ΩΜΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;;;;



Zen

Μηνύματα
21
Reaction score
0

Αργησα να απαντήσω γιατί εκτός από μια ατυχία με την σύνδεσή μου στο internet (κάηκε προς μεγάλη μου έκπληξη ένα HomePlug της Edimax που χρησιμοποιώ για να μοιράζομαι την ADSL 512 με τον επάνω όροφο μέσω του ηλεκτρικού δικτύου), ήθελα να το ψάξω κι' έγώ λίγο περισσότερο αυτό το θέμα, ενώ ταυτόχρονα δεν είχα αρκετό ελεύθερο χρόνο.



Εάν παρατηρήσεις αυτές τις προδιαγραφές, ή κάποιες λεπτομερείς μετρήσεις, που εδώ και πολλά χρόνια δεν δημοσιεύονται συχνά, θα δεις ότι ανεξαρτήτως του φορτίου οι παραμορφώσεις δεν μεταβάλλονται δραματικά.
_________________________________________________________

Ενισχυτής AV Pioneer VSX-1015TX:
continuous average power output
120W 8Ω (20HZ-20KHZ) 0.2%
150W 6Ω  1ΚΗΖ 1.0%  
Παραμόρφωση 5x για διαφορά 2Ω! Και μόνο στην εύκολη συχνότητα του 1ΚΗΖ! Προφανώς η παραμόρφωση σε όλο το φάσμα στα 6Ω είναι πολύ χειρότερη. Και παρακάτω ξεχωριστά μας λέει:
Total harmonic distortion 0.09% (20HZ-20KHZ) 110W  8Ω
Αυτό ούτε continuous average είναι ούτε ποιός ξέρει τι δεν είναι. Ίσως είναι σε λειτουργία.. μονοφωνική και όταν έξω έχει λιακάδα. Πάντως αυτό διαφημίζεται! Επίσης σχεδόν προειδοποιεί ότι:
"You can use speakers with a nominal impedance between 6-16Ω (please see Switching the speaker impedance on page 71 if you plan to use speakers with an impedance of less than 8Ω)"

Από τη σειρά ELITE
το μοντέλο AV PIONEER  VSX-21:
Continuous Average Power Output  100W (20HZ-20KHZ) 8Ω 0.09%
Ενώ Continuous Power Output 100W 1ΚΗΖ 8Ω 0.8%  
Δεκαπλασιασμός της παραμόρφωσης στα ίδια Βάτ και Ωμ μόνο και μόνο από "μέση συνεχή" σε "συνεχή" ισχύ!
Άλλη σύνθετη αντίσταση δεν υποστηρίζεται.

Στη ίδια ELITE σειρά το VSX-59TXi διατηρεί την ίδια παραμόρφωση 0.09% και στα 6Ω και στα 8Ω σε συνεχή ισχύ. Προφανώς καλύτερο μηχάνημα.
Επίσης στο manual αναφέρουν:
"We recommend using speakers of 6Ω το 16Ω with this system, but it is possible to switch the impedance setting if you plan to use speakers with a lower impedance rating (for example, less than 6Ω)"
Δηλαδή "εάν σχεδιάζεις να κάνεις του κεφαλιού σου, υπάρχει στο μενού η δυνατότητα. Εμείς πάντως σου είπαμε πιο είναι το καλύτερο για σένα σύμφωνα με τον ενισχυτή που αγόρασες!"
Έτσι μπορείς να πας και στα 4Ω αλλά δεν σου λέει τίποτα για τον ήχο που θα λάβεις! Σου συνιστά πάντως να χρησιμοποιήσεις μεγαλύτερη αντίσταση (κάτι θα ξέρουν αυτοί).

Το damping factor δεν αναφέρεται.
_________________________________________________________

DENON AVR-3805 (5 μπλέ αστέρια στον ήχο) 1400ευρώ
για κάθε κανάλι:
Rated output:
120W  (8Ω,    20ΗΖ~20ΚΗΖ  with   0.05% T.H.D )
160W   ( 6Ω,    1KHZ    with  1%  T.H.D )

..στα 6Ω τα συμπεράσματα δικά σας!

Dynamic power:
140W x 2 ch 8Ω
210W x 2 ch 4Ω
240W x 2 ch 2Ω

Dynamic power σημαίνει στιγμιαία ισχύς πριν το κλιπάρισμα και μετριέται δίνοντας ένα τόνο του 1ΚΗΖ για 1/50 του δευτερολέπτου (δηλαδή μόνο 20 περιόδους) με ρυθμό δύο φορές το δευτερόλεπτο. Δηλαδή ένα πολύ σύντομο  "κλικ" κάθε μισό δευτερόλεπτο σ' αυτή την ισχύ και φορτίο. Η άποψή μου είναι ότι ελάχιστα μπορείς να το συσχετίσεις με τις μουσικές εξάρσεις, (άλλο ένα εμπορικό κόλπο) αλλά τουλάχιστον χρησιμεύει σαν μια ΕΝΔΕΙΞΗ σχετικά με την ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ αντοχή των τρανζίστορ εξόδου -σαφώς ΟΧΙ της ικανότητας παροχής ρεύματος του τροφοδοτικού αφού η μέση ισχύς σ'αυτό το τεστ π.χ στα 2Ω είναι 240/25 = 9.6 Watt !!!

