Genelec The Ones

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
6.085
Reaction score
13.100
Genelec 8381A

8381a_text_image_pair1.jpg


8381a_text_image_pair2.jpg


1683797605938.png


1683798119020.png


22 σελίδες στο ASR, άλλες τόσες στο Gearspace

κι εμείς εδώ ασχολούμαστε - μεταξύ άλλων - με Sansui του '70 και φτιάχνοντας ψυχολογικά προφίλ για κάθε μέλος που τυχαίνει να βρεθεί στο διάβα μας...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.092
Reaction score
143.549
Μεγάλος δορυφόρος, φτηνός δεν είναι, μικρό το ενδιαφέρον.

Θα βγει και 10" προφανώς, 8371Α.

Μεγαλώνουν τη σειρά the ones.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
6.085
Reaction score
13.100
Πανάκριβος θα είναι, λογικά πιο ακριβός από 8361+W371. Ωστόσο είναι ενδιαφέρουσα τεχνική άσκηση. Ομοαξονικό με Compression Driver και μεγάλο κυματοδηγό, 4 περιφερικά mids για beam steering, καρδιοειδή χαρακτηριστικά στις χαμηλές συχνότητες, μεταβλητή συχνότητα Crossover μέσω του GLM για βελτιστοποίηση της in room απόκρισης...
 

Μηνύματα
1.483
Reaction score
2.284
το τοποθετούνε μάλλον ανάμεσα στα 2 κορυφαία main monitors που έχουνε,
οπότε πιθανότατα θα είναι πάνω από 50.000 το ζεύγος

μια χαρά είναι σε όλα, εκτός της τιμής προφανώς,
αν είχανε γήινη τιμή θα πουλούσανε τρελλά

και (αν το καταλαβαίνω καλά) προορίζονται κυρίως για δικάναλο; (που μάλλον δεν πεθαίνει ακόμη; )
ή άντε LCR;

γιατί πόση απόσταση πρέπει να έχει κάποιος για να βάλεις τέτοια σε κύκλο;
και ακόμη και αν την έχει, θα έχει μάλλον και πολλές θέσεις, οπότε ίσως θα πρέπει να καταφύγει σε καλύτερες λύσεις για να ακούνε όλοι το ίδιο; (arrays μήπως; )
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.727
Reaction score
32.709
Μόνο για μεγάλα studios και για βλαμμένους με πολύ χρήμα και πολύ μεγάλους χώρους.

Η πλάτη δείχνει πως οι ενισχυτές είναι εκτός ηχείου, σε ρακ. Το λέει κιόλας. Οι RAM είναι modules.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.024
Reaction score
59.929
Μόνο για μεγάλα studios και για βλαμμένους με πολύ χρήμα και πολύ μεγάλους χώρους.

Η πλάτη δείχνει πως οι ενισχυτές είναι εκτός ηχείου, σε ρακ. Το λέει κιόλας. Οι RAM είναι modules.
Επίσης για όσους ακραιφνείς ακροαματικόφιλους θα τους ενθουσίαζαν μεγάλα ηχεία που δεν θα χρειάζονταν sub , με υψηλή ικανότητα στη διαχείριση ισχύος και με τους τελικούς ... εκτός καμπίνας. Δεν θα τους αφηνόταν η παραμικρή πρόφαση... :sneaky:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.727
Reaction score
32.709
Επίσης για όσους ακραιφνείς ακροαματικόφιλους θα τους ενθουσίαζαν μεγάλα ηχεία που δεν θα χρειάζονταν sub , με υψηλή ικανότητα στη διαχείριση ισχύος και με τους τελικούς ... εκτός καμπίνας. Δεν θα τους αφηνόταν η παραμικρή πρόφαση... :sneaky:
Δεν νομίζω πως υπάρχουν πολλοί που θα ακούσουν τα S360 και θα ήθελαν κάτι παραπάνω, για οικία, και σε μεγάλα δωμάτια. Είτε δικάναλο είτε πολυκάναλο.

"......Dolby film mixing even in rooms where the listening distance exceeds 10 metres (33 feet)".
 
