Canon EF 85 f1,8 USM

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.359
Reaction score
37.155
Ε, η δευτερη ειδικα με το πρασινο χορταρι, ειναι λιγο....pantone...φωσφορουχο χορταρακι!!
 

Μηνύματα
1.722
Reaction score
174
Απάντηση: Canon EF 85 f1,8 USM

Κι αμα σου πω οτι -λογω χιονιου- ειχε τετοιο χρωμα? (εστω, χρυσαφι)....!!!:105:

Γενικως βρισκεις λαθος το συγκεκριμενο χρωμα ή το βρισκεις πολυ κορεσμενο?
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.359
Reaction score
37.155
Κοιταξε εμενα προσωπικα μ αρεσουν τα κορεσμενα χρωματα.
Απλα το συγκεκριμενο χορτο μου δειχνει πολυ ζωηρο,κιτρινισμενο, κορεσμενο κ αφυσικο.
Ισως αν ηταν λιγο προς το πρασινο να εδειχνε πιο φυσικο.
Βεβαια γνωμη ειναι αυτη..Κατα τ αλλα ειναι υπεροχη.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
24.157
Reaction score
40.515
Απάντηση: Canon EF 85 f1,8 USM

Και η στέγη με τη ματζέντα, η άλλη που πορτοκαλοφέρνει, έτσι ήταν; Περίεργη εικόνα... τι ακριβώς πειράζεις, για πες μας. Μετατροπή από raw είναι;
 


Μηνύματα
1.722
Reaction score
174
Απάντηση: Canon EF 85 f1,8 USM

Η παραπανω ειναι απλη μετατροπη απο raw χωρις καμμια επεξεργασια, πλην των στανταρ του ACR, δηλαδη μαυρα στο +5, κοντραστ στο +25, φωτεινοτητα στο +50. Εκανα resize αλλα οχι sharpness.

Μπορειτε να δειτε και το χορταρι, που ειναι κιτρινο και οχι πρασινο, αλλα και τις στεγες που η μια ειναι ματζεντα και η αλλη περτικαλι...

Με μικρη αυξηση του saturation ξεχωριστα σε καθε χρωμα, μειωση του μαστερ στο -5 και οποια αλλη αυξηση κορεσμου προηλθε απο την επεξεργασια κοντραστ, ειχα το αποτελεσμα που βλεπετε...

Εφαρμοσα και ενα graduated φιλτρο στο silver efex (στον ουρανο).
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
24.157
Reaction score
40.515
Απάντηση: Canon EF 85 f1,8 USM

Σε κάθε χρώμα, είσαι σίγουρος ότι είχες πειράξει μόνο κορεσμό και όχι hue; Τώρα πάντως δείχνει πιο φυσικό.
 

Μηνύματα
14.055
Reaction score
11.750
Αρκετά πιο πιστευτή, αλλά ήθελε λίγο saturation ή vibrance ακόμα. (Αν και δεν εμπιστεύομαι το μόνιτορ του γραφείου)
 

Μηνύματα
1.722
Reaction score
174
Απάντηση: Canon EF 85 f1,8 USM

Ναι, το hue δεν το πειραζω ποτε... ουτε τη φωτεινοτητα, μονο τον κορεσμο...

Σιγουρα ετσι δειχνει πιο φυσικη (αν υπολογισεις τα συνεφα), αλλα οταν εβγαινε ο ηλιος απο τα συνεφα, ολα τα χρωματα επερναν μια γυαλαδα, οχι τοσο εντονη οσο στην πρωτη φωτογραφια, αλλα αρκετα ζωντανη...

Πετρο, με λιγο saturation ακομη, συν το ανεβασμα της φωτεινοτητας (του exposure), βγηκε η πρωτη...

Θελει να το συζητησουμε λιγο το θεμα της επεξεργασιας και τα ορια της, αν και απο οσα θεματα εχω διαβασει στο νετ, ολα καταληγουν στην προσωπικη επιλογη και γουστο...τα μονα ορια που εχω δει να θετουν, ειναι στον ορισμο του λευκου και μαυρου σημειου...δηλαδη να μην ειναι καμενα...(αααα... και στο sharpening να μη δημιουργειται halo).

