Kali IN-8

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
30.460
Reaction score
50.838
Εννοείται. ;)

Η εφαρμογή target curve, εκτός του ότι επιβάλλεται, εμπεριέχει (θέλοντας και μη) και την ισοστάθμιση μεταξύ των ηχείων, ώστε να παίζουν όλα ακριβώς όμοια, χωρίς διαφοροποιήσεις μεταξύ τους έστω και 1 ντεσιμπέλ, αφού υποχρεώνονται όλα να παίζουν επακριβώς την καμπύλη στόχο.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
3.046
Reaction score
6.015
Η σύγχρονη ισοστάθμιση περιλαμβάνει και διόρθωση της χρονικής απόκρισης. Ε, κρίμα είναι να μην γίνεται σε όλο το φάσμα, στις μεσο-υψηλες συχνότητες υπάρχει η μεγαλύτερη βελτίωση, ΙΜΗΟ.
 

vasilisnt

Χρυσούλης!
Μηνύματα
1.605
Reaction score
1.924
απορια, το καλοκαιρι ακουτε μουσικη χωρις air co? αυτο δεν ακουγεται?

να μην αναφερω τους πτωχους σαν εμενα που χειμωνα ζεστενονται με air co επισης
 

Μηνύματα
3.986
Reaction score
4.656
To αυτι ειναι ποιο ευαισθητο σε μεταβολες χρονου παρα σε μεταβολες αποκρισης συχνοτητας ...
Ενα απλο παραδειγμα πολλοι θα εχετε δοκιμασει να τοποθετησει εστω ενα πανελ αποροφησης ενα μονο σε συγκεκριμενη θεση και θα διαπιστωσετε διαφορετικο ακουσμα, αυτο θα εχει γραφτει ως βελτιωση σε χρονους αντιχησης οχι ομως σε αποκριση συχνοτητας....
Ο χρονος πολυ βασικο ,το βασικοτερο ολων...ολα τα θελουμε βεβαια αλλα ως προτεραιοτητα το ιεραρχω ετσι...
 

Dimifoot

Грези c Xeдpум
Editor
Μηνύματα
14.353
Reaction score
31.781
To αυτι ειναι ποιο ευαισθητο σε μεταβολες χρονου παρα σε μεταβολες αποκρισης συχνοτητας ...
Χμμμμμμ.....
Για να δούμε τι λένε οι μεγάλοι για το ζήτημα
 

Νικόλας Β.

Θαμώνας
Μηνύματα
2.107
Reaction score
1.595
Χμμμμμμ.....
Για να δούμε τι λένε οι μεγάλοι για το ζήτημα
επίσης παλιότερη κουβέντα πάνω στο θέμα ...
 

Μηνύματα
3.986
Reaction score
4.656
Χμμμμμμ.....
Για να δούμε τι λένε οι μεγάλοι για το ζήτημα
Ειμαι πολυ μικρος για να αντιπαραθεσω κατι,ενα ταπεινο μετρητικο εχω,και αναφερω οτι εχει καταγραψει...
Οι χρονοι αντηχησης χωρις να αλλαξουμε την φαση παρολαυτα ως χρονοι ακουγονται οπως και η σταθμη τους και ολα αυτα αντιστοιχα μετριουνται...και μιλαω για ενα απλο χαλι οταν βαζεις στο πατωμα ....
Ποσες φορες εσυ ο ιδιος εχεις καταγραψει διαφορες που δεν εχουν φανει στην αποκριση αλλα εχουν ακουστει και καταγραφει στην rt,στα σπεκτρο?
Φαντασου ομως πολυκαναλο αχρονιστο,ποσο οι μεταβολες στο χρονο ακουγονται...βγαλε μερικα ms εκτος καναλια και συζηταμε ...η σταθμη εννοειται αμεταβλητη.....αρα και αποκριση συχνοτητας...
Τα ριμπον γιατι ακουγονται διαφορετικα απο τα τουιτερ ? στην ιδια σταθμη? μηπως επειδη ειναι ποιο ελαφρια αρα και γρηγορα? χρονος δεν ειναι και αυτο;?
 

