Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

<CITE class=smallfont>Αρχικό μήνυμα απο MaxHeadroom</CITE>

Τέλος πάντων, το θέμα χάλασε...

"Κατσε μην βιαζεσαι, θα στο φτιαξω εγω στο πιτς-φυτιλι":126:

"Μηπως θα ηθελες να μας πεις ποιο ειναι αυτο Κωστα?"
Την κοπανησα αγορι μου.......:116:
Μια χαρα τα πανε τα παιδια.....:139:
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Πάει, εσείς θα με τρελλάνετε, θα με κάνετε να κάνω σουβέρ όλα τα δισκάκια μου με τα πατερνάκια αναφοράς! :137:
καλη περιπτωση....!!!!!
Θα βγαλεις και κανα φραγκο.....:116:

Ασε που ξεχασες να γραψεις οτι δεν καπνιζεις λογο καφτρας :116:
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Φίλε Παναγιώτη,
1) Σε διαβεβαιώ ότι και εγώ βλέπω στο απόλυτο σκοτάδι, με κουρτίνες για συσκότιση, μια και έχω την πολυτέλεια να διαθέτω ιδιαίτερο χώρο για το home cinema.

Ωραιοτατα....!!!!!

2) Εκτός από τις ταινίες που αναφέρεις, πχ. Seven, Blade Runner, υπάρχουν χιλιάδες ταινίες που δεν συμβαίνει αυτό ( δηλαδή σκοτεινά από αρχή έως τέλος). Σε αυτές τι αντιλαμβάνεται το μάτι όταν μεταβαίνουμε από σκοτεινά σε φωτεινά πλάνα και το αντίθετο; Ακόμα και σε αυτές όμως (τις πολύ σκοτεινές) το κοντράστ είναι χαμηλό.

Αναλογα τον προβολεα...
Εσυ με τι βλεπεις φιλε μου..?

3) Το κινηματογραφικό φιλμ των 70mm πιάνει CR 1000. Εμείς λοιπόν τι κάνουμε, προσπαθούμε να φτιάξουμε εικόνα καλύτερη από το πρωτότυπο ;

Ουδεν σχολιον.....!!!!!

4) Τον JVC δεν αντέχω να τον δω στις 120" ούτε για μισή ώρα, μου θυμίζει που φωνάζαμε "καρβουνάκια" στον προβολατζή, όταν είμαστε πιτσιρικάδες και η εικόνα σκοτείνιαζε.

Σωστα ......
Ειναι λαθος οι ρυθμισεις που τον εχεις δει.....

5) Δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στα μαύρα και αγνοούμε τα γκρι, όπως προκύπτει από τα περισσότερα tests.

Και συμφωνω και διαφωνω.....

6) Και βέβαια συμφωνώ πως τo Ansi contrast κάνει την διαφορά. Τα άλλα είναι τερτίπια των κατασκευαστών και τίποτα ουσιώδες. Πάντα κατά την άποψή μου.

Σαφως.......αλιμονο...!!!!!!

7) Απόλυτο μαύρο δεν υπάρχει στη φύση, δηλαδή παλεύουμε με ανεμόμυλους.

Εδω θα ελεγα οτι ξεφυγες τελειως.....
Και υπαρχει και το βλεπουμε.....

Φιλικά

Μιχάλης Μενεκλής
Φιλικα
Κωνσταντινος Κεφαλας....
 


Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Re: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Μιας και δεν έχω ειδική γνώση επί του θέματος και θα πρέπει να διαβάσω όταν έχω το χρόνο, απλά θα καταθέσω μια εμπειρία.

