τελικά τα καλώδια ακούγονται






costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.404
Reaction score
125.586
Μπορειτε να με ενημερωσετε για τον χαρακτηρα καθε καλωδιου αναλογα με τα τεχνικα χαρακτηριστικα του (pdf). ?
Ναι, βεβαίως.

Στα ιντερκονεκτ που αφορούν σύνδεση phono stage, η τιμή της χωρητικότητας οφείλει (ως γνωστόν) να είναι η χαμηλότερη δυνατή, διότι αλλιώς δημιουργεί φίλτρο σε σειρά με την Ρία, που οδηγεί σε ελαττωμένη απόκριση στο άνω τμήμα του φάσματος, οπότε περιμένεις να ακούσεις πιο πριμαριστό το σωστό καλώδιο, ασχέτως αν σου αρέσει ή όχι στο συγκεκριμένο σεταπ.

Στα καλώδια ηχείων, η σύνθετη ωμική αντίσταση οφείλει να είναι η χαμηλότερη δυνατή, ώστε να ταιριάζει τρόπον τινά με την εμπέδηση αυτού καθεαυτού του ηχείου. Τυπικά είναι πολύ υψηλότερη, γεγονός που οδηγεί σε μειωμένη τονική ισορροπία, αναλόγως της σταθερότητας ισχύος των τελικών σταδίων οδήγησης, κάτι που χαρακτηρίζει τυπικά τους λαμπάτους ενισχυτες. Η διαφοροποίηση που περιμένεις να ακούσεις εξαρτάται από το σχεδιάγραμμα εμπεδησης του ηχείου, σε συνδυασμό με το στάδιο εξόδου και την προστιθέμενη εμπέδηση του καλωδίου, μπορείς τυπικά να δεις μέτρηση αυτής ακριβώς της διαφοράς στο στερεοφιλ στην οδήγηση του κλιψχορν, οπότε αυτό που περιμένεις να ακούσεις δεν είναι σταθερό, αλλά εξαρτάται από το ηχείο, και αναλόγως σχεδιαγραμμάτων θα είναι είτε αυξημένα μπάσα, είτε πρίμα είτε μεσαια, οφείλεις δηλαδή να γνωρίζεις τι ακριβώς ηχείο έχεις στα σχεδιαγράμματά του για να προβλέψεις επιτυχώς το θα ακούσεις και μετά να το επιβεβαιώσεις.

Η αυξημένη ωμική αντίσταση του καλωδίου ηχείων, έχει διπλή επίδραση σε 2 παραμέτρους, η πρώτη είναι η απολαβή ισχύος και η δεύτερη είναι η ελάττωση του συντελεστή απόσβεσης. Η πρώτη θα οδηγήσει σε χαμηλότερη στάθμη για το ίδιο επίπεδο βολιουμ, και γρηγορότερη παραμόρφωση του ενισχυτή αυξανόμενης της ισχυος, ενώ η δεύτερη θα οδηγήσει σε ελαττωμένη ταχύτητα δυναμικών περασμάτων, δηλαδή θα γίνουν πιο μαλακά όλα, ενώ το σωστό καλώδιο θα τα βγάλει πιο σκληρά όλα, και φυσικά το τι θα σου αρέσει εξαρτάται από τις υπόλοιπες παραμέτρους κάθε συστήματος.

Η αυξημένη επαγωγικοτητα στο καλώδιο ηχείων, μπορεί να οδηγήσει σε φίλτρα χρονικής μετατόπισης, σε μείωση του "αέρα" των πριμων και σε αυξημένη ησυχία υποβάθρου, και τυπικά μπορεί να σου έρθουν στο μυαλό καλώδια ηχείων με κουτάκια στις ακρες, που περιέχουν πηνία που προσθέτουν επαγωγικοτητα, και να τα συνδυάσεις με αυτό που άκουσες.

Φυσικά οι χρονικές μετατοπίσεις θα μεταβάλλουν την κρουστική απόκριση και το στεπ ρισπονς κατ'επέκτασιν, αλλά η μεταβολή αυτή μπορεί να είναι θετική σε ένα λάθος σχεδιασμένο ηχείο, έως αρνητική σε ένα σωστά σχεδιασμένο.

