128 dB @ 20Hz


Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

για εξηγηστε μου κατι με αυτες τις αρμονικες τοτε.

γιατι στα 16hz ακουω σχετικα ανετα, στα 15hz ισα που ακουω κατι ενω στα 14hz δεν ακουω τιποτα;

τα 14hz δεν εχουν αρμονικες;
επειδη δεν ειμαι ο τυπος του (το δικο μου ειναι το καλυτερο) αλλα πραγματικα εχω την

περιεργεια γιατι ακουω αν μπορης εξηγησε μου το παραπανω.

αυτο ειναι που με κανη να πιστευω οτι πραγματικα ειναι 15hz και οχι παραμορφωση.

οι καμπυλες fletcher-munchon οπως τις βλεπω παντως δειχνουν οτι στα 15hz το κατωφλι

πρεπη να ειναι καπου στα 90-95db.

μολις εχω χρονο θα μετρησω και να εισαι σιγουρος οτι θα σου πω ποσα db ειναι.
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

Εγώ λέω ο back να πάρει ένα Matterhorn να ησυχάσει. άντε, όλο ημίμετρα....

εγω δεν σε ειρωνευομαι.

και δεν ξερω το ειναι αυτο που ακουω.

απλα αν μπορεις εξηγησε μου γιατι ας πουμε δεν ακουω παραμορφωση στα 14hz ενω ακουω στα 15 και στα 16 περισσοτερο.

αυτο με κανη να πιστευω οτι δεν ειναι παραμορφωση
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

λοιπον εκανα μια γρηγορη μετρηση με το db μετρο.

μεχρι τα 27hz παιζουν πολυ δυνατα και μετα κατρακυλανε πολυ γρηγορα.

στα 23hz μετρησα 83db χωρις να τα τερματισω αλλα φοβηθηκα μην κανω και καμια ζημια

ενω στα 15hz δεν μετραη τιποτα ουτε 70db.

τωρα τι ακουω δεν ξερω.

παντως εχεις δικιο.
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
back,

Ωραία χαίρομαι που συνεννοούμαστε και συγχαρητήρια γιατί είσαι ειλικρινής!



Acoustics,

Τα sub που είναι ικανά για τέτοιες συχνότητες εννοείται πως δεν παίζουν με 40-50% παραμόρφωση αλλά με 5-7% γιατί αλλιώς ακούς αυτά που λες.
Αν πάμε σε τέτοιες παραμορφώσεις τότε το χάσαμε το παιχνίδι και το sub απλά δεν κάνει εκτός κι αν έχεις ένα από τα μετρημένα στα δάχτυλα sub που παίζουν σωστά εκεί! Με όλα τα άλλα ακούς λάθος.

Δυστυχώς τα περισσότερα sub που κυκλοφορούν κάνουν αυτές τις παραμορφώσεις και ένας θεός ξέρει τι παίζουν στις πολύ χαμηλές.


Α και του EAR που φυσικά δεν υπάρχει να το αγοράσεις και είναι και ευέλικτο μιας και το ρυθμίζει όπως γουστάρει. (Σοβαρά μιλάω δεν ειρωνεύομαι).
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: 128 dB @ 20Hz

.....
....

B) Δεν υπάρχει πρόβλημα με το δωμάτιο (το εξήγησα και παραπάνω και δεν πήρα απάντηση)
....
Για δώσε ένα link γιατί δεν το βρήκα :126:
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

δεν ειναι καθολου παραξενο φιλε μου.

http://www.infinity-classics.de/infinity/models/Renaissance-series-1992/index-Renaissance.htm

εαν λαβης υποψη σου οτι παιζουν 27hz -3b και οτι ειναι acoustic suspension και οχι bass

reflex που σημαινη οτι η αποκριση χαμηλα πεφτη με 12db/octave θα δης οτι δεδομενης της

ευαισθησιας τους μπορουν ανετα να βγαλουν πανω απο 100db στα 15hz και χωρις το room

gain.

αν τωρα βαλης το room gain και ενα στασιμο που εχω στα 28hz που το οποιο σιγουρα θα

επηρεαζη και τα 15hz μαλλον δεν ειναι παραξενο.

