Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Είσαι ευχαριστημένος ως προς το ακροαματικό αποτέλεσμα, ή, να το θέσω αλλοιώς, θάθελες κάτι άλλο που αισθάνεσαι να σου λείπει??
Όλα τα διαδοχικά στάδια είναι αξιολογημένα με πολυήμερες ακροάσεις σε καθένα από αυτά.Γι αυτό και διήρκεσε η εξέλιξη επί μήνες.Κάποια ενδιάμεσα στάδια μου άρεσαν αρκετά ώστε να τα διατηρήσω περισσότερο χρόνο,συνέχιζε όμως με το σκεπτικό πως θα μπορούσε να φτάσει σε επίπεδο όπου δεν θα υπήρχε ενδεχόμενο να γινόταν κάποιο στοιχείο ενοχλητικό ή βαρετό σε βάθος χρόνου.Με σταθερό στόχο το μικρότερο δυνατό πλήθος στα εμπλεκόμενα sub...
 
Last edited:

Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
Με σταθερό στόχο το μικρότερο δυνατό πλήθος στα εμπλεκόμενα sub...
Για λόγους χωροταξίας ή λιτότερης διαχείρισης εκπεμπουσών πηγών?
Πόσα τμ είναι ο χώρος?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για λόγους χωροταξίας ή λιτότερης διαχείρισης εκπεμπουσών πηγών?
Πόσα τμ είναι ο χώρος?
Αφενός μεν απλότητα στη διαρρύθμιση,αφετέρου δε το rePhase επιτρέπει τη διαχείριση υπό συνθήκες ακουστικού - δηλαδή όχι με ηλεκτρονικό τρόπο - κροσαρίσματος ένα μονάχα αυτόνομο sub για ν'αποφεύγονται φαινόμενα πρόωρου κωδωνισμού.Το εμβαδόν στο συγκεκριμένο δωμάτιο είναι γύρω στα 16 τετραγωνικά.μέτρα.Περίπου,αφού αποτελείται από δύο ενότητες με κοινό πλάτος και ύψος,αλλά διαφορετική διάσταση πάνω στο μήκος.
 

Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
Εκτός από το σύστημα και το κρεβάτι, υπάρχει άλλη επίπλωση(γραφείο, καρέκλα, ντουλάπα...), ή ακούς αραχτός στο κρεβάτι άνευ άλλων παρεμβολών στο σήμα?
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
......μα εχετε φαγωθει με τα πολλα sub :lolsign:

και με ενα κανεις την δουλεια σου....
Υπό συγκεκριμένες προϋποθεσεις που δεν είναι εύχρηστες σε setup πολυκαναλικά...Εδώ χρησιμοποιήθηκαν οι δορυφόροι full range για να επιτευχθεί ιδιορρυθμική ισοστάθμιση σε σχέση με το μονό sub και τη γεωμετρία κατά τη διευθέτηση.Εάν οι δορυφόροι κροσαριστούν με υψιπερατό φίλτρο,τότε θα χρειαζόταν...τριάδα sub για να επιτευχθεί κάτι ανάλογο...Το μεγάλο κέρδος σε τέτοια περίπτωση θα ήταν στο δυναμικό εύρος του setup.Στο τρέχον όμως όπως έχει επιδειχθεί στην προηγούμενη σελίδα,στη μέγιστη συνεχόμενη στάθμη ακρόασης έχω ήδη γύρω στα 14 dB Headroom...

Ιδού και τιμές ηχειακής παραμόρφωσης από τις λήψεις στη μέγιστη συνεχόμενη στάθμη ακρόασης:
1618727595161.png

Εκτός από το σύστημα και το κρεβάτι, υπάρχει άλλη επίπλωση(γραφείο, καρέκλα, ντουλάπα...), ή ακούς αραχτός στο κρεβάτι άνευ άλλων παρεμβολών στο σήμα?
Υπάρχουν ντουλάπια στην υποενότητα με το μεγαλύτερο μήκος,των οποίων η ύπαρξη αξιοποιείται με τεχνάσματα που έχουν αναφερθεί.Κατά τα άλλα ο χώρος έχει μόνο το κρεβάτι με πηγή ΄΄άλλων΄΄ παρεμβολών τον...Κ.Κεφάλα.:roflmao:
 
Last edited:

Μηνύματα
7.219
Reaction score
4.602
......μα εχετε φαγωθει με τα πολλα sub :lolsign:

και με ενα κανεις την δουλεια σου....
Αυτή είναι απάντηση από άτομο που η δεν αγαπάει το συγκεκριμένο σπορ η που έχει φάει παντόφλα.
Και όχι ούτε τα 4 δεν είναι αρκετά .
Εκτός αν είσαι στα 15 τετραγωνικά δωμάτιο
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αυτή είναι απάντηση από άτομο που η δεν αγαπάει το συγκεκριμένο σπορ η που έχει φάει παντόφλα.
Και όχι ούτε τα 4 δεν είναι αρκετά .
Εκτός αν είσαι στα 15 τετραγωνικά δωμάτιο
If you don't...GetHard,you have to get...smart.:wink:
 


Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
Υπό συγκεκριμένες προϋποθεσεις που δεν είναι εύχρηστες σε setup πολυκαναλικά...Εδώ χρησιμοποιήθηκαν οι δορυφόροι full range για να επιτευχθεί ιδιορρυθμική ισοστάθμιση σε σχέση με το μονό sub και τη γεωμετρία κατά τη διευθέτηση.Εάν οι δορυφόροι κροσαριστούν με υψιπερατό φίλτρο,τότε θα χρειαζόταν...τριάδα sub για να επιτευχθεί κάτι ανάλογο...Το μεγάλο κέρδος σε τέτοια περίπτωση θα ήταν στο δυναμικό εύρος του setup.Στο τρέχον όμως όπως έχει επιδειχθεί στην προηγούμενη σελίδα,στη μέγιστη συνεχόμενη στάθμη ακρόασης έχω ήδη γύρω στα 14 dB Headroom...

Ιδού και τιμές ηχειακής παραμόρφωσης από τις λήψεις στη μέγιστη συνεχόμενη στάθμη ακρόασης:
View attachment 209515

Υπάρχουν ντουλάπια στην υποενότητα με το μεγαλύτερο μήκος,των οποίων η ύπαρξη αξιοποιείται με τεχνάσματα που έχουν αναφερθεί.Κατά τα άλλα ο χώρος έχει μόνο το κρεβάτι με πηγή ΄΄άλλων΄΄ παρεμβολών τον...Κ.Κεφάλα.:roflmao:
Οκ, κάτι θυμόμουν περί ντουλαπιών, αλλά αυτό που πέτυχες είναι απίστευτο!!
Σε πολύ πιο δύσκολη τοποθέτηση (γραφείο) με τις σωστές βάσεις να στηρίζουν τα εξαιρετικά shape 40, απορρόφηση κ διάχυση, μόνο σε ισόπλευρο τρίγωνο (περίπου 0,8μ) απολαμβάνω ακρόαση.
Μόλις απομακρυνθώ...γραφείο-ντουλάπα κάνουν πάρτι, σε όχι και τόσο υψηλές εντάσεις.
Σε άλλη τοποθέτηση, ομαλοποιείται πολύ το αποτέλεσμα αλλά το θέμα είναι να απολαμβάνω και όταν αποσύρομαι από καρέκλα-υπολογιστή χωρίς να στήνω αλλαχού το σύστημα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Οκ, κάτι θυμόμουν περί ντουλαπιών, αλλά αυτό που πέτυχες είναι απίστευτο!!
Σε πολύ πιο δύσκολη τοποθέτηση (γραφείο) με τις σωστές βάσεις να στηρίζουν τα εξαιρετικά shape 40, απορρόφηση κ διάχυση, μόνο σε ισόπλευρο τρίγωνο (περίπου 0,8μ) απολαμβάνω ακρόαση.
Μόλις απομακρυνθώ...γραφείο-ντουλάπα κάνουν πάρτι, σε όχι και τόσο υψηλές εντάσεις.
Σε άλλη τοποθέτηση, ομαλοποιείται πολύ το αποτέλεσμα αλλά το θέμα είναι να απολαμβάνω και όταν αποσύρομαι από καρέκλα-υπολογιστή χωρίς να στήνω αλλαχού το σύστημα.
Οι συμβατικές ισοσταθμίσεις διορθώνουν τα ηχεία ως προς την ανταπόκριση του χώρου.
Οι τεχνικές όμως ιδιορρυθμικής ισοστάθμισης οι οποίες αφορούν στη ζώνη κάτω από τη συχνότητα Schroeder είναι οι μόνες που μπορούν να διορθώνουν τον ίδιο το χώρο ως προς την απόκριση των ηχείων...