Ταυτόχρονα, η αύξηση της επαγωγικοτητας οδηγεί σε αλλοίωση του λόγου χωρητικότητας προς επαγωγικοτητα, και αυξάνει την εμπέδηση του καλωδίου, οπότε δες και τις προηγούμενες προστιθέμενης αξίας διαφορές που περιέγραψα.

Σημειωτέον πως η εμπέδηση του καλωδίου δεν συσχετίζεται με το μήκος αυτού και δεν τροποποιείται από πολλά μέτρα μηκους, δηλαδή ο,τι ακούσεις με μισό μέτρο καλώδιο ηχείου το ίδιο θα ακούσεις με 30μ καλώδιο ηχείου, όσον αφορά την μεταβολή που επιφέρει η σύνθετη ωμική αντίσταση, ή αλλιώς εμπέδηση, ή αλλιώς μιγαδική αντίσταση του καλωδίου, δηλαδή ο λόγος χωρητικότητας και επαγωγικοτητας. Αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος να ακούσεις μόνο τη διαφορά της ωμικής αντίστασης του καλωδίου ηχείου, ακούγοντας δηλαδή το ίδιο καλωδιο με μήκος μισό μέτρο και.μετα με μήκος 30 μέτρων.

Γενικά το πιο "σωστό" στα pdf που λες καλώδιο, θα βγάλει την ακουστική εκτίμηση λιγότερης ποσότητας μπάσου και θα είναι πιο "σκληρά" τα μεσαιοπριμα, πιο ακαριαία τα χτυπήματα. Αντίθετα, το πιο κακό καλώδιο, θα φουσκώσει τα μπάσα και θα μαλακώσει τα πρίμα.

Η ελάττωση του χρήσιμου συντελεστή απόσβεσης είναι πολύ σημαντική, και σημαντικότερη ίσως από όσο νομίζεις, διαθέτοντας ενισχυτή με υψηλή ονομαστική τιμή νταμπινγκ φακτορ, διοτι αναλόγως ενδιάμεσων σταδίων (συνδέσεις, βύσματα και αντιστάσεις στο κρος) είναι πολύ εύκολο να φτάνει στο μεγάφωνο χρήσιμο νταμπινγκ φακτορ 5, εκεί που νομίζεις ότι έχεις 500, και είναι αναγκαίο να έχεις τουλάχιστον 60. Αν θες να αναλύσω πλήρως αυτό το σενάριο, με αριθμούς και τύπους, με πράξεις που να οδηγούν σε αυτό που λέω.

Βαρέθηκα να γράφω.
Αν θες μπορώ να συνεχίσω κι άλλο. Θες;
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.869
Reaction score
77.469
Είναι ξεκάθαρο πως κάποιες ομάδες δε χωράνε κι όπως βλέπουμε όλοι, ένας ένας αμολάνε.
Ορίστε πάει κι ο Χαρούλης έκλεισε μήνα κι άφαντος.
η απόφαση του μέλους ήταν για πολιτικοπροσωπικούς λόγους

Εγώ το προτιμώ ελεύθερο, με σφαίρες να εξοστρακίζονται τριγύρω κι όποιον πάρει ο χάρος.
πόσο πιο πολύ και το λες σχεδόν με παράπονο?
στα πεδία βολής λιγότερες σφαίρες πέφτουν
με εξαίρεση όταν κάτι καταλήγει σε προσωπικές επιθέσεις όπου εκεί χρειάζεται ένα λεπτό κοντρόλ....και ίσως κάποια παρέμβαση για να ηρεμήσουν λίγο τα πνεύματα (όπως γινόταν πάντα δηλαδή) δεν θεωρώ ότι έχει στερηθεί κανένας αυτή την ''ευχαρίστηση'' που περιγράφεις σε αυτόν τον χώρο.....και πρώτος απ όλους εγώ
που έχω παρασυρθεί και ξεπεράσει αρκετές φορές τα όρια εισπράττοντας πάρα πολλές φορές και την αντίστοιχη ποινή χωρίς γκρίνια και κριτική προς τον εκάστοτε διαχειριστή που μου την έριξε (όπως κάνουν πάρα πολλοί λες και έφαγαν 1000 ευρώ κλίση)

