Magnepan 7 vs harbeth

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.238
Reaction score
143.871
Τώρα, για να επανέλθω και για να κλείσω το θέμα μου, το damping factor του ενός ενισχυτή μου είναι 250ref στα 8 ohm minimal και στον άλλο as stated greater than 800 from 20hz to 20khz. Ποια οδήγηση για τα 40.1 φαίνεται να είναι ικανοποιητικότερη;
Λάθος ερώτηση.

Οδήγηση σημαίνει ισχύς, βατ.
Νταμπινγκ φάχτορ σημαίνει αντίσταση εξόδου του τελικού.

Σα να ρωτάς "ποιο πορτοκάλι είναι πιο γρήγορο; Το ώριμο ή το άγουρο;"
[DOUBLEPOST=1527142210][/DOUBLEPOST]
καταπληκτικά Αudio Εxklusiv
Ναι, καταπληκτικά.
Ανατρίχιασα.
[DOUBLEPOST=1527142269][/DOUBLEPOST]
κοίτα λογικά για 2-3 μέτρα καλώδια ηχείων( δεξιά αριστερά )τα 500 df συνήθως αρκούνε για μεγαλύτερα μήκη θέλει περισσότερο, ανάλογα βέβαια και με τη χωρητικότητα -υλικού του καλωδίου.
Έχεις μπερδέψει πολλά πράγματα...


Παίδες, διαβάστε λίγο να ξεστραβωθείτε και να μη πετάτε πατάτες.
Έχω γράψει αναλυτικά και κατ'επανάληψιν τι είναι το ρημάδι το νταμπινγκ φάχτορ, που χρειάζεται, πόσο χρειάζεται, τι σημαίνει και πως υπολογίζεται. Κι όμως, οι φόλες πέφτουν βροχή ένθεν κι ένθεν.. κι όχι μόνο στο df, γενικά μιλώντας, φόλες να θες, χορτάσαμε, φτάνει. Μην έχετε άποψη, ρωτάτε μόνο, θα απαντηθούν οι ερωτήσεις σας. ;)
 
Last edited:

gonis

Luger
Μηνύματα
4.536
Reaction score
12.432
Δεν χρειάζεται να συμφωνούμε. Άλλωστε εσυ τα είχες και πήρες ΚΙΙ αν δεν κάνω λάθος.

Θελεις να μου πεις ποια ηλεκτροστατικά ηχεία δεν θέλουν συντήρηση (από απλή μέχρι αλλαγή μεμβρανών) κάθε λίγα χρόνια; magnepan, Quad, Martin Logan....δεν νομίζω να βρεις κανένα...δυστυχώς.

Ναι έχω εμπειρία και από αυτά. Παθών και εγω. Άλλωστε ότι γράφω είναι γραμμένα και από άλλους χρόνια πριν τα πω εγω εδώ. Στο ίδιο φόρουμ. Ο Κώστας έαρ έγραψε ολόκληρο how to/DIY ο άνθρωπος για να λύσει σχεδιαστικά προβλήματα.

Αν σύμφωνα με τα λεγόμενα σου, το ‘να αλλάζεις καμμια ασφάλεια’ το θεωρείς φυσιολογικό, οκ πάσο.

Το αν παίζουν καλα, όταν παίζουν είναι επίσης σχετικό. Περί ορέξεως...


Και τέλος, ναι όλα τα ηχεία θα παίξουν καλύτερα με ισχυρούς ενισχυτές. Τα magnepan ΑΠΑΙΤΟΥΝ. Αν δεν έχεις μερικές εκατοντάδες βαττ δεν περιμένεις ήχο όταν το μέσο ηλεκτροδυναμικο ηχείο θα ήταν ευτυχισμένο με ~200 βαττ και αξιοπρεπές damping factor.
Τα Magnepan έφυγαν μετά από μετακόμιση για χωροταξικούς λόγους και μόνο.Αν είχα κατάλληλο χώρο δεν θα τα αποχωριζομουν ποτέ!
Οι λάθος κόλλες που χρησιμοποιούσαν στα παλαιότερα ήταν υπεύθυνες για την ανάγκη επισκευής τους μετά από κάποιο διάστημα .Το πρόβλημα διορθώθηκε.Τα πρώην δικά μου,παραγωγής 2009(σχεδόν δεκαετίας )είναι σήμερα σαν να βγήκαν από τη συσκευασία τους.
Το DIY για κάποιους είναι στάση ζωής και δεν έχει να κάνει με την αξιοπιστία της συσκευής που σκαλίζουν.
Η αξιοπιστία γενικότερα σε συσκευές ήχου θεωρώ ότι δεν είναι μετρήσιμη.
Τα Magnepan μπορεί να απαιτούν πολλά βατ αλλά στην τιμή που προσφέρονται,συγκριτικά με άλλα,είναι χάρισμα.
Τέλος, για να μιλάμε και με παραδείγματα, ο βιντεορυθμος με τα μικρά Magnepan στις τελευταίες εκθέσεις είχε από τους καλύτερους ήχους με κόστος υποπολλαπλάσιο των άλλων συστημάτων.
 


