JVC 4K DLA-NX9 DLA-N7 DLA-N5


Μανώλης Κ.

Calibrator! Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.089
Reaction score
2.065
H
Επειδή δεν καταλαβαίνω σχεδον τίποτα από όσα γράφετε, όπως κάποιοι άλλοι στον ήχο δηλαδη :tongue:, να ρωτήσω απλά.
Ν7 ή τον Samsung short throw?

Υπέρ-κατά; Θόρυβος απο τους δυο σε HDR?
Θόρυβος ειναι το πρώτο στοιχείο που ζητάς μάλλον και μετα η ολική απόδοση του μηχανήματος.
Κανω λάθος σε κάτι;
Υποθέτω ,τι ακτινοβολία έχει μια λάμπα και τι ένα πάνελ led?
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Θόρυβος ειναι το πρώτο στοιχείο που ζητάς μάλλον και μετα η ολική απόδοση του μηχανήματος.
Κανω λάθος σε κάτι;
Σωστά.
Αν δεν είχε θόρυβο στο HDR o Epson, δεν θα τον άλλαζα για πολλά χρόνια
 

billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.518
Reaction score
5.704
Ναι δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι τέτοιο εκεί έξω. Σίγουρα θα ήταν ένα χρήσιμο διάγραμμα, το οποίο θα με ενδιέφερε.
Μιλούσα με το Μανώλη νωρίτερα κι ανακάλεσα μια στιγμή, όταν είχε επισκεφτεί το νησί πριν κάποια χρόνια.
Μόλις είχα πάρει τον jvc 7000, με ελάχιστες ώρες στη λάμπα του κι αναμορφικό. Πρέπει να τον τερματίσαμε (high lamp, ανοικτή ίριδα).
Θυμάμαι, μετά από σκοτεινό πλάνο σε ένα δωμάτιο σχετικά καλά φροντισμένο για ανακλάσεις, να ενοχλούμαστε πάρα πολύ απ' το φως. Ήταν κουραστικό κι εκφράσαμε κι οι 2 τη δυσφορία μας. Να ήταν 130-150 nits; Όχι παραπάνω.
Εύκολα όσο πιάνει συνήθως η Oled.
Εδώ μετρήσεις σε διάφορα παράθυρα. Σε 100% λευκό παράθυρο η μέση Oled πιάνει 130-170 nits. Η αίσθηση δεν είχε καμία σχέση.
Δεν ξέρω αν γίνεται κατανοητό. Αυτή την ενόχληση που περιγράφεις την έχω νιώσει αρκετές φορές σε βιντεοπροβολέα, ποτέ σε τηλεοραση, σε οποιεσδήποτε συνθήκες,.

Χαλαρά ότι πιο σπαστικό να έχεις πολύ φωτεινό προβόλι, ειδικά σε φροντισμένο και δαρμένο (μαύρο) χώρο :D
Στα 200nits περίπου σε φωτεινή σκηνή σειράς φώτιζε ο χώρος λες και έχω ανοίξει όλα τα παράθυρα έχει ήλιο κόντρα ακριβώς και έχω βάλει και φωτιστικά που βάζουμε σε μεγάλες εκκλησίες στους γάμους :D
Πέραν του ο εντελώς σε κάθε σπιθαμή μαύρος ματ χώρος φώτισε όπως δεν είχε φωτίσει ξανά ποτέ, η κοπέλα μου που έχει ας πούμε ελάχιστα φωτοευαισθησία έκλεισε αρκετές φορές τα μάτια της λόγω φωτεινότητας στη σκηνή.

Το ίδιο υλικό, με το προβόλι καλορυθμισμένο στα 110nits και tone mapped by madVR έδειχνε και όπως πρέπει, και δίχως να κλείνουμε μάτια, και δίχως το μαύρο δωμάτιο να εμφανίζει τα περιεχόμενά του.
Εσύ και η οθόνη προβολής, τα υπόλοιπα στο σκοταδάκι τους.
 

Μανώλης Κ.

Calibrator! Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.089
Reaction score
2.065
Υποθέτω ,τι ακτινοβολία έχει μια λάμπα και τι ένα πάνελ led?
Δεν υπάρχει αντινοβολία. Το πρόβλημα υπάρχει στις υπεριώδες ακτίνες και συγκεκριμένα του μπλέ. χρωμάτος.
 