Το damping factor δεν αναφέρεται.
_________________________________________________________
Ο παρακάτω AV χαρακτηρίζεται στα 6Ω:

PANASONIC SA-XR50 (3 μπλέ αστέρια στον ήχο) 580ευρώ
(έχω αφαιρέσει τις επαναλήψεις για τα κανάλια)
Rated minimum sine wave RMS power output
20HZ~20KHZ both channels driven
0.09%  total harmonic distortion  100W per channel 6Ω  ( και τα δύο κανάλια (20Hz - 20KHz) αλλά όχι συνεχόμενα)

1KHZ continuous power output both channels driven
0.09%  total harmonic distortion  105W per channel 6Ω  (και τα δύο κανάλια, συνεχόμενα αλλά στον 1KHz μόνο!)

Total harmonic distortion
rated power at 20HZ~20KHZ 0.09% 6Ω  (??? )

Power bandwidth
both channels driven, -3db    4HZ - 88KHZ   0.9% 6Ω (αυτό είναι χρήσιμο. Μπράβο!)

Power output each channel driven
0.9% total harmonic distortion at 1KHZ     100W 6Ω

Εδώ προφανώς εννοεί ότι αυτή την παραμόρφωση θα έχεις όταν οδηγούνται όλα τα κανάλια και μόνο με 1KHZ ! Είδατε πως αλλάζουν τα πράγματα; Δεκαπλάσια παραμόρφωση , ίδια Watt, ίδιο φορτίο (Ω)  και μάλιστα το κατ'εξοχήν υποστηριζόμενο!  Πού θα πάει αν συνδέσεις 4Ω ονομαστική και του δώσεις να παίξει πολυκάναλο  DVDAUDIO/SACD ή ταινία που τα δίνει όλα ?

load impedance 6-8Ω

Το damping factor δεν αναφέρεται.
_________________________________________________________
Και τώρα... ένα διαμάντι οδήγησης!

NAD T973C  7κάναλος τελικός (4 μπλέ αστέρια στον ήχο) 2160 ευρώ

Continuous Power, 20HZ-20KHZ, all channels driven sumultaneously at 4/8 Ω     7x140W (21.5dBW)   ( !!!  )
Rated distortion (THD 20HZ-20KHZ)    0.03% (αναφέρεται στα 8 ΚΑΙ στα 4Ω! )  ( !!!  )
Clipping Power (0.1% THD)
IHF power dynamic headroom at 8 ohms   +1.4dB
IHF power dynamic power    
8 Ω        230W (24dBW)
4 Ω        390W (26dBW)
damping factor                 ref. 8ohms, 50HZ  >300  ( !!!  )
Frequency response
20HZ-20KHZ   +0, -0.2dB,    ( !!!  ) όχι -3dB!
2HZ-100KHZ   -3dB,     ( !!!  ) εκμεταλεύεται το φάσμα του SACD/DVDAUDIO ιδιαίτερα αν έχεις κάτι ανάλογο με "σούπερ τουίτερ".
Signal/noise ratio
rer. 1W 95dB,
(ref. rated power) 125dB  ( !!!  ) μιλάμε για εντελώς αθόρυβο!

ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ!!!  :p
_________________________________________________________

Νομίζω ότι τα συμπεράσματά μας τα βγάλαμε από τα παραπάνω παραδείγματα.

Το μεγάλο πρόβλημα της παραμόρφωσης είναι στο κέρδος τάσης, όχι στο ρεύμα. Η παροχή ρεύματος είναι κάτι πολύ εύκολο, καθώς είναι μόνο θέμα κόστους στο τροφοδοτικό και τις ψυκτικές επιφάνειες.
Άλλο να δώσεις ρεύμα στο λαό και άλλο να το δώσεις σωστά! :wink:

Αν υπήρχε μόνο η απαίτηση για τάση, ένας τελικός θα είχε το μέγεθος ενός κινητού. Ο όγκος που βλέπεις (και το βάρος) οφείλεται αποκλειστικά στην απαίτηση για ρεύμα που μαζί με την τάση μας δίνει την ισχύ. Έτσι με την απαίτηση του ρεύματος προκύπτουν ένα σωρό απαιτήσεις όπως: Πιο ισχυρή οδήγηση του τελικού σταδίου και πιθανώς πιο πολύπλοκη -άρα περισσότερη παραμόρφωση, πιο ισχυρό τροφοδοτικό και καλύτερο φιλτράρισμα, πιο προσεγμένα κυκλώματα bias και προστασίας, πιό ισχυρά (και πιο ακριβά) τρανζίστορ, μείωση του εύρους τάσης εξόδου, μείωση του ελέγχου στην έξοδο και ανάγκη για περισσότερη ανάδραση, η περισσότερη ανάδραση σημαίνει μείωση του κέρδους, αυξάνεις το κέρδος αυξάνεται και η παραμόρφωση, μεγαλύτερες ψύκτρες, τα καλώδια και οι λουρίδες στην πλακέτα που διαρρέονται πλέον από μεγάλο ρεύμα αρχίζουν να εκπέμπουν όλες τις ακουστικές συχνότητες με πιθανότητα να επηρρεάσουν άλλα κυκλώματα, ο μετασχηματιστής αν δεν είναι τοροϊδής εκπέμπει και αυτός στη συχνότητα του δικτύου, κίνδυνοι αστάθειας και ταλαντώσεων και πάει λέγοντας.