Ιδού το spectrogram με τα κανάλια εκπέμποντα μαζί από λήψη στο προσκέφαλο του κρεβατιού κολλητά στο τοίχωμα και μακριά από την περίμετρο στο στερεοφωνικό τρίγωνο:
1618735768106.png


Χάρη δε στο cross-firing και τους υπόλοιπους όρους τοποθέτησης,εξακολουθεί να υφίσταται ακόμα και σε αυτή τη θέση συνοχή στη δόμηση στερεοφωνικής σκηνής.Έχει διαπιστωθεί και με αναπαραγωγή ταινιών από το συνδεδεμένο laptop.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Μέσα σ'ένα χρόνο έχει πραγματοποιηθεί κάθε δυνατή παραλλαγή στο setup με τα Vecteur εκπέμποντα full range.
Το επόμενο στάδιο δεν μπορεί παρά να προβλέπει το υψιπερατό κροσάρισμα στα main ως προς τις δύο πρώτες οκτάβες.

Εκτός από την προφανή ωφέλεια κατά τη διαχείριση ενέργειας,μα τέτοια κίνηση αναμένεται να διευκολύνει περαιτέρω τη διόρθωση μέσω rePhase - αφού λειτουργεί καλύτερα η χρονική ευθυγράμμιση στις ξεχωριστές ηχητικές πηγές όταν έρχονται οι αντίστοιχες συνιστώσες χωρίς υπερθέσεις μεταξύ τους στο συχνοτικό πεδίο.Ως πρόσθετη καλοδεχούμενη συνέπεια,ξεκλειδώνεται ακολούθως η προοπτική να ενταχθεί στο setup ολιγόβατος λυχνιακός τελικός,απαλλαγμένος έτσι από το ανέφικτο μέρος που θα είχε η αποστολή του...Υπό την προϋπόθεση να προέκυπτε απόκριση αρκετά ομαλή,ώστε να μη χρειαζόταν ψαλίδισμα στο ωφέλιμο δυναμικό εύρος.

Στοχεύοντας στους απλούστερους δυνατούς όρους ενσωμάτωσης,θα χρησιμοποιηθεί σταθερά μονό sub με το δικό του ενσωματωμένο υψιπερατό φίλτρο.Δοκιμάστηκαν τόσο το Dynaudio 18S όσο και το SVS SB2000 με ικανοποιητικά αποτελέσματα.Οι παράμετροι ενσωμάτωσης για το πρώτο ήταν ανώτερες σε θεωρητικό επίπεδο,όμως οι κλίσεις των 24 dB ανά οκτάβα ως προς τα εμπλεκόμενα φίλτρα κροσαρίσματος απαιτούσαν και την εμπλοκή του παραμετρικού ισοσταθμιστή από το sub για να βγει ικανοποιητικά η απόκριση...Αποφασίστηκε εν τέλει να παραμείνει επ'αόριστον το SVS,αφού ο όλος διαχωρισμός θα έμενε σε αναλογικό πεδίο,στοιχείο εναρμονισμένο σε χαρακτήρα με τη μελλοντική ένταξη πικάπ και λυχνιακού τελικού.

Έχοντας πλέον περιορισμένες πηγές με σημαντική προσφορά ενέργειας στις δύο πρώτες οκτάβες,έπρεπε να ληφθεί πρόσθετη μέριμνα για την ομαλή απόκριση και διέγερση του χώρου στις χαμηλές.Για να μην έχουμε αισθητικά ΄΄πισωγυρίσματα΄΄ με κρεβατωμένα sub ή μπασοπαγίδες στο δωμάτιο,μετακινήθηκε το κρεβάτι καλύπτοντας το μικρό περιθώριο ανάμεσα σ'εκείνο και το τοίχωμα πίσω από το MLP,επιτρέποντας έτσι να βρεθεί το sub πλησιέστερα στο απόλυτο κέντρο των διαστάσεων επί του πατώματος και πάντα στη μεσοκάθετο του διαστήματος ανάμεσα στα main.

Με τα εμπλεκόμενα φίλτρα κροσαρίσματος έχοντα κλίση 12dB ανά οκτάβα,θα εξακολουθούσε να υφίσταται μια μικρή αλληλοσυπλήρωση στις επιμέρους ενέργειες.Σε αυτό το πλαίσιο ο διακόπτης φάσης από το sub έμεινε στις 180 μοίρες,ενώ το βαθυπερατό κροσάρισμα σε ύψος κοντά στα 90 Hz προέβλεπε να μην υπάρχει σημαντική υποβοήθηση των main στο δεύτερο μισό της τρίτης οκτάβας.

