JVC 4K DLA-NX9 DLA-N7 DLA-N5

loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.243
Reaction score
8.740
Έχω μια σχετικά οικονομική ολεντ της Ελ τζι, κερβντ, νομίζω 55" ή 60"-αρα, στο σαλόνι. Είχε 1.200€ ή κάτι τέτοιο. Μπορεί 1.500 δε θυμάμαι καλά.

Έχω κάνει βασικό καλιμπράρισμα.

Ο 7-ρης έχει πιο εκτυφλωτικό λευκό, πολύ περισσότερη πληροφορία στο μαύρο, και συνολικά καμία σχέση στην ποιότητα εικόνας σε οποιαδήποτε ταινία, ούτε για αστείο δε πλησιάζει τον προβολέα η ολεντ αυτή..

Ούτε για πλάκα όμως. Ανέκδοτο.
Εντάξει νομίζω ότι υπερβάλεις λίγο. :)
Εγώ πάλι έχω 2 panasonic Oled. :roflmao:
Εννοείται πως αν βλέπαμε μια Oled στις ίντσες της οθόνης που προβάλουμε θα μαζεύαμε σαγόνια απ' το πάτωμα.
Αλλά δε θα δούμε σύντομα. Και δε με καλύπτουν οι 83΄΄.
Άσε που σκέφτομαι κι αν θα μου κάνει τόση κινηματογραφική αίσθηση με το γυαλί μπροστά...
 


loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.243
Reaction score
8.740
Η πραγματική διαφορά σε φωτεινότητα ανάμεσα σε n7 και n9 δεν είναι αυτή που φαντάζεσαι. Είναι αρκετά κοντά οι δύο προβολείς σε καλιμπραρισμένα lumens.
Η ονομαστική διαφορά προκύπτει απ' το μεγαλύτερης διαμέτρου φακό του Ν9 και μόνο. Ανάλογα του τρόπου τοποθέτησης μπορεί να μη φανεί καν.

Θεωρώ ότι το Projection stacking είναι μια μ@λ@κι@ και μισή, καθώς εισάγει πολλές παθογένειες στην εικόνα.

Κατά τ' άλλα θα πρέπει να κρατήσουμε κατά νου ότι οι προβολείς αποτελούν μια ξεχωριστή κατηγορία όσον αφορά το tone mapping και δεν πρέπει να τους δούμε με την ίδια λογική που βλέπουμε τις τηλεοράσεις.
Μια τόσο μεγάλη εικόνα δε χρειάζεται τόσα Lumens.
Οι κινηματογράφοι dolby έχουν προβολείς καλιμπραρισμένους στα 107 nits.

Συμφωνώ με την παρατήρηση ότι όσο πιο χαμηλή είναι η φωτεινότητα του προβολέα, τόσο πιο συμπιεσμένο είναι κάτι.
Αυτό το κάτι μπορεί να είναι τα highlights στα ψηλά ire, μπορεί να είναι και detail στα χαμηλά προκειμένου να εξασφαλίσουμε headroom για τα highlights.

Με τη λογική αυτή θα περίμενε κανείς ότι όσο περισσότερο φως έχουμε τόσο καλύτερα. Ναι, αλλά όχι εις βάρος του κοντραστ και του black level. Δε θέλουμε να χάσει η εικόνα το pop που έχει και το γνωστό black floor των jvc.

Ευτυχώς τα πράγματα έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό και βλέπουμε την αξία του δυναμικού tone mapping.
Είναι ουσιαστικά μια σειρά από αλγόριθμους που μεταβάλουν το gamma και φέρνουν τη φωτεινότητα σε χορταστικό επίπεδο χωρίς να σκοτώνουν το κοντράστ. Παράλληλα υπάρχουν τεχνικές ανάκτησης πληροφορίας για το Shadow detail και τα χαμένα highlight (μέγας είσαι madvr).