Τα ηχητικά προβλήματα παραμόρφωσης των ενισχυτών είναι πλέον κάτι λυμένο.
Σίγουρα, αν πάρεις καλό ενισχυτή και δεν τον υπερφορτώνεις! :mrgreen:
Η εποχή που κυνηγούσαμε την παραμόρφωση στο τέταρτο δεκαδικό ψηφίο χωρίς ακέραιο μέρος, έχει περάσει εδώ και 25 χρόνια. Και ούτε βέβαια θα είναι ακουστή.
Συμφωνώ. Μέχρις ότου προχωρήσει η τεχνολογία και όλα τα ηχεία ακούγονται κρύσταλλο, οπότε θα αρχίσουν να κυνηγούν πάλι τα δεκαδικά ψηφία! :wink:
Αυτό μπορεί να στηριχθεί λογικά, καθ’ όσον (ας πούμε) 10,1% vs. 10,2% μας κάνει διαφορά 1%
Εννοείς 0.1%. Αλλά αν ξαναδιαβάσεις το προηγούμενο post θα δεις ότι δεν μιλάω για 0,1% αλλά για 1% ή περισσότερο, άρα για 10% vs 11%. Επίσης η τιμή της παραμόρφωσης από μόνη της δεν μας λέει τίποτα για το ποιές αρμονικές συχνότητες εμπεριέχονται. Μπορεί να ακούσεις π.χ δύο σήματα με 1% παραμόρφωση -μετρημένα, και να νομίζεις ότι το ένα έχει 0% και το άλλο 5% γιατί το ένα έχει π.χ μια άρτια αρμονική και το άλλο 3, 4 ή περισσότερες περιτές αρμονικές προστιθέμενες στο καθαρό σήμα που γίνονται πολύ ευκολότερα αντιληπτές.  Πολλοί όμως μιλούν για άλλους τύπους παραμόρφωσης που υποστηρίζουν ότι έχουν μεγαλύτερη σημασία από την THD. Γενικά δεν έχει αποδειχτεί επιστημονικά ή με blind tests ποιά ήδη παραμόρφωσης αντιστοιχούν καλύτερα στον τρόπο που το "εκπαιδευμένο" αυτί αντιλαμβάνεται την καλή ή την κακή ποιότητα του ήχου. Μέχρις ότου γίνει αυτό δεν μπορούμε να λέμε ότι τα ξέρουμε όλα για την παραμόρφωση. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να υποθέτουμε ...και να κάνουμε τις επιλογές μας εκ του ασφαλούς!
Τουναντίον. Τα πράγματα είναι απλούστατα. Οι τεχνικές προδιαγραφές των εξαρτημάτων, κυρίως των ενεργών εξαρτημάτων, είναι λεπτομερέστατες, και από ηλεκτρικής, και από θερμικής, και από μηχανικής πλευράς.
Αναφερόμουν περισσότερο σε τελεστικούς και σε άλλα αναλογικά IC. Αλλά υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις διακριτών εξαρτημάτων όπως τρανζίστορ μέσης ισχύος που είναι ελλιπή τα χαρακτηριστικά και οι καμπύλες που δημοσιεύονται προκειμένου να επιλέξεις το καταλληλότερο. Στα υψηλής ισχύος εκ των πραγμάτων τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα (δεν θα μπορούσαν να κάνουν και αλλιώς). Παρ'όλα αυτά σε όλες τις κατηγορίες θα συναντήσεις περιπτώσεις που η Α εταιρεία δεν αναφέρει τόσο λεπτομερή χαρακτηριστικά όσο αναφέρει η Β για το ίδιο ή παρόμοιο εξάρτημα. Επίσης, υπάρχει η περίπτωση -σπανιότερα- το ίδιο εξάρτημα της Α εταιρείας να έχει εντελώς χάλια συμπεριφορά στο ίδιο κύκλωμα με της Β εταιρείας που δούλευε άψογα, όπως π.χ πολύ μεγαλύτερο bandwidth! Η σε άλλες περιπτώσεις να έχει απλούστατα μεγαλύτερες αντοχές. Υποθέτω ότι σε κάποια μοντέλα τους ξεφεύγουν τα χαρακτηριστικά προς το καλύτερο -μάλλον από τον τρόπο και την ποιότητα παραγωγής- και αν δεν τους κοστίζει η παραγωγή περισσότερο, το αφήνουν έτσι.

συνεχίζεται..
|
v
 

Zen

Μηνύματα
21
Reaction score
0
Πάλι τα ίδια θα λέμε; Είτε υπάρχει crossover είτε όχι, πρόκειται για εμπέδηση και όχι για αντίσταση.
Επειδή το έχω συνηθίσει μια ζωή ως "σύνθετη αντίσταση" που σημαίνει το ίδιο, το λέω αντίσταση σκέτο για χαριν συντομίας. Άλλωστε το έχω πει και πιο πρίν. Εκτός αν το λές για να το ..εμπεδώσουν όλοι!  :)

η αντίσταση του καλωδίου παίζει πολύ πιο σημαντικό ρόλο από την αντίσταση εξόδου του ενισχυτή, σε κάθε περίπτωση. Στο παραπάνω παράδειγμα, η αντίσταση του καλωδίου 0,4Ω είναι ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΜΕΓΕΘΟΥΣ, 20 φορές μεγαλύτερη από την αντίσταση εξόδου του ενισχυτή.
.................................
Στο παραπάνω παράδειγμα, συντελεστής ίσος με 400, δεν είναι απλώς καλός, αλλά άψογος. Βλέπετε όμως πού πάει με την αναπόφευκτη πρόσθεση του καλωδίου. Δηλαδή, εάν αντί 400 ήταν 50, θα ήταν κακός; Απολύτως όχι. Κάντε τις πράξεις και θα δείτε ότι, με την πρόσθεση του καλωδίου, από 50 θα πήγαινε στο 14. Τί 14, τί 19...

