Eλληνικος θριαμβος στην εκθεση του Μοναχου

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.405
Reaction score
125.592
Έχουν κυκλοφορήσει ριμαστερ 4κ από παλιές ταινίες, που είναι απίστευτης ευκρίνειας.

Σε 1080 είδα το πρώτο τερμινεϊτορ προ λιγων ημερών, κι έπαθα πλάκα, μα πως το βλέπαμε τότε... Βέβαια τώρα κάνουν μπαμ τα κακά εφέ του '84. Τότε, μες στη θολούρα, δε φαινόταν καθόλου. 😁😂🤣

Σίγουρα με αναλογικό φιλμ υπήρχε η δυνατότητα πολύ μεγάλης πραγματικής ανάλυσης, αλλά κάποιοι γέροι εδώ μέσα, επειδή συνήθισαν να βλέπουν ταινίες σε βιντεοκασέτα, ή στο άθλιο σινεμά της ελληνικής επαρχίας το '70, νομίζουν πως αυτή ήταν η ανάλυση η σωστή, η κινηματογραφικη. 🤣😂😁😜

Γεράσαμε και μυαλό δε βάλαμε. Χρίζουμε τη συνήθειά μας ως το "ιδανικό", το μόνο "σωστό". Γερονταματα το λεν. 😂😁🤣😜
 
Last edited:

billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.518
Reaction score
5.704
Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε 4Κ ψηφιακό υλικό σε ανάλογες οθόνες και λέμε "πω ανάλυση".
Το φιλμ έχει την ίδια μη σου πω και παραπάνω ανάλυση, αλλά ελάχιστοι έχουν την δυνατότητα να το σκανάρουν σε 4Κ και να το δουν σε ανάλογες τηλεοράσεις.

Εμείς πάντως το 2009 σκανάραμε 35mm σε 8Κ. 🙂
Σε βίντεο ναι.
Και γενικότερα, το φιλμ ως μέσο έχει πολύ πιο μεγάλα όρια, λιγότερα limitations από το βινύλιο.

Βεβαίως αν σκοπός είναι η λεπτομέρεια, ευκρίνια, οι τωρινές "supercams" (Medium Format digital backs, όπως π.χ. Phase One, Hasselblad) με τους σένσορες 100 μέχρι και 400MP πάντα σε συνδυασμό με τους αντίστοιχης ποιότητας φακούς δεν πιάνονται.

Πρώτος παράγοντας ευκρίνειας είναι ο φακός (υποθέτοντας πάντα πως υπάρχει ένα καλής ποιότητας μοντέρνο body, δεν μπορεί να περιμένεις τρελλά shots από μηχανή 2MP του 1999 επειδή απλά του κότσαρες έναν 105mm macro f/2.8 :D )
 

Μηνύματα
12.515
Reaction score
14.655
Εαν θέλαμε ευκρίνεια μόνο και πλησιάσμα στην πραγματική ζωή, δεν θα ασχολούμασταν με την τέχνη. Κανένας δεν θα έβλεπε σινεμά π.χ. εαν αυτό αποτύπωνε την πραγματική ζωή. Για αυτό εξάλλου υπάρχει και η άποψη στην φιλοσοφία - ψυχολογία της τέχνης (που εγω δεν αρνούμαι κατ' ανάγκην) ότι για να κάνεις τέχνη ή να είσαι πραγματικός θιασώτης της , πρέπει να έχεις κάποια "αναπηρία" στην πραγματική ζωή. Όσο γερνάς και γνωρίζεις την πραγματική ζωή και μετά το σόκ της πρώτης αποδοχής, έχεις δυο δρόμους συνήθως. Να πάψεις να ασχολείσαι με την τέχνη, όπως και να σου κόπει η δημιουργία (απολυτα φυσιολογικό) και να ανακαλύψεις άλλα νοήματα και ο δεύτερος να πηγαινοέρχεσαι συνεχώς μεταξύ αυτής και της πραγματικότητας, με πολύ κακό αποτέλεσμα στην ψυχική και διανοητική σου υγεία καθώς δεν κατάφερες να διαχωρίσεις σωστά αυτές τις δύο έννοιες (όταν έφαγες το σόκ που έλεγα παραπάνω.). Σύνηθες φαινόμενο σε ανθρώπους της τέχνης όπως παρατηρούμε, αλλά και στην πραγματική ζωή μας ,εαν κάνουμε άλλο επάγγελμα, αλλά μέσα μας έχουμε (ή είχαμε σε κάποια στιγμή της ζωής μας) ιδίως έντονες ανησυχίες τέτοιου είδους.