Η πορεία του σήματος ήταν από το DAC στην είσοδο του SVS με ζεύγος τρίμετρων ic και από την έξοδό του σε είσοδο line του YBΑ με ζεύγος δίμετρων.Σε ρόλο master volume ο ενσωματωμένος εξασθενητής στο Hegel.Καλώδια διασύνδεσης από την Oyaide.

Οι ολότελα αδιόρθωτες αποκρίσεις με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί και χωριστά υπό τα συνήθη χρώματα:
1621760576360.png


Πολλά υποσχόμενες...Η δε μικρή ΄΄καμπούρα΄΄ κοντά στα 100 Hz υπαγόρευσε κάθοδο του βαθυπερατού φίλτρου πιο κοντά στα 80 Hz,αφού διαπιστωνόταν με σχετικές μετρήσεις ότι έτσι η εμφανιζόμενη τόνωση θα εξουδετερωνόταν σε μεγάλο βαθμό χωρίς περαιτέρω ισοστάθμιση και με μηδαμινές επιπτώσεις για τη ζώνη άνω των 100 Hz.

To ομόλογο spectrogram από την ανωτέρω απόκριση:
1621761002975.png


Επίσης υποσχόμενο,αφού οι μικρές διαφοροποιήσεις σε σύγκριση με το αδιόρθωτο όπου τα Vecteur έπαιζαν full range δεν είναι αποτρεπτικές για τη συνέχεια στο εγχείρημα...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Η διόρθωση που ακολούθησε ήταν από τις γρηγορότερες και απλούστερες που χρειάστηκε να γίνουν,καθότι με διαχωρισμένες τις ζώνες ευθύνης μεταξύ sub & main οι παράμετροι στη φασική διόρθωση έβγαιναν με ήπιες τιμές χωρίς υπόνοιες περί πρόωρου κωδωνισμού...

Ας εξετάσουμε λοιπόν την ποιότητα διόρθωσης μέσα από εναλλακτικές βηματικές αποκρίσεις με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί σε όλες τις περιπτώσεις :
1621763781323.png

Οι ίδιες βηματικές υπό μεγέθυνση στον άξονα του χρόνου:
1621763930526.png


Η πορτοκαλί καμπύλη είναι η αυθεντική αδιόρθωτη.Διόλου άσχημη,αλλά εμφανίζει τις διαχωρισμένες κορυφές από main & sub με χρονική διαφορά σχεδόν 8 msec.Μολονότι κείται ακριβώς στα όρια της αντιληπτότητας χωρίς να ενοχλεί ιδιαίτερα κατά την ακρόαση,μπορεί να βελτιωθεί αναίμακτα πλέον και αυτό θα γίνει.

Η σκούρα πράσινη είναι η διορθωμένη με σφικτή χρονική ευθυγράμμιση και διακόπτη φάσης από το sub στην κανονικά προβλεπόμενη θέση 180 deg.Αντιπαραβάλλεται με την κόκκινη,ληφθείσα με μοναδική αλλαγή τη μετάθεση αυτού του διακόπτη σε θέση 0 deg.Παρατηρούμε εδώ πόσο αλλάζει η ολική μορφή με αυτήν και μόνο την παράμετρο

Η ανοικτή πράσινη αντιπροσωπεύει την τελειωτική μορφή ,έχοντας προκύψει με shelving κέρδος + 1.7 dB περίπου ως προς τα main,από το volume στον ολοκληρωμένο ενισχυτή που τα οδηγεί.Παρατηρούμε εδώ ότι έχει ισοδύναμη κατανομή με τη σκουρόχρωμη,όμως πιο γρήγορη απόσβεση σε απόλυτες τιμές ως προς τον άξονα του πλάτους,οδεύουσα critically damped σε όλη της την πορεία,όπως φαίνεται παρακάτω με σμίκρυνση στον άξονα του χρόνου :
1621765501016.png


Ο πρόωρος κωδωνισμός στην παράσταση ETC εμφανίζεται πρακτικά αμελητέος σε σχέση με την αδιόρθωτη κατάσταση :
1621765967127.png

Το ομόλογο διορθωμένο spectro:
1621766264923.png


Οι αντίστοιχες αποκρίσεις συχνότητας με τα κανάλια χωριστά στα συνήθη χρώματα και μαζί στην καφετιά καμπύλη:
1621766435900.png

Τα δε ποσοστά ολικής αρμονικής παραμόρφωσης όπως συλλαμβάνεται στο MLP,ισοδύναμα μεταξύ αδιόρθωτης και διορθωμένης απόκρισης,υπό την κροσαρισμένη για τα main κατάσταση προκύπτουν αρκετά χαμηλότερα σε ολόκληρο το φάσμα συγκρινόμενα με όλες τις προηγούμενες ακροσάριστες καταστάσεις :
1621766898820.png


Υπό τέτοιες συνθήκες αναμένεται να είναι εφικτή η είσπραξη της ιδιαίτερης αρμονικής υπογραφής από ολιγόβατους λυχνιακούς τελικούς.
 