Κάποια στιγμή σκεφτόμου τι προβολέα να πάρω και έτυχε να βλέπω δίπλα δίπλα τον Infocus 83 μετ τον Kuro. Απλά θα πω ότι οι διαφορές στα μαύρα ήταν αντιληπτές υπέρ του Kuro. Πόσο αντιληπτές? Όχι αρκετά για να με κάνουν να πληρώσω μερικά χιλιάρικα παραπάνω. Επίσης όταν πήρα τελικά τον Infocus και τον κοίταγα στο σπίτι τα μαύρα του μου φαινόντουσαν καλύτερα. Ίσως σε μερικές περιπτώσεις πρέπει να τους έχεις δύο προβολέις δίπλα δίπλα για να δεις τις διαφορές αλλά δεν μπορώ να αρνηθώ ότι υπάρχουν.
Δεν εχεις την εμπειρια ακομα Σωτηρη μου......
Εχει τεραστια διαφορα το ενα μηχανημα με το αλλο στα μαυρα...
Αυτο που πηρες για αρχη ειναι πολυ καλο.....
Θα το ευχαριστηθεις ....
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Αλλά θα ήθελα να σου θέσω και το θέμα από μία εντελώς διαφορετική οπτική γωνία: Θα ήθελα να μου εξηγήσεις αν θέλεις, γιατί νομίζεις κατά τη γνώμη σου ότι κατάφερε η JVC με τον RS1 (ή HD1 στην Ευρώπη), να πουλήσει ολόκληρα καράβια γεμάτα προβολείς στην Αμερική από το συγκεκριμένο μοντέλο προβολέα;! Γιατί σημείωσε τέτοια εξαιρετική εμπορική επιτυχία ο συγκεκριμένος προβολέας, εφόσον το on/off contrast δεν είναι καθόλου σημαντικό και μπορούμε να βολευτούμε όλοι μας μια χαρά με ένα 500:1 on/off contrast;!
Γι'αυτο εγω δεν αλλαζω προβολεα.....!!!
Το 1100/1 που εχει ο δικος μου ειναι υπεραρκετο......!:116:
Εχει 100/1 παραπανω για να υπαρχει....

Καλα .....δεν το εχεις καταλαβει ρε Πανο τοσον καιρο...!!!
 

Μηνύματα
8.676
Reaction score
6
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Δεν ξέρω πόσο νομίζεις οτι σε ωφελεί αυτό το ύφος ( ισως σε κάνει να νιώθεις καλύτερα) αλλα πίστεψε με , καθόλου δεν σε τιμά..
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

The contrast ratio that matters most for the most common viewing scenarios is ANSI contrast ratio [1]. With ANSI contrast ratio, the black and white levels are measured at the same time on the same screen using a 16-square black and white checkerboard image. What this means is that it is representative of the contrast ratio achievable at any one point in time; this is what is really important to viewers. [Edit: see AlenK's comment below regarding situations where On/Off contrast ratio become important.]

The reason ANSI contrast ratios are not published is because of marketing. ANSI contrast ratios are much lower than on/off contrast ratios. An ANSI contrast ratio of 250:1 would be an impressive result and 600:1 would be outstanding — but much too low of a number if casually compared to an on/off contrast ratio of 6,000:1.

http://www.carltonbale.com/2007/01/the-truth-about-inflated-hdtv-contrast-ratios/

Να γιατί εγω έχω κάνει προ πολλού σουβέρ όλα τα πατερνάκια.
 


Μηνύματα
535
Reaction score
0
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Φιλε Κώστα,

απόλυτο μαύρο δεν υπάρχει στη φύση και αυτή είναι απλά μια θεωρητική έννοια.

Black body simulators

A typical conical cavity type black body

Although a black body is a theoretical object,(i.e. emissivity (e) = 1.0), common applications define a source of infrared radiation as a black body when the object approaches an emissivity of 1.0, (typically e = .99 or better). A source of infrared radiation less than .99 is referred to as a greybody.[5] Applications for black body simulators typically include the testing and calibration of infrared systems and infrared sensor equipment.

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_body

Όσο για το εγώ με τι βλέπω που ρωτάς, με τον IN83.
Αλλά δεν διαβάζω να λές κανένα ουσιαστικό σχόλιο όπως του Παναγιώτη, έστω και αν διαφωνούμε.

Δυστυχώς, κάθε φέτος και χειρότερα!!!
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Φιλε Κώστα,

απόλυτο μαύρο δεν υπάρχει στη φύση......

Δεν θα διαφωνησω ...:112:
....υπαρχουν ευκολα επιχειρηματα να σου πω.......
....ομως δεν θα το κανω....


Όσο για το εγώ με τι βλέπω που ρωτάς με τον IN83.

