Μέτρησα τα Spire. Τα αποτελέσματα σηκώνουν σχολιασμό ! Ας τα δούμε αναλυτικάυπενθυμίζω την δίπολη φύση του ηχείου
σε μεγάλο μέρος του φάσματος .Αυτό δημιουργεί κάποια προβλήματα στις μετρήσεις και την ερμηνεία τους)
Απόκριση συχνότητας (on axis) με τις επιμέρους καμπύλες
για woofer και panel. Η βύθιση στο σημείο cross, πιθανότατα οφείλεται κακό φασικό δέσιμο και στην ανόμοια μάλλον κλίση των επιμέρους δρόμων. Η έξαρση στα 3500 Ηz προδιαθέτει για πιθανά «φωτεινό-λαμπρό» χαρακτήρα στις άνω μεσαίες συχνότητες.
Η καμπύλη αφορά μόνο το panel (το woofer είναι ενεργό) και είναι χαρακτηριστική ηλεκτροστατικού panel .Έχουμε έντονο χωρητικό φορτίο σε όλο το φάσμα (το μέτρο τείνει στο άπειρο και η φάση στις -90 μοίρες στις πολύ χαμηλές συχνότητες, τυπική συμπεριφορά «πυκνωτή»). Παρατηρείται επίσης ένας σχετικά ήπιος μηχανικός συντονισμός στα 1600-1700 Hz.
Παρατηρούμε ότι η δράση του ρυθμιστικού είναι έντονη μέχρι τα 100 περίπου Hz με μεγαλύτερη ισχύ στην ευρύτερη γειτονιά των 50 Hz.
Δεν βοηθεί όμως σε τίποτε την βύθιση στην περιοχή cross.
Παρατηρούμε μια ιδιαίτερα ομαλή απόκριση στη μεσαία/μεσουψηλή περιοχή. Η βύθιση στα 200 Hz παραμένει. Η καμπύλη διατηρείτη γενική ισορροπία της on-axis ανηχοικής μέτρησης, γεγονός που οφείλεται στην περιορισμένη διασπορά του ηλεκτροστατικού panel.
(Μπλε: Panel, Πράσινο: Woofer, Κίτρινο: Συνολο). Παρατηρούμε σχετικά έντονη κυμάτωση του panel,η οποία πιθανότατα οφείλεται στην υψηλή τάξη αποκοπής του crossover (όπως φαίνεται και στη μέτρηση on-axis). Αξιοσημείωτη η μεγάλη χρονική καθυστέρηση της εξόδου του woofer σε σχέση με το panel, (περίπου 1.2 msec ή 40 εκατοστά που αντιστοιχεί σε διαφορά φάσης περίπου 45 μοιρών στα 200 Ηz!!)Εκεί υποθέτω ότι αποδίδεται και η «κακή άθροιση» στη συχνότητα cross.
Ακροάσεις – υποκειμενικές εκτιμήσεις :
Το ηχείο στήθηκε μακριά από τον πίσω τοίχο . Το κριτήριο ήταν η καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του πίσω ανακλώμενου κύματος.Είναι γνωστό ότι η κατάλληλη χρονοκαθυστέρηση του κύματος αυτού σε σχέση με την στιγμή άφιξης του απευθείας κύματος συμβάλει στην αίσθηση ατμοσφαιρικότητας του ηχητικού αποτελέσματος και βελτιώνει εμφανώς την στερεοφωνική εικόνα.Θεωρώ ότι αξιοποίηση του ηχείου υπό τις συνθήκες της παρακάτω διευθέτησης είναι αδύνατη (με λίγα λόγια θωρώ το παρακάτω set up απαράδεκτο) :
Σε αντίθεση με τα SUMMITκαι τα PURITYεδώ το ηχείο έπαιξε καλύτερα υπό κλίση ως προς τον κατακόρυφο άξονα.Η κλίση ως προς τον οριζόντιο άξονα φάνηκε να είναι ιδανική ακολουθώντας τις συμβουλές της εταιρίας που παραστατικά φαίνονται στην παρακάτω εικόνα:
Τα μηχανήματα είναι τοποθετημένα σε αδρανείς κεραμικές βάσεις στο πάτωμα εκτός του πικάπ που βρίσκεται πάνω σε ένα σάντουιτς που αποτελείται από γρανίτη και αδρανές ξύλο μεγάλου βάρους-πυκνότητας-πάχους. Ανάμεσα σε αυτά τα τμήματα μεσολαβούν αποσβεστικά ελαστικά blocksτης Spectradynamics. Η επιλογή της τοποθέτησης στο πάτωμα έγινε γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι βοηθεί ψυχοακουστικά στην αίσθηση της σκηνικής παρουσίας και στην πανοραμικότητα της στερεοφωνικής εικόνας!
Ο χώρος έχει επαρκή υποστήριξη σε θέματα διάχυσης και απορρόφησης :
! Σαν αυτοτελής πηγή cd+sacdκαι σαν transport χρησιμοποιήθηκε το τροποποιημένοSHANLING SCD 200 T (λάμπες western electric 396A).
Σαν DA CONVERTERχρησιμοποίησα το μυθικό και αξεπέραστο LUXMAN DA-07 . Επίσης σαν πηγή χρησιμοποίησα το laptop μου με το οποίο τροφοδότησα μέσω του usb converter της TRENDS το θηρίο των 30kgτης Luxman.
Δεν μπορώ να πω ότι εκπλήσσομαι, μιας και ήξερα τόσο για το review όσο και ποιοί τα άκουσαν για να μας γράψουν τις εντυπώσεις τους. Η δουλειά όμως του Βασίλη είναι κάθε φορά και καλύτερη, είναι απλά υποδειγματική. Τα συγχαρητήριά μου, αναμένω με αγωνία την συνέχεια.
Εγω κανω γαιδουρινη υπομονη για να δω το τελικο αποτελεσμα:126:
Η εως τωρα παρουσιαση, κατι περισσοτερο απο υποδειγματικη.
Τα συγχαρητηρια μου, αν και μας εχεις κακομαθει...
τι δηλαδη, τα σχολια θα τα κανουνε αλλοι? και πως θα την "πεσουμε" αυτη την φορα στον κ.Βασίλη?
προβλεπω set να τα οδηγει καλυτερα απο ολους τους συνδυασμους...
οσο για τον τυπο που τα εχει κολητα στην φωτογραφια ειναι ντραμερ και τον ενοχλει λεει το εντονο μπασο, αλλα ο χωρος του ειναι σχετικα μικρος και δεν μπορει να κανει αλλιως...