Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Να ρωτησω εγω κατι πολυ χαζο μεσιε Μπουτχια, ολα καλα ομορφα κι ωραια, δε λεω, αλλα μετα απ ολα αυτα, στις ακροασεις, που βρισκεσαι? καθεσαι? επανω στο κρεββατι?

Η γινονται αλλα πραγματα που δεν κανει να το μαθουμε?
Αν ναι, χρειαζονται τελικα ολες αυτες οι μετρησεις για μια... μουσικη υποκρουση?
8-) :tongue: 8-)
Δεν είμαι...''αντράκι παλαιάς κοπής΄΄ με σκέψεις και πράγματα που δεν θα έκανε να μαθευτούν κατά τη διάρκεια των ακροάσεων....
Πριν λίγους μήνες είχες γράψει να μπαίνουν τα σαμπς σε ύψος 1/2 του ύψους του τοίχου. Τι παίζει τελικά?
Αυτό θα ίσχυε ιδανικώς σε δωμάτιο τέλειο παραλληλεπίπεδο με συμμετρική διαρρύθμιση κι επενδύσεις σε τοιχώματα.
Δεν κατοικώ σε τέτοια...
Δεν χρειάζεται να αιωρούνται. Μπορείς να τα βάλεις πάνω σε 2 άλλα σαμπζζζ :biggrin:

Έχει περάσει καιρός, πού να ψάξω τώρα να βρω πού το είχε γράψει?
Δεν λειτουργεί στην πράξη όσο ομαλά υπόσχεται χωρίς αφιερωμένο επεξεργαστή που θα εξειδίκευε τη διαχείριση σε καθένα sub ξεχωριστά.

Αφετηρία για τη φασική διόρθωση θα είναι οι παρακάτω βηματικές για καθένα κανάλι (καμπύλες στα συνήθη χρώματα) :
1613218505475.png


Ας το δούμε και υπό μεγέθυνση στο πεδίο του χρόνου :
1613218692039.png


Το tweeter με το mid-woofer από το δορυφόρο σχεδόν πλήρως ενοποιημένα στην αρχική τριγωνική ενότητα,ενώ ο παλμός από το sub ακολουθεί ομαλά ενσωματωμένος,αλλά η δική του κορυφή - υπό ισοδύναμο πλάτος που είναι δείγμα μεγάλης προσοχής στη ρύθμιση στάθμης- έρχεται σε χρόνο 7,7 msec.Μολονότι η γεωμετρία θα προϋπέθετε για κάπως μικρότερη καθυστέρηση,μην ξεχνάμε ότι εδώ φτάνει το σήμα του υπό αντίθετη πολικότητα (-180 μοίρες).

Αυτό που θέλουμε από τη φασική διόρθωση είναι να ενοποιηθούν ομαλά οι επιμέρους κορυφές,αλλά δεν σταματάμε εκεί.Έχει διαπιστωθεί κατά τις ακροάσεις σε διάφορες εκδοχές,ότι για να λειτουργήσει η διόρθωση χωρίς τον παραμικρό ενδοιασμό χρειάζεται επίσης η ενοποιημένη καμπύλη να μην έχει διαρρύθμιση ανοίκεια προς την εκκίνηση της αυθεντικής.Δηλαδή να προσαρμοζόταν πλήρως το sub στους δορυφόρους και όχι αντίστροφα.Κι εδώ έγκειται το φλέγον διακύβευμα,καθώς και ο κύριος λόγος που δεν θα εμπιστευόμουν πλέον διάφορα αυτοματοποιημένα προγράμματα διόρθωσης σε setup με ΄΄ιδιότροπα΄΄ παθητικά ηχεία....
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Τα 18ς δεν θα μπορούσαν άραγε να συνεργαστούν μεταξύ τους? 🤔
Είναι λίγο δύσκολο να πεισθούν να βρεθούν όλα στο ίδιο δωμάτιο...Έστω και αν γινόταν αυτό,θα έπρεπε να είναι ακόμα περισσότερα ώστε να σχημάτιζαν στήλη από δάπεδο έως ταβάνι...

Το καλό με το REW ότι παρέχει πολύ πιστές προσομοιώσεις των διορθωμένων καμπυλών σε σχέση με τις τελικές μετρούμενες...