για να μην αναφερθώ κ σε κάποια παιδιάστικα ριπορτς που έχουν γίνει κατ εξακολούθηση από άτομα που ξεκινούν και συμμετέχουν σε εντάσεις και μόλις τα βρουν σκούρα ή σπάσουν τα νεύρα τους....ξαφνικά θυμούνται το savoir vivre τους και πατάνε το κουμπάκι για να ζητήσουν τιμωρία σαν 10χρονα
 
Last edited:

gid

Μηνύματα
7.414
Reaction score
8.653
Την παράγραφο που ξεκινά με το "Σημειωτέον" καλό είναι να την ξανασκεφτείς, από την αρχή ως το τέλος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.404
Reaction score
125.586
Την παράγραφο που ξεκινά με το "Σημειωτέον" καλό είναι να την ξανασκεφτείς, από την αρχή ως το τέλος.
Επιμένω. ;)

Αν εκτιμάς πως κάνω λάθος, θα χαρώ πολύ να με διορθώσεις.

Γενικά, θα χαρώ να διορθώσετε οτιδήποτε έχω γράψει, αρκεί να στηρίξετε με αντικειμενικά τεχνικά επιχειρήματα το σκεπτικό σας.

Διψάω για γνώση.
 



daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.869
Reaction score
77.469
Σίγουρα θα πρέπει να σου εξηγήσει κάποιος τι είναι η ευγένεια, και κυρίως την έννοια του σεβασμού.

Πρώτα από εκεί πρέπει να ξεκινήσεις.

Δεν έχω να πω τίποτε άλλο.
τι από αυτά που αναφέρεις έχω προσβάλλει με τις απαντήσεις μου προς εσένα...δεν έχω καταλάβει
 



Μηνύματα
1.768
Reaction score
2.803
Ναι, βεβαίως.

Στα ιντερκονεκτ που αφορούν σύνδεση phono stage, η τιμή της χωρητικότητας οφείλει (ως γνωστόν) να είναι η χαμηλότερη δυνατή, διότι αλλιώς δημιουργεί φίλτρο σε σειρά με την Ρία, που οδηγεί σε ελαττωμένη απόκριση στο άνω τμήμα του φάσματος, οπότε περιμένεις να ακούσεις πιο πριμαριστό το σωστό καλώδιο, ασχέτως αν σου αρέσει ή όχι στο συγκεκριμένο σεταπ.

Στα καλώδια ηχείων, η σύνθετη ωμική αντίσταση οφείλει να είναι η χαμηλότερη δυνατή, ώστε να ταιριάζει τρόπον τινά με την εμπέδηση αυτού καθεαυτού του ηχείου. Τυπικά είναι πολύ υψηλότερη, γεγονός που οδηγεί σε μειωμένη τονική ισορροπία, αναλόγως της σταθερότητας ισχύος των τελικών σταδίων οδήγησης, κάτι που χαρακτηρίζει τυπικά τους λαμπάτους ενισχυτες. Η διαφοροποίηση που περιμένεις να ακούσεις εξαρτάται από το σχεδιάγραμμα εμπεδησης του ηχείου, σε συνδυασμό με το στάδιο εξόδου και την προστιθέμενη εμπέδηση του καλωδίου, μπορείς τυπικά να δεις μέτρηση αυτής ακριβώς της διαφοράς στο στερεοφιλ στην οδήγηση του κλιψχορν, οπότε αυτό που περιμένεις να ακούσεις δεν είναι σταθερό, αλλά εξαρτάται από το ηχείο, και αναλόγως σχεδιαγραμμάτων θα είναι είτε αυξημένα μπάσα, είτε πρίμα είτε μεσαια, οφείλεις δηλαδή να γνωρίζεις τι ακριβώς ηχείο έχεις στα σχεδιαγράμματά του για να προβλέψεις επιτυχώς το θα ακούσεις και μετά να το επιβεβαιώσεις.