Ας κάνουμε τις πράξεις καλύτερα με ένα καλό επώνυμο καλώδιο της αγοράς πχ. το River Cable Starflex.


Το review εδώ: http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/interconnects/speakercablemeasurements.php

Τα δοκιμασμένα χαρακτηριστικά του σύμφωνα με το site είναι:

αντίσταση 0.00271mohm/ft  x 3.28084 = 0.00889Ω/μέτρο
αυτεπαγωγή 0.113μΗ/ft x 3.28084 = 0.37μΗ/μέτρο
χωρητικότητα 39.3pf/ft x 3.28084 = 129pf/μέτρο

οπότε για 5μετρο διπλό θα έχουμε 0.00889 x 2 x 5 = 0.0889Ω
ενώ για 3μετρο διπλό (μια μέση απόσταση για 2 ηχεία) 0.00889 x 2 x 3 =0.053Ω

Ρίχνοντας μια ματιά στα χαρακτηριστικά του ενισχυτή RXV1500 του φίλου EUROIP βλέπουμε ότι
έχει dumping factor = 140 στα 8Ω,
και η αντίσταση εξόδου του ενισχυτή θα είναι = 8/140 = 0.057Ω

δηλαδή η αντίσταση εξόδου του ενισχυτή ισούται με την αντίσταση του διπλού καλωδίου στα 3μέτρα!!!


Σημειώστε ότι δεν είναι άσχημα τα χαρακτηριστικά αυτά για AV. Ο δικός μου δύο χρόνια παλιότερος και πιο φθηνός
ο RXV630RDS  έχει dumping factor= 80 στα 8Ω άρα αντίστ.= 8/80 = 0.1Ω δηλαδή διπλάσια από το 3μετρο καλώδιο!
_____________________________________________________________
Ας μείνουμε όμως προς το παρόν στα 3 μέτρα μια που είναι μια μέση απόσταση, ιδιαίτερα για τα δύο main ηχεία που φορτώνονται περισσότερο σε ακρόαση μουσικής.  

μαζί με το 3μετρο (διπλό) καλώδιο  ο dumping factor θα είναι
στα 8Ω  DF = Rs / Rout + Rc =  8/(0.057 +0.053) = 72.7 !!! μια πολύ καλή τιμή για έλεγχο ενός crossoverless ηχείου από τα 3μέτρα!

στα 4Ω  ο  DF θα πέσει στο 36.3 ( οριακό, αλλά αξιοποιήσιμο )

Για να πετύχεις στα 4Ω αυτό που πετυχαίνεις στα 8Ω δηλαδή DF=72.7 μαζί με το 3μετρο καλώδιο,θέλεις ενισχυτή με αντίσταση εξόδου = (4/72.7)-0.053=0.00202063Ω
δηλαδή dumping factor = 8/0.00202063 = 3959 !!!! Ζήτημα είναι αν υπάρχει!

Το καλώδιο κοστίζει $195(=161ευρώ) το 3μετρο διπλό ή $235(=194ευρώ) το 5μετρο διπλό. Μάλλον λογική τιμή για ένα τόσο ωραίο καλώδιο οπτικά και ηχητικά.
Δείτε το εδώ http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/interconnects/speakercable2p3.php
Το review εδώ http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/interconnects/speakercablemeasurements.php

Εναλλακτικά, με τα ίδια σχεδόν χαρακτηριστικά αλλά χωρίς τη φινέτσα και μόνο με $30, το διάσημο "zip cord", το oxygen-free του φτωχού, στο ίδιο review ως "AV Cable 10AWG"


Στο site το παρέχει η http://www.avcable.com/Merchant2/merchant.mvc?
αλλά το φτιάχνει αυτή η εταιρία: http://www.gepco.com/products/proav_cable/analog_audio/spkr_hidef.htm



δείτε επίσης:
http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/interconnects/images/clip_image002_015.jpg
http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/interconnects/speakercable2p4.php
to review εδώ:http://www.audioholics.com/techtips/audioprinciples/interconnects/speakercablemeasurements.php
Αν δεν κάνω λάθος, κυκλοφορεί και στα καταστήματα στην Αθήνα, στα ηλεκτρονικά ανταλλακτικά με το μέτρο.

Επειδή όμως ανέφερα τις τιμές μόνο στα 3 μέτρα, στα 5 μέτρα έχουμε:
στα 8Ω  DF =  8/(0.057 +0.0889) = 54.8 (σαφώς καλή τιμή)
στα 4Ω Df = 27.4 (λίγο κάτω από το ψυχολογικό όριο του 30)

Μόλις είδα και τα τενχνικάς προδιαγραφάς του TS33. Απολαύστε:
...............

Τρία πουλάκια κ.λ.π.

Ε Όχι, Δεν πρότεινα αυτό το ηχείο και ώς υπόδειγμα "εντζινίερινκγ"!!!
Ένα απλό παράδειγμα ήταν.

Πάντως αν εμπνέεσαι εύκολα από ένα ζευγάρι crossoverless που να δεις και το παρακάτω ονομαστό σετάκι 5 ηχείων για home-theater της Magnepan που κοστίζει μόνο $900(=740ευρώ)  αν το παραγγείλεις κατ'ευθείαν από την εταιρεία.

http://www.magnepan.com/_mmgw_c.php#second

Αυτό με τη συνοδεία ενός επιπρόσθετου sub θα δίνει μαθήματα high-end ήχου στους παρευρισκόμενους. Πιστεύω ότι ακόμα και τα διπλά να πάει με τελωνείο + μεταφορικά, παραμένει φθηνό.

