χανουμε κατι οταν ο εξοπλισμος μας δεν ειναι 192 khz?

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Η συζητηση ειναι καθαρά θεωρητική.
Όχι.

Η συζήτηση έχει σημαντικές πρακτικές προεκτάσεις.

Σε ένα σύγχρονο "δυνατό" σεταπ, οφείλει κάθε σήμα οντιο, ασχέτως αρχικής δειγματοληψίας (είτε πρόκειται για CD αρχεία είτε για σποτιφαϊ) να περάσει από στάδιο υπερδειγματοληψίας (με το κατάλληλο χαρτντγουερ που να δουλέψει σωστά αυτή η επεξεργασία), ώστε να μετατραπεί σε 24/96 (κι εδώ θέλει κουβέντα για το πώς αυτό γίνεται σωστά και τι φίλτρα dithering και γενικώς noise shaping είναι προτιμότερα σε περίπτωση υποδειγματοληψίας για αρχεία 24/192) ώστε μετά να προχωρήσει στα στάδια DSP (με το κατάλληλο χαρτντγουερ που να δουλέψει σε αυτή τη δειγματοληψία των 24/96) ώστε να υπάρχει επαρκές δυναμικό εύρος και ανάλυση ώστε να εφαρμόσεις τα φίλτρα που χρειάζεται χωρίς υποχωρήσεις στην ποιότητα του ήχου, και στη συνέχεια να ξαναγίνει υπερδειγματοληψία πριν τα ντακ ώστε να δουλέψουν σωστά τα ντακ στη συχνότητα που χρειάζεται για τα δικά τους φίλτρα και βάσει του δικού τους χαρτντγουερ.

Όλα αυτά είναι έξοχα τεχνικά θέματα, που με διάφορους τρόπους επιλύονται απροβλημάτιστα, αλλά όχι από τον απλό χρήστη που ρωτάει τον Κόγια αν το mp3 δε κάνει για να ηχογραφήσει το πικάπ του και αν αρκεί το 24/192 για την κορυφαία αναλογική ποιότητα της κεφαλής του.

Σε θεωρητικό επίπεδο λοιπόν, το ασύρματο ενεργό ηχείο είναι μια ολοκληρωμένη απάντηση σε όλα αυτά τα τεχνικά θέματα, η οποία προφανώς έχει και σημαντικές πρακτικές προεκτάσεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Κάτι τέτοιες ανησυχίες είχα όταν πήρα κάρτα ήχου, και προτίμησα πχ την lynx AES 16 SRC και όχι τη σκέτη AES 16, διότι η πρώτη (SRC = sample rate conversion) μπορεί να κάνει με κορυφαίο χαρτντγουερ ο,τι δειγματοληψία ορίσεις σε κάθε είσοδο, με χρήση όποιου φίλτρου θες (πλήρως παραμετροποιήσιμο noise shaping) για να το διανείμει με όποιο ρολόι θες κι ..όπου θες. Αλλά να, αυτά δεν είναι για "τον μέσο χρήστη"..

Ο μέσος χρήστης θέλει ένα μηχάνημα με τηλεκοντρόλ που να δέχεται όλα τα ψηφιακά σήματα και να παίζει σωστά. Αυτό, έχει συγκεκριμένους αντικειμενικούς λόγους για να μην είναι "εντελώς" σωστό, κι ο βασικότερος λόγος είναι το κόστος. ;)

Ένας τρόπος πιο σωστής προσέγγισης, για αυτούς τους αντικειμενικούς λόγους, είναι το ενεργό ηχείο με ψηφιακή είσοδο, και για λόγους επίσης αντικειμενικούς, που αφορούν τα ψηφιακά πρωτόκολλα μεταφοράς, το ασύρματο ενεργό ηχείο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Όχι επαρκώς.
Και αμφιβάλλω σοβαρά αν υπαρχει κάποιος στην "παρέα" που μπορει να το τερματίσει.
Κακώς αμφιβάλλεις.;)

Η απορία ειναι για την διαφορά του αποτελέσματος των ψηφιακών φίλτρων και του IMD μεταξύ 24/48 και 24/192 ή 24/96. Και αν αυτο ειναι ακουστό θεωρητικά, κάτω απο ιδανικές συνθήκες.
Φυσικά υπάρχει διαφορά στην χρήση φίλτρων στα 24/48 και στα 24/96. Μετρήσιμη, όχι θεωρητική.
Φίλτρα στα 24/192 δεν υπάρχουν. Μέχρι 24/96. Μέχρι εκεί δουλεύουν και τα στούντιο. Πιο πάνω, κανείς. Ούτε εξοπλισμός δεν υπάρχει.