Last edited:



Μηνύματα
1.483
Reaction score
2.284
Τι νόημα έχει να σχολιάζουμε πανάκριβα πράγματα που δεν θα πάρουμε ;
είναι ένα τεχνολογικό κόσμημα και μας αρέσει να κοιτάμε, και άμα κοιτάμε σχολιάζουμε,
άσχετα που δε θα πάρουμε (όσοι δεν πάρουμε και εγώ μέσα σε αυτούς είμαι)
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.024
Reaction score
59.929
τι νοημα εχει να σχολιαζουμε συνεχεια παρουμε δεν παρουμε?:lolsign:
N.K. και... να καίει. :roflmao:
Τι νόημα έχει να σχολιάζουμε πανάκριβα πράγματα που δεν θα πάρουμε ;
τι νοημα εχει να σχολιαζουμε συνεχεια παρουμε δεν παρουμε?:lolsign:
Τις περισσότερες φορές μεγαλύτερη χρησιμότητα έχει το να σχολιάζαμε προϊόντα για χάρη όσων θα είχαν προθυμία και δυνατότητα να τ'αποκτήσουν παρά να τα παίρναμε για να τα χαιρόμασταν εμείς οι ίδιοι άνευ σχολίων.
 

Μηνύματα
18.996
Reaction score
22.867
για να τα χαιρόμασταν εμείς οι ίδιοι άνευ σχολίων
Δεν πιστεύω να λες για εμένα ; Για τον ΝΚ λές. χα χα

Εγώ τα έχω μοιραστεί σε περιγραφές. Εσείς θέλετε μάρκες. Άσε που δεν τα δέχεστε κιόλας και αληθινά να θεωρήσουμε ότι ήταν. Άρα δεν ακούτε τα ίδια με εμένα. Να σου πω την γνώμη μου, εάν δεν μπορεί κάποιος να εκτιμήσει απο τις περιγραφές οι μάρκες δεν θα τον σώσουν. Ούτε οι μετρήσεις. Ο ¨ηχος¨ που κυνηγάει το 95 % των ασχολούμενων με το "χόμπι" τον ξέρω καλά. Εκεί είναι το πρόβλημα, όχι πως (με ποιό τρόπο) αυτός θα επιτυγχάνονταν. Πρώτα μαθαίνουμε αυτό και μετά προχωράμε σε άλλα. Βέβαια εάν το ξέρεις αυτό πολλές φορές τα άλλα δεν χρειάζονται αλλά απλώς έπονται για να συμπληρώσουν. Το πιο γέλιο από όλα είναι η άποψή τους για τα δυναμικά.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.024
Reaction score
59.929
Δεν πιστεύω να λες για εμένα ; Για τον ΝΚ λές. χα χα

Εγώ τα έχω μοιραστεί σε περιγραφές. Εσείς θέλετε μάρκες. Άσε που δεν τα δέχεστε κιόλας και αληθινά να θεωρήσουμε ότι ήταν. Άρα δεν ακούτε τα ίδια με εμένα. Να σου πω την γνώμη μου, εάν δεν μπορεί κάποιος να εκτιμήσει απο τις περιγραφές οι μάρκες δεν θα τον σώσουν. Ούτε οι μετρήσεις. Ο ¨ηχος¨ που κυνηγάει το 95 % των ασχολούμενων με το "χόμπι" τον ξέρω καλά. Εκεί είναι το πρόβλημα, όχι πως (με ποιό τρόπο) αυτός θα επιτυγχάνονταν. Πρώτα μαθαίνουμε αυτό και μετά προχωράμε σε άλλα. Βέβαια εάν το ξέρεις αυτό πολλές φορές τα άλλα δεν χρειάζονται αλλά απλώς έπονται για να συμπληρώσουν. Το πιο γέλιο από όλα είναι η άποψή τους για τα δυναμικά.
Μπορεί να είχα στην άκρη του μυαλού τον... kanakiani που όλο υπόσχεται να μοιραστεί στοιχεία γι αβανταδόρικες συσκευές μέσω πμ... :biggrin:

Πρέπει όμως ως καλός συζητητής να διευκρινίσεις αν αναφέρεσαι σε οποιαδήποτε κατηγορία δυναμικών, ή ειδικά σε μικρο-δυναμικά... Ζητείται αυτό καθότι για την απόδοση σε μακροδυναμικές αντιθέσεις και κρουστικά μεταβατικά συμβάντα άμα η διαθέσιμη ωφέλιμη ισχύς δεν επαρκεί κατά τις στιγμιαίες κορυφώσεις , τότε θα έχουμε φαινόμενα αποκοπής που αλλοιώνουν τη ζωηρότητα στο μουσικό κομμάτι όσα και να υποσχόταν σε τέτοιους τομείς συγκεκριμένη ενισχυτική τοπολογία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.092
Reaction score
143.549
για την απόδοση σε μακροδυναμικές αντιθέσεις και κρουστικά μεταβατικά συμβάντα άμα η διαθέσιμη ωφέλιμη ισχύς δεν επαρκεί κατά τις στιγμιαίες κορυφώσεις , τότε θα έχουμε φαινόμενα αποκοπής που αλλοιώνουν τη ζωηρότητα στο μουσικό κομμάτι όσα και να υποσχόταν σε τέτοιους τομείς συγκεκριμένη ενισχυτική τοπολογία.
Πέραν τούτου, η έλλειψη σαμπ εγγυάται την αδυναμία απόδοσης των μακροδυναμικών αντιθέσεων, διότι, ως γνωστόν, σε όλα τα είδη της μουσικής, η μέγιστη στιγμιαία στάθμη των μακροδυναμικών αντιθέσεων βρίσκεται στο εύρος λειτουργίας των σαμπ, και σε συχνότητες που οι τυπικοί δορυφόροι αδυνατούν να βγάλουν τις απαιτούμενες max SPL στάθμες (συμπιέζουν), κι όσο "προσπαθούν" να τις βγάλουν, αυξάνονται τα επίπεδα παραμόρφωσης στο υπόλοιπο φάσμα που μπορούν να βγάλουν, λόγω καταπόνησης των μονάδων τους, μονάδες που δεν είναι "εξειδικευμένες" για τέτοιες αποστολές (υψηλά SPL εκεί κάτω στο φάσμα) όπως οι μονάδες των σαμπ.

Φυσικά οι τυπικοί ενισχυτές όταν κληθούν να βγάλουν τις ενεργοβόρες και βαττοβόρες μακροδυναμικές αυτές αντιθέσεις στις πρώτες οκτάβες, στραγγίζονται από ισχύ και ρεύματα, με αποτέλεσμα σοβαρή δυναμική συμπίεση λόγω πτώσης τάσης της τροφοδοσίας τους, και αύξηση των παραμορφώσεων.

Σε περιπτώσεις ενισχυτών χαμηλής ισχύος, προφανώς έχουμε τα φαινόμενα αποκοπής (κοινώς ψαλιδισμου) που αναφέρεις.

Μόνον με πολύ ικανά σαμπ είναι εφικτή η ασυμπίεστη απόδοση των μακροδυναμικών αντιθέσεων, και ταυτόχρονα η αναπαραγωγή του υπόλοιπου φάσματος με τις χαμηλότερες τιμές ολικής αρμονικής παραμόρφωσης και της ελάχιστης συμπίεσης.

Ταυτόχρονα, οι μικροδυναμικές αντιθέσεις, θα ευνοηθούν στην περίπτωση χρήσης σαμπ, διότι οι ενισχυτές των δορυφόρων, απαλλαγμένοι από το βαρύ φορτίο των χαμηλών συχνοτήτων, θα βγάλουν περισσότερο ασυμπιεστα αυτές τις λεπτές αντιθέσεις.

Φυσικά, η ύπαρξη ενεργής πολυενισχυσης συνδράμει περαιτέρω προς αυτόν τον σκοπό, την ασυμπιεστη και απαραμόρφωτη ανάδειξη των μικροδυναμικών αντιθέσεων σε όλο το φάσμα, καθώς κάθε δρόμος έχει το δικό του ενισχυτικό στάδιο, χωρίς υλικά παθητικού κρος στην πορεία, και δεν καταλαβαίνει ο ενισχυτής του Τουίτερ εάν έχει φόρτο ο ενισχυτής του μιντ, και ομοίως ο τρίτος ενισχυτής του γουφερ, και όλοι οι ανωτέρω ενισχυτές δεν παίρνουν πρέφα πόσο ζόρι τραβάνε οι ενισχυτές των σαμπ.