5Ω,
1-way crossoverless,
response 100HZ - 16KHZ +-3db, (ίσως τα 16ΚΗΖ να είναι λίγα, αλλά ..λίγα είναι και τα χρήματα!).
sensitivity 500HZ/2.83v 88db

Υπάρχει και το μεγαλύτερο MMG με $550  με απόκριση 50ΗΖ-24ΚΗΖ (ζευγάρι) που αν και είναι δύο δρόμων το έχουν δουλέψει μόνο με ένα πυκνωτή στο τουίτερ με επιτυχία. Αυτό όμως είναι 4Ω και χρειάζεται απ'ότι λένε 200+ ενισχυτή για να τα δώσει όλα!


http://www.magnepan.com/_mmg.php

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Και οι δύο τύποι ηχείων δεν έχουν ανάγκη από μεγάλο DF γιατί η σύνθετή τους αντίσταση είναι κυρίως ωμική! Αυτό συμβαίνει γιατί η μεμβράνη έχει ελάχιστη μάζα και ακολουθεί ταχύτατα το σήμα (εξ'ού και η μεγάλη απόκριση), αλλά αποσβένεται και από το μεγάλο τέντωμα που έχει υποστεί η μεμβράνη στο πλαίσιο. Αυτά τα ηχεία όμως αποτελούν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα!


Συμπεράσματα:

Επιπτώσεις από την σύνδεση ηχείων χαμηλότερης σύνθετης αντίστασης από την υποστηριζόμενη ( από την αναγραφόμενη αναλυτικά για 20Hz-20KHz )

1.Επιπτώσεις στην ποιότητα:

α. Η παραμόρφωση θα ανέβει κατακόρυφα, ιδιαίτερα για μεσο-χαμηλή κατηγορία τιμής AV. Και δεν μιλάμε για ψηφία δεξιά της υποδιαστολής, αλλά αριστερά αυτής!
β. Ο συντελεστής απόσβεσης (dumping factor) του ενισχυτή θα πέσει.  Είδαμε στο παράδειγμα με το καλώδιο ότι ενώ στα 8Ω έχουμε μέχρι το ηχείο την πολύ καλή τιμή του 72.7, στα 4Ω μόλις περνάει το ψυχολογικό όριο του 30 (36.3) δηλαδή τη βάση κατά πολλούς.
γ. Είναι γνωστό ότι όταν ο ενισχυτής χρησιμοποιεί φθηνά τρανζίστορ και έχει περιορισμό ρεύματος (current limit) έχει και περισσότερες παραμορφώσεις.
δ. Όταν δεν επαρκεί το τροφοδοτικό -ως συνήθως στην κατηγορία των AV όπως φάνηκε και από τα παραδείγματα- μπορεί να πέσει η τάση π.χ σε ένα ρυθμικό θέμα με πολλούς μπάσους ήχους και να οδηγηθούν τα τρανζίστορ εξόδου σε κλιπαρίσματα και αστάθειες του ενισχυτή χωρίς να υπερβεί απαραίτητα την ισχύ που ενεργοποιείται η προστασία,  κάτι που εκτός από την ακουστή παραμόρφωση μπορεί να βλάψει και τα ηχεία.
ε. Μικρότερη δυνατότητα διόρθωσης του ήχου με equalizer

2. Επιπτώσεις στο σύστημα:

α. Καταπόνηση των τρανζίστορ εξόδου, του μετασχηματιστή, των πυκνωτών κ.λ.π, και λειτουργία σε υψηλότερη θερμοκρασία που σημαίνει μικρότερη ζωή του ενισχυτή.
β. Περιπτώσεις ανεπάρκειας τροφοδοτικού χωρίς να ενεργοποιείται η προστασία -> κλιπαρίσματα ->πιθανή καταστροφή τουίτερ/μιντρέινζ
γ. Τα ηχεία και αυτά θα κρέμονται από την καλή και άμεση λειτουργία του κυκλώματος "προστασίας". Ποιός σας είπε ότι είναι εγγυημένα τα κυκλώματα προστασίας στους ενισχυτές; Εγγυήθηκε κανένας κατασκευαστής; Αν το ψάξετε θα ανακαλύψετε το αντίθετο!


Εναλλακτική (ύστατη) λύση:
.....Λειτουργία σε χαμηλή ισχύ! ->ή αλλιώς, με το χέρι στο volume!->που σημαίνει ακρόαση με ενοχές! ->που σημαίνει λιγότερο ευχάριστος ήχος->Αξίζει τον κόπο;


...σταματάω γιατί αναστέναξε το πληκτρολόγιο! :)
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
301
2-3 παρατηρήσεις στα γρήγορα γιατί έχουμε και ταξιδάκι μπροστά μας...

α) ωραία όλα αυτά που λες αλλά με την προϋποθέσεις. Δηλ. θα πρέπει να πάρουμε σαν τεκμήριο ότι όλες οι προδιαγραφές που αναφέρονται είναι αληθείς. Όποιος έχει στοιχειοδώς ασχοληθεί με μετρήσεις σε hifi ξέρει ότι όλα αυτά τα ωραία νούμερα είναι περισσότερο θέμα marketing παρά μετρήσεων. Δεν μπορεί ένας 7κάναλος με κατανάλωση 350w να δίνει 7x100w ισχύ, ούτε το dumping factor είναι 120 επειδή έτσι αναφέρει ο κατασκευαστής.

β) καλές οι παραμορφώσεις της τάξης 0,1% από ενισχυτή. Μήπως γνωρίζεις την παραμόρφωση που εισάγουν τα ηχεία ,ιδίως σε χαμηλές στάθμες???