Φυσικά είναι ακουστό, ακόμα και σε μη ιδανικές συνθήκες.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.112
Reaction score
20.608
Καλησπέρα.
Αυτό ισχύει σε κάθε περίπτωση; ή εξαρτάται από τον εξοπλισμό;
Αν κάποιος έχει στη διάθεσή του πέντε σωστά πράγματα, δηλαδή έναν αποτελεσματικό αλγόριθμο συμπίεσης σε mp3, όπως ο LAME, ώστε να φτιάχνει τα mp3 του σωστά, και έναν σωστό player όπως ο Foobar ή ο JRiver, κάτι τέτοιο τέλος πάντων, τότε ναι, ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις, εκτός από μία: το χειροκρότημα. Ο DAC δεν παίζει ρόλο, καθώς η αποκωδικοποίηση γίνεται από τον player, και κατά συνέπειαν από τον επεξεργαστή του υπολογιστή.

Το χειροκρότημα είναι η αχίλλειος πτέρνα όλων των απωλεστικών αλγορίθμων, όπως επίσης του down-conversion, (της μετατροπής του μήκους λέξης από 24 σε 16bit, ώστε το υλικό να εκδοθεί σε CD), είτε αυτό γίνει με dithering, είτε όχι. Σ' αυτές τις περιπτώσεις ο ήχος του χειροκροτήματος ακούγεται σαν να "κοχλάζει", σαν να βγαίνει από μπουκάλι, κάτι τέτοιο. Ένας λίγο εκπαιδευμένος εγκέφαλος που ακούει σωστά, διακρίνει σχετικά εύκολα τη διαφορά.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.384
Reaction score
79.498
Φίλτρα στα 24/192 δεν υπάρχουν. Μέχρι 24/96. Μέχρι εκεί δουλεύουν και τα στούντιο. Πιο πάνω, κανείς. Ούτε εξοπλισμός δεν υπάρχει.
Νομίζω πως απο πέρσι δεν ισχύει.Πχ ο γιαμαχα 5100 κανει την ισοσταθμιση χωρου σε 24/192.

Επίσης, δεν βλέπω που πλεονεκτεί τοσο αποφασιστικά το ψηφιακό ενεργό απο το ενεργό ηχείο. Έτσι κι αλλιως στη δεύτερη περίπτωση ο επεξεργαστής θα κανει το dsp του, ψηφιακά δηλαδη, και θα στείλει το σήμα του στο ενεργό με balanced καλώδια.
 

Μηνύματα
22.269
Reaction score
15.543
καλε τι λες :D

το audyssey κανει στα 96

.....στο αυτοματο λεει οτι το κανει η γιαμι ....το οποιο ομως δεν δουλευει σωστα..:D
οποτε αχρηστο και πρακτικα
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.384
Reaction score
79.498
καλε τι λες :D

το audyssey κανει στα 96
https://www.soundandvision.com/content/yamaha-aventage-cx-a5100-surround-processor-review
The YPAO-R.S.C. room-correction software is proprietary to Yamaha, and the CX-A5100 ups the ante on other Aventage-branded products with a new 64-bit version (versus 32-bit). This allows the unit to apply correction to lossless files at full 192-kHz/24-bit resolution without decimation/downsampling— something that most other EQ solutions can’t do (they often decimate/downsample to 48 kHz

Καλέ :D
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.384
Reaction score
79.498
το ειδα βρε...ειχα κανει διορθωση..:p
Τώρα μάλιστα.
[DOUBLEPOST=1493574670][/DOUBLEPOST]Επισης υπαρχει και το Dirac software. Για όσους δεν το ξέρουν.

Στα 24/192 σε υπολογιστές.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.384
Reaction score
79.498
Με λίγα λογια: εχω αυτη τη στιγμή δυο εκδόσεις Dirac.
Στα 24/48, και στα 24/192. (Κάνω συλλογή :roflmao:)