Επιπλέον, στην περίπτωση έλλειψης υλικών παθητικού κρος μεταξύ ενισχυτικών σταδίων και μεγαφώνων, αυξάνει γεωμετρικά το χρήσιμο damping factor του συνόλου του οδηγούμενου μιγαδικού φορτίου, με αποτέλεσμα την πλέον ασυμπίεστη ανάδειξη των μικροδυναμικών αντιθέσεων.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.092
Reaction score
143.549
Το πόσο σημαντική είναι η δυναμική συμπίεση των ενισχυτικών σταδίων εξ'αιτιας των υψηλών απαιτήσεων ισχύος κατά την αναπαραγωγή μακροδυναμικών και μικροδυναμικών αντιθέσεων, μπορούμε να το καταλάβουμε εμπειρικά με ακρόαση ηχείων κόρνας πολύ υψηλής ευαισθησίας, όπου η υψηλότατη αυτή ευαισθησία σημαίνει επάρκεια αναπαραγωγής αυτών των δυναμικών ακόμα και από ελάχιστη ισχύ (και λιγότερο από 1 βαττ αρκεί), όπου τα ηχεία αυτά μας "ακούγονται" πέραν του δέοντος "δυναμικά" έως "επιθετικά", και μας θυμίζουν "live".

Το όμοιο γίνεται αντιληπτό με ακρόαση ενός τυπικού ηχείου μέσης ευαισθησίας (~90dB/W/m) με έναν χαμηλής ισχύος ενισχυτή, συγκριτικά με έναν πολύ πολύ υψηλής ισχύος (πχ κανέναν επαγγελματικό crown, ή class D), όπου ο δεύτερος ακούγεται πιο "επιθετικός" σε σχέση με τον "στρογγυλεμένο" ("γλυκό" λεν οι ηλικιωμένοι χαϊεντάδες) πρώτο.

Επίσης μπορούμε να το καταλάβουμε και με κατανόηση των αρχών λειτουργίας, ξεκινώντας διάβασμα από το περίφημο white paper περί δυναμικής συμπίεσης της Westlake Audio, μιας φίρμας με μεγάλη παράδοση σε ηχεία κόρνας, και χρήση τους σε πολλά στούντιο μια κάποια εποχή, αλλά και με λύσεις για οικιακή αναπαραγωγή, με μεγάλα ηχεία πολλών δρόμων και με ενεργή πολυενίσχυση.

Δυστυχώς, η συντριπτική πλειοψηφία των ηχείων κόρνας πολύ υψηλής ευαισθησίας (>100 dB SPL/W/m) έχουν σημαντικά προβλήματα αυξημένης παραμόρφωσης (ενδοδιαμόρφωσης, περίθλασης, σκέδασης, κλπ) από αυτήν καθεαυτήν την κόρνα, αλλά ήταν ένας αξιοπρεπής συμβιβασμός στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, όπου οι μόνες διαθέσιμες ενισχυτικές βαθμίδες ήταν λυχνίες πολύ χαμηλής ισχύος (0,5 έως 3 βατ, σπανίως 5-6 βατ και πολύ σπανίως λίγο παραπάνω).

Βεβαίως τότε οι παραμορφώσεις ήταν γενικώς πολύ υψηλές, η απόδοση του φάσματος ήταν πετσοκομμενη στα άκρα ένθεν κι ένθεν, όπως και η πλειοψηφία των ηχογραφήσεων, οπότε ο συμβιβασμός της κόρνας και των παραμορφώσεών της, ήταν το λιγότερο που θα απασχολούσε οποιονδήποτε λογικό άνθρωπο.

