DIY Direct Drive πικάπ...


Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Δώρο του πατέρα από εξωτερικό το 1978(περίπου)…Ένα hi-fi direct drive πικάπ... Έπαιξε αρκετά χρόνια σαν πηγή ραδιο-ερασιτεχνικού σταθμού και επίσης σαν βασική πηγή του τότε συστήματος…



 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Μετά από καμιά 15αριά όμως χρόνια... άρχισε να χτυπά την πόρτα το μικρόβιο της αναβάθμισης... Στην αρχή υπήρχε σκέψη για αναβάθμιση του ίδιου πικάπ, αλλά στην πορεία αποφασίσθηκε να χρησιμοποιηθούν ορισμένα μόνο βασικά κομμάτια απ' αυτό και να κατασκευασθεί από την αρχή ένα εντελώς νέο μηχάνημα, με σκοπό να δώσει ότι περισσότερο μπορεί, όντας ένα Direct Drive πικάπ…

Η όλη διαδικασία της κατασκευής με τις καθυστερήσεις στην παραγγελία και την παράδοση των υλικών κράτησε περίπου 6 μήνες… Το ‘project’ άρχισε σιγά σιγά να παίρνει σάρκα και οστά πρώτα στο μυαλό, ύστερα στο χαρτί και μετά στον πάγκο… Όλο το εγχείρημα αφορούσε…

• απομόνωση του τροφοδοτικού σε ξεχωριστό σασί, μακριά από το deck με νέα καλωδίωση ρεύματος και strobe

• κατασκευή νέου εσωτερικού υποσασί (τύπου σάντουιτς με 4 διαφορετικά υλικά) όπου θα εδράζει το μοτέρ και η βάση του βραχίονα

• κατασκευή νέου εξωτερικού σασί όπου θα εδράσει το παραπάνω υποσασί

• νέα καλωδίωση σήματος με ελάχιστο μήκος και προσθήκη RCA βυσμάτων στην έξοδο

• ενίσχυση του πλατώ με προσθήκη μάζας διαφορετικού υλικού

• νέα κεφαλή υψηλότερης κατηγορίας

Από τα μέρη του πικάπ θα χρησιμοποιούνταν…

• Το μοτέρ με τον ενσωματωμένο άξονα
• Το πλατώ
• Ο βραχίονας
• μερικά ατσάλινα μέρη του σασί
• Μέρη από το κύκλωμα του τροφοδοτικού
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Το πικάπ διαλύθηκε προσεκτικά και άρχισε η λεπτομερής καταγραφή και οι μετρήσεις για να παραγγελθούν τα custom κομμάτια και τα υλικά(ακρυλικό σασί, deflex, μολυβδόφυλλο, φλάντζες) που θα χρησιμοποιούνταν… Ο όλος σχεδιασμός προέβλεπε πέντε(5) βασικά μέρη…

• το εξωτερικό τροφοδοτικό
• το κεντρικό σασί με το μοτέρ
• το σύστημα του βραχίονα
• το εξωτερικό σασί
• το πλατώ
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Τα υλικά συγκεντρώθηκαν και η δουλειά άρχισε με την κατασκευή και την καλωδίωση του τροφοδοτικού στο οποίο υπάρχει και το κύκλωμα του strobe… Συνδέεται με πλεξούδα από καλώδια και με ειδικό βύσμα τύπου ‘VGA’ με το εσωτερικό σασί του πικάπ…

Υπάρχουν όλες οι δυνατότητες… διακόπτης on-off, επιλογή στροφών, μικρορύθμιση στροφών, strobe on-off…


το τροφοδοτικό από εμπρός...




το τροφοδοτικό εκ των όπισθεν...




το μέρος που καταλήγει το θηλυκό βύσμα, πίσω από το πικάπ, μακριά από τον βραχίονα, στο εσωτερικό κεντρικό σασί…