και πως ρυθμιζεις χωρις πατερνακια πλεον..:118:
φιλικα...
Κωνσταντινος Κεφαλας
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Αρχικό μήνυμα απο mmene
Φιλε Κώστα,

απόλυτο μαύρο δεν υπάρχει στη φύση......

Δεν θα διαφωνησω ...
....υπαρχουν ευκολα επιχειρηματα να σου πω.......
....ομως δεν θα το κανω....



Όσο για το εγώ με τι βλέπω που ρωτάς με τον IN83.

και πως ρυθμιζεις χωρις πατερνακια πλεον..?


ΛΟΙΠΟΝ.....

θα απαντησω μονος μου μιας και τωρα διαβασα για τις εντυπωσεις σου απο τον in83..
Δεν ειχα δει καθολου το θεμα αυτο......


Μιχαλη αυτα ειναι δικα σου γραφωμενα.....

"Επειδή πρέπει να είμαστε απαιτητικοί από τις εταιρείες και να μην πάσχουμε απο το σύνδρομο του μέσου αγοραστή, που μόλις αποκτήσει ένα προιόν αυτό είναι και το καλύτερο της κατηγορίας του, θα πρέπει να αναφέρω άλλο ένα ελλάτωμα του ΙΝ83. Ίσως μάλιστα να είναι και το μεγαλύτερο. Η έλειψη αυτόματης ίριδας σε αναγκάζει σε ανεπίτρεπτους συβιβασμούς, για την ποιότητα της εικόνας που μποεί να δώσει.

Έτσι σε κάποιες ταινίες με σκηνές μεγάλης μεταβολής φωτεινότητας αναγκάζομαι να σταματάω για να την μεταβάλω. Τις πιό πολλές φορές βέβαια τις παίζω με μία μέση τιμή, αφού τρέξω την ταινία και ρυθμίσω ανάλογα. Κάποια καλύτερη ιδέα ;Και τα δύο, ανάλογα με την ρύθμιση. Άλλες φορές το ένα και άλλες το άλλο. Με λίγα λόγια σε μερικές ταινίες δεν υπάρχει optimum ρύθμιση για όλη την ταινία και πρέπει να την αλλάζουμε κατά την διάρκεια της προβολής."


Δεν χρειαζετε να σχολιασω κατι......
Προσωπικα θεωρω οτι θελεις να βλεπεις αυτο που σου αρεσει.....

Δεν εχει καμια ομως σχεση με εικονα εχωντας καποια στανταρ....

Καλοριζικος και καλοθεατος.....!!!!!!!

Ευχαριστω για την ομορφη συζητηση.....

Υγ..εαν εχεις χρονο πηγαινε στον Παναγιωτη Βογιατζακη να σου εξηγηση καποια στανταρ απλα....
...ετσι ωστε να μην ταλαιπωρησε με ρυθμισεις κατα την διαρκεια ταινιας ......
....και να δεις και τον sharp 21000 εν δρασει....!!!!!

Φιλικα
Κεφαλας Κωνσταντινος......
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Γι'αυτο εγω δεν αλλαζω προβολεα.....!!!
Το 1100/1 που εχει ο δικος μου ειναι υπεραρκετο......!:116:
Εχει 100/1 παραπανω για να υπαρχει....

Καλα .....δεν το εχεις καταλαβει ρε Πανο τοσον καιρο...!!!

Μάλλον δεν τα θυμάσαι καλά τα πράγματα μου φαίνεται... :126:

700:1 on/off contrast μετρήσαμε στον γερόλυκο, τον δικό σου Infocus 7200 και 300:1 ANSI contrast στο πατερνάκι που μετράω εγώ, δηλαδή μισό λευκό και μισό μαύρο.