Τότε οι διαθέσιμες εγγραφές είχαν πολύ μικρό δυναμικό εύρος, το sinad των οικιακών και επαγγελματικών σεταπ ήταν σαφώς πολύ <50 και οι στουντιακες εφαρμογές ελέγχου είχαν σοβαρά θέματα σε κάθε μετρήσιμη πτυχή, ενώ ο διαθέσιμος εξοπλισμός μετρήσεων της εποχής, φυσικά ήταν "παιδικός" σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα, όπως και η τεχνολογία υλικών γενικά.

Στην σημερινή πραγματικότητα του όντιο, για εγγυημένη συμπίεση μακροδυναμικών και μικροδυναμικών αντιθέσεων, η συνταγή της επιτυχίας είναι απλή, κι έγκειται στην χρήση παλαιού τύπου εξοπλισμού, δηλαδή:

1. Ενισχυτή λυχνίας χαμηλής ισχύος
2. Με μετασχηματιστή εξόδου
3. Με παθητικό 3-δρομο ηχείο μέτριας ευαισθησίας (< πραγματικών 95dB/W/m)
4. Χωρίς σαμπ.

Χρήσιμο sinad <50 εγγυημένα. Και πολύ λέω, αλλά είμαι στις καλές μου σήμερα, πίνω πολύ σπέσιαλ μονοποικιλιακό εσπρέσσο, πήγα το EV για αναβάθμιση software, έφαγα εξαιρετικό ταρτάρ χθες βράδυ, όλα βαίνουν θαυμάσια. 🤪

Ευνοϊκότερες συνθήκες λειτουργίας θα έχει στο ανωτέρω τετράπτυχο της αποτυχίας ένα ηχείο ενός δρόμου (με το αποκαλούμενο full range μεγάφωνο) και υψηλής ευαισθησίας, ασχέτως εάν ένα τέτοιο ηχείο έχει υποδεέστερες επιδόσεις στα άκρα του φάσματος, σα τα χρέπια τα ρεντέκο, την παράνομη αγάπη του νταποστ. 😎

Τολμώ να πω, ότι με ένα αξιοπρεπές full range μεγάφωνο σε ευμεγέθη καμπίνα κόρνας, μια ολιγόβαττη παραδοσιακή και πατροπαράδοτη σετ λυχνιακή υλοποίηση ωραίων ευάκουστων ευήλιων κλπ αρμονικών παραμορφώσεων, θα ακουστεί λίαν ευχάριστα σε κάνα κομμάτι παλιάς τζαζ σε χαμηλές μεταμεσονύχτιες στάθμες συνοδεία ενός εξαιρετικού Μάλτ στην συντριπτική πλειοψηφία των ηλικιωμένων χαϊεντάδων που ζουν ακόμα, εμού συμπεριλαμβανομένου, αλλά προφανώς πρόκειται για ένα χαζοάκουσμα του παρελθόντος, πλήρως ακατάλληλο για σύγχρονες μουσικές, ακόμα και με πολύ πετσοκομμενες απαιτήσεις και αμέτρητους συμβιβασμούς εκ μέρους του ονειροπαρμένου γέρου ιδιοκτήτη του. 😂😁

Αλλά έχει πλάκα. Μπορεί να φτιάξω ένα. 🤪
Να ακονίσω το κολλητήρι μου, να παίξω με καμπίνες και νέα software σχεδίασης κόρνας, να ανάψουν κάτι λυχνίες που έχω ξεχασμένες στη ντουλάπα, έχω κι ωραία τσοκ, αλλά θέλει χρόνο, είδωμεν..
 
Last edited:

Μηνύματα
18.996
Reaction score
22.867
Μπορεί να είχα στην άκρη του μυαλού τον... kanakiani που όλο υπόσχεται να μοιραστεί στοιχεία γι αβανταδόρικες συσκευές μέσω πμ... :biggrin:

Πρέπει όμως ως καλός συζητητής να διευκρινίσεις αν αναφέρεσαι σε οποιαδήποτε κατηγορία δυναμικών, ή ειδικά σε μικρο-δυναμικά... Ζητείται αυτό καθότι για την απόδοση σε μακροδυναμικές αντιθέσεις και κρουστικά μεταβατικά συμβάντα άμα η διαθέσιμη ωφέλιμη ισχύς δεν επαρκεί κατά τις στιγμιαίες κορυφώσεις , τότε θα έχουμε φαινόμενα αποκοπής που αλλοιώνουν τη ζωηρότητα στο μουσικό κομμάτι όσα και να υποσχόταν σε τέτοιους τομείς συγκεκριμένη ενισχυτική τοπολογία.
Με μεγάλη μου ευχαρίστηση να (ξανα)έλεγα ή να μπορούσα να το μεταδώσω τεχνικά (έαν αυτό γίνεται). Εγώ μόλις το ακούσω (π.χ. το δικό σου) θα σου έλεγα αμέσως. Τα δυναμικά δεν χωρίζονται σε μικροδυναμικά και μακροδυναμικά αυτά είναι τεχνική ορολογία.

Μπορώ και να στο περιγράψω και το έχω κάνει παλιά (άσχετα εάν δεν το θυμάσαι) αλλά τώρα δεν έχω καιρό. Ενα μόνο θα πω με λίγες λέξεις. Εάν νομίζεις ότι έχεις, εάν σε ενθουσιάζουν και καλείς τους φίλους σου για να μείνουν κάγκελο, εάν μπορείς να τα ξεχωρίσεις , εάν σου τραβούν έστω και την παραμικρή προσοχή (και αυτό το τελευταίο ισχύει γενικά σε όλα κιόλας) .... δεν τα έχεις.

Η τοπολογία που ανφέρεσαι έχει τα πιο καλά δυναμικά. Και αυτά τα έχουμε ξαναπεί. Εάν εσυ το πάιζεις με ηχείο ακατάλληλο δεν φταίει η τοπολογία. Και αυτά τα έχουμε πει. Για αυτό όπως βλέπεις δεν τα ξαναλέω. Πολλά έχω πει πολλές φορές αλλά ο κόμσος ...λέει αυτό που έχει μάθιει σαν παπαγάλος. Η κατηγορία ότι κάποιος δεν αλλάζει γνώμη αλλά και δεν μαθαίνει goes both ways.
 

D

Deleted member 50795

Guest
δηλαδή όσοι ακούνε μουσική σπίτι τους, κυνηγάνε να πιάσουν lifelike music dynamics, για να τους απασχολούν τόσο αυτά τα θέματα?..:geek:
 

Μηνύματα
18.996
Reaction score
22.867
δηλαδή όσοι ακούνε μουσική σπίτι τους, κυνηγάνε να πιάσουν lifelike music dynamics, για να τους απασχολούν τόσο αυτά τα θέματα?..:geek:
Εμένα λες ; Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Ιδίως στα δυναμικά. Το μόνο που μπορείς είναι να είναι ϊσορροπημένα" στην "εξέλιξη" τους χρονικά και μεταξύ τους και σε όλο το φάσμα και να σου δημιουργούν ένα ιλούσιον, μια αίσθηση δυναμικών. Αυτό είναι πιο σηαντικό απο το άλλο που ¨λένε" για δυναμικά. Τώρα έαν έχεις π.χ. και σωστούς ή μεγαλύτερους όγκους ... είναι πάλι άλλη η αίσθηση (μειώνεται, αυτό που νομίζεις ώς δυναμικά και έχεις μάθει να το θεωρείς σωστό). Τεχνικα τα ξέρει ο Bhutia. Εγώ εάν δεν το ακούσω δεν μπορώ να πω. Μπορεί να έχει κάποιο σύστημα δυναμικά και να μην είναι καλό, να μην σου αρέσει. Πρέπει όλα να είναι σε ισορροπία (και με τα δυναμικά). Αλλιώς ακούς Χαι Φαι εγκεφαλικά και όχι μουσική. Το οικονομικό δεν έχει σχέση. Σίγουρα έχουν συμβολή στην αίσθηση της ροής της μουσικής και σίγουρα δεν πρέπει να ξεχωρίζουν. Επίσης δεν κουράζουν. Είναι πως θέλει να το κάνει και ο κατασκευαστής να ακούγεται. Ανάλογα και σε ποιό είδος κοινού απευθύνεται.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.733
Μηνύματα
3.025.442
Members
38.488
Νεότερο μέλος
nikpapageo
Top