125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
babakos, προτείνω κι εσύ να πουλήσεις (αν έχεις πάρει) ή να μην πάρεις (αν ζαχαρώνεις) εκείνη την 40" Samsung που συζητούσες πριν καιρό, γιατί πολλά παιδάκια πεθαίνουν κάθε δευτερόλεπτο. Α, κι εκείνο το Panasonic το Bluray που ζαχάρωνες, δεν χρειάζεται. Ξέρεις πόσα εμβόλια αγοράζεις με αυτό;

Εγώ δεν έχω 40" τηλεόραση (την θεωρώ άχρηστη).

Ο καθείς με τα χόμπυ του...
 


Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.162
Reaction score
23.477


Βασικά, εγώ θα ήθελα αυτό, εξελιγμένο με hydractive III. (Και ένα ΜΧ5 1800άρι για γκάζια).
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: 125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

Άργησα λίγο να απαντήσω αλλά επιτέλους τα κατάφερα!!!

Περίπτωση 1η: Θέλω να "χαλάσω" 120Κ€ σε 1 όχημα.
Μια και θα αγοράσω από Ελλάδα (γιατί αν έκανα εισαγωγή από έξω θα χάναμε το μπούσουλα με τιμές και τελωνεία κλπ) θα αγόραζα ένα:



NISSAN GT-R Vspec (δεν υπάρχει υποσελίδα Ελλάδας........Άνθρωποι-υπαλληλίσκοι χωρίς πάθος θα πουλούν GT-R στον Θεοχαράκη........τεσπα)

Έχει 120 χιλιάρικα κομπλέ (έτσι έχουν πει από αντιπροσωπεία μέχρι ώρας....) και τα ρέστα για τον γύρο της Ευρώπης!!!

Κουκλί μπορεί να μην είναι για τους περισσότερους αλλά για μένα είναι. Είναι τόσες οι χάρες του που στα μάτια μου φαντάζει καρακουκλί!!












(οι φωτό δεν είναι από το Vspec μια και θα υπάρχουν - πέρα από τα extra άλογα, 550 στο σύνολο- άλλες ζάντες και διαφορετικός μπροστινός προφυλακτήρας)

VR38DETT twin-turbocharged 3.8-liter V6.
480 hp @ 6,800 rpm. 430 lb-ft torque @ 3,200 - 5,200 rpm.
Dual overhead camshafts with variable intake-valve timing.
Cast aluminum cylinder block with high-endurance/low-friction plasma-sprayed bores.
IHI twin turbochargers, one per cylinder bank.
Pressurized lubrication system with thermostatically controlled cooling.

Drivetrain
ATTESA ET-S All-Wheel Drive (AWD) with independent rear-mounted transaxle integrating transmission, differential and AWD transfer case.
Rigid, lightweight carbon-composite driveshaft between engine and transaxle.
Electronic traction control plus 1.5-way mechanically locking rear differential.
Vehicle Dynamics Control (VDC-R) with three driver-selectable settings: Normal (for daily driving, controls brakes and engine output), R-Mode (for ultimate performance, utilizes AWD torque distribution for additional vehicle stability) and Off (driver does not want the help of the system).
Hill Start Assist prevents rollback when starting on an incline. DisclaimerVDC-R cannot prevent accidents due to abrupt steering, carelessness, or dangerous driving techniques. Always drive safely.

Transmission
6-speed Dual Clutch Transmission with three driver-selectable modes: Normal (for maximum smoothness and efficiency), Snow (for gentler starting and shifting on slippery surfaces), and R mode (for maximum performance with fastest shifts).
Fully automatic shifting or full sequential manual control via gearshift or steering wheel-mounted paddle shifters.
Dual clutch design changes gears in less than 0.5 second (0.2 second in R mode).
Downshift Rev Matching (DRM).
Predictive pre-shift control (in R mode) based on throttle position, vehicle speed, braking and other information.

