγγυημένα αυξημένες παραμορφώσεις (αρμονικές και ενδοδιαμόρφωσης) στις υψηλότερες συχνότητες, όπου είναι σαφώς ακουστές, λόγω περαιτέρω μηχανικής καταπόνησης μεγαφώνου και λοιπών ενδιάμεσων κρίκων με τον φόρτο της 2ης οκταβας.

γ. Ο χώρος δεν επιτρέπει να παίζει η 2η οκτάβα στην τυπική θέση του δορυφόρου. Είναι διαφορετική η ιδανική τοποθέτηση για 2η οκτάβα (θέση για σαμπ). Μόνη εξαίρεση ο καρδιοειδής λοβός εκεί.

Η 1η οκτάβα έχει μικρότερες απαιτήσεις στην τοποθέτηση του κάθε σαμπ στο χώρο (και λιγότερο σημαντικές), δηλαδή κατά βάση θέλουμε ύπαρξη σαμπ και σωστά τοποθετημένα σαμπ για τη 2η (χρήσιμη) οκτάβα (40-80) και μη ξεχνάς πως στην αρχή της 1ης οκταβας, πολλά είδη από τοιχωματικά όρια παύουν να είναι ανακλαστικά, δηλαδή δεν υπάρχουν.

Από 30 κύκλους και κάτω, η αξία του καρδιοειδους λοβού είναι πολύ μικρή, κι όσο πάει, φθίνουσα.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.348
Reaction score
14.578
ΚΑι εγώ αυτό θα έκανα Μαρκου (εάν μπορούσα χα χα)

Ναι γδουπαριστό (εγώ) δεν εννοούσα ποτέ το "μιας νότας'.

Εννοούσα ότι το πολύ χαμηλό δεν είναι γδουπαριστό. Είναι σε μεγαλύτερη συχνότητα.

Γδουπαριστό Bhutia νομίζω είναι επιλογή κάποιων κατασκευαστών περισσότερο νομίζω. (που σε ρώτουσα παλιά για τα όβερντάμπ και άντερντάμπ).

Αλλά ναι καταλβαίνω τι λες. Η αίσθηση του γδουπου εν ελλείψει πολυ χαμηλού θα είναι μεγαλύτερη, ιδίως μάλλον σε ηχεία που προορίζονται για χομ σινεμα που θα βάλεις (προορίζονται και το λένε για να βάλεις) μετά (ή αμέσως ) σάμπ.
Όχι βέβαια.


Φυσικά.

Ακόμα να το καταλάβεις;
Αυτά που μου απάντησες είναι ασύμβατα.

Πλάκα μου κάνεις μάλλον ε ?

Υ.Γ. : Που να το καταλάβω ; Δεν τα έχω κάνει εγώ ποτέ αυτά.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
Αυτά που μου απάντησες είναι ασύμβατα.
Όχι.

Ξαναδιάβασέ το.

Πεταμένα λεφτά είναι κάθε δορυφόρος πλήρους φάσματος, με μόνη εξαίρεση εάν έχει καρδιοειδη λοβό (έστω και εντοιχισμένα).

Το πραγματικά χρήσιμο φάσμα σε οποιοδήποτε δορυφόρο είναι από 80 κύκλους και πάνω.

Η δυνατότητα του δορυφόρου να παίζει ικανοποιητικά μέχρι τους 40 κύκλους, είναι βεβαίως χρήσιμη, ώστε να γίνει πραγματικά σωστά το κρος στους 80 κύκλους, διότι με "τυπικό" κρος lr 24dB/oct, μια χαρά θα παίζει ο δορυφόρος μια οκτάβα κάτω από το σημείο κρος, θα παίρνει αρκετή ενέργεια, και ομοίως το σαμπ θα παίζει μια οκτάβα πάνω από το σημείο κρος.

Το άθροισμα της απόκρισης των 2, για να είναι πραγματικά σωστό με κρος μεταξύ τους στους 80 κύκλους, θα πρέπει το καθένα εκ των 2 να μπορεί να παίζει σχετικά αξιοπρεπώς μια οκτάβα μετά το σημείο κρος.

Γι'αυτό το λόγο απαιτείται μίνιμουμ 8"-ιντσο μεγάφωνο στο δορυφόρο, αλλά αυτά, μεταξύ μας.
 

Μηνύματα
12.348
Reaction score
14.578
Όχι.

Ξαναδιάβασέ το.