Κι αν θυμάσαι καλά, που θυμάσαι και με το παραπάνω, καλός και χρυσός ο γερόλυκος Infocus 7200 και περνάει άριστα όλα τα πατερνάκια του DVE HD-DVD, αλλά στην αποθήκη του Van Helsing ήταν τόσο πεπλάτος και φλαταρισμένος που δεν βλέπαμε τη τύφλα μας, θύμιζε τοπίο στην ομίχλη! :142: :142:
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Μάλλον δεν τα θυμάσαι καλά τα πράγματα μου φαίνεται... :126:

700:1 on/off contrast μετρήσαμε στον γερόλυκο, τον δικό σου Infocus 5200 και 300:1 ANSI contrast στο πατερνάκι που μετράω εγώ, δηλαδή μισό λευκό και μισό μαύρο.

Κι αν θυμάσαι καλά, που θυμάσαι και με το παραπάνω, καλός και χρυσός ο γερόλυκος Infocus 5200 και περνάει άριστα όλα τα πατερνάκια του DVE HD-DVD, αλλά στην αποθήκη του Van Helsing ήταν τόσο πεπλάτος και φλαταρισμένος που δεν βλέπαμε τη τύφλα μας, θύμιζε τοπίο στην ομίχλη! :142: :142:
Καταρχην ειναι ο 7200 ...χαμενε


Τα υπολοιπα δεν τα σχολιαζω......γιατι θα σε παρει και θα σε σηκωσει....!!!!!!
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Καταρχην ειναι ο 7200 ...χαμενε

Καλά ντε μη βαράς, το διόρθωσα κιόλας, είναι το Αλτσχάιμερ που έχει χειροτερεύσει τώρα τελευταία... :137: :142:
 

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.197
Reaction score
195
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Tο on-off δεν εχει πρακτικη σημασια ασχετα με τι λεει ο Rogers. Αυτο που βλεπεις στην οθονη και θα βλεπεις παντα ειναι το ansi cr. Ακομα και ενα λαμπακι να εχει η εικονα και η υπολοιπη να ειναι σκοτεινη, το ansi cr ειναι αυτο που παιζει ρολο. Γι'αυτο και ο in82 που εχει κατα πολυ χαμηλοτερο on-off αλλα μεγαλυτερο ansi απο τον HS1 δειχνει καλυτερα μαυρα και περισσοτερο τρισδιαστατος παρα την μεγαλη διαφορα φωτεινοτητας που εχουν...
Παναγιωτη μη δεχεσαι ο,τι σου σερβιρουν απο το αμερικανικο φορουν και μη θεωρεις αυθεντιες και γκουρου κανενα. Μπορεις να εχεις δικη σου γνωμη με πειραματισμο και χειροπιαστα παραδειγματα.
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Φίλε Κώστα σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις συμβουλές. Έχω στην βιβλιοθήκη περισσότερα στάνταρς από όσα φαντάζεσαι, και όχι μόνο για το home cinema, μια και δυστυχώς η ευτυχως είμαι τεχνοκράτης στο επάγγελμα. Άλλο όμως η τέχνη και άλλο οι τεχνοκράτες.

Γιαυτό προτιμώ να βλέπω τον Πολίτη Κέιν με φλίκερινγκ, παρά το Matrix η τον ¨Αρχοντα των Δακτυλιδιών , με όλη την τελειότητα του cartoon. Άλλος ένας λόγος που δεν θα αποχωρισθώ τον παλιό μου infocus 5700.



Οπωσδήποτε όμως έτσι είναι αν έτσι νομίζετε.
 

Μηνύματα
535
Reaction score
0
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Και ένα μικρό τέστ. Αυτή η μηχανή προβολής τι μάρκα είναι, τι φορμά και τι έτος παραγωγής;

Για να μην ξεχνάμε, πως το home cinema δεν ξεκίνησε με τον βιντεοπροβολέα.
 

Attachments


Μηνύματα
535
Reaction score
0
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Και για να το πάρει το ποτάμι.