Η πραγματική υψηλή τέχνη αφήνει περιθώρειο ψεύδους και ανακρίβειας ωστε το μυαλό να ταξιδέψει. Εξ ου και η ανωτερότητα του να διαβάζεις ενα βιβλίο απο το να βλέπεις μια ταινά. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τον γνωρίζουν, δεν το κατανοούν, ούτε το γουστάρουν. Δεν νοιώθουν άνετα να κινηθούν μεσα σε μη προκαθορισμένα όρια σκέψης και συναισθημάτων. Αυτοί οι άνθρωποι δεν κάνουν για τέχνη (δεν είναι κακό αλλά καλά θα ήταν να το γνωρίζουν) και εγω δεν πολυμετράω την γνώμη τους.

Ο χαρκτήρας , η ψυχολογία και οι αρετές που χαρακτηρίζουν εναν άνθρωπο της τέχνης είναι εύκολα οράτα για αυτούς που γνωρίζουν και είναι ¨ομοιοπαθείς".
 
Last edited:

Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Έχουν κυκλοφορήσει ριμαστερ 4κ από παλιές ταινίες, που είναι απίστευτης ευκρίνειας.

Σε 1080 είδα το πρώτο τερμινεϊτορ προ λιγων ημερών, κι έπαθα πλάκα, μα πως το βλέπαμε τότε...
Αμ η ταινία "Patton" σε 1080. Τί λεπτομέρεια, τί χρώματα!
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.920
Reaction score
12.574
για να κάνεις τέχνη ή να είσαι πραγματικός θιασώτης της , πρέπει να έχεις κάποια "αναπηρία" στην πραγματική ζωή.
Σε αυτό συμφωνώ απόλυτα.

Φαίνεται εξάλλου από κάποια γραφόμενα εδώ...
(όχι δικά σου, εξηγούμαι γιατί είσαι και ολίγον τι παρεξηγιάρης)! :)
 

Μηνύματα
12.515
Reaction score
14.655
Σε αυτό συμφωνώ απόλυτα.

Φαίνεται εξάλλου από κάποια γραφόμενα εδώ...
(όχι δικά σου, εξηγούμαι γιατί είσαι και ολίγον τι παρεξηγιάρης)! :)
Είμαι ο άτιμος είμαι, αλλά μόνο στους, με κακή πρόθεση. Ποτέ με εσένα ή κάποιους άλλους, εαν (θα είχες) έχεις παρατηρήσει.
 

Μηνύματα
12.515
Reaction score
14.655
Ας ξεκινήσουμε απο τα βασικά (και επιστημονικά αποδεδειγμένα, παρόλο που προσπαθούν να σας πείσουν για το αντίθετο). Χρήσιμο και για πιο ουσιαστικές ακροάσεις ιδίως για κατανόηση του Mozart.

Η ζωή είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας.
 

Μηνύματα
948
Reaction score
2.991
για να κάνεις τέχνη ή να είσαι πραγματικός θιασώτης της , πρέπει να έχεις κάποια "αναπηρία" στην πραγματική ζωή
για την ακρίβεια... για να κάνεις τέχνη θα πρέπει να είσαι "φορέας" της με απρόβλεπτες συνέπειες

.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.515
Reaction score
14.655
Έχουν κυκλοφορήσει ριμαστερ 4κ από παλιές ταινίες, που είναι απίστευτης ευκρίνειας.