Πεταμένα λεφτά είναι κάθε δορυφόρος πλήρους φάσματος, με μόνη εξαίρεση εάν έχει καρδιοειδη λοβό (έστω και εντοιχισμένα).

Το πραγματικά χρήσιμο φάσμα σε οποιοδήποτε δορυφόρο είναι από 80 κύκλους και πάνω.

Η δυνατότητα του δορυφόρου να παίζει ικανοποιητικά μέχρι τους 40 κύκλους, είναι βεβαίως χρήσιμη, ώστε να γίνει πραγματικά σωστά το κρος στους 80 κύκλους, διότι με "τυπικό" κρος lr 24dB/oct, μια χαρά θα παίζει ο δορυφόρος μια οκτάβα κάτω από το σημείο κρος, θα παίρνει αρκετή ενέργεια, και ομοίως το σαμπ θα παίζει μια οκτάβα πάνω από το σημείο κρος.

Το άθροισμα της απόκρισης των 2, για να είναι πραγματικά σωστό με κρος μεταξύ τους στους 80 κύκλους, θα πρέπει το καθένα εκ των 2 να μπορεί να παίζει σχετικά αξιοπρεπώς μια οκτάβα μετά το σημείο κρος.

Γι'αυτό το λόγο απαιτείται μίνιμουμ 8"-ιντσο μεγάφωνο στο δορυφόρο, αλλά αυτά, μεταξύ μας.
ΟΚ έβαλες και άλλο παράγοντα και νομίζω εννοείς και για εντελώς "συνηθισμένα' Full range. Εγώ είχα στο μυαλό μου κάτι σαν το δικό μου. Αλλά τεσπά κατάλαβα την λογική.

Νομίζω βέβαια ότι θα υποφέρει το stereo image στα (μεσο)χαμηλά με το σάμπ τόσο ψηλά. Αλλά δεν μπορεί να τα έχεις όλα (πιθανόν).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
θα υποφέρει το stereo image
Το stereo είναι γτπκ σε κάθε πτυχή του, ιδίως στο image.

Τα σαμπ το μάραναν..😜😛😁🤪


Ο ορισμός του γελοίου!


Τέσλα LR τετρακίνητο, ή ενισχυτή λαμπατο με κτ; Σοβαρό δίλημμα λέμε! 😁😛😜
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αλλο το γδουπαριστό μπάσσο και άλλο το μπάσσο μιάς νότας.
Και τα δικά μου δεν τα κροσσάρω , ελεύθερα τα έχω. Μόνο τα σαμπς κροσσάρονται στους 40 κύκλους για δικάναλο περιεχόμενο .Δλδ παίζουν μέχρι τους 40 από 0 .
Είναι ζήτημα καλών τρόπων όποιος κάνει παρατηρήσεις ν'ανέλυε περαιτέρω όποια στοιχεία θα έκρινε ότι ανταποκρίνονται περισσότερο στον ορισμό. Ο ίδιος πάντως στο παρελθόν είχα αστειευτεί στο νήμα της απόσβεσης με το group delay και το... ΄΄γκουπ΄΄ delay.
ΟΚ έβαλες και άλλο παράγοντα και νομίζω εννοείς και για εντελώς "συνηθισμένα' Full range. Εγώ είχα στο μυαλό μου κάτι σαν το δικό μου. Αλλά τεσπά κατάλαβα την λογική.

Νομίζω βέβαια ότι θα υποφέρει το stereo image στα (μεσο)χαμηλά με το σάμπ τόσο ψηλά. Αλλά δεν μπορεί να τα έχεις όλα (πιθανόν).
Αφού είπαμε να μη μπει μονάχα ένα sub ενώ οι σύγχρονοι επεξεργαστές από ολοκληρωμένους AV ήδη παρέχουν δυνατότητα αποκλειστικής σύζευξης καθενός τεμαχίου sub με τα γειτονικά προς εκείνο δορυφορικά κανάλια.Εσύ ως μη έχων τέτοιον αλλά επιμένοντας δικαναλικά θα τοποθετήσεις καθένα τεμάχιο ή ντάνα σε συναφή θέση προς καθένα εκ των main ηχείων.
 