The Pathé-Baby projector, unveiled to the public at an exhibition in October 1922, proved to be revolutionary in its field. Small, compact and easy to use, it was solidly constructed (by Etablissements Continsouza, a Pathé subsidiary) and showed films contained in enclosed ten metre cassettes. After the leader had been placed in the gate channel, the film was threaded automatically on to the bobbin in the take-up chamber. The operator turned a well-balanced crank handle (two turns per second) and at the end of the film, a highly geared little handle enabled him to rewind the film speedily into the cassette. The running time of each film was cunningly extended by the incorporation of "notched" titles: a notch cut in the edge of the film triggered a mechanism which withdrew the transport claw just long enough to enable the audience to read the title, which was printed on a single frame. Static scenes were treated in the same way so that some of the early documentary ten metre reels run for as long as three or four minutes. A resistance was built into the base of the projector to enable the 6 volt 6 watt bulb to be powered from a 110 volt mains supply. A quite reasonably illuminated picture about two feet wide, with good definition, could be obtained at a short distance or "throw" - ideal for using the outfit in a room of modest size.

http://www.cinerdistan.co.uk/history.htm

Αν θές λοιπόν φίλε Κώστα, όταν βρεθούμε από κοντά κουβεντιάζουμε καλύτερα γιατί πράγματι είναι, ΚΑΘΕ ΦΕΤΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ, αφού σου γνωρίσω τον πρώτο μου προβολέα.
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Contrast ratio (CR)... Ποια η αλήθεια και ποια η μπλόφα;

Παναγιωτη, αν μετρησεις την ansi αντιθεση του BenQ θα δεις οτι ειναι πολυ χαμηλοτερη απο του 21000 ο οποιος εχει μια απο τις μεγαλυτερες ansi αντιθεσεις στον κοσμο των προβολεων.