Σε 1080 είδα το πρώτο τερμινεϊτορ προ λιγων ημερών, κι έπαθα πλάκα, μα πως το βλέπαμε τότε... Βέβαια τώρα κάνουν μπαμ τα κακά εφέ του '84. Τότε, μες στη θολούρα, δε φαινόταν καθόλου. 😁😂🤣

Σίγουρα με αναλογικό φιλμ υπήρχε η δυνατότητα πολύ μεγάλης πραγματικής ανάλυσης, αλλά κάποιοι γέροι εδώ μέσα, επειδή συνήθισαν να βλέπουν ταινίες σε βιντεοκασέτα, ή στο άθλιο σινεμά της ελληνικής επαρχίας το '70, νομίζουν πως αυτή ήταν η ανάλυση η σωστή, η κινηματογραφικη. 🤣😂😁😜

Γεράσαμε και μυαλό δε βάλαμε. Χρίζουμε τη συνήθειά μας ως το "ιδανικό", το μόνο "σωστό". Γερονταματα το λεν. 😂😁🤣😜
Πιο μεγάλη διαστρέβλωση και απόκλιση (με λίγο βοήθεια στο τεχνικό μόνο μέρος απο τον @alexis, που τουλάχιστον ήταν αρκετά σοφός να μην προβεί σε συμπέρασματα) των στοιχείων που παραθέτεις απο την μια, συγκριτικά με τα συμπέρασμα σου, δεν εχω ξαναδεί χα χα.

Δηλαδή, και η πελιοψηφία των σκηνοθετών που το θεωρούν και έχουν δουλεύσει (και δουλεύουν ακόμη) και με τους δυο τρόπους, γιατί το λένε. Απο συνήθεια ? ή συμφέρον και αυτοί ?

Αφου δεν είναι η ανάλυση που ευθύνεται κατά τη γνώμη σας (εσας των δύο εννοώ), τι είναι και που οφείλεται αυτό που ισχυρίζονται ?. Μόνο μη μου πείς πάλι για κανένα mass placebo και συνήθεια.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.673
Reaction score
28.013
Στην εικόνα δεν παίζει ρόλο μόνο η ανάλυση. Είναι ένας παράγοντας, υπάρχουν και άλλα πράγματα. Πάρα πολλές φορές στο παρελθόν πέρναμε ψηφιακά αρχεία για επεξεργασία και με το πρώτο πείραγμα στην εικόνα ξέρναγε βρώμα. Μη με ρωτάτε τι είναι αυτό. Δεν μπορώ να το εξηγήσω μόνο να το δείξω.
Αυτό το "3D εφέ" που όλοι έχετε δει σε παλιές ταινίες δεν υπάρχει στο ψηφιακό. Και δεν υπάρχει και κανένα μηχάνημα (που να γνωρίζω) που να μπορεί να διαχωρίσει με δεδομένα, τι είναι αυτό το "3D εφέ" του φιλμ που δεν έχει το ψηφιακό.
Υπάρχουν φακοί που μπορούν να δώσουν αυτή την "υφή" του φιλμ και να διώξουν την "βιντεΐλα" όπως την λέγαμε. Μερικές φορές το κάναμε και ψηφιακά με διάφορα φίλτρα.

Καλό χρυσό το ψηφιακό, γνωρίζουμε όλοι τα καλά του, αλλά τέλειο δεν είναι.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.272
Reaction score
11.821
Πιο μεγάλη διαστρέβλωση και απόκλιση (με λίγο βοήθεια στο τεχνικό μόνο μέρος απο τον @alexis, που τουλάχιστον ήταν αρκετά σοφός να μην προβεί σε συμπέρασματα) των στοιχείων που παραθέτεις απο την μια, συγκριτικά με τα συμπέρασμα σου, δεν εχω ξαναδεί χα χα.