Οι τελικές επιλογές έχουν να κάνουν με την καλύτερη ισορροπία της εικόνας και τις προσωπικές προτιμήσεις.
Οι περισσότεροι enthusiasts και επαγγελματίες calibrators προβολέων καταλήγουν σε μια τιμή φωτεινότητας από 80-120 nits (εφόσον έχουν τη δυνατότητα).

Προσωπικά είμαι στα 107 nits, αλλά δε θα με πείραζε να κατέβω κι άλλο για να πάρω λίγο ακόμα κοντράστ.
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Εντάξει νομίζω ότι υπερβάλεις λίγο. :)
Εγώ πάλι έχω 2 panasonic Oled. :roflmao:
Εννοείται πως αν βλέπαμε μια Oled στις ίντσες της οθόνης που προβάλουμε θα μαζεύαμε σαγόνια απ' το πάτωμα.
Αλλά δε θα δούμε σύντομα. Και δε με καλύπτουν οι 83΄΄.
Άσε που σκέφτομαι κι αν θα μου κάνει τόση κινηματογραφική αίσθηση με το γυαλί μπροστά...
Σε αυτο ναι , εαν φτασουν ακομη υψηλοτερα τη φωτεινοτητα μπορει και να μη χρειαστουν tonemapping... :whistling:
Παρολα αυτα αλλο να συμπιεσεις στα 700 νιτς αλλο στα 100...
Τα περι κινηματογραφικης αισθησης ειναι για εμας τους ρομαντικους* ,αλλωστε το πως βλεπουμε και αντιλαμβανομαστε χρωματα δεν εχει ξεκαθαριστει πληρως ...δε θα υπηρχει η gamma** καν...
*Οπως τα πικαπ και οι λαμπατοι συμπιεζουν και αρεσουν σε καποιους ενα τετοιο πραμα...
H λογικη του στακιν ειναι πανω στην ιδια λογικη ευθυγραμμισης των πανελς ενος lcd προβολεα ,αθροιζοντας δυο προβολεις εδω ομως αφου ενας δε μπορει να διαχειριστει τοσο φως .
Εαν στην πραξη δεν εχει υλοποιηθει σωστα η εχει περισσοτερα μειονεκτηματα πασο...καποιοι το κανουν ομως αρα ειναι και εδω θεμα προσωπικου γουστου;;
Τις προαλλες συζητουσα με φιλο και μου ελεγε οτι θελει να φτιαξει την εικονα με μια πρασινιλα και τους διαλογους να βγαζουν αυτον τον αντιλαλο οπως εβλεπε στον κινηματογραφο 80ς:party:
Ο προβολεας ειναι ενα ελλατωματικο μεσο προβολης αφου δε μπορει να αξιοποιησει ολη την πληροφορια και χρειαζεται μεσα συμπιεσης για να προσαρμοστει, οι δε καλιμπρατορες δε μπορουν να κανουν κιαλλιως αφου αυτα τα εργαλεια εχουν για αυτο το μεσο...
οι δε κινηματιγραφοι το που ειναι καλιμπραρισμενοι επισης δεν λεει τιποτε αφου δεν εχουν να επιδειξουν τιποτε αξιοπρεπη περαν του μεγεθους ....
Εαν δεν αντεχουμε τη δυναμικη μιας εικονας στο πραγματικο της μεγεθος ασυμπιεστη σε πολλες ιντσες μπορει και να ισχυει αφου ειμαστε ελλατωματικα ως προς την οραση οντα ,** δεν βλεπουμε αναλογικα...
Eαν τωρα ελεγες για 80 ιντσες τηλεοραση οτι μπορει να δεις χωρις να στραβωθεις πριν κατι χρονια θα σε περναγαν για τρελλο. Δε βλεπω τωρα που χωνεψαμε τις 80 γιατι οχι τις 100+;
Το μονο μειονεκτημα της μεγαλης τηλεορασης ειναι στο οτι δε μπορει να αντικατατησει μια ηχοπερατη :party:
Το εκανα το κομματι μου ετσι;:laugh:
 

loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.243
Reaction score
8.740
Σε αυτο ναι , εαν φτασουν ακομη υψηλοτερα τη φωτεινοτητα μπορει και να μη χρειαστουν tonemapping... :whistling:
Παρολα αυτα αλλο να συμπιεσεις στα 700 νιτς αλλο στα 100...
Τα περι κινηματογραφικης αισθησης ειναι για εμας τους ρομαντικους* ,αλλωστε το πως βλεπουμε και αντιλαμβανομαστε χρωματα δεν εχει ξεκαθαριστει πληρως ...δε θα υπηρχει η gamma** καν...
*Οπως τα πικαπ και οι λαμπατοι συμπιεζουν και αρεσουν σε καποιους ενα τετοιο πραμα...
H λογικη του στακιν ειναι πανω στην ιδια λογικη ευθυγραμμισης των πανελς ενος lcd προβολεα ,αθροιζοντας δυο προβολεις εδω ομως αφου ενας δε μπορει να διαχειριστει τοσο φως .
Εαν στην πραξη δεν εχει υλοποιηθει σωστα η εχει περισσοτερα μειονεκτηματα πασο...καποιοι το κανουν ομως αρα ειναι και εδω θεμα προσωπικου γουστου;;
Τις προαλλες συζητουσα με φιλο και μου ελεγε οτι θελει να φτιαξει την εικονα με μια πρασινιλα και τους διαλογους να βγαζουν αυτον τον αντιλαλο οπως εβλεπε στον κινηματογραφο 80ς:party:
Ο προβολεας ειναι ενα ελλατωματικο μεσο προβολης αφου δε μπορει να αξιοποιησει ολη την πληροφορια και χρειαζεται μεσα συμπιεσης για να προσαρμοστει, οι δε καλιμπρατορες δε μπορουν να κανουν κιαλλιως αφου αυτα τα εργαλεια εχουν για αυτο το μεσο...
οι δε κινηματιγραφοι το που ειναι καλιμπραρισμενοι επισης δεν λεει τιποτε αφου δεν εχουν να επιδειξουν τιποτε αξιοπρεπη περαν του μεγεθους ....
Εαν δεν αντεχουμε τη δυναμικη μιας εικονας στο πραγματικο της μεγεθος ασυμπιεστη σε πολλες ιντσες μπορει και να ισχυει αφου ειμαστε ελλατωματικα ως προς την οραση οντα ,** δεν βλεπουμε αναλογικα...
Eαν τωρα ελεγες για 80 ιντσες τηλεοραση οτι μπορει να δεις χωρις να στραβωθεις πριν κατι χρονια θα σε περναγαν για τρελλο. Δε βλεπω τωρα που χωνεψαμε τις 80 γιατι οχι τις 100+;
Το μονο μειονεκτημα της μεγαλης τηλεορασης ειναι στο οτι δε μπορει να αντικατατησει μια ηχοπερατη :party:
Το εκανα το κομματι μου ετσι;:laugh:
Θα μας βγάλεις πάλι τα μάτια πρωί πρωί... :roflmao:
Κανένας ρομαντισμός. Γεγονότα είναι. Κάποιες φορές έχω τον rs3000 να δουλεύει παράλληλα με την Oled και κάνω συγκρίσεις. Μιλάω εμπειρικά κι όχι θεωρητικά.
Τα 700 nits που αναφέρεις για τις Oled και που φέτος μπορεί να γίνουν και 1000 αφορούν παράθυρο λευκού 2-5%.
Μετά κλοτσάει το ABL.
Έχεις μετρήσει Oled σε 100% λευκή καρτέλα;
Έχεις κλείσει κάδρο jvc σε 60-70 ίντσες να δεις τι θα γίνει;
Όταν μιλάς για στακ ασχολείσαι με το διπλασιασμό της φωτεινότητας. Ας αναφέρουμε ότι διπλασιάζουμε και το επίπεδο μαύρου.
Βρες μου τρόπο να κάνω στακ 2 Ν7. Συγκεκριμένες προτάσεις λογισμικού. Το προτείνει ο κατασκευαστής; Ας πούμε η sony το προβλέπει για τον vw5000.