Η αυξημένη ωμική αντίσταση του καλωδίου ηχείων, έχει διπλή επίδραση σε 2 παραμέτρους, η πρώτη είναι η απολαβή ισχύος και η δεύτερη είναι η ελάττωση του συντελεστή απόσβεσης. Η πρώτη θα οδηγήσει σε χαμηλότερη στάθμη για το ίδιο επίπεδο βολιουμ, και γρηγορότερη παραμόρφωση του ενισχυτή αυξανόμενης της ισχυος, ενώ η δεύτερη θα οδηγήσει σε ελαττωμένη ταχύτητα δυναμικών περασμάτων, δηλαδή θα γίνουν πιο μαλακά όλα, ενώ το σωστό καλώδιο θα τα βγάλει πιο σκληρά όλα, και φυσικά το τι θα σου αρέσει εξαρτάται από τις υπόλοιπες παραμέτρους κάθε συστήματος.

Η αυξημένη επαγωγικοτητα στο καλώδιο ηχείων, μπορεί να οδηγήσει σε φίλτρα χρονικής μετατόπισης, σε μείωση του "αέρα" των πριμων και σε αυξημένη ησυχία υποβάθρου, και τυπικά μπορεί να σου έρθουν στο μυαλό καλώδια ηχείων με κουτάκια στις ακρες, που περιέχουν πηνία που προσθέτουν επαγωγικοτητα, και να τα συνδυάσεις με αυτό που άκουσες.

Φυσικά οι χρονικές μετατοπίσεις θα μεταβάλλουν την κρουστική απόκριση και το στεπ ρισπονς κατ'επέκτασιν, αλλά η μεταβολή αυτή μπορεί να είναι θετική σε ένα λάθος σχεδιασμένο ηχείο, έως αρνητική σε ένα σωστά σχεδιασμένο.

Ταυτόχρονα, η αύξηση της επαγωγικοτητας οδηγεί σε αλλοίωση του λόγου χωρητικότητας προς επαγωγικοτητα, και αυξάνει την εμπέδηση του καλωδίου, οπότε δες και τις προηγούμενες προστιθέμενης αξίας διαφορές που περιέγραψα.

Σημειωτέον πως η εμπέδηση του καλωδίου δεν συσχετίζεται με το μήκος αυτού και δεν τροποποιείται από πολλά μέτρα μηκους, δηλαδή ο,τι ακούσεις με μισό μέτρο καλώδιο ηχείου το ίδιο θα ακούσεις με 30μ καλώδιο ηχείου, όσον αφορά την μεταβολή που επιφέρει η σύνθετη ωμική αντίσταση, ή αλλιώς εμπέδηση, ή αλλιώς μιγαδική αντίσταση του καλωδίου, δηλαδή ο λόγος χωρητικότητας και επαγωγικοτητας. Αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος να ακούσεις μόνο τη διαφορά της ωμικής αντίστασης του καλωδίου ηχείου, ακούγοντας δηλαδή το ίδιο καλωδιο με μήκος μισό μέτρο και.μετα με μήκος 30 μέτρων.

Γενικά το πιο "σωστό" στα pdf που λες καλώδιο, θα βγάλει την ακουστική εκτίμηση λιγότερης ποσότητας μπάσου και θα είναι πιο "σκληρά" τα μεσαιοπριμα, πιο ακαριαία τα χτυπήματα. Αντίθετα, το πιο κακό καλώδιο, θα φουσκώσει τα μπάσα και θα μαλακώσει τα πρίμα.

Η ελάττωση του χρήσιμου συντελεστή απόσβεσης είναι πολύ σημαντική, και σημαντικότερη ίσως από όσο νομίζεις, διαθέτοντας ενισχυτή με υψηλή ονομαστική τιμή νταμπινγκ φακτορ, διοτι αναλόγως ενδιάμεσων σταδίων (συνδέσεις, βύσματα και αντιστάσεις στο κρος) είναι πολύ εύκολο να φτάνει στο μεγάφωνο χρήσιμο νταμπινγκ φακτορ 5, εκεί που νομίζεις ότι έχεις 500, και είναι αναγκαίο να έχεις τουλάχιστον 60. Αν θες να αναλύσω πλήρως αυτό το σενάριο, με αριθμούς και τύπους, με πράξεις που να οδηγούν σε αυτό που λέω.