Dimifoot

Грези c Xeдpум
Editor
Μηνύματα
14.353
Reaction score
31.781
Είναι ενδιαφέρουσα συζήτηση, και θα γίνει πιο έντονη όσο περισσότερο κατασκευάζονται ηχεία με dsp.
Για μένα, υποκειμενικά, είναι αρκετά σημαντικό, όχι βέβαια όσο η απόκριση συχνότητας, αλλά ειναι σημαντικό.

Και γίνεται περισσότερο ή λιγοτερο σημαντικό αναλόγως του είδους μουσικής-ταινίας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
30.460
Reaction score
50.838
Φυσικά είναι σημαντικό, όσον αφορά όχι τις απόλυτες τιμές, αλλά τη συσχέτιση μεταξύ των δρόμων.
Αν αυτή δεν είναι σωστή, τότε μπορεί ον αξις να είναι άριστα (με την κατάλληλη "ισοστάθμιση"), αλλά οφ αξις να είναι μάπα το καρπούζι.

Εν ολίγοις, η ομοιογένεια στην απόκριση συχνότητας σε ον αξις και οφ αξις, εμπεριέχει 100% την ομοιογένεια φάσης και χρονισμού μεταξύ των δρόμων των ηχείων, ειδάλλως αυτό αθροίζεται σε τονώσεις και ακυρώσεις, που κάνουν μπαμ στις οφ αξις.

Ο Τουλ το έχει τερματίσει το θέμα, και δεν υπάρχουν περιθώρια λογοτεχνίας...
 

Μηνύματα
850
Reaction score
1.629
Ειμαι πολυ μικρος για να αντιπαραθεσω κατι..
Για αρχή να αντιπαραθέσεις την αίσθηση που εισπραττεις από full range
παρ'όλα τα προβλήματα τους.


Λίγο επιγραμματικά όλα στο άρθρο.
Μου φαίνονται σαν προσπάθειες να δικαιολογηθούν αναγκαστικές είναι αλήθεια επιλογές.
Σε πολλά υπάρχει αντίλογος.
Δες π.χ. "3 khz dip" (από τον linkwitz μάλιστα) όσον αφορά την φλατ απόκριση.
Ο Klippel κατεβάζει το ακουστο κατώφλι για group delay στα 50μs!

Επίσης την απάντηση του Klaus Heinz της Adam:
"Our customers, mainly musicians, sound and mastering engineers, all undoubtedly hear differences."
"Papers and judgments that are
30 or more years old".
 

Μηνύματα
602
Reaction score
480
To αυτι ειναι ποιο ευαισθητο σε μεταβολες χρονου παρα σε μεταβολες αποκρισης συχνοτητας ...
Ενα απλο παραδειγμα πολλοι θα εχετε δοκιμασει να τοποθετησει εστω ενα πανελ αποροφησης ενα μονο σε συγκεκριμενη θεση και θα διαπιστωσετε διαφορετικο ακουσμα, αυτο θα εχει γραφτει ως βελτιωση σε χρονους αντιχησης οχι ομως σε αποκριση συχνοτητας....
Ο χρονος πολυ βασικο ,το βασικοτερο ολων...ολα τα θελουμε βεβαια αλλα ως προτεραιοτητα το ιεραρχω ετσι...

+1
Προφανώς ο χρόνος αντήχησης επηρεάζει την αντιληπτή απόκριση του ηχείου.
Όχι ίσως στο 1m από το tweeter, αλλά στον καναπέ σου.

Όσο για phase alignment, η 'συμφασικότητα' (υπάρχει τέτοια λέξη; :p ) είναι κι εμένα το κόλλημά μου, την απουσία της οποίας δε μπορώ με τίποτα να συνηθίσω.
Αντίθετα, ένα μικρό παραστράτημα στην απόκριση το συνηθίζω.

