- Μηνύματα
- 9.762
- Reaction score
- 12.640
Το Cantata της Kef είναι ένα πολύ γνωστό ηχείο της δεκαετίας του '70. Οι μονάδες του, B139, B110 και Τ52, είναι πλέον κλασικές και μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον των περισσότερων κατασκευαστών τότε.
Τα γενικά του χαρακτηριστικά υπάρχουν εδώ: https://www.hifiengine.com/manual_library/kef/cantata.shtml
όπως και στην επίσημη σελίδα της εταιρίας: http://international.kef.com/explore-kef/kef-museum/1970s/corelli-calinda-and-cantata-1976-81
καθώς και άφθονες αναφορές στο διαδίκτυο και φωτογραφίες.
Κατά την πάγια τότε τακτική της Kef υπήρχε σε εμπορική μορφή, έτοιμο δηλαδή, αλλά και σε μορφή κιτ, για όσους επιθυμούσαν να βάλουν την προσωπική τους πινελιά στην κατασκευή του.
Το συγκεκριμένο ηχείο είναι από κιτ της εταιρίας και ανήκει στον φίλο Κώστα. Ο Κώστας, αν και διαθέτει και σύγχρονο ηχείο, αρέσκεται στις εναλλαγές για να έχει και τον ήχο του τότε για συντροφιά.
Το ηχείο αγοράστηκε μεταχειρισμένο από τον Κώστα και είναι κατασκευής 1979.
Έφτασε στα χέρια μου με σκοπό την αποκατάσταση του και τον έλεγχο τυχών προβλημάτων του.
Σε γενικές γραμμές τα προβλήματα που εντόπισα στο ηχείο μπορούν να ενταχθούν σε τρεις κατηγορίες:
Η πρώτη, που βέβαια είναι αναμενόμενη, εξαιτίας του αδυσώπητου χρόνου. Γήρανση των υλικών του, βασικά πυκνωτών, ξεθώριασμα καμπίνας και πολλαπλά χτυπηματάκια της, καθώς και οι λογικές του παρελθόντος για πολύ λεπτά καλώδια και ελατηριωτές επαφές.
Η δεύτερη αφορά κάποιες κακοτεχνίες στην κατασκευή, λόγο έλλειψης εμπειρίας του αρχικού ιδιοκτήτη και συναρμολογητή. Βασικά η στερέωση της αποσπώμενης μπάφλας δεν ήταν αυτή που έπρεπε, αφού οι περισσότερες βίδες της ήταν σχεδόν στον αέρα και δεν έδεναν καλά. Ένα νεύρο στο εσωτερικό δεν είχε στερεωθεί καθόλου με αποτέλεσμα να ταλαντώνει καθώς και το αφρολέξ που μπήκε για στεγανοποίηση είχε διαλύσει.
Η τρίτη κατηγορία αφορούσε μια επισκευή του παρελθόντος που είχε γίνει, για να το πω ευγενικά, εντελώς πρόχειρα και με ότι υλικά βρέθηκαν. Συγκεκριμένα στο ηχείο αυτό υπάρχει, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, η δυνατότητα επιλογής της στάθμης του μεσαίου και του tweeter σε τρεις θέσεις. Αυτό γίνεται με την εμπλοκή βατικών αντιστάσεων 2,2 Ωμ. Όταν κάηκαν δύο από αυτές, μία σε κάθε ηχείο, στην θέση τους μπήκαν αντιστάσεις 10 Ωμ στο ένα ηχείο, αντί για 2,2, ενώ στο άλλο ένας συνδυασμός αντιστάσεων 8,2 και 1,2 Ωμ, δηλαδή σύνολο 9,4 Ωμ, πάλι αντί για 2,2. Είχαν μάλιστα στερεωθεί με ισχυρή σιλικόνη και ήταν πασαλειμμένη όλη η γύρω περιοχή του κυκλώματος διαχωρισμού.
Πάμε να δούμε τις εργασίες αποκατάστασης...
Τα γενικά του χαρακτηριστικά υπάρχουν εδώ: https://www.hifiengine.com/manual_library/kef/cantata.shtml
όπως και στην επίσημη σελίδα της εταιρίας: http://international.kef.com/explore-kef/kef-museum/1970s/corelli-calinda-and-cantata-1976-81
καθώς και άφθονες αναφορές στο διαδίκτυο και φωτογραφίες.
Κατά την πάγια τότε τακτική της Kef υπήρχε σε εμπορική μορφή, έτοιμο δηλαδή, αλλά και σε μορφή κιτ, για όσους επιθυμούσαν να βάλουν την προσωπική τους πινελιά στην κατασκευή του.
Το συγκεκριμένο ηχείο είναι από κιτ της εταιρίας και ανήκει στον φίλο Κώστα. Ο Κώστας, αν και διαθέτει και σύγχρονο ηχείο, αρέσκεται στις εναλλαγές για να έχει και τον ήχο του τότε για συντροφιά.
Το ηχείο αγοράστηκε μεταχειρισμένο από τον Κώστα και είναι κατασκευής 1979.
Έφτασε στα χέρια μου με σκοπό την αποκατάσταση του και τον έλεγχο τυχών προβλημάτων του.
Σε γενικές γραμμές τα προβλήματα που εντόπισα στο ηχείο μπορούν να ενταχθούν σε τρεις κατηγορίες:
Η πρώτη, που βέβαια είναι αναμενόμενη, εξαιτίας του αδυσώπητου χρόνου. Γήρανση των υλικών του, βασικά πυκνωτών, ξεθώριασμα καμπίνας και πολλαπλά χτυπηματάκια της, καθώς και οι λογικές του παρελθόντος για πολύ λεπτά καλώδια και ελατηριωτές επαφές.
Η δεύτερη αφορά κάποιες κακοτεχνίες στην κατασκευή, λόγο έλλειψης εμπειρίας του αρχικού ιδιοκτήτη και συναρμολογητή. Βασικά η στερέωση της αποσπώμενης μπάφλας δεν ήταν αυτή που έπρεπε, αφού οι περισσότερες βίδες της ήταν σχεδόν στον αέρα και δεν έδεναν καλά. Ένα νεύρο στο εσωτερικό δεν είχε στερεωθεί καθόλου με αποτέλεσμα να ταλαντώνει καθώς και το αφρολέξ που μπήκε για στεγανοποίηση είχε διαλύσει.
Η τρίτη κατηγορία αφορούσε μια επισκευή του παρελθόντος που είχε γίνει, για να το πω ευγενικά, εντελώς πρόχειρα και με ότι υλικά βρέθηκαν. Συγκεκριμένα στο ηχείο αυτό υπάρχει, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, η δυνατότητα επιλογής της στάθμης του μεσαίου και του tweeter σε τρεις θέσεις. Αυτό γίνεται με την εμπλοκή βατικών αντιστάσεων 2,2 Ωμ. Όταν κάηκαν δύο από αυτές, μία σε κάθε ηχείο, στην θέση τους μπήκαν αντιστάσεις 10 Ωμ στο ένα ηχείο, αντί για 2,2, ενώ στο άλλο ένας συνδυασμός αντιστάσεων 8,2 και 1,2 Ωμ, δηλαδή σύνολο 9,4 Ωμ, πάλι αντί για 2,2. Είχαν μάλιστα στερεωθεί με ισχυρή σιλικόνη και ήταν πασαλειμμένη όλη η γύρω περιοχή του κυκλώματος διαχωρισμού.
Πάμε να δούμε τις εργασίες αποκατάστασης...