Βαρέθηκα να γράφω.
Αν θες μπορώ να συνεχίσω κι άλλο. Θες;

Αναλυτικά και τεκμηριωμένα, μπράβο, αλλά αφού βαρέθηκες να γράφεις γιατί ρωτάς αν θέλει ο άλλος να συνεχίσεις, όλα για τη δόξα και την δημοσιότητα τελικά;; :p
Βέβαια θα μπορούσες να πεις να διαβάσουν το βιβλίο του Floyd Toole (last edition) το οποίο επικαλείσαι αρκετά συχνά και να τελειώνει εκεί το θέμα το οποίο ανέβασα στο dropbox
πριν από καιρό και για λίγες ώρες αφού μετά δέχτηκα επιπλήξεις από γνωστό moderator και νομίζω και ένα ψιλό ban για να είμαι φρόνιμο παιδί, τεσπα, ευχαριστώ για το ενδιαφέρον τον Γιάννη Μάρκου που τον θεωρώ από τα πιο σεβαστά μέλη εδώ φυσικά μεταξύ και αρκετών άλλων και εύχομαι ήρεμο και πολιτισμένο διάλογο δίχως αντιπαραθέσεις αλλοπρόσαλλες προστριβές και πισώπλατα μαχαιρώματα, εγώ θα βρίσκομαι στο παρασκήνιο και που και που θα μεριάζω την κουρτίνα για να πάρω μάτι οτιδήποτε κινεί το ενδιαφέρον σε αυτό το θέατρο της υψηλής πιστότητας και του παραλόγου. :pickingnose:
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.869
Reaction score
77.469
πριν από καιρό και για λίγες ώρες αφού μετά δέχτηκα επιπλήξεις από γνωστό moderator και νομίζω και ένα ψιλό ban για να είμαι φρόνιμο παιδί
άλλο η επίπληξη άλλο το ban
και δεν υπάρχει ψιλό μπαν...ή τρως ή δεν τρως
άσε που οι ποινές είναι ορατές για όποιον ενδιαφέρεται να δει

οπότε καλό είναι να μην λέμε πράματα που δεν ευσταθούν καλέ μου Αλφεε μόνο κ μόνο για να δημιουργούνται εντυπώσεις ;)
 


Μηνύματα
1.768
Reaction score
2.803
άλλο η επίπληξη άλλο το ban
και δεν υπάρχει ψιλό μπαν...ή τρως ή δεν τρως
άσε που οι ποινές είναι ορατές για όποιον ενδιαφέρεται να δει

οπότε καλό είναι να μην λέμε πράματα που δεν ευσταθούν καλέ μου Αλφεε μόνο κ μόνο για να δημιουργούνται εντυπώσεις ;)
Δίκιο έχεις, μια παρατήρηση μου έγινε σε "αυστηρό" ύφος.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Αν θες μπορώ να συνεχίσω κι άλλο. Θες;
Θελω εγω να με πεις πχια η διαφορα μεταξυ- αν υπαρχει-πολυκλωνου και μονοκλωνου
καλωδιου ηχειων, και εαν υπαρχει διαφορα σε τι συνισταται ευχαριστω :drinks:
 

Μηνύματα
12.509
Reaction score
14.654
Ναι, βεβαίως.

Στα ιντερκονεκτ που αφορούν σύνδεση phono stage, η τιμή της χωρητικότητας οφείλει (ως γνωστόν) να είναι η χαμηλότερη δυνατή, διότι αλλιώς δημιουργεί φίλτρο σε σειρά με την Ρία, που οδηγεί σε ελαττωμένη απόκριση στο άνω τμήμα του φάσματος, οπότε περιμένεις να ακούσεις πιο πριμαριστό το σωστό καλώδιο, ασχέτως αν σου αρέσει ή όχι στο συγκεκριμένο σεταπ.