οι ενισχυτες μου ειναι 700watt/4 και τα καταπινουν αδιαμαρτυρητα.
Εαν κανεις ενα απλο search στο νετ, θα διαπιστωσεις οτι ενα φιλτρο 12dB/ οκταβα (2ης ταξης ) ειναι ηδη στο σημειο -3dB 90 μοιρες λαθος χρονικα. Και προχωροντας προς το κατω μερος του φασματος, στην stopband του δηλαδη, το νουμερο αυτο αυξανεται μεχρι να φτασει τις 180 μοιρες.
http://images.google.gr/images?hl=e...+HPF&btnG=Αναζήτηση+εικόνων&biw=1437&aq=f&oq=


Ταχιστα θυμιζω, οτι ενα φιλτρο διαφοροποιει την εξοδο σε σχεση με την εισοδο, εκτος απο το πλατος και σε φαση, εισαγει δηλαδη χρονικα σφαλματα γυρω απο το σημειο συντονισμου του.
Το ευρος της περιοχης τωρα που συμβαινουν αυτα τα "λαθη" εχει να κανει και με τη ταξη , (κλισεις) και με το Q.

Βασικες και στοιχειωδες, νομιζω, γνωσεις περι των φιλτρων.

Το καθε μεγαφωνο τωρα, μαζι με την καμπινα του υλοποιουν ενα ειδος HPF, το οποιο , μοιραια και αναποφευκτα κουβαλαει μαζι του ολα τα εγγενη προβληματα των φιλτρων.

Ετσι λοιπον, οταν οποιοδηποτε παθητικο, χαιενταδικο, ηχειο παιζει κοντα ή κατω απο την συχνοτητα συντονισμου του, αυτο που ακουγεται κυριως, ειναι παραμορφωση. Και αν βαλεις και στη σουμα τα τερτιπια του χωρου το τελικο αποτελεσμα ειναι (παραμορφωση)^2

Μπασο ΣΩΣΤΟ κοντα στους 20 κυκλους, ΜΟΝΟ με ενεργα ηχεια με πολλες και σοβαρες μοναδες απο πολλες ιντσες η καθε μια, πολλα βατ ενισχυτη και ΔΙΟΡΘΩΣΗ απαραιτητα σε πλατος και φαση σε low level επιπεδο (δηλαδη πριν τον τελικο ενισχυτη).

.Ας πει καποιος πως βαζω εικονα που εχω στο δισκο μου.
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: 128 dB @ 20Hz

back,

Ωραία χαίρομαι που συνεννοούμαστε και συγχαρητήρια γιατί είσαι ειλικρινής!
πραγματικα πιστευα οτι παιζουν τωρα τι ειναι ποιος ξερη.

ισως να συνονιζη κατι μεσα στο σπιτι παντως δεν ειναι η φαντασια μου.
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

Εαν κανεις ενα απλο search στο νετ, θα διαπιστωσεις οτι ενα φιλτρο 12dB/ οκταβα (2ης ταξης ) ειναι ηδη στο σημειο -3dB 90 μοιρες λαθος χρονικα. Και προχωροντας προς το κατω μερος του φασματος, στην stopband του δηλαδη, το νουμερο αυτο αυξανεται μεχρι να φτασει τις 180 μοιρες.
http://images.google.gr/images?hl=e...+HPF&btnG=Αναζήτηση+εικόνων&biw=1437&aq=f&oq=


Ταχιστα θυμιζω, οτι ενα φιλτρο διαφοροποιει την εξοδο σε σχεση με την εισοδο, εκτος απο το πλατος και σε φαση, εισαγει δηλαδη χρονικα σφαλματα γυρω απο το σημειο συντονισμου του.
Το ευρος της περιοχης τωρα που συμβαινουν αυτα τα "λαθη" εχει να κανει και με τη ταξη , (κλισεις) και με το Q.

Βασικες και στοιχειωδες, νομιζω, γνωσεις περι των φιλτρων.

Το καθε μεγαφωνο τωρα, μαζι με την καμπινα του υλοποιουν ενα ειδος HPF, το οποιο , μοιραια και αναποφευκτα κουβαλαει μαζι του ολα τα εγγενη προβληματα των φιλτρων.

Ετσι λοιπον, οταν οποιοδηποτε παθητικο, χαιενταδικο, ηχειο παιζει κοντα ή κατω απο την συχνοτητα συντονισμου του, αυτο που ακουγεται κυριως, ειναι παραμορφωση. Και αν βαλεις και στη σουμα τα τερτιπια του χωρου το τελικο αποτελεσμα ειναι (παραμορφωση)^2

Μπασο ΣΩΣΤΟ κοντα στους 20 κυκλους, ΜΟΝΟ με ενεργα ηχεια με πολλες και σοβαρες μοναδες απο πολλες ιντσες η καθε μια, πολλα βατ ενισχυτη και ΔΙΟΡΘΩΣΗ απαραιτητα σε πλατος και φαση σε low level επιπεδο (δηλαδη πριν τον τελικο ενισχυτη).

