Ψηφιακή Ισοστάθμιση

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
301
Ψηφιακή Ισοστάθμιση. Δύο λέξεις που ακούμε πού τελευταία. Σήμερα κάθε "καθώς πρέπει" A/V receiver πρέπει να ενσωματώνει κυκλώματα ψηφιακής ισοστάθμισης. Τί είναι στην όμως ουσία η ψηφιακή ισοστάθμιση?

Η έννοια της ισοστάθμισης είναι γνωστή από της απαρχές του HiFi. Οι αναλογικοί ισοσταθμιστές ήταν γνωστοί εδώ και 10ετίες. Στην ουσία ήταν πολλά bandpass φίλτρα με καθένα από τα οποία μπορούσες να ελέγξεις το πλάτος της έντασης του ήχου μέσα σε μία στενή συχνοτική περιοχή. Και όσο πιο στενή ήταν αυτή η περιοχή τόσο καλύτερα. Ο λόγος της χρήσης του προφανής. Είτε να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά κάποιου ηχείου (π.χ. να διορθώσουν κάποιο έντονο roll off στα πρίμα) ή να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά του χώρου (π.χ. να ελαττώσουν την ένταση του σήματος σε κάποια συχνοτική περιοχή που θα μπορούσε να δημιουργεί στασιμα κύματα).

Η χρήση τους από τους χομπύστες του χώρου ήταν περιορισμένη. Και αυτό για δύο λόγους.
α) Ναι μεν διόρθωναν κάποιες ατέλειες του χώρου ή του ηχείου, αλλά δημιουργούσαν τεράστια προβλήματα στην απόκριση της φάσης του ηχείου
β) Τα υλικά από τα οποία ήταν κατασκευασμένα τις περισσότερες φορές ήταν ποιότητας κάτω του μετρίου με αποτέλεσμα την υποβάθμιση του ηχητικού σήματος.

Από τα μέσα της δεκαετίας του '80 όμως άρχισαν οι πρώτες προσπάθειές για ψηφιακή ισοστάθμιση Στην ψηφιακή ισοστάθμιση το σήμα δέχεται επεξεργασία σε ψηφιακό επίπεδο, και με την χρήση κατάλληλων αλγορίθμων θα μπορούσαμε να έχουμε αλλαγή της έντασης του ήχου σε μία συχνοτική περιοχή, αλλά χωρίς τις αλλαγές στην φάση του σήματος και χωρίς την υποβάθμιση της ποιότητάς του.

Πολλές εταιρίες έκαναν έρευνα πάνω σε αυτόν τον τομέα, κυρίως εταιρίες ασχολούμενες με τα ψηφιακά (π.χ. meridian) αλλά και άλλες κυρίως εταιρίες που παρήγαγαν αποκλειστικά και μόνο ηχεία (π.χ. B&W αλλά και η δικιά μας η Roister). Κάποιες από αυτές παρουσίασαν στις αρχές της δεκαετίας του '90 ανάλογα συστήματα, ενώ σε κάποιες άλλες τα αποτελέσματα της έρευνας δεν είδαν ποτέ το φως της αγοράς. Και ο βασικός λόγος ήταν το τεράστιο κόστος.

Τα DSP chips που θα έτρεχαν τους αλγόριθμους είχαν για την εποχή 2 βασικούς περιορισμούς.
α) Μεγάλο κόστος
β) Μικρή επεξεργαστική ισχύ
Έτσι λοιπόν για να πάρει κάποιος ένα καλό αποτέλεσμα έπρεπε να χώσει πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Όποιος θέλει να εντρυφήσει παραπάνω στο θέμα μπορεί να δει τα ακόλουθα links
http://www.ludd.luth.se/~torger/filter.html
http://www.silcom.com/~aludwig/Signal_processing/Signal_processing.htm
http://www.silcom.com/~aludwig/Signal_processing/Digital_filters.htm
http://www.silcom.com/~aludwig/Signal_processing/Maximum_length_sequences.htm
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
301
Ας επιστρέψουμε λοιπόν στο σήμερα...