Στα καλώδια ηχείων, η σύνθετη ωμική αντίσταση οφείλει να είναι η χαμηλότερη δυνατή, ώστε να ταιριάζει τρόπον τινά με την εμπέδηση αυτού καθεαυτού του ηχείου. Τυπικά είναι πολύ υψηλότερη, γεγονός που οδηγεί σε μειωμένη τονική ισορροπία, αναλόγως της σταθερότητας ισχύος των τελικών σταδίων οδήγησης, κάτι που χαρακτηρίζει τυπικά τους λαμπάτους ενισχυτες. Η διαφοροποίηση που περιμένεις να ακούσεις εξαρτάται από το σχεδιάγραμμα εμπεδησης του ηχείου, σε συνδυασμό με το στάδιο εξόδου και την προστιθέμενη εμπέδηση του καλωδίου, μπορείς τυπικά να δεις μέτρηση αυτής ακριβώς της διαφοράς στο στερεοφιλ στην οδήγηση του κλιψχορν, οπότε αυτό που περιμένεις να ακούσεις δεν είναι σταθερό, αλλά εξαρτάται από το ηχείο, και αναλόγως σχεδιαγραμμάτων θα είναι είτε αυξημένα μπάσα, είτε πρίμα είτε μεσαια, οφείλεις δηλαδή να γνωρίζεις τι ακριβώς ηχείο έχεις στα σχεδιαγράμματά του για να προβλέψεις επιτυχώς το θα ακούσεις και μετά να το επιβεβαιώσεις.

Η αυξημένη ωμική αντίσταση του καλωδίου ηχείων, έχει διπλή επίδραση σε 2 παραμέτρους, η πρώτη είναι η απολαβή ισχύος και η δεύτερη είναι η ελάττωση του συντελεστή απόσβεσης. Η πρώτη θα οδηγήσει σε χαμηλότερη στάθμη για το ίδιο επίπεδο βολιουμ, και γρηγορότερη παραμόρφωση του ενισχυτή αυξανόμενης της ισχυος, ενώ η δεύτερη θα οδηγήσει σε ελαττωμένη ταχύτητα δυναμικών περασμάτων, δηλαδή θα γίνουν πιο μαλακά όλα, ενώ το σωστό καλώδιο θα τα βγάλει πιο σκληρά όλα, και φυσικά το τι θα σου αρέσει εξαρτάται από τις υπόλοιπες παραμέτρους κάθε συστήματος.

Η αυξημένη επαγωγικοτητα στο καλώδιο ηχείων, μπορεί να οδηγήσει σε φίλτρα χρονικής μετατόπισης, σε μείωση του "αέρα" των πριμων και σε αυξημένη ησυχία υποβάθρου, και τυπικά μπορεί να σου έρθουν στο μυαλό καλώδια ηχείων με κουτάκια στις ακρες, που περιέχουν πηνία που προσθέτουν επαγωγικοτητα, και να τα συνδυάσεις με αυτό που άκουσες.

Φυσικά οι χρονικές μετατοπίσεις θα μεταβάλλουν την κρουστική απόκριση και το στεπ ρισπονς κατ'επέκτασιν, αλλά η μεταβολή αυτή μπορεί να είναι θετική σε ένα λάθος σχεδιασμένο ηχείο, έως αρνητική σε ένα σωστά σχεδιασμένο.

Ταυτόχρονα, η αύξηση της επαγωγικοτητας οδηγεί σε αλλοίωση του λόγου χωρητικότητας προς επαγωγικοτητα, και αυξάνει την εμπέδηση του καλωδίου, οπότε δες και τις προηγούμενες προστιθέμενης αξίας διαφορές που περιέγραψα.

Σημειωτέον πως η εμπέδηση του καλωδίου δεν συσχετίζεται με το μήκος αυτού και δεν τροποποιείται από πολλά μέτρα μηκους, δηλαδή ο,τι ακούσεις με μισό μέτρο καλώδιο ηχείου το ίδιο θα ακούσεις με 30μ καλώδιο ηχείου, όσον αφορά την μεταβολή που επιφέρει η σύνθετη ωμική αντίσταση, ή αλλιώς εμπέδηση, ή αλλιώς μιγαδική αντίσταση του καλωδίου, δηλαδή ο λόγος χωρητικότητας και επαγωγικοτητας. Αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος να ακούσεις μόνο τη διαφορά της ωμικής αντίστασης του καλωδίου ηχείου, ακούγοντας δηλαδή το ίδιο καλωδιο με μήκος μισό μέτρο και.μετα με μήκος 30 μέτρων.