Μανώλης Κ.

Calibrator! Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.089
Reaction score
2.065
Καθόλου δε θα με χαλάσει εάν με τύφλωσει ακτίνα ηλίου, ακτίνα λέιζερ... Αυτό ψάχνω άστο....
Το έχω διαβάσει πολλές φορές και προσπαθώ να το καταλάβω.
Σε μία προβολή αυτό που μετρά δεν είναι το φως (όχι οτι φυσικά δεν παίζει σημαντικό ρόλο) αλλά το Ansi. Πόσο κοντραστάτη θα είναι η εικόνα μας. Το ansi contrast είναι ένας λόγος με αριθμητή την φωτεινόττα και παρανομαστή το επίπεδο του μαύρου. Αρα όσο καλύτερο μαυρο έχουμε τόσο καλύτερο κοντραστ και δυναμική περιοχή.

Εάν δεν μπορούμε να αντέξουμε την αλήθεια αλλά τη συμπιεσμένη της μορφή τότε φταίει η όραση μας, τα έχω πει νομίζω.... Αντεχουμε την αλήθεια στις λίγες ιντσες ενώ όχι στις πολλές;
Πια είναι η ασυμπίεστη και ποια η συμπιεσμένη αλήθεια;
Για εμένα ασυμπίεστη είναι εικόνα που βλέπω έξω στον δρόμο από το παράθυρο μου, ασυμπίεστο είναι το πράσινο των δέντρων ή το κόκκινο της τομάτας.
Αυτην την πληροφορία που αποκωδικοποιεί το μάτι μου εγω θα μπορουσα να την χαρακτηρίσω ασυμπίεστη.

Οτι καταγραφεται ειναι με τον εναν η άλλο τροπο είναι συμπιεσμένη. Από την αρχη (καμερα) εως και το τέλος (μέσο προβολής).
Κάνω λάθος κάπου στο σκεπτικό μου, το οποίο είναι βασισμένο στην δική σου τοποθέτηση;
 


Μανώλης Κ.

Calibrator! Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.089
Reaction score
2.065
@Μανώλης Κ. @loggeo μην με ξεχάσετε και μείνω με την απορία
όχι .. απλά πρεπει να απαντήσω και στα προγούμενα..


Καταρχήν η αναφορά στην καμπύλη Fletcher Munson το οποίο είναι ένα γράφημα που απεικονίζει το φαινόμενο της ανθρώπινης ακοής κατά το οποίο όταν ακούμε ένα μουσικό περιεχόμενο, καθώς η πραγματική ένταση αλλάζει, η αντιληπτή ένταση που ακούει ο εγκέφαλός μας θα αλλάξει με διαφορετικό ρυθμό, ανάλογα με τη συχνότητα, κάτι αντίστοιχο, από όσο γνωρίζω, δεν υπάρχει για το ανθρώπινο μάτι.

Στο κομμάτι της διαφοροποίησης στην ένταση του φωτισμού ξεκινάτε από λάθος βάση, κατά την ταπεινή μου γνώμη.

Μία τηλεόραση, ένα monitor, μετριέται πάντα είτε fL(foot lamberts) είτε σε nits (cd/m2). Η μέτρηση του γίνετε με αυτό τον τρόπο γιατί η εκπομπή του φωτός είναι απ΄ευθείας από το panel.

Έναν προβολέα τον μετράμε πάντα σε Lumens τα οποία μετατρέπονται σε fL ή nits.
Για να γίνει κάτι τέτοιο όμως πρέπει να ξέρουμε το εμβαδό της επιφάνειας και το gain της οθόνης.
Άρα μιλάμε για δυο διαφορετικούς τρόπους μέτρησης. Luminance και in luminance.

Ας πάρουμε μια τηλεόραση 65 ιντσών με λευκό 100% full field patterns, και για το παράδειγμα μετράμε 100 nits φωτεινότητα. Μια φωτεινότητα που θεωρείτε ιδανική για θέαση, ασχέτως εάν σε πολύ κόσμο φαντάζει πολύ σκοτεινή.

Ας θεωρήσουμε όμως για το παράδειγμα μας και μόνο ότι αυτή είναι η φωτεινότητα που θα θεωρήσουμε ως φωτεινότητα αναφοράς.