Τώρα για τα υπόλοιπα περί ελαττωματικών μέσων προβολής κι ελαττωματικά όντα τι να σχολιάσω; :errwhat:
Θυμήσου ότι μας διαβάζει κόσμος.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Το tone mapping δεν έχει νόημα στην αντιστάθμιση χαμηλής φωτεινότητας ρε, η φωτεινότητα αρκεί και υπεραρκει, δεν υπάρχει πρόβλημα φωτεινότητας.

Και ο 4κ ο Sony ήταν εκτυφλωτικός στις φωτεινές σκηνές, και ο jvc είναι ακόμα περισσότερο, βγαίνουν τα ματάκια μου (σε συνδυασμό με 1.3 γκεϊν οθόνη).

Ο Ν9 είναι 8κ προβολέας, έχει άλλα πλεονεκτήματα, τρομερό φακό..
 

Μηνύματα
7.219
Reaction score
4.602
Ο προβολέας n9 είναι ψευτο 8κ

Το tone mapping έχει νόημα και μάλιστα τεράστιο
Δυστυχώς όμως κοστίζει πολύ έως πάρα πολύ
Και ο κόσμος πολύ απλά δεν πληρώνει για να το αποκτήσει
Μόνο πολύ δυνατοί υπολογιστές και το lumagen pro μπορούν να κάνουν αυτοί την δουλειά .
Μάλιστα ο λουματζεν χρειάζεται και σωστή πηγή που να του το στέλνει σωστά ώστε να κάνει την δουλειά του σωστά
Μόνο πολύ δυνατοί υπολογιστές και το lumagen pro μπορούν να κάνουν αυτοί την δουλειά .
Μάλιστα ο λουματζεν χρειάζεται και σωστή πηγή που να του το στέλνει σωστά ώστε να κάνει την δουλειά του σωστά
 

loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.243
Reaction score
8.740
Το tone mapping δεν έχει νόημα στην αντιστάθμιση χαμηλής φωτεινότητας ρε, η φωτεινότητα αρκεί και υπεραρκει, δεν υπάρχει πρόβλημα φωτεινότητας.

Και ο 4κ ο Sony ήταν εκτυφλωτικός στις φωτεινές σκηνές, και ο jvc είναι ακόμα περισσότερο, βγαίνουν τα ματάκια μου (σε συνδυασμό με 1.3 γκεϊν οθόνη).

Ο Ν9 είναι 8κ προβολέας, έχει άλλα πλεονεκτήματα, τρομερό φακό..
Ψευτο8k συμπληρώνω Κώστα. Τα πλεονεκτήματα του σε σχέση με τον Ν7 είναι 3. Φακός, extra contrast, λιιιιιίγο παραπάνω φωτεινότητα.
Εσύ έχεις κρατήσει το μέγεθος της οθόνης σου σε μια λογική τιμή. Υπάρχει κόσμος που θέλει 3,5-4μ. πλάτος. Εκεί δυστυχώς ζορίζει το πράγμα.
Και πάλι όμως η εμπειρία μου από προβολέα σε οθόνη πλάτους 3,5 μ. μόνο ελαττωματική δε θα χαρακτηριζόταν...
 



Μανώλης Κ.

Calibrator! Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.089
Reaction score
2.065
……τι να πω τώρα!!!

Καλημέρα πρώτα από όλα και καλή μας εβδομάδα.

Να ξεκινήσω με το θέμα του ματιού και της αναλογικότητας.

Είναι δυνατόν το μάτι μας να μην βλέπει αναλογικά? Απλή ερώτηση και κλείνω.