Θα ακούσω διαφορές μεταξύ τους σε ψηφιακή επεξεργασία διόρθωσης χωρου αρχείων 24/192; εχει νόημα η συγκριση ή να μην μπω στον κόπο;
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.720
Reaction score
10.535
Έχει φυσικά και έχει.
Τα σπεκς του cd έπρεπε να ταιριάζουν και στο μέγεθος αρχείου που χωράει το cd.
Τώρα με τους σκληρούς και τα σύννεφα δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Όσο μεγαλύτερη δειγματοληψία και μέγεθος λέξης τόσο το καλύτερο.
Τώρα αν μπορούμε να ακούσουμε διαφορές.... κολοκυθόπιτα.
Προσωπικά δεν νομίζω να καταλάβω διαφορά, εδώ με το ζόρι ΑΝ καταλάβω 320 με φλακ. Σιγά να μην καταλάβω φίλτρα :gotcha:

Να μπεις στον κόπο για να μάθουμε τις εντυπώσεις σου
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.384
Reaction score
79.498
Να μπεις στον κόπο για να μάθουμε τις εντυπώσεις σου
Σκοπεύω να το κάνω καποια στιγμή, αλλα δεν περιμενω να ακούσω διαφορές. Δηλαδη έλεος :headbang:, μην τρελαθούμε τελείως...

Προτιμώ να ακούσω streaming μουσικούλα χωρίς να με νοιάζει :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
δεν βλέπω που πλεονεκτεί τοσο αποφασιστικά το ψηφιακό ενεργό απο το ενεργό ηχείο.
Δε βλέπω λόγο να τα ξαναγράψω. :p

Με λίγα λογια: εχω αυτη τη στιγμή δυο εκδόσεις Dirac.
Στα 24/48, και στα 24/192. (Κάνω συλλογή :roflmao:)

Θα ακούσω διαφορές μεταξύ τους σε ψηφιακή επεξεργασία διόρθωσης χωρου αρχείων 24/192; εχει νόημα η συγκριση ή να μην μπω στον κόπο;
Ώστε δεν είναι θεωρητική η συζήτηση, αλλά έχει εντελώς συγκεκριμένα πρακτικά ερωτήματα, ε;:D

Μιλάμε για πολύ διαφορετικά πράγματα, και βλέπεις πολύ απομονωμένα μερικές παραμέτρους. Συνοπτικά, θα σου πω ότι ανεξαρτήτως της αναμφισβήτητης θεωρητικής ανωτερότητας της χρήσης ντιρακ στα 24/192 απ'οτι στα 24/48, μπορεί στα 24/48 να ακούγεται καλύτερα (και να είναι αντικειμενικά καλύτερο) αναλόγως άλλων παραμέτρων, πχ σε ποια συχνότητα λειτουργούν τα ντακ, με τι τρόπο γίνονται οι αλλαγές δειγματοληψίας, τι δειγματοληψία είχε το αρχικό σήμα, τι χαρακτηριστικά τζιτερ έχει κάθε τμήμα της αλυσίδας, τι ακρίβεια έχουν τα πρώτα ρολόγια του σήματος και τι ακρίβεια το τελικό ρολόι στο ντακ.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.551
Reaction score
30.800
Ούτε καν αρμονικές νομίζω. Καλά κάποιες αρμονικές από πιατίνια μπορεί να υπάρχουν , αλλά θα είναι 2ης ή 3ης τάξης οπότε πιάσ'τ' αυγό και κούρευτο.
Μα φυσικό να είναι 2ης τάξης, όταν ως 1η αρμονική καλούμε τη βασική συχνότητα. Αυτό που εδώ καλούμε "αρμονικές" είναι οι αρμονικές 2ης και 3ης τάξης.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.384
Reaction score
79.498
Ώστε δεν είναι θεωρητική η συζήτηση, αλλά έχει εντελώς συγκεκριμένα πρακτικά ερωτήματα, ε;:D
Εχει πρακτικές επεκτάσεις...παντως με απασχολούσε και πριν βρεθώ με δυο εκδόσεις Dirac. Το έχουμε ξανασυζητήσει, για θυμίσου για ποιον λόγο ;)

Δε βλέπω λόγο να τα ξαναγράψω. :p
Άμα ειναι να γράψεις τα ίδια, ούτε και εγω :p

και βλέπεις πολύ απομονωμένα μερικές παραμέτρους
στο συγκεκριμένο ερώτημα όλες οι άλλες παράμετροι παραμένουν σταθεροι. Ίδιο ντακ, καλωδια, ολα.

Και το 24/48 ειναι το post processing sample rate, όχι το input sample rate. To input ειναι 192.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.123
Reaction score
725
Στην περιπτωση αυτη χρειαζεται να βαλω μεταξυ pc και προενισχυτη ενα dac-μια καλή καρτα ηχου ή δεν θα δω καμια ηχητικη διαφορα και να συνδεσω απευθειας pc με προενισχυτη;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
στο συγκεκριμένο ερώτημα όλες οι άλλες παράμετροι παραμένουν σταθεροι
Σταθεροί μεν, τυχαίοι και άγνωστοι δε. ;)

Η συνέργεια καθορίζει το αποτέλεσμα.