Wheels and Tires
20 x 9.5" (front) and 20 x 10.5" (rear) super-lightweight forged-aluminum wheels with Gunmetal Gray finish.
Exclusively developed nitrogen-filled Bridgestone� RE070A high-capacity run-flat summer tires, 255/40R20 front and 285/35R20 rear.
Tire Pressure Monitoring System (TPMS).
Optional exclusively developed nitrogen-filled Dunlop� run-flat all-season tires, 255/40R20 front and 285/35R20 rear (includes Bright Silver wheels).

Brakes
Brembo 4-wheel disc brakes with 4-wheel Antilock Braking System (ABS), Brake Assist, Electronic Brakeforce Distribution and Preview Braking.
Two-piece floating-rotor 15-inch front and rear discs with diamond-pattern internal ventilation.
6-piston front/4-piston rear monoblock calipers.

Steering
Rack-and-pinion steering with vehicle-speed-sensitive power assist.
2.6 steering-wheel turns lock-to-lock.

Suspension
4-wheel independent suspension with Bilstein� DampTronic system with three driver-selectable modes: Normal/Sport (for automatic electronic control of damping), Comfort (for maximum ride comfort), and R mode (engages maximum damping rate for high-performance cornering).
Electronically controlled variable-rate shock absorbers. High-accuracy progressive-rate coil springs.
Front double-wishbone/rear multi-link configuration with aluminum members and rigid aluminum subframes.
Hollow front and rear stabilizer bars.

Body/Chassis
Exclusive Premium Midship platform with jig-welded hybrid unibody.
Aluminum hood, trunk and door skins. Die-cast aluminum door structures.
Carbon-reinforced front crossmember/radiator support.

Exterior
Wide-beam headlights with High Intensity Discharge (HID) low beams.
LED taillights and brake lights.
Dual heated power mirrors.
Flush-mounted aluminum door handles.
Body-color rear spoiler with integrated center high-mounted stop light.
UV-reducing tinted glass. Audio/Navigation/Performance Monitor
Digital Bose� audio system with AM/FM/in-dash 6-CD changer and 11 speakers including dual subwoofers.
HDD Music Box system, including hard drive with 9.4 GB for audio storage.
MP3, WMA and DVD audio capable. In-dash Compact Flash card reader.
HDD-based GPS navigation with touch screen.
Driver-configurable performance monitor, developed with Sony� Polyphony, with graphical readouts of vehicle data and driving data displayed on a total of 11 screens.
7-inch WVGA high-resolution color-LCD display for audio, navigation and performance monitor.

Interior
Automatic Temperature Control (ATC).
Electronic analog instrument cluster with multi-function trip computer and digital gear indicator.
Power front windows with one-touch auto-up/down feature.
Intelligent Key system with pushbutton start. Power door locks.
Cruise control.
Tilt/telescoping steering column.
Bluetooth� Hands-free phone system with voice recognition. Seating/Appointments
Leather upholstered front seats with perforated Alcantara inserts.
8-way power front seats with entry/exit switch for rear-seat passengers.
Driver-shaped bucket seat.
Dual individual rear seats.
Heated front seats.
Leather-wrapped steering wheel and shift knob.
Drilled aluminum pedals. Safety/Security
Nissan Advanced Air Bag System (AABS) with dual-stage supplemental front air bags, seat belt sensors and occupant-classification sensor.
Driver and front-passenger side-impact supplemental air bags and roof-mounted curtain supplemental air bags.
Front seat belts with pretensioners and load limiters.
Nissan Vehicle Immobilizer System.
Vehicle Security System.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: 125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

Αν δεν φέρουν την Vspec έκδοση θα συμβιβαζόμουν με την:

GT-R Premium Edition
- Bridgestone Potenza Run-flat Tyre
- Dark Chrome Colour Coat Rays Forged Aluminium Wheel
- BOSE Sound System
- Thacham Cat1 Alarm
- Leather Interior




και το χρώμα του θα ήταν το Titanium Grey









 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: 125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

Περίπτωση 2η: Θέλω να "χαλάσω" 125Κ€ για παραπάνω από 1 όχημα


Αρχίζω............