.Ας πει καποιος πως βαζω εικονα που εχω στο δισκο μου.
λογικο μου ακουγεται.

τι παραμορφωση ομως;

αρμονικη;

φασης;

συχνοτητας;

ολα μαζι;
 

Μηνύματα
25
Reaction score
0
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

Κατω απο 20Hz, ακουγονται τα στασιμα και αναλογα το ηχειο, ισως και τους τριγμους απο την καμπινα και το η τα μεγαφωνα. Γι' αυτο αλλωστε σε αλλα σημεια του χωρου ακους και σε αλλα οχι. Υπαρχουν γουφερ που μπορουν να κατεβουν εκει κατω, αλλα μονο την αισθηση του μπασου εχουμε! ΟΛΕ :140:
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

μπα δεν ακουγονται για μηχανικοι θορυβοι.

ενα χαμηλοσυχνο βουητο ακουγεται και τα γουφερ πηγαινοερχονται σαν τρελα σε

σταθμες που αν βαλω μουσικη βαραη κορυφες 95db.

δεν δινω παραπανω γιατι φοβαμαι αφου οι διαδρομες των γουφερ ειναι τεραστιες σε

τοσο χαμηλους τονους.
 

Μηνύματα
3.469
Reaction score
150
Δυστυχώς φεύγω σε λίγες ώρες για διακοπές και δεν έχω χρόνο να γράψω οπότε χαιρετώ προς το παρόν.
 

Μηνύματα
25
Reaction score
0
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

μπα δεν ακουγονται για μηχανικοι θορυβοι.

ενα χαμηλοσυχνο βουητο ακουγεται και τα γουφερ πηγαινοερχονται σαν τρελα σε

σταθμες που αν βαλω μουσικη βαραη κορυφες 95db.

δεν δινω παραπανω γιατι φοβαμαι αφου οι διαδρομες των γουφερ ειναι τεραστιες σε

τοσο χαμηλους τονους.
Με λιγα λογια, στασημα.
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

καλες διακοπες jargon.

φιλε bileon δεν ειναι στασιμα αφου τα στασιμα μετρωνται στο ντισιμπελομετρο.

μαλλον 2η η 3η αρμονικη ειναι σε σε υψηλοτερη συχνοτητα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.088
Reaction score
145.182
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

Ετσι λοιπον, οταν οποιοδηποτε παθητικο, χαιενταδικο, ηχειο παιζει κοντα ή κατω απο την συχνοτητα συντονισμου του, αυτο που ακουγεται κυριως, ειναι παραμορφωση. Και αν βαλεις και στη σουμα τα τερτιπια του χωρου το τελικο αποτελεσμα ειναι (παραμορφωση)^2

Μπασο ΣΩΣΤΟ κοντα στους 20 κυκλους, ΜΟΝΟ με ενεργα ηχεια με πολλες και σοβαρες μοναδες απο πολλες ιντσες η καθε μια, πολλα βατ ενισχυτη και ΔΙΟΡΘΩΣΗ απαραιτητα σε πλατος και φαση σε low level επιπεδο (δηλαδη πριν τον τελικο ενισχυτη).
Πολύ σωστά. :126:

μπα δεν ακουγονται για μηχανικοι θορυβοι.

ενα χαμηλοσυχνο βουητο ακουγεται και τα γουφερ πηγαινοερχονται σαν τρελα σε

σταθμες που αν βαλω μουσικη βαραη κορυφες 95db.

δεν δινω παραπανω γιατι φοβαμαι αφου οι διαδρομες των γουφερ ειναι τεραστιες σε τοσο χαμηλους τονους.
Κοίτα, τα γούφερ παράγουν τη συχνότητα (φαίνεται άλλωστε από τη διαδρομή που περιγράφεις). Από κει και πέρα, αν είναι μπας ριφλέξ, αμέσως ακυρώνονται από το ίδιο το μπας ριφλέξ (μηχανικό βραχυκύκλωμα).

Αν δεν είναι μπας ριφλέξ, η σχεδίαση της καμπίνας είναι τέτοια που δεν "δίνει" μπάσο εκεί, οπότε η "ακουστή" στάθμη είναι πάρα πολύ χαμηλή, σα να παίζει το γούφερ στον αέρα, ίσως και ακόμα χειρότερα - λόγω ακύρωσης από την ίδια την καμπίνα.

Φυσικά, το γούφερ στον "αέρα", χωρίς καμπίνα, ξέρεις πως δεν έχει να πει κάτι στο μπάσο. Η καμπίνα κάνει τη δουλειά. Κατά όμοιο τρόπο ο χώρος κάνει την υπόλοιπη δουλειά. Αυτό το δεύτερο, περι χώρου, είναι ίσως λίγο πιο δύσκολο να γίνει κατανοητό, αλλά έτσι είναι.