Και τα 2 είναι ευτυχώς-δυστυχώς συνεξαρτόμενα. Αν μπορούσες να διορθώσεις ένα μικρό dip που κάνει το ηχείο σου έυκολα χωρίς να επηρεάσεις τη φάση, θα ήταν όλα τοσο μα τόσο εύκολα...
Η κουβέντα πάει σε dsp και iir/fir filters κλπ, αλλά με μια λέξη, ένα phase aligned ηχείο ξεκινάει με καλές προϋποθέσεις να κάτσει στο χώρο, imho.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
30.460
Reaction score
50.838
To αυτι ειναι ποιο ευαισθητο σε μεταβολες χρονου παρα σε μεταβολες αποκρισης συχνοτητας ...
Είναι πολύ "γενικόλογη" αυτή η πρόταση. Τυπικά, ισχύει το ανάποδο. Όμως, δεν κάνεις λάθος. Φοβερό, ε; Χαχαχαχαχαχαχα, να εξηγήσω:

Προφανώς αν κυλίσεις χρονικά ένα από τα δύο ηχεία, γίνεται της Πόπης. Αν όμως μετακινήσεις χρονικά και τα δύο, δε γίνεται τίποτα.

Η χρονική μετακίνηση του ενός ηχείου σε σχέση με το άλλο, σχετίζεται τόσο με την απόσταση του ίδιου από σένα, όσο και με την διαφορά της απόστασης των πλαϊνών τοιχωματικων ορίων, σε ασύμμετρη τοποθέτηση, διότι η συντομότερη διαδρομή της μιας πρώτης αντήχησης, προφανώς θα διαφέρει χρονικά από την άλλη, και σε συνδυασμό με το ποσοστό άμεσης και έμμεσης, έχεις μια ωραιότατη μετακυλιση από τη μια μεριά, και όλα γίνονται κουλουβάχατα.

Φυσικά έχει πολύ πλάκα να βάλεις ένα ηχείο σε απόσταση ακρόασης διαφορετική από το άλλο. Πολύ γέλιο.

Βάλτα όλα αυτά μαζί για διαφορετικούς δρόμους και για πολλαπλά ηχεία και σαμπ, και με μιας αντιλαμβάνεσαι την έννοια του χρονισμού του σημείου "0" που κάνει ο τρινοβ...

Οι χρονικές ατασθαλίες που απουσιάζουν από τα ομοαξονικά, σκέψου πως στην πράξη φαίνονται από τα εξαιρετικά πολικά διαγράμματα. Δηλαδή, η εξαιρετική οφ αξις απόκριση ενός ηχείου που ον αξις μετράει φλατ, σημαίνει μόνο ένα πράγμα: είναι άριστο στο πεδίο του χρόνου.

Οπότε τα σπινοραματα που περνάμε την ώρα μας ευχάριστα στον Αμίρ, δείχνουν όλο το ποίημα, από κάθε μεριά, παρά το ότι οι άξονες είναι συχνοτήτων και στάθμης. Οι πολλαπλοί άξονες, είναι αθροιστικά η έννοια του χρονισμού.




ΥΓ.

Εν συντομία:

Make it flat and smooth on axis and keep it smooth off axis — make the Spinorama look good and it will sound good. QED.

Τουλ.
Game over.
 
Last edited:

Μηνύματα
850
Reaction score
1.629
Κανένας δεν μπορεί να με πείσει
ότι το να κόψεις σε χρονικές φέτες
το ηχητικο γεγονός
δηλαδή πακέτα που θα φτάσουν
σε διαφορετικούς χρόνους το καθένα είναι θέμα ήσσονος σημασίας.
Μη αντιληπτό.
Είναι μεγαλος συμβιβασμος
το ηχητικο ανάλογο του defocused
άλλο αν είμαστε εξοικειωμένοι με αυτό.
 

Μηνύματα
602
Reaction score
480
Μου φαίνεται κάποιοι έχουν συνηθίσει από χρόνια να ακούν με dsp, με διορθωμένα τα βασικά προβλήματα φάσης και έχουν ξεχάσει πως είναι να ακούς αλλιώς
:whistling:
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
152.566
Μηνύματα
2.293.777
Members
34.691
Νεότερο μέλος
vasilis62
Top