55000€ για μία Α159 Sportwagon 3.0 JTD Ti (Turismo Internazionale) (με τις 19άρες ζάντες)

Μαύρη με μπορντό ή μαύρο
δερμάτινο σαλόνι!!!












(το ταμπλό δεν είναι της Τi)

Το παρακάτω είναι (διαφέρουν στα χρώματα οργάνων, τιμόνι και το αλουμίνιο)

 

Attachments


Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: 125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

17000€ για ένα Grande Punto 1.4 T-Jet (120Hp) Sport (+Sunroof)

Σε λευκό του πάγου.















 

Attachments




Μηνύματα
339
Reaction score
0
είτε θα έκανα μερικες οικονομιες επιπλεον (!) και θα έπερνα ένα R8

είτε ένα S5 με 72000ευρώ και τα υπόλοιπα χρηματα θα ηταν τα εξοδα μετακινησης για τον γυρο της Ευρωπης.

 

Attachments



Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: 125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

5000€ για ένα full πακέτο στην ΤΟΜΜΥ ΜΑΚΙΝΕΝ RALLYE SCHOOL


http://www.tommimakinen.net/






The best way to upgrade your rallying skills. Tommi and his team will teach you how to drive on gravel or snow.


Rally school includes all sectors of rallying, eg. driving, set ups, techniques, tyres, competition, physical and mental training, safety. Coaches have excellent knowledge of WRC.

The teaching in Tommi Mäkinen Rally School is always tailored according to your skills and needs. By teaching one driver and eventually a co-driver at the same time we will guarantee thet you get all the attention you need and our teacher concentrates only to your improvent.

Already in two days of rally school you'll reach results in improving your skills.

Our teachers have many years experience of rallying in World Championship level, and they are ready to help you to improve your skills as a rally driver. Tommi Mäkinen himself operates as a supervisor.

We are using Gp.N Subaru Impreza STi as our school car.

The driving training together with the teacher, totally 150 km (in two days), is arranged on closed typical Finnish gravel roads.Catering services are available all the time during the School days.

Contact us and tell your wishes of the dates for your schooling, we'll tailor your school according to your needs and return with pricing. Contact us!

You may participate to Rally school even with your own car!

Our school has participated following drivers:
- Luis Pimentel, Azores
- Umberto Scandola, Italy
- Dan Girtofan & George Grigorescu, Romania
- Chris Atkinson, Australia
- Victor Baldescu, Romania
- Toshi Arai, Japan
- Peter Thomson, Canada
- Josef Berez, Slovakia
- Pier-Francesco Zanchi, Italy

More information:
Hotels in Jyväskylä
Contact information & flight connections


How to find us:

Drive from Jyväskylä to direction Oulu. After 12km turn right to Jylhänperä 5. Drive then 1km and turn to left Tervamaantie. After 100 metres you'll be at us. Welcome! Check map!
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: 125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

5000€ για 2 Kart (ένα για μένα και ένα για την κόρη μου για να μάθει να οδηγεί σωστά και γρήγορα από πολύ μικρή)


 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: 125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

55000€ Α159 (για μένα)
17000€ G. Punto (για μένα)
24000€ 500 Abarth (για την σύζυγό μου)
05000€ Σχολή De Adamich
01500€ 5 levels CSS
05000€ Tommi Makinen School
05000€ 2 x Kart +
_____________________________________________
112500€

Τα ρέστα (12.5Κ€) για τον γύρο της Ευρώπης με αυτοκίνητο (με την Α159 που ανέφερα παραπάνω) :107: :107:
 

Μηνύματα
2.318
Reaction score
1
Απάντηση: 125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

προτιμώ την δεύτερη εκδοχή , εκτός από το punto αντί για 120 , σε Diesel 130 hp
και το 500άρι σε πιο αδύναμη έκδοση , εκτός και αν γουστάρει η σύζυγος ...