γ) Οι αντιστάσεις που υπολογίζεις είναι λάθος γιατί αποφεύγεις να υπολογίσεις τα μιγαδικά τμήματα (αυτεπαγωγή και χωρητικότητα) που όσο και να σου φαίνετε περίεργο επηρεάζουν τον υπολογισμό. Σκέψου επίσης ότι συνδέεις σε σειρά το ηχείο (με πολύπλοκη σύνθετη αντίσταση) με το καλώδιο (απλούστερη η σύνθετη αντίσταση) οπότε το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο υπεραπλουστευμένο όπως το παρουσιάζεις.

δ) αν αγοράζαμε καλώδια και μηχανήματα βάση των ηλεκτρικών τους χαρακτηριστικών και μόνο οι μισές και παραπάνω εταιρίες θα είχαν κλείσει προ πολλού. Βλέπεις, καλά τα νούμερα, αλλά δεν υπάρχει κανένα μετρήσιμο μέγεθος το οποίο να υπολογίζει την ποιότητα του ηχου.

ε) αφού σε ενδιαφέρουν τα crossoverless ψάξε να βρεις πληροφορίες για τα Rehdeko. Σαφώς ανώτερα σε ηχητική ποιότητα απ' όλα όσα αναφέρεις, αλλά δεν τα πάνε τόσο καλά με τα νούμερα.

στ) μήπως γνωρίζεις το πόση κα ιτι ανάδραση χρησιμοποιούν όλοι αυτοί οι ενισχυτές??? Γιατί μπορώ να σου σχεδιάσω 5-6 τερατάκια με dumping factor 500 αλλά όταν θα πας να το ακούσεις θα θες να τα πετάξεις από το παράθυρο. Βλέπεις τα πράγματα είναι πολυδιάστατα και δεν φτάνει μόνο μία παράμετρος για να καθορίσει την απόδοση του συστήματος...

Ηθικόν δίδαγμα

1) ουκ εν τω πολλω το ευ

2) Αγοράζουμε ήχο όχι νούμερα
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.111
Reaction score
20.605
Φίλε μου Zen, εάν από τα παραδείγματα προδιαγραφών που παραθέτεις, νομίζεις ότι οι αναφερόμενες παραμορφώσεις είναι αποτέλεσμα της διαφορετικής αντίστασης του φορτίου (ή, έστω, μόνον αππό αυτή), ή ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε 4ωμα ηχεία για να μην καταπονούμε τα εξαρτήματα του ενισχυτή, ή ότι η διαφορά μεταξύ 10,1% και 10,2% είναι 0,1%, κλπ. κλπ., τότε μάλλον δεν έχει νόημα να χάνω την ώρα μου. Στο κάτω – κάτω, η κοινωνία μας βρίθει μύθων και ιδεοληψιών, το hi-fi θα γλίτωνε; Πάντως, χάρηκα που τα είπαμε.
 

Zen

Μηνύματα
21
Reaction score
0
Σπύρο,

α) Χμμ... Όταν βρεις λίγο χρόνο διάβασε το (διπλό) τελευταίο πόστ για να καταλάβεις καλύτερα την άποψή μου. Επιγραμματικά να πώ ότι δεν μίλησα για ωραία νούμερα αλλά κυρίως για άσχημα νούμερα που προκύπτουν με μια λίγο πιο προσεκτική ματιά από τα χαρακτηριστικά που ανακοινώνονται όταν δουλέψει ο ενισχυτής με χαμηλότερης συνθ. αντίστασης ηχεία από τα υποστηριζόμενα. Επίσης, για καμουφλαρισμένες τιμές και στάνταρντ. Σχετικά με το τροφοδοτικό κ.λ.π δεν πιστεύω να εννοείς και τον NAD!

β) Το θέμα της σύγκρισης το έχω απαντήσει δύο φορές(!) στα τελευτάια post αλλά και πιο πριν.

γ) Δεν έχω κίνητρα για να αποφύγω κάτι που αποτελεί μέρος της αλήθειας για ένα δεδομένο θέμα που με ενδιαφέρει και που αφιέρωσα και κάποιο χρόνο για να το ξανα-ψάξω! Ούτε αντιπρόσωπος είμαι, ούτε εμπορεύομαι μηχανήματα High End, ούτε άλλο συμφέρον έχω σχετικά με το θέμα! Αφού το ξεκαθαρίσαμε αυτό, να πώ ότι απλούστατα: ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ! Αυτές οι συχνότητες είναι πολύ χαμηλές για να επηρεάσει την ποιότητα του ήχου η αυτεπαγωγή ή η χωρητικότητα ενός 3μετρου καλωδίου καλής ποιότητας. Αν πας στο site που έκανε το review θα δεις ότι όλα τα καλώδια μαζί με αυτό του παραδείγματος τα έχουν μετρήσει σε μια σειρά συχνοτήτων και όχι στο DC.  Εκεί θα δεις ότι η αντίσταση του Starflex παραμένει σταθερή μέχρι τους 5000Hz (από τα 2.65 στα 2.69) όπου είναι πιθανό να συναντήσεις σε ένα ηχείο τα σημεία βύθισης στην συνθ. αντίστασή του, ενώ από εκεί και επάνω η άνοδός του στην τιμή των 3.19miliohm στα 20000Hz δεν έχει σημασία αφού η συνθ. αντίσταση του ηχείου συνήθως ανεβαίνει πολύ περισσότερο και ανεβαίνει και ο damping factor του ενισχυτή. Συνήθως όμως ο DF χρειάζεται στις χαμηλές συχνότητες <500HZ που δεν υπάρχει πρακτικά καμία επίδραση της αυτεπαγωγής και χωρητικότητας ενός 3μετρου ή 5μετρου καλωδίου στον ήχο!

