περι οδηγησης και watt διλλήματος συνεχεια.....


PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Πρώτον: Το μικρότερο εύρος συχνοτήτων των Class D (υπάρχει κάποιο link με το συγκεκριμένο συμπέρασμα?) είναι κάτι το οποίο είναι ακροάσιμο;

Δεύτερον (για το quiz): Ενισχυτές σε Class D δεν εξυπακούεται ότι είναι ψηφιακοί (digital).
Είναι ακουστό και με το παραπάνω αγαπητέ wizzy.
Βέβαια δεν συμπεριφέρονται όλοι οι ενισχυτές μιας ομάδας με τον ίδιο τρόπο. Για το λόγο αυτό, καλό είναι να μην βιαζόμαστε να βάλουμε ταμπέλες του είδους... Αυτός είναι ψηφιακός, άρα θα ακούγεται έτσι ή είναι λαμπάτος οπότε θα ακούγεται αλλιώς.

Ένα παράδειγμα δύο ψηφιακών ενισχυτών και ενός <<αναλογικού>>, για να δούμε πόσο διαφορετικά μπορεί να συμπεριφέρονται και βέβαια να ακούγονται.

Ο Anthem statement (τους έχεις αν θυμάμαι καλά) και οι μετρήσεις του:
http://www.stereophile.com/content/...er-amplifier-measurements#bldDv7PTJXjdZFSF.97

και ο NAD M22 και οι μετρήσεις του:
http://www.stereophile.com/content/...er-amplifier-measurements#cZ1HROHL4G3mjSTK.97

Παρατηρούμε τη μεγάλη διαφορά των δύο συσκευών και στη παραγωγή τετραγωνικού παλμού αλλά και στη παραμόρφωση. Αυτά σίγουρα ακούγονται και δίνουν χαρακτήρα.

Και ένας <<αναλογικός>> ο Benchmark AHB2 και οι μετρήσεις του:
http://www.stereophile.com/content/...er-amplifier-measurements#qSzxQovSrruRophf.97

Απλά καμία σχέση με τους δύο παραπάνω και πολύ καλύτερες επιδόσεις. Βλέπουμε λοιπόν ότι γενικότητας για τις παραμορφώσεις και τα σχετικά των κλασικών σχεδιάσεων σε σχέση με ψηφιακούς απλά δεν στέκουν.

Στο κάτω-κάτω τέλεια σχεδίαση ούτε υπάρχει ούτε θα υπάρξει.
Απλά επιλέγουμε ποιες ατέλειες μας ταιριάζουν.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.413
Reaction score
22.478
Μπορεις να βρεις πολλη θεωρια γυρω απο τους Class D , κανε ενα google search , να σου πω απλα οτι αυτο το ευρως συχνοτητων εχει να κανει με την συχνοτητα του ταλαντωτη , καθως και το χαμηλοπερατο φιλτρο που εχουν στην εξοδο τους αυτοι οι ενισχυτες , δλδ το πηνιο εξοδου και ο ως προς την γη συνδεδεμενος πυκνωτης , με αυξηση της συχνοτητας του ταλαντωτη μπορει να γινει ενας μικρος περιορισμος του LC φιλτρου αυτου και τελικα να εχει ο ενισχυτης πιο εκτεταμενο ευρως ! .

Γνωμη μου ειναι οτι, σαφως αυτο το εκτεταμενο ευρως ειναι ακουστο, διοτι η εκτεταμενη αποκριση στα πριμα δινει την αισθηση του " αερα " και της πιο ανοιχτης μουσικης σκηνης στις ηχογραφησεις!
"Γνώμη"; Χμμμμ.....:cautious:

Με το συμπαθειο , αλλα δεν ειναι quiz του τυπου σταυρολεξο για παιδια :) , ειναι δυο λεξεις ! .
Τελικά, ποια είναι η λύση του quiz;:)

Είναι ακουστό και με το παραπάνω αγαπητέ wizzy. [...]
Στο κάτω-κάτω τέλεια σχεδίαση ούτε υπάρχει ούτε θα υπάρξει.
Απλά επιλέγουμε ποιες ατέλειες μας ταιριάζουν.
Σωστά θυμάσαι Πέτρο, οι Anthem M1 Statement αποτελούν την "ραχοκοκαλιά" του συστήματός μου. Η απορία μου ως προς το εάν οι ενισχυτές σε Class D έχουν περιορισμένο εύρος, ίσως να είχε λανθασμένη βάση. Προσωπικά, από τα γραφόμενα του Ardim, αντιλήφθηκα ότι αναφερόταν στο - εάν το μεταφράζω σωστά - εύρος της συχνότητας απόκρισης (frequency response). Σύμφωνα με τα specifications του ενισχυτή μου, το frequency response εκτείνεται από τα 20Hz έως τα 20kHz - άρα εφόσον εξαντλεί το ανθρωπίνως δυνατό ακουστικό φάσμα, δεν μπορεί να ισχύει ο χαρακτηρισμός "περιορισμένο εύρος".