Η μέτρηση γίνετε πάνω στο panel (incontact) και έτσι αναφέρετε όπου και να ψάξετε. Δεν έχουμε μετρήσει ποτέ μα ποτέ πόση φωτεινότητα μας δίνει μια τηλεόραση στην θέση θέασης. Και σαν απόσταση θέασης θεωρούμε την ιδανική που είναι από 30 έως και 45 μοίρες.

Αντίστοιχα ένας προβολέας σε 120 ίντσες οθόνη με gain 1 και φωτεινότητα 312 lux αντιστοιχεί πάλι σε φωτεινότητα μέσω μετατροπής σε 100 nits.

Με μόνη διαφορά ότι στην περίπτωση της οθόνης έχουμε 365 Lumens ενώ στην περίπτωση του προβολέα έχουμε 1238 Lumens.

Αυτήν την διαφορά βλέπει το μάτι μας. Επίσης πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση και το FOV του καθενός από εμάς όπως επίσης το θέμα της κακής όρασης με βοήθεια ή όχι (γυαλιά ή φακούς επαφής) η οποία βοήθεια περιορίζει την περιφερειακή όραση.

Η πολύ υψηλή φωτεινότητα μπορεί να προκαλέσει σε βάθος χρόνου πρόβλημα στα μάτια μας και γιαυτό προτείνετε όταν ο προβολέας η τηλεόραση μας είναι πολύ φωτεινή, στο δωμάτιο να υπάρχει ένα ελάχιστο φως.

Και κάτι ακόμη, Σε κανονικό φωτισμό, η κόρη του ανθρώπινου ματιού έχει διάμετρο περίπου 3-4 χιλιοστά, σε έντονο φως ή κόρη έχει διάμετρο περίπου 1,5 χιλιοστά, ενώ σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού διαστέλλεται σε διάμετρο περίπου 8 χιλιοστών.

(Lemp & Snell., 1997, Ψύλλας., 1994).

Καταλαβαίνεται από τα παραπάνω ότι το μάτι σε έντονα ερεθίσματα δεν εχει πολλά περιθώρια προστασίας.
Σωστά.
Αν δεν είχε θόρυβο στο HDR o Epson, δεν θα τον άλλαζα για πολλά χρόνια
Για εσενα η απαντηση ειναι μετατροπη από HDR σε SDR.
Η λάμπα θα παίζει στο medium mode.
Ένας short throw προβολέας όσο ήσυχος και να είναι, επειδ΄σε ξέρω, θα σου χαλάει την εμπροσθια ακουστική αίσθηση ηρεμιας που θες.

Ακόμη δε εχω τελειώσει με τον Samsung για να έχω τεκμηριωμένη άποψη περί θορύβου.
 
Last edited:


loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.248
Reaction score
8.765
όχι .. απλά πρεπει να απαντήσω και στα προγούμενα..


Καταρχήν η αναφορά στην καμπύλη Fletcher Munson το οποίο είναι ένα γράφημα που απεικονίζει το φαινόμενο της ανθρώπινης ακοής κατά το οποίο όταν ακούμε ένα μουσικό περιεχόμενο, καθώς η πραγματική ένταση αλλάζει, η αντιληπτή ένταση που ακούει ο εγκέφαλός μας θα αλλάξει με διαφορετικό ρυθμό, ανάλογα με τη συχνότητα, κάτι αντίστοιχο, από όσο γνωρίζω, δεν υπάρχει για το ανθρώπινο μάτι.

Στο κομμάτι της διαφοροποίησης στην ένταση του φωτισμού ξεκινάτε από λάθος βάση, κατά την ταπεινή μου γνώμη.

Μία τηλεόραση, ένα monitor, μετριέται πάντα είτε fL(foot lamberts) είτε σε nits (cd/m2). Η μέτρηση του γίνετε με αυτό τον τρόπο γιατί η εκπομπή του φωτός είναι απ΄ευθείας από το panel.

Έναν προβολέα τον μετράμε πάντα σε Lumens τα οποία μετατρέπονται σε fL ή nits.
Για να γίνει κάτι τέτοιο όμως πρέπει να ξέρουμε το εμβαδό της επιφάνειας και το gain της οθόνης.
Άρα μιλάμε για δυο διαφορετικούς τρόπους μέτρησης. Luminance και in luminance.