Δηλαδή, και η πελιοψηφία των σκηνοθετών που το θεωρούν και έχουν δουλεύσει (και δουλεύουν ακόμη) και με τους δυο τρόπους, γιατί το λένε. Απο συνήθεια ? ή συμφέρον και αυτοί ?

Αφου δεν είναι η ανάλυση που ευθύνεται κατά τη γνώμη σας (εσας των δύο εννοώ), τι είναι και που οφείλεται αυτό που ισχυρίζονται ?. Μόνο μη μου πείς πάλι για κανένα mass placebo και συνήθεια.
Αν μιλάμε για τους κουλτουριάρηδες σκηνοθέτες με τα στατικά για κάνα μισάωρο καρέ, τίποτα δεν με εκπλήσσει. Ακόμα και το φλουταρισμενο πλάνο..!! Αλλά οκ,σε μια τέτοια περίπτωση είναι λογικό να μη χρειάζονται πολλά πολλά σε ανάλυση. Αφαιρετικοτητα, less is more, και γ@μω τις ταινίες δικέ μου (που έλεγε και ο Χαρρυ:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.673
Reaction score
28.013
Remaster παλιάς ταινίας μπορεί να γίνει και στα 8Κ αν υπάρχει λόγος. Και η εικόνα θα είναι διαμάντι. Δεν θα έχει όμως την ίδια εικόνα αν τα γυρίσματα είχαν γίνει ψηφιακά, και ας είναι και τα δύο τελικά αρχεία ψηφιακά.
 

Μηνύματα
12.515
Reaction score
14.655
Αν μιλάμε για τους κουλτουριάρηδες σκηνοθέτες με τα στατικά για κάνα μισάωρο καρέ, τίποτα δεν με εκπλήσσει. Ακόμα και το φλουταρισμενο πλάνο..!! Αλλά οκ,σε μια τέτοια περίπτωση είναι λογικό να μη χρειάζονται πολλά πολλά σε ανάλυση. Αφαιρετικοτητα, less is more, και γ@μω τις ταινίες δικέ μου (που έλεγε και ο Χαρρυ:
Μάλιστα κουλτουριάρηδες και αυτοί. Και μη σχετικοί στο θέμα, σε σχέση με εσένα.

Τι πρόβλημα υπάρχει με τους κουλτουριάρηδες ?

Η σάτιρα του Χάρι Κλύν, είχε άλλο σκοπό και τους έπιανε όλους, και τους ψευτοκουλτουριαρηδες και τους εναντίον σε αυτούς.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.673
Reaction score
28.013
Να το πω και αλλιώς μιας και οι περισσότεροι έχουν δει το Patton
Αν υπήρχε κάποιος τρόπος να γυριστεί η ταινία με δύο κάμερες φιλμ - ψηφιακό side by side όπως στο 3D γύρισμα, και μετά γινόταν μοντάζ, color κλπ, οι δύο ταινίες που θα έβγαιναν θα ήταν σε ανάλυση και χρώματα σχεδόν καρμπόν, η μία όμως θα ήταν εντελώς flat. Και δεν μιλάω για το βάθος πεδίου, καμία σχέση.
Ούτε υπάρχει τρόπος να δωθεί αυτό στο ψηφιακό, ακόμα.
Οι σκηνοθέτες ξέρουν πολύ καλά γιατί θέλουν φιλμ, και οι άλλοι που δεν θέλουν για την συγκεκριμένη δουλειά, μόνο που δεν αποφασίζουν αυτοί μόνοι τους. Πρέπει να υπάρχει σύμφωνη γνώμη και του DOP (Director of Photography).
 

Μηνύματα
7.272
Reaction score
11.821
Μάλιστα κουλτουριάρηδες και αυτοί. Και μη σχετικοί στο θέμα, σε σχέση με εσένα.