Απο κει και περα, πουθενα δεν διαβασα, πως ελεγχεις τα ορια του κοντραστ και του κορεσμου....ετσι ωστε να μη συμπιεζεις τονους...για τα χρωματα, βρηκα ενα δικο μου τροπο, αλλα φυσικα, δεν εχω καμμια ενδειξη αν ειναι σωστος ή οχι...για το κοντραστ παω με το..."ματι"... αλλα αυτα ειναι αλλο θεμα μαλλον...
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.359
Reaction score
37.155
Εχεις δικιο Ηλια αλλα σε συγκεκριμενες εφαρμογες που θελουν πιστη αναπαραγωγη, υπαρχει οριο, η απολυτη πιστοτητα.
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
14.359
Reaction score
37.155
Θα μας διαβαζει τωρα κι ο EAR και θα μας τα χωνει στο HiEnd...:137::137:
Στα λεγα εγω θα λεει...:137::137:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.237
Reaction score
143.866
Απάντηση: Canon EF 85 f1,8 USM

Να φερεις τις δικες σου δασκαλες τοτες... τις δικες μας δεν τις δινουμε...(ουτε εστιασμενες, ουτε ανεστιαστες)

Και μη ρωτησει κανεις, ποια ειναι εστιασμενη (κανον) και ποια οχι (Ε5)....
είσαι μια μουσίτσα εσύ...:136::138:

Αλλο πραγμα το μονιτορ και η ρυθμιση του και αλλο το κολορ προφιλ της φωτο, ετσι?

Θελω να πω, ασχετως αν ολες ειναι σωσμενες σε sRGB, δεν θα δειχνουν ιδιες σε ολα τα μονιτορ? (απο αποψη χρωματων)?

Τις δικες μου, τις εχω μεταφερει εως τωρα σε 4 διαφορετικα (και αρυθμιστα) μονιτορ, 3 λαπτοπ 5ετιας και βαλε και μια crt και δεν διαπιστωσα διαφορες (ενοχλητικες)... βεβαια δεν το ψειρισα κιολας...
κοίτα, και οι φωτός και το μόνιτορ πρέπει να έχουν τον ίδιο "χρωματικό χώρο", είτε αυτός είναι srgb είτε adobe rgb.

από κει και πέρα, το μόνιτορ για να σου δείξει τι ακριβώς χρώματα έχει στην πραγματικότητα η φωτό σου, αλλά και ποιό είναι το μαύρο της φωτός σου και που καίει τα λευκά, πρέπει να είναι καλιμπραρισμένο. Όλα τα υπόλοιπα, είναι κολοκύθια...

σε κάθε μόνιτορ που τη βλέπεις από δω κι απο κει, το μόνο που βλέπεις είναι μια τροποποιημένη -περιορισμένης χρησιμότητας έκδοση της φωτός σου. σίγουρα δε βλέπεις τα αληθινά της χρώματα, διότι αν τα έβλεπες δε θα τραβούσες τόσο τον κορεσμό!:126:

αυτή έχει φυσικότατα χρώματα, και το μόνο που ίσως θα πείραζα είναι τη θερμοκρασία λευκού, ώστε σε κάποιο λευκό αντικείμενο της φωτό σου, το λευκό να είναι όντως λευκό και να μη πχ "κιτρινίζει". Αλλά κι αυτό δεν είναι καθόλου απαραίτητο, καθώς ο εκάστοτε φωτισμός του ήλιου διαφέρει σε θερμοκρασία λευκού και δε μας δείχνει "λευκά τα λευκά". Όμως, "τα βασικά" λένε πως στη συννεφιά η θερμοκρασία λευκού είναι στις 6000. εσύ τώρα, αναλόγως γούστου και συνθηκών, μπορεί να έχεις θερμοκρασία λευκού σε συννεφιά στο εύρος 5500-6500 ή και με λίγο περισσότερο εύρος. Δες λοιπόν το raw αρχείο σου που πάει με τη μετακίνηση της θερμοκρασίας λευκού από δω κι από κει, και αποφάσισε ποιο σου αρέσει περισσότερο ή/και ποιο αποδίδει πιο πιστά αυτό που έβλεπες εσύ με τα ματάκια σου.

για να κάνεις όμως δουλειά, πρέπει να έχεις καλιμπραρισμένο μόνιτορ. αλλιώς, ή θα φτιάχνεις τις φωτός σου ώστε να τις βλέπεις εσύ καλά κι εμείς να απορούμε, ή θα τις βλέπουμε εμείς καλά κι εσύ δε θα καταλαβαίνεις το γιατί μας αρέσουν....:144:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.237
Reaction score
143.866
Απάντηση: Re: Canon EF 85 f1,8 USM

Θα μας διαβαζει τωρα κι ο EAR και θα μας τα χωνει στο HiEnd...
Στα λεγα εγω θα λεει...
εσύ ρε άτιμε στη φωτογραφία θες πιστότητα, απορώ γιατί στο hi-fi δε θες πιστότητα και παίρνεις λάμπες και βελόνες! :143::135:

χα! πάρτα μωρή! :136::136:
 

Μηνύματα
1.722
Reaction score
174
Απάντηση: Canon EF 85 f1,8 USM

Α) από κει και πέρα, το μόνιτορ για να σου δείξει τι ακριβώς χρώματα έχει στην πραγματικότητα η φωτό σου, αλλά και ποιό είναι το μαύρο της φωτός σου και που καίει τα λευκά, πρέπει να είναι καλιμπραρισμένο. Όλα τα υπόλοιπα, είναι κολοκύθια...