Η αρχική by the book φασική διόρθωση πάντα χωρίς φίλτρα με κεντρική συχνότητα κάτω από τα 100 Hz μας οδηγεί - όπως αναμενόταν - σε προσομοιωμένες κρουστικές αποκρίσεις εξαιρετικές :
1613235488000.png

Οι συνοδές βηματικές όμως έχουν μορφή απεικονιζόμενη παρακάτω :
1613234285069.png


Ομαλότητα βήματος μεν,αλλά κυριαρχεί η απόκριση από το sub...Εννοείται ότι ουδέποτε συνέβαινε κάτι τέτοιο κατά τη διόρθωση σκέτων ενεργών ή παθητικών δορυφόρων απουσία sub...Δεν συμβαίνει επίσης σε περιπτώσεις όπου το ηλεκτρονικό κροσάρισμα δορυφόρων με sub επιτελείται σε αναλογικό πεδίο...Οπότε κρίνεται άσκοπη η παραγωγή διορθωτικών αρχείων προς περαιτέρω ακροαματικές αξιολογήσεις...

Σε αυτό το στάδιο θα ήταν απλό να δοθεί ιδεώδες σχήμα στις βηματικές επεμβαίνοντας με φίλτρα που θα είχαν κεντρική συχνότητα κατώτερη των 100 Hz.Έχει βεβαίως διαπιστωθεί ότι προκύπτει παράπλευρα πρόωρος κωδωνισμός που γίνεται συνήθως αισθητός.Μέχρι τώρα δεν έχει βρεθεί εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα...

Σε προσπάθειες να βρεθούν διορθωτικές δράσεις ΄΄εκτός βιβλίου΄΄ ,διαπιστώθηκε με την πάροδο του χρόνου ότι αξίζει σε τέτοιες περιπτώσεις να προχωράμε κάποιες μη προβλεπόμενες επεμβάσεις με αυξομειώσεις στο πλάτος και τα Q των φασικών φίλτρων και σε κεντρικές συχνότητες μεταξύ 100-200 Hz.Έχει επιβεβαιωθεί ότι οποιαδήποτε από αυτές τις επεμβάσεις έχει παραμέτρους που να μην επηρεάζουν τις φασικές καμπύλες πάνω από την τέταρτη οκτάβα,δεν πρόκειται να χαλάσει τη μορφή στον κρουστικό παλμό,παρά μόνο να αλλάξει τον βηματικό.

Δεν σκοπεύω ν'αναφέρω τις ακριβείς παραμέτρους που τέθηκαν,αφενός μεν διότι είναι ιδιαίτερες για καθένα setup, αφετέρου δε επειδή κρατώ πάντα κάποιες αποκλειστικότητες ως προς την τεχνική.Υποθέτω πως ανάλογες τακτικές υιοθετούνται και από τους τεχνικούς όταν γράφουν κώδικα για το DSP σύγχρονων ηχειακών υλοποιήσεων,με τη διαφορά ότι εδώ ο αλγόριθμος θα είναι απολύτως εξειδικευμένος στην παρούσα ενιαία οντότητα....Σημειώνεται πάντως ότι κάθε πρόσθετη επέμβαση σε τιμή πλάτους ή Q στα φασικά φίλτρα κάτω από τη ζώνη Schroeder δεν συντελεί μονάχα σε αλλαγή στο ύψος εκκίνησης για τον βηματικό παλμό,αλλά και στην κλίση της καμπύλης του,γεγονός που σημαίνει ότι θέλει μπόλικες δοκιμές για την καλύτερη δυνατή ομοιομορφία μεταξύ των επιμέρους καναλιών....

Ύστερα από κάποιες δοκιμές επεμβαίνοντας κάθε φορά σε μια παράμετρο για ν'αποφεύγονται μπερδέματα,καταλήγουμε στους εξής προσομοιωμένους παλμούς με αμετάβλητες εννοείται τις κρουστικές:
1613237094027.png


Συγκρίνοντας με τους αδιόρθωτους (μπλε-πορτοκαλί),διαπιστώνεται υψηλή συνάφεια κατά την εκκίνηση του βήματος και ανώτερη απόσβεση ταλαντώσεων στη συνέχεια :
1613237260339.png


Στο τέλος οι πραγματικά μετρημένες :
1613238348232.png


Εννοείται ότι οι σχετικές παράμετροι προκρίθηκαν για παραγωγή διορθωτικών αρχείων και πολυήμερες ακροάσεις...
Ο δε πρόωρος κωδωνισμός από το μετρημένο ETC πρακτικά ανύπαρκτος:
1613238735871.png
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Εν τω μεταξύ τα φύλλα aritherm έγιναν και...burrito με κατάλληλη επένδυση :
1615028829948.png


