Dynaudio Core

Reaction score
Προσωπικά, ηχείο χωρίς waveguide, δεν κοιτάζω καν. Δε πα να ναι ότι θέλει, όχι, ευχαριστώ, έχει κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν και λεμόνια.
:rolleyes: παντως ρε παιδια ε δεν αντεχω θα το πω, ενα ηχειο τον μαγεψε οταν το ακουσε και του πεσαν τα σαγονια, το γκεντ χαρντ/geithain και δεν εχει γουειβγκαιντ.
:lolsign:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Reaction score
Γιατί ? έχει?
Ναι.

Η τελειότητα του radiation pattern control των me Geithain αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός για οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί.

Οι άνθρωποι τελειοποιουν με πολλαπλά τουιτερ το πάτερν (radiation pattern fine tuning) για συγκεκριμένη απόσταση ακρόασης, τι συζητάς τώρα.. Φυσικά με waveguide και ομοαξονική αρχιτεκτονική και καρδιοειδες μοτίβο, τερματισμενο εινσι λέμε.

Μην μπερδεύετε βούρτσες με τα me Geithain, τα δεύτερα μοιάζουν με κοινά ηχεία, αλλά δεν είναι.

Να ένα κομμάτι από γκιαρσλατζ

Source: Wikipedia's article about Head Related Transfer Function

I can't give you an exact reference, since I read this probably two years ago, but there was an article published on the web that wrote about a person's visit to the Geithain factory. In that article, Joachim Kiesler talked about how the Geithain monitors were voiced differently between each model, in order to compensate for (I'm paraphrasing from memory) "Different timbre qualities depending on sound dispersion and listening distance".

The way I interpret this claim, is that Geithain has voiced their monitors so that they are optimized to sound neutral according to the HRTF at a specific listening range. If you listen to the monitors outside of the specified range, an educated guess would be that they sound too bright up close and too dark if you're far away.

Another factor that Geithain may or may not compensate for, is the interference pattern of how the sound radiates from the different speaker elements, and how this interference behaves at a specific listening distance. But I'm not sure if this is what Joachim Kiesler was referring to. Still, they have put considerable effort into their coaxial design so that each baffle has a fine-tuned radiation pattern. For instance, the tweeter on the 906 partially occludes the woofer in a way that dampens the woofer frequency response in the crossover region, which in turn allows for a less steep crossover filter that has less phase shift. And the aluminum tweeter has a cute iris-looking ring that probably is there to act as a waveguide so that the tweeter waves don't interfere too badly with the woofer.

Of course, it could be that ME Geithain is just mentioning all the technical jibber-jabber in order to create a false sense of accomplishment. And in the world of Hi-Fi marketing, such strategies are unfortuately sometimes used. But regardless of whether or not Geithain has been successful in their R&D, we're not talking about Snake Oil, as the science is there.

Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Reaction score
κ πάνω που έλεγα θα το αφήσει για αύριο :biggrin:
Ε αφού έφτυσες την αρχή, δε μπορούσα να μη ρίξω ένα φτύσιμο και γω..

Ειδάλλως δε θα έγραφα και τίποτα, ποιος ο λόγος άλλωστε..

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Reaction score
ΥΓ. Ο Jochen Kieseler είναι ο δημιουργός των me Geithain και ιδρυτής της φίρμας.
Κυκλοφορεί στα συνέδρια της AES, τρομάζει τον κόσμο με τις γνώσεις του.

Στην ηλικία του τουλ είναι πάνω κάτω. Λίγο γκουγκλαρισμα έχει χαβαλέ.

Der-Tonzauberer_reference_4_3.jpg
197986_M650x433.jpg
Joachim-Kiesler-1.jpg
csm_ReflexionsarmerRaum_5fa83d0f0b.jpg

Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Reaction score
στον ανηχοικό τα ξύλα με μπαλτά τα έκοψε? :roflmao:
Πιθανώς, αλλά σε αυτό το 230 κυβικών μέτρων δωμάτιο, έχει επίσημη πιστοποίηση μέτρησης στους 20 κύκλους με ακρίβεια 1 ντεσιμπέλ. :)

Γενικώς είναι πολύ των μετρήσεων, πεζός ψυχρός Γερμαναράς. Άσε, άσε..

alexis

Reticular Activating System
Reaction score
Και το Dynaudio που έχει ο Katz έχει κάτι πατέντες στα tweeters. Έλεγε σε μια συνέντευξη του πως μαζεύει πάρα πολύ τη διασπορά στον κάθετο άξονα και τα πάει αρκετά καλά στον οριζόντιο.
Και για αυτό θες $85.000.

Με $17.000 όμως, waveguide και 3 tweeters
image_mini.jpeg

Perlisten.jpeg
image_large (1).jpeg

Και σκέφτομαι εγώ τώρα....
Πως όσο οι εταιρείες με ιστορία θα σκέφτονται όπως σκέφτονται, θα βγαίνουν νέες που θα τους παίρνουν τα σώβρακα.