Μηνύματα
405
Reaction score
370
Το να συγκρίνει κανείς δύο εντελώς διαφορετικά ηχεία απο τεχνολογικής, αλλά και αισθητικής άποψης, κατα την γνώμη μου είναι αδόκιμο. Διότι ναι μεν ο κοινός στόχος είναι η επίτευξη της υψηλής ποιότητας του αναπαραγόμενου ήχου, όμως η προσωπική αντίληψη περι αυτού, αλλά και του μέσου(ηχεία) με το οποίο επιτυγχάνεται, προφανώς διαφέρει στους μουσικόφιλους. Αυτό έχει να κάνει με το ακουστικό υπόβαθρο, δηλαδή τις γνώσεις και τις εμπειρίες που διαμορφώνουν το προσωπικό ακουστικό γούστο τόσο των ακροατών, όσο και των κατασκευαστών. Γι αυτό το λόγο ακριβώς κατασκευάζονται τόσα πολλά και διαφορετικά ηχεία. Για να ικανοποιούν το προσωπικό γούστο του καθενός. 'Οπως συμβαίνει και με μύρια άλλα αντικείμενα. Αν λόγου χάριν μου αρέσει να φτάνω στον προορισμό μου με ένα διθέσιο σπόρ αυτοκίνητο, διότι αυτό μου προσφέρει ευχαρίστηση όταν το οδηγώ και το βλέπω, δεν θα κατηγορήσω τον άλλον που του αρέσει να μετακινείται με ένα τετράπορτο σεντάν ή ένα ογκώδες SUV, όπως και εκείνος οφείλει να σέβεται την δική μου επιλογή. 'Η αν μου αρέσει να βολτάρω με μία μηχανή τσόπερ, δεν σημαίνει οτι ο άλλος με την πίστας είναι απορριπτέος και το ανάποδο. Ετσι αν το τελικό συναίσθημα που αποκομίζει κάποιος απο μια ακρόαση τον αγγίζει εσωτερικά και τον ανεβάζει, τι δικαίωμα έχει κάποιος να τον κατηγορήσει οτι είναι λάθος; Γι αυτό λοιπόν θεωρώ οτι είναι ανούσια η αντιπαράθεση που έχει εξελιχθεί εδώ, ανάμεσα σε υποστηρικτές των Μαγκνέπιων και των Χαρμπέθιων ηχείων...εκτός κι αν με αυτό τον τρόπο εκτονώνεται η αρνητική ενέργεια που μας βαραίνει.
 

D

Deleted member 8307

Guest
Θελεις να μου πεις ποια ηλεκτροστατικά ηχεία δεν θέλουν συντήρηση (από απλή μέχρι αλλαγή μεμβρανών) κάθε λίγα χρόνια; magnepan, Quad, Martin Logan....δεν νομίζω να βρεις κανένα...δυστυχώς.
... δεν έχουν καμία σχέση τα magnepan με τα ηλεκτροστατικά ...
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.121
Reaction score
2.763
Ναι αλλά όχι ότι να' ναι...

We recommend the brass clip compared to the standard shiny steel one, as it is stiffer and is also a little thicker.
ok παρτο ως δεκτο μια και πλεον δεν εχω harbeth , ειπα να εκσυχρονιστω λιγο, 2018 εχουμε

εχω και b&w zeppelin και ενεργα, πειραζει?

(και κατι παθητικα απο αγαπη γιατι ειναι τα πρωτα μου ηχεια)
 


Μηνύματα
2.068
Reaction score
1.469
Απο την αλλη ενας απο τους πιο
καθαρους, δυναμικους, συγκινητικους ηχους τζαζ ορχηστρας που εχω ακουσει ποτε στο youtube
προερχονταν απο harbeth shl5 οδηγουμενα απο μονομπλοκ manley.
Ηχος to die for....