Από την άλλη, ναι, δέχομαι ότι δεν έχουν όλοι οι ενισχυτές Class D την ίδια σχεδίαση, οπότε μπορεί κάποιοι να έχουν περιορισμένο εύρος. Οπότε, κάνοντας την υπόθεση ότι ελάχιστοι μεταξύ μας ακούνε πλήρως και 100% όλο το φάσμα (20Hz - 20kHz), εάν κάποιος ενισχυτής Class D "κόβει" 2kHz ή 3kHz από το άνω άκρο του φάσματος, τότε είναι ακροάσιμη αυτή η απώλεια;

Επαναλαμβάνω ότι ίσως να αντιλήφθηκα λανθασμένα το τι εννοούσε ο Ardim, καθώς δεν έχω τις δέουσες τεχνικές γνώσεις για να αντιληφθώ εάν εννοούσε κάτι άλλο.

Με την ευκαιρία, να σε ευχαριστήσω για τα συγκριτικά διαγράμματα μεταξύ των τριών ενισχυτών σου στο post σου - τώρα πρέπει να βρω κάποιον να μου τα εξηγήσει με απλά λόγια!:)
 

Μηνύματα
2.806
Reaction score
1.391
αν δεν ηταν ακουστο , δε θα παλευαμε τωρα με τις τρελες δειγματοληψιες...

εξαλλου οταν βγηκε το πρωτο σουπερ οντιο σιντι , σονυ αν δε κανω λαθος , σε ενα ντεμο τεστ που ειχε γινει μειναμε με το στομα ανοιχτο...

καθως κ ενα εξτρα σουπερ τουιτερ αν μπει στα ηχεια μας , το αποτελεσμα ειναι ακομη καλυτερο...
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.413
Reaction score
22.478
Μα αφού το super tweeter "ανοίγει" από τα 20kHz και πάνω, ποιος το ακούει;:o Νόμιζα ότι είμαστε άνθρωποι, όχι νυχτερίδες!:D
 

Μηνύματα
2.806
Reaction score
1.391
η μεγαλύτερη διαφορά του ζωντανου απο τα μηχανήματα αναπαραγωγής μας στο σπιτι ειναι τα δυναμικά και αυτό που λέμε... αερας...

το δευτερο ειναι αυτο που σε πολλες των περιπτώσεων καταφέρνουμε με αυτό που συζητάμε τωρα
 

Μηνύματα
14.056
Reaction score
11.755
Όπως έχει γραφεί στο παρελθόν, δεν ακούμε συχνότητες πάνω από τα 20KHz, αλλά:

Στη μουσική αυτό που μπορείς να ακούσεις είναι το άθροισμα των αρμονικών των υπερήχων πάνω στις ακουστές συχνότητες.
 

Μηνύματα
569
Reaction score
488
"Γνώμη"; Χμμμμ.....:cautious:
Γνωμη μου ( ισως ηταν ολιγον τι ατυχης εκφραση ) , την οποια ομως εχω τεκμηριωσει αρκετες φορες στο παρελθον , επειδη ομως δεν θα το εχεις διαβασει θα το αναλυσω μια αλλη φορα , οταν ενας ενισχυτης η προενισχυτης εχει εκτεταμενη αποκριση συχνοτητων και εννοω βεβαια οτι ξεπερναει κατα πολυ τα 20ΚΗz ( εχω φτιαξει λαμπατo προενισχυτη που η αποκριση του φτανει τους 500ΚΗz @ -3dB ) , τοτε γι'αυτον το προ η τον τελικο η αναπαραγωγη των 20ΚΗz ειναι παιχνιδακι διοτι οι παραμορφωσεις καθως και οι ενδοδιαμορφωσεις που θα εχει σε ολο το ακουστο φασμα θα ειναι πολυ χαμηλες , αυτο δεν ειναι τσεκαρισμενο μονο απο δικης μου σχεδιασης- κατασκευης μηχανηματων π.χ αυτος ο προενισχυτης http://www.avsite.gr/forum/threads/the-jackal-my-tube-line-preamplifier.122261/ , αλλα πανω απο ολα προκυπτει απο φυσικους νομους και θεωριες λειτουργιας και σχεδιασης των ενισχυτικων .

Ετσι λοιπον σε καμια περιπτωση δεν πρεπει να λεμε οτι , εφοσον δεν ακουμε αυτες τις συχνοτητες ( που εννοειται βεβαια οτι δεν τις ακουμε ) αρα γιατι να παρουμε ενα ενισχυτικο που να ενισχυει και αυτες τις συχνοτητες .
 