Το μάτι μας αντιλαμβάνεται την εικόνα μέσω των rod & cones.

Τα μέν πρώτα αντιλαμβάνονται τα χρώματα ενώ τα δευτέρα τα ασπρόμαυρο.

Αυτός είναι και ο λόγος ότι είμαστε περισσότερο ευαίσθητοι στην ασπρόμαυρη εικόνα.

1_EN.jpg


Σαν παράδειγμα θα σας βάλω το εξής: Ας πούμε ότι είμαστε σε μια παραλία και βλέπουμε ένα πλοίο να έρχεται. Δεν διακρίνουμε το χρώμα αλλά διακρίνουμε το σχήμα του πλοίου.

Όταν έρθει πιο κοντά καταλαβαίνουμε και το χρώμα. Δεν έχει να κάνει με το ποιο από τα δυο (rods, cones) είναι πιο ευαίσθητο, αλλά στην ποσόστωση που έχουν μεταξύ τους.

Αρα δεν υπάρχει θέμα αναλογικότητας της όρασης.

Θα συνεχίσω με το τελευταίο. «Γιατι υπάρχει το gamma»

Πολύ απλά για να διορθώσει την κακή λήψη της καμερας. Στην πραγματικότητα μιλάμε για την διόρθωση gamma (π.χ. 1 /2.2 ) και όχι για απλό gamma.

GammaGraph-540x540.png


Αυτή η κατάσταση πάει πολύ πίσω όταν είχαν βγει οι τηλεοράσεις και μετέπειτα οι πυροβολείς crt που δεν μπορούσαν να αποδώσουν γραμμικά το gamma δηλαδή την γραμμική απόδοση της ηλεκτρικής ενέργειας σε φωτεινότητα.

Για τον λόγο αυτό οι κάμερες λήψης κάνουν την λήψη με αύξηση του gamma και μετά το προβολικό μέσο διορθώνει το gamma για να έχουμε μια γραμμική εικόνα.

Το ανώτερο απλό παράδειγμα έχει να κάνει με την εποχή προ HDR που και εκεί κάνει διόρθωση αλλά με διαφορετικό και ίσως κάπως αλλοπρόσαλλο τρόπο που δεν νομίζω ότι πρέπει να το αναλύσουμε τώρα.

Τώρα ερχόμαστε στο θέμα φωτεινότητας. Όπως είπε και ο Γιώργος θα πρέπει σε 2Κ να έχουμε φωτεινότητα (ιδανικά) 100-120 nits και 140 περίπου nits για 4Κ.

Το λέω και πάλι ιδανικά.

Τo να βάλουμε τον έναν προβολέα πάνω στον άλλον εμπεριέχει πολλούς κινδύνους.

Ρύθμιση της σύγκλισης, θέμα ανομοιομορφίας panels, το χειρότερο μαύρο εάν μιλάμε για προβολέα dlp. Απλά εάν ο ένας δεν μπορεί να προβάλλει σωστά αυτό το πρόβλημα θα διπλασιαστεί.

Αυτό ίσως όμως που είναι και το μεγαλύτερο πρόβλημα και δεν παίρνει κανένας σοβαρά υπόψη του είναι η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ γήρανση της φωτεινής πηγής δηλαδή της λάμπας που γερνά διαφορετικά και με διαφορετική απώλεια φάσματος.

Ο προβολέας δεν είναι ένα ελαττωματικό μηχάνημα που προσπαθεί να συμπιέσει κάτι.

Το σήμα εάν μιλάμε για 2Κ είναι ήδη συμπιεσμένο από το studio όταν από 4:4:4 και color space ΒΤ2020 το κατεβάζουν σε 4:2:2 και REC709. Όταν ο colorist κάνει τις δικές του επεμβάσεις προθέτοντας και αφαιρώντας highlights.