Σήμερα οι δύο βασικοί περιορισμοί του παρελθόντος έχουν αρθεί. Πλέον με την αλματώδη ανάπτυξη της τεχνολογίας τα DSP chips είναι φθηνά, αλλά και έχουν πολλαπλάσια επεξεργαστική ισχύ σε σχέση με το παρελθόν. Για αυτό κυκλοφορούν πλέον στην αγορά πάρα πολλά συστήματα ψηφιακής ισοστάθμισης ενσωματωμένα ακόμα και σε συσκευές χαμηλού κόστους.

Το πρόβλημα είναι όμως ότι καμία δεν αντιμετωπίζει ριζικά το θέμα της ψηφιακής ισοστάθμισης.

Ένας ψηφιακός ισοσταθμιστής μπορεί να επεμβεί ουσιαστικά σε δύο πεδία.
α) Στο ηχείο. Μπορεί δηλαδή να βελτιώσει τα χαρακτηριστικά ενός ηχείου. Από αυτά δύο παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον:

i) Η απόκριση της φάσης του ηχητικού σήματος. Η φάση του ηχητικού σήματος ενώ περνά σχεδόν αλώβητη από την πηγή στα ενισχυτικά, κακοποιείτε βάναυσα όταν θα φτάσει στο ηχείο. Τόσο τα μεγάφωνα, όσο και το δικτύωμα διαχωρισμού συχνοτήτων επηρεάζουν τρομερά την φάση του ήχου. Και αυτό γίνεται έντονα αντιληπτό στην περιοχή των μεσαίων και υψηλών συχνοτήτων, και λιγότερο αντιληπτό, στις χαμηλές συχνότητες.

ii) Στην βηματική απόκριση του ηχείου, όπου μπορεί να εισάγει μία καθυστέρηση στο σήμα ώστε αυτό να φτάνει ταυτόχρονα στο αυτί μας από όλα τα μεγάφωνα ενός ηχείου. Η καθυστέρηση αυτή είναι συνήθως της τάξης των μs αλλά είναι σημαντικό να υπάρχει. Αυτό φυσικά προϋποθέτει ότι κάθε μεγάφωνο θα έχει το δικό του dsp chip το οποίο θα κάνει και το δικτύωμα διαχωρισμού (ενεργό).

β) Στον χώρο. Εδώ υπάρχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Θα πρέπει ο ψηφιακός ισοσταθμιστής να μπορεί να βελτιώσει τα μειονεκτήματα του χώρου, τα οποία βασικά είναι πάλι δύο:

i) Η απόκριση της συχνότητας. Ένα ηχείο μπορεί μέσα σε έναν ανηχοικό θάλαμο να έχει ομαλή απόκριση συχνότητας αλλά μέσα σε έναν οποιοδήποτε χώρο αυτό αλλάζει. Οπότε ο ισοσταθμιστής θα πρέπει να μπορεί να διορθώσει αυτές τις ατέλειες που δημιουργούνται

ii) Την χρονική απόκριση του σήματος, που κατά την άποψή μου είναι πιο σημαντική από της απόκριση της συχνότητας. Μέσα σε έναν χώρο τα ηχητικά σήματα δεν αποσβένουν το ίδιο γρήγορα. Σε κάποιες συχνότητες οι αποσβέσεις είναι πιο αργές γιατί δημιουργούνται στάσιμα κύματα. Οι συχνότητες αυτές συχνά ονομάζονται και "ρυθμοί του δωματίου". Είναι αρκετά πολύπλοκο να μπορέσει ένας επεξεργαστής να αναγνωρίσει τους ρυθμούς και να περιορίσει την επίδραση των στάσιμων κυμάτων στο ηχητικό αποτέλεσμα.

Το πρόβλημα δυστυχώς είναι ότι μπορεί να βρεις συστήματα ψηφιακής ισοστάθμισης που μπορούν να κάνουν σωστά μία ή δύο από τις παραπάνω διεργασίες, αλλά δυστυχώς δεν μπορείς να βρεις σύστημα που να τις κάνει όλες. Κυρίως όμως τα συστήματα ψηφιακής ισοστάθμισης έχουν να κάνουν με την ισοστάθμιση του χώρου και περισσότερο με αυτήν της απόκρισης της συχνότητας.
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Σπύρο πολύ ωραίο το θέμα. Κάποτε έπρεπε να συζητηθεί αυτή η ιστορία.