Ας πάρουμε μια τηλεόραση 65 ιντσών με λευκό 100% full field patterns, και για το παράδειγμα μετράμε 100 nits φωτεινότητα. Μια φωτεινότητα που θεωρείτε ιδανική για θέαση, ασχέτως εάν σε πολύ κόσμο φαντάζει πολύ σκοτεινή.

Ας θεωρήσουμε όμως για το παράδειγμα μας και μόνο ότι αυτή είναι η φωτεινότητα που θα θεωρήσουμε ως φωτεινότητα αναφοράς.

Η μέτρηση γίνετε πάνω στο panel (incontact) και έτσι αναφέρετε όπου και να ψάξετε. Δεν έχουμε μετρήσει ποτέ μα ποτέ πόση φωτεινότητα μας δίνει μια τηλεόραση στην θέση θέασης. Και σαν απόσταση θέασης θεωρούμε την ιδανική που είναι από 30 έως και 45 μοίρες.

Αντίστοιχα ένας προβολέας σε 120 ίντσες οθόνη με gain 1 και φωτεινότητα 312 lux αντιστοιχεί πάλι σε φωτεινότητα μέσω μετατροπής σε 100 nits.

Με μόνη διαφορά ότι στην περίπτωση της οθόνης έχουμε 365 Lumens ενώ στην περίπτωση του προβολέα έχουμε 1238 Lumens.

Αυτήν την διαφορά βλέπει το μάτι μας. Επίσης πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση και το FOV του καθενός από εμάς όπως επίσης το θέμα της κακής όρασης με βοήθεια ή όχι (γυαλιά ή φακούς επαφής) η οποία βοήθεια περιορίζει την περιφερειακή όραση.

Η πολύ υψηλή φωτεινότητα μπορεί να προκαλέσει σε βάθος χρόνου πρόβλημα στα μάτια μας και γιαυτό προτείνετε όταν ο προβολέας η τηλεόραση μας είναι πολύ φωτεινή, στο δωμάτιο να υπάρχει ένα ελάχιστο φως.

Και κάτι ακόμη, Σε κανονικό φωτισμό, η κόρη του ανθρώπινου ματιού έχει διάμετρο περίπου 3-4 χιλιοστά, σε έντονο φως ή κόρη έχει διάμετρο περίπου 1,5 χιλιοστά, ενώ σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού διαστέλλεται σε διάμετρο περίπου 8 χιλιοστών.

(Lemp & Snell., 1997, Ψύλλας., 1994).

Καταλαβαίνεται από τα παραπάνω ότι το μάτι σε έντονα ερεθίσματα δεν εχει πολλά περιθώρια προστασίας.


Για εσενα η απαντηση ειναι μετατροπη από HDR σε SDR.
Η λάμπα θα παίζει στο medium mode.
Ένας short throw προβολέας όσο ήσυχος και να είναι, επειδ΄σε ξέρω, θα σου χαλάει την εμπροσθια ακουστική αίσθηση ηρεμιας που θες.

Ακόμη δε εχω τελειώσει με τον Samsung για να έχω τεκμηριωμένη άποψη περί θορύβου.
Respect :hi:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.672
Reaction score
28.012
Και αυτό το post του @Μανώλης Κ. στην ουσία δείχνει ότι δεν κάνει calibration τον προβολέα αλλά την οθόνη.
Προσπαθεί με τα κατάλληλα εργαλεία να ρυθμίσει σωστά την οθόνη σύμφωνα με τις δυνατότητες του προβολέα.

Το συγκεκριμένο post είναι μια εξαιρετική απάντηση σε όσους λένε ακόμα ότι η οθόνη δεν κάνει τίποτα. Σίγουρα υπάρχει ακόμα αυτή η άποψη.
 

Μηνύματα
7.237
Reaction score
4.617
Η οθόνη πρέπει να αντιμετωπίζεται όπως και ο προβολέας .
Δεν είναι τυχαίο που η stewart σε ρωτάει τι προβολέα έχεις για να δου προτείνει οθόνη .
Επειδή δεν καταλαβαίνω σχεδον τίποτα από όσα γράφετε, όπως κάποιοι άλλοι στον ήχο δηλαδη :tongue:, να ρωτήσω απλά.
Ν7 ή τον Samsung short throw?