Γενικά το πιο "σωστό" στα pdf που λες καλώδιο, θα βγάλει την ακουστική εκτίμηση λιγότερης ποσότητας μπάσου και θα είναι πιο "σκληρά" τα μεσαιοπριμα, πιο ακαριαία τα χτυπήματα. Αντίθετα, το πιο κακό καλώδιο, θα φουσκώσει τα μπάσα και θα μαλακώσει τα πρίμα.

Η ελάττωση του χρήσιμου συντελεστή απόσβεσης είναι πολύ σημαντική, και σημαντικότερη ίσως από όσο νομίζεις, διαθέτοντας ενισχυτή με υψηλή ονομαστική τιμή νταμπινγκ φακτορ, διοτι αναλόγως ενδιάμεσων σταδίων (συνδέσεις, βύσματα και αντιστάσεις στο κρος) είναι πολύ εύκολο να φτάνει στο μεγάφωνο χρήσιμο νταμπινγκ φακτορ 5, εκεί που νομίζεις ότι έχεις 500, και είναι αναγκαίο να έχεις τουλάχιστον 60. Αν θες να αναλύσω πλήρως αυτό το σενάριο, με αριθμούς και τύπους, με πράξεις που να οδηγούν σε αυτό που λέω.

Βαρέθηκα να γράφω.
Αν θες μπορώ να συνεχίσω κι άλλο. Θες;

Την πιο σοφη απαντηση για το damping Factor την ειχε δωσει ο Paravicini ή ο Pass, νομιζω ο πρωτος κατα 90%, οταν τον πολυζορισανε να απαντησει ποιο ειναι το ιδανικο DF για εναν ενισχυτη. Γελασε πολυ ελαφρα η γατα και ειπε 1.

Το ειπε για να δειξει οτι ο ενισχυτης ιδανικα , δε πρεπει να συμμετεχει καθολου και την δουλεια αυτη πρεπει να την αφησουμε στο ηχειο (αρκετα βολευτηκαν οι κατασκευαστες ηχειων με το DF των ενισχυτων που ειναι και λιγο παραμυθι καθως οπως λες στα τρανζιστορ ( οχι single ended) καταληγει παντα στο 12 - 15 (οχι και 5) απο ειτε 60 ειτε 500 καθως το πραγμα δε παει γραμμικα παει λογαριθμικα. Στις λαμπες δεν ειναι ιδια η εξισωση και πανε απο 12 σε 8. Εχεις τις εξισωσεις ?

Εμενα με εκανε να σκεφτω αλλο : γιατι μας λενε οτι το πολυ μεγαλο DF ειναι παντα καλο και το "γρανιτενιο" μπασο καραμελλα βολικη των ρεβιουερς για χρονια και αυτο παντα καλο ? Το μπασο κατα την εμπειιρια μου (φτου λεξη) πρεπει να ειναι παντα μαλακο και αερινο χωρις να σε χτυπαει στο στηθος που λενε (το γριλλισμα ΟΚ αλλο πραγμα υφισταται). Βασικα σαν ναμην υπαρχει -να υπαρχει μονο στον αερα πως να το πω. Το χτυπημα που ειναι στα 100 Ηζ μονο που λεει ο κοσμος ? Anyway, ενα υψηλο DF σε γουφερ με γουφερ (τεχνικα τα ξερετε εσεις Q κλπ) μπορει να κανει "κακο" και "διαφορά". Να υπαρχει overdamping και ο ηχος του να ειναι μακρια απο τη πραγματικοτητα (οσο ειναι δυνατον να την πλησιασουμε). Και το attack ok καλο αλλα δεν μπορει να ειναι υπερβολικο και σε συνδυασμο συνηθως με ενα συντομοτερο deacy να ειναι "λαθος" το ακουσμα.

Μπορει να βολευει καποιους στο αφτι με τις κομπρεσαρισμενες συγχρονες εγγραφες και τα αναλογα γουφερ που θελουν μαζεμα σε προβληματικους χωρους, αλλα ηχητικα βγαινει το μπασο δε βγαινει καπως αφυσικο.

Εσεις που εχετε τεχνικες γνωσεις δωστε μια τεχνικη υποσταση if i am making sense σε καποια μερη εστω των αποριων μου.
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.613
Μηνύματα
2.868.061
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top