Πόσο μάλιστα όταν χρειάζονται μόνο $2000
image (3).jpeg
image_large (2).jpeg

Last edited:

Reaction score
Καλά, μην ορκίζεσαι κιόλας :lolsign:
Όρκο δεν παίρνω για τίποτα, άποψη μου και όχι μόνον δική μου είναι ότι ένα ηχείο κρίνεται συνολικά και όχι μεμονωμένα εάν έχει για παράδειγμα το ταδε χαρακτηριστικό και μόνον βλέπε κυματοδηγο. Είναι πολλοί οι δρόμοι που οδηγούν στην Ρώμη.
Τώρα όσον αφορά την geithain και τα waveguides ένα απλό γκουγκλ αέρισμα αρκεί για να διαπιστώσει κάνεις τι γίνεται.
Όπως αναφέρει o Projekt Manager της geithain
One advantage of our arrangement is that the cone of the low-midrange membrane does not act as a sound guide or horn. On the one hand, this prevents unwanted bundling and, on the other hand, sound discoloration due to short-term reflections. This is a typical problem of loudspeakers with horn or - in modern German - waveguide. This effect can also be simulated very well by holding both hands in front of your mouth in a funnel shape and then listening to the change in voice. In addition, with conventional coax speakers, this funnel moves and thus produces intermodulation distortion. Because the tweeter can be placed slightly off-center from the mid-range driver with this construction, the waviness of the tweeter - as is known from many coax systems - can also be reduced a little. "
1626935539367.png

Αλλά το ίδιο διαπιστώνει κάνεις και σε διάφορα φόρουμ όπως το παρακάτω....
Joachim Kiesler (chief designer of ME Geithain) says waveguides have a "horny" sound and does not use them in his current products, but has done so in the past (see my RFT BR26). Of course, Geithain also takes care of the radiation behavior, but there are many roads leading to Rome.
Όπου μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής σχετικά με τα Waveguides.
Three disadvantages of waveguides should be mentioned: Depending on the shape of the flat, the distance between the sound centers (two-dimensional) can increase, especially when flat shares are used in the midrange. KH mitigates this problem by using a dome in the midrange that is smaller than a comparable cone driver. Nevertheless, it means that such constructions are usually no longer suitable for near-field monitoring, I think KH also categorizes the 420 as a midfield monitor. With the KH120 you can clearly see that the WG is not a circle, but an ellipse so that the distance to the bass-midrange is not too large - but here you have suboptimal radiation in the vertical again. Waveguides only work in certain frequency ranges. If you want to narrow / stabilize the radiation towards low frequencies, the dimensioning of the shared apartment takes on very impractical dimensions. So you need drivers there that provide self-bundling due to the size and number of membranes - not simply to accommodate everything on a baffle. In the bass, other concepts are called for, which mostly work with sound cancellation (KII, Geithain, etc.). Narrowing of the sweetspot, i.e. the optimal listening position is restricted to a smaller area. But I don't see that as tragic with targeted and enjoyment-oriented listening, because you don't wander around the room all the time.

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Reaction score
Όρκο δεν παίρνω για τίποτα, άποψη μου και όχι μόνον δική μου είναι ότι ένα ηχείο κρίνεται συνολικά και όχι μεμονωμένα εάν έχει για παράδειγμα το ταδε χαρακτηριστικό και μόνον βλέπε κυματοδηγο.
Ναι, φυσικά.
Δε πα να'χει σούπερ κυματοδηγους, αν το γουφερ είναι 5"-αρι το ρίχνω απ' το μπαλκόνι.

Αλλά αν δεν έχει κυματοδηγο, κι είναι ένα τουιτερ μόνο του ξεκάρφωτο κάπου, ολοστρογυλλο και καμαρωτο σα σκατο όρθιο, και κάπου αλλού το Μιντ έτσι σκέτο και κάπου αλλού το γουφερ, ε, μπορείς να προβλέψεις το μπάχαλο, και το ρίχνεις κι αυτό από το μπαλκόνι.

Στα me Geithain το Μιντ είναι ομοαξονικο στο γουφερ, έχει κλείσει αυτό το θέμα, δε χρειάζεται κάτι παραπάνω.
Ταυτόχρονα είναι πολύ ψαγμένη η βάση στήριξης του Μιντ και του/των τουιτερ, όπως και η θέση των μεγαφωνων, για ομαλούς λοβους απόκρισης. Έχουν μια μανία με τον έλεγχο των λοβών.
Τέλος το τουιτερ, έχει 2 πρόσθετους κυματοδηγους, ένα περιφερικό δαχτυλίδι μικρού πλάτους και ένα ευμεγέθη κεντρικό δίσκο με κεντρική οπή, αμφότερα για φασικη διόρθωση και περιποίηση του λοβού του.
Και τα δύο, διακρίνονται στη φωτο που ανέβασες.

Last edited:

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
Members
Νεότερο μέλος
geo kok