Υπέρ-κατά; Θόρυβος απο τους δυο σε HDR?
Ίσως η απάντηση στο ερώτημα σου να είναι κρατάς επσον και αγοράζεις λουματζεν .
Και θα ξεζουμισεις τον επσον και θα ρίξεις τον θόρυβο λόγω ότι θα παίζεις στην μεσαία σκάλα με την μετατροπή hdr
2020 σε sdr 2020.
Χώρια ότι θα σου μείνει και στον επόμενο προβολέα όταν έρθει η ώρα να τον αντικαταστήσεις.
Εάν κατέβεις Αθήνα πολύ ευχαρίστως να έρθεις να δεις το δικό μου σετ απ για να καταλάβεις τι εννοώ
 
Last edited:



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Και αυτό το post του @Μανώλης Κ. στην ουσία δείχνει ότι δεν κάνει calibration τον προβολέα αλλά την οθόνη.
Προσπαθεί με τα κατάλληλα εργαλεία να ρυθμίσει σωστά την οθόνη σύμφωνα με τις δυνατότητες του προβολέα.

Το συγκεκριμένο post είναι μια εξαιρετική απάντηση σε όσους λένε ακόμα ότι η οθόνη δεν κάνει τίποτα. Σίγουρα υπάρχει ακόμα αυτή η άποψη.
Φίλε μου, οι φελλοί θα επιμένουν ότι δε χρειάζεται καλιμπράρισμα, ούτε στην εικόνα ούτε στον ήχο, με μια καλή επιλογή καλωδίου ρεύματος, όλα είναι τέλεια.

Τιδεγκαταλαβαινεις
 


loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.248
Reaction score
8.765
Το έχω διαβάσει πολλές φορές και προσπαθώ να το καταλάβω.
Σε μία προβολή αυτό που μετρά δεν είναι το φως (όχι οτι φυσικά δεν παίζει σημαντικό ρόλο) αλλά το Ansi. Πόσο κοντραστάτη θα είναι η εικόνα μας. Το ansi contrast είναι ένας λόγος με αριθμητή την φωτεινόττα και παρανομαστή το επίπεδο του μαύρου. Αρα όσο καλύτερο μαυρο έχουμε τόσο καλύτερο κοντραστ και δυναμική περιοχή.
Μια διευκρίνιση ως προς την ορολογία, γιατί αρκετοί θα παρεξηγήσουν τον όρο "Ansi" και θα μπούμε στο φαύλο κύκλο dlp-lcd κλπ.
Ansi contrast νοείται η μέτρηση λευκού-μαύρου σε σκακιέρα και φυσικά έχουμε γράψει για τις επιδόσεις των dlp.
Το ADL (Average Display Luminance-μέση φωτεινότητα προβολικού) είναι αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο και ανταποκρίνεται στον ορισμό που έδωσε ο Μανώλης.
Το ADL ενός Ansi Contrast pattern είναι 50%, δηλαδή η μέση φωτεινότητα στην οθόνη είναι 50%.
Το on/off contrast πάλι μας δείχνει τις επιδόσεις του προβολέα σε 0% ADL.

Δώστε τώρα βάση σε αυτό που απομόνωσα (link):

The average ADL of movies is circa 8% – 9.6%. About 11% of video content resides under 1% ADL; 50% within the range 0% - 5% ADL; and 90% within the range 0% - 20% ADL, making this range to be the most important.

Ακόμα πιο χρήσιμο link.

'Άλλη χρήσιμη πληροφορία. Τόσο οι Sony, όσο και οι Epson προβολείς, μετά το 2-3% ADL ξεπερνάνε σε επιδόσεις contrast τους JVC. Όσο μάλιστα ανεβαίνει το ADL, η ψαλίδα ανοίγει.
Από ένα σημείο και μετά αυτή η διαφορά σε ειδικές συνθήκες μπορεί και να γίνει αντιληπτή.
Το θέμα είναι ότι κάτω του 1% ADL ο JVC είναι 5-10 φορές πιο κοντραστάτος σε σχέση με τους άλλους, δημιουργώντας αυτήν την εντύπωση που έχουμε.
Τα πλεονεκτήματα του είναι πιο εύκολα φανερά να το πούμε έτσι.