Last edited:

Z

Zdimis

Guest
Πολλαπλούς οργασμους πάντως ενώ έχω δώσει κ με ....watts ,έχω δώσει κ με πονηρά κόλπα ευγενείας τρυφερά κ elegant κ μάλιστα watts δίνουν κι άλλοι ...μεγάλοι....ενισχυτές αλλά ....κόλλησαν περισσότερο μαζί μου οι περιπτώσεις που με μια ιδιαίτερη.....λεπτεπιλεπτη προσέγγιση χαιδεψα ερωτογενεις ζώνες ....με τροπο μοναδικό :). Κ ναι ,για ήπιες jazzofolkies κ μουσικές δωματίου στυλ penguin cafe orchestra,melody gardot ,Madlene peroux,miles Davis,nick drake ,Jobim,bill Evans,ακόμα κ ορχηστρικά του gill Evans.Λέτε να είμαι λεσβι@?.....
:)
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.428
Ας ξεκαθαρίσουμε κάποια θέματα...
Από τη μία μεριά έχουμε την απόκριση συχνότητας και από την άλλη το δυναμικό εύρος ενός ενισχυτή ισχύος ακουστικών συχνοτήτων.
Ας δούμε γιατί αυτά τα δύο στη πράξη δεν έχουν και πολύ σχέση μεταξύ τους.

Θεωρητικά, όπως όλοι γνωρίζουμε, έχουμε αποδεχτεί πως το ακουστικό φάσμα συχνοτήτων, οπότε και αναπαραγωγής μουσικής, ορίζεται στη περιοχή 20Hz-20KHz.
Κάτω από τους 20 κύκλους ουσιαστικά αισθανόμαστε την ηχητική πίεση και πάνω από τους 20 KHz ακούνε ελάχιστα, νεαρά μόνο, άτομα.

Βάση των παραπάνω, έχουμε ορίσει την, απολύτως απαραίτητη, συχνοτική απόκριση που οφείλει να έχει μια συσκευή ήχου να βρίσκεται σε αυτό το φάσμα.

Η μέτρηση της απόκρισης συχνότητας μιας συσκευής ήχου έχει καθιερωθεί ως μία βασική εργαστηριακή μέτρηση, ώστε να έχουμε μια ένδειξη της συμπεριφοράς της.
Για να πραγματοποιηθεί η μέτρηση, εισάγουμε στην είσοδο της συσκευής φάσμα συχνοτήτων, αποτελούμενο από καθαρά ημίτονα, ενώ ταυτόχρονα μετράμε στην έξοδο της το αποτέλεσμα διέλευσης τους από αυτήν. Σαν φορτίο χρησιμοποιούμαι μια ωμική αντίσταση, ανάλογη των μέσων συνθηκών που θα κληθεί να οδηγήσει η συσκευή μας. 8 και 4 ωμ όταν πρόκειται για τελική βαθμίδα και μερικές δεκάδες ΚΩ για χαμηλής ισχύος συσκευές.
Στην ιδανική της μορφή η έξοδος θα πρέπει να είναι ανάλογη του σήματος εισόδου σε όλο το φάσμα που την τροφοδοτήσαμε.

Συνδέοντας τώρα το θεωρητικό ακουστικό φάσμα, που όπως είπαμε είναι 20 Hz-20KHz, με την απόκριση συχνότητας μιας συσκευής, δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι αυτό οφείλει να είναι το όριο απόκρισης της και το όποιο επιπλέον είναι άχρηστο.
Είναι όμως έτσι?

Και βέβαια όχι και το γιατί είναι απλό να κατανοηθεί. Ενώ η μέτρηση απόκρισης γίνεται όπως είπαμε με τη χρήση καθαρού ημίτονου, ως σήματος αναφοράς, τα μουσικά δρώμενα είναι εξαιρετικά πολυπλοκότερα ως κυματομορφές.

Παρακάτω βλέπουμε την απόκριση κάποιον μεμονωμένων μουσικών οργάνων, όταν αναπαράγουν την ίδια νότα.

Συγκρίνεται τώρα την κυματομορφή των οργάνων με αυτή του καθαρού ημιτόνου:

Απλά καμία σχέση εεε!
Φανταστείτε τώρα τι συμβαίνει όταν παίζουν ταυτόχρονα περισσότερα του ενός όργανα ή πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μια ολόκληρη συμφωνική ορχήστρα και προσθέστε και τη πιθανή φωνή του ερμηνευτή σε όλο αυτό.
Πιστεύω ότι όλοι μας έχουμε προσέξει πως μια μεγάλη συμφωνική ορχήστρα <<ξεβρακώνει>> τις αδυναμίες ενός χαμηλής ποιότητας συστήματος.

Το μουσικό πρόγραμμα είναι τελικά εξαιρετικά πολύπλοκο και σύνθετο.
Η αναπαραγωγή του ζορίζει της συσκευές, των οποίων οι προδιαγραφές θα πρέπει να είναι υψηλής κλάσης και πολύ παραπάνω από τα στενά όρια του ακουστικού φάσματος.
Ιδίως όταν αναφερόμαστε σε ισχύ (τελική βαθμίδα ενίσχυσης), όπου εμπλέκεται και η εμπέδηση του ηχείου ως μέρος του κυκλώματος, το θέμα είναι και πολύπλοκο και απαιτητικό.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.876
Μηνύματα
3.031.868
Members
38.510
Νεότερο μέλος
who7
Top