Bastanis Atlas DIY Loudspeakers

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Reaction score
Απάντηση: Bastanis Atlas DIY Loudspeakers

Έπαιζε και μία diy λύση πολύ καλά απ'ότι λένε...
Δεν υπάρχουν φώτο ακόμη αλλά τα spec του ήταν τα παρακάτω:

Manzanita 12"

2 way passive with
Peerless SLS 830669 - 12" Woofer
Vifa D27TG45 1" dome tweeter.
6 element Passive crossover.

Αν γράψουν κάτι παραπάνω θα σας το μεταφέρω.

Reaction score
Re: Απάντηση: Bastanis Atlas DIY Loudspeakers

Manzanita 12"

2 way passive with

Οποια συμπτωσις.
Το δικο μου τριδρομο "Correct" περιλαμβανει
Peerless SLS 10" - 830668
Peerless CSX 6.5" - 850122
Vifa D27TG45 - 1" dome tweeter

Kουβαλητη μας εσυ :cool_4:

Κώστας Φ.

Reaction score
Απάντηση: Re: Απάντηση: Bastanis Atlas DIY Loudspeakers

Kουβαλητη μας εσυ :cool_4:
Κάπως πρέπει να βγει το μεροκάματα...
Μας ξεζουμίζει ο σΚαφάτος για να δώσει δύο δραχμές.. Δράμα η κατάσταση. :cool_11:

Κώστας Φ.

Reaction score

Manzanita 12"

2 way passive with

Click

Κώστας Φ.

Reaction score

Α, μια και έχει αναφερθεί ο Lynn Olson και το "Sequel to Ariel" project του, δείτε ένα πρώτο σχέδιο που ανέβασε πρόσφατα:

Αντιγράφω και τα σχόλιά του από το σχετικό post...

Crude sketch, I know, but rather than spend all day making it look pretty in Canvas, here's what I've been thinking about.

I've used the low-Q 2nd-order crossovers since the late Seventies - the Q is low enough (0.35 to 0.5) they behave more like 1st-order filters than 2nd-order, yet an octave or two below the nominal crossover, there is much more attenuation than a basic 1st-order crossover (which reduces IM distortion from out-of-band signals, very desirable). They are also have the significant advantage of being much less sensitive to impedance peaks than even-order filters, not a small advantage when considering the cost (and sound-quality issues) of an impedance equalizer for the 6" midranges.

The quasi-Zobel networks are a little something I did in the Ariels - I started with a standard inductance compensator, and brought an adjustable pot over to the listening position. I'd adjust the pot until the sound (with pink-noise stimulus) sounded neutral and free of "hash" or roughness. Since this is more of a phase adjustment than anything else (the change in rolloff rate is not easy to see, but it is easy to hear), it's a quick way of bringing the drivers into alignment with themselves.

The composite capacitor is a techique used in professional monitors to give the best possible quality from large-value capacitors - by polarizing them to a voltage that is beyond the range of the largest possible drive signal (if this were intended for a pro application, the polarizing voltage would be higher). The small-value shunt caps are typically 100x to 1000x times smaller than the "big" caps, and may or may not be polarized, whichever sounds best. The resistors on each end prevent annoying "pops" from capacitor leakage when the driver or amplifier is connected.

The split-pole or "shaded" crossover used for the bass and mid drivers allows more precise control of the lowpass characteristic, as well as closer control of the vertical polar pattern. It also provides broader dispersion for the mids (something I want) at the nominal crossover frequency of 3 kHz. Note the series-parallel connection for the 3 drivers gives a 6 dB gain in sensitivity (for a constant voltage drive) compared to a single driver (at the lower frequencies).

The construction can be quite simple - a wood-finish flat panel with 12" deep winglets for the bass module, with a curved plexiglass/acrylic wing for the mid module that sits on top of it. If a compression driver and wavegiude is chosen for the HF, that's it, and if a flat-face tweeter like the RAAL is chosen, a smaller pair of plexiglass/acrylic wings for the tweeter would be a good idea.

The crossover can sit on the bottom plate of the bass module, with barrier terminal strips where the flying leads to the drivers (and the amplifier) attach. This method allows easy removal and transport of the separate bass, mid, and HF modules.

There are obviously lots of driver choices. I am more intolerant of resonances in the 1~5 kHz region than most, so I choose drivers based on that first, then select for other things like low distortion (although again focussing most closely on the 1~5 kHz region). Unlike Magnetar (whose advice, creativity, and inspiration are very much appreciated), I'm more of a bug about magnet types, so I'm leaning towards Alnico and neodymium where possible.

Ολόκληρη η - πολύ ενδιαφέρουσα - συζήτηση, που έχει φτάσει πλέον τις 106 σελίδες, είναι εδώ.

Attachments

Reaction score
Re: Απάντηση: Bastanis Atlas DIY Loudspeakers

Μιχάλη, πώς σου φαίνεται? :mrgreen:
Προχωρημενο αλλα και Straight forward.
Δεν εχω διαβασει τιποτε απο την συζητηση στην οποια παραπεμπεις, και σε πρωτη φαση σκεφτομαι τα εξης.

Πρωτα απ'ολα προκειται για θηριο και το γεγονος οτι ειναι πανελ τον οδηγει σε 4 γουφερ 12" και 3 μιντ, για να αντισταθμισει το efficiency loss απο την απουσια καμπινας και βεβαια για να ματσαρει την υψηλη αποδοση σε dB ενος compression driver για τις υψηλες.
Χρησιμοποιει μερικα εξυπνα κολπα οπως αυτο που αποκαλει split pole (shaded) crossover, που ουσιαστικα αναγει το συστημα σε 5δρομο με συχνοτητες αποκοπης τα 125Hz (για τα 2 κατω γουφερ), 400 Hz (για τα 2 επανω γουφερ), 1KHz (για τα 2 κατω μιντ), 3KHz (για το επανω μιντ και το tweeter) με αξιοσημειωτη οικονομια σε εξαρτηματα και ελαχιστοποιηση της πολυπλοκοτητας σε σχεση με ενα "by the book" 5δρομο κροσοβερ.

Την πολωση των πυκνωτων στο composite δεν την θεωρω απαραιτητη εαν χρησιμοποιηθουν πυκνωτες διαφοροι των Ηλεκτρολυτικων (πχ MKP) και το βλεπω σαν αλλη μια κινηση προς την οικονομια σε κοστος εξαρτηματων.

Ευρηματικο το κολπο με τo remote fine adjustment ολων των Zobel, με ποτανσιομετρο παραλληλα σε δεδομενες αντιστασεις, χειριζομενο απο ΤΗΝ θεση ακροασης. Προφανως μια ρυθμιση του coherecy που προκυπτει με αυτον τον τροπο ισχυει για θεσεις ακροασεις γυρω απο την συγκεκριμενη που χρησιμοποιει για την βελτιστοποιηση. Παντως δεν παυει να ειναι κατι ευρηματικο, για οποιον ρυθμιζει με το αυτι.

Και αφου το εχει φουλαρει στους μαγνητες εκει πισω, μετα δηλωνει προτιμηση σε Αλνικο ή Νεοδυμιου. Φυσικα... τετοιο μαγνητικο πεδιο θα σερνει καραβι. (οπως δηλαδη και μια τριχα μυνιου, κατα την Ισπανικη παροιμια)

Αυτα σε πρωτη φαση. Ενδιαφερον πονημα αλλα πολυ μπουγιο ρε παιδακι μου. Φαντασου τωρα 70 ποντους φαρδος
μινιμουμ.

Κώστας Φ.

Reaction score

Καλά, 70 πόντους φάρδος είναι και το Quad 2905 που ζαχαρώνω! :mrgreen:
Πέρα από την πλάκα, όντως δεν είναι ένα ηχείο για το μέσο σαλόνι.
Πάντως είναι μεγάλο project και ο Οlsson είναι πολύ ψαγμένος γενικά και υπάρχει πολύ βοήθεια/συζήτηση από πίσω..Δεν είναι τυχαίο πως αυτό το πρώτο σχέδιο εμφανίστηκε μετά από 105 σελίδες κουβέντας (και φυσικά δουλειά offline). Πιστεύω θα προκύψει κάτι ενδιαφέρον και ίσως ακολουθήσουν κλώνοι και scaled-down εκδόσεις.

Δεν μπορείς να πεις όμως.. Όλο κολπάκια είναι ο κερατούκλης! :mrgreen:

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
Members
Νεότερο μέλος
geo kok