Last edited:

D

Deleted member 48513

Guest
"Υπό τέτοιες συνθήκες αναμένεται να είναι εφικτή η είσπραξη της ιδιαίτερης αρμονικής υπογραφής από ολιγόβατους λυχνιακούς τελικούς."

(Με χρήση του παρακάτω σαν pre?)

"Σε ρόλο master volume ο ενσωματωμένος εξασθενητής στο Hegel."
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
"Υπό τέτοιες συνθήκες αναμένεται να είναι εφικτή η είσπραξη της ιδιαίτερης αρμονικής υπογραφής από ολιγόβατους λυχνιακούς τελικούς."

(Με χρήση του παρακάτω σαν pre?)

"Σε ρόλο master volume ο ενσωματωμένος εξασθενητής στο Hegel."
Όχι απαραίτητα,μολονότι έχω τον συγκεκριμένο σε υπόληψη.Αφού ούτως ή άλλως δεν γινόταν να βγει από την πορεία του σήματος,υπό την τρέχουσα διευθέτηση χρησιμεύει για την εξισορρόπηση στάθμης ανάμεσα σε sub και main,εφόσον τα δεύτερα οδηγούνταν από τον ολοκληρωμένο.Με πρόσθετη συνθήκη ότι η θέση εξασθένησης 0 dB αντιστοιχεί στη μέγιστη συνεχόμενη στάθμη ακρόασης γι αυτό το setup,με την ελάχιστη να μη συνέβαινε σε θέση εξασθένησης κατώτερη από τιμή -25 dB.

Όταν βεβαίως θα βρεθούν αυτόνομοι τελικοί μετά την έξοδο από το sub θα μπορούσε να επιτελείται εξασθένηση στάθμης σε αναλογικό πεδίο από κανονικό προενισχυτικό στάδιο.Αν μη τι άλλο για ν'αποφευχθεί η παραμικρή υπόνοια τόσο για το bit perfect σε χαμηλές στάθμες,όσο και για ελλιπή εκμετάλλευση στο στενότερο δυναμικό περιθώριο που θα υφίσταται σε αυτήν την περίπτωση...

Άσε πρώτα να παρουσιαζόταν - αν γινόταν ποτέ - μια τέτοια σύνθεση,αφού οι απαιτήσεις για τυπική καθημερινή εφαρμογή είναι πιο εξειδικευμένες από τη θέα σε αναμμένα λυχνιακά νήματα και το πολυθρύλητο ΄΄μαγικό πρώτο Watt΄΄.Ακόμα περισσότερο όταν η ωφέλιμη τιμή ισχύος θα ήταν μονοψήφια..

Αναρωτιέμαι αν υπάρχει καν λόγος να εκτεθεί,υπό το ίδιο σκεπτικό που δεν θα ήταν κάτι πρωτοποριακό η παρουσίαση του πεντακαναλικού με εμπλοκή στουντιακής κάρτας ήχου και mapping καναλιών από γνωστούς ψηφιακούς αναπαραγωγούς ,αφού σχετικές εφαρμογές βρίσκονται παντού δημοσιευμένες σε ιστοσελίδες.
 
Last edited:

D

Deleted member 48513

Guest
"Άσε πρώτα να παρουσιαζόταν - αν γινόταν ποτέ - μια τέτοια σύνθεση..
Αναρωτιέμαι αν υπάρχει καν λόγος να εκτεθεί η παρουσίαση του πεντακαναλικού .."


Αν πρόκειται για συστήματα δικά σου πάντα υπάρχουν λόγοι να "εκτεθούν" :spiteful:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
"Άσε πρώτα να παρουσιαζόταν - αν γινόταν ποτέ - μια τέτοια σύνθεση..
Αναρωτιέμαι αν υπάρχει καν λόγος να εκτεθεί η παρουσίαση του πεντακαναλικού .."