Ο περισσότερος κόσμος πιστεύει ότι ο ψηφιακός ισοσταθμιστής είναι ένας αναλογικός ισοσταθμιστής με περισσότερα κουμπιά και όμορφα ledάκια. Άλλος ένας όμορφος τρόπος λοιπόν να βάζουμε ή να βγάζουμε μπάσα και πρίμα. Πραγματικά καμία σχέση.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Όλα αυτά δεν τα κάνουν κάποιοι Behringer και οι Denon που έχουν Audyssey?
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
301
RDoherty said:
Όλα αυτά δεν τα κάνουν κάποιοι Behringer και οι Denon που έχουν Audyssey?
Δυστυχώς δεν τα κάνουν όλα αυτά, αλλά κάποια από αυτά. Απλά ο καθένας το κάνει με τον δικό του τρόπο (δικό του αλγόριθμο δηλαδή) οπότε έχουμε και ιδαφορετικά αποτελέσματα.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Αν μπορούσα να δώσω έναν γενικό ορισμό για την ψηφιακή ισοστάθμιση χώρου θα έλεγα το εξής:
Η βασική ιδέα είναι το σύστημά μας να αναπαράγει στον χώρο μας και στην θέση ακρόασης, το ίδιο ακριβώς σήμα που διαβάζει η πηγή μας και μόνο, επιτρέποντάς μας να διορθώσουμε το σήμα τόσο ώστε να απλά να ακυρώσουμε την επίδραση του χώρου επάνω του.

Ουσιαστικά είναι σαν να μετακινούμε τα ηχεία μας εμπρός, πίσω, δεξιά και αριστερά ούτως ώστε όταν βάλουμε στην πηγή μας πχ ροζ θόρυβο, να πάρουμε από τα ηχεία μας ροζ θόρυβο σε ευθεία γραμμή στο RTA. Τοιουτοτρόπως, ο πρωταρχικός μας στόχος είναι περισσότερο η απόλυτη στερεοφωνία στον χώρο μας και όχι η διόρθωση της απόκρισης των ηχείων, με τον τρόπο που σκέφτονται οι αναλογικοί ισοσταθμιστές. Για να γίνει αυτό οι ψηφιακοί ισοσταθμιστές - ψηφιακοί επεξεργαστές επιδρούν στο ψηφιακό σήμα, με τους τρόπους που αναφέρει ο Σπύρος και κυρίως στην χρονική απόκριση του σήματος στον χώρο.

Με άλλα λόγια ένας ψηφιακός ισοσταθμιστής δεν μπορεί να προσθέσει ή να αφαιρέσει συχνότητες εκεί που δεν υπάρχουν. Μην ψήνεσται τζάμπα. Ένα μάπα ηχείο, με την χρήση ψηφιακής ισοστάθμισης στον χώρο στον οποίο βρίσκεται, το πιθανότερο είναι να παίξει πιο ισορροπημένα και πιο σωστά μεν αλλά πιο μάπα από ότι έπαιζε πριν (και άρεζε στον ευτυχισμένο του κάτοχο). :wink:

Με πορδές, που λέει και ο φίλος μου ο g.kar αυγά δεν βάφονται. Αγοράστε καλά συστήματα γιατί τα κακά δεν θα στρώσουν με τίποτα. :lol: :lol:
 

V

VIDEOMIX

Guest
Εμένα στον νού μου έρχωνται τα εξής.

Διαμόρφωση του ήχου με βάση τον χώρο σε συνάρτηση με τα ηχεία μας, κάτι που το καταφέρνουμε με ειδικό μικρόφωνο.

Επίσης, θυμάμαι μια ζωή να αγοράζουν διάφοροι γνωστοί μου εκουαλάιζερ και να τονίζουν τα μπάσα και τα πρίμα.
 


