- Μηνύματα
- 8.294
- Reaction score
- 3.580
@SP502,
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά που δηλώνουν οι κατασκευαστές δεν αποτελούν κριτήριο απόδοσης μιας συσκευής αλλά κυρίως αφορούν τον ποιοτικό έλεγχο που γίνεται στην συσκευή πριν βγει στην αγορά. Με βάση αυτά τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείς να ζητήσεις την αντικατασταση της συσκευής στο πλαίσιο της παρεχόμενης εγγύησης καλής λειτουργίας.
Με απλά λόγια ο κατασκευστής δεσμεύεται το μηχάνημα που αγοράζεις να πληρεί τις προδιαγραφές του.
Επαναλμβάνω ότι η ικανοποίηση των προδιαγραφών δεν αποτελεί κριτήριο απόδοσης όταν το μηχάνημα αναπαράγει μουσικό σήμα .
π.χ. παραμόρφωση 0,001% για μένα δεν σημαίνει τίποτα. Εχω ακούσει λαμπάτους ενισχυτές με παραμόρφωση στα χαρτιά 1% σε πλήρη ισχύ στο 1ΚHz, αλλά με μουσικό σήμα έπαιζαν πολύ όμορφα και δεν ήθελα τίποτα άλλο στη ζωή μου. Οπότε, το matching όταν βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στο ταίριασμα των τεχνικών χαρακτηριστικών των κατασκευαστών είναι κατά πάσα πιθανότητα λάθος. To matching πρέπει να γίνεται μόνο με μουσικό σήμα και όχι με παλμογράφους και γεννήτριες συχνοτήτων.
Κανένας κατασκευαστής δεν εμφανίζει τεχνικά χαρακτηριστικά απόδοσης με μουσικό σήμα. Αυτό και μόνο θα πρέπει να μας προβληματίζει.
(O Rehdeko γνωρίζω ότι το έκανε στα ηχεία του, συγκρίνοντας την έξοδο του ηχείου με το ηχογραφημένο σήμα που παρήγαγε ένα βιολί).
@ Τσαρουκά Νίκο,
Δεν είπε κανείς κάτι κακό για τον Κώστα Κόγια. Εγώ συμφωνώ στο θεωρητικό μέρος της συζήτησης, στο ότι δηλαδή οι συσκευές οφείλουν να μην επηρεάζονται ηχητικά από το επόμενο ή το προηγούμενο στάδιο στην αλυσίδα του συστήματος που περιλαμβάνει και τα καλώδια. Μπορεί όμως κανείς να μας το παρουσιάσει (demonstrate) σε μία κοινή ακρόαση ? Μέχρι σήμερα δεν μου έχει τύχει, γι αυτό το λόγο συμπεριλαμβάνω και τα καλώδια στην διαδικασία του matching. Οπως έγραψα και πριν, τα καλώδια είναι ένα παθητικό κύκλωμα με μία είσοδο και μία έξοδο. Είναι δυνατόν αυτό το καλώδιο να είναι ο ιδανικός αγωγός ? Μπορεί στα βιβλία του Πανεπ/μίου να τα θεωρούν τέτοια, αλλά στην πράξη δεν είναι. Επομένως οι συσκευές που τα οδηγούν τα βλέπουν σαν φορτίο. Η μόνη λύση είναι να τα συμπεριλάβεις (διορθώσει) μέσα στο feedback loop (βρόχο ανάδρασης). Μία τέτοια τεχνική έχει παρουσιάσει η KRELL σε μορφή current feedback τοποθετώντας τα καλώδια διασύνδεσης μεταξύ τελικού και προενισχυτή μέσα σε βρόχο αναδρασης ρεύματος. Αυτό μάλιστα, μπράβο τους.
@ Γιώργο Αναμ/δη,
Η εμπειρία σου με τα διάφορα μηχανήματα που έχεις κατά καιρούς φιλοξενίσει στο rack σου είναι μεγάλη και απόλυτα σεβαστή. Η αλληθεια είναι ότι άμα δεν πληρώσεις δεν μαθαίνεις. Με το τζάμπα δεν μαθαίνει κανείς και αν μάθει κάτι μπορεί να μην είναι και σωστό. Γι αυτό ας προσέχουν όσοι πιστεύουν ότι ψάχνοντας το internet θα μπορέσουν να κάνουν σωστές επιλογές.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά που δηλώνουν οι κατασκευαστές δεν αποτελούν κριτήριο απόδοσης μιας συσκευής αλλά κυρίως αφορούν τον ποιοτικό έλεγχο που γίνεται στην συσκευή πριν βγει στην αγορά. Με βάση αυτά τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείς να ζητήσεις την αντικατασταση της συσκευής στο πλαίσιο της παρεχόμενης εγγύησης καλής λειτουργίας.