Αν πρόκειται για συστήματα δικά σου πάντα υπάρχουν λόγοι να "εκτεθούν" :spiteful:
Αν γινόταν αυτό,σίγουρα θα φυλαγόταν για το μέσον του χειμώνα...Καθότι ο καιρός - που είναι τον περισσότερο χρόνο ήπιος εκεί που βρίσκομαι - υπαγορεύει για καλοκαίρι και φθινόπωρο ν'αποχωρούν τα πάνελ aritherm και να γίνεται παραπλεύρως μικρή αναδιάταξη στο setup...To sub και τα main μένουν πλέον κροσαρισμένα μέσα από το ενσωματωμένο στο SVS δικτύωμα που λειτουργεί σε αναλογικό πεδίο.

Έχοντας από τα προηγούμενα μελετήσει ενδελεχώς τις πιθανές βέλτιστες θέσεις για το sub,επιλέγονται δύο εναλλακτικές που θα εξασφαλίζουν και τα μικρότερα δυνατά μήκη στα interconnect μεταξύ DAC-sub-ενισχυτή.Η πρώτη ήταν δίπλα στο δεξί main πάνω στη μαρμάρινη βάση,ενώ η δεύτερη ακριβώς στο μέσον του διαστήματος και ακριβώς μπροστά από το ικρίωμα κρύβοντας τη θέα του ενισχυτή.Εννοείται ότι έχει ληφθεί υπ'όψιν η απόσταση από το πίσω προς τα ηχεία τοίχωμα,ώστε η σχετική με αυτή ακύρωση SBIR να κείται σε ζώνη ανώτερη από τη συχνότητα κρος...

1622901071046.png


Είναι προφανές ότι η απεικονιζόμενη εγκατάσταση ευνοεί μελλοντική τοποθέτηση μιας ακόμα μαρμάρινης βάσης δίπλα στο αριστερό main και ακολούθως μονομπλόκ τελικών πάνω σε αυτές...Επειδή όμως μια τέτοια δράση δεν ανήκει στο παρόν,αυτό που θα μας ενδιέφερε εδώ είναι μια σύγκριση αποκρίσεων ανάμεσα στις επιμέρους εναλλακτικές,για να διαπιστωθεί και με αντικειμενικά δεδομένα ποια υπερτερεί...

Με υψιπερατό και βαθυπερατό φίλτρο ΄΄κλειδωμένα΄΄ σε συχνότητες 80 Hz & 85-90 Hz αντίστοιχα,λαμβάνονται με περιστρεφόμενο μικρόφωνο για λόγους σύγκρισης αποκρίσεις με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί κι ενεαλλακτικές θέσεις στο ρυθμιστικό φάσης...

Ξεκινάμε από τη θέση sub δίπλα στον δεξιό δορυφόρο...Κόκκινη καμπύλη η απόκριση με το ρυθμιστικό φάσης σε θέση 180 deg ΄και πράσινη το ρυθμιστικό σε θέση 0 deg :
1622902043584.png


Παρατηρούμε ότι η θέση 0 μοιρών παρέχει καλύτερη ενσωμάτωση με τους δορυφόρους για την τοποθέτηση sub δίπλα στον δεξιό...Η θεωρία βεβαίως υπαγορεύει ότι στο κέντρο μεταξύ των δορυφόρων - που είναι διαρρυθμισμένο και ως μέσον στην ομόλογη διάσταση δωματίου - πρέπει να εισπράττεται ακόμα καλύτερη απόκριση...Αυτή συμβολίζεται παρακάτω με τη μπλε καμπύλη,η οποία κιόλας ύστερα από πειραματισμό προέκυψε με το ρυθμιστικό φάσης σε τιμή 90 μοιρών.Το περαιτέρω ψάξιμο ως προς τη βέλτιστη τιμή φάσης κρίθηκε απαραίτητο,αφού μεταβάλλονταν οι σχετικές αποστάσεις ανάμεσα σε δορυφόρους και το sub.

1622902673470.png


Παρατηρούμε - χωρίς την παραμικρή ισοστάθμιση ή φασική διόρθωση - πόσο ωραία εξομαλύνεται η απόκριση στη ζώνη ευθύνης του sub,ενώ παράλληλα δεν έχουμε ενεργειακά χάσματα στην επίμαχη τρίτη οκτάβα...

Ενδεικτικά,η καφετιά καμπύλη που αντιπαραβάλλεται παρακάτω αντιπροσωπεύει την ίδια πάντα απόκριση αλλά με ρυθμιστικό φάσης τοποθετημένο στις 180 μοίρες :
1622902992956.png


Η μπλε προτιμάται επειδή διακρίνεται από μικρότερες μεταπτώσεις στην πρώτη και την τρίτη οκτάβα,ενώ οι δικές της μεταπτώσεις μεταξύ δεύτερης και τρίτης μπορούν να εξομαλυνθούν πλήρως με παραμετρική ισοστάθμιση...