Β) για να κάνεις όμως δουλειά, πρέπει να έχεις καλιμπραρισμένο μόνιτορ. αλλιώς, ή θα φτιάχνεις τις φωτός σου ώστε να τις βλέπεις εσύ καλά κι εμείς να απορούμε, ή θα τις βλέπουμε εμείς καλά κι εσύ δε θα καταλαβαίνεις το γιατί μας αρέσουν....:144:

Για το Β συμφωνω, το εχω ακουσει, το εχω διαβασει. δεν το εχω δει ακομη... οπως εγραψα παραπανω, σε 4 διαφορετικα μονιτορ δεν ειδα αξιοσημειωτες διαφορες... αντιλαμβανομαι την όποια διαφορα φωτεινοτητας, κοντραστ ή χρωματος απο μονιτορ σε μονιτορ, αλλα δεν με εβαλε σε διαδικασια να σκεφτω αλλαγη επεξεργασιας ή οτι η φωτο ειναι εντελως οφφ...

Σε μονιτορ της πλακας βεβαια... αν σε επαγγελματικα και σωστα καλιμπραρισμενα εχει τοσο μεγαλη διαφορα, το πιστευω μεν δεν το εχω δει δε...



Για το Α εχω μια απορια... εχω μια φωτο και στο ACR ρυθμιζω μαυρα και λευκα ωστε να μη κρασαρουν η καιγονται...
Βαζω και 3 color sampler, ενα στο μαυρο μου σημειο, ενα στο λευκο και ενα σε καποιο -τυχαιο- σημειο με χρωμα...

Μου λες οτι σε μια καλιμπραρισμενη οθονη, τα στοιχεια απο τα color samplers θα δειξουν αλλα νουμερα? Οτι η φωτο πχ θα εχει αλλα ορια στα λευκα και στα μαυρα?
Ή απλως οτι το κοκινο που εβλεπα ως κοκινο θα το βλεπω ροζ και το λευκοτερο λευκο μου, θα το βλεπω γκρι?

Δεν ξερω αν γινομαι κατανοητος....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.237
Reaction score
143.866
Απάντηση: Canon EF 85 f1,8 USM




για να κάνουμε ένα τεστ:
για πες μου, πως βλέπεις το γκαζον στην τρίτη?
γενικά τι δε σου αρέσει στην τρίτη?

(κατέβασα χρώματα, δεν ανέβασα... όχι σάρπνες, έπαιξα με κοντραστ - κι "έκαψα" λίγο παραπάνω από το κανονικό - έτσι κι αλλιώς έχει κάψει λιγουλάκι εκεί πάνω από τα κτίρια δεξιά - πράγμα που δε πειράζει καθόλου)
 

Μηνύματα
14.055
Reaction score
11.750
Δεν ξερω αν γινομαι κατανοητος....
Από εμένα όχι πολύ, αλλά μια φωτογραφία, όταν θες να τη ρυθμίσεις σε λευκό-μαύρο, το κάνεις με τη βοήθεια του ιστογράμματος και όχι με το μάτι, πως φαίνεται στο μόνιτορ.

EDIT :Η τρίτη (η φωτό του Κώστα) μου φαίνεται πιο αληθοφανής και ωραία.
 

Μηνύματα
1.722
Reaction score
174
Απάντηση: Re: Canon EF 85 f1,8 USM

Εχεις δικιο Ηλια αλλα σε συγκεκριμενες εφαρμογες που θελουν πιστη αναπαραγωγη, υπαρχει οριο, η απολυτη πιστοτητα.
Το ξερω αυτο, πχ φωτογραφισεις μοδας ή και προιοντων... για πες κανα δυο λογακια... πως την ελεγχεις την πιστοτητα? Με το ματι? (εκεινη τη στιγμη βλεπεις πχ στο μονιτορ αν το χρωμα ταιριαζει?)
Απο μνημης? (θυμασαι πως εδειχνε το φορεματακι του μοντελου)?