Θα ζούσα άνετα με έναν Sony αν είχα εγγυήσεις ότι δε θα εκφυλιστούν τα panel του κι ότι θα κάλυπτε το dci όπως ο jvc. Επίσης είναι πολύ σημαντικό για τη συντριπτική πλειοψηφία των users το δυναμικό tone mapping που δίνει ο JVC, αν δε θέλουν να μπλέξουν με έξτρα έξοδα και μπελάδες με madvr και lumagen.

Για τον Epson δε θα κάνω ακόμα αναφορές, γιατί δεν υπάρχει 4k μηχάνημα.

@Dimifoot άσε τους θορύβους και διάβασε καλά!!!! :roflmao:
 


billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.518
Reaction score
5.704
Καταρχήν η αναφορά στην καμπύλη Fletcher Munson... κάτι αντίστοιχο, από όσο γνωρίζω, δεν υπάρχει για το ανθρώπινο μάτι.
Δεν νομίζω πως μπορεί να υπάρξει κι όλας (ούτε εγω έχω δει κάτι αντίστοιχο προφανώς) γιατί η όρασή μας έχει "πολλές μεταβλητές"... προσαρμώζεται στις συνθήκες φωτισμού, προσαρμώζεται στο εκάστοτε "ασυμπίεστο" dynamic range στην φύση ( το οποίο φυσικό dynamic range ξεπερνάει κατά πολύ και τις κάμερες μας και τα μέσα απεικόνισης μας ).
Επηρεάζεται επίσης από το μέγεθος των στοιχείων με φωτεινότητα στα άκρα του όποιου dynamic range βλέπουμε/λαμβάνουμε ( άλλη συμπεριφορά όταν έχεις έναν ολόκληρο ωκεανό να γυαλίζει στα 50.000nits και άλλο όταν ρίχνεις μια ματιά μέσα σε σκοτεινό πηγάδι που στον πάτo έχει έναν φακό που σου ρίχνει 30.000nits σε ακτίνα διαμέτρου 15 εκατοστών, κ.ο.κ. ).

Το έχω διαβάσει πολλές φορές και προσπαθώ να το καταλάβω.
Σε μία προβολή αυτό που μετρά δεν είναι το φως (όχι οτι φυσικά δεν παίζει σημαντικό ρόλο) αλλά το Ansi. Πόσο κοντραστάτη θα είναι η εικόνα μας. Το ansi contrast είναι ένας λόγος με αριθμητή την φωτεινόττα και παρανομαστή το επίπεδο του μαύρου. Αρα όσο καλύτερο μαυρο έχουμε τόσο καλύτερο κοντραστ και δυναμική περιοχή.

Ποια είναι η ασυμπίεστη και ποια η συμπιεσμένη αλήθεια;
Για εμένα ασυμπίεστη είναι εικόνα που βλέπω έξω στον δρόμο από το παράθυρο μου, ασυμπίεστο είναι το πράσινο των δέντρων ή το κόκκινο της τομάτας.
Αυτην την πληροφορία που αποκωδικοποιεί το μάτι μου εγω θα μπορουσα να την χαρακτηρίσω ασυμπίεστη.

Οτι καταγραφεται ειναι με τον εναν η άλλο τροπο είναι συμπιεσμένη. Από την αρχη (καμερα) εως και το τέλος (μέσο προβολής).
:)
Και για κάποιους που δεν έχουν τις βασικές γνώσεις ακόμα ή δεν τις έχουν καταλάβει καλά, το Dynamic Range ( η "ουσία" του HDR ) είναι ο ας πούμε ο λόγος του στοιχείου που έχει το μέγιστο επίπεδο φωτεινότητας και το στοιχείο με το ελάχιστο επίπεδο φωτεινότητας.
Στην φωτογραφία το δυναμικό εύρος ( dynamic range ) το μετράμε σε stops.
10 stops μπορεί να είναι το δυναμικό εύρος (δίνω απλά νούμερα ως παράδειγμα για να είναι ευκολονόητο) σε μια σκηνή που έχουμε φωτεινη πηγή στην εικόνα στα 1024nits και το πιο σκοτεινό μας στοιχείο είναι στα 1nits...
10 stops όμως μπορεί να είναι και το 102.4nits φωτεινότερο στοιχείο, και 0.1nits σκοτεινότερο στοιχείο.
Στους προβολείς προφανώς και μας συμφέρει να βαθαίνει το μαύρο παρά να ανεβαίνει η μέγιστη φωτεινότητα.
 



Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.714
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top