Το HDR είναι μια πονεμένη ιστορία για όλα τα προβολικά. Ο τρόπος με τον οποίο επεξεργάζονται το εισερχόμενο σήμα και φυσικά το σήμα το οποίο δέχονται να έχει όλα τα στοιχεία. Πολλές από τις ταινίες που κυκλοφορούν και καταλαβαίνετε πολύ καλά τι εννοώ δεν έχουν τα σωστά metadata. Δηλαδή τις πληροφορίες εκείνες με τις οποίες θα επεξεργαστεί το μέσο για να κάνει το σωστό tone mapping.

Μάλιστα αυτόν τον καιρό είχα σαν σχέδιο να ανεβάσω ένα θέμα περί αυτού.



Υπάρχουν προβολείς που μπορούν να ξεγελαστούν όπως πχ SONY που εκμεταλλευόμενος τις user μνήμες του κάνεις upload SDR gamma με BT2020 χρωματικό τρίγωνο.

Οι dlp έχουν μείνει σχετικά πίσω σε αυτό το θέμα.

Το πρόβλημα είναι ότι οι προβολείς στην πλειονότητα τους δεν έχουν επάρκεια φωτεινότητας για πολλές ίντσες και έχοντας περιεχόμενο HDR.

Ο λόγος απλός. Προσθέτουν χρωματικά φίλτρα η πολώνουν τα φίλτρα με τέτοιο τρόπο ώστε να διευρύνουν το χρωματικό τρίγωνο με αποτέλεσμα αυτό να μειώνει την φωτεινότητα και να χρειάζονται πάντα την λάμπα να παίζει σε full mode.


Εκεί εισέρχεται το κομμάτι που λέγεται μετατροπή σήματος από HDR σε SDR.

Δηλαδή ένας υπολογισμός πολύ πολύπλοκος που θέλει επάρκεια υπολογιστική για να γίνει.

Και όλη αυτή η διεργασία δεν έχει να κάνει μόνο με τα μηχανήματα αλλά και με τον άνθρωπο που κάνει την διόρθωση.

Και μην νομίζετε ότι βάζω τον εαυτό μου μέσα λόγω ενασχόλησης.


Όταν έχουμε ένα προβολικό μέσο το οποίο δεν μπορεί να μας αναπαραγάγει σωστά το χρώμα (μικρότερο χρωματικό τρίγωνο) θα πρέπει να αποφασίσει την σωστή αναλογία μεταξύ saturation και brightness.

Δηλαδή όταν φτάσει στα όρια του, η εικόνα χρωματικά οτι ποσότητα κορεσμού θα κρατήσει και πόση φωτεινότητα πάνω σε αυτήν την πληροφορία θα προσθέσει.

Εκεί είναι όλη η δυσκολία.