V

VIDEOMIX

Guest
Kαλά καλά, δεν διάβασα όλο το αρχικό post. Με την ησυχία μου το βράδυ.
Θα επανέλθω λοιπόν.
 


Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Σπύρο το θέμα που άνοιξες είναι τρομερά ενδιαφέρον!

Θα αναφέρω κάτι που είναι σχετικό και που νομίζω ότι

καθορίζει (ίσως) την μορφή των πραγμάτων που οσονούπω φθάνουν.

Στο site της ACOUSTIC REALITY υπάρχουν συσκευές (θα μπορούσε κάποιος

να τις χαρακτηρίσει media players ειδικής χρήσης)

οι οποίες ενσωματώνουν ελεύθερο λογισμικό που αφορά στην

ψηφιακή ισοστάθμιση.

Ταυτόχρονα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ελεύθερο λογισμικό

για ενεργό ψηφιακό crossover.

Αν λάβουμε δε υπόψιν την εμμονή της εταιρίας στη χρήση σκληρού

δίσκου "συνδεδεμένου" μεσω firewire με κατάλληλο ενισχυτή

ίσως συνολικά να υπάρχει κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον!

Συγνώμη για την μικρή εκτροπή από το θέμα αλλά

για κάποιον πιθανόν να είναι ενδιαφέρον αφού δίνονται

και links από όπου μπορεί κάποιος να κατεβάσει το λογισμικό

και να πειραματιστεί........
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Δεν έχω πειραματιστεί ακόμα με ψηφιακούς επεξεργαστές σήματος στο σπίτι.

Ενα Behringer ultra curve με τιμή κοντά στα 300€ θα είναι για μένα μια καλή αρχή για πειραματισμό.
Θα μου το διδάξει και ο Τσαρουχάς γιατί είναι αδύνατον να κάτσω να δαβάσω όλο το manual.
Αν το δείτε θα καταλάβετε.

Η επεξεργασία γίνεται ψηφιακά σε επίπεδο σήματος πηγής . Αυτό σε κάποιους δεν αρέσει.
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
g.kar said:
Η επεξεργασία γίνεται ψηφιακά σε επίπεδο σήματος πηγής . Αυτό σε κάποιους δεν αρέσει.
Ψυχολογικό είναι, you know. Ουσιαστική παρέμβαση δεν γίνεται. :wink:
 

Μηνύματα
6.454
Reaction score
205
Από τη στιγμη που έχεις ένα τέτοιο εργαλείο στα χέρια σου, μπορείς να κάνεις σχεδόν τα πάντα με το αρχικό πηγαίο σήμα.
Θέλεις π.χ. περισσότερο βάθος σκηνής ή διαφορερικούς χρόνους απόσβεσης ?
Ρυθμίζεις καποιες παραμέτρους και το κάνεις.

Οποιος έχει πειραματιστεί με αντίστοιχα εργαλεία για Η/Υ γνωρίζει καλά όλα τα τεχνάσματα.
Μας δίνεται η δυνατότητα να αλλάξουμε και την ακουστική του χώρου που έγινε η ηχογράφηση.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Γεγονός είναι ότι μπορείς να κάνεις παπάδες. Αυτά τα εργαλεία δημιουργήθηκαν για να βοηθήσουν κάποιους ανθρώπους να στήσουν live συναυλίες ή studio και συνεπώς οι δυνατότητες είναι άπειρες.
Το θέμα είναι τι θέλεις να κάνεις.

- Πάντως αλλαγή της ακουστικής χώρου που έγινε η ηχογράφηση δεν μορείς να κάνεις. :mrgreen:

Αυτό που θέλεις να κάνεις είπαμε τι είναι. Ούτε να αλλάξεις την συχνοτική απόκριση του ηχείου ούτε άλλα "αναλογικά" και κακά πράγματα. Θέλεις να αλλάξεις την απόκριση του χώρου σου, ούτως ώστε να αναδείξεις την απόλυτη στερεοφωνία. Κάτι που θα μπορούσες να κάνεις αν ζούσες σε έναν ανηχοϊκό θάλαμο και το ηχείο σου έπαιζε flat ή είχες άπειρες δυνατότητες στησίματος χώρου, αλλά και πάλι δεν θα το έκανες διότι θα άκουγες μουσική μέσα σε ένα έκτρωμα.