δ) Οι εταιρείες δεν κλείνουν, γιατί άλλες εκμεταλεύονται αυτούς που αγοράζουν βάσει των τεχνικών χαρακτηριστικών και άλλες αυτούς που αγοράζουν κρίνοντας τα πάντα με το αυτί.

Δηλαδή νομίζουν ότι κρίνουν με το αυτί και όχι συναισθηματικά ή βάσει προκαταλήψεων. Αν τους βάλεις όλους αυτούς να κρίνουν με τυφλά τεστ και σύστημα αυτοεπαλήθευσης, είναι ζήτημα αν ένας στους χίλιους βγεί αξιόπιστος!

Πιιστεύω όμως, πως η ακουστική ικανότητα κρίσης του ανθρώπου δεν περιορίζεται μόνο στην σύγκριση μεγάλων διαφορών όπως μεταξύ ηχείων. Σίγουρα επεκτείνεται και σε πιο ανεπαίσθητες διαφορές. Αλλά μόνο κάτω από εξαιρετικές συνθήκες ακροατή - χώρου ακρόασης που δεν υφίσταται στην πραγματικότητα, όταν κάποιος θέλει να αγοράσει ένα νέο μηχάνημα.

Αν π.χ θέλεις να συγκρίνεις μια σειρά ενισχυτών, θα πρέπει να γνωρίζεις τέλεια την ακουστική του χώρου και των ηχείων, ενώ η όλη διαδικασία της σύγκρισης θα πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο την ακουστική σου αίσθηση και τίποτα άλλο. Κατ' αρχήν δεν θα πρέπει να έχεις πίεση χρόνου. Δεν θα πρέπει να γνωρίζεις  πιο μηχάνημα συγκρίνεις με ποιό, ενώ αφού καταλήξεις σε αυτό που σου ακούγεται καλύτερα, θα πρέπει να επαναλάβεις την ακρόαση δύο και τρείς φορές με τυχαία σειρά, επιλέγοντας με επιτυχία το ίδιο μηχάνημα που είχες επιλέξει εξ'αρχής, για να αφαιρέσεις τον  παράγοντα τύχη και τυχόν επιρροές. Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσες (και θα έπρεπε) να ελέγχεις και την δική σου αξιοπιστία.

Και δεν μιλάμε απλά να ελέγχεις αν παραμορφώνει σε μεγάλες εντάσεις ή φορτία! Αυτό δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συνθήκες και ικανότητες για να το ανακαλύψεις. Μιλάμε για αξιολόγηση της ..."μουσικότητας" ενός ενισχυτή όπως συνηθίζουν να λένε, σε εντάσεις νορμάλ.

Εδώ όμως υπάρχει μια παγίδα. Ας υποθέσουμε ότι έχεις τις ιδανικές συνθήκες, είσαι σε άψογη φόρμα και είσαι ικανός να επιλέξεις και να επαληθεύσεις ένα μηχάνημα με την παραπάνω τυφλή διαδικασία. Αυτό που θα έχεις επιλέξει είσαι σίγουρος ότι θα είναι το πιό ποιοτικό ή το πιο ακουστικά αρεστό;  

Ας υποθέσουμε τώρα ότι παίρνω μια άριστη εγγραφή π.χ ακουστικής κιθάρας, απολύτως ποιοτική, χωρίς ίχνος επέμβασης στον ήχο και φτιάχνω ένα πιστό αντίγραφο, στο οποίο όμως θα επέμβω ψηφιακά και θα προσπαθήσω να κάνω το άκουσμα αυτής της κιθάρας ελάχιστα πιο ευχάριστο. Θα έχω ένα μήνα στην διάθεσή μου για να πετύχω με λεπτούς χειρισμούς και με -υποτίθεται τεχνική μαεστρία ένα αποτέλεσμα που θα ακούγεται λίγο, ελάχιστα,  πιο ευχάριστα από το πρωτότυπο, χωρίς πρακτικά να έχουν γίνει θυσίες στην ποιότητα.

Ποιό από τα δύο αντίγραφα θα επιλέξουν οι επίδοξοι Γκουρού του ήχου αν κάνεις εν' αγνοία τους ένα τυφλό τέστ αλλάζοντας τα cd ενώ υποτίθεται ότι αλλάζεις ενισχυτή; Δεν θα επιλέξουν τον "ενισχυτή" που θα είναι ελάχιστα πιο αρεστός στα αυτιά τους;

Επίσης είναι γνωστό ότι η παραμόρφωση στους λαμπάτους ενισχυτές περιέχει  περισσότερο άρτιες αρμονικές που είναι πιο ανεκτές στο αυτί και πιο αρεστές από τις περιτές αρμονικές.  Άλλος ένας λόγος που οι Γκουρού του νάτσουραλ ήχου προτιμάνε συνήθως τους λαμπάτους. Ένας Γκουρού όμως θα έπρεπε να είναι αμερόληπτος και όχι να προτιμά το γαργάλημα του αυτιού του!