Προηγούμενη κατάσταση:
1615030598503.png


Κρατώντας τα πανελάκια HOFA στο τοίχωμα πίσω από την κεντρική θέση ακρόασης και μαξιλάρια όρθια στην αψίδα του κρεβατιού,ας δούμε στην επόμενη παράσταση με λήψεις ακόμα και σε ακραίες θέσεις πόσο εύκολα φτιάχνεται ενδεδειγμένο RT με απλές επεμβάσεις σ'ένα τυπικό υπνοδωμάτιο....
1615029397477.png


Οι ολότελα αδιόρθωτες αποκρίσεις με τους δορυφόρους cross-fired υπό τα γνωστά χρώματα στις καμπύλες :
1615029641839.png


Μολονότι δεν ενοχλούν ιδιαίτερα ακόμα και ως έχουν,θα υποβληθούν σε ήπιες διορθώσεις για την πλήρη εξισορρόπηση μεταξύ των καναλιών...
Ηθικόν δίδαγμα : Έστω και αν έχουμε απωθημένα με διάφορες συσκευές,αυτό δεν αποενοχοποιεί τις χύμα ακροάσεις με αναξιόπιστες εκτιμήσεις πάνω σε καλώδια και λοιπά παρελκόμενα...Πληροφοριακά αναφέρεται ότι οι βάσεις πατάνε στο σκληρό δάπεδο με custom βιδωτές ακίδες που προσφέρουν άνετες ρυθμίσεις σε οριζόντια και κατακόρυφη κλίση,ενώ οι δορυφόροι στηρίζονται σε αυτές με σιλικονούχα αποσβεστικά αντί ακίδων...Ουδέποτε όμως στηρίχθηκε...η αντιλαμβανόμενη απόδοση σε τέτοια χαρακτηριστικά...Μοναδική εξαίρεση όπου θα έχουν παίξει ρόλο για προφανείς λόγους,,τα custom ποδαράκια που προσφέρει ως έξτρα η SVS για τα δικά της μοντέλα sub ώστε ν'απομονώνονται μηχανικά από το δάπεδο...
 
Last edited:



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Καλή η πλάκα τα απογεύματα στου Ear,αλλά έχουμε και σοβαρά να πούμε...Με ερέθισμα την αποστροφή στην κλασσική καμπύλη Harman που είχε δηλώσει κάποιο γνωστό μέλος με setup που περιλαμβάνει ηχεία πολύ ΄΄βαρβάτα΄΄, εξετάστηκε ποιο πλεονέκτημα θα παρουσίαζε η εφαρμογή της εκδοχής Bruel & Kjaer στη μορφή της καμπύλης-στόχου,εφόσον -εννοείται- θα παρεχόταν ωφέλιμη ενέργεια χωρίς υπέρμετρες μεταπτώσεις στις πρώτες οκτάβες...

Η ιδέα που ήλθε κατά νου είναι ότι θα βοηθούσε πολύ στην καταπίεση μέσω φίλτρων ισοστάθμισης τοπικών τονώσεων από συνιστώσες ιδιοσυντονισμών,ιδίως σε ζώνες 50-60 Hz ,όπου εδρεύει στα περισσότερα σπίτια θεμελιώδης ιδιορρυθμός από το ύψος καθώς και στην ανώτερη κατά μια οκτάβα ζώνη με πιθανές συμπτώσεις αρμονικών συνιστωσών.

Ο λόγος γι αυτή τη δράση είναι ότι η σταδιακή άνοδος της Bruel & Kjaer επιτρέπει ανώτερο αρνητικό gain σε σύγκριση με τη Harman που παρουσιάζει κανονικό σκαλοπάτι κάτω από τα 100 Hz...Μπορούμε να δούμε παράδειγμα στην πράξη κατά την προσαρμογή της απόκρισης στα επιμέρους κανάλια ειδικά από τη ζώνη Schroeder και κάτω στην τρέχουσα εκδοχή του setup Vecteur:

Αριστερό :
1617131069064.png


Δεξί :
1617131120974.png


Εκτός αυτής της παρένθεσης όμως ανοίγει ακόμα μία με αφορμή τις ερωτήσεις που είχε υποβάλει ένας...΄΄άπιστος΄΄ thomas,πάνω στη σκοπιμότητα ακρόασης με ανοιχτές πόρτες.Το παρόν δωμάτιο τυγχάνει εκτός από παράθυρο να έχει και μια ωραία μεγάλη μπαλκονόπορτα που ξεκινά από πλευρική γωνία σε σχέση με τον προσανατολισμό του setup...Επομένως προσφέρεται για ένα χρήσιμο πείραμα ώστε να διαπιστώσουμε πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κυρίως από ανοιγμένη μπαλκονόπορτα με παράθυρο ανοιγμένο σε δεύτερο στάδιο κατά τις λήψεις κρουστικής υπό διορθωμένη κατάσταση... :wink:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Θα δημοσιευτούν τρία spectrogram στη σειρά με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί.Η στάθμη λήψης με τις λοιπές ρυθμίσεις θα έχουν μείνει απαράλλακτες.Το πρώτο θα είναι με μπαλκονόπορτα και παράθυρο ερμητικά κλειστά,το μεσαίο με μπαλκονόπορτα ανοιγμένη διάπλατα και το τρίτο με το παράθυρο επίσης ανοιγμένο στο ένα του φύλλο μαζί με την μπαλκονόπορτα:

1617135808058.png

1617135886812.png

1617135969540.png


Τί παρατηρείται ανάμεσα στα επιμέρους spectrograms...Καταρχάς η μαύρη γραμμή που φανερώνει το χρονισμό στο setup έχει μείνει σταθερή...Δεύτερον,εμφανίζονται με πιο ΄΄κρύα΄΄ χρώματα οι επιμέρους περιοχές,δείγμα ότι έχουμε διαρροή ενέργειας από την ενιαία μας οντότητα...Τρίτον,βλέπουμε πράγματι να έχουν καταπιεστεί σε κάποιο βαθμό χωρίς να εξαφανίζονταν οι κατά τόπους ενεργειακές ουρές,περίπου σα να είχαν τοποθετηθεί μπασοπαγίδες...Σε αυτό δε το σημείο μπορεί κάποιος ανυποψίαστος ν'αρχίσει πανηγυρισμούς πάνω στο πόσο χρήσιμα θ'απέβαιναν τα ανοιγμένα πορτοπαράθυρα...Έρχεται κατόπιν η άλλη πλευρά του νομίσματος να μας εξηγήσει το ΄΄όνειρο΄΄...


Χωρίς να δοθεί έμφαση στην φανερή ενεργειακή τρύπα λίγο πριν τα 200 Hz,θα εστιάσουμε σε ένα διαφορετικό στοιχείο που κάνει τη συγκλονιστική διαφορά υπέρ του ερμητικού κλεισίματος...Στην επόμενη τριάδα παραστάσεων υπό την ίδια σειρά λήψεων,θα φανεί το δυναμικό περιθώριο που υπολόγιζε το REW κατά τη διάρκεια της λήψης,Υπ'όψιν ότι το screenshot πάρθηκε όταν είχε σταθεροποιηθεί η οριστική τιμή :
1617136903016.png

1617136955576.png

1617137007916.png


Η στάθμη λήψης ανταποκρινόταν στη μέγιστη συνεχόμενη στάθμη που φτάνουν οι ακροάσεις στο εν λόγω setup...

Διαπιστώνεται λοιπόν ότι με τη διαρρέουσα ενέργεια από τα πορτοπαράθυρα καταστρέφεται ολότελα το δυναμικό μας περιθώριο (Headroom)...Οι δε ακροαματικές εντυπώσεις υπό τέτοιες συνθήκες συνηγορούν στην υποβάθμιση της κρουστικής αίσθησης στις δυναμικές αντιθέσεις απαιτητικού προγράμματος.Έστω και αν κάποιος αντιρρησίας υποστήριζε ότι δεν θα τον πείραζε ν'άκουγε τότε σε χαμηλότερη μέση συνεχόμενη στάθμη,μπαίνει ως παρείσακτη η στάθμη θορύβου από το εξωτερικό περιβάλλον που θα υποβάθμιζε κάθε έννοια ανάλυσης.Για την ακρίβεια η μόνη περίσταση που θα ήταν δόκιμη ακρόαση υπό τέτοια συνθήκη,αφορά σε ήσυχες καλοκαιρινές νύχτες και καμία άλλη περίπτωση...

Ως ΄΄κερασάκι΄΄ μια ενδεικτική παράσταση από τη λήψη του αριστερού μονάχα καναλιού με τα ανοίγματα θεόκλειστα:
1617137565582.png


Τάδε έφη...κρυστάλλινη σφαίρα. :sneaky:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.658
Ακριβώς!