Τι πρόβλημα υπάρχει με τους κουλτουριάρηδες ?
Δεν έκανα κάποια σύγκριση μ'εμενα. Πρόβλημα άμεσο με τους κουλτουριάρηδες δεν έχω, αλλά θεωρώ σπατάλη χρόνου τη παρακολούθηση μιας τέτοιας ταινίας (με ελάχιστες εξαιρέσεις) όπου παραπάνω από τη μισή ταινία σπαταλιεται σε στατικά καρέ, ενώ η επιτηδευμένα ανεπιτήδευτη ερμηνεία προσωπικά μου κάνει κάτι ψεύτικο, σαν τα νιαουρισματα που βγάζουν διάφοροι τραγουδιστές που μιμούνται π.χ. τη Winehouse.
Ως προς την αναπαραγωγή μουσικής τώρα, προσωπικά αρέσκονται στα live events και ιδιαίτερα σε αυτά που εμπλέκονται από καθόλου έως ελάχιστα μηχανήματα. Γι'αυτο και σιχαίνομαι τη λάμπα ή οτιδήποτε χρωματίζει τόσο έντονα. Δέχομαι όμως τον χρωματισμό σαν μέρος ενός οργάνου, π.χ. ηλεκτρική κιθάρα.
 

Μηνύματα
12.515
Reaction score
14.655
Να το πω και αλλιώς μιας και οι περισσότεροι έχουν δει το Patton
Αν υπήρχε κάποιος τρόπος να γυριστεί η ταινία με δύο κάμερες φιλμ - ψηφιακό side by side όπως στο 3D γύρισμα, και μετά γινόταν μοντάζ, color κλπ, οι δύο ταινίες που θα έβγαιναν θα ήταν σε ανάλυση και χρώματα σχεδόν καρμπόν, η μία όμως θα ήταν εντελώς flat. Και δεν μιλάω για το βάθος πεδίου, καμία σχέση.
Ούτε υπάρχει τρόπος να δωθεί αυτό στο ψηφιακό, ακόμα.
Οι σκηνοθέτες ξέρουν πολύ καλά γιατί θέλουν φιλμ, και οι άλλοι που δεν θέλουν για την συγκεκριμένη δουλειά, μόνο που δεν αποφασίζουν αυτοί μόνοι τους. Πρέπει να υπάρχει σύμφωνη γνώμη και του DOP (Director of Photography).
Κάποιοι άλλοι λόγοι για διαφορές που μπορεί να αφορούν τις μεθόδους, επιλογές, και πιο πολύ την τέχνη του γυρίσματος και όχι απλώς το τεχνοκρατικό κομάτι, έχεις υπόψιν σου απο την συνδιαλλαγή σου με σκηνοθέτες (όχι φυσικά διαφημιστικών κλπ).
 

Μηνύματα
7.272
Reaction score
11.821
Από την άλλη, το να κάτσω να δω μια ταινία χωρίς ουσιώδη υπόθεση μόνο για τα πλάνα, μου φέρνει πολύ σε ακρόαση ενός album που δεν μου αρέσει, αλλά παίζει καλά στο σύστημά μου.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.673
Reaction score
28.013
Ένας απλός τρόπος (που ουδεμία σχέση έχει με τα τεχνικά) αλλά δίνει μιας μορφής "simulation" είναι να κάτσουμε απέναντι από μια εικόνα-κάδρο με πολλά επίπεδα. Δηλαδή στα δύο μέτρα κάποιο αντικείμενο, στα 3-4 άλλο ένα, στα 6-7 άλλο ένα και πάει λέγοντας. Καλό είναι να υπάρχει ποικιλία στο μέγεθος για να γίνει ευκολότερα αντιληπτό.