Εδώ με τα συνήθη χρώματα έχουμε ξεχωριστά και τις αποκρίσεις από τα επιμέρους κανάλια στην τελική θέση:
1622903260863.png


Παρά τις οικείες ανισορροπίες μεταξύ των καναλιών σε μεσαίες και μεσοϋψηλές - που έχουν αναλυθεί και βεβαίως υπαγορεύουν ούτως ή άλλως την ανάγκη ισοστάθμισης - βλέπουμε πόσο ομοιόμορφη επιτυγχάνεται η απόκριση στις πρώτες οκτάβες...

Οι ανωτέρω πλήρως αδιόρθωτες αποκρίσεις επιτρέπουν ήπιες παραμέτρους στα φίλτρα για την ισοστάθμιση με απλά αρνητικά gain εκεί που υπάρχουν τονώσεις και προσαρμογή σε καμπύλη-στόχο μορφής Bruel & Kjaer χωρίς την παραμικρή επιπλέον έκπτωση στο διαθέσιμο δυναμικό εύρος...Με άλλα λόγια κατάλληλη και για ολιγόβατους ενισχυτές σε συνάρτηση με τη μέγιστη συνεχόμενη στάθμη ακρόασης για το συγκεκριμένο setup...
Και σε τελική αντιπαραβολή οι αποκρίσεις από τα επιμέρους κανάλια στην πρώτη εναλλακτική δίπλα στον δεξιό δορυφόρο :
1622903590434.png
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Χωρίς Βαλχάλα αυτά δεν παιζουν.
Άστα,αυτά γενικώς...δεν παίζουν.Δεν βλέπεις πόσες εναλλακτικές προσπάθειες έχω κάνει...μπας κι έπαιζαν;;; :lolsign:

Η εξέλιξη της συζήτησης στο νήμα της βοήθειας γι αγορά subwoofer,έδωσε στον υποφαινόμενο έμπνευση να δοκιμάσει νέα εναλλακτική εκδοχή πάνω στο ΄΄ταλαίπωρο΄΄ setup με τα Vecteur.Επιδιώκοντας λοιπόν να διαπιστώσω στην πράξη συνθήκες αντιληπτότητας ως προς το βαθμό χρονικής υστέρησης στην εκπομπή του sub σε σχέση με τα main,εφαρμόζεται το εξής σενάριο : Καταργείται το ηλεκτρονικό κροσάρισμα μεταξύ των σε κεντρική συχνότητα 80 Hz.Θα περάσουμε πίσω σε συνθήκη ακουστικού κροσαρίσματος.

Όπως έχει διερευνηθεί στο πρόσφατο παρελθόν,το μονό SVS θα παραμείνει στη γνωστή τοποθεσία πάνω στη μεσοκάθετο του διαστήματος που ενώνει τα main.Έχει επιπλέον ήδη διαπιστωθεί ότι το ακουστικό κροσάρισμα σε συχνότητες από το ξεκίνημα τρίτης οκτάβας και άνω επιφέρει κάποια υποβάθμιση στη ρυθμική αντίληψη σε σχετικά κομμάτια.Ανάλογο φαινόμενο με διακριτή την καθυστέρηση στην ενέργεια του sub συμβαίνει όμως και σε περίπτωση όπου η συχνότητα του βαθυπερατού επιλεγόταν σε κατώτερη τιμή,αφού οι δορυφόροι με σφραγισμένη την ανάκλαση χαμηλών δεν έχουν αρκετή ωφέλιμη απόκριση κάτω από τα 120 Hz περίπου...

Οπότε θέλοντας να δούμε πώς θα μπορούσε να αρθεί μια τέτοια δυσχέρεια με απλές μεθόδους,αποφασίστηκε ν'ανοίξουν ξανά ύστερα από αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα οι διατάξεις ανάκλασης στους δορυφόρους.Η σκέψη που γίνεται είναι ότι η εκπομπή από τα bass reflex των Vecteur πάνω στο άνω μισό της δεύτερης θα δέσει όπως έχει προβλεφθεί από την αυθεντική σχεδίαση μ'εκείνη από τα mid-woofer απελευθερωμένα στην τρίτη οκτάβα,ενώ καθώς κατέρχεται η συχνότητα και θα εμπλέκεται το sub από τα 55 Hz και κάτω,η σχετικά καθυστερούμενη εκπομπή των bass reflex θ'αναμενόταν να δέσει στο πεδίο του χρόνου πλέον με την περαιτέρω καθυστερούμενη εκπομπή από το ίδιο το sub...
1625324779949.png