Επίσης ΔΕΝ αλλάζεις το σήμα (το αναλογικό σήμα), επεμβαίνεις στο ψηφιακό σήμα (you know 01010100110101), και τοιουτοτρόπως η ένδειξη συχνοτήτων και dB στους ψηφιακούς ισοσταθμιστές είναι μάλλον παραπλανητική, μιας και ουσιαστικά δεν κάνεις ακριβώς αυτό το πράγμα. Για άλλο λόγο είναι εκεί. Αν το καταλαβαίνετε, ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΣΕ ΕΝΑ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΕΣΟ, αφού ακούς αυτό που θέλησε να γράψει ο ηχολήπτης και όχι αυτό που βγαίνει στον χώρο σου. ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ηχείο, σε ΚΑΝΕΝΑΝ λογικό χώρο δεν μπορείς να το κάνεις αυτό, όσο hi fi, hi end ή hi society είσαι, όσα λεφτά κι αν δώσεις για ήχο. :wink:

Δεν μιλάμε για περίεργα τεχνάσματα, δεν μιλάμε για μαύρη μαγεία. Μιλάμε για standard διαδικασίες στον επαγγελματικό ήχο εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες. Μιλάμε για ειδικές RTA μετρήσεις στο πεδίο του χρόνου, με ειδικά μετρητικά μικρόφωνα, μιλάμε για ψηφιακά φίλτρα δεκάδες από τα οποία έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί για να φιαχτεί ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ cd ακούμε στο σπίτι μας. Οπότε ο φόβος αλλαγής του ήχου ή ο φόβος της ήδη τεράστιας ψηφιακίλας ή οποιοσδήποτε άλλος φόβος, είναι απλά ψυχολογικά προβλήματα ή απλή άγνοια.

Προχθές έλεγα σε έναν φίλο, ότι παρά το γεγονός ότι το υπερασπίζομαι και θα το υπερασπίζομαι μέχρις εσχάτων, δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν πιστεύω στο hi end με τον αναχρονιστικό - παλαιομοδίτικο αλλά και εντελώς αναποτελεσματικό τρόπο που για ευνόητους λόγους ακόμη πιστεύει ο πολύς κόσμος του χόμπυ. Για παράδειγμα θεωρώ τρομερά ανώφελο πλέον το γεγονός ότι κάποιος αγοράζει για το σπίτι του καλώδιο ηχείων με κόστος 5.000€, αλλά όχι για τους λόγους που το θεωρούν περίεργο οι εκτός του χόμπυ. Άρα δεν μπορώ να συμφωνήσω μαζί τους, οπότε υποχρεωτικά συμφωνώ με το hi end ρεύμα. :wink:


p.s. g.kar μου, για να σου λύσω και μια καλή παλιά απορία, ψηφιακή ισοστάθμιση με μετρήσεις που θα πάρεις από το κορυφαίο σου μικρόφωνο (you know), δεν μπορείς να κάνεις. Θα πάρεις το φθηνιάρικο μετρητικό θες δεν θες. :lol:
 