Πραγμα που σημαινει οτι...
Εχουμε να μαθουμε ακομα πολλα για την συνεργεια.
Ε πες μας και ποιο κομμάτι εννοείς
:D
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.469
Αν κατάλαβα καλά ένας λόγος, μια διαιρεσούλα και το μυστήριο ελύθη. Ευχαριστώ
α, μπα ...
"... είναι απίθανο να εξαγάγεις τον πραγματικό συντελεστή απόσβεσης έστω και άμα δηλώνεται μια ενδεικτική τιμή στις προδιαγραφές ενισχυτικών..."
και το ποστ 79 - απο πανω του costasear ...
:drinks:
 

Μηνύματα
16.477
Reaction score
30.455
Γι αυτούς τους λόγους καλέ μας oldy είναι απίθανο να εξαγάγεις τον πραγματικό συντελεστή απόσβεσης έστω και άμα δηλώνεται μια ενδεικτική τιμή στις προδιαγραφές ενισχυτικών,καθότι στη διαμόρφωσή του υπεισέρχονται παράγοντες όπως η ωμική αντίσταση από το καλώδιο διασύνδεσης με το ηχείο καθώς και η ωμική αντίσταση από τα πηνιοσύρματα των μεγαφώνων για τις χαμηλές - μεσαίες.Άσε δε που μεταβάλλεται κιόλας η πραγματική τιμή ανά οκτάβα σε συνάρτηση προς τις τιμές που λαμβάνουν η αντίσταση εξόδου του ενισχυτικού σταδίου και η εμπέδηση του ηχείου...
Το θέμα μρε όλντυ είναι να το πεις όλο αυτό απ' έξω ..όχι να βάνεις λίνκ!
Εκεί σε θέλω μάστορα!:D:D:D
 



Μηνύματα
314
Reaction score
410
Ευκαιρίας δοθείσης καμία σύγκριση των Magnepan με τα ATC ενδέχεται να δούμε να ξεδιπλώνεται...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.045
Reaction score
60.003
Ευκαιρίας δοθείσης καμία σύγκριση των Magnepan με τα ATC ενδέχεται να δούμε να ξεδιπλώνεται...
Σωστόοος,καθότι ύστερα από του μορίου το άσμα,θα έπρεπε να δούμε και πόσοι το...κλαίγανε - το μόριο,όχι το άσμα.:lolsign:
 



D

deleted user 10898

Guest
Εδώ ο ένας μετράει επιτάχυνση καμπίνας και ο άλλος του κάνει παρατήρηση για ανηχοικο θάλαμο...
Αν ρε ζαπαντης που σας χρειάζεται...
 

Μηνύματα
314
Reaction score
410
Σωστόοος,καθότι ύστερα από του μορίου το άσμα,θα έπρεπε να δούμε και πόσοι το...κλαίγανε - το μόριο,όχι το άσμα.:lolsign:
[DOUBLEPOST=1527191232][/DOUBLEPOST]Κάτι θα ξέρεις από κλάμα ... Δεν μπορεί...
 