Όταν σε ένα μηχάνημα της προκοπής, η δειγματοληψία μετά την επεξεργασία είναι 24/48, σημαίνει ότι το συγκεκριμένο σύνολο, εκεί δουλεύει καλύτερα. Δεν σημαίνει ότι αυτό είναι το όριο του χαρτντγουερ ως απλό νούμερο, ούτε ένα απλό νούμερο μιας παραμέτρου σημαίνει κάτι ιδιαίτερο για το σύνολο. Πχ η απόλυτα συνφασική απόκριση ενός ηχείου σε όλο το φάσμα που δύναται να αναπαράγει, δεν σημαίνει πολλά, καθώς το ηχείο θα μπορούσε να έχει απόκριση συχνότητας 200 κύκλους με 1 χιλιοκυκλο και μέγιστη στάθμη 70 ντεσιμπέλ, ή συνολική αρμονική παραμόρφωση 60%, δηλαδή πχ ηχείο κινητού, ενός δρόμου. Μην υποτιμάς την συνέργεια όλων των παραμέτρων, για χάρη ενός μόνο νούμερου.

Το DSP είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο, και η χρήση μόνο φίλτρων εκουαλαιζερ ή μόνο ενός φίλτρου κρος αποτελεί απλό "ίχνος" από τις δυνατότητες που υπάρχουν και δουλεύονται καθημερινά, και στις πιο απλές παραγωγές μουσικής.
Πχ. Με DSP εισάγονται οι πληροφορίες χώρου, και οι ήδη υπάρχουσες μπορούν να τροποποιηθούν προς οποιαδήποτε κατεύθυνση. Εισάγονται χαρακτηριστικά χροιων και παραμορφώσεων, γίνονται αθροίσματα και αφαιρέσεις, λιμιτερς και εξπαντερς, και απίθανα πράγματα που ο απλός χρήστης δε πρόκειται ποτέ να μάθει. Όλα αυτά, σε επίπεδο επαγγελματικού εξοπλισμού που δε θα αγγίξει ποτέ ο απλός χρήστης, το πολύ να δουλέψουν σε 24/96. Το πολύ.

Το να παίξει ένα εκουαλαιζερ ο γιαμαχα στα 24/192, είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι του μάρκετινγκ, όπως και η ύπαρξη πολυκάναλου ήχου σε συχνότητα δειγματοληψίας πάνω από 24/96. Γενικά, οτιδήποτε πάνω από 24/96, εκτιμώ ότι είναι εντελώς άχρηστο, και δε διαφωνώ με τον μπάρμπα βεις, που θεωρούσε άχρηστο και το 24/96 (μέχρι 24/88.2 ήθελε, SACD δηλαδή).
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.112
Reaction score
20.608
Στην περιπτωση αυτη χρειαζεται να βαλω μεταξυ pc και προενισχυτη ενα dac-μια καλή καρτα ηχου ή δεν θα δω καμια ηχητικη διαφορα και να συνδεσω απευθειας pc με προενισχυτη;
Ναι, χρειάζεται στην περίπτωση κατά την οποίαν χρησιμοποιείται η αναλογική έξοδος της ενσωματωμένης κάρτας ήχου. Αν υπάρχει ξεχωριστή κάρτα, ίσως όχι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.593
Το χειροκρότημα είναι η αχίλλειος πτέρνα όλων των απωλεστικών αλγορίθμων, όπως επίσης του down-conversion,
Σωστά, το γνωστό μας "κόλπο" με το χειροκρότημα.

Κώστα μου, στα βινύλια έχεις ακούσει ποτέ νορμαλ χειροκροτήματα; Νομίζεις ότι χωράει η πληροφορία στ'αυλάκι;

Άκουσα πρόσφατα ένα χάλι μαύρο χειροκρότημα σε βινύλιο και σε θυμήθηκα, αλλά μπορεί να έφταιγε το μαστερινγκ, η ηχογράφηση τελοσπαντων.

Παλιά ήταν και τα περισσότερα CD προβληματικά στο χειροκρότημα, τώρα νομίζω πως το φτιάξανε το θέμα.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.613
Μηνύματα
2.868.094
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top