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 11"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 11"><link rel="File-List" href="file:///G:%5CDOCUME%7E1%5CADMINI%7E1%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:punctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]--> Φυσικά και έχω μετρήσει το ANSI contrast του BenQ 8700 Λευτέρη, απλά δεν το έγραψα ποτέ στο φόρουμ γιατί το νούμερο είναι τόσο χαμηλό, που προκαλεί στη κυριολεξία ντροπή. :120: Στο πατερνάκι λοιπόν που χρησιμοποιώ εγώ για τη μέτρηση του ANSI contrast, ο BenQ 8700 δείχνει πλέον το απελπιστικό νούμερο του 35:1(!!!). Το νούμερο που δείχνει στο κλασικό πατερνάκι-σκακιέρα είναι 17:1(!!!). Αντίστοιχα, ο Sharp 21000 μου έδωσε μέτρηση στο δικό μου πατερνάκι 1470:1 και υπολογίζω ότι θα μπορούσε να δείξει γύρω στο 750:1 στο κλασικό πατερνάκι-σκακιέρα. Ένας ενδεικτικός πίνακας που μπορεί να λειτουργήσει ως γενικός μπούσουλας για το που περίπου κινείται το ANSI contrast των προβολέων που έχω μετρήσει στο δικό μου πατερνάκι είναι ο παρακάτω:
<o:p> </o:p>
BenQ 8700+ (περισσότερες από 1.000 ώρες λειτουργίας): 35:1
Sanyo Z4 Νίκου (Nix) (περισσότερες από 1.000 ώρες λειτουργίας): 65:1
Infocus 7200 Κ. Κεφάλα (περισσότερες από 1.000 ώρες λειτουργίας): 300:1
Pioneer Kuro: (0-10 ώρες λειτουργίας): 460:1
Optoma 80 Νίκου (Nix) (350 ώρες λειτουργίας): 920:1
Planar 8150 Μπάμπη Κολέζα (11 ώρες λειτουργίας): 950:1
Sharp 21000 (0-10 ώρες λειτουργίας): 1470:1
<o:p> </o:p>
Γνωρίζω και νούμερα από άλλους προβολείς, αλλά δεν μπορώ να τα αναφέρω, μια και δεν έχω την άδεια από τους ιδιοκτήτες τους για να τα δημοσιοποιήσω.
<o:p> </o:p>
Το σημαντικό θέμα όμως είναι, να ξεκαθαρίσουμε το γιατί αποδίδει τόσο χαμηλό νούμερο ANSI contrast ο δικός μου BenQ 8700+. Δυστυχώς όταν τον αγόρασα, δεν διέθετα φωτόμετρο για να μετρήσω το ANSI contrast, το ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΙΓΟΥΡΟ όμως είναι ότι ο προβολέας είχε πολύ υψηλότερο ANSI contrast από αυτό που έχει τώρα. Γράφοντας ώρες λειτουργίας, το φαινόμενο του φωτοστέφανου γινόταν όλο και εντονότερο, για να καταλήξει εκεί που είναι σήμερα. Μάλιστα, εγώ κοιμόμουν κυριολεκτικά τον ύπνο του δικαίου, κάποια μέρα έρχεται ο Κεφάλας στο σπίτι, τότε ο BenQ είχε περίπου 900 ώρες λειτουργίας, βάζουμε τον BenQ να παίξει και σε ένα πατερνάκι του DVE ο Κεφάλας μου λέει: «ο προβολέας είναι μαύρο χάλι, είναι τίγκα στο φωτοστέφανο»!
<o:p> </o:p>
Το φαινόμενο του φωτοστέφανου, δηλαδή το κατά πόσο το φως από τις λευκά τετράγωνα σε ένα πατερνάκι-σκακιέρα, ξεχύνεται στα μαύρα και τα ξεθωριάζει μειώνοντας τον λόγο αντίθεσης, είναι ο καθοριστικότερος παράγοντας που επηρεάζει άμεσα το αποδιδόμενο ANSI contrast. Να ξεκαθαρίσουμε σε αυτό το σημείο ότι: ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι προβολείς έχουν φωτοστέφανο. Ακόμα και ο Sharp 21000 που θεωρείται ο παγκόσμιος πρωταθλητής του ANSI contrast στο πατερνάκι-σκακιέρα έχει φωτοστέφανο. Όταν βλέπαμε π.χ., το σήμα των Windows XP που εμφανίζεται στο screen saver του HTPC, μπορούσαμε εύκολα με τον Κεφάλα να διακρίνουμε ένα ελαφρό φωτοστέφανο γύρω από τα λευκά γράμματα της φράσης Windows XP στο μαύρο φόντο. Όποιος λοιπόν ισχυριστεί ότι ο δικός του προβολέας δεν έχει καθόλου φωτοστέφανο, κατά την ταπεινή μου άποψη είναι απλώς γραφικός και χρειάζεται οφθαλμίατρο!
<o:p> </o:p>
Άλλο σημαντικό στοιχείο είναι το να αντιληφθούμε το κατά πόσο το φαινόμενο του φωτοστέφανου αυξάνεται με τη χρήση του προβολέα, με άμεσο αποτέλεσμα να μειώνεται το ANSI contrast. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με τη χρήση ενός φωτόμετρου και τη μέτρηση κατά τακτά χρονικά διαστήματα, πάντα με τις ίδιες συνθήκες, δηλαδή χρήση του ίδιου φωτόμετρου, σταθερό τρίποδο, ίδιο πατερνάκι κτλ.
<o:p> </o:p>
Το πιο σημαντικό ερώτημα όμως κατά την ταπεινή μου άποψη, είναι το να αντιληφθούμε το πώς ακριβώς δημιουργείται το φαινόμενο του φωτοστέφανου και ποιοι ακριβώς είναι οι παράγοντες που το επηρεάζουν. Είναι ο φακός; Είναι το/τα πάνελ του προβολέα; Δεν έχω ιδέα παιδιά, και κάθε βοήθεια είναι ευπρόσδεκτη. Το σίγουρο είναι ότι ο παράγοντας κόστος του προβολέα δεν είναι η απάντηση, το φαινόμενο του φωτοστέφανου μπορεί να παρουσιαστεί πολύ έντονο από τους πιο φτηνούς μέχρι τους πλέον ακριβούς προβολείς. Π.χ., ο Κεφάλας μου έχει πει και δεν έχω κανένα λόγο να μην τον πιστέψω, ότι πολύ έντονο φωτοστέφανο είχε παρατηρήσει και στον Marantz S2 του Μπάμπη Κολέζα.


Για τα υπόλοιπα που αναφέρεις Λευτέρη μου στο τελευταίο μήνυμα, θα σου απαντήσω αναλυτικά και με παραδείγματα μετρήσεων το απόγευμα και θα διαπιστώσεις ότι έχεις άδικο. :126:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.427
Μηνύματα
3.011.595
Members
38.453
Νεότερο μέλος
Xatzisjim
Top