Μηνύματα
5.791
Reaction score
31.899
Κώστα (ear) αυτά που διάβασα πριν κάποια χρόνια όταν ήμουν νεόπας τα παραθέτω ,ας ζητήσω πρώτα ένα συγνώμη για το copy paste από τον φίλο tsip που τα έγραψε.
Συντελεστη αποσβεσης : ειναι ο λογος της Αντιστασης του φορτιου (Ηχειου) προς την Αντισταση εξοδου του Ενισχυτη. Εκφραζεται με ενα καθαρο αριθμο (πχ 100) που οσο μεγαλυτερος ειναι τοσο το καλυτερο. Για παραδειγμα ενισχυτης με Αντισταση Εξοδου 0.08 Ω συνδεεται σε Ηχειο του οποιου η αντισταση ειναι 8Ω. Τοτε ο Συντελεστης Αποσβεσης του Ενισχυτη ειναι : 8 / 0.08 = 100.
Ωστοσο η Συνθετη Αντισταση (Ιmpedance) ενος μεγαφωνου, και ακομη περισσοτερο ενος συστηματος μεγαφωνων και φιλτρων, που απαρτιζουν ενα Ηχειο, δεν διατηρειται στην ονομαστικη της τιμη (πχ 8 Ωμ) σε ολο το φασμα των ακουστικων συχνοτητων. Αναλογως Ηχειου, υπαρχουν μικρες εως μεγαλες διακυμανσεις της αντιστασης πανω ή κατω απο την Oνομαστικη τιμη η οπoια τελικα ισχυει μονο για καποια τμηματα του φασματος. Αυτες οι διακυμανσεις επιρρεαζουν τον Ενισχυτη και κατ’επεκταση τον παραγομενο Ηχο. Καποιοι ενισχυτες δεν μπορουν να ανταπεξελθουν σε αυτες τις διακυμανσεις οπως αλλοι. Σπανια το προβλημα μπορει να οδηγησει σε καταστροφη του Ενισχυτη. Πλην ομως το Ηχητικο αποτελεσμα μπορει να επιρρεαστει σοβαρα. Ο ρολος του Συντελεστης Αποσβεσης (DF=Damping Factor) ειναι να περιγραψει το ποσο ενας Ενισχυτης καταφερνει να ξεπερναει απροβληματιστα (αποσβενει) τις μεταβολες του φορτιου του.
Τωρα οταν λεμε ζημια απο διακυμανσεις φορτιου στον Ηχο τι εννοουμε? Ας υποθεσουμε οτι εχουμε ενα Ηχειο με ονομαστικη τιμη Αντιστασης τα 8 Ω, που ομως σε καποιες περιοχες συχνοτητων αυτη παιρνει τιμες απο 15 εως 6 Ω. Ο ενισχυτης καλειται στις συχνοτητες που Αντισταση γινεται 6 Ω, να αποδωσει περισσοτερο Ρευμα στο φορτιο. Αλλος ενισχυτης θα τα καταφερει μια χαρα και αλλος λιγοτερο. Στον βαθμο που ο Ενισχυτης δεν τα καταφερνει, καταστρεφεται η Τονικη ισορροπια του μουσικου προγραμματος, μειωνεται η Δυναμικη Περιοχη, τα μεγαφωνα κινουνται σχετικα ανεξελεγτα, τα Μπασσα πλαδαρευουν, τα οργανα δεν δενουν ενω οι χροιες τους αλλοιωνονται, η στερεοφωνικη εικονα παει περιπατο, αλλα σημεια του φασματος καταπνιγονται και αλλα προβαλλονται, αναλογως Ηχειου. Η κατασταση Ηχητικα ειναι καλυτερη οταν η Αντισταση του Ηχειου οδευει προς υψηλοτερες τιμες αλλα εκεινο που τελικα παιζει τον σπουδαιοτερο ρολο ειναι αυτο καθαυτο το ευρος της μεταβολης του φορτιου του Ενισχυτη. Ομως ολοι οι Ενισχυτες κινδυνευουν να καταστραφουν οταν η Αντισταση φορτιου γινεται Μικροτερη μιας τιμης που εξαρταται απο την σχεδιαση του καθενος.
Συντελεστες Αποσβεσης (D.F) περι το 100 ειναι ηδη πολυ καλοι. Ενισχυτες με μοντερνα FET παραλληλισμενα στην εξοδο μπορουν να φτασουν σε D.F= 1000 και παραπανω. Οι ενισχυτες λυχνιων πασχουν εδω λογω της υψηλης Αντιστασης Εξοδου των Λυχνιων, και της αναγκης για Προσαρμογη σε φορτια λιγων Ω, που τελικα επιτυγχανεται μεσω του Μετ/στη Εξοδου. Καθε διακυμανση φορτιου στο δευτερευον του μετ/στη (Εξοδο) πολλαπλασιαζεται στην μερια του πρωτευοντος (πχ Ανοδο της Λυχνιας), επι τον λογο Μετασχηματισμου. Λαμπατοι Single Ended σε ταξη Α, χωρις Αναδραση μετα βιας φτανουν σε D.F= 4. Oι περισσοτεροι Push Pull / ταξη ΑΒ, με 2 λυχνιες στο καναλι, μπορουν να φτασουν D.F= 8 -12 και παραπανω, ενω με 4 λυχνιες στο καναλι (Push Pull και Παραλληλα) το διπλασιο. Λεπτομερεια : Λαμπατοι Ενισχυτες με το σταδιο εξοδου σε Ακολουθο Καθοδου (Cathode Follower) εχουν υψηλοτερο Συντ. Αποσβεσης απο τους υπολοιπους, ενω οι OTL (Output Transformerless – χωρις Μετ/στη Εξοδου) ακομα καλυτερο. Οπως ειπαμε και πριν, οσο μικροτερη ειναι η Αντισταση του Σταδιου Εξοδου, τοσο το καλυτερο.