Με απλά λόγια ο κατασκευστής δεσμεύεται το μηχάνημα που αγοράζεις να πληρεί τις προδιαγραφές του.
Επαναλμβάνω ότι η ικανοποίηση των προδιαγραφών δεν αποτελεί κριτήριο απόδοσης όταν το μηχάνημα αναπαράγει μουσικό σήμα .
π.χ. παραμόρφωση 0,001% για μένα δεν σημαίνει τίποτα. Εχω ακούσει λαμπάτους ενισχυτές με παραμόρφωση στα χαρτιά 1% σε πλήρη ισχύ στο 1ΚHz, αλλά με μουσικό σήμα έπαιζαν πολύ όμορφα και δεν ήθελα τίποτα άλλο στη ζωή μου. Οπότε, το matching όταν βασίζεται αποκλειστικά και μόνο στο ταίριασμα των τεχνικών χαρακτηριστικών των κατασκευαστών είναι κατά πάσα πιθανότητα λάθος. To matching πρέπει να γίνεται μόνο με μουσικό σήμα και όχι με παλμογράφους και γεννήτριες συχνοτήτων.
Κανένας κατασκευαστής δεν εμφανίζει τεχνικά χαρακτηριστικά απόδοσης με μουσικό σήμα. Αυτό και μόνο θα πρέπει να μας προβληματίζει.
(O Rehdeko γνωρίζω ότι το έκανε στα ηχεία του, συγκρίνοντας την έξοδο του ηχείου με το ηχογραφημένο σήμα που παρήγαγε ένα βιολί).
@ Τσαρουκά Νίκο,
Δεν είπε κανείς κάτι κακό για τον Κώστα Κόγια. Εγώ συμφωνώ στο θεωρητικό μέρος της συζήτησης, στο ότι δηλαδή οι συσκευές οφείλουν να μην επηρεάζονται ηχητικά από το επόμενο ή το προηγούμενο στάδιο στην αλυσίδα του συστήματος που περιλαμβάνει και τα καλώδια. Μπορεί όμως κανείς να μας το παρουσιάσει (demonstrate) σε μία κοινή ακρόαση ? Μέχρι σήμερα δεν μου έχει τύχει, γι αυτό το λόγο συμπεριλαμβάνω και τα καλώδια στην διαδικασία του matching. Οπως έγραψα και πριν, τα καλώδια είναι ένα παθητικό κύκλωμα με μία είσοδο και μία έξοδο. Είναι δυνατόν αυτό το καλώδιο να είναι ο ιδανικός αγωγός ? Μπορεί στα βιβλία του Πανεπ/μίου να τα θεωρούν τέτοια, αλλά στην πράξη δεν είναι. Επομένως οι συσκευές που τα οδηγούν τα βλέπουν σαν φορτίο. Η μόνη λύση είναι να τα συμπεριλάβεις (διορθώσει) μέσα στο feedback loop (βρόχο ανάδρασης). Μία τέτοια τεχνική έχει παρουσιάσει η KRELL σε μορφή current feedback τοποθετώντας τα καλώδια διασύνδεσης μεταξύ τελικού και προενισχυτή μέσα σε βρόχο αναδρασης ρεύματος. Αυτό μάλιστα, μπράβο τους.
@ Γιώργο Αναμ/δη,
Η εμπειρία σου με τα διάφορα μηχανήματα που έχεις κατά καιρούς φιλοξενίσει στο rack σου είναι μεγάλη και απόλυτα σεβαστή. Η αλληθεια είναι ότι άμα δεν πληρώσεις δεν μαθαίνεις. Με το τζάμπα δεν μαθαίνει κανείς και αν μάθει κάτι μπορεί να μην είναι και σωστό. Γι αυτό ας προσέχουν όσοι πιστεύουν ότι ψάχνοντας το internet θα μπορέσουν να κάνουν σωστές επιλογές.