ΥΓ πότε θα είναι διαθέσιμος ο τριλιτρος TDI ; και με τι ιπποδύναμη ; ακούγεται κάτι για 260 και στεναχωριέμαι , ήθελα 350 !
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Δεν υπάρχει diesel κινητήρας με πάνω από 100 ίππους το λίτρο (εννοείται τουρμπάτος).
Για παράδειγμα, ο Audi V12 TDi, των 6 λίτρων, βγάζει 500 ίππους.

Μόνο η BMW έχει (τι έκπληξη!!) τον 2λιτρο των 204 ίππων που φοράει η 123d. Εκπληκτικός κινητήρας.

Γιάννη, για τις επιλογές σχολών :622:
 

Μηνύματα
5.116
Reaction score
7
Δεν υπάρχει diesel κινητήρας με πάνω από 100 ίππους το λίτρο (εννοείται τουρμπάτος).
Για παράδειγμα, ο Audi V12 TDi, των 6 λίτρων, βγάζει 500 ίππους.

Μόνο η BMW έχει (τι έκπληξη!!) τον 2λιτρο των 204 ίππων που φοράει η 123d. Εκπληκτικός κινητήρας.

Γιάννη, για τις επιλογές σχολών :622:
+1
 

Μηνύματα
2.318
Reaction score
1
Απάντηση: Re: 125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

Δεν υπάρχει diesel κινητήρας με πάνω από 100 ίππους το λίτρο (εννοείται τουρμπάτος).
Για παράδειγμα, ο Audi V12 TDi, των 6 λίτρων, βγάζει 500 ίππους.

Μόνο η BMW έχει (τι έκπληξη!!) τον 2λιτρο των 204 ίππων που φοράει η 123d. Εκπληκτικός κινητήρας.

Γιάννη, για τις επιλογές σχολών :622:
Από VW μεριά , 2lt diesel TDI 230hp ... υπάρχουν , απλά είναι ειδικές εκδόσεις ή εκδόσεις που οι έλληνες τα προσπερνάν με γαργάρα επειδή δεν μπορούν να τα αγοράσουν ( λόγω απαγόρευσης πάντα ) ...

επίσης Alfa Romeo 1,9 JTD με 200 άλογα , πάλι με παραγγελία , διπλό turbo , και με λίγα πράγματα φτάνει στα 250 ...
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
31.261
Reaction score
30.951
Απάντηση: 125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

Φτάνουν τα λεφτά για ένα τέτοιο; Πως μου αρέσει το ρημάδι.
Και είναι μάλλον καλύτερο από το Almera μου.
 

Attachments


Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Re: Απάντηση: Re: 125Κ €. Tι αυτοκίνητο επιλέγετε (1) & γιατί?

Από VW μεριά , 2lt diesel TDI 230hp ... υπάρχουν , απλά είναι ειδικές εκδόσεις ή εκδόσεις που οι έλληνες τα προσπερνάν με γαργάρα επειδή δεν μπορούν να τα αγοράσουν ( λόγω απαγόρευσης πάντα ) ...

επίσης Alfa Romeo 1,9 JTD με 200 άλογα , πάλι με παραγγελία , διπλό turbo , και με λίγα πράγματα φτάνει στα 250 ...
Πού τον είδες βρε τον 2λιτρο της VW με τους 230 ίππους πετρέλαιο;
Ο κοντινότερος είναι ένας 3λιτρος V6 TDI.
Και η Alfa πουλάει έναν JTD με 200 ίππους μόνο που είναι 2.4lt...

Βρε, μήπως μιλάς για ανεξάρτητες βελτιώσεις; Με αμφιλεγόμενη ζωή και χαρακτήρα; Σε diesel έχω δει μέχρι ένα 10%-15%. Παραπάνω δεν παίρνουν. Είναι ήδη πιεσμένοι κινητήρες.

Επαναλαμβάνω, ο 2λιτρος diesel της BMW με τους 204 ίππους είναι ο ισχυρότερος εργοστασιακός 2λιτρος diesel ευρείας παραγωγής μέχρι σήμερα...
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.892
Μηνύματα
3.066.760
Members
38.627
Νεότερο μέλος
Athanasios1962
Top