Επισης αρκετα σημαντικο ρολο παιζoυν εδω τα καλωδια των Ηχειων, εξανεμιζοντας το φαινομενικο πλεονεκτημα των Ενισχυτων με εντυπωσιακα υψηλο Συντελεστη Αποσβεσης. Η συνολικη Ωμικη αντισταση του συστηματος ενος Ενισχυτη με DF = 1000 (με Αντισταση Εξοδου 0.008 Ω) σε συνδιασμο με ενα σοβαρο καλωδιο Ηχειων με αντισταση πχ 0.2 Ω, γινεται στην πραγματικοτητα 0.208 Ω. Και ο Συντελεστης Αποσβεσης του Συστηματος γινεται : 8 / 0.208 = 38.5 ή περιπου 26 φορες μικροτερος του DF του Ενισχυτη. Ενας Λαμπατος με DF=10 (με Αντισταση Εξοδου 0.8 Ω) συνδεδεμενος στο ιδιο Ηχειο μεσω του ιδιου καλωδιου, αποκτα αντιστοιχα Συντελεστη Αποσβεσης του συστηματος : 8 / 0.8 + 0.2 = 8 ή 1.25 φορες μικροτερο. Βλεπουμε εδω οτι οι σημαντικοτατη διαφορα των Συντελεστων Αποσβεσης των δυο Ενισχυτων (1000 ο πρωτος και 10 ο δευτερος), υποβιβαζεται με την χρηση του καλωδιου σε 38.5 για τον πρωτο και 8 για τον δευτερο. Αυτο σημαινει οτι πανω απο διψηφια νουμερα για τον Συντελεστη Αποσβεσης ενος Ενισχυτη εχουν μικρη σημασια. Επισης φανερωνει οτι οι αναμενομενες διαφορες λογω αλλαγης καλωδιων Ηχειων σε ενα Ενισχυτη με χαμηλο Συντελεστη Αποσβεσης οπως σε εναν Non Feedback-Single Ended-ταξη A , μαλλον εχει μικρη σημασια, τουλαχιστον σε οτι αφορα τον Συντελεστη Αποσβεσης και τα αποτελεσματα του.
Η ιστορια δεν τελειωνει εδω. Υπαρχει και αλλο εξαρτημα στην πορεια που μπορει να χαλαει τον Damping Factor ενος κατα τα αλλα εξαιρετικου συστηματος. Αυτο ειναι το πηνιο του φιλτρου διελευσης Χαμηλων του Crossover του Ηχειου, το οποιο συνδεεται εν σειρα με το Woofer. Το πηνιο αυτο, εαν ειναι αερος, πρεπει να εχει πολλες σπειρες για Υψηλη Αυτεπαγωγη, και τοτε η αντισταση του συρματος περιελιξης μπορει να φτασει και να ξεπερασει πχ το 1Ω, μειωνοντας ακομη πιο δραστικα τον Συντελεστη Αποσβεσης. Γι’ αυτο το υλικο και η κατασκευη αυτου του πηνιου ειναι πιο κρισιμη απο τα καλωδια. Εδω βιαστηκαν να χαρουν οσοι εχουν Ηχεια με μεγαφωνα Full range . Ο λογος ειναι οτι πολλες απο αυτες τις σχεδιασεις απαιτουν επισης ενα μεγαλο πηνιο σε σειρα με το μεγαφωνο, σε ρολο Baffle step reductor, καθως πολλα Full range εχουν ενα σκαλοπατι στην καμπυλη Αποκρισης που χρειαζεται σιδερωμα ! Βεβαια εδω το πηνιο εχει παραλληλα και μια αντισταση που μετριαζει την ζημια. Εξαλλου το κυκλωμα αυτο ειναι προαιρετικο, και καλυτερα αποφυγετε το, οταν στην Εξοδο του Ενισχυτη εχετε λαμπες.
 

sterkon

Τελεοράσεις!
Μηνύματα
981
Reaction score
1.616
Αν λόγου χάριν μου αρέσει να φτάνω στον προορισμό μου με ένα διθέσιο σπόρ αυτοκίνητο, διότι αυτό μου προσφέρει ευχαρίστηση όταν το οδηγώ και το βλέπω, δεν θα κατηγορήσω τον άλλον που του αρέσει να μετακινείται με ένα τετράπορτο σεντάν ή ένα ογκώδες SUV, όπως και εκείνος οφείλει να σέβεται την δική μου επιλογή. 'Η αν μου αρέσει να βολτάρω με μία μηχανή τσόπερ, δεν σημαίνει οτι ο άλλος με την πίστας είναι απορριπτέος και το ανάποδο.
+1 για τσόπερ και SUV. :)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.860
Μηνύματα
3.031.063
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top