Κοιτάμε και με τα δύο μάτια, μετά κλείνουμε το ένα, ξανά δύο, το ένα, συνέχεια. Για να μην αλλάζει το εύρος του οπτικού πεδίου ας λειτουργήσει η παλάμη ως παροπίδα.
Αν το είδατε το είδατε. Αν όχι δεν μπορώ να κάνω κάτι. 🙂
 
Last edited:

Μηνύματα
12.515
Reaction score
14.655
Δεν έκανα κάποια σύγκριση μ'εμενα. Πρόβλημα άμεσο με τους κουλτουριάρηδες δεν έχω, αλλά θεωρώ σπατάλη χρόνου τη παρακολούθηση μιας τέτοιας ταινίας (με ελάχιστες εξαιρέσεις) όπου παραπάνω από τη μισή ταινία σπαταλιεται σε στατικά καρέ, ενώ η επιτηδευμένα ανεπιτήδευτη ερμηνεία προσωπικά μου κάνει κάτι ψεύτικο, σαν τα νιαουρισματα που βγάζουν διάφοροι τραγουδιστές που μιμούνται π.χ. τη Winehouse.
Ως προς την αναπαραγωγή μουσικής τώρα, προσωπικά αρέσκονται στα live events και ιδιαίτερα σε αυτά που εμπλέκονται από καθόλου έως ελάχιστα μηχανήματα. Γι'αυτο και σιχαίνομαι τη λάμπα ή οτιδήποτε χρωματίζει τόσο έντονα. Δέχομαι όμως τον χρωματισμό σαν μέρος ενός οργάνου, π.χ. ηλεκτρική κιθάρα.
Τι σχέση έχει η λάμπα στην συζήτηση μας. Το λές επειδή έχω εκφράσει κάποια προτίμηση στην αναπαραγωγή με αυτές ?

Το να έχεις "εκπαιδευτεί" σαν νεος (ή ήσουνα πάντα έτσι) να μην μπορείς να δείς ταινία που να μην τρεχουν 1000 καρέ το δευτερόλεπτο , είναι just that "εκπαίδευση" και conditioning που έχεις φάει. Ε, εντάξει δεν λέω και για Αγγελόπουλο αλλά ....

Και άλλα πράγματα που τα έχεις λάθος στο μυαλό σου (για αυτά που λες για το σινεμά σε αυτό το πόστ μιλάω μόνο). Εγω cheap shots δεν κάνω να αναφέρομαι σε άλλα που έχεις πεί.

Εσυ να βλέπεις μόνο Αμερικανιές. :D για να διασκεδάζεις και να μην σκέφτεσαι. Η ζωή εξάλλου έχει ήδη προβλήματα, δεν είναι για να σκεφτόμαστε και να αμφιβάλλουμε για τον εαυτό μας.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.673
Reaction score
28.013
Κάποιοι άλλοι λόγοι για διαφορές που μπορεί να αφορούν τις μεθόδους, επιλογές, και πιο πολύ την τέχνη του γυρίσματος και όχι απλώς το τεχνοκρατικό κομάτι, έχεις υπόψιν σου απο την συνδιαλλαγή σου με σκηνοθέτες (όχι φυσικά διαφημιστικών κλπ).
Για την τέχνη του γυρίσματος δεν έχω να πω τίποτα καθώς και δεν ξέρω και αν και βρισκόμουν εκεί ακόμα και σε ταινίες, είχα δουλειά για άλλα πράγματα και δεν έβλεπα "από δίπλα".

Αυτά μόνο διευθυντες φωτογραφίας θα στα πουν.

Από τα βασικά που ξέρω είναι πως αλλιώς φωτίζεις για φιλμ αλλιώς για video. Στο φιλμ κάνεις 50 πρόβες και 3 takes. Στο ψηφιακό πάει ανάποδα γιατί είναι τσάμπα. 🙂 Γεμίζει σαβούρα ο δίσκος και μετά τρέχουν στα studios κάποιοι σαν εμένα 🙂 να είναι in time. Ευτυχώς κατά το γύρισμα υπάρχει τρόπος με ένα κουμπί να μαρκάρεις τα "καλά" πλάνα, ώστε να φορτώσεις μόνο αυτά, ή να να τα φορτώσεις όλα και να τα βρείς με ένα κουμπί.
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.613
Μηνύματα
2.868.083
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top