Δεν ξέρω εάν σας κάλυψα.
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
136
Reaction score
217
Προσωπικά από τότε που έβαλα πανι στο σπίτι μου (περι 10τιας πριν) δεν ξαναειδα ταινια σε τηλεοραση, πολυ απλά γιατί προυπόθεση στον κινηματογράφο είναι η συσκότιση, ώστε η όραση και η ακοή να επικεντρώνεται στα δρώμενα, επομένως μια χαρά οι συγχρονοι προβολεις εχουν αρκετο φως ωστε να δινουν εικονες "πολυ κοντα" στην τηλεοραση . Δεν βλεπω το λογο να γινεται αντιπαραθεση των nits, γιατι σαν αυτοφωτο μεσο η τηλεοραση πρεπει να βγαλει περισσοτερο φως, ειναι και σε αλλο περιβαλλον εξαλλου, αληθεια βλεπετε τηλεοραση σε dark room? ξερετε ποσο κουραστικο για την οραση ειναι μια τοσο φωτεινη πηγη σε σκοτεινο χωρο? Αν το ζητουμενο ειναι μια "εργαστηριακη" προσεγγιση στη σωστη εικονα, εκει ακομα και οι τηλεορασεις ειναι ελαττωματικες, εδω και επαγγελματικα monitors υψηλης τιμης δεν εχουν φτασει στην απολυτη αναπαραγωγη του ευρεως χρωματικου τριγωνου 2020 (διορθώστε ελεύθερα) , επομενως δε βρισκω καποιο νοημα. Για να το πω απλα, το βασικο ειναι να δημιουργησουμε ενα dark room οσο το δυνατο καλυτερα, να βαλουμε ενα πανι σε μεγεθος αναλογο της φωτεινοτητας του προβολεα (εδω θελει τη μελετη του) και συγκεκριμενα για τους n5, n7, n9 δωστε τους ιντσες (σε λογικα πλαισια) , εχουν υπεραρκετο φως. Αν προσθεσετε και εξωτερικη επεξεργασια τυπου lumagen-madvr , η αν θελετε και αναμορφικο φακο, κερδιζετε κι αλλο φως, χρωματικη αναπαραγωγη κλπ Οκ το κοστος ανεβαινει αρκετα, αλλα προσωπικα θεωρω οτι η προβολη σε πανι σε σκοτεινο χωρο ειναι η προσομοιωση της κινηματογραφικης εμπειριας που καποιοι εδω μεσα αγαπουμε, Και κλεινοντας, οταν εστησα το n5 , η πρωτη αντιδραση της συντροφου, ηταν "αυτο μοιαζει με μεγαλη oled". Πολλες φορες οι γυναικες πεφτουν μεσα σε καποια πραγματα . Καλημερες.
 

Μανώλης Κ.

Calibrator! Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.089
Reaction score
2.065
Αν το ζητουμενο ειναι μια "εργαστηριακη" προσεγγιση στη σωστη εικονα, εκει ακομα και οι τηλεορασεις ειναι ελαττωματικες, εδω και επαγγελματικα monitors υψηλης τιμης δεν εχουν φτασει στην απολυτη αναπαραγωγη του ευρεως χρωματικου τριγωνου 2020 (διορθώστε ελεύθερα) , επομενως δε βρισκω καποιο νοημα.
SONY BVM-HX310
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.687
εδω και επαγγελματικα monitors υψηλης τιμης δεν εχουν φτασει στην απολυτη αναπαραγωγη του ευρεως χρωματικου τριγωνου 2020
Βεβαίως, μόνο που θες 30.000€ για 30"
Και έρχεται τόσο τέλειο στο calibration από το εργοστάσιο που δεν θέλει ΤΙΠΟΤΑ.

Edit: με πρόλαβε ο από πάνω 👆 👍
 
Last edited:

loggeo

Projectors
Moderator
Μηνύματα
7.243
Reaction score
8.740
Θέλω να συμπληρώσω κάτι εδώ. Στην εποχή του hdr (ακόμα κι όταν το καμουφλάρουμε ως sdr για να ξεγελάσουμε το προβολικό μας) η έννοια του gamma έχει αντικατασταθεί απ' το EOTF (Electro Optical Transfer Function).
Αυτός είναι ο όρος που περιγράφει τη διεργασία μετατροπής δεδομένων (data) σε συγκεκριμένες τιμές φωτεινότητας στην οθόνη.
Η διαφορά του gamma απ' το EOTF είναι ότι το πρώτο λέει στο προβολικό να "εκπέμψει" ένα συγκεκριμένο ποσοστό της max φωτεινότητας του. Το ποσοστό αυτό καθορίζεται από τη λογαριθμική σχέση μεταβολής φωτεινότητας στο σήμα εισόδου σε σχέση με την αντιληπτή. Εννοείται πως η σχέση δεν είναι γραμμική. Αυτό λέγεται και gamma correction (πχ power gamma 2.2 , 2.4 κλπ).
Το δεύτερο λέει de facto στο προβολικό πόσα nits φωτεινότητας να αναπαράγει.
Το EOTF λειτουργεί αναθέτοντας μια ηλεκτρονική τιμή περιεχομένου που αντιπροσωπεύει ένα επίπεδο φωτεινότητας, μετρημένο σε nits, στο προβολικό.