Η ποσότητα της ενέργειας χαμηλά, είναι αυτή που δίνει την αίσθηση στην κρουστική.
Γι'αυτο ο σφραγισμένος χώρος, που θα δώσει στιγμιαίες εξάρσεις πίεσης υπό την εξώθηση των κωνων των σαμπ, θα έχει σοβαρή κρουστική ισχύ και κατ' επέκτασιν υψηλό μετρήσιμο δυναμικό εύρος.

Οι χαμηλές συχνότητες είναι αυτές που συμβάλλουν αποφασιστικά στην κρουστική και στο αναπαραγόμενο δυναμικό εύρος, δίνοντας αληθοφάνεια ας πούμε στα κρουστά, όπως μια μποτιά, ασχέτως αν η βασική αρμονική αυτής βρίσκεται βαθειά μέσα στην τρίτη οκτάβα.

Και βεβαίως η άψογη χρονική ευθυγράμμιση στις δύο πρώτες οκτάβες με την τρίτη, είναι αποφασιστικής σημασίας, ευνόητο πλέον το γιατί.

Απίστευτο πόσο εύκολα απέδειξες κάτι τόσο σύνθετο.. :hi:


ΥΓ. Πιθανώς αυτός να είναι ο λόγος που θες καλή γεμάτη απόκριση σ'ολοκληρη την πρώτη οκτάβα μέχρι τέλους, ακόμα κι όταν εκεί δε δείχνει να έχει σπουδαία ποσότητα στο μουσικό περιεχόμενο. Η λίγη - όση έχει, ασχέτως αν αυτή καθεαυτή δεν ακούγεται, συμβάλλει (αθροιζομενη) αποφασιστικά στην κρουστική αντίληψη και στο αναπαραγόμενο δυναμικό εύρος.
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.492
Reaction score
37.569
η αρχικη υποθεση του @thva ηταν μαλλον για εσωτερικη γυαλα πορτα, και οχι για εξωτερικη, ομως αρκετα ενδιαφερων ως μετρηση/αποτελεσμα, εχουμε μηπως καποιο RT να δουμε διαφοροποιηση ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.658
Τα μεγάλα μεγάφωνα (για όμοιο xmax), ακόμα κι όταν δεν έχουν σοβαρή απόκριση πλάτους στο κάτω μέρος της πρώτης οκτάβας, λόγω μεγάλης επιφάνειας, συμβάλλουν αποφασιστικά στην αύξηση πίεσης, κι άρα στο αναπαραγόμενο δυναμικό εύρος των κρουστικων ήχων.

Από τα πορτοπαραθυρα δεν υπάρχει μια αόριστη διαφυγή μπάσου, υπάρχει διαφυγή πίεσης, η οποία βεβαίως αποτυπώνεται πολύ ωραία στο σπεκτρο ως διάχυτη ελάττωση ενέργειας.

Διαφυγή πίεσης που νιώθεις σε ένα σφραγισμένο σπίτι όταν πας να κλείσεις την πόρτα κι έχει αντίσταση, ενώ με ένα παράθυρο ανοιχτό κάπου, κλείνει ελεύθερα.

Στο RT δεν αναμένεται σημαντική διαφοροποιηση.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Καταλαβαίνω πολύ καλά και τις δυο θέσεις, έχουν καλά επιχειρήματα. Ίσως να είναι θέμα προτίμησης ή και μουσικού είδους.Προσωπικά προτιμώ την πίεση του σφραγισμένου χώρου.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
η αρχικη υποθεση του @thva ηταν μαλλον για εσωτερικη γυαλα πορτα, και οχι για εξωτερικη, ομως αρκετα ενδιαφερων ως μετρηση/αποτελεσμα, εχουμε μηπως καποιο RT να δουμε διαφοροποιηση ?
Με πόρτες ανοιχτές προς παρακείμενους οικιακούς χώρους μπερδεύεται περισσότερο,αφού μπαίνει στο παιγνίδι η δική τους αντήχηση...

Εφόσον έχω ανεβάσει τόσες μετρήσεις χωρίς...αμοιβή,ας πάει το ΄΄παλιάμπελο΄΄...Καφετί πορτοπαράθυρα κλειστά,μπλε μπαλκονόπορτα ανοιχτή,μωβ μπαλκονόπορτα συν παράθυρο.:
1617168005707.png


Όπως είναι αναμενόμενο,δεν ισχύουν δραματικές ανατροπές μέχρι τα 100 Hz...H πτώση στην τέταρτη οκτάβα για την τελείως ΄΄ανοικτή΄΄ εκδοχή ανταποκρίνεται στα ευρήματα από τα spectrogram,ομοίως και η άνοδος της ερμητικά κλειστής εκδοχής κάτω από τα 100 Hz...