Μηνύματα
27.196
Reaction score
25.145
Είναι ζήτημα καλών τρόπων όποιος κάνει παρατηρήσεις ν'ανέλυε παράλληλα όποια στοιχεία θα έκρινε ότι ανταποκρίνονται περισσότερο.
Δεν σου έκανα καμία παρατήρηση .
Οσο για τους καλούς τρόπους , επίτρεψέ μου να σε πληροφορήσω ότι απλά ανέφερα την γνώμη μου . Την οποία και υπερθεματίζω. Τίποτα άλλο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Δεν σου έκανα καμία παρατήρηση .
Οσο για τους καλούς τρόπους , επίτρεψέ μου να σε πληροφορήσω ότι απλά ανέφερα την γνώμη μου . Την οποία και υπερθεματίζω. Τίποτα άλλο.
Υπερθεματισμός αλλά χωρίς ... επαρκή θεμελίωση. Οπότε κάθε άλλο παρά ως υπερθεματισμός θα εκλαμβανόταν. :sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.296
Reaction score
125.088
Πάρε ακουστικά να σωθείς.

 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Πάρε ακουστικά να σωθείς.

Να θεωρηθεί ότι κι εσύ τώρα .... υπερθεματίζεις πάνω στη χρησιμότητα των συγκεκριμένων ακουστικών ;;; :sneaky:
 

Μηνύματα
27.196
Reaction score
25.145
Υπερθεματισμός αλλά χωρίς ... επαρκή θεμελίωση. Οπότε κάθε άλλο παρά ως υπερθεματισμός θα εκλαμβανόταν. :sneaky:
Πάμε λοιπόν αφού έτσι το θέλεις.
Γδουπαριστό μπάσσο , δική σου ορολογία , φαντάζομαι είναι αυτό που έχει μόνο γδούπο , και καμία άλλη περιγραφική ιδιότητα . Οπως ατάκα , ανώτερες συχνότητες , δλδ από 60 -120 κύκλους.
Απουσία ταχύτητας , και περιγραφής κάποιων χαρακτηριστικών ήχου μεσοχαμηλών .


Μπάσσο μιάς νότας , αυτό που παράγεται κατά κανόνα από σύνθια , με τον χαρακτηριστικό ήχο του χαμηλού του απροσδιόριστου . Αυτό που αναπαράγεται μόνο ως συχνότητα . Χωρίς ιδιαίτερο χρώμα ,χαρακτηριστικά κρούσης κλπ.





Δεν θα παίξω το παιχνίδι των εντυπώσεων , για να θεμελιώνω- αποδεικνύω κάθε φορά της δικές μου απόψεις.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Πάμε λοιπόν αφού έτσι το θέλεις.
Γδουπαριστό μπάσσο , δική σου ορολογία , φαντάζομαι είναι αυτό που έχει μόνο γδούπο , και καμία άλλη περιγραφική ιδιότητα . Οπως ατάκα , ανώτερες συχνότητες , δλδ από 60 -120 κύκλους.
Απουσία ταχύτητας , και περιγραφής κάποιων χαρακτηριστικών ήχου μεσοχαμηλών .


Μπάσσο μιάς νότας , αυτό που παράγεται κατά κανόνα από σύνθια , με τον χαρακτηριστικό ήχο του χαμηλού του απροσδιόριστου . Αυτό που αναπαράγεται μόνο ως συχνότητα . Χωρίς ιδιαίτερο χρώμα ,χαρακτηριστικά κρούσης κλπ.





Δεν θα παίξω το παιχνίδι των εντυπώσεων , για να θεμελιώνω- αποδεικνύω κάθε φορά της δικές μου απόψεις.
Το γδουπαριστό στοιχείο μπορεί κάλλιστα ν'αποδίδεται μαζί με άλλα περιγραφικά από ανώτερες ζώνες αλλά να κυριαρχεί επειδή θα έπεφτε πάνω στο θεμελιώδη συντονισμό από διάταξη ενίσχυσης χαμηλού.

Το μπάσο μονής νότας σπανίως θ'αποδίδεται έτσι ακριβώς από ακροσάριστα main σε τυπικούς οικιακούς χώρους, αφού θα διανθίζεται συνήθως με πρόσθετες παρασιτικές συνιστώσες από διατάξεις ενίσχυσης χαμηλών ιδίως όποτε εκείνες θα κείτονταν πάνω σε συνιστώσες ιδιορρυθμών.
 

Μηνύματα
27.196
Reaction score
25.145
Μάλλον έχεις διαφορετικά πράγματα στο μυαλό σου .
Οπως και να έχει ,ιδίως επειδή δεν συμφωνούμε και δεν είμαστε στην ίδια σελίδα , υπάρχει ανοικτή πρόσκληση να σου αποδείξω αυτά που περιγράφω.
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.552
Μηνύματα
2.864.078
Members
37.929
Νεότερο μέλος
stergiosgk
Top