 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Ακολούθησε το πιο δύσκολο κομμάτι της κατασκευής, που ήταν αυτό του κυρίως σασί, που αποτελούνταν από τό πάνω και το κάτω μέρος και το οποίο έπρεπε να είναι όσο το δυνατόν πιο νεκρό και απομονωμένο και τα μηχανικά μέρη να δέσουν ακριβώς… καθώς επίσης και τα ηλεκτρικά να μονταριστούν έτσι ώστε να μην υπάρχουν θόρυβοι και παρεμβολές… Το μεγάλο μοτέρ βυθίστηκε κατά το ήμισυ μέσα σε χονδρό ‘τοίχωμα’ αδρανούς υλικού(deflex) και βιδώθηκε στο ατσάλινο πάνω μέρος… Έγιναν οι ηλεκτρικές συνδέσεις και τα δυο μέρη σφίχτηκαν και αλφαδιάστηκαν έτσι ώστε να αποτελούν ένα σύνολο – σάντουιτς όπου πάνω του ήταν μονταρισμένα τα μηχανικά και ηλεκτρικά… Το πικάπ και με αυτή τη μορφή παίζει κανονικότατα… Για λόγους όμως περαιτέρω απομόνωσης καθώς και εμφάνισης, η όλη κατασκευή ‘ακούμπησε’ στο εξωτερικό πολυμερές σασί με βάση ενισχυμένη από μολυβδόφυλλο…


 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Χρησιμοποιήθηκαν πέντε(5) διαφορετικές ‘πλάκες’ από τέσσερα(4) διαφορετικά υλικά για την κατασκευή των δύο(2) μερών, πάνω και κάτω, του κυρίως σασί…

κάτω μέρος…

• Πάχους (12) mm ακρυλικό (πολύ καλό αδρανές υλικό)
• Πάχους (2 ) mm μολυβδόφυλλο (εξαιρετικός μονωτής ραδιοσυχνοτήτων και βαρύ μέταλλο για προσθήκη μάζας)
• Πάχους (20) mm deflex (εξαιρετικό αντικραδασμικό - αποσβεστικό)

πάνω μέρος…

• Πάχους (2) mm στραντζαρισμένη ατσάλινη πλάκα (αυτή του SR 535)
• Πάχους (5 ) mm ακρυλικό υλικό

Το πάνω και το κάτω μέρος ενώνονται με τέσσερις(4) μεγάλου πάχους αλουμινένιες βίδες με τέσσερα(4) παξιμάδια η καθεμία(2 μέσα 2 έξω) για ρύθμιση της οριζοντίωσης και σταθερότητα…

 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Στην αρχή είχε επιλεγεί ανάμεσα στις βίδες να υπάρχουν λαστιχένια ‘βαρέλια’ που θα τις αγκαλιάζουν και που σ’ αυτά θα ακουμπούσαν το πάνω και το κάτω μέρος… καθώς και ελατήρια που θα αγκαλιάζουν τα βαρέλια… Μ’ αυτόν τον τρόπο δεν θα υπήρχαν τα εσωτερικά παξιμάδια, και το πικάπ, έχοντας τα δυο μέρη του κεντρικού σασί να πλέουν ελεύθερα με τα βαρέλια και τα ελατήρια ανάμεσά τους, θα ήταν κατά κάποιον τρόπο μάζας και ανάρτησης…
Όμως, αφού δοκιμάστηκε αυτή η μέθοδος, απορρίφθηκε γιατί ήθελα όλο αυτό το πολύπλοκο μπλόκ να είναι συμπαγές, στιβαρό και σταθερό… να μην παίζει με ανοχές και ‘ξεκουρδίσματα’…
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Tο σύστημα του βραχίονα ανακαλωδιώθηκε με χαλκό 5Ν μονταρίστηκε με τη βάση του και βιδώθηκε απομονωμένο από το σασί με δυο φλάντζες από δέρμα και λεπτό deflex…



Επίσης μονταρίστηκε και η Shelter 501 II με τη βοήθεια προτράκτορα…



Δυστυχώς, ο συγκεκριμένος βραχίονας δεν διαθέτει ρύθμιση VTA, έτσι η οριζοντίωση θα ρυθμιζόταν με προσθήκη mats στο πλατώ… καθόλου άσχημο…

 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Το εξωτερικό σασί έγινε Custom παραγγελία από ακρυλικό (plexi) και η βάση του ενισχύθηκε από πάχους 2mm μολυβδόφυλλο, μαύρη ταινία σαν επένδυση… και τέσσερα(4) φθηνά ατσάλινα ποδαράκια…



Το πικάπ χωρίς πλατώ και τροφοδοτικό...

 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Στο τέλος το πλατώ ενισχύθηκε με μολυβδόφυλλο, έτσι έγινε σύστημα δύο στοιχείων με αρκετά καλύτερη απόσβεση και αποφυγή του φαινομένου κουδουνίσματος του αλουμινίου, καθώς και βάρυνε αρκετά, όχι όμως τόσο ώστε να καταπονεί το μοτέρ…




η πλάκα από μολυβδόφυλλο κολλημένη στο εσωτερικό του πλατώ...