Αυτό το πλάνο δράσης ανάγεται σε ψυχοακουστικά φαινόμενα,σύμφωνα με τα οποία θα μπορούσε να παραταθεί με ομαλές μεταβάσεις και μέχρις ενός ορίου η διάρκεια εκπομπής σε βαθείς χαμηλούς τόνους,ενισχύοντας έτσι την ηχηρότητα αλλά χωρίς αντιληπτές εκπτώσεις στην αντίληψη του ρυθμού.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Υπενθυμίζεται ότι η σύνδεση του sub έχει γίνει από την έξοδο TAPE OUT στον MFA1000,με χρησιμοποιούμενο ως master volume τον ενσωματωμένο ψηφιακό (32bit) εξασθενητή στο DAC...Θέση 0 dB αντιστοιχεί στη μέγιστη συνεχόμενη στάθμη ακρόασης,ενώ η ελάχιστη συνήθης στάθμη δεν πέφτει κάτω από - 28 dB εξασθένησης.

Το δε ρυθμιστικό φάσης από το ίδιο το sub βρίσκεται σταθερά στη βέλτιστη θέση 90 μοιρών για το συγκεκριμένο setup και χωροταξία...

Ας δούμε καταρχάς steady state αποκρίσεις ληφθείσες με τη γνωστή μέθοδο περιστρεφόμενου μικροφώνου με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί.Μπλε καμπύλη προφανώς με το SVS ενεργοποιημένο και καφέ τα Vecteur μόνα τους με το bass reflex ελεύθερο.
1625326823126.png

Εμφανίζεται αναμενόμενη κοιλιά στο άνω μισό της τρίτης οκτάβας,αλλά γίνεται φανερό ότι η μπλε καμπύλη μπορεί πολύ ευκολότερα να ισοσταθμιστεί προς ενδεδειγμένη καμπύλη-στόχο...

Στο πεδίο του χρόνου βλέπουμε Κρουστικές με τους δορυφόρους σκέτους και το sub από μόνο του (τυρκουάζ καμπύλη) με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα σταθερά μαζί.Η μέθοδος λήψης για αξιόπιστη εμφάνιση χρονικής διαφοράς στη συγκεκριμένη σύνθεση setup έχει ως εξής: Ορίζεται Timing Reference εκπεμπόμενο όπως προβλέπεται από το ένα κανάλι,λ.χ. το αριστερό.Η έξοδος TAPE OUT στον συγκεκριμένο ολοκληρωμένο δεν διαθέτει κάποιο buffering,με αποτέλεσμα το σήμα να οδεύει απρόσκοπτα στο sub ακόμα και με τον ενισχυτή σβηστό.Το μόνο που μένει είναι κατά την εντολή λήψης αμέσως μετά την εκπομπή του Timing Reference να σβήσουμε ακαριαία τον ενισχυτή από τον κεντρικό διακόπτη στο εξωτερικό τροφοδοτικό - όχι εκείνον που ενεργοποιεί το ενισχυτικό κύκλωμα.
1625328194767.png

Παρατηρούμε χρονική υστέρηση κατά 8,5 msec περίπου.

Αντίστοιχες Βηματικές,όπου αναμένεται ανώτερη χρονική διαφορά :
1625328477856.png

Διαπιστώνεται υστέρηση στο βήμα του sub τάξης 20 msec.επειδή όμως το βαθυπερατό έχει εφαρμοστεί σε κεντρική συχνότητα κοντά στα 50 Hz,βρισκόμαστε σε αποδεκτά όρια μη αντιληπτότητας ως προς το group delay σε σχέση προς τους δορυφόρους...H πράσινη καμπύλη εδώ αντιπροσωπεύει τη βηματική απόκριση όταν εκπέμπουν τα main + sub σταθερά με τα επιμέρους κανάλια μαζί.Παρατηρούμε ότι προσαρμόζεται ακολουθώντας την εξέλιξη της απόκρισης ;από το sub όταν αυτό εκπέμπει μόνο του.

Το spectrogram με όλες τις ηχειακές πηγές εκπέμπουσες μαζί και το οπίσθιο προς τη θέση ακρόασης παράθυρο ανοικτό λόγω καιρικών συνθηκών:
1625329075479.png


Κατά τη λήψη υπό αυτές τις συνθήκες το REW έδινε headroom τάξης 12 dB στη στάθμη αναφοράς .
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.316
Μηνύματα
2.858.288
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top