Γι' αυτούς τους λόγους προτιμώ την πιστότητα και όχι την αρεστότητα του ήχου. Προτιμώ να ακούσω την κιθάρα όπως ακριβώς θα ακουγόταν στην πραγματικότητα αν έπαιζε μπροστά μου, με όλες τις ηχητικές της ιδιομορφίες και ατέλειες. Η ποιότητα στον ήχο είναι κάτι σχετικό αλλά η πιστότητα αφορά απλούστατα την σύγκριση του αντίγραφου με το πρωτότυπο και το αποτέλεσμα της σύγκρισης μπορεί να μας το δώσει αντικειμενικά μόνο η τεχνολογία, αν όχι 100% τώρα, στο εγγύς μέλλον!


ε) Ευχαριστώ για την πληροφορία, θα το κοιτάξω. Ήδη ακούω από σχεδόν crossoverless αυτοσχέδια δύο δρόμων και έχω δει τα πλεονεκτήματά τους. Θα έπερνα όμως ευχαρίστως τα magnepan αν δεν είχα στο σαλόνι του home-cinema τα RF-35 της Klipsch.

Τέλεια ηχεία όμως, θεωρώ μόνο τα ηλεκτροστατικά και όλα τα άλλα είναι απλώς "κουτιά" σε σύγκριση μαζί τους. Όποιος δεν έχει ακούσει, δεν έχει καταλάβει ακόμα τι θα πει Hi-Fi!

στ) Το θέμα της ανάδρασης το γνωρίζω και σίγουρα όλοι αυτοί οι ενισχυτές AV θα χρησιμοποιούν πολύ αρνητική ανάδραση για να μπορέσουν να σταθούν.
Δεν έχω ακουστική εμπειρία από χαμηλής ανάδρασης ενισχυτή, αλλά γνωρίζω ότι εκτός των άλλων η ανάδραση προκαλεί παραμόρφωση φάσης και αυτό μου φαίνεται λογικό σαν προτεραιότητα αντιμετώπισης. Ελπίζω να πειραματιστώ στο μέλλον...

_
 

Zen

Μηνύματα
21
Reaction score
0
Φίλε μου Zen, εάν από τα παραδείγματα προδιαγραφών που παραθέτεις, νομίζεις ότι οι αναφερόμενες παραμορφώσεις είναι αποτέλεσμα της διαφορετικής αντίστασης του φορτίου (ή, έστω, μόνον αππό αυτή),
Κανείς δεν είπε *μόνο* από αυτή, αλλά εσύ μόνο αυτό φαίνεται ότι κατάλαβες!

ή ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε 4ωμα ηχεία για να μην καταπονούμε τα εξαρτήματα του ενισχυτή,
Και εδώ λάθος κατάλαβες, ακριβώς το αντίθετο έγραψα!

ή ότι η διαφορά μεταξύ 10,1% και 10,2% είναι 0,1%,
Η διαφορά ως προς "full scale" είναι 0.1%. Η διαφορά ως προς την προηγούμενη τιμή είναι περίπου 1% . Νόμισα ότι εννοούσες την πρώτη εκδοχή. Μυαλό είναι αυτό μας προδίδει καμιά φορά. Αλλά επηρεάστηκα γιατί εσύ είχες ήδη χάσει την ουσία αφού εγώ μιλούσα για 10% με 11% που η διαφορά είναι 10 φορές μεγαλύτερη!

τότε μάλλον δεν έχει νόημα να χάνω την ώρα μου.
Σίγουρα θα είσαι πολυάσχολος και όλοι εμείς εδώ σου τρώμε τον χρόνο!

Στο κάτω ? κάτω, η κοινωνία μας βρίθει μύθων και ιδεοληψιών, το hi-fi θα γλίτωνε;
Αλλά ευτυχώς που βρίσκεσαι εσύ εδώ και έτσι η κοινωνία και το Hi-Fi θα σωθεί ... δια της φυγής!


Ο καθένας επιλέγει την στάση του...
Και σίγουρα έχει τους βαθύτερους λόγους του...
Αλλά τελικά φαίνεται ότι ο χαρακτήρας περνάει και μέσω του πληκτρολογίου...


.
 

Χρήστος Ακρατόπουλος

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
14.836
Reaction score
53
Είναι πολύ καλύτερο η συζήτηση να μην ξεφεύγει σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς.

Θα ήθελα όλα τα μέλη να το σεβαστούν αυτό. Άλλωστε είναι μια από τα ελάχιστα πράγματα που ζητούμε σε αυτό το φόρουμ.

Και πάλι παρακαλώ να μην υπάρχουν προσωπικές αναφορές και κυρίως προσωπικοί χαρακτηρισμοί.

Χρήστος Ακρατόπουλος
Γενικός Διαχειριστής
 

Μηνύματα
154
Reaction score
34
Γειά σας καινούργιος στο site καλός σας βρηκα!!! Θα θελα μια μικρή βοήθεια....
Έχω έναν ενησχητη Denon avr 1600,που πεζει από 8 έως 16 ohm,ομος έχω ηχεία master audio pa 240 watt 120 rms 4ohm,
Αυτή τη στηγμη αυτά έχω,πος να μεγαλώσο την ομικη ντίσταση για να δεί 8ohm χωρίς να βάλω αλλά ηχεια.Οποιος νομιζει και μπορεί μια βοήθεια!!!
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.456
Reaction score
50.606
- καλώς ήρθες & μπράβο σου πού έψαξες για ήδη σχετικό και υπάρχον θέμα να ρωτήσεις . . .

. . . δεν νομίζω πως γίνεται αυτό , παρά μόνο με επέμβαση στο +over , άρα και εκτώς προδιαγραφών του κατασκευαστή

- στην diy κατηγορία ίσως βοηθηθείς
 
Last edited:


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.714
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top