Το ενδιαφέρον όμως βρίσκεται σε μιαν άλλη εκδοχή...Ας δούμε λοιπόν RT με κλεισμένα ερμητικά τα ανοίγματα στο δωμάτιο και θέση λήψης όχι πλέον επί του sweet spot,αλλά στο προσκέφαλο του κρεβατιού,όπου παραμένει συνήθως η κεφαλή κατά τις χαλαρές ακροάσεις.:
1617168501569.png
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Τα στάδια της διόρθωσης δοσμένα μέσα από τρεις βηματικές αποκρίσεις με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί:
1618656050968.png


Στο πρώτο (πράσινη καμπύλη) ξεχωρίζει χαρακτηριστικά το βήμα από το sub.Στο δεύτερο (κόκκινη) έχει ενσωματωθεί σε κάποιο βαθμό αλλά το ολικό βήμα εμφανίζεται σε μεγαλύτερο χρόνο και κατώτερη απόσβεση.
Το τρίτο και οριστικό (μωβ) διακρίνεται από κανονική τριγωνική διαμόρφωση για το αρχικό βήμα που γυρίζει γρηγορότερα προς τον μηδενικό άξονα...
Μαζί με τις αντίστοιχες από τα κανάλια ξεχωριστά:
1618656803381.png


Έχουμε συνθήκη underdamping για τις δύο πρώτες ταλαντώσεις,αφού έπρεπε να προσαρμοστούν τα midwoofer των Vecteur στην ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά του SB-2000.
1618656854224.png


Η παράσταση ETC δείχνει πρακτικά ανύπαρκτο πρόωρο κωδωνισμό:
1618657013909.png


Και υπό μεγαλύτερη κλίμακα στο πεδίο του χρόνου δείχνει εξαιρετική - για ένα τυπικό υπνοδωμάτιο με γυμνές κυρίως τοιχωματικές επιφάνειες - ταπείνωση στη λαμβανόμενη ενέργεια από ανακλάσεις πάνω στην κεντρική θέση ακρόασης:
1618657210692.png
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
To spectrogram από τη διορθωμένη κατάσταση:
1618682220230.png

Η μαύρη καμπύλη έχει μείνει απαράλλακτη,δείγμα του πόσο αδύνατη θα ήταν κάθε απόπειρα πειράγματος ως προς τη μορφή της στις πρώτες οκτάβες ,αλλά χάρη στο προφίλ ισοστάθμισης έχουν περιοριστεί δραστικά οι προβληματικές ουρές κοντά στα 50 και 100 Hz αντίστοιχα...Χωρίς την παραμικρή παθητική φροντίδα για τις χαμηλές...

Τέλος οι αποκρίσεις πλάτους ληφθείσες από περιστρεφόμενο μικρόφωνο και δοσμένες υπό τα γνωστά χρώματα:
1618682565556.png

Οι προϋπάρχουσες ανισορροπίες μεταξύ των καναλιών στις μεσαίες και μεσοϋψηλές έχουν εξομαλυνθεί σα να έχει μπει...νοητός χάρακας.

Πόσο μακριά μπορεί να μας πάνε με μελετημένη διαχείριση δύο πενταμισάρια midwoofers που παίζουν full range υπό ακουστικό κροσάρισμα με μονό 12ιντσο sub από lifestyle setup εντός υπνοδωματίου...Το μυστικό έγκειται στην ιδιορρυθμική ισοστάθμιση αναμεταξύ των...Θεωρώ δε πως ούτε ο ΄΄πολύς΄΄ Anthony Grimani από τους Audioholics με τις διαλέξεις πάνω στη διαχείριση για τις πηγές χαμηλών θα μπορούσε να τα είχε καταφέρει καλύτερα...;)
Αφήνεται όμως ανοικτή η προοπτική να επιτευχθεί κάτι ακόμα καλύτερο με διαφορετικές ηχειακές πηγές στο μέλλον...
 
Last edited:



Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
Είσαι ευχαριστημένος ως προς το ακροαματικό αποτέλεσμα, ή, να το θέσω αλλοιώς, θάθελες κάτι άλλο που αισθάνεσαι να σου λείπει??
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.138
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top