Πιστεύω να κατάλαβες τι παίζει.
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

οκ νο χαρντ φιλινκς.

ολα αυτα τα ξερω.

δεν ειναι bass reflex ειναι ακουστικη αναρτηση.

το γουφερ δεν παιζη στον αερα (αυτο γινεται στα bass reflex κατω απο τη συχνοητα συντονισμου)αλλα η ευαισθησια εχε πεση παρα πολυ οποτε η σταθμη ειναι πολυ χαμηλη
οπως το λες.

αυτο που ακουω ειναι που με κανη να απορω.

πχ στα 14hz δεν ακουω τιποτα ενω στα 15,16,17,18,19 οσο παη και ακουγεται πιο δυνατα
με το volume στην ιδια θεση.
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

Πολύ σωστά. :126:



Κοίτα, τα γούφερ παράγουν τη συχνότητα (φαίνεται άλλωστε από τη διαδρομή που περιγράφεις). Από κει και πέρα, αν είναι μπας ριφλέξ, αμέσως ακυρώνονται από το ίδιο το μπας ριφλέξ (μηχανικό βραχυκύκλωμα).

Αν δεν είναι μπας ριφλέξ, η σχεδίαση της καμπίνας είναι τέτοια που δεν "δίνει" μπάσο εκεί, οπότε η "ακουστή" στάθμη είναι πάρα πολύ χαμηλή, σα να παίζει το γούφερ στον αέρα, ίσως και ακόμα χειρότερα - λόγω ακύρωσης από την ίδια την καμπίνα.

Φυσικά, το γούφερ στον "αέρα", χωρίς καμπίνα, ξέρεις πως δεν έχει να πει κάτι στο μπάσο. Η καμπίνα κάνει τη δουλειά. Κατά όμοιο τρόπο ο χώρος κάνει την υπόλοιπη δουλειά. Αυτό το δεύτερο, περι χώρου, είναι ίσως λίγο πιο δύσκολο να γίνει κατανοητό, αλλά έτσι είναι.

Πιστεύω να κατάλαβες τι παίζει.
Πραγματι το ρεφλεξ αυτο που προσπαθει να κανει ειναι να "γυρισει" την οπισθεια ακτινοβολεια 180 μοιρες και να τη φερει συμφασικη με τη προσθεια. Ετσι λοιπον το "φυσερο" ειναι οκ μεχρι το σημειο συντονισμου απο κει και κατω απλως ενα ακουστικο βραχυκυκλωμα.

@ Back.
Απ οτι καταλαβα, προκειται για εκεινο το ηχειο, με το περιεργο κρος που εγραψες διπλα παλιοτερα, οτι ηθελες να κανεις ενεργο.

Η κλειστη καμπινα λοιπον ειναι πολυ πιο ευκολη για "ενεργοποιηση" καθως το φιλτρο ειναι 2 ταξεως και πολυ πιο ευκολο να διορθωθει.

Ο linkwitz μαλιστα στη σελιδα του εχει κατατοπιστικοτατο αρθρο πως μπορεις ενα διορθωσεις ενα γουφερ σε μια κλειστη καμπινα απλως εφαρμοζοντας ενα φιλτρο, με τη προυποθεση οτι εχεις αρκετη διαθεσημη ισχυ και ενα γουφερ να την αντεχει.

http://www.linkwitzlab.com/filters.htm
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

τζιμακο ναι αυτο το ηχειο ειναι.

μπα δεν θα του κανω τιποτα τελικα.

ετοιμαζω κατι χωρις να πειραξω το ηχειο αλλα θα το δειτε μετα απο κανα μηνα+ στην diy.
 

Μηνύματα
25
Reaction score
0
Απάντηση: 128 dB @ 20Hz

Παντως ενας τροπος για να στησει καποιος ενα sub με το αυτι, χωρις τα διαφορα βοηθηματα, ντεσιμπελομετρα κλπ, ειναι να βαλει το sub στην θεση ακροασης του -στο πατωμα ενοειται- και να παει σε διαφορα σημεια στον χωρο και να... στησει αυτι χαμηλα στο πατωμα. Στο σημειο που θα ακουσει το πιο καθαρο χαμηλο, εκει πρεπει και να το βαλει! Καλος και δοκιμασμενος τροπος, απο τα παλια!
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.275
Μηνύματα
3.046.974
Members
38.543
Νεότερο μέλος
intergrale
Top