 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Τα τρία βασικά μέρη του πικάπ με τον βραχίονα μονταρισμένο…



Στη διάρκεια των έξι(6) μηνών που εργαζόμουνα για την τελειοποίησή του συνέβηκαν πολλά στραβά, αναποδιές, γκρίνιες και μερικές φορές σκέφθηκα να το πετάξω από το παράθυρο και να τα παρατήσω… Όμως κατάφερα να αντιπαρέλθω όλα τα παραπάνω και στο τέλος η προσπάθεια ανταμείφθηκε…
Η όλη κατασκευή ζυγίζει 25 kg… και το πλατώ από μόνο του περίπου 5 kg…

 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Όταν η ‘πράγμα’ μονταρίστηκε, κάθισα λίγη ώρα και το κοίταζα… γύριζα το πλατώ με το χέρι, σήκωνα τον βραχίονα, ανοιγόκλεινα το στρόμπο… έμοιαζε σα μικρό καθαρόαιμο άλογο έτοιμο να καλπάσει… παρ’ όλα αυτά δεν του έδωσα όνομα αλόγου… το βάφτισα ‘Black Widow’… δηλαδή η ‘Μαύρη Χήρα’… Χωρίς κανέναν συγκεκριμένο λόγο… Έτσι…

Ύστερα άρχισα να αναρωτιέμαι…
πώς να παίζει άραγε??? Θα έχουν ανταπόκριση στον ήχο του οι τόσες ώρες δουλειάς, τα υλικά που είχα επιλέξει, ο τρόπος κατασκευής, τα έξοδα και η τόση καστομιά???

 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Το πικάπ παίζει πολύ καλύτερα(φυσικά) από το αρχικό Sansui SR535, φορώντας βέβαια και πολύ ανώτερη κεφαλή… και φυσικά πολύ καλύτερα από το ΜΚΙΙ…

Με το Nottingham Spacedeck 294 υπάρχουν διαφορές, όμως το τελευταίο φορά κεφαλή διπλάσιας αξίας και είναι άλλης κατασκευής, άλλης τιμής και άλλης φιλοσοφίας... όντας Belt Driven και με 12ιντσο πλατώ και βραχίονα…

 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Λεπτομέρεια από τα RCA βύσματα και τη βίδα γείωσης...




Το σημείο στο πίσω μέρος του πικάπ όπου έρχονται τα καλώδια της τροφοδοσίας...

 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Το στρόμπο...




Το τερατώδες μοτέρ...



Και ακολουθούν ορισμένα μικρής διάρκειας videos που αφορούν τη ρύθμιση του συγκεκριμένου πικάπ, που είναι χρήσιμα για τη ρύθμιση κάθε πικάπ…
 

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Η διαδικασία οριζοντίωσης του βραχίονα... Πετάμε αυτά τα αλφάδια-'παιχνιδάκια των 3 cm και προμηθευόμαστε μεγάλο επαγγελματικό αλφάδι...

Αρχίζουμε με τη σειρά την οριζοντίωση του τραπεζιού-ρακ-ραφιού-βάσης-πλατώ…
Αφού όλα είναι οκ, με το αλφάδι τελείως οριζόντιο να πατάει στο πικάπ, κατεβάζουμε το μάτι μας ώστε να συμπίπτουν οι γραμμές αλφαδιού και βραχίονα...

 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Η ρύθμιση του βάρους της ανάγνωσης... η ζυγαριά πρέπει να είναι στο ίδιο επίπεδο με τον δίσκο γι αυτό, αν είναι ψηφιακή, ζυγίζουμε έξω από το πλατώ... η ζύγιση με αναλογική ζυγαριά μπορεί να γίνει με αυτήν τοποθετημένη πάνω στο δίσκο…

Εδώ η ένδειξη του βραχίονα συμφωνεί με τη ζυγαριά...

 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Η διαδικασία ρύθμισης του anti skating... Ποτέ δεν εμπιστευόμαστε την ένδειξη του δείκτη... βάζουμε στο πλατώ έναν ειδικό δίσκο χωρίς αυλάκια και τοποθετούμε τη βελόνα σε τρία σημεία(κέντρο, εσωτερικά, εξωτερικά), όπου ο βραχίονας θα πρέπει να μένει εκεί ακριβώς που τον τοποθετούμε και να μην ολισθαίνει καθόλου !!!

 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
1.749
Reaction score
875
Μετά τις ρυθμίσεις, η 'Μαύρη Χήρα' να κλαίει...

 
Last edited by a moderator:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.750
Μηνύματα
3.026.328
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top