Δεν ξέρω αν είναι κατανοητά τα παραπάνω, αλλά έχουν μια λογική. Το gamma εξαρτάται απ' το επίπεδο μαύρου-λευκού του προβολικού. Το EOTF μετριέται σε απόλυτες τιμές!

Το tone mapping δουλεύει ως μια διεργασία που "χειραγωγεί" αυτή την αντιστοίχηση φωτεινότητας με τις τιμές EOTF.
Η συνηθισμένη πρακτική στις τηλεοράσεις είναι να ακολουθούν πιστά το EOTF ως το σημείο που μπορούν κι έπειτα από ένα ποσοστό να αρχίσουν να "ρολάρουν" με το απόθεμα έξτρα φωτεινότητας που κράτησαν για να χωρέσουν highlights.
Άλλη μέθοδος είναι το hard clipping. Ακολουθούμε την καμπύλη EOTF μέχρι εκεί που μπορούμε. Ότι υπάρχει από εκεί και πάνω χάνεται (clip). Τέλος μπορούμε να συμπιέσουμε το κυρίως υλικό για να εξασφαλίσουμε περισσότερο χώρο για τα highlights.
 


Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Εντάξει νομίζω ότι υπερβάλεις λίγο. :)
Εγώ πάλι έχω 2 panasonic Oled. :roflmao:
Εννοείται πως αν βλέπαμε μια Oled στις ίντσες της οθόνης που προβάλουμε θα μαζεύαμε σαγόνια απ' το πάτωμα.
Αλλά δε θα δούμε σύντομα. Και δε με καλύπτουν οι 83΄΄.

Άσε που σκέφτομαι κι αν θα μου κάνει τόση κινηματογραφική αίσθηση με το γυαλί μπροστά...
Tελικα θα τα μαζευουμε ή οχι;

Τελικα μονο εγω εχω ελαττωματικη οραση;Να μην βαλω και χρωματικα και οι μισοι βλεπουν αλλο χρωμα ...

Για 4κ μιλαμε για 1000-4000nits
Τέλος μπορούμε να συμπιέσουμε το κυρίως υλικό για να εξασφαλίσουμε περισσότερο χώρο για τα highlights.
Aναγκαζομαστε γιατι δεν ειναι ελαττωματικος ο προβολεας ως μεσον αναπαραγωγης;
Το στακ δε μπορουμε , ενω τις συγκλισεις των πανελς εντος του προβολεα μπορουμε;;
Αληθεια εχετε στακαρει ν7;
Αρα ειναι κουραστικη η τηλεοραση που θα φτασει ασυμπιεστα τα αρχεια καποια στιγμη ή ο προβολεας με τα συμπιεσμενα και το ψαγμενο tone mapping και την αλανθαστη οραση μας που επιλεγει αυτο το μεσο προβολης;
 

Μηνύματα
136
Reaction score
217
Αν εχετε λιγο χρονο σχολιαστε λιγο αυτο που λεει ο κυριος στο 7.20 . . Πανω στο θεμα αν καλυπτεται πληρως το ευρος του τριγωνου απο επαγγελματικα monitors, με αφορμη το review του The Matrix.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.399
Reaction score
27.687
Είδα ξανά το monitor. Χμ, εδώ η Sony λέει ότι..

Note: BVM‑HX310 does not cover the ITU-R BT.2020, S-Gamut/S-Gamut3 and S-Gamut3.cine colour space in full.

Δεν ξέρω. 30.000€ ρε π.. :thumbsdown:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Ούτε οι τηλεοράσεις δε καλύπτουν το χρωματικό τρίγωνο, ούτε οι περισσότεροι προβολείς.

Στους προβολείς, απ'οσο ξέρω, τις καλύτερες επιδόσεις επί του χρωματικού τριγώνου τις έχουν οι δύο μεγάλοι jvc.
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.194
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top