Μηνύματα
501
Reaction score
2
χαιρετω απαντες!!!!!καλη η ψηφιακη επεξεργασια αλλα αναλογως που γινεται,ποτε γινεται και γιατι γινεται.αν καποιο συστημα ΔΕΝ ειναι καλο,δεν το σωνει τιποτα.εαν το στησιμο στον χωρο ΔΕΝ ειναι σωστο.κερδος ΜΗΔΕΝ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙΣ ΗΧΟ ΑΠΛΑ ΜΕ ΜΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗ ΙΣΟΣΤΑΘΜΙΣΗ.να βελτιωσεις ομως καποια προβληματα -χωρου-ας πουμε ναι!!!!συγκεκριμενες αλλαγες.οχι ηχεια των 1000 ευρω να παιζουν σαν 5000.κατι αλλο που απο εκει ξεκιναει το κακο ειναι το software.αν ειναι κακο χασατε.ξεκιναμε απο καλο και βλεπουμε.......και κατι τελευταιο,το νομισμα εχει ΠΑΝΤΑ δυο οψεις.οταν φτιαχνεις η βελτιωνεις κατι, σιγουρα χαλαμε κατι αλλο....μην νομιζουμε οτι ολα τα κανουμε παντα πιο καλα.παντα ειναι τι θελουμε να πετυχουμε και με πιο κοστος.το οτι το σημα το δουλευουμε ψηφιακα δεν σημαινει οτι δεν το αλλοιωνουμε κιολας.ΑΝ λεω ΑΝ το σημα ηταν ποοοολυ καλλυτερο θα ημασταν πολλοι πιο ευτυχισμενοι.ΓΙΝΕΤΑΙ?????????
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Καλώς ήρθες!

ΜΑΝΟΣ (triangle) said:
το οτι το σημα το δουλευουμε ψηφιακα δεν σημαινει οτι δεν το αλλοιωνουμε κιολας.ΑΝ λεω ΑΝ το σημα ηταν ποοοολυ καλλυτερο θα ημασταν πολλοι πιο ευτυχισμενοι.ΓΙΝΕΤΑΙ?????????
Το ότι το σήμα το δουλεύουμε ψηφιακά είναι πολύ καλύτερο από το να το δουλεύουμε αναλογικά, αφού ουσιαστικά το επηρεάζουμε πάρα πολύ λίγο. Γι αυτό και έγινε standard στα studio, γιατί δεν γίνεται καλύτερα...
Αν το σήμα ήταν πολύ καλύτερο... πάλι τα ίδια προβλήματα θα είχαμε.

Γενικώς έχεις πολύ δίκιο!
 

Μηνύματα
501
Reaction score
2
Εαν παρουμε μια μετρηση μεσα στον χωρο, με καποιο ειδος μουσικης η τονους και παιρνουμε την καμπυλη και ισοσταθμουμε μεχρι να φερουμε το αποτελεσμα.......που????εκει που μας αρεσει εμας??? flat η οχι καποια καμπυλη ιδανικη για τα γουστα μας?εγω ρωταω, ΑΝ και ΠΩΣ γινεται το εξης.παιρνουμε ενα κομματι το οποιο ακουστικος το <<θεωρουμε>> καλη εγγραφη.βασικα δεν μας νοιαζει και τοσο αν ειναι flat γραμμενο η οχι,γιατι??????παιρνουμε το κομματι το παιρναμε στο pc και με καποιο προγ/μα αναλυουμε την κυματομορφητου,στην συνεχεια παιρνουμε μετρηση απο τον χωρο μας στο ιδιο κομματι (σε τι ενταση ομως???)και συγκρινουμε.ειναι ιδια η κυματομορφη??σιγουρα οχι.καπου θα εχουμε ενισχυμενες συχνοτητες και καπου μειωμενες......αν μπορει να γινει αυτο μετα χρησιμοποιουμε ολα τα δυνατα μεσα τοποθετηση και σε ΔΥΣΚΟΛΕΣ περιπτωσεις ισοσταθμΙση και μαλιστα ψηφιακη για οσο το δυνατον μικροτερη υποβαθμιση της ποιοτητας που σιγουρα θα υπαρχει ...αλλα τα ωφελη θα ειναι πολλη πολλη περισσοτερα.ιδανικο μου φαινεται...γινεται ομως η κατι μου διαφευγη??????? Σε αυτη την περιπτωση φτιαχνουμε τον ηχο οχι σε χροιες η ποιοτητα αλλα σε ακουστικη ισορροπια και μαλιστα οπως ειναι γραμμενο το προγραμμα και ΟΧΙ οπως μας αρεσει ΕΜΑΣ να ακουμε!!!!!!!!!!! :p :D :p
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.649
Μηνύματα
2.868.854
Members
37.941
Νεότερο μέλος
timurakhmetov
Top