Αυτο δεν εχω βρει πουθενα...

Επισης, ερωτηση....υπαρχει περιπτωση να γινει φωτογραφιση, εστω και σε στουντιο κατω απο απολυτα ελεγχομενες φωτιστικες συνθηκες και να μην χρειαζεται επεξεργασια μετα στο χρωμα? (Ειτε για εκτυπωση, ειτε για ιντερνετ)....
 

Μηνύματα
14.055
Reaction score
11.750
Ναι, αν έχεις λάμπες που φωτίζουν ακριβώς 4500 Kelvin, βάζεις στη μηχανή white balance 4500 Kelvin και έχεις σωστές αποχρώσεις. Όσο για τον κορεσμό, έχεις καταλήξει από πριν, από reviews και από δικές σου δοκιμές και το έχεις σταθερά σε μια ρύθμιση. Εγώ για παράδειγμα έχω σταθερά κορεσμό στο Normal.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.237
Reaction score
143.866
Απάντηση: Canon EF 85 f1,8 USM

γενικά έχω παρατηρήσει ότι όσο πιο άσπρο είναι το άσπρο, όσο δηλαδή πιο σωστές είναι οι διαβαθμίσεις του γκρι (δε βγάζουν χρώματα), τόσο πιο "πιστή" ή "ρεαλιστική" ή "αληθοφανής" είναι μια φωτό.

προσωπικά, αν και σχεδόν πάντα φτιάχνω θερμοκρασία λευκού με τη μηχανή με τεστ φωτό σε λευκό σημείο (κοιτάζω κανα ταβάνι ή μια σελίδα λευκό χαρτί και βρίσκει το σωστό WB η μηχανή) έχω βρει τη χαρά μου με το πρόγραμμα της olympus, το viewer 2, που έχει ένα "στυλό" με το οποίο "κλικάρω" σε ένα σημείο λευκό ή γκρι σημείο στη φωτό και φτιάχνει τέλεια ισορροπία λευκού. έρχονται όλα πολύ "φυσικά", και δε πειράζω τίποτε άλλο.

σε αυτό που ρωτάς για το λευκό και το μαύρο, τα ρυθμίζεις με τα ιστογράμματα, από κει μόνο είσαι σίγουρος. αν όμως το μόνιτόρ σου δεν είναι καλιμπραρισμένο σωστά, τότε μπορεί να χάνεις στο μόνιτορ λεπτομέρειες στα σκοτεινά, ή να βλέπεις λεπτομέρειες (ακόμα και θόρυβο ή κόκκο) που δεν βλέπονται. όλα είναι στανταρισμένα. στη φωτό και στα pc το gamma είναι στανταρισμένο στο 2.2 ενώ στα mac στο 1.8. έτσι ΑΚΡΙΒΩΣ πρέπει να καλιμπραριστεί και το μόνιτορ, με αυτό το gamma.

νομίζω πως όλες σου οι απορίες θα λυθούν αν δουλέψεις 2-3 μέρες σε καλιμπραρισμένο μόνιτορ.
 

Μηνύματα
1.722
Reaction score
174
Απάντηση: Canon EF 85 f1,8 USM

για να κάνουμε ένα τεστ:
για πες μου, πως βλέπεις το γκαζον στην τρίτη?
γενικά τι δε σου αρέσει στην τρίτη?
Αν μεινουμε στο γκαζον -που μας ενδιαφερει εδω περισσοτερο- το βλεπω πιο πρασινο... εγινε αυτο μονο με το saturation ή πειραξες και hue?

Παλι ομως ειναι πολυ απαλο ως χρωμα... αν αυτο ειναι ζητουμενο, ειναι καλο...σε σχεση δηλαδη με τη δευτερη φωτο, δεν εχει καποια σημαντικη διαφορα ως προς τον κορεσμο...

Το κοντραστ φαινεται οτι ειναι τσιμπημενο στα κτιρια, οπως και οτι χαθηκαν καποιες διαβαθμισεις στον ουρανο, αλλα αυτα ειναι αλλο κεφαλαιο....

Εν ολιγοις, στο δικο μου μονιτορ, δεν βλεπω καποια εντονη-χαρακτηριστικη-σημαντικη αλλαγη στο saturation του γκαζον...απλα αλλαγη αποχρωσης... στο δικο σου βλεπεις σημαντικη διαφορα? (παντα ως προς τον κορεσμο μιλαω)...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.856
Μηνύματα
3.030.875
Members
38.508
